seksin tarve kasvaa vanhemmilla naisilla

Ja en tätä yleistä. Vaan puhun omasta kokemuksesta. Parisuhdetta takana 15 vuotta. Tiedä johtuuko ikäkriisistä vai alanko lasten jo kasvettua päästä sinuiksi äidinroolini ja kroppani kanssa sinuiksi. Ikää on 40 v. Alussa sitä seksistä nautti siihen tyyliin että oli hienoa kun toinen halusi. Ja tottakai nautti siitä läheisyydestä. Ja olihan se kivaa kun nuoruuden huumassa kokeiltiin eri paikkoja ja asentoja missä seksiä voi harrastaa.

Raskauksien aikaan ja lasten ollessa pieniä se yhteinen aika kutistui. Eikä olo ollut sellaista samaa kuin nuoruudessa. Seksi vain menetti merkityksensä.

Nyt lasten ollessa isompia sitä yhteistä aikaa on enempi. Sinänsä harmi ajatella että kun oltiin nuoria niin miehelle tuo seksi oli tärkeämpää. Oli silloinkin kun mulla oli raskauden aikaan halut vähissä ja lasten valvottaessa öitä. Huomasin että miehellä oli haluja. Mutta se muuttui että saattoi olla viikkojakin kun ei ollut seksiä.

Olisi kiva kuulla onko muille naisille käynyt niin, ja onko ihan normaalia että halukkuus tulee naisille kuin jälkijunassa. Oikein seksi ei parisuhteessa kohtaa. Harmi sinänsä että naiset heräävät ja miehet jo sammuvat. ja ei siinä enää ole samaa kuin mitä nuoruudessa. Miksi sen kokeekin että seksi on nuorten juttu.

Eikä suhteessa enää oikein panosta kuten nuoruudessa joihinkin uusiin juttuihin. Parisuhteen elvyttämisessä olis mukavaa et käytäis ulkona, ja olisi jotain inspiroivaa. Onhan se kiva et on noita haluja, mutta tavallaan se on liian helppoa. Se haaste puuttuu.

 
Meillä samanlainen tilanne. Lasten ollessa pieniä mies oli melkein aina kinuamassa.
Nyt lapset jo isoja, miestä ei kiinnosta.
Milloin väsymys harrastuksista, töistä yms. Jos on hikan humalassa ei ollenkaan. Itseäni kyllä kiinnostaisi ja olisi ihana nauttia seksistä, mutta..
Ei kuorsaavaa miestäkään innosta herätellä, jos saa hereille on joku uninen pika juttu ja sillä selvä.
Samat on mietteet minulla, menevätkö miesten ja naisten seksuaalinen vireys täysin ristiin?
 
Juu, kyllä mulla vähän samanlaisia ajatuksia asiasta on. Nyt 35v ja seksistä osaa nauttia ihan eri tavalla kun n. 10v sitten. Vaikka on pieni tuo iltatähti vielä silti mulle maistuisi seksi vaikka joka päivä mut isäntä on matkatöissä... :p
 
Liisa-65
Taitaa se näin mennä, ikävä kyllä. Oma mies kyllä haluaa miltei yhtä usein, mutta se on kuin vain purkaisi lastiaan. Ei ole esileikkejä, eikä huomioi mua. Sitä ei tosissaan haittaa että tyydyttääkö mut vai ei. Kun tilanne on mennyt tähän, niin mä leikin mieluummin noiden dildojen kanssa. Ainakin silloin tulee orkut, eli sitä että nauttisi toisesta sitä ei ole. Itse kaipaisin esileikkejä ja hupsuttelua sängyssä. Mutta jos ei toista kiinnosta niin kuka sitä haluaisi toisen painostuksesta. Tuskin itsekkään.
 
mies
Näinhän siinä yleensä käy. Kun miehellä on kokemus että vaimo on pihdannut 15v ja itse on siinä himoissaan kärvistellyt niin yhtäkkinen seksihurjastelu tuntuu jotenkin kummalta. Ne haluthan on pitänyt vuosien varrella sammuttaa. Jos mies on vielä ollut uskollinen eikä ole hakenut tarvitsemaansa muualta niin aloittaminen on vielä vaikeampaa.

Tässä laittaisin vastuuta naisille että jos haluatte lisää seksiä, esileikkejä tai vaihtelua siihen tavalliseen "lähetyssaarnaaja asentoon" niin tehkää työtä sen eteen. Teillä on suhtautuminen muuttunut ei miehellä. Mies on vuosien varrella oppinut teiltä, että ei pidä olla aina vonkaamassa tai jos saakin niin parempi kun homma on nopeasti hoidettu.

Tähän tulee varmaan vastauksia että "vaikka mitä tekee niin ei auta".
Silloin on varmaan tullut tehtyä vaan vääriä juttuja. Koita jotain muuta. Herätä se ORI jonka olet joskus nukuttanut.

Valitettavasti tässä homma usein menee vaan siten että nainen valitsee helpon tien ja alkaa käydä vieraissa hakemassa sitä romantiikkaa ja seksiä.

Käytännössä valitettavan usein aviomiehen osa on siittää lapset ja
kasvattaa heidät puolison kanssa. Hoitaa että perheellä on koti ja ruokaa.
Kun lapset ovat riittävän vanhoja että vanhemmille jää omaakin aikaa
niin nainen 40-kympin kriisissään alkaa "etsiä itseään". Sitten jo erotaankin.

 
elwiira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 09:09 mies kirjoitti:
Näinhän siinä yleensä käy. Kun miehellä on kokemus että vaimo on pihdannut 15v ja itse on siinä himoissaan kärvistellyt niin yhtäkkinen seksihurjastelu tuntuu jotenkin kummalta. Ne haluthan on pitänyt vuosien varrella sammuttaa. Jos mies on vielä ollut uskollinen eikä ole hakenut tarvitsemaansa muualta niin aloittaminen on vielä vaikeampaa.

Tässä laittaisin vastuuta naisille että jos haluatte lisää seksiä, esileikkejä tai vaihtelua siihen tavalliseen "lähetyssaarnaaja asentoon" niin tehkää työtä sen eteen. Teillä on suhtautuminen muuttunut ei miehellä. Mies on vuosien varrella oppinut teiltä, että ei pidä olla aina vonkaamassa tai jos saakin niin parempi kun homma on nopeasti hoidettu.

Tähän tulee varmaan vastauksia että "vaikka mitä tekee niin ei auta".
Silloin on varmaan tullut tehtyä vaan vääriä juttuja. Koita jotain muuta. Herätä se ORI jonka olet joskus nukuttanut.

Valitettavasti tässä homma usein menee vaan siten että nainen valitsee helpon tien ja alkaa käydä vieraissa hakemassa sitä romantiikkaa ja seksiä.

Käytännössä valitettavan usein aviomiehen osa on siittää lapset ja
kasvattaa heidät puolison kanssa. Hoitaa että perheellä on koti ja ruokaa.
Kun lapset ovat riittävän vanhoja että vanhemmille jää omaakin aikaa
niin nainen 40-kympin kriisissään alkaa "etsiä itseään". Sitten jo erotaankin.

hmm noin se menee aika pitkälti. mutta suhteen alussa moni nainen on vielä raakile. ehkä estynytkin, kiitos monen ahdasmielisen kotikasvatuksen. kun sitä hiukka alkaa avautua niin lapset syntyvät. tulee hormonaalisia muutoksia. lapset valvottavat. paikat kipeinä synnytyksistä. eikä koe olevansa mikään rakkauden jumalatar.

kun lapset ovat isompia jää sitä aikaa. kuntoilulle, ja kroppakin kenties tulee kiinteämmäksi. sitä alkaa hyväksyä itsensä. en nyt tiedä johtuuko naisilla tästä syystä. mutta se ottaa aikansa nuo eroottisetkin jutut.

se on vain sääli että mies on nuorempana viriili, ja nainen taas liki keski-ikä. eikä aina ole kyse siitä että suhteessa on pihdattu. mutta jos asioista puhutaan. eikä käännetä sille siipalle kylkeä. vaan yritettäis edes tekohengittää sitä lepattavaa liekkiä.

meillä alkas suhde niin että olin saanut tiukan vanhoillisen kasvatuksen. suhteeseen tuli myös lapset aika pian, ja seksi ei ollut enää merkityksellistä, vaan se painui unholaan. silti löydettiin vielä yhteinen sävel, koska sitä suhdetta katsottiin muutama vuosi eri lähtökohdista. oltiin hyviä kavereita, ja enemmän vanhempia.

nyt tuntuukin kaikki sitten tuoreelta ja uudelta. kun ei kulutettu tuota erotiikkapuolta puhki. meidän suhteessa ei ollut sitä alkukiihkoa. eikä nuorempinakaan sitä estotonta huumaa. se vain löytyi. toki puhuttu ollaan. jopa korotettu ääntä.

mutta silti kirjoituksessasi oli paljon asiaa. ja ikävä kyllä moni suhde katkeroituu ja tulee tiensä päätökseen. miehet eivät vain ymmärrä kuinka se vaikuttaa naiseen se äidiksi tulo. hormoonit jyllää ja halut menee. tätä on vaikea selittää, mutta ilkeyttä se ei ole. eikä kostonhimoa. siksi se muuttuu sitten vuosien jälkeen jos mies päättää maksaa potut pottuina.

kostonhimo ei ylläpidä mitään suhdetta. lopuksi tilanteesta kärsivät kaikki. kun mahdollisuus olisi puhua sekä ymmärtää kumpikin toistaan. mikä sen hienompaa kuin löytää vuosia uinumassa ollut himo.
 
Mies
En kirjoituksessani ajanut takaa sitä että mies (ainakaan tietoisesti) antaisi "potut pottuina" tai kostaisi menneitä vuosia. Tarkoitin vaan sitä roolia minkä aviomies on saattanut vuosien varrella oppia kaiken torjunnan, puolison "päänsärkyjen" ym. takia.

Mieskin tarvisee tunnetta että on haluttu, kykenevä ja juuri se oikea.
Tämä tunne saattaa kadota vuosien saatossa. Jos vaimo jollain konstilla kykenee tämän palauttamaan niin uskon että se sohvaperuna on jälleen se sama hurmuri ja seksipeto. Ei nämä piirteet ole minnekään kadonneet.
Niitä ei ole vaan ollut soveliasta kotona näyttää.
 
Antro
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 09:09 mies kirjoitti:
Tässä laittaisin vastuuta naisille että jos haluatte lisää seksiä, esileikkejä tai vaihtelua siihen tavalliseen "lähetyssaarnaaja asentoon" niin tehkää työtä sen eteen. Teillä on suhtautuminen muuttunut ei miehellä. Mies on vuosien varrella oppinut teiltä, että ei pidä olla aina vonkaamassa tai jos saakin niin parempi kun homma on nopeasti hoidettu.
Itse katson, että olet niin väärrässä kuin vain olla voi. Miksi juuri naispuoleisen pitää tehdä töitä? Terveessä suhteessa molemmat tekee yhtä paljon töitä suhteen eteen, ei vain toinen.

Tästä ketjustahan sai hyvän vonkaus-artikuloinnin "Tehdään kulta varastoon, vanhana sä olet se aktiivisempi ja mä en aina jaksa, niin vielä kiität minua kuin olen näin usein vonkaamassa".

Toinen mies
 
Mies
Antro ei nyt tainnut ymmärtää pointtia.
Tottakai molempien pitää parisuhteessa tehdä töitä, olen samaa mieltä.

Tässä tapauksessa vaan kun tietyt roolit on muodostuneet, niin niiden muutamisesta on tietysti päävastuussa se osapuoli jolla on tarve muutokseen. Taisi tässä keskustelussa olla kyse siitä että naisten seksuaalinen tarve tietyssä iässä tuppaa kasvamaan. Aika usein vielä aviomiehen kummastukseksi.

Muuten olet aivan oikeassa tuo olisi hyvä vonkaus peruste mutta varastoon ei voi "panna".

Se olisi kyllä hyvä sekä miesten että naisten ennakkoon tietää että seksuaalisuus muuttuu iän myötä. Ettei laskettaisi sitä asiaa retuperälle missään vaiheessa.
 
Antro
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 12:54 Mies kirjoitti:
Tässä tapauksessa vaan kun tietyt roolit on muodostuneet, niin niiden muutamisesta on tietysti päävastuussa se osapuoli jolla on tarve muutokseen. Taisi tässä keskustelussa olla kyse siitä että naisten seksuaalinen tarve tietyssä iässä tuppaa kasvamaan. Aika usein vielä aviomiehen kummastukseksi.

Muuten olet aivan oikeassa tuo olisi hyvä vonkaus peruste mutta varastoon ei voi "panna".
No molemmathan siinä muuttuu. Naisen halu lisääntyy ja miehen vähentyy.

No ei kait kukaan varastoon panekkaan, mutta se on hyvä vongata tuolla syyllä.

Ja kaikenlisäksi, kannattaa tietää millon kysyy, ettei tuu veitsestä: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200702275794127_uu.shtml
 
Horny Man
Hm... Joskus nuorempana opiskellessani seurustelun alkeita tyttöjen kanssa tutustuin erääseen tyttöseen jonka teki joka päivä mieli, jopas oli kummallista semmoisen tytön jälkeen joka ei sisälleen päästänyt...

Pikkaisen oli aluksi opettelemista mutta kyllä sitä n***miseenkin näköjään tottui ja loppujen lopuksi sitä sitten teki itselläänkin mieli melkeimpä alituisesti.

Ikääntyessäni olen huomannut että naisia on monenmoisia joku on rempseämpi seksin suhteen joku toinen ujompi, tämä ei siis tarkoita sitä että minulla olisi ollut paljon partnereita.

Pikemminkin sitä että seksi ei ole minulle koskaan ollut vaikea puheenaihe, pikemminkin päin vastoin, toki tietysti kaikkien kanssa ei seksistä voi vaihtaa sanaakaan mutta näiden henkilöiden kanssa ei sitten seksistä puhutakaan.

Joskus tulee kausia jolloin minua itseäni ei haluta päiviin ja joskus ei mene hetkeäkään, riippumatta siitä olenko "saanut" juuri äsken vai en, etten ajattelisi riettaita ajatuksia siitä mitä tulisin illalla puolisoni kanssa touhuamaan.

Joskus tuntuu siltä että puolisoni "imee" viimeisetkin mehut minusta ja kuulemma joskus puolisostani tuntuu että p***pi on hellänä kokoajan...

Yhdessähän sitä loppujen lopuksi vanhetaan ja kyllähän me molemmat ajan mukana muutumme erilailla, jos puolisoni halut tästä vielä iän myötä kasvavat niin pitää varmaan alkaa kuntoilemaan, yms. jotta pystyy vastaamaan "tuotteen" kohonneeseen kysyntään B)
 
Leena-65
Meillä on aina ollut virkeää seksielämä. Mutta nykyään tuntuu, että aina haluttaa. Osaako siitä jo vartuttua jotenkin nauttia enemmän. Minun onneksi mies on kun partiopoika, aina valmis. Meillä on muutenkin lämpöinen ja läheinen suhde. Se kun toinen tulee usein lähelle, saa halut liikkeelle.
Seksi on kuin huumetta, mitä enemmän saa, sitä enempi haluttaa.
Usein tuntuu, ettei ilman saa edes nukuttua.
 
elwiira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 12:32 Mies kirjoitti:
En kirjoituksessani ajanut takaa sitä että mies (ainakaan tietoisesti) antaisi "potut pottuina" tai kostaisi menneitä vuosia. Tarkoitin vaan sitä roolia minkä aviomies on saattanut vuosien varrella oppia kaiken torjunnan, puolison "päänsärkyjen" ym. takia.

Mieskin tarvisee tunnetta että on haluttu, kykenevä ja juuri se oikea.
Tämä tunne saattaa kadota vuosien saatossa. Jos vaimo jollain konstilla kykenee tämän palauttamaan niin uskon että se sohvaperuna on jälleen se sama hurmuri ja seksipeto. Ei nämä piirteet ole minnekään kadonneet.
Niitä ei ole vaan ollut soveliasta kotona näyttää.

mä taas sanoisin että on ihan soveliasta näyttää. meillä teki mies sen virheen ettei edes yrittänyt. hiljaa hyväksyi tilanteen. mulle olis ehkä voinut tulla tunne että se haluaa mua vaikka olo oli kaikkee muuta kuin hehkeä. jos ei siitä seksistä hae vain sitä himoa, niin monelle naiselle oikeesti riittää se henkinen yhteys ja läheisyys. me jotenkin kyräiltiin toisiamme. mitä hukkaan heitettyjä vuosia toisaalta.

meillä ei mies alkanut sohvaperunaksi. mutta uskomaton tunne oli kun yhtenä päivänä rakastuin tuohon körilääseen uudestaan. olo oli kuin hupsulla teinitytöllä. kilot saivat kyytiä lisää. jaksoin taas laittaa itseäni. siisti meikki ja tukka nätisti, ja ihan vain halu näyttää viehättävältä.

mikään ei silti mennyt kauniisti kuin harlekiinisarjoissa, vaan kyllä meillä puhuttiin suurin kirjaimin. mutta tuli sitten pölytettyä ja puhdistettua tuo tunteiden tontti. mitä sitä suremaan menetettyjä vuosia, kun kaikki oli tässä ja nyt.

tuskin kaikkien kohdalla, edes itsesi kohdalla on kyse kostoretkestä. se vain vaatii siltä toiselta osapuolelta työtä. toki molempia tarvitaan, mutta olen sitä mieltä että naisen tavallaan täytyy ja pitääkin tehdä sitä työtä hieman enemmän.

ei se mies sormia napsauttamalla ja uhkauksilla ja käskytyksillä muutu yhtäkkiä takaisin luolamieheksi sinne aviovuoteeseen. mutta onhan siinä oma hohtonsa. löytää se kauan kadoksissa ollut kipinä sekä sytyttää se uudelleen. se on kuin tavallaan alkaisi rakentamaan suhdetta ihan alusta.

ja naisille kuin miehillekkin sanon, että se löytöretki sinne "nuoruuden huumaan" kannattaa tehdä. sitten on turha itkeä kun fyysinen kosketus on vain pelkkää kädestä pitämistä. mutta kuinka hienoa on sitten ajallaan istua ja pitää kädestä kiinni, kun vielä jaksoi uskoa ja luottaa siihen että näkee ja kokee ne paremmat ajat.

ja lopuksi. ihminen ei ole koskaan liian vanha elämään ja tuntemaan. rakkaudessa sitä ei koskaan kasva eikä saakkaan kasvaa "liian isoksi".

sinulle -mies- myös onnea suhteeseesi. ja muista että puhuminen ja koskettaminen kannattaa aina. :)
 
mutsi-65
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 12:34 Antro kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 09:09 mies kirjoitti:
Tässä laittaisin vastuuta naisille että jos haluatte lisää seksiä, esileikkejä tai vaihtelua siihen tavalliseen "lähetyssaarnaaja asentoon" niin tehkää työtä sen eteen. Teillä on suhtautuminen muuttunut ei miehellä. Mies on vuosien varrella oppinut teiltä, että ei pidä olla aina vonkaamassa tai jos saakin niin parempi kun homma on nopeasti hoidettu.
Itse katson, että olet niin väärrässä kuin vain olla voi. Miksi juuri naispuoleisen pitää tehdä töitä? Terveessä suhteessa molemmat tekee yhtä paljon töitä suhteen eteen, ei vain toinen.

Tästä ketjustahan sai hyvän vonkaus-artikuloinnin "Tehdään kulta varastoon, vanhana sä olet se aktiivisempi ja mä en aina jaksa, niin vielä kiität minua kuin olen näin usein vonkaamassa".

Toinen mies

Heh tuosta lauseesta tuli mieleen. Mies vonkas kun oltiin nuoria. Joskus sanoi kun annoin pakit, ett olsit nyt tyytyväinen kun ei se tämmöst sit joskus tuu oleen. Nyt kun ollaan hiukka vanhempia ja oli pidempi väli kun ei voitu olla. Siis mies sai, mut mä olin muutaman viikon kiellossa leikkauksen takia. Mies totes silloin herttasesti et ne kerrat korvataan kun olen niin paljon peräs.
 
Muistan kun oltiin nuoria vanhempia. Mies yritti järjestää vaihtelua, ja mua ei olis vähempää voinut kiinnostaa. En arvostanut yhtään että hän edes yritti. Olihan ne hellyttävän kömpelöitä näin jälkikäteen ajatellen. Mun virhe oli että torjuin miehen tosi usein. Ja kun suostuin niin suurinpiirtein laskin katosta ruutuja. Sitten seksi jäi vuosiksi pois. Ja näin kävi että aloin nyt nelikymppisenä sitten haluamaan. Mut ei vaan ole niin helppoa. Joku vaan pystyis selittään et mistä johtuu. Hormonaalinen juttu vai naisella epätoivoinen keino saada tuntea olevansa nuori ja haluttu. Kun en haluis enää haluta.
 
Näyttää tää tilanne olevan aika yleinen. Mutta mikä niitä miehiä sitten vaivaa? Jos mahdollisuus harrastaa jotain makuukamarihommia niin jäädään kattoon jotain tylsistä tylsempää elokuvaa.Vapaana viikonvaihteena voi viettää illan puhuen työasioita kaverinsa kanssa.
Mitkää vihjeet ei tunnu herättävän. Aina pitäis olla housuissa kiinni ennenkui tajuaa mistä kyse.
Jos ois aikaa vaikka koko yö niin kerta hoito ja untenmaille. Jää siihen yrittään jotain...Vähitellen tää tilanne tökkii ja pahasti.
Nyt ei tarvitsisi enään valvoa lasten takia, ehkäisy kunnossa,niin toista ei saa innostumaan?
Seksikkäät asut on jo moneen kertaan testattu, ei tunnu löytyvän tehoja.
Mitä ootte kehitelleet, vai onko toivo mennyttä.
 
No jos meidän ikää kysytään niin 45 on jo täynnä. Muksut syntyneet parinvuoden välein. Silloin hommia haittas yön valvomiset ja muu siihen vaiheeseen kuuluva tohina. No nyt on isoja kaikki, yöt rauhallisia, ei vaan sytytä. On tullut yritettyä kaikenlaista ,ei kylläkään mitään leluja vielä.
On se ankeeta kun itse olis vilä ihan viriili nainen niin kiinnostusta ei löydy.
Välillä tekis mieli kokeilla vaikka vierasta, mutta ei oikein ole mun juttu.
Mikä se on joka mieheltä vie ne halut? Vai tuleeko jo suorituspaineita, jos ei aina onnistu?
Kyllä tää vaan niin hämmästyttää...
Niin puheitahan miehillä taitaa olla, miten kovia poikia kaikki onkaan.
 

Yhteistyössä