Synnytyksen jälkeinen kuume

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mulle on noussu kuume 38:aan ja synnytyksestä on viikko. En tiedä mikä sen nostaa kun ei muuta oiretta ole (paiti pieni yskä, joka on ollu jo viikon), mutta jos sattuu että kyse on kohtutulehduksesta tai jostain että olis vaik istukan palasia jäänyt kohtuun niin näkeekö ne sairaalassa ultralla onko sinne jotain jäänyt? Entäs toi kohtutulehdus, joutuuko sen takia jäämään sairalaan? Tietääkö kukaan?
 
Jenni
Kuinka rinnat? Tuntuvatko täysiltä? Jos tuntuvat niin nopeasti pumppaamaan suihkun alle. Rintatulehdus on varsin inha tauti ja saattaa alkaa ihan vaan kuumella ja huonolla ololla. Toinen voisi olla tuo kohtutulehdus, mutta vuoto kyllä haiskahtaisi.
 
Mulla neljännen kohdalla nousi kuume 39 samana päivänä, kun pääsin kotiin. Itse mietin jo hetken kanssa tuota kohtutulehdusta, mutta kipuja ei ollut.
Sitten alkoikin rintoja kivistää ja kuumottaa, eli rintatulehdus alkava. Imetin koko illan samasta rinnasta, niin helpotti ja kuumekin laski.
 
vieras
Rinnat on vähän arat, nännit sitäkin kipeämmät.. Rinnat on vähän kovan tuntuiset, että kai niissä maitoa ainakin on. Jos tuo maidon tulo nostaa lämpöä myös niin pitääkö se sitä yllä kokoajan, vai nouseeko se vain välillä? Kipuja alavatsalle ei juurikaan ole, välillä joku lievä tunne vain. Täytyy aamulla viimeistään soittaa osastolle tästä.
 
Heippa.

Minulla oli kolmannen muksun jälkeen kohtu tulehdus. Ensin nousi kova kuume kipuja ei tullut heti. Kuumelääke ei auttanut mitään. oli la päivä kun kuume nousi. la-su yönä oksensin muutaman kerran ja myös vatsa meni ihan löysäksi, kuume oli kova aj verinen jälki vuoto oli todella suurta. su päivällä oli aika heikko olo ainoastaan istuessa sattui ala vatsaan enkä olisi jaksanut autossa istua sitä aikaa että olisi ajettu sairaalaan. no isäntä soitti ambulanssin minua hakemaan. Sairaalaan päästyämme lääkäri tutki minut ja totesi että kohtu on kuin leivin uuni että niin kuuma ja ultralla totesi että ei ole kohdussa mitään sisällä. otettiin verikoe ja lääkäri sanoi että jos tulehdus arvo on 70 paikkeilla voidaan vielä harkita kotiin pääsyä mutta minulla tulehdus arvo oli 300 ja lääkäri totesi että ei olisi kauaa enää tarvinnut olla kotona niin huonosti olisi käynyt ja hti laittoivat minut tiputukseen ja osastolle. Seuraavana päivänä tulehdus arvo oli 350 ja lääkäri sanoi että se on normaalia että arvo ensin nousee ennen kun lääke alkaa auttamaan. Siellä sitten makoilin monta letkua kädessän. Isäntä pärjäsi todella hyvin meidän pikkuisen kanssa ihan yksin la-ma päivien ajan ja ti isäntä toin meidän pikkuisen minulle sairaalaan jossa sitten hän oli minun kanssa loppu sairaala ajan. Jälkeen päin lääkäri epäili että kyseessä olisi ollut jonkin näköinen sairaala pakteeri joka aiheutti tulehduksen..
 
Ei ku siinä nousuvaiheessa, nostaa pienen lämmön. Mut jos sulla on jo täynnä ne rinnat, ni sit suosittelen lämmintä suihkuttelua ja tyhjennystä, josko se ois sit alkavaa rintatulehdusta. Samalla ku vauva imee, voi hellävarasesti hieroa niitä kovia kohtia, että saa maidon irtoon sieltä. Onko sulla joku voide rinnanpäihin? Itse suosittelen Lansinoh nimistä rasvaa ( saa apteekista ).

Kannattaa myös vaihdella imetysasentoa, että se imu kohdistuu vähän eri kohtaan aina sekä tarkastaa imuote, ettei rinnanpäät mee rikki.
 

Yhteistyössä