Taas vaunuista/rattaista

Haluain kuulla kommentteja. Mikä hyvää ja huonoa. Meneekö pieneen tilaan? Paljonko maksoit ja saitko kylkiäisiä mukaan?
Meillä on ollut harkinassa:
BRIO NOVA
GESSLEIN BABY 3 RAD
TEUTONIA MISTRAL
EMMALJUNGA (?) CEROX SPORT RATAS
 
Layla
Meillä Emmaljungan Cerox ratas pehmeällä kantokopalla. Rattaat on todella kevyet työntää, normaalia leveämmät rengaat (ainakin osassa 2005 vuoden malleja) tekee esteiden ylittämisen helpoksi. Aivan mielettömän suuren plussan saa kuomu, josta saa koko takaosan irti, ei ollu sauna pikkuiselle edes kesäkuumilla. Kuomuissa olevat taskut ovat kyllä osoittautuneet käteviksi. Integroitu hyttyssuoja ja mukana kulkeva sadesuoja omassa pussissa on tälläisen harvapään pelastus. Heittoaisasta en suostuisi mistään hinnasta luopumaan, paras mahdollinen systeemi auringonpaisteeseen ja viimaan. Pehmusteet aisassa on todella hyvät kädelle......omaan käteen parhaiten istuva. Rattaat ovat tukevat. Tavarakori on hiukan pieni, mutta kätevä kuljettamaan esim. juomapulloa (ei pääse tippumaan). Pehmeä kantokoppa on tosiaan lämmin! Tavarakoria lukuunottamatta en löydä mitään vikaa rattaista. Ovat olleet todella hyvät ja suosittelen lämpimästi. =)

 
Layla
Ai niin sen vielä unohdin, et rattaat ovat käsittääkseni yhdet pienimpään kasaan menevistä kuomurattaista. Eiväthän ne niin pieneen tilaa mene kun matkarattaat, mut ei paljoa häviä! :)
Omalta myyjältä ei saatu mitään kylkiäisiä (ei haluttu) vaan kunnon alennukset. Pikkusen reilu ohv:lla saatiin koko setti. Nythän on kauppoihin tulossa uudet emmaljungat ja vanhat myydään alta pois et kannattaa käydä kattomas ja tinkaamassa!
 
Meillä on Brio Novat pehmeällä kantokopalla.
Olen tykännyt mm. seuraavista asioista

+ älyttömän kevyet työntää
+ teleskooppiaisa
+ hyvät kankaat (minusta briolla parhaat! teutoniallakin hyvät)
+ tilava ratasosa
+ hyvä tavarakori
+ KIINTEÄ TURVAKAARI, loistava!!
+ menee näppärästi kasaan
+ KlickIn-systeemi, viimeinkin nainenkin saa ratasosan irti rungosta sekunnissa, napin painalluksella!

Miinuksena mainitsisin sen, että

- sisäinen kuomunkiristin puuttuu, eli kuomua piti kiristää työkalun avulla. Miehellä meni siihen 15 sekuntia ja olisin osannut tehdä sen itsekin, mutta pakko oli keksiä yksi huonokin puoli :D

Me maksettiin meidän Novasta muistaakseni noin 550 euroa ja siihen saatiin kaupan päälle sadesuoja, hyttyssuoja ja verkkokassi. Tuohon samaan hintaan oli laskettu myös hoitolaukku, vaunun omalla kankaalla. Ja kantokoppa pehmeä oli siis mukana hinnassa myös.
Taidettiin saada ihan mukavasti alennusta, olin tosi tyytyväinen pakettiin!
 
Mimmi811 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 23:17 Marita kirjoitti:
Meillä on Brio Novat pehmeällä kantokopalla.
Olen tykännyt mm. seuraavista asioista

+ älyttömän kevyet työntää
+ teleskooppiaisa
+ hyvät kankaat (minusta briolla parhaat! teutoniallakin hyvät)
+ tilava ratasosa
+ hyvä tavarakori
+ KIINTEÄ TURVAKAARI, loistava!!
+ menee näppärästi kasaan
+ KlickIn-systeemi, viimeinkin nainenkin saa ratasosan irti rungosta sekunnissa, napin painalluksella!

Miinuksena mainitsisin sen, että

- sisäinen kuomunkiristin puuttuu, eli kuomua piti kiristää työkalun avulla. Miehellä meni siihen 15 sekuntia ja olisin osannut tehdä sen itsekin, mutta pakko oli keksiä yksi huonokin puoli :D

Me maksettiin meidän Novasta muistaakseni noin 550 euroa ja siihen saatiin kaupan päälle sadesuoja, hyttyssuoja ja verkkokassi. Tuohon samaan hintaan oli laskettu myös hoitolaukku, vaunun omalla kankaalla. Ja kantokoppa pehmeä oli siis mukana hinnassa myös.
Taidettiin saada ihan mukavasti alennusta, olin tosi tyytyväinen pakettiin!


Mä liputan kans Novien puolesta :wave: . On sen verran korkea se kuomu, että meidän pitkäkin neiti mahtuu vielä istumaan vaunuissa hyvin :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2005 klo 23:11 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 23:17 Marita kirjoitti:
+ hyvät kankaat (minusta briolla parhaat! teutoniallakin hyvät)
Onko sulla kokemusta myös muiden valmistajien nykyisistä kankaista vai millä perusteella briolla parhaat?
Tokihan tuo oli vain oma mielipiteeni, mutta useilla tutuilla on ollut Emmanljungassa sama ongelma, että kankaista puskee jotain vaalea nöyhtää, jotain täytettä läpi. Lisäksi Ruotsissa asuva lapseni sylikummi suomensi minulle jonkin ruotsalaisen jutun, jossa oli vertailua noista kankaista. Brio oli sen jutun perusteella hyvin likaa hylkivä niihin muihin verrattuna ja kesti kosteutta parhaiten. Vaikka eihän tuo niin olennaista ole kun sadesuojaa tulee kuitenkin käytettyä.
Onhan ne varmasti kaikissa merkeissä ihan hyviä mutta tykkään itse Brion nykyisistä "vahvoista" kankaista, sellaiset puuvillan "tuntuiset" ohuet kankaat mitä on joillain merkeillä, haalistuu ja kuluu helpommin puhki.
 
Nannuliini
Itselläni on Dorjan Novel Sport-yhdistelmät ja tosi tyytyväinen olen. Pitäisi kestää kun on rautaruukin terästä... Hinta 599 ja kaupanpäälle tuli sadesuoja, pyöränsuojat, aurinkovarjo, turvavaljaat ja hoitolaukku & alusta. Menevät pieneen tilaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2005 klo 00:02 Marita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2005 klo 23:11 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 23:17 Marita kirjoitti:
+ hyvät kankaat (minusta briolla parhaat! teutoniallakin hyvät)
Onko sulla kokemusta myös muiden valmistajien nykyisistä kankaista vai millä perusteella briolla parhaat?
Tokihan tuo oli vain oma mielipiteeni, mutta useilla tutuilla on ollut Emmanljungassa sama ongelma, että kankaista puskee jotain vaalea nöyhtää, jotain täytettä läpi. Lisäksi Ruotsissa asuva lapseni sylikummi suomensi minulle jonkin ruotsalaisen jutun, jossa oli vertailua noista kankaista. Brio oli sen jutun perusteella hyvin likaa hylkivä niihin muihin verrattuna ja kesti kosteutta parhaiten. Vaikka eihän tuo niin olennaista ole kun sadesuojaa tulee kuitenkin käytettyä.
Onhan ne varmasti kaikissa merkeissä ihan hyviä mutta tykkään itse Brion nykyisistä "vahvoista" kankaista, sellaiset puuvillan "tuntuiset" ohuet kankaat mitä on joillain merkeillä, haalistuu ja kuluu helpommin puhki.
Eli taidat nyt puhua niistä emmaljungan vanhoista kankaista. Nykyjään niillä on sellaiset vahvat ilmiselvästi ulkoilmaan tehdyt kankaat. Niistä näkee silmällä oikein sen et ovat vedenpitivät. Sellaista "kovaa" materiaalia....nyt ku ei ole kangasalan asian tuntija niin en osaa tämän parennin luonnehtia. Mutta ovat siis samantapaiset ku briolla nykyjään. Et ihan hyvät ja laadukkat. En usko et tekevät toista niin isoa bugia noiden kankaiden kanssa ku tossa 90-luvun lopussa. Mutta ne "puuvillaiset" kankaat ovat kyl ihan p.....stä mitä noissa vanhemmissa vaunuissa on.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 21:56 möhkösfantti kirjoitti:
minä voin kehua teutonia mistraleita tosi hyviksi :wave:
Meillä ovat käytössä....
ulkonäkö ja käyttöominaisuudet miellyttävät, mitään ongelmia ei ole ollut ja ovat kestäneet todella hyvin käytössämme :wave:
niin ja mukaan saatiin ostaessa sadesuoja ja jalkapeite
maksoivat yhteensä 590 euroa

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.10.2005 klo 12:08 möhkösfantti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 21:56 möhkösfantti kirjoitti:
minä voin kehua teutonia mistraleita tosi hyviksi :wave:
Meillä ovat käytössä....
ulkonäkö ja käyttöominaisuudet miellyttävät, mitään ongelmia ei ole ollut ja ovat kestäneet todella hyvin käytössämme :wave:
niin ja mukaan saatiin ostaessa sadesuoja ja jalkapeite
maksoivat yhteensä 599 euroa
 

Yhteistyössä