Tätä ellit eivät tiedä yhteissaunomisesta...

  • Viestiketjun aloittaja Yhteissaunoja
  • Ensimmäinen viesti
Yhteissaunoja
Pitää vähän kertoa yhteissaunomisesta, kun palstalla on joku pervo sekopää kertomassa ihan huuhaajuttuja ja pilaamassa yhteissaunomisen mainetta.

Olen vuosien saatossa käynyt noin 10 kertaa Katinkullan kylpylän Saunamaailmassa. Kyseessä on siis kaikille yhteinen nakuosasto, missä on useita saunoja, suihkuja, pari poreammetta ja loikoiluallas. Lisäksi on juomapiste. Siellä kaikki ovat alasti. Mitään höyryä ei ole estämässä näkyvyyttä kuin yhdessä saunassa ja sielläkin on valot. Suihkussa ja altailla ollaan myös nakuina.

En ole koskaan nähnyt siellä noita "kyrpä pystyssä kuolaavia" äijiä tai "nännit sojossa itseään hierovia" naisia siellä. Sen sijaan siellä on ihan tavallisia perheitä, vauvoja, lapsia, murrosikäisiä, nuoria, aikuisia, vanhuksia, sotaveteraaneja jne. Vain ne kovasti hehkutetu pervot puuttuvat - onneksi. Olkaa järkeviä: siellä on alaikäisiäkin katsomassa ja kuuntelemassa!!!!

Niin kauan kuin nuo pervot viihtyvät pervojen mielikuvituksessa, kaikki on hyvin.
 
juice
Pitää vähän kertoa yhteissaunomisesta, kun palstalla on joku pervo sekopää kertomassa ihan huuhaajuttuja ja pilaamassa yhteissaunomisen mainetta.

Olen vuosien saatossa käynyt noin 10 kertaa Katinkullan kylpylän Saunamaailmassa. Kyseessä on siis kaikille yhteinen nakuosasto, missä on useita saunoja, suihkuja, pari poreammetta ja loikoiluallas. Lisäksi on juomapiste. Siellä kaikki ovat alasti. Mitään höyryä ei ole estämässä näkyvyyttä kuin yhdessä saunassa ja sielläkin on valot. Suihkussa ja altailla ollaan myös nakuina.

En ole koskaan nähnyt siellä noita "kyrpä pystyssä kuolaavia" äijiä tai "nännit sojossa itseään hierovia" naisia siellä. Sen sijaan siellä on ihan tavallisia perheitä, vauvoja, lapsia, murrosikäisiä, nuoria, aikuisia, vanhuksia, sotaveteraaneja jne. Vain ne kovasti hehkutetu pervot puuttuvat - onneksi. Olkaa järkeviä: siellä on alaikäisiäkin katsomassa ja kuuntelemassa!!!!

Niin kauan kuin nuo pervot viihtyvät pervojen mielikuvituksessa, kaikki on hyvin.
Asiallinen viesti , näitä harvemmin näkee ja olen asiasta aivan samaa mieltä , sekasauna on hyvä koko perheelle vauvasta vaariin joten sextailut kuulu ihan muihin tiloihin.
 
Viimeksi muokattu:
Elli
Tuntuu että kielteisemmät arvostelut tulevat niiltä, jotka eivät ole olleet saunamaailmassa. Siihen varmaan vaikuttaa nykyää kielteisemmäksi muuttuva suhtautuminen luonnolliseen alastomuuteen saunassa. Olen käynyt 6 kertaa Katinkullan saunamaailmassa enkä ole kertaakaan nähnyt mitään epäilyttävää käytöstä.
 
Taavetti ja tiina
Sama kokemus meilläkin. Olemme perheen kanssa olleet 7-8 kertaa Katinkullassa ja olemme käyneet joka kerta saunamaailmassa ja savusaunassa. Yhtään pervoa ei ole nähty.
 
Kati
Saunamaailmaan on vihdoinkin saatu omat saunat miehille ja naisille, nudistien aika on nyt ohi. Ostimme joitain vuosia sitten lomaosakkeen ja nyt pääsee saunamaailmaankin. (tiedot löytyvät Holiday Club sivuilta).
 
Jaksaako enää
Saunamaailmaan on vihdoinkin saatu omat saunat miehille ja naisille, nudistien aika on nyt ohi. Ostimme joitain vuosia sitten lomaosakkeen ja nyt pääsee saunamaailmaankin. (tiedot löytyvät Holiday Club sivuilta).
Onko siellä enää yhtään yhteissaunaa? Entä porealtaat? :O Nimittäin perheelliselle olisi tärkeää, että pääsisi yhdessä.
 
Viimeksi muokattu:
Pari kertaa käynyt
Mikähän tuohon "uudistukseen" mahtoi olla syynä ja pontimena? Siellähän oli aiemminkin erilliset suihkut ja saunat niille jotka eivät saunamaailmaan halunneet.
 
Marjukka
Saunamaailmaan on vihdoinkin saatu omat saunat miehille ja naisille, nudistien aika on nyt ohi. Ostimme joitain vuosia sitten lomaosakkeen ja nyt pääsee saunamaailmaankin. (tiedot löytyvät Holiday Club sivuilta).
Olemme kolmena kesänä käyneet Katinkullan kylpylässä ja viihtyneet mainiosti nimenomaan saunamaailman ansiosta. On ollut hienoa kylpeä yhdessä koko perhe (minä, mies ja kaksi lasta). Olemme myös kevään mittaan katselleet sopivaa lomaosakettakin, mutta kiitos vaan tämän "uudistuksen", ei enää tarvitse Kainuun suunnalta sitä hakea! Ole nyt Kati onnellinen, ettet ainakaan meitä saa vaivoiksesi.

Mutta niinhän se on, jos minä en pidä omenasta, ei sitä saa kukaan muukaan syödä!
 
Viimeksi muokattu:
insinööri Kari
Taitaa saunamaailmaankin tulla ruuhkaa ja kävijät yleensäkkin lisääntyä.
Mihinkä ihmeen saunamaailmaan? Katinkullassa on siis nykyään vain kaksi saunaa / sukupuoli - sekö on oikein saunamaailma? - Ei minusta. Olisit Minna käynyt tutustumassa aikanaan saunamaailmaan, jossa oli pelkästään naisten vuorot kolmena päivänä viikossa, mikäli herraseura ahdistaa. No, okei 2 saunaa 7 kertaa viikossa on toki enemmän kuin 4 saunaa 3 kertaa viikossa!

P.S. "yleensäkkin"? - tarkoitit varmaan: "yleensäkin". Ja jotkin kävijöistä varmaan lisääntyvätkin, kuten kelpo nisäkkäät ainakin, joskaan eivät saunamaailmassa - nykyisessäkään!
 
Viimeksi muokattu:
Pia
Alkuperäinen kirjoittaja Pari kertaa käynyt;11477272:
Mikähän tuohon "uudistukseen" mahtoi olla syynä ja pontimena? Siellähän oli aiemminkin erilliset suihkut ja saunat niille jotka eivät saunamaailmaan halunneet.
Uskoisin, että ne jotka ei ollut tyytyväisiä vanhaan käytäntöön valittivat ja tyytyväiset pysyivät hiljaa. Minä ainakin tästälähtien löydän perheelleni Keski-suomesta lähempääkin kylpyläkohteen. Haikeana muistelen perheen yhteisiä saunamaailmassa käyntejä. Minä en kertaakaan törmännyt sielä mihinkään epäilyttävään käytökseen. Lopuuksi siihen alastomuuteen tottui aika pian, eikä siihen enää jaksanut kiinnittää huomiota.
 
Minä
Katinkullasta katosi samantien oma persoonallinen ja piristävä poikkeus muihin kylpylöihin nähden. Olen käynyt sielä saunamaailmassa useita kertoja kaveriporukalla (naisia ja miehiä) ja on ollut mukava saunoa yhdessä.
Niinpä niin. Taisi Katinkulta tehdä pahan virheen, samaistumalla muihin tavaomaisiin kylpylöihin. Miksi enää lähteä Katinkultaan asti? Eikö tavanomaisista kylpylöistä ollut riittävän hyvä tarjonta melkein joka kaupungissa? Olisivat ennemmin lisänneet naisten vuoroja.
 
Viimeksi muokattu:
Pässi Gunnar
Alkuperäinen kirjoittaja Minä;11477678:
Niinpä niin. Taisi Katinkulta tehdä pahan virheen, samaistumalla muihin tavaomaisiin kylpylöihin. Miksi enää lähteä Katinkultaan asti? Eikö tavanomaisista kylpylöistä ollut riittävän hyvä tarjonta melkein joka kaupungissa? Olisivat ennemmin lisänneet naisten vuoroja.

Heh heh, hjyvä uutinen. Kun tietää Suomalaisten peräkammaripoikien ja idioottiryssien innon pillunkyttäämiseen, koska muualla ei niitä näe.
Tämä on ehdottoman hyvä uutinen, älkää typerät munenne hiplaajat enää kirjoitelko tänne naisten nimillä. Marjukka ja Pia hih hih.
PS. Gunnar itse on tällä hetkellä Saksassa ja juuri lähdössä kylpemään paikallisten ihanien naisten kanssa, kjeh kjeh!!!!
 
IsoPete Vantaalta
Sekasaunaa ei tarvii etsiä Katinkullasta saakka....löytyyhän noita etelästäkin. On montakin kunnon paikkaa , jossa pääsee jopa välillä hivelemään esim. naissaunojan paikkoja, jos sopiva tilanne syntyy. Mm selänpesun yhteydessä on onnistunut ....

Parhaita iskupaikkoja kesällä pn mm Pihlajasaaren nudistialue ja myös Seurasaaren uimala, jossa tunnetusti löytää panon melko varmasti...
 
Näin on
Se on tosiasia, että aika ajoi Katinkullan vanhan saunamaailman ohi. Nyky suuntaus on pukeutuminen, eikä riisuminen. Saunamaailma sai alkunsa 1986, silloin suuntaus alastomuuden suhteen oli toiseen suuntaa. Bikinit pieneni ja yläosattomuus Suomenkin rannoilla yleistyi ja oli luonnollista yhteissaunominenkin. Nykyään rintojen vilahtaminenkin on kohujuttu. Yläosattomuus on viime vuosina lähes kadonnut etelänkin lomarannoilta. Esim: Kreikan Lindoksella oli 1998 lähes kaikki naiset yläosattomissa, nyt keväällä ei yläosattomista ollut tietoakaan. Toisin sanoen Katinkullan saunamaailma päivitettiin vastaamaan tätä aikaa. Tämä kirjoitus on huomioitu naisten kannalta, toisaalta toive tärkeään uudistukseen tuli naisilta.
Hyviä Katinkullan reissuja kaikille! - pian pöly (purnaus) laskeutuu ja jonkin ajan kuluttua ihmetellään, kuinka joskus on voinut olla yleinen naku sekasauna.
 
Jaa
Alkuperäinen kirjoittaja Näin on;11482319:
Se on tosiasia, että aika ajoi Katinkullan vanhan saunamaailman ohi. Nyky suuntaus on pukeutuminen, eikä riisuminen. Saunamaailma sai alkunsa 1986, silloin suuntaus alastomuuden suhteen oli toiseen suuntaa. Bikinit pieneni ja yläosattomuus Suomenkin rannoilla yleistyi ja oli luonnollista yhteissaunominenkin. Nykyään rintojen vilahtaminenkin on kohujuttu. Yläosattomuus on viime vuosina lähes kadonnut etelänkin lomarannoilta. Esim: Kreikan Lindoksella oli 1998 lähes kaikki naiset yläosattomissa, nyt keväällä ei yläosattomista ollut tietoakaan. Toisin sanoen Katinkullan saunamaailma päivitettiin vastaamaan tätä aikaa. Tämä kirjoitus on huomioitu naisten kannalta, toisaalta toive tärkeään uudistukseen tuli naisilta.
Hyviä Katinkullan reissuja kaikille! - pian pöly (purnaus) laskeutuu ja jonkin ajan kuluttua ihmetellään, kuinka joskus on voinut olla yleinen naku sekasauna.
Olihan Katinkullan saunamaailma aikamoinen kummajainen nykypäivän Suomessa. Ei oikein sovi nykyaikaiseen kulttuuriin.
 
Vieras
Hain tietoa Katinkullasta, varatakseni syksyksi mökin ja törmäsin saunamaailmaan. Hyvä että lopettivat yhteisnakuilun, tuon törkypesän. Ei tarvinnut kauaa googlettaa, kun paljastui minkälainen meno siellä on ollut, aivan järkyttävän uskomatonta.
Onneksi ymmärsivät edes nyt muuttaa käytäntöä!!!
 
korpienkätkö
Hain tietoa Katinkullasta, varatakseni syksyksi mökin ja törmäsin saunamaailmaan. Hyvä että lopettivat yhteisnakuilun, tuon törkypesän. Ei tarvinnut kauaa googlettaa, kun paljastui minkälainen meno siellä on ollut, aivan järkyttävän uskomatonta.
Onneksi ymmärsivät edes nyt muuttaa käytäntöä!!!

Kainuussa ei menesty mikään, ennen siellä oltiin asiallisia ja rehtejä
 
Viimeksi muokattu:
Maija
Katinkullasta tuli siis tavallinen ja samanlainen kylpylä kuin muistakin. Olemme perheen kanssa käyneet 20 vuoden aikana kylpylässä 5-6 kertaa ja tykänneet paikasta. Saunamaailma on ollut aina se kohokohta. Minä sinne olen halunnut ja mies on tullut mukana, kun ei ole "uskaltanut" minua sinne yksin päästää. Nyt kun yhteissaunoja ei enää ole niin me voidaan aivan hyvin säästää 600 km edestakainen ajo ja käydä jossain muussa ja lähellä olevassa kylpylässä. Tullaan taas, jos saunamaailma palautetaan entiselleen.

Ja hei kaikille minä olen ihan oikeasti nainen 48v.
 
Oikea nainen 43v
Katinkullasta tuli siis tavallinen ja samanlainen kylpylä kuin muistakin. Olemme perheen kanssa käyneet 20 vuoden aikana kylpylässä 5-6 kertaa ja tykänneet paikasta. Saunamaailma on ollut aina se kohokohta. Minä sinne olen halunnut ja mies on tullut mukana, kun ei ole "uskaltanut" minua sinne yksin päästää. Nyt kun yhteissaunoja ei enää ole niin me voidaan aivan hyvin säästää 600 km edestakainen ajo ja käydä jossain muussa ja lähellä olevassa kylpylässä. Tullaan taas, jos saunamaailma palautetaan entiselleen.

Ja hei kaikille minä olen ihan oikeasti nainen 48v.

Mielipiteitä mahtuu tähän maailmaan ja voin kyllä sanoa että meidän perheen sekä ystäväpiirin käyttöaste Katinkullassa nousee merkittävästi. Asumme ns. talousalueella, joten uskoisin perheemme tuovan kassaan enemmän rahaa vuositasolla kuin vain lomien aikana siellä käyvät.

Mielestäni on vain häiritsevää jos kaikki käyvät kimppasaunassa. Suosittelen teidän perheelle kimppasaunaa kun seuraavan kerran teille tulee ystäväperheitä kylään. Tehkää saunavuorot siten että miehesi käy tuttavaperheen naisen sekä heidän teini-ikäisen tytön kanssa. Itse voit käydä tuttavaperheen miehen sekä heidän teini-ikäisen pojan kanssa. Peskää vielä toistenne selätkin jos olette oikein rentoja. Mielestäni nämä kylpylöiden kimppasaunat ovat edustaneet samaa oksettavuuden tasoa.

Peukut pystyyn Katinkullalle!
 
Viimeksi muokattu:
höh
Ennen sentään pääsi ihailemaan isoja varustuksia. Oli ihanan helppoa löytää illalla baarista mies jonka isot vehkeet oli bongannut aikaisemmin saunamaailmasta. Miten me sinkkunaiset nyt osataan erottaa jyvät akanoista?

Saunamaailma nakuiluineen takas ja heti!
 

Yhteistyössä