"täytteet ulkona"

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Rakkaat kanssasisaret! Toivoisin teiltä tietoa eräästä asiasta. Synnytin esikoiseni vähän yli vuosi sitten normaalisti alakautta, repesin hieman mutta muuten toivuin synnytyksestä hyvin.
Nyt olen huomannut, että yhdynnän jälkeen tuntuu alapäässä oudolta. Ihan kuin "täytteet" tulisivat ulos tai joku sieltä ainakin tuntuu selvästi ulos tulevan. Voisiko olla joku kohdunlaskeuma tms. koska sormella kokeiltaessa joku ottaa siellä vastaan eikä tarvitse edes syvälle työntää. Mies ei kyllä ole huomannut mitään (tai ei ainakaan ole sanonut) Tuntuu, että ongelma on vaan pahentunut mitä enemmän synnytyksestä on aikaa. Kipuja ei ole.
Onko teillä kertoa kokemuksistanne ennen kuin soitan huomenna gynelle, olisin kiitolinen.
 
nunnu1234
Siltä kuulostaa... Itselläni laskeuma alapäässä pitkän ponnistusvaiheen seurauksena. Kyseessä ei ole kohdunlaskeuma, vaan emättimen takaseinämän laskeuma. Laskeumaan kuuluu paineen tunne alapäässä, varsinkin jos on ulostamisen tarve, sekä pitkän seisomisen ja kävelyn jälkeen. Myös tunne että jotain tulee ulos on just ko. vaivaa.. Mulla oli alussa ihan kuin tomaatti olis työnnetty alapäähän, kamala pullistuma.. Oletko tehnyt lantionpohjan lihasten harjoitteita? ne auttavat laskeumaan. Itselläni vaiva enää ajoittaista ja lihakset hyvässä kunnossa kun olen jumpannut alapäätä ja käynyt fysioterapiassa. Itselläni huomattiin laskeuma jo jälkitarkastuksessa.
 
Jeps vanhempi..
Sama juttu, paitsi ettei itselläni ollut laskeumia. Mutta selkeästi tuntui, että jotain olisi tulossa ulos jne. jne. Mutta itselläni ei ollut ilmeisesti tuo niin paha. Eli jonkin verran on ilmeisesti ihan normaaliakin tuo. Mutta kannattaa käydä gynellä tarkastuttamassa tilanne. Tai itse kävisin näyttämässä.

Itseltäni tuo "vaiva" poistui ajan kanssa. Kun vuosi oli synnytyksestä oli kaikki vaivat ohi ja tilanne täysin normaali.
 

Yhteistyössä