Tahtoo tietää kierukan laitosta!

Eli Cerazeten jälkeen otin ehkäisyrenkaan ja nyt odotellaan koska seuraavat kuukautiset alkavat. Lääkärin kanssa on sovittu, että sitten laitetaan kuparikierukka. Nyt haluaisinkin tietää kierukan laitosta: sattuuko kuinka paljo laittaminen/poisotto? Välivuotoja? Muita oireita/kipuja? Yhdynnän aikana häiritseekö langat? Muuta mitä pitäisi tietää ja hinta. Kiitos vastanneille :flower:
 
Minulla ollut vasta vuoden kuparikierukka.
Kierukka laitettiin vuodon aikana ja sen laittaminen ei sattunut. Paitsi se kun ne sen "avaajan" laittoi jota ne aina käytää sisätutkimuksessa.
Minä kun vasta odotin sitä kauheeta nipistystä niin lääkäri totesi,et siellä on jo. =)
Välivuotoja ei ole ollut,mut ensimmäisinä kuukausina vuotoa kesti muutaman vko:n ja silloinkin se oli et vuotaa ja ei vuoda. Nyt muutamat vuodot ovat olleet sillai,et pahimmallaan kestänyt 5pv. ja silloin on riittäänyt siteet.
Välillä on ollut menkkamaisia kipuja kuukautisten aikaan,mut ei mitään hirveitä.
Meillä langat ei ole tuntuneet kun minulla on se kohdun suu muutenkin niin "kaukana". Joten ei ole tarvinnut käydä lyhentelee.
Vantaalla minä sain ensimmäisen kierukan ilmaiseksi. Ja hinta on 80-120e tienoilla mitä silloin aikoinaan apteekin sivuilta katselin.
 
Harmi kun mikään muu nimimerkki ei minulla toimi kuin tämä. Täällä on miljoona vieras vierasta.

Uskaltaisinkohan kerto sitten ihan päin vastaisen eli tosi huonon kokemukseni.

Laittaminen ei sattunut, pikkaisen vain nipisti. Minulla oli langat leikattu aivan liian lyhyeksi, eli eipä kyllä haitannut seksielämää yhtään. Poisottoa vaikeutti niin paljon että jouduin sairaalaan polille, kunnon kipulääkkeet+ rauhoittavat niin sitten saivat kaivetuksi pois. Ei onneksi jouduttu lekkaukseen asti.
No vuodot lisääntyi. Toooosiii kovasti ja paljon!
Vuodin 24pv/kk. Vuodottomat päivät ei koskaan 6kk aikana sattuneet peräjälkeen vaan oli ihan hajanaisesti päivä sieltä, toinen täältä. Eli joka ikinen päivä piti olla side housuissa. Ja määrältään vuoto oli niin runsasta että pahimmillaan jouduin käyttämään yöllä isoja oikeita aikuisten vaippoja, niitä mitä vanhuksetkin käyttää kun tarpeet menee housuun, ettei ole koko sänky veressä, eikä tarvinnut kokoajan rampata vessassa.
Päivällä super tamppooni ja isoin side, riitti pitämään 30minuttia, ennenkuin sitten veret valui pitkin kinttuja. Eipä ollut puoleen vuoteen kovinkaa paljoa sitä seksielämää!! Joskus suihkussa!
Gyne käski vain odottaa ja katsoa se 6kk ennenkuin vaihdetaan. Voitte vain kuvitella mitä lukemia hemoglobiini näytti vaikka kuinka söi rautaa joka ikinen päivä, kunnes maha ei sitten enää sitä kestänyt.
Se oli elämäni ihanin päivä kun pääsin kuparikierukasta eroon, ja sain hormoonikierukan! Nyt ei vuotoja näy, ei kuulu!!

Kuparikierukka maksoi 121e. Ja sitten hormoonikierukka 95e.
 
Kävin sitten eilen laitattamassa kuparikierukan. Ei sattunut yhtään, mutta pieni viiltävä kipu tuntui selkään asti ja loppui heti asennuksen jälkeen. Hinta olis ollut 53 euroa, mutta tääläpäin sai ensimmäisen kierukan ilmaiseksi jos ei oo sellaista ennen käyttänyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.07.2006 klo 13:28 vieras kirjoitti:
Harmi kun mikään muu nimimerkki ei minulla toimi kuin tämä. Täällä on miljoona vieras vierasta.

Uskaltaisinkohan kerto sitten ihan päin vastaisen eli tosi huonon kokemukseni.

Laittaminen ei sattunut, pikkaisen vain nipisti. Minulla oli langat leikattu aivan liian lyhyeksi, eli eipä kyllä haitannut seksielämää yhtään. Poisottoa vaikeutti niin paljon että jouduin sairaalaan polille, kunnon kipulääkkeet+ rauhoittavat niin sitten saivat kaivetuksi pois. Ei onneksi jouduttu lekkaukseen asti.
No vuodot lisääntyi. Toooosiii kovasti ja paljon!
Vuodin 24pv/kk. Vuodottomat päivät ei koskaan 6kk aikana sattuneet peräjälkeen vaan oli ihan hajanaisesti päivä sieltä, toinen täältä. Eli joka ikinen päivä piti olla side housuissa. Ja määrältään vuoto oli niin runsasta että pahimmillaan jouduin käyttämään yöllä isoja oikeita aikuisten vaippoja, niitä mitä vanhuksetkin käyttää kun tarpeet menee housuun, ettei ole koko sänky veressä, eikä tarvinnut kokoajan rampata vessassa.
Päivällä super tamppooni ja isoin side, riitti pitämään 30minuttia, ennenkuin sitten veret valui pitkin kinttuja. Eipä ollut puoleen vuoteen kovinkaa paljoa sitä seksielämää!! Joskus suihkussa!
Gyne käski vain odottaa ja katsoa se 6kk ennenkuin vaihdetaan. Voitte vain kuvitella mitä lukemia hemoglobiini näytti vaikka kuinka söi rautaa joka ikinen päivä, kunnes maha ei sitten enää sitä kestänyt.
Se oli elämäni ihanin päivä kun pääsin kuparikierukasta eroon, ja sain hormoonikierukan! Nyt ei vuotoja näy, ei kuulu!!

Kuparikierukka maksoi 121e. Ja sitten hormoonikierukka 95e.
Olipas juuri samanlainen kokemus kuin eräällä ystävälläni jokunen vuosi sitten :(
 

Yhteistyössä