Te joilla omakotitalossa kaukolämpö, paljonko oli tammikuun lasku?

  • Viestiketjun aloittaja Kaukolämpö
  • Ensimmäinen viesti
Kaukolämpö
Meille tuli juuri tammikuun lasku ja se oli 320! Tai no tuon summan mies sanoi, että en nyt tiedä paljonko sentilleen oli. Lasku kun tulee miehelle e-laskuna.

Toki tammikuulla oli kovia pakkasia, mutta silti kallista. Eipä se kaukolämpö mitään halpaa ole talvella. Onneksi kesä tasoittaa kun laskut on paljon pienempiä. Meillä siis vanha 140 neliöinen talo, kaksi kerrosta. Kellari melkein koko talon alla joten kyllähän se lattioissa tuntuu.

On vain niin huono ajankohta noin isolle laskulle koska mies on lomautettuna reilun kuukauden eikä saa vielä liitosta mitään eikä palkkaakaan tule kuin vasta maaliskuun alussa. Itse olen töissä, mutta ei ole täydet tuntilistat. Lainanlyhennys on jo laitettu pariksi kuukaudeksi pelkälle korolle.

Huoh.
 
vierailija
320€ meillä. tänään tuli. sikakallista! sähköön meni 79€!!

laittakaa maalämpö? tuttavilla on 132m ja maalämpö. meni tammikussa lämmitykseen vaan 60e+käyttösähköön 180€
 
vierailija
Meille tuli juuri tammikuun lasku ja se oli 320! Tai no tuon summan mies sanoi, että en nyt tiedä paljonko sentilleen oli. Lasku kun tulee miehelle e-laskuna.

Toki tammikuulla oli kovia pakkasia, mutta silti kallista. Eipä se kaukolämpö mitään halpaa ole talvella. Onneksi kesä tasoittaa kun laskut on paljon pienempiä. Meillä siis vanha 140 neliöinen talo, kaksi kerrosta. Kellari melkein koko talon alla joten kyllähän se lattioissa tuntuu.

On vain niin huono ajankohta noin isolle laskulle koska mies on lomautettuna reilun kuukauden eikä saa vielä liitosta mitään eikä palkkaakaan tule kuin vasta maaliskuun alussa. Itse olen töissä, mutta ei ole täydet tuntilistat. Lainanlyhennys on jo laitettu pariksi kuukaudeksi pelkälle korolle.

Huoh.
Paljonko kulutus oli megawattitunteina? Täällä meni 4,6 MWh ja lasku on about 260 eur. Nyt oli erittäin kylmä tammikuu.
 
vierailija

Jos aloittajan mies on lomautettuna kotona, niin hän voisi katsella voiko vintille lisätä helposti eristystä. Puhalluskone on mahdollista vuokrata ja puhallella itse vintille lisää eristettä ohjeiden mukaan.
 
Kaukolämpö
Onneksi mun huomenna tuleva palkka onkin jonkun verran isompi kuin mitä odotin vaikka ison loven tuo kaukolämpölasku silti tekee. Onneksi on s-tilillä pian n.130€ niin saa sitten ne käyttää ruokaan jos alkaa rahat loppumaan.
 
Mulla on 200m2 talo suorassa sähkölämmityksessä ja lämmitys+käyttösähkö olivat yhteensä 4950 kWh eli karvan alle 5MWh. Hintaa kertyi vaatimattomat 496€ :cry:
Lähes yhtä suuri talo, tammikuussa 1700 kWh (185 €) koko energiankulutus eli käyttösähkö + maalämpö. Tämä oli meillä suuri kulutus eli tammikuu oli kylmä. Maalämpö oli todellakin järkevä investointi rakennettaessa (y)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä