"toiset ei ymmärrä, syvälle sydämeen sattuu"

Poikani on ensimmäisellä luokalla. Koko syksyn ajan ollut sellainen kolmen pojan oravanpyörä, jolle ei loppua näy. Yksi pojista on ilkeä, TODELLA ilkeä, toinen pojista on rasavilli ja ajattelematon , ja kolmas (omani) on niin johdateltavissa ja yllytyshullu. antaa näiden kahden pojan pitää itseään pilkkanaan , nimitellä ja löydä, vaatteita kaivettu roskiksesta jne.

No, nyt sitten olin kouluun yhteydessä että tälle on tultava loppu! Olen aiemminkin ollut yhteydessä ja on ollut kuraattori apuna. Ei mitään vaikutusta.
Se mikä tässä satuttaa, on se, että opettaja ei ota enää tosissaan poikani "kanteluja", poika ei edes uskalla mennä mistään sanomaan kun ope on sanonut "lopeta tuo kantelu" :ashamed: Poikani tönäistiin taannoin lumikasasta alas siten että oli verta sitten tullut. Oli mennyt koulun piharakennuksen taakse itkemään, jottei häntä opettaja syyttäisi kantelusta :ashamed: Ja nyt kun olen itse ollut tiiviisti kouluun yhteydessä, niin nyt alkaa tuntumaan että minuakin pidetään vaan ylivauhkona esikoisensa ekaluokalle laittaneena äitinä \|O Mä näen kun mun lapseeni sattuu, h.elvetti vieköön mä näen sen \|O \|O \|O \|O Nyt asia menee oppilastoimikunnan käsiteltäväksi ja sen verran jo tehtiin että poika siirrettiin b ryhmästä a ryhmään, jossa nämä kaksi poikaa siis ei ole. Kahden muun pojan vanhemmat viis veisaa koko tilanteelle.. tai niinhän ne tottakai tekee.. eihän heidän lapset ole siinä asemassa jotka käy sen henkisen tuskan läpi :ashamed: :ashamed: \|O

No mutta asia on laitettu eteenpäin ja sanoin että seuraava on sitten koulun vaihto jonka tulen vaatimaan jos ei opettaja saa tilannetta tuolla koulussa hallintaan \|O

Kysynkin nyt ihan vihreänä ekaluokkalaisen vanhempana, mitkä ovat oikeuteni vanhempana?

Koulu on mennyt kyllä hyvin, kokeista tulee 10, 10-, 9 ja 9-, eli siis tosi kivasti muuten koulu menee mutta kuinka kauan.. :(

Kiitos jos jaksoit lukea :flower:
 
Muuta en osaa sanoa, kuin että taistele poikasi oikeuksien puolesta ja periksi älä anna!! Kukaan muu ei tuossa tilanteessa lapsen puolesta taistele kuin ne omat vanhemmat. Pojalla on oikeus hyviin kouluvuosiin, kenelläkään ei ole oikeutta noin kiusata ja laittaa lasta kärsimään!
 
Jos sinä et taistele asian kanssa, niin ei kukaan muukaan. Ja vaadi, että asiat selvitetään. Eikö opettaja voisi kutsua näiden kahden vanhempia koululle ja asiaa saataisiin selvitettyä? Jos kuraattorikaan ei tähän pysty, niin kouluterveydenhoitaja/-lääkäri sitten?

Voimia :flower: :hug:

Meilläkin oli alkutaipaleella vähän vaikeaa, kiusausta yms. mutta me vanhemmat otimme heti asian käsittelyyn ja asiallisesti vaadimme selvitystä.
 
No asialle on tehty nyt sen verran että se menee sen oppilastoimikunnan käsittelyyn jossa siis on opettaja, kuraattori, rehtori, kouluterkka ja koulupsykologi ja sitten vielä erityisopettaja.. saas nähdä.. kyllä se varmaan sitten ehkä jotain voi auttaa mutta yleisesti ottaen mun mielestä tätä asiaa vähätellään :/

Kun mistään ei sitten sais varmaan sanoa ja kun aiheestakin sanotaan niin sitten koulu vaan alkaa ajatell aomaa mainettaan sen sijaan että asialle tehtäsi jotain.. mutta nyt tehdään kun aikani vaahtosin. se seuraako tästä tulosta, se jää nähtäväksi. :ashamed:
 
Höh. Tosi kurjaa. Esikoisia voi olla helppo kiusata, jos eivät ole tottuneet isompia vastaa pitämään puoliaan vaan leikkivät vaan pienempien sisarusten kanssa.

Mun mielestä se kiusaaja olisi pitänyt siirtää eri ryhmään.

Ja kai tarkoitit koulun vaihdolla kiusaajaa?

Ja jos ei asiaa koulussa saada hallintaan ja kiusausta loppumaan, niin rikosilmoitus poliisille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 17:16 vieras kirjoitti:
Höh. Tosi kurjaa. Esikoisia voi olla helppo kiusata, jos eivät ole tottuneet isompia vastaa pitämään puoliaan vaan leikkivät vaan pienempien sisarusten kanssa.

Mun mielestä se kiusaaja olisi pitänyt siirtää eri ryhmään.

Ja kai tarkoitit koulun vaihdolla kiusaajaa?

Ja jos ei asiaa koulussa saada hallintaan ja kiusausta loppumaan, niin rikosilmoitus poliisille.
Kun niitä kiusaajia on kaksin kappalein. Minä vaihdoin poikani rauhallisempaan ryhmään jossa ne kaks ei ole. ja tarkoitin poikaani sillä koulun vaihdolla.. jos opettajan asenne on hieman kyseenalainen tän asian suhteen, niin helpommalla pääsee kaikki kun me sitten sanotaan hellureit ja hellät tunteet sille koululle.. mutta katsotaan nyt mihin tää johtaa mitä ollaan nyt alulle saatu. ainakin tänään oli luokassa jokainen joutunut täyttämään jonkun lapun jossa oli ollut kysymyksiä kiusaamisesta ja omasta osuudesta kiusaamiseen. Eli on se ope nyt jotain alkanut tekemään ja kun se oppilastoimikunta kokoontuu sitten tammikuussa, niin katsotaan mitä tästä nyt tulee.. siis luokkaa poikaa ei vaihtanut, mutta kun luokka jaettu a ja b ryhmiin niin vaihtoi ryhmästä toiseen ja koko luokan yhteisiä tunteja on aika vähän joten yhdessäolo aika myös kiusaajien kanssa on nyt vähäisempää.

Kiitos kaikille tsemppauksesta , olette ihania :) :flower:
 
Oma poikani vaihtoi koulua vastaavassa tilanteessa, oli myös ekaluokkalainen silloin. Vanhassa koulussa ei ymmärretty ollenkaan ongelman vakavuutta halusivat vaan laittaa koulupsykologin pojan kimppuun. Uudessa koulussa ei ole ollut mitään ongelmia ja kavereitakin on paljon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 21:27 sajo kirjoitti:
Oma poikani vaihtoi koulua vastaavassa tilanteessa, oli myös ekaluokkalainen silloin. Vanhassa koulussa ei ymmärretty ollenkaan ongelman vakavuutta halusivat vaan laittaa koulupsykologin pojan kimppuun. Uudessa koulussa ei ole ollut mitään ongelmia ja kavereitakin on paljon.
Kiitos, tämän tahdoinkin kuulla. Eli en oo luuseri enkä luovuttaja jos tilanne ei mielestäni ratkea muuten kuin koulua vaihtamalla..??? En ala lapseni kustannuksella kyllä mihinkään valtataisteluun.. joskus ehkä helpoin mennä sieltä mistä aita matalin :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 17:16 vieras kirjoitti:
Höh. Tosi kurjaa. Esikoisia voi olla helppo kiusata, jos eivät ole tottuneet isompia vastaa pitämään puoliaan vaan leikkivät vaan pienempien sisarusten kanssa.

Mun mielestä se kiusaaja olisi pitänyt siirtää eri ryhmään.

Ja kai tarkoitit koulun vaihdolla kiusaajaa?

Ja jos ei asiaa koulussa saada hallintaan ja kiusausta loppumaan, niin rikosilmoitus poliisille.
Silloin kun lasta kiusaa joku oppilas niin kaikkien edun mukaista on että kiusattu vaihtaa koulua. Mutta jos yhtenä kiusaajana on opettaja niin kiusatun edun mukaista on että kiusattu vaihtaa koulua. Tai sitten pitäisi niin kiusaajien kuin opettajankin vaihtaa koulua.
 

Yhteistyössä