.

@hupikonna Tervetuloa mukaan! :)

@Ilonetsijä Hei, ymmärrän tosi hyvin että mieli on maassa, mutta älä lannistu <3 Te saatte ihan varmasti vielä sen plussan. Jos testissä näkyi haamulainen, niin jotain yritystä on selkeesti ollut! Voimia! <3

@StellaMom Pahoittelut siitä ettei viiva vahvistukaan, mutta sulla on tosi hyvä asenne! Ihan totta, että toi kertoo siitä että moni asia meni oikein, ja seuraavassa kierrossa toivottavasti onnistaa loppuun asti. :)

@Tiutau13 Kiva kuulla sinustakin, varmasti tekee hyvää pieni palstatauko! Myönnän että itsellänikin menee välillä ihan hulluksi tää homma, tuntuu ettei päässä pyöri mitään muuta. Tsemppiä nyt loppukiertoon ja piinailuun! (y)

@Siltsu Eikös vuodot oo kuitenkin ihan normaaleja alkuraskaudessa? Miltä testit näyttää? Älä vielä lannistu :rolleyes:

Täällä tänään dpo9. Joku kyseli tämän viikon piinailijoiden oireista, mulla on rinnat todella arat ja eilisestä asti kovaa paineen tunnetta ja juilimista kohdun seudulla, myös "viiltelyn" tunnetta välillä. One stepin herkässä viivanpaikka. Mulla on sellainen fiilis että jotain tuolla masussa tapahtuu, mutta kumpa vaan ei taas olisi kemiallinen..
 
Kiitos @W.we :love:
@StellaMom tää oli nyt yk5, eli sillee alussa tää yritys tiedän, tuntuu vaan et pisimmät puol vuotta takana. Kun ennen ku mun kierukka poistettiin toukokuussa niin siihen oli pitkä tie ja jouduin tekee paljon kaikkia valmisteluja perus lääkitysten ym suhteen. Eli tuntuu pidemmältä tää aika sillee. Tiesin kyllä että ei useinkaan heti tuu plussaa kun läheltä on seurannut hyvinkin vaikeita tilanteita vauvan saannissa. Mut kyl tää tästä taas, ja hei, ei täti oo vielä tullut, et nyt vaan alustan jos se tulee, Hihii mieli on jännä:D
 
Kp 28 ja dpo 12-13 menossa. Flo ennustaa menkkoja tälle päivälle, mutta musta ovis oli pari pv myöhemmi ku flo ennusti. Ja mulla alkaa menkat aina edellisenä iltapäivänä/iltana tiputtelulla ennenku ennea virallisesti kp1. Jos tänään ei illalla ala tiputella niin aamulla teen pc:n testin. Outoja oireita on ainaki vaikka muille jakaa:grin Mm. Mielialan vaihtelut on iha järkyttäviä, häpyluussa kauhee paine toista päivää (joskus on ennen menkkojaki kyllä painetta häpyluussa ja kamalat mielialan vaihtelut), tissit on hieman arat edelleen, mutta ei oo voimistunu se arkuus (kohdunulkosen jälkeen mulla ei oo tissit ollut ollenkaan kipeet ennen menkkoja mikä on ollu outoo ku 10vuotta sitä oli aina 5-7päivää ennen menkkoja), alamahassa menee hassuja vähä niinku kramppeja/nipistelyjä kohdun kohdalla, lievää etovuutta hieman (voi kans olla menkka oire ja ahdistusoire), viime yönä näin unta, että menkat alko ku hanasta päästäis (tätä oli sillo ku KU-raskaus ennenku tiesin sitä ja pelkäsin keskenmenoo niin näin unia että vertavuotaa), nukuin huonosti ja heräilin koko yön ja aina ku heräsin niin ahdisti sikana, heräsin lopullisesti 5.30. Maha on sekasin, mut niin se kyllä mulla on melkeen aina. Kylmä, kuuma, kylmä, kuuma olot. Oireita on siis, mutta ne voi yhtähyvin kertoo menkoistaki. Joten viel en uskalla olla kovin toiveikas...

@StellaMom pahoittelut viivan haalistumisesta :(

@peanut_butter mulla kans ollu monena päivänä tommosia ihme tuntemuksia kohdun kohdalla :D Välillä tuntuu, että tuntis koko kohdun tossa alamahassa:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae ja StellaMom
@peanut_butter yritän pysyä positiivisena, koska jos alan syyllistää itseäni niin tämä ei etene yhtään.
@Ilonetsijä Joo mullakin oli odottelua, lääkitystä tarkasteltiin, kuparikierukkaa poistettiin ja sitten olin kokoajan hieman sillai varuillaan että haluanko nyt vai myöhemmin yrittää. Sitten kun aloitettiin tämä yritys niin eihän ajateltu muutakaan. Pitäisi vain jättää ehkäisy pois ja sitten kattoo milloin se tulee. Mutta ei siihen pysty. Mulla aivot käy tuhatta ja sataa aina oviksesta kuukautisiin saakka. :D
 
@StellaMom ikävä kuulla että negaa näyttää nyt, toivotaan että ensi kuussa sitten! Ymmärrän hyvin tuonkin laskeskelun että mitä kaikkea jää sit kokematta, juhannukset ja keikat yms., itsekin varsinkin esikoisesta laskin paljon noin. Siinä yritysvuoden aikana ehti onneksi karsiutua harmittelu siitä, että jotain jäisi tekemättä, tuli vaan olo että kunhan se lapsi tulee niin kyllä kaiken tärkeän ehtii tehdä sitten kun taas tilaisuus tulee. Ja monia juttuja olen tehnytkin nyt tässä "välissä" kun en enää imetä eikä ole vielä uutta pientä tulossa. Melkein alkoi tuntua jo suorittamiselta kun oli niin monta juttua ja paikkaa missä piti käydä "ennen kun". Esikoisen kanssa sain myös huomata miten asiat lopulta järjestyi tosi hienosti ja lopulta ajoitus oli lähestulkoon täydellinen moniin työhön liittyviin asioihin nähden, varsinkin töihinpaluun osalta.

@Ilonetsijä , @W.we , mää oon kans paljon miettinyt miten kerrottaisiin uutiset läheisille, käynyt mielessäni läpi monia tapoja. Nyt ois isänpäivä aika kivasti ajoitettu, varhaisultran pitäisi silloin olla takana. Esikoisesta kerrottiin vähän liian aikaisin, tai siis siitä ihan ekasta raskaudesta. Se meni kesken ja oli tylsää niin monelle ilmoitella huonoja uutisia. Toisella kertaa ei hiiskuttu kellekään, ja kolmannella kierroksella odotettiin hiukan varhaisultran ylikin. Jännästi kyllä olen aina kertonut ensin muutamille hyville ystäville, perheille vasta sen jälkeen.

@Siltsu toivon ihan hurjan kovasti että ois harmitonta tiputtelua!

Tää flunssa alkaa riipimään oikein tosissaan. Kävin jo lääkärissäkin, ei ollut keuhkoissa eikä poskionteloissa mitään huomautettavaa. Yleensä niistä on jotain löytynyt silloin kun olo on näin kurja. Joko tämä on siis miesflunssaa, tai sitten raskaushormonit kurjistaa flunssan aiheuttamaa kurjuutta entisestään. Ylihuomenna pääsee tikkupissalle!
 
@StellaMom ikävä kuulla että negaa näyttää nyt, toivotaan että ensi kuussa sitten! Ymmärrän hyvin tuonkin laskeskelun että mitä kaikkea jää sit kokematta, juhannukset ja keikat yms., itsekin varsinkin esikoisesta laskin paljon noin. Siinä yritysvuoden aikana ehti onneksi karsiutua harmittelu siitä, että jotain jäisi tekemättä, tuli vaan olo että kunhan se lapsi tulee niin kyllä kaiken tärkeän ehtii tehdä sitten kun taas tilaisuus tulee. Ja monia juttuja olen tehnytkin nyt tässä "välissä" kun en enää imetä eikä ole vielä uutta pientä tulossa. Melkein alkoi tuntua jo suorittamiselta kun oli niin monta juttua ja paikkaa missä piti käydä "ennen kun". Esikoisen kanssa sain myös huomata miten asiat lopulta järjestyi tosi hienosti ja lopulta ajoitus oli lähestulkoon täydellinen moniin työhön liittyviin asioihin nähden, varsinkin töihinpaluun osalta.

@Ilonetsijä , @W.we , mää oon kans paljon miettinyt miten kerrottaisiin uutiset läheisille, käynyt mielessäni läpi monia tapoja. Nyt ois isänpäivä aika kivasti ajoitettu, varhaisultran pitäisi silloin olla takana. Esikoisesta kerrottiin vähän liian aikaisin, tai siis siitä ihan ekasta raskaudesta. Se meni kesken ja oli tylsää niin monelle ilmoitella huonoja uutisia. Toisella kertaa ei hiiskuttu kellekään, ja kolmannella kierroksella odotettiin hiukan varhaisultran ylikin. Jännästi kyllä olen aina kertonut ensin muutamille hyville ystäville, perheille vasta sen jälkeen.

@Siltsu toivon ihan hurjan kovasti että ois harmitonta tiputtelua!

Tää flunssa alkaa riipimään oikein tosissaan. Kävin jo lääkärissäkin, ei ollut keuhkoissa eikä poskionteloissa mitään huomautettavaa. Yleensä niistä on jotain löytynyt silloin kun olo on näin kurja. Joko tämä on siis miesflunssaa, tai sitten raskaushormonit kurjistaa flunssan aiheuttamaa kurjuutta entisestään. Ylihuomenna pääsee tikkupissalle!
Joo, eihän nuo asiat estä meidän yrityksiä. Ne ovat vain asioita joita ehti ajatella että nämä voisi tehdä jos vauva olisikin tullut silloin kesäkuun alussa. Nyt sitten odotellaan ja katsotaan tuleeko seuraava plussa heti ensi kierrolla vai pitääkö odottaa kauan vielä. :)
 
@Ilonetsijä voimia sinne! <3 Aina se nega on niin iso pettymys ja koko tää touhu tuntuu välillä vaan kauheelta noidankehältä. Meilläkin vasta yk 4 menossa, mutta silti sitä välillä miettii, että tilastollisesti suurin osa on jo raskautunut tässä ajassa. Voin vaan kuvitella miltä tuntuisi painia tällaisten ajatusten kanssa vuosikausia.:unsure: Mekään ei olla kerrottu yrityksestä kenellekään, mutta on se huippua, että ainakin täältä saa vertaistukea.:love: Pitää vaan koittaa pysyä toiveikkaana - vielä voi plussa tulla tähänkin kiertoon ja jos ei, niin ens kierto on sitten teidän!

@StellaMom pahoittelut keskenmenosta ja paljon onnea uuteen yritykseen! Ihanaa, että mies on ollut hyvin tukena, varmasti auttaa asian käsittelyssä. <3

@Siltsu voi kurjuus!:( Onko sulla ollut kipuja?
 
Voihan mitä murheita täällä näin heti aamutuimaan osan kohdalla. :(
Voimia ja sit vaan "läpi vaikka harmaan kiven" ja kohti uuta kierrosta jotka siihen joutuvat. <3 Jos sit tärppäis viimeistään
Nämä on kyllä niin raskaita asioita joihin on vaikea pukea sanoiksi sitä mitä sisällään tuntee(KUOHUU).
Jotka täällä läpikäyvät just näitä samaisia asioita niin tietää mistä puhutaan.
Ex miehen kanssa mulla parikymppisenä oli raskautuminen ja olin viikoilla 20+. Tämä tosiaan päättyi sitten keskenmenoo.
Nykyisen pitkäaikaisen miehen kanssa olemme kokeneet yk3 varhaisen keskenmenon mikä eteni ongelmitta ja päätimme tyhjentymisen ja kuukautisten alettua vaan jatkaa yritystä(tauosta piittaamatta). Nyt yritys kerta 5 ja olo on positiivinen enkä pelkää mutta murehdin varmaan aika alitajuntaisesti vaikka oon aina sitä mieltä että ei saisi miettiä turhia vaan keskittyä normaaleihin asioihin. Helpommin sanottu kuin tehty..

Tämän hetkistä: reilun viikon alavatsa jomotellu. Alussa oli tosi pahaolo mutta nyt ei ja rinnatkaa ei ole kipeät mutta on kyllä suurentunu. Ilmavaivat vaivaa("en se minä ollut", syytän koiraa vieressäni että piereskelee) ;) päätä särkeny ja flunssainen olo. Dpo on mitättömät ja silti tein testin. No viivanpaikka mut ei mitään väriä. Ei kyllä ole olokaan että olisin. Aiemmin oli ja nyt se tunne on hävinnyt
Odottelen ensi viikkoon..

Rfsun testeistä sen verran että aiemmin on tullut testiajalla kahtaviivaa ja viivanpaikkaa joista lähetin asiakaspalveluun vieriä. Heiltä tuli vastauksena että kyseisissä raskaustesteissä on ollut vikaa ja he ovat saaneet palautetta jo useammalta asiakkaalta. Tekivät sitten reklamaation Ruotsin tehtaaseen. Eli jos vaan mahdollista niin merkkejä kannattaa miettiä. Itsellä nyt noita rfsun testejä vinopino kun sain korvaukseksi mutta taitaa jäädä käyttämättä.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Mulla tämän kierron oireet:

- kamala palelu (luultavasti, ku ilmat viilentyny:D)
- levottomat unet ja heräily(tää vois mennä stressin piikkiin)
- oon kiukustunu nollasta sataan turhan usein (stressi, huonosti nukutut yöt, pms..)
- repäisykivut ja muut jomottelut (näitä kyllä ollut yleensäkki kierroissa)
- erilaiset ruoka himot (kiitos pms)
- ilmavaivat :D (voisko liittyä syömisiin, kiitos mielitekojen)
- välillä vaan tuntuu, että ois tärpännyt vaikka sit kuiteski aattelen, että on vaan toiveajattelua :LOL:
- mulla ei kyl oo vielä ollut semmosta menkkaenteilyoloa, mutta ehkä tää on tyyyntä ennen myrskyä.
- finnit (nämäki menee pms ja no, niiden syömistenki piikkiin)
- oviksen jälkeen mul oli hikoilua, mutta nyt oon hikoillu harvinaisen vähän, mutta sit taas ku on palellu ni harvemmin kai sillon hikoilee

Nyt tuntuu taas, että menee tää aika hitaasti. Haluisin jo päästä uuteen kiertoon,vaikka teen silti sen vikan testin kaapista torstaina ku perjantaille flo ennustaa menkkoja.
 
Voi siltsu:love:, onko vuoto runsasta, onko kipuja. Toivotaan ettei enteile keskenmenoa.

Stellamom, pahoitteluni:love:

Täällä oireet vähentyneet, ja mieli maassa, aamuinen testi oli enää hentoinen viiva, pregcheck..en tiedä herkkyyksiä.
Menkkajomotuksia vähän väliä..kyllä nyt tuntuu että on kemiallinen kyseessä:cry: vuotoa ei ole näkynyt.

Hymynaamatestit tilattu ensi kiertoon ja myös macajauhon otan käyttöön.
Nokka pystyyn ja uuteen kiertoon, ainakin tiedän että on mahdollisuuksia raskautumiseen.
 
@Sarianne81 ei oo kipuja, pyyhkiessä tulee paperiin verta mut ei vielä muuten. Mulla ei ookoskaan ollu vuotoja raskausaikana joten tää enteilee mulla kyllä keskenmenoa.. :notworthy:
Älä vielä stressaa, mulla tuo keskenmeno alkoi kivuilla su aamuna. Ne kivut olivat kyllä hyvin verrattavissa kuukautiskipuihin silloin kun ovat olleet pahimmillaan. Tuli aaltoilevina pistoina ja viiltoina, ja hiljaa vuosi ilmeisesti kohdusta seinämät pois. Eilen illalla tuli sellainen sitkeä lima veren kanssa ja arvelen sen olevan juuri kohdun limat. Tänään ei tule paljon mitään, vähän paineen tunnetta ja jomottelua vatsassa. Joskus vain vuotaa verta muualta kuin istukan kohdalta. On joidenkin mielestä jopa normaalia. Jos on kirkasta, eikä mukana ole mitään kokkareita tms niin raskaus voi hyvinkin jatkua vielä. Pitää vain odottaa ja katsoa mitä tulee! Tsemppiä!
 
Hei vaan täältä hiljaisuudesta! Yli 600 viestiä kahdessa viikossa tullut tänne, olihan luettavaa!:LOL: onnea ensinnäkin plussanneille! Siellä oli tuttuja nimimerkkejä, ainakin @Tiinaliina1 ja nyt tää @Siltsu n tilanne joka vaikuttaa erinomaiselta! (y) mitä testi näyttää tänään ?

Vauva(ttomuus)juttu on vaikuttanut todella voimakkaan negatiivisesti mielialaan niin kp1 jälkeen laitoin flo:n ja tämän palstan käyttökieltoon:cautious: en antanut itselleni lupaa seurata kiertoa ja keskityin vain muihin asioihin. Todella vaikeaa kyllä! Ja pirun ovis, on niin kipeät ovisoireet ettei anna tilaa "mielen vapaudelle":mad: oli siis eilen tai toissapäivänä, en tiedä koska molemmat päivät kärvistelin hirmuisissa alavatsa ja -selkäkivuissa:mad: seksiä on harrastettu 7.päivä eli taas olisi laskennallinen mahdollisuus. Seksiä harrasteltiin puhtaasti himot edellä, ei vauvanteko mielessä:LOL:
Huomasin kun aloin lukea täällä viestejä, että ahdistus palaa niin että rintaa puristaa. Ajattelin nyt kuitenkin kirjoittaa ja ilmoittaa että täällä ollaan! Ei tarvitse piinalistallekkaan laittaa, en halua että mulla on mahdollisuus täältä käydä kuikkimassa dpo:ita. Flo pysyy myös kiinni:whistle:

@Wintersun ille sydämelliset pahoittelut!! Uudet koepalat ja kaikki:unsure: toivottavasti tämä nyt on viimeinen kerta ja pääsette aloittamaan viimein hoidot :love: voimia ja jaksamisia!!! <3
Ihailtavaa itsekuria!:love:(y) Tänään pyörähti 5+0. En ole testaillut varmaan dpo16 vai 15 jälkeen kun testit loppui, mutta viiva vahvistui. Se riitti mulle. Toivottavasti tämä stressitön kierto olis nyt se teidän kierto:geek::rolleyes:.
 
Kp 29/28-30. Menkat siis pysyy edelleen poissa. Mutta aamuinen 10 herkkyinen Apteq testi nega :poop: Outoa vihlontaa ollut alavatsassa muutamana päivänä, ei siis menkkakipuja, vaan välillä tulee pieni vihlaisu. Kipu häviää yhtä nopeasti kuin tuleekin (n)
 
@Haavejuttu Tiedän tunteen, mulla oli enemmän sellainen pieni jomotus kuin vihlaisuja. Jomotuksen kanssa tuli turvonnut olo ja ilmavaivoja, jos mulle tulee samanlainen tunne tässä kierrossa niin tiedän kyllä mikä se on! Odota viikonloppuun asti ja jos ei ole tullut menkkoja niin testaa uudestaan :)
 

Yhteistyössä