.

PLUSSANNEET:


Huhtikuu 2018:
Nemmiina (yk 3), Lilmi89 (yk 1), Not Alone (ya 1/18), Lilja<3 (yk 7), DiiDii (IUI), kettuperhe (yk 8, IVF), Abby87 (yk 11), Kertsi (yk 1), Eppis27 (yk 1), Noups (yk 7)

Toukokuu 2018:
Nelliida (yk 10), Toiveikas89 (yk 4), Yemi (yk 1), miniminimini (ya 7/17), katie89, KKaisuli (yk 2), Talvilintu (yk 1), aronoele (yk 1), RUSKA82 (yk 1), SandraB (yk 7)

Kesäkuu 2018:
rust (yk 8), scoc (yk 2), lilia88 (yk 5), Paupiu, jemppu123, Keppihevonen4, kuus+1 (yk 7), Lilja<3 (ya 11/17), Johannaa (yk 2), Alia (yk 2), Jankesof (yk 3), Persikka 123 (yk 13), Lilje (yk 4)

Heinäkuu 2018:
Helmi30 (yk 5), Vilmalotta (yk 3), Önnö (yk 2), Yoona (yk 3), Tiukunen1982 (yk 5), Hmami (yk 1), Sindalinda (yk 1), Sasusa,
Maloon (yk 1), Janet88 (yk 10),
Naturamama (yk 1), kolava (yk 3), minimiiS (yk 3)

Elokuu 2018:
MannaL (yk 4), EeEeVee (yk1), rubikinkuutio (yk 2), Mansikka19 (yk 4), sucrine (yk 6), Toiveli (yk 13), Tillukkainen (yk 11)

Syyskuu 2018:

Sofi86 (yk 9), Sanzu85, Janski26 (yk 3), Tiinaliina1

Lokakuu 2018:

Maya123 (yk 1), Maris39, Ngale (yk 13), Poreilevalimu (yk 5)
 
@Miina- Olipas kurja kuulla, että teillä on noin pahoin keskusteluyhteys katkennut. Muistanko väärin vai eikös ollut niin, ettei ne teidän tulokset ihan toivottomat olleet kuitenkaan? Onko teille tulossa vielä jatkokäyntejä tai seurataanko tilannetta jotenkin? On niin monia joilla suunnilleen sama tilanne, niin en täysin teidän tilannetta muista.

@Cara-mel :cry: Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! Voimia ylösnousuun.:(
 
iK
Täällä kp32/dpo12. :) Vähäiset dpo:t siis vielä vaikka kierto näennäisesti pitkällä. Ovishan oli vasta kp20. Piti vietty vähän kokeilla lasketun ajan laskureita, niin menkkojen mukaanhan se meneekin ihan pieleen kun tuo ovis oli niin myöhään. Mutta taitaa hedelmöityspäivän mukaan näyttää oikein. Sen mukaan olis 3+5. :love:

Aamun testi tehty ja eiliseen aamuun (joka oli aika haalea!) verrattuna oli vahvempi. :) Mietin malttaisko nyt pitää tauon testeissä ylihuomiseen. On tääkin vähän raastavaa näitäkin analysoida. Sinne vois ostaa jonkin muun testin ja ehkä tilata pari viikkonäytöllistä. :whistle:

Menkat ja tuhrut loistavat poissaolollaan. Parasta! <3

F681C149-0A06-437B-B863-8B07504ED87F.jpeg
 
@Miina- mäkin veikkaan, että mies tarvii vaa tulosten sulatteluun aikaa ja ei varmaan pupuiluun lähtis, jos ei haluais yrittää :love:

@Cara-mel pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta <3

Täällä alkaa jotai edistystä ees tapahtua, ku nyt limat alkanut muuttua kirkkaammaksi. Ennustelen ite ovista kp14 tienoille eli muutaman päivän päähän. Saas nähdä! Mut ihana tää ryhmä, ku tänne voi näitä limajuttujaki kertoa ku mies ei iha ymmärrä :D
 
@iK ihana Ihana juttu! Voikun pääsisi tuohon tilanteeseen itsekin.

Täällä kp24, dpo jotakin 8-12 välillä. Eilen tein hölmönä iltapissasta testin. Negaahan se näytti, tosin mulla noihin pc:n testeihin tulee jostain syystä aina tosi selkeä viivanpaikka. Aina sitä salaa toivoo, että jotakin näkyisi, vaikka kovasti on tunne ettei tästä kierrosta ole tärpännyt. Toisaalta mulla se luotto tosiaan on lyhentyneiden kiertojen yms. takia muutenkin aika nollassa. Nyt ollut kuitenkin vähän erikoisia rintatuntemuksia ja outoa valkkaria. Kuivia päiviä ei ole tässä kierrossa ollut oikeastaan ollenkaan. Mutta kai sitä onnistuu joka kierrossa kehittämään näitä oireita itselleen vaan lisää.
 
Pahoittelut @Cara-mel :(

Pahoin pelkään, että tulen täältä perästä. Odottelen menkkojen alkavan sunnuntaina tai aikaisintaan lauantaina, mutta eilen tuli jo pienen pieni määrä tuhnua. Se kyllä loppui jo eilen illalla ja toistaiseksi tänään ei ole vielä tullut mitää. Tuntuu, että elimistö on aivan sekaisin :( Aika menkkamainen olokin jo on, että eiköhän tämä ollut taas tässä.

Suorituspaineista on ollut paljon puhetta ja kyllä niitä meilläkin on ollut. Pääsääntöisesti ollaan ovulaatio plussa päivänä saatu "suoritus" tehtyä, mutta kyllähän tämä pakko yrittäminen on miehelle rankkaa. Olen yleensä etukäteen kysynyt mieheltä, että haluaako olla tietoinen, missä mennään ja sen mukaisesti olen välillä ollut kertomatta ovulaatiopäivästä ja toisissa kierroissa sitten pitänyt ajan tasalla. Mutta onhan tämä yrittäminen rankkaa molemmille osapuolille.
 
Joo siis meillä on ens kuussa ivf suunnitteluaika mut nyt siis menossa tonne sähkösilmukkaan yrittämään saada pois kohdunkaulansyövän solumuutoksia, taas.

Kiitos tsempeistä!
Kuinka monta kertaa oot joutunut käymään?
Mua pelotti ihan hirveesti kesällä kun kävin itse hoidoissa. Oon aina pitänyt myös raskautumista ihan itsestäänselvyytenä, koska meidän suvun naiset on olleet todella hedelmällisiä ja ite sain lapsen ehkäisystä huolimatta. Kesällä alkoi pelottaa että en enää ikinä onnistu saamaan lapsia, mutta lääkäri onneks vakuutteli ettei tää vaikuta mitenkään nyt lisääntymiseen. Painotti kuitenkin että koska oon jo 33 niin pitää alottaa heti. Mun mies on nuorempi niin hän ei ihan oo kokenut tätä niin kiireelliseksi, eikä ihan ymmärrä mun pelkojakaan. Toivottavasti nyt kuitenkin kaikki menee hyvin.

Tsemii sulle!
 
ärsyttävää vaivaa taas alapäässä. 3 viikkoo sit oli kutinaa japoltteluu limakalvoilla ja sit ahdistuneena mietin jo pahimmat skenaariot et ukko pettänyt poikien polttarireissulla, koska edellisessä suhteessa joskus näin käynyt ja siitä seurauksena sain klamydian. Noh kävin silloin gynellä ja määräs jotain puikkoja jotka tarkotettu hiivan& bakteeritasapainohäiriön hoitoon. Kävin silti viä ihan oman mielenrauhan takia sp testeissä ja negaa näytti niinku kuuluki :D Nyt taaaas toi sama ongelma vaivaa ja pupuilut sattuu kun limakalvot niin ärtyneet. Mulla on tosi kuivat kalvot ku mun tää hormoonitoiminta nyt on ollu mitä on, et oisko tää vaan ärtyneisyyttä sit noista viimeviikkosista touhuiluista makkarissa. Nyt ostin kanestenia, jos auttais. Alkaa jo ahdistaan ja päähajoonkun tuntuu et kokoajan kaikkeemahdollista vikaa löytyy kun eka todettiin vuosi sitten hpv 16, sit menkat katos ja nyt tätä kuivuutta. Nyt oon viä ihan varma et ovista ei ees tuu tässä kuussa :(
 
Täällä puolestaa Kp25 ja Dpo mitä ilmeisimmin 10. Maltan mieleni ja olen testaamatta. Olin jo heittämässä kirveen kaivoon, kun tuli toisaapäivänä menkkatuntemuksia vatsaan. Tänään lämmöt kuitenkin selvästi koholla. Enteileeköhän hyvää :love:

@Viljamii Noi rintatuntemuksethan olisi hyvä merkki. Itselläni tissit ihan normaalit ja toivon koko ajan, että kipeytykää nyt :D:D
 
@Beibihaaveilija Joo toivotaan että olis. Tää ei oo varsinaista kipua, mutta jotenkin erikoista tuntemusta ja nännejä on välillä kutittanut. Mutta viimeksikin olin tunnistavinani jotain erikoista rinnoissa, mutta uusi kierto alkoi siltikin. Tää on kyllä silti vähän erilainen tuntemus kuin viime kierrossa, mutta saa nähdä keksiikö mieli vain näitä. Mä eniten mietin näissä rintatuntemuksissa tosiaan sitä, että koska nännit kipeytyy mulla puolessa välissä kiertoa aina tosi paljon, että jatkuisiko kipu samanlaisena jos olisi plussakierto vai voiko kipu hävitä joksikin aikaa. Nyt siis nännit oli puolessa välissä kiertoa tosi kipeät 3-4 pvä ja sitten kipu katosi noin kp18 aikoihin. Nyt sitten tullut vähän näitä uusia tuntemuksia. Flo ennustaa menkkoja ylihuomiselle, joten voi olla että liittyy nyt jotenkin vaan siihen.
 
@Minic Itse ainakin ymmärrän termin "tarrasukkia" siihen, että vauveli pysyisi matkassa. :) Tarrasukathan on lasten sukkia jossa "jarrut" , eli sellaiset kumiosat pohjissa.

@Viljamii Itsellänikin vähän nännit aristaa, nyt kun sanoit. :whistle: Oon tosin todella hyvä kuvittelemaan oireita :ROFLMAO: Onko sulla ollut muita tuntemuksia? Toivotaan, että ylihuomiseksi ennustetut menkat jättäisivät saapumatta. :giggle:
 
Paniesta: meilläkin mies koki aluksi, että vaan oviksen aikaan halusin. Nyt sitten km jälkeen sovittiin, että en tikuta. Tosin yleensä mulla oviksen aikaan halut korkealla joten sanoin kyllä että siitä voi sitten arvata mutta aina saa kieltäytyä. Ärsyttävää miten miehet tuntuu osaavan ottavan nää kaikki paljon rennommin:unsure:

Huomenna tulee 5 viikkoa tyhjennyksestä ja sillon useimmilla alkaneet menkat. Tein tänään taas negan joten eiköhän se oo menkat kuitenkin tulossa. Vatsassa ollut välillä samanlaisia tuntemuksia kun sillon raskaana ja valkkaria tulee, mutta nuo tuntemukset oon laittanut mielen piikkiin. Tunteehan sitä jotkut naiset vauvan potkutkin vaikka lapsi on jo syntynyt.. valkkarista taas en muista onko ollut ennen menkkoja yleensä mutta hyvin mahdollista että on. Kun nyt vaan pääsis siihen uuteen kiertoon:unsure:
 
@Beibihaaveilija Mulla sama homma, alkuun ajattelin että enhän mä nyt mitään tuntemuksia keksi, mutta niin vaan joka kierrossa huomaa jotain erilaista. Liittyy varmaan toki siihenkin, että tarkkailee kroppaa niin paljon enemmän kuin aikaisemmin. Mulla oli jotain nippailuja alavatsalla noin viikko sitten ja sen jälkeen myös pari kertaa poltellut jännästi. Tänään tuntunut sellaista pistävää/puristavaa tunnetta. Mut nekin voi enteillä menkkoja... myös endometrioosin mahdollisuutta oon miettinyt, kun siihen on perinnöllinen alttius mutta kivut ei kyllä ole kovia mulla edes menkkojen aikaan. Joskus oletetun ovulaation aikaan ertyisesti vasen puoli kyllä kipuilee kovastikin.
 
Oi Mun mies yllättää mut edelleen rakkaudella :love: Eilen pupuiltiin, kun tunnen et ovis ois huomenna ja myös Flo sitä ennustaa. No kun aattelin hengaa hetken sängyssä jalat ylhäällä et menis simpat kunnolla oikeaan osoitteeseen. Mies ois voinu mennä kahvin keittoon ja tv:n ääreen, niin hän jäikin mun viereen ja silitteli masua lausuen suloisia tsemppi loitsuja, että vauva sais alkunsa:ROFLMAO: Samalla saimme puhuttuu paljon asioista ja olihan se herkkä hetki, aattelin et voi kun rakastan:love:

Mulla ei oo vielä lapsia, mut miehellä on ja hän on sanonut jo yrityksen suunnittelun alussa, että ymmärtää mun haaveen vauvasta ja et se on mulle tärkee. Eka hän ei ollu niin innokas vaikka ehkäisy jätettiin pois, mutta kun aikaa on kulut niin hänelle on tullut tosi vanha tunne et vauva ois ihana, ei pelkästään mun takii, vaan myös hänelle henkilöhtaisesti:)
 
Pahoittelut @Cara-mel :unsure:

@Wintersun paljon tsemppiä! <3

@iK ja @kindermaxi haluan myös uskoa näin, ei häntä kuitenkaan väkisin voi hommiin laittaa :LOL: itse olen päässyt testiasiasta jo yli ja varautunut siihen että mahdollisesti joudutaan hoitojonoon. Harmittaa vaan kun puhuminen voisi auttaa, enkä tiedä mitä kaikkea hän päässään pyörittelee :unsure: ja hän kuitenkin pari kk sitten sanoi että hoitoihin ei halua.
@vuuti meillä siis tulokset oli hieman alentuneet, siittiöiden määrä/ml oli viitearvojen alapuolella 2milj. verran, kokonaismäärä kuitenkin normaali kun näytteen määrä normaalia suurempi. Liikkuvuudessa oli alle normin, nopeita 1% ja hitaita 28%. Loput elottomia/paikallaan pyöriviä. Itse olen jo luottavaisempi mutta miehen itsetunnolle näköjään suuri kolaus :(
 
Minä tääl taas tikkujeni kanssa :ROFLMAO: Ny oli enemmän väriä, ku ollu missään vaiheessa eli joko alkas täälläki jotaki tapahtua! Pitäsköhä illalla vielä testata vai vasta huomenna?

@Miina- uskon kans, että puhuminen vois helpottaa. Mies varmaan tarvii vähän ditä omaa sulattelua ennenku sit haluaa enemmän ajatuksiaan asiasta avata. Etenkin jos on kokenut itsetunnon kolauksena ne tulokset :unsure: Mut aika varmasti auttaa:love:

@Wintersun tsemppiä!
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
Mä alan olla vahvasti sitä mieltä, ettei mun kuulu saada lapsia :cry:
Uskon aika vahvasti kaikkiin kohtalojuttuihin, ja jos sitä plussaa ei ole nyt kolmeen vuoteen tullut, eikä edes puolen vuoden hoitojen jälkeen, ehkä minun ei vain koskaan kuulu olla äiti :unsure: tai sitten en vaan kohtalon mielestä ole vielö valmis...

Onko muilla ikinä samalisia tuntemuksia, aina ei mieli jaksa olla positiivinen ?
 
Oi Mun mies yllättää mut edelleen rakkaudella :love: Eilen pupuiltiin, kun tunnen et ovis ois huomenna ja myös Flo sitä ennustaa. No kun aattelin hengaa hetken sängyssä jalat ylhäällä et menis simpat kunnolla oikeaan osoitteeseen. Mies ois voinu mennä kahvin keittoon ja tv:n ääreen, niin hän jäikin mun viereen ja silitteli masua lausuen suloisia tsemppi loitsuja, että vauva sais alkunsa:ROFLMAO: Samalla saimme puhuttuu paljon asioista ja olihan se herkkä hetki, aattelin et voi kun rakastan:love:

Mulla ei oo vielä lapsia, mut miehellä on ja hän on sanonut jo yrityksen suunnittelun alussa, että ymmärtää mun haaveen vauvasta ja et se on mulle tärkee. Eka hän ei ollu niin innokas vaikka ehkäisy jätettiin pois, mutta kun aikaa on kulut niin hänelle on tullut tosi vanha tunne et vauva ois ihana, ei pelkästään mun takii, vaan myös hänelle henkilöhtaisesti:)
Ihanaa että muillakin on samanlaista meininkiä! Mieheni on nimennyt meidän projektia jo ja sanoo aina että suukkooja meille :rolleyes: Hänkin jää silittelee vatsaa välillä ja pussailee ja tsemppaa omia poikia löytämään perille :) Doria etsimässä tai Nemossa on yksi kohta jossa kalat laulaa yhdessä "Senkun uidaan, senkun uidaan!" ja sitä hän hokee usein :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä