Vauva RAAPII kasvojaan (kuiva iho)!

  • Viestiketjun aloittaja Juupajuu
  • Ensimmäinen viesti
Juupajuu
Mitäs mä teen? Vauvalla (3,5kk) on aika kuiva iho kasvoissa, varsinkin posket ja otsasta silmien välien alue. Päänahassa myös paha karsta ongelma, joka jo kerran lähti pois, nyt tulossa takaisin. Karstaa oli aikoinaan myös koko otsa.

Nyt vauva rapii itseään kasvoista, varsinkin väsyneenä. Raapimisjälkiä poskissa, otsassa ja nyt myös päänahassa paha, verinen naarmu.

Olen hoitanut alueita öljyllä, jota neuvola suositteli. Myös päätä harjataan joka päivä. Pahoina aikoina laitettiin sibicorttia karstaan.

Olisko jotain vinkkejä kuivan ihon hoitoon? Joku rasva, joka öljyä parempi? Pitäskö vauvalla alkaa pitää tumppuja väsyneenä? Se nyt olis vähän hankalaa, koska on tietysti useasti päivässä uninen (päiväunet yms.), joten tumppuja sais pitää aika paljon.

No neuvola parin viikon päästä, joten pitää kysyä neuvoa. Viimeksi oli sijainen ja kirjoitti neuvolakorttiin, että hyvä iho. Ja pah!
 
Juupajuu
Ei viitsis pitää toisella vähän väliä jotain tumppuja tms. Nukkuu päivässä 4 päiväunet, joten vähän väliä pitäs niitä tumppuja olla laittamassa ja ottamassa pois, kun toinen tykkää touhua käsillään paljon, joten ei niitä koko päivää voi pitää.

Mitä voidetta teille on suositeltu vauvan kuivan ihon hoitoon?
 
vieras
Vastasin juuri, että ceralan+. En ikinä laittaisi tumppuja lapselle joka jo raapii..
Ajatelle itselle sellaiset? Toivon, että saat avun tuosta rasvasta.
Meillä on menossa keskivahvat kortisonitkin lapsukaisilla kun on erittäin vaikeaa atopiaa monella...mutta rasvoista paras tuo ja II ehdoton Abobase oil creme.(punainen)
 
wb
vauvalla on ilmeisesti allergiaa ja iho kutisee ja kuivuu sen takia. tuolta saa paljon vinkkejä www.histamiini.com miten kannattaa edestä.

öljy teki meidän vauvalle vaan tulehtuneemman kipeän ihon, essex plus apteekista on hyvin imeytyvä ja riittoisa perusvoide. toinen mitä käytetään on lipolan- kun pyytää lääkäriltä reseptin niin saa halvemmalla apteekista. se että vauva tuntee tarvetta raapia on vauvalle tosi tukalaa,kannattaa selvitellä mikä sen kutinan aiheuttaa.ajattele jos itse kutittaisi koko ajan.
 
Mä jouduin rasvauksista huolimatta käyttämään pojalla siitä putkisukasta (en jaksa ettii oikeeta nimee ) tehtyjä tumppuja, lähes tulkoon koko päivän niin ettei päässyt raapimaan koska iho oli jo niin paha, ja tämää siis lasten allergiasairaalan lääkärin antama ohje, pojalla atooppinen iho + koira-allergia, josta johtui...
 

Yhteistyössä