Vauvan kanssa suihkuun?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Luin BABY BLUES -PERHEKIRJAsta että vauvan kanssa voi käydä myös suihkussa, ja minusta se oli ihana ajatus kun näin talvella ei muuten voi vauvaa vähissä vaatteissa pitää ja ihokosketusta suositellaan, eli
kuinka pienen vauvan kanssa ootte käyneet suihkussa?
 
mä oon käyny puo vuotiaana jo ekan kerran kahestaan suihkussa aina silloin tällöin ehkä jo allekkin heti kun osaavat istua...seison ite siellä ammeessa ja vauva istuu tavallaa mun polvella ja mun jalka siinä ammeen reunalla..ihan on kivaa meillä on vauvat tykänny
 
käyn ite pesuilla ja mies tuo vauvan sit perästä ja sitten ku valmista mies ottaa lämpimään vällyjen alle kuivattelee.
sylittely asento niin et vesi laskee vauvan selälle tai vatsalle...röyhty asento ainakin meillä ihan vauvana käytössä eniten..kokeile sit tietää tykkääkö vauva ees suhkuttelusta.
 
En muista, mut varmaan jonkun pari kk vanhan, että on itte osannu tukea vähän päätään. Joko niin, että oon menny vauvan kans suihkuun ja mies hakenu pois tai sitten jos oon ollu yksikseen, niin suihkutellu vauvan kanssa ja laittanu hänet sitten sitteriin pyyhkeeseen käärittynä ja suihkutellu loppuun.
 
mummi pohjoisesta
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
joka ilta 2kk ikäisestä asti.
Luultavasti kiireisille vanhemmille suihku voi olla tehokkaalta vaikuttava pesukeino, mutta lapselle kylpy ammeessa on rentouttava leikkihetki. Oman lapsen kohdalla se oli myös iltaisin osa nukkumaanmeno rituaalia - aterian jälkeen, juuri ennen iltasatua ja nukkumaan menoa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Taisin ymmärtää väärin kun meillä tuota kuinka -sanaa käytetään synonyymina miten -sanalle:D

Kolmen kuukauden ikäisestä kun vauvauinnissa alettiin käydä.
ajattelinkin että kumpi meistä pitää kumpaakin tollona :)
kiitos vastauksesta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mummi pohjoisesta:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
joka ilta 2kk ikäisestä asti.
Luultavasti kiireisille vanhemmille suihku voi olla tehokkaalta vaikuttava pesukeino, mutta lapselle kylpy ammeessa on rentouttava leikkihetki. Oman lapsen kohdalla se oli myös iltaisin osa nukkumaanmeno rituaalia - aterian jälkeen, juuri ennen iltasatua ja nukkumaan menoa.
No ei välttämättä.
Oma lapseni roiskuttelee ja läiskii kylvyssä vedet ympäriinsä -ei vaikuta kovinkaan rentouttavalta.
 
joo
vastaam mummille. Meillä ei tosiaan ole mikään kiire, jos olis kiire niin käyttäisin kylvyssä kerran viikossa. Lapsi tykkää kovasti suihkuttelusta, mutta ei ollut koskaan mikään ammefani. Myös meillä on erittäin tärkeä iltarituaali, jota poika odottaa. Kukin tekee tyylillään, mutta suihkutus ei todellakaan tee kenestäkään kiireistä vanhempaa:D
 
...
poika inhosi kylpemistä, huusi kuin hinaaja...ja kokemuksen puutteesta ei kyse=) kokeiltiin suihkua alle kk iässä, ja pesut onnistui! On muutenkin tällainen iholla viihtyvä tapaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mummi pohjoisesta:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
joka ilta 2kk ikäisestä asti.
Luultavasti kiireisille vanhemmille suihku voi olla tehokkaalta vaikuttava pesukeino, mutta lapselle kylpy ammeessa on rentouttava leikkihetki. Oman lapsen kohdalla se oli myös iltaisin osa nukkumaanmeno rituaalia - aterian jälkeen, juuri ennen iltasatua ja nukkumaan menoa.
Nojaa. Meillä esim. pienin käynyt oikeastaan aina vain suihkussa...
Istun ite penkillä, vauva sylissä ja siinä suihkutellaan, ja kyllä näyttää nauttivan...
 
mie
Me käytiin ennen suihkussa kuin kylvyssä :) Eikä kyseessä ole mitenkään kiireiset vanhemmat tai syynä se, että olisi kiire. Mun mielestä pikkuista oli huomattavasti helpompi pestä suihkussa kuin kylvyssä.
 
ap
en ole ajatellut jättää kylvetystä pois, enkä suinkaan suunnittele suihkua kiireen takia!
haluan vaan lähelle vauvaa ja jos vauvakin siitä tykkää niin miksipäs ei :)

kiitos vastanneille, tänään meillä siis käydään suihkussa :)
 

Yhteistyössä