Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua vuodelle 2019 & 2020

Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua :love:


-Taaartsan, 35v, yk 1 02/2017 (kierukan poisto 7.2.), 1.lapsi
-Maaria1980, 36v, yk 1 03/2017 km:n jälkeen, 1. lapsi, kp 23/?(25)
-tänttähäärää 34v yk 6 6.lapsi


Plussanneet

-Hiekkasärkkä79, 37, 01/2017-07/2017, 3.lapsi, kp32/28-29
-Minnuli2011, 34v, yk 6, 2.lapsi, kp23/30
-KatjaMarika, 35v, yk 2, 3.lapsi, kp20/28


Lisääkö pinoon haluavat itsensä tähän? Klikkaa Vastaa-nappia, poista alun ja lopun quotet ja lisää itsesi tänne.


tänttähäärää, laitoin sun nimen, mutta en muistanut muita tietoja ja on hankalaa lähteä etsimään.
Q
 
Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua :love:


- Taaartsan, 35v, yk 2, kierukan poisto 2/2017, 1.lapsi
- tänttähäärää, 34v, yk 6, 6. lapsi
- Maaria1980, 36v, yk 1 03/2017 km:n jälkeen, 1. lapsi
- taaperotx5, 34v, tilanne ?, 6. lapsi
- Snowmamma82, 34v, yk6 (km laskettuna), tytöt 08/05, 04/07 & 06/09



Plussanneet

-Hiekkasärkkä79, 37, yk ?, 3.lapsi, + 1/2017
-Minnuli2011, 34v, yk 6, 2.lapsi, + 2/2017
-KatjaMarika, 35v, yk 2, 3.lapsi, + 2/2017


Lisääkö pinoon haluavat itsensä tähän? Klikkaa Vastaa-nappia, poista alun ja lopun quotet ja lisää itsesi tänne. Tai laita ketjuun punaisella omat tiedot niin mä lisään :)

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Yli 35 vuotiaiden vauvakuumeilua :love:


-Taaartsan, 35v, yk 1 02/2017 (kierukan poisto 7.2.), 1.lapsi
-tänttähäärää, 34v, yk 6, 6. lapsi
-Maaria1980, 36v, yk 1 03/2017 km:n jälkeen, 1. lapsi



Plussanneet

-Hiekkasärkkä79, 37, yk ?, 3.lapsi, + 1/2017
-Minnuli2011, 34v, yk 6, 2.lapsi, + 2/2017
-KatjaMarika, 35v, yk 2, 3.lapsi, + 2/2017


Lisääkö pinoon haluavat itsensä tähän? Klikkaa Vastaa-nappia, poista alun ja lopun quotet ja lisää itsesi tänne. Tai laita ketjuun punaisella omat tiedot niin mä lisään :)



Meniköhän Minnuli2011 ja KatjaMarikan plussaamiskuukaudet oikein? Muistelin tällaisia, mutten jaksanut etsiä.
Taaartsan, 35v, yk 2 (kp 2/28-30), 1.lapsi

Ne menkat sit tosiaan alkoi eilen.
 
@Taaartsan No voih :( Mutta sitten vaan hiljalleen orientoitumaan uuteen yritykseen. Sulla taisi olla ihan normaalipituinen kierto? On ainakin helpompi löytää se ovis sitten..

Täällä odotellaan malttamattomana menkkoja, kp 23. Normaalisti alkaisi menkat perjantaina. Yleensä keskenmeno pidentää kiertoa, ja jollain jopa usean kierron ajaksi. Toivon niin, ettei kauheasti rupea pitkittymään.
 
Tsemppiä @Maaria1980 (y)

Joo uuteen orientoitumaan! Hienosti just laskin et ukko on ilmeisesti työreissussa ulkomailla just ovulaation aikaan. Great.

Hetken verran kerkesin jo tossa ekassa yrityskierrossa toivoa, et oisko tärppi käynyt, kun tuntui toispuoleista kipua (nimenomaan oikealla). Sellainen "kohta posahtaa"-fiilis.

Mutta menkat ja negatiivinen testi tietysti torppasivat tän. Nyt oon alkanut epäillä et onko mulla joku kysta munasarjoissa tms. kun viimeisten kuukausien aikana on kaikki kierron tuntemukset olleet pääasiassa aina oikean munasarjan puolella. Ja tää kuulostaa nyt pölhöltä, välillä olen ollut katsovinani, että onks toi oikea puoli alavatsasta jotenkin ”pömpöttävämpi” kuin vasen puoli. Sitten olen vaan ajatellut että kuvittelen kaiken… kunnes taas tuijotan sitä oikeaa puolta. Yhdynnässäkin on välillä (just ovulaation aikaan) saattanut olla tuntemuksia/kipua oikealla puolella.

Mulle vaan joulun tienoilla sanottiin terveysneuvonnassa et saattaa johtua kystasta, jos on pitkittynyt ovulaatiokipu. Normaalistikin tunnen ovulaation kyllä, mut sillon joulun aikaan kipuili 3 pv (+yhdyntäkivut).

Ja ehkäisynä oli viime kuun alkupuolella asti KUPARIkierukka, joten mitään hormoneja ei kropassa ole. Pitääkö tästä marssia lääkärille?o_O
 
@Taaartsan Ai sulla olikin kuparikierukka eikä hormoniversio. Meinasin kysyäkin, kun tuosta kierron säännöllisyydestä puhuin.
Voithan sä lääkäriltä kysyä tuosta oikean puolen jutuista. Mulla on oikealla puolella sellainen pitkulainen mikälie, mutta oon ajatellut että se johtuu täydestä rakosta. Aamuisin tuntuu eniten, kun käsin tunnustelee. Se ei oo mitenkään kipeä. - Se äskettäin ollut "oviskipu" tuntui tossa vasemmalla.

@tänttähäärää Eipä kestä :)
Sulla on nyt sit viikon verran odottelua (tai piinailua). Ja jos tuo dpo 6 on oikein, niin kiinnittyminen ois käsillä ihan näinä päivinä. En kyllä tiedä/muista, milloin raskausoloja alkaa tulla, mutta aikaistahan vielä on.

Omaa napaa:
Mun pitää siis tehdä raskaustesti km:sta 3-4 viikon päästä. Ostin sitten eilen kaksi. Eiköhän sille toiselle tule käyttöä myöhemmin :) Toisessa hcg-raja on vain 20 ja toisesta selviää, kunhan paketin avaa. Tarkoitus on siis varmistaa ettei kohdussa ole enää raskausmateriaalia (joo, se on näin ihanasti ilmaistu noissa papereissa). Yritin etsiä oikein herkkää testiä. Teen testin sitten huomisaamuna. Tänään piti herätä niin aikaisin, eikä mulla tullut testit mieleenkään aamulla vessaan mennessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Jeps, ekat punaiset merkit vessassa bongattu, eli tää tyttö taitaa lähtee uuteen kiertoon . Toivottavasti tiputtelu/tuhru jää mahd. vähäksi, sitä meinaan kierukan paikallaan ollessa riitti sekä ennen että jälkeen menkkojen. :barefoot:

Tsemppiä ja plussia ketjulaisille!
Tsemppiä uuteen kiertoon! Pidän peukkuja kevätplussalle (y)! Itse en ole kierukkaa käyttänyt, voisin harkita sitä parin vuoden päästä jos muilla hyviä kokemuksia..?

Täällä labrakokeissa käyty eilen, otettu myös seerumiseula ja toksoplasmoosivasta-aineet, 4 putkiloa verta, hyvin meni:).
Ensi viikolla eka Ultra 17.3. Joten ensi viikkoa odotellessa:love:

Kevätterveisin ja plussia kaikille toivoen:
Hiekkis 10+2
 
  • Tykkää
Reactions: Maaria1980
Listaa päivitetty, mutta samaan viestiin kuin se toinen lista minkä tein. Ekan poistin, mutta sitä ei varmaan kaikki ehtineet nähdäkään.

Päätin jättää aiemmin täällä pyörähtäneet nyt vielä pois. Voin lisätä kyllä kaikki listalle haluavat.

Ai niin @Taaartsan onpa harmi kun mies reissussa just ovulaation aikana. Jos tallettelette just ennen miehen matkaa? *toiveikas hymiö*

@taaperotx5 Onpa erikoista. Onhan niihin testeihin tullut kontrolliviiva? Ja olet varmaan lääkärissä käynyt?

Vähän omaa napaa, päätin vaihtaa vitamiinit. Mulla oli vain Ladyvita Mama, mutta nyt vaihdoinkin Orionin Multivita raskaus ja imetykseen ja saman firman raskauden ajan kalaöljykapseleihin (ei sisällä siis A-vitamiinia, mikä saattaa aiheuttaa keskenmenoja) ja sitten vielä kalkkitabletteihin. Monivitamiinissa ei ollut kalsiumia ollenkaan. Ajattelin ensin, että kyllähän mä syön tarpeeksi kalaa, mutta raskauden aikaiset ravintosuosituksethan on sellaiset, että pitää olla niin varovainen kalojen kanssa. Joten kalaöljy käyttöön.
 
Maaria1980 joo oon käyny kolmesti lääkärissä mutta ne oo ees tutkinu oikee mitenkää paitsi yks lääkäri sano ku mahan näki että näyttäs 18 viikkoselta raskausmasulta ja että kohtu on kyllä suurentunu ja kohdun seinämä paksuuntunu...nyt ootan aikaa gynelle ja pe ois verikokeisiin mentävä. Kontrolliviiva on kyllä tullut.
 
Voisin hypätä mukaan tähän ketjuun. 35 vee tulee täyteen huhtikuussa. Neljättä kuumeilen, miehen kanssa ensimmäinen yhteinen. Kierukka poistettiin 2016 huhtikuun lopussa ja tulin raskaaksi heinäkuussa 2016. Raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon elokuun puolivälissä. Ja siitä on nyt yritystä taas takana. Tässä kierrossa tikutin ovista ekaa kertaa, enkä oo ihan varma löytyikö sitä. Ainakaan loppukierrossa sitä ei ollut. Mutta selkeää plussaa en saanu ovistestiin. Tänään on kpl 24/25-32 joten piinapäiviä elellään.
Snowmamma82 34v., yk6 (km laskettuna), tytöt 08/05, 04/07 & 06/09
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Snowmamma82 Tervetuloa mukaan

Omaa: dpo 8 20/25-27

Tähän mennessä ollut lähes oireetonta,mutta tänään alko menkkajommotukset joka säteilee selkään asti. Alusta asti ollut fiilis ei taaskaan mitään..En tiä kauanko jaksaa itselleen uskotella ehkä seuraavalla kierrolla,tai sitä seuraavalla,tai ehkä vuoden päästä.
Nyt jää nähtäväksi alkaako tuhruttelu, aikasemmin tuhruttelu alkanut dpo 8 ja dpo 10

No mutta juhlanpaikkakin oli.tuli tasan vuosi täyteen miehen kanssa :) Ja 6kk jo yritystä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Verikokeissa käyty ja kauhia määrä näytti olevan mitä näytteitä otetaan,mutta mä en muistanu kysyä että mitä ne on. Nyt sitte vaa ootellaa tuloksia jännittyneenä.

Oma vointi on kaamea,oksettaa,itkettää ja rinnat on kipeet.
 
@taaperotx5 Tuli mieleen, että ootko neuvolaan soittanut? Eikös ne pysty auttamaan tällaisessakin tilanteessa? Ottiko ne sitten tänään muita raskaushormoneita tms? Ja oliko sulla pissatestiä ollenkaan? Onko se gynekologin aika vielä edessä päin? Näin muutamia kysymyksiä sulle.

Mulla ois menny jo hermot koko tilanteeseen. Ja kohta mulla menee usko lääkäreihin.

Ja sitten vielä, en tainnut täällä kertoa, että negatiivinen se torstain r-testi oli. Tosin hcg-raja 20. Mun sisko (sairaanhoitaja ja keskenmenoja kokenut) sanoi, että kun se meni niin varhaisilla viikoilla kesken, niin riittää toi kotitesti eikä sinne mitään istukkaa ole jäänyt. Aika vähän oli jäljellä, kun viimeksi ultrattiin ja sen jälkeen tuli vielä vuotoa, joten eiköhän sieltä ole kaikki tullut pois.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
@taaperotx5 Mitä ne sulta epäilee? Kai nyt raskautta kuitenkin jos kerran oireita on? Miten menkat?

Täällä menossa kp 26/25-32. Mitään sen suurempia oireita ei kyllä oo suuntaan tai toiseen. Ei auta kun odottaa. Testiä en osta vielä ennen ku joskus ens viikolla jos tarvetta on. Niin monta pettymyksen testiä on tullut tehtyä.
 

Yhteistyössä