""Ylipainomyönteisiä"" gynekologeja Tampereelta?

  • Viestiketjun aloittaja -manna76-
  • Ensimmäinen viesti
-manna76-
Eli etsin yksityiseltä puolelta (esim. Koskiklinikka, Gynekologi - ja urologikeskus) mukavia ja mahdollisesti ""ylipainomyönteisiä"" naistenlääkäreitä. Jos jollakin on omakohtaisia kokemuksia, puolesta tai vastaan, niin kertokaapa minulle! Edelliselle gynelleni en viitsinyt sanallakaan mainita vauvahaaveistani, sillä olisi varmaan pudonnut tuoliltaan, kun tällä elopainolla edes haaveillaan raskaudesta...
 
Enni
Ei kai lääkäreiden tehtävä ole kannustaa ihmisiä olemaan ylipainoisia? Haloo!
Kyllä minultakin muutamia lisäkiloja löytyy, mutta en odota saavani niistä taputuksia olkapäälle keneltäkään. Varsinkaan lääkäreiltä.
 
-manna76-
En nyt tarkoittanut, Enni, aivan sitä. Vaan haluaisin löytää mukavan lääkärin, joka kohtelisi minua ""ihmisenä"" ei ylipainoisena. Sitä paitsi mielestäni juuri gynekologien tehtävä ei ole saarnata eikä välttämättä ylipäätään edes kommentoida ylipainosta, ellei sitten löydy jotain juuri ylipainoon liittyvää ongelmaa, sairautta jne.
 
*
Jos yritätte lasta, niin ylipaino vaikuttaa siihen ihan suoraan, joten mielestäni lääkärillä on silloin täysi syy ottaa asia puheeksi. Jos lasta ei ylipainoiselle kuulu, niin ensimmäinen apu löytyy käsittääkseni laihduttamisesta.

En tarkoittanut tällä mitenkään sanoa, että ylipainoisilla ei olisi oikeutta saada lapsia tms.
 
Ryyni
Luulisinpa hyvinkin ymmärtäväni mitä tarkoitat. Lääkäreilläkin on erilaisia asenteita, vaikka heidän kuuluisi (ikäviäkin) asioita neutraalisti kertoa. Minullekin saarnattiin 20 vuotta tupakanpoltosta, joka tuntui olevan syynä suunnilleen kaikkeen mahdolliseen leukanivelen nyrjähdyksestä ihottumaan saakka. Vasta kun löytyi se lääkäri, joka osasi asian esittää neutraalisti, paheksumatta ja saarnaamatta, pääsin tupakasta eroon. Puolitoista vuotta jo takana, hihhei.

Ikävä kyllä en ole Tampereelta, joten en itse asiassa osaa neuvoa. Pistinpä vaan nyt lusikkani soppaan kun näytti muutkin kommentoivat ilman vastausta varsinaiseen kysymykseen... Onnea -manna76- etsinnöissä!!!
 
siiri
Kyllä on iät ajat ylipainoisetkin saaneet lapsia, joten ei se siitä aina ole kiinni. Joillakin painon pudottaminen saattaa auttaa mutta kaikilla ei sekään. Tuolla odottajien puolella on menossa ketju isot odottajat tms. Käyhän kurkkaamassa sitä!
 
gekko
Mulla ylipainoa oli reilusti, lisäksi verenpainelääkitys ja II-diabetes. Ovulaatio saatiin vain clomeilla aikaiseksi ja tärppäsikin sitten heti. Tuo kaksosraskaus meni rv 12+2 kesken huhtikuun lopulla. Sen jälkeen olen pudottanut painoa 19kg saadakseni verenpaineen ja sokeriarvot paremmalle tolalle. Verenpaine jo hyvä vaikka lääkitys edelleen onkin, mutta sokeriarvoissa ei vielä pudotusta. Samoin toissapäivänen ultra paljasti etten ovuloi edelleenkään. Joten tuo ylipainojuttukin tuntuu olevan sellainen ikuisuuskysymys ja painonpudotus ei takaa oikotietä onneen eli raskautumiseen. Itselläni alkaa taas ensiviikolla clomien popsinta.
 
*
Yritin ilmaista asian ""pehmeästi"", mutta ei näköjään onnistunut. Yritin juuri sanoa, että tämä ei KAIKILLA vaikuta, mutta JOILLAKIN kyllä! Siksi on mielestäni järkevämpää ensin laihduttaa terveellisiin mittoihin ja kokeilla vasta sitten mittavia hoitoja.
 
alkuperäiselle
Itsekin ylipainoisena kyselen, että missäs mitoissa sinä olet vauvahaaveissasi? Itse kun en tiedä, uskallanko haaveilla vai täytyisikö tässä ensin laihduttaa..
 

Yhteistyössä