Hakutulokset

  1. S

    North Bend lasten talvihaalarit

    Onko kellään kokemusta, onko noista mihinkään?
  2. S

    vinkkejä 4 v uhmaajan kanssa!!

    Juu, hyvä näin mutta väsyneenä univelkaisena allergialasten äitinä ei aina jaksa... Olen taistellut oman 4v kanssa ihan liikaa ja hiljattain teimme sopimuksen jonka noudattamisesta hän saa liimata tarroja vihkoonsa. Ei toimi vielä kovin hyvin mutta muutakaan en keksinyt. Sopimukseen kuuluu mm...
  3. S

    Auttakaas unien kanssa!

    Paljon olet saanut jo neuvoja mutta itsekin allergialasten äitinä vinkkaan vielä että meillä yölevottomuus on melkein poikkeuksetta johtunut allergioista. Eli mieti vaikka vielä voisiko olla joku sopimaton ruoka tai joku muu asia mille voisi reagoida. Mulla nyt nuorempi 1v ja nukkuminen edelleen...
  4. S

    Mikä maitoallergiselle vauvalle miedon makuinen korvike???

    Meillä alkoi kelvata Althera äm lisäksi pikkuhiljaa. Ensin lisäsin vähän hedelmäsokeria mukaan ja pikkuhiljaa senkin pois. Nyuo on kaikki pahanmakuisia mielestäni korvikkeet :(
  5. S

    G: Miten laitat lapsesi nukkumaan?

    Meidän allergiavauvat on nukutettu syliin koska muuten eivät ikinä nukkuneet vaan huusivat lujempaa ja lujempaa. Nyt 9kk tytön saa laskea syliin nukahtaneena pinnikseen eikä enää raivostu ja herää siitä. Heräilee öisin x kertaa tissille... Nyt 4v ei ikinä suostunut pinnikseen vaan perhepedissä...
  6. S

    Kestovaipat estää oppimasta liikkumaan?

    Ihan pakko kommentoida... :D Fysioterapeuttien PITÄISI tietää että lapsen normaaliin kehitykseen kuuluu yksi-parivuotiaana "länkisäärisyys" ja kolmi-nelivuotiaana "pihtipolvisuus". Ei ole mitään tekemistä vaippojen kanssa! :laugh: Minun nyt 4v poikani oli kertiksissä yksivuotiaaksi...
  7. S

    Mikä tytöllä oikein on?

    Vesirokko varmaan. Meillä on muksuilla nyt eikä niillä oo kuumetta tai mitään.
  8. S

    Missä iässä keskimäärin lapsi ei enää jatkuvasti tunge pieniä esineitä suuhunsa?

    Voi helpottaa piankin tai sitten ei vielä moneen vuoteen... Meidän mukelo ei enää vuosikkaana mitään tunkenut suuhun paitsi ruokaa ja juomaa ja naapurin 4v tunkee edelleen suuhunsa kaiken...
  9. S

    5kk ikäisen vauvan syöminen

    Voi ei :D Meidän 8kk typy vasta edelleen opettelee syömään ja elää pääasiassa tissillä. Tosin allergiatkin toppuuttelevat tahtia. Mutta muistakaa että 1v asti maito on pääruoka joten voisiko jonkin välipalan esim. korvata maidolla? Antakaa lapsille myös sormiruokaa vaikka maidon kera ettei...
  10. S

    Kysymyksiä...

    Pelkoihin pitää suhtautua vakavuudella, ne ovat lapselle iso asia. Meidän 3,5 v poika on nyt puolisen vuotta osannut pukea itse jotenkuten mutta väilillä vauvattaa... käy itse vessassa mutta ollaan "kielletty" kakan pyyhkiminen kun joskus se kakka on aika löysää ja lapsi ei välttämättä aina...
  11. S

    pullolle opettaminen

    Tuo pureskelu/repiminen menee kyllä ajan myötä ohi kun vauva tottuu hampaisiinsa. Jos siis haluat jatkaa kuitenkin imettämistä. Pullolle ei ole mikään pakko lasta opettaa, voi oppia suoraan (nokka)mukiin. Tuollainen nobyn muki oli meilläkin kova sana ed. lapsen kanssa.
  12. S

    Kuinka paljon vauvanne n.4kk kitisevät/itkeskelevät päivässä?

    lapsellasi saattaa olla "silent refluksi" kun mainitsit että nieleskelee. voi olla tosi kivulias ettei ihme jos kitisee. tarkoittaa siis että ei pulauttele mutta takaisinvirtausta on joka seilaa ruokatorvessa eestaas. mun kokemus 3 lapsen äitinä on että yleensä joku syy on miksi vauva on...
  13. S

    Vauvan refluksista...

    Tietääkö kukaan pahentaako vaivaa jotkin imettävän äidin syömät ruoka-aineet? Taas on uneton yö takana...
  14. S

    Punoittava kaula vauvalla, talkki vai rasva?

    Huolellinen pesu ja kuivaus aamuin illoin sekä talkkaus auttoi meillä pulskan vauvan kaulapoimuun ja kainaloihin jotka hautuivat pahasti. Ajan myötä helpottaa kun vauva alkaa liikuskella ja nostaa enemmän päätään. Weledan sinkkivoide on myös todella hyvä hiertymiin kun iho rikki! Toimii eri...
  15. S

    Kuinka paljon kahvia saa juoda...

    ..imettäessä kun vauva on vielä pieni? Juon pari kuppia aamulla ja pari päivällä, ei mitään hehtokuppeja mutta isompia kuin normi pieni kahvikuppi. Voisin yrittää vähentää kyllä, vauvalla on paljon ilmavaivoja, ei kuitenkaan mitään koliikkia eikä varsinaisesti itkeskele mutta ähisee ja...
  16. S

    Onko normaalia?

    Mulla oli vastaavaa juuri keskiraskaudessa mutta se meni ohi raskauden edetessä, siis se paineentunne (ihmettelin myös silloin mistä voi johtua?) , kipuja oli kyllä silloin tällöin ainakin rasituksesta. Monesti jouduin makaileen tuntikausia sohvalla alavatsakivun takia. Jossain vaiheessa ne vain...
  17. S

    Mummin itsekkäät ajatukset :(

    Ymmärrän harmituksesi vaikka saakin sen kuvan että äitiäsi tosiaan harmittaa kun matka osuu samaan päivään synnytyksen kanssa. Omalla äidilläni oli mahdollisuus lähteä Pariisiin 15. pvä kun mulla la 10. pvä ja hän ei missään nimessä halunnut lähteä vaan kokee että voi matkustaa koska tahansa...
  18. S

    Aito lampaanvillavuori ja vedenpitävä päällikangas rukkasissa, myynti?

    Täällä ollaan B) Laita säpoon kuva niin palataan asiaan!
  19. S

    Synnytyksestä toipuminen

    Toipuminen voi viedä aikaa paljonkin mutta ainakin jälkitarkastuksessa voit ilmaista huolesi ja tarkistuttaa paikat. Itse olen ollut aina aika kauan kipeä mutten nyt muista juuri tarkalleen kuinka kauan. Jos olet kovin huolissasi, voithan käydä lääkärissä aiemmin, onhan se mahdollista että...

Yhteistyössä