Hakutulokset

  1. M

    Mummon ristiriitainen/tiukka kasvatustapa rasittaa

    Hei vaan, Tilanne on kärjistynyt nyt niin että mä en kestä enää mitään äitini sanomisia lasten kasvatuksesta kun meillä on erilainen käsitys miten lapsille puhutaan, mitä vaaditaan, ym. Äitini on kunnollinen rakastava mummo joka ihan varmaan oikeasti rakastaaa lapsiani (3 lasta, 3,6 ja 8 v)...
  2. M

    3V nukuttaminen itkua ja huutoa

    Jaahas, uusi ongelma: 2v8kk itkee joka ilta kun haluaa seuraa nukahtamiseen. Vain aiti kelpaa jos olen kotona.(2x viikossa olen urheilemassa) Rutiinit on hyvat, mutta itku tulee joka ilta kun aiti kavelee pois huoneesta. KYSYMYS kuuluukin: Onko kohta 3v liian nuori pakottamiseen nukahtamaan...
  3. M

    2.5v väkivaltainen ja kateellinen vauvalle

    mutta aika enallaan ollaan! Tanaan oli yksi RAIVOpaiva kun olen aloittanut nollatoleranssin. Esikoinen lahtee jaahylle jo ihan pienesta. NYT tama tati aloittaa tiukan linjan. KIMALLUS: meilla on niin samaa kuin kirjoitit tuohon viimeiseen. Isompi ei jata pienempaa rauhaan. Kaikkeen leikkiin...
  4. M

    2.5v väkivaltainen ja kateellinen vauvalle

    Taalla mina taas... tilanne on pahentunut tammikuussa. Kiusanteko ei ole niin rajua ja vaarallista enaa, mutta sitakin tiheampaa. Poika jo ilmoittaa satuttavansa vauvaa. Kiusanteko on siis tallaista etta aina ohi kavellessa tonaistaan toinen nurin tai lappaistaan naamalle. Lelut viedaan kadesta...
  5. M

    2,5v ja uloslähdön vaikeus

    Noh,kokeillaan ens kerralla. ja käytän voimaa sitten kunnolla. Nää väkisin pukemiset minua ihmetyttää, sillä jos aion niin kovasti pitää pojasta kiinni että vaattet menee päälle, niin poikahan on mustelmilla. Meillä ei menet jalat tönköksi eikä veteläksi van poika fyysisesti kamppailee vastaan.
  6. M

    2,5v ja uloslähdön vaikeus

    niin, meillä ei (myöskään) väkisin pukeminen onnistu, niin koviin otteisiin en lapseni kanssa ryhdy. 2,5v on aika voimakas. Toisaaltaan en voisi ottaa lasta -20asteen pakkaseen ilman vaatetta. Meillä ollaan lähes aina kenkkuiltu vaatteiden kanssa, helposta jaksosta vaikeaan ja toisinpäin...
  7. M

    Keinoja jaksaa 2v uhmaikäisen kanssa?

    Tunnustan, luin puolella silmää tekstit ja sain vähän väärän käsityksen. Juu, itsekin kirjoittelen omia ajatuksia tänne. äidit tekee kovaa työtä, sanon minä:) Mun mies usein töihin lähtiessään aamulla katsoo tätä menoa menoa kun molemmat pojat on ''meno päällä'', ja sanoo että kyllä sillä on...
  8. M

    Keinoja jaksaa 2v uhmaikäisen kanssa?

    Ei kai kukaan ole missään vaiheessa sanonut kiukuttelevansa lapselle!!! Enkä ikinä huuda naama punaisena lapselle. Minä joskus itken ns. salassa sen minkä voin jos joskus niin toivottomalta tuntuu. Hyvin harvoin tuntuu mutta olen joskus itkenyt. ja ihme on jos joku äiti ei ole tirauttanut...
  9. M

    Keinoja jaksaa 2v uhmaikäisen kanssa?

    Täytyy sanoa, että joko te (viuvauvou, leele ja yodottaja66) olette superihmisiä, vahvoja sellaisia, tai sitten lapsenne ei kertakaikkiaan tee elämää ihan hirveän vaikeaksi. Muuten olen juttujenne kanssa samaa mieltä, mutta tämä vähän ihmettytti. Kyllä täällä on päässyt itkut 2vn räyhätessä...
  10. M

    2.5v väkivaltainen ja kateellinen vauvalle

    Kiitos neuvoista, meilä tosin mikään ei auta. Silloin menee hyvin kun vauva nukkuu. Kun vauvaa joutuu hoitamaan tai pitäämään sylissä niin mustasukkaisuus tulee. Meillä kävi niin että kun vauva alkoi syömään kunnolla ja nyt osaa kontata ja seistä, niin siitä se mustasukkaisuus vasta yltyy. Minun...
  11. M

    2,5v ja uloslähdön vaikeus

    Nyt on hermo mennyt kun joka päivä vietän niiin paljon aikaa saadakseni talvivaatteet päälle pojalle. Tiedän, että jämäkkä pitää olla ja että minä määrään, yritän myös leikin varjolla innostaa, mutta kun mikään ei auta! Ei meillä auta räyhääminen eikä tappelu, siitä saa vaan kaikki pahan mielen...
  12. M

    2.5v väkivaltainen ja kateellinen vauvalle

    Hyvä, olen samaa mieltä. Kiitos muistutuksesta. Yritän kehua paljon ja kaikesta mutta aika ei aina riitä pojalle. Vauva nukkuu tosi vähän, saman verran kuin taapero itse. Uniaikaa ei voi siksi paljoa hyväksi käyttää. Tänään aamu alkoi kirjojen heitolla vauvaa kohti ja äidin puremisella kun...
  13. M

    2.5v väkivaltainen ja kateellinen vauvalle

    Olisiko vinkkejä tähän ongelmaan: 2.5v poika lyö, potkii ja heittää tavaroilla(isot sekä pienet) 8kk vauvaa. Jäähyt ei auta: Aloitetiin ottamaan lelut pois yksi kerrallaan jokaisesta satuttamisesta, sekään ei hirveen hyvin tepsi, mutta jonkin verran. Ongelmaa ei ole kun isä yksin poikien...
  14. M

    7kk+ kiinteät: määrät ja rytmit, kuinka paljon?

    Jixy: ei huolta noitten syömisten kanssa! Jos ei mitään hirmuista paino-ongelmaa ole, niin kaikki vauvat kasvaa terveellisesti omaan tahtiinsa. Neuvoloisas katsotaan käyriä, jotka ovat keskivertoja kaikkien suomalaisten lapsien kasvuista. Meillä esikoinen meni aina alle alakäyrien ja oli iloinen...
  15. M

    Miten tämä voi taas olla näin vaikeaa?!!

    Meillä tuo on merkki 'ei oikeasta' ruokahalusta. Sitten vaan pidemmät tauot j akyllä poika alkoi tykkäämään enemmän. Joo, ja päikkäreiden pituus/lyhyys ei ole meilläkään kiinni siitä tuliko äidin mielestä masu täyteen vai ei. Joskus tuntuvat nukkuvan pidemppään ei niin täynnä. Mutta, lapset on...
  16. M

    Tutista vieroittaminen 7kk ja 2,5v

    Kiitos vinkistä! Aiheen sivusta: meillä myös masuvaivainen vauva nukkui oman mahani päällä! Se oli ainut paikka jossa nukkui ja rauhoittui huonoimpina päivinä/öinä. Vauva oli saatava jotenkin hiljaiseksi ettei isoveli herää yhtenään...
  17. M

    Tutista vieroittaminen 7kk ja 2,5v

    Juu kyllä, meillä 2,5v esikoinen syö tuttia kun ei saatu sitä pois kun vauva syntyi taloon, ja nyt pitää ottaa molemmilta pois yhtä aikaa kun ei talossa saa olla yhtään tuttia esikoisen saatavilla. Miten onnistuitte? Olen valmistautunut jopa viikon pituiseen taisteluun niin että tutit...
  18. M

    Nukuttamis ongelmia=/ neuvoja?

    Minäkin suosittelen aikaistamaan yöunia ja paijauskoulua sängyssä että nukahtaisi itse! Meillä toimii myös musiikki univälineenä. Itse pitää välillä myös poistua huoneesta että lapsi saa olla rauhassa. Ein toki tarkoita huudattamista yksin, vaan ientä vikinää minä kuuntelen sivulla, sitten...
  19. M

    7kk+ kiinteät: määrät ja rytmit, kuinka paljon?

    Onpa teillä tyttöllä hyvä ruokahalu ja valtavan aikaisin lähtenyt liikkeelle! :) Tänään meillä meni melkein ensimmäistä kertaa lähes desi hedelmäsosetta ja selkeästi poika söi nälkäänsä sosetta, eikä vaatinut maitoa mahan täytteeksi. Riisipuuro meillä on mennyt isommissa määrissä tähän asti...
  20. M

    7kk+ kiinteät: määrät ja rytmit, kuinka paljon?

    Tässä se taas tulikin! Melllä 7kk on jo kiinteillyt pari kuukautta mutta nyt vasta uskaltaudun aloittamaan kunnolla monet ruokalajit ja suuremmissa määrin kun vauva itki masuaan ennen. Pari kk mentiin riisipuurolla ja pikkusen hedelmiä, ne ei aiheuttanut vaivaa, mutta nyt näyttäis menevän jo...

Yhteistyössä