Kerro vessanpesuaineesi

[QUOTE="joku";25590179]Me pestään kaikki fairlyllä: lattiat, vessat, keittiö, olkkarin lasipöytä.... Spraypulloon vaan vähän fairya ja vettä ja sillä saa kaiken tosi puhtaaks! Ja tulee edulliseksi kun on niin riittoissaa.[/QUOTE]

Minä en käytä Fairyä, koska merkillä ei ole väliä, vaan sillä, että se on neutraalia, joka ei vahingoita pintoja.
 
[QUOTE="jep";25587713]ja kyllä muuten varmasti terttee. Meillä pestään aina kloriitilla wcpönttö, lavuaari ja suihkutilat. Ihan sen vuoksi että se on ainut aine joka oikeesti tappaa bakteerit. Pesee kiiltäväksi kaikki pinnat. Eipähän olla oltu kipeitä eikä flunssassa![/QUOTE]

Ei tarvita. Minkäslainen bakteeripesä teillä on?
 
  • Tykkää
Reactions: aamuntorkku
[QUOTE="joku";25590230]Mutta on niissä astianpesuaineissa eroa, Fairy huomattavasti riittoisampi (huomattiin hyvin silloin kun ei ollut vielä tiskikonetta). On myös tosi tehokas rasvatahroihin.[/QUOTE]

Voi olla, itse en siitä tykkää. Sunlight on minun merkki, tiskaan myös sillä, ei ole konetta.
 
"mii"
Mitähän superbakteereja vielä syntyy kun ihmiset niin kovin desinfioivat desinfioimisesta päästyään. Pöpöt kun tykkää muuntautua ja sopeutua.
Peruspesu perusaineella ( mäntsäri ja tolu, hyvähyvä, puhdistuskivet ja etikka/soodahommelit, extrahyvähyvä..) riittää normisiivouksessa vallan. Jos on päässyt pinttymään asti niin putsataan kovemmilla aineilla ja todetaan että pitäää siivota useammin ettei pinty uudestaan. Tosin vedenlaaduissa on eroja ja toisen wc-allas voipi olla senkin takia pinttyväisempi.
Nämä harpikit ja kilitpangit on hurjia syövyttäviä myrkkyjä ja ajan kanssa todellakin haurastuttavat posliinin lasitteen johonn sitten kalkki ja muu värjäytyminen ottaa nopeammin /tiukemmin kiinni.
<uskokaa pois. :)
 
"vieras"
Anteeks mitä, ei siinä pullossa mun mielestä mitään sellaista sanottu ja myydäänkin ihan WC-ankkojen kanssa samalla hyllyllä. Mistä tällainen tieto?
No eihän wc-ankassakaan sanota, että sitä ei kuulu käyttää koko ajan ja Harpic on vielä vahvempaa. Sehän sulattaa saostumat silmissä. Siivouksesta kun tietää jotakin, niin ymmärtää, että ei ole mitään järkeä tuhota pintoja liian voimakkailla aineilla. Mitä sinä sillä Harpicilla yrität pöntöstä poistaa? Kertyykö sinulle jo viikossa saostumaa siihen, kun hapan aine on tarkoitettu niihin? Kyllä siinä tietysti käykin niin, että kun pönttö on jo tuhottu, niin sitä täytyykin putsata koko ajan voimakkailla aineilla.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
En kyllä osta erikseen.

Mulla on tiskiainetta ja yleispuhdistusainetta. Jompikumpi passaa vallan hyvin

Ja pullo kloriittiakin lötyy, sillä -tai siis siitä tehdylä liuksella- siivoan jos joku pidemmän- ja ärhäkänpuoleinen paskatauti iskee.
 

Yhteistyössä