Hakutulokset

  1. fifiris

    Pottailun aloittaminen kun on pikkuveli kohta tulossa

    Poika on nyt 1,5 v ja varmaan alkaisi olla hyvä aika aloittaa pottailu, mutta tilanne on sellainen että 6 viikon kuluttua on pikkuvelin laskettu aika. Kannattaako pottailua aloittaa nyt vai vasta kun veli tuloon on ehditty tottua? En ole ihan varma mitkä valmiudet muutoin olisi...
  2. fifiris

    Inkivääristä

    Söin äsken intialaista ruokaa, missä oli inkivääriä. Vasta syötyäni muistin lukeneeni jostain ettei sitä suositella raskaana oleville. :( Löysin netistä nyt sitten kommenttia että se voisi aiheuttaa jopa keskenmenoja!? Oletteko välttäneet inkivääriä raskausaikana? Soitin neuvolaan ja...
  3. fifiris

    Inkivääristä

    Söin äsken intialaista ruokaa, missä oli inkivääriä. Vasta syötyäni muistin lukeneeni jostain ettei sitä suositella raskaana oleville. :( Löysin netistä nyt sitten kommenttia että se voisi aiheuttaa jopa keskenmenoja!? Oletteko välttäneet inkivääriä raskausaikana? Soitin neuvolaan ja...
  4. fifiris

    Alkionsiirrosta plussanneiden oirepino

    Jos täällä löytyy hoidossa plussanneita, niin laittakaahan oireita kehiin meidän piinalijoiden iloksi! :)
  5. fifiris

    PAS ja ovulaation aikaistaminen?!

    Mulle on tarkoitus tehdä eka PAS siirto ensi viikolla mutta oon alkanut vähän stressaa ovulaation ajoitusta. Olin perjantaina ultrassa, limis 6,5 ja johtofolli 12. Lääkäri laskeskeli että näyttäis pahasti siltä että ovis osuu loppuviikolle ja siirto menis viikonlopulle, joten sovittiin että jos...
  6. fifiris

    Kohdun ulkoisen kokeneet - APUA!

    Olen saanut eilen haalean plussan (IVF), mutta myös runsas vuoto on alkanut eilen. Epäilin aluksi kemiallista mutta nyt alkoi pelottamaan ihan hirveästi kohdun ulkoisen mahdollisuus. Alkion siirto tehty kaksi viikkoa sitten, tänään alavatsaan on tullut voimakkaita nopeita kipukohtauksia, kun...
  7. fifiris

    Menkat, mutta silti haamu?!?

    Mulla on alkion siirrosta nyt 13 päivää, tuhruvuoto alkoi jo neljä päivää sitten. Tänään jo ihan kunnon vuotoa ja olin varma ettei tärppiä. Tuli niin paljon vuotoa tuli että päätin jättää päivä lugen jo pois.. nyt sitten tein varmuudeks testin et uskaltaisin lopettaa luget, niin näytti haamua...
  8. fifiris

    IVF lyhyt kaava - hormoneista ennen punktiota?

    Olemme jutelleet lääkärin kanssa että pidämme yhden taukokuukauden ja sen jälkeen voisimme aloittaa IVF hoidon. Laskeskelin tässä kiertoa ja kaksi ensimmäistä hoidon aikaista viikkoa osuu lomalleni.. mietin tässä että meneekö loma ihan pilalle kun puregonia ilmeisesti pistetään tosi isoja...
  9. fifiris

    Ystävien plussauutisista...

    Miten otatte ystävien plussauutiset? Itse olen oikein säikähtänyt miten raskaasti otin uusimmat tiedot. Ystäväni ilmoitti parin kuukauden seurustelun jälkeen olevansa raskaana. (Tietää meidän keissistä) Aikaisemmat uutiset olen kestänyt melko hyvin, mutta tämä romautti maailmani. Olen itkenyt...
  10. fifiris

    Kiinnittymisvuoto ja luget

    Olen tullut raskaaksi kolme kertaa, valitettavasti keskenmenoon päättyen. Näissä aikaisemmissa plussissa en käyttänyt mitään hormooneja. Nyt jännäilen ekan inssin tuloksia, läkkeenä ollut femar + purgon luget.. Tänän on tasan viikko inssistä ja toivon hulluna näkeväni edes tipan verta...
  11. fifiris

    IVF - onnistumisesta

    Kuinka paljon rahaa teillä on palanut yksityisellä ivf-hoidossa? Onko mitään takuita onnistumiseen? Onko esim. käynyt niin ettei yhtään alkioita saada ja silti maksaa 2500 ? lääkkeineen? Pelottaa rahan meno mutta hoitoon halutaan. Kunnallisella puolella liian pitkät jonot.. :S Kaikki tieto...
  12. fifiris

    Onko täällä ketään ovulaation induktio hoidoissa?

    Hei, Olemme 1,5 vuotta yrittäneet esikoista, tuloksena kolme keskenmenoa hyvin varhaisessa vaiheessa. Olemme vihdoin aloittaneet hoidot ja ensimmäinen ovulaation induktio hoito takana, joka ei onnistunut. :( Seuraavaa nyt sitten aloitellaan, tänään kp 1. Olisi kiva vaihtaa ajatuksia jos...
  13. fifiris

    Onko täällä kellään todettu tukostaipumusta?

    Moi! Kuulin että meidän suvussa on tukostaipusta ja sehän on myös yksi toistuvien keskenmenojen aiheuttaja (mulla ollut kolme km:oa). Pääsin tutkimuksiin vasta tammikuun lopulla.. Onko täällä ketään, jolla olisi todettu tukostaipumuksista johtuvia keskenmenoja? Jos on, kiinnostaisi tietää...
  14. fifiris

    FSH arvoista!

    Sain hormonikokeiden tulokset. Muut tulokset oli normaaleja mutta FSH:n arvo oli 10. Koe otettiin kp 5. Olemme yrittäneet lasta vuoden ja olen tullut raskaaksi kolme kertaa. Jokainen raskaus on päättynyt keskenmenoon. Ilmeisesti munasarjojen toiminta on heikentynyt. Tuntuu tosi pahalta että olen...
  15. fifiris

    FSH arvoista!

    Sain hormonikokeiden tulokset. Muut tulokset oli normaaleja mutta FSH:n arvo oli 10. Koe otettiin kp 5. Olemme yrittäneet lasta vuoden ja olen tullut raskaaksi kolme kertaa. Jokainen raskaus on päättynyt keskenmenoon. Ilmeisesti munasarjojen toiminta on heikentynyt. Tuntuu tosi pahalta että olen...
  16. fifiris

    Plussa muuttui negaksi??!!

    Testasi0n plussan aamupissasta kp 28/29 apteekin testillä ja tänään 30/29 illalla testasin uudelleen samalla testillä negan!! Onko peli menetetty jo?? Mulla on ollut jo yksi kemiallinen ja yksi varsinainen keskenmeno, joten tuntuu tosi pahalta.. Pari tippaa tuli vertakin vessa käynnin...
  17. fifiris

    Plussa muuttui negaksi??!!

    Testasin plussan aamupissasta kp 28/29 apteekin testillä ja tänään 30/29 illalla testasin uudelleen samalla testillä negan!! :( Onko peli menetetty jo?? Mulla on ollut jo yksi kemiallinen ja yksi varsinainen keskenmeno, joten tuntuu tosi pahalta.. :( Pari tippaa tuli vertakin vessa...
  18. fifiris

    Kuinka nopeasti ovulaatio on ohi - Apua!!

    Mies tulee matkoilta kp 15 aika myöhään illalla. KP 15 on todennäköisesti ovispäiväni (tosin joskus kiertoni on 30 pv, jolloin ovis voisi olla myös vasta kp 16..) Tein tänään, kp 13 ovistestin, eikä onneksi vielä ollut LH koholla. Mutta sitten itse kysymykseen: Jos ovis on kp 15 aamulla...
  19. fifiris

    Liian lyhyt luteaalivaihe / keltarauhashormoni

    Olemme pian vuoden yrittäneet lasta. Kaksi kertaa olen tullut raskaaksi ja molemmat päättyneet keskenmenoon alkumetreillä. Viimeksi olin kaavinnassa huhtikuussa ja sen jälkeen ei ole tärpännyt. Muutamassa kierossa olen huomannut liian lyhyen luteaalivaiheen. Tässä kierrossa ovis oli kp 16 ja...
  20. fifiris

    Miten saisi ajatuksia irti?

    Keskenmenosta on jo aikaa.. pääsiäisenä todettiin että sikiö on kuollut jo viikkoja sitten. Sen jälkeen tehtiin lääkkeellinen keskeytys ja kuukauden päästä vielä kaavinta.. nyt on jo kahdet kuukautisetkin tulleet. Vieläkin ajatukset kummittelee keskenmenossa, mietin miten pitkällä olisin jo...

Yhteistyössä