PAS ja ovulaation aikaistaminen?!

Mulle on tarkoitus tehdä eka PAS siirto ensi viikolla mutta oon alkanut vähän stressaa ovulaation ajoitusta. Olin perjantaina ultrassa, limis 6,5 ja johtofolli 12. Lääkäri laskeskeli että näyttäis pahasti siltä että ovis osuu loppuviikolle ja siirto menis viikonlopulle, joten sovittiin että jos ovistesti ei näytä plussaa viimeistään tiistaina, niin pistän pregnylin ja siirto tehdään perjantaina.

No oon tässä viikonlopun asiaa mietiskellyt ja alkanut stressaa että mitä jos sillä pregnylillä vähän aikaistetaan ovista niin huonontaako se alkioiden tarttumismahdollisuuksia?? Mulla on vaan kaks alkioo pakkasessa joten en halua hukata niitä väärän ajoituksen vuoksi... :'( Onko täällä ketään jolla ois ollut vastaavaa tilannetta oviksen aikaistamisen suhteen?? Normalisti mulla on ovis kp 15-16, nyt se pregnylin avustuksella olisi noin päivää-kahta aikaisemmin.
 
Kiitos vastauksesta Helinä!
Tässä on varmaan taas kyse viime hetken panikoinneista, kun niin kovasti pelottaa että joku menee pieleen... Sitten vielä viikonloppuna luin muiden pas kokemuksia ja tuli tunne ettei kukaan ole ikinä aikaistanut ovista pregnylillä.. :ashamed: Mutta ihanaa että jaksoit vastata, kaipasin kovasti rohkaisua! :heart:
 
Meillä on nyt tehty kolme passia viime elokuun jälkeen. Klinikalle hakeuduimme helmikuussa, mutta kaksi ekaa kiertoa meni reisille kun siirtoajankohta osui viikonlopulle. Meille ei ainakaan ehdotettu oviksen aikaistamista, vaan että katsotaan miten seuraavassa kierrossa ajoitukset menee kohdalleen. Pregnylin olen kuitenkin saanut tukemaan omaa ovistani ja se on pistetty 2-5 päivää ennen siirtoa.

Hyvä juttu kuitenkin jos teillä on mahdollisuus vaikuttaa ovikseen pregnylillä, voit vaan uskoa kuinka turhauttavaa oli odottaa ja pelätä että osuuko siirto taas kerran viikonlopulle.

Onnea matkaan!
 
Sebu, saman käsityksen mäkin sain kun luin muiden pas kokemuksia, että yleensä pas vaan siirtyy jos ovis näyttää menevän viikonlopulle!! En mä toki sitä lykkäystäkään haluais, mutta en myöskään haluis vaarantaa tätä siirtoa..

Ootteko yksityisellä vai julkisella puolella? Me ollaan yksityisellä... Ehkä ne käytännöt vaihtelee eri paikoissa.

Ovistestiin ei tullut plussaa, joten pistän huomenna sen pregnylin.. kyllä vähän jänskättää onko keho nyt sit todella valmis ottamaan alkion/alkiot vastaan perjantaina.

Kiitos vielä kun jaksoit vastailla! Kauhee panikointi päällä ja meinasin jopa tänään käydä "salaa" toisella gynellä katsomassa ovistilannetta ultralla. :kieh:
 
Fifiris, me ollaan yksityisellä Fertinovassa. Ilmeisesti käytännöt vähän vaihtelevat eri paikoissa. Tosin oma lääkärimme määräsi aina pregnylin kaksi päivää ennen siirtoa ja viimeksi kun kävimme toisen lääkärin luona, (kun omamme oli lomalla) niin hän määräsi pregnylin viisi päivää ennen siirtoa... ota noista sitten selvää. :headwall:

Muutenkin musta tuntuu että passi on aina enemmän arpapeliä kun tuoresiirto.. itsellä kun noi testit näyttää mitä näyttää ja jotkut testit näyttänyt samanlaista haaleaa viivaa viisi päivää peräkkäin. Täytyy vaan luottaa lääkärin mielipiteisiin ja siihen mitä ultrassa näkyy.

Toivottavasti teillä tärppää kaikesta jännityksestä huolimatta. :)
 
Sebu, mekin ollaan Fertinovassa! Aika erikoista miten eri käytäntöjä voi olla samassa paikassa! :eek: Ehkä lääkäri sitten tekee päätöksen aina potilas/tapauskohtaisesti...

Mullakin on tullut kyllä vähän sama tunne, että pas on ihan arpapeliä. Ärsyttävää kun ei voi olla 100% varma että kaikki menee putkeen.. No, katsellaan miten käy! :p
 
Fifiris, onpa todella erikoista!!! Ehkä se sitten menee tosiaan niin että nämäkin jutut menee potilaskohtaisesti??

Meillä alkaa nyt uusi ifv ja toivon sen viimein tuottavan tulosta.. kolme epäonnistunutta passia neljässä kuukaudessa oli aika masentava kokemus.. toivon niin kovasti että päästään tuoresiirtoon tällä kertaa!
 
Voin kuvitella että on ollut tosi rankkaa käydä läpi jo kolme epäonnistunutta passia.. Toivotaan että seuraava tuoresiirto onnistuu! Kyllähän niissä sanotaan olevan paljon parempi onnistumisprosentti kuin passeissa!! Peukutuksia d =) b
 
Heips, olisiko tästä lisätietoja? Jännittää kun oma lääkäri on lomalla ensi viikolla, ultra-aika passia varten (kp 11) on ensi viikon tiistaina toiselle lääkärille. Tosin alan testaamaan ovista jo ma aamuna kp 10. Minulla on oma ovulaatio usein jo kp 11-12, ja jos se olisi kp 12 keskiviikkona, siirto osuisi viikonlopulle ja silloinhan sitä ei tehdä. Onko kokemusta vastaavasta, auttaisitko pregnyl (esim tiistaina) aikaistamaan sen verran tuota ovulaatiota jotta siirto voitaisiin tehdä perjantaina? Tosin sinne se vasta pitkä matka onkin, sillä pakkasessa vain yksi 5-soluinen (2 pv ikäinen) enkä oikein uskalla toivoa että hän selviäisi. Mutta siltihän se jännittää niin kauan kunnes itkettää.
 
Vastailenpa itse itselleni, josko siitä olisi myöhemmin jollekin toiselle apua. :)
Tänään oli siis ultra passia varten (kp11), limakalvo oli melko ohut 7mm, mutta johtofollikkeli 20mm. Ovulaatiotesti näytti aamulla melkein täysin negaa, siitä huolimatta pistivät klinikalla 10 000 yksikköä pregnyliä suoraan lihakseen, jotta varmistetaan ovis ja mahdollinen siirto saadaan tehtyä perjantaina (toiveet yhden 5-soluisen alkion sulamisesta eivät kuitenkaan kai saa olla kovin korkealla). Tänään aloitin myös kortisonin.
Nyt kävin siis toisella lääkärilla kun oma on lomalla, hiukan jäi kaivertamaan hänen kritiikkinsä minulle tehtyihin hoitoihin, mm. lääke ja sen annostus olivat hänen mukaansa pieniä (mulla on ollut huonohko vaste, eli vähän munarakkuloita). Pitäisiköhän harkita lääkärin vaihtoa edessä olevaan 5. ICSI:in...??
 

Yhteistyössä