Hakutulokset

  1. Keep calm and carry on

    Ovatko sairaalassa olevat potilaat 95%:sti rasittavia?

    Ihan on tänne pakko avautua, kun ei muuallekaan voi. Olen tullut taas vietettyä aikaa sairaalassa ja huonetoverit ovat vaihtuneet aika tiuhaan, ja nyt on kuppi täyttynyt taas yhdessä asiassa. Täällä ei saa olla rauhassa. Tämänhetkinen naapuripedin rouva olisi äänessä ihan koko ajan. Siis ihan...
  2. Keep calm and carry on

    Moniko ei tee jouluruokia kotiinsa ollenkaan?

    Mä en tee.
  3. Keep calm and carry on

    Joulun odotus jää tänä vuonna ihan liian lyhyeksi ja olen surullinen siitä.

    Mulle joulu on tosi tärkeä ja yleensä fiilistelen sitä jo marraskuun puolivälistä. Nyt pääsin omaan kotiin joulukoristeiden ja -musiikin luokse vasta viikko sitten. Pian pitäisi taas jättää koti ja lähteä sairaalaan. Kotiin pääsen (toivottavasti) aaton aaton iltana. Joulun odotuksesta tulee...
  4. Keep calm and carry on

    Pulkkinen alkaa uusintoina jouluaatosta eteenpäin!! *sis musiikkia*

    http://youtu.be/KLfxMsYfTDo Tätä odotellessa :D Onko täällä muita Pulkkis-faneja?
  5. Keep calm and carry on

    VR:n asiakaspalvelu - en voi haukkua kun en päässyt edes läpi.

    Olen viimeksi matkustanut junalla noin 15 vuotta sitten ja taitaa mennä toiset 15 vuotta ennen kuin kokeilen uudestaan. Yritin päästä läpi lipunmyyntiin 45 minuuttia enkä onnistunut. Netistä en voi ostaa, koska ei ole printteriä. Ihmettelen vain miten kukaan pääsee tuonne läpi ja voi ihan...
  6. Keep calm and carry on

    Terveydenhuollon ammattilaiset! Mikä on sellainen kuvaus, joka tehdään nukutuksessa ja...

    jonka takia pitää lopettaa Marevan 5 päivää aikaisemmin? Kuulin vieraskielisen nimen, mutten huomannut kirjoittaa ylös ja nyt en tiedä mitä mulle tehdään. Maksan verisuonia tutkitaan. Kiinnostaa myös se, että kun menen osastolle edellisenä päivänä operaatiosta, pääsenkö kotiin jo samana päivänä...
  7. Keep calm and carry on

    Hesalaiset! Onko Meilahden sairaalan lähettyvillä jotain parkkipaikkaa, jonne voi jättää auton n. vuorokaudeksi?

    Tähän asti sisko on Espoosta heittänyt sairaalalle ja hakenut, mutta nyt ei taida aikataulut sopia. Eli mihin tuonne Kolmiosairaalan lähelle voi jättää auton pidemmäksi aikaa parkkiin?
  8. Keep calm and carry on

    Vajaa 6-vuotias löi kasvonsa lattiaan ja toinen alaetuhammas heiluu. Vaatiiko hoitoa?

    Poika piirteli lattialla ja paperi käsien alla luiskahti eteenpäin ja poika löi kasvonsa lattiaan. Valitteli siinä jonkun aikaa, että yksi etuhammas sattuu. Tänään huomasin, että hammas heiluu. Vaatiiko tämä nyt jotain toimenpiteitä?
  9. Keep calm and carry on

    Millainen diabolo neljäsluokkalaiselle, joka vasta harjoittelee taitojaan?

    Onko täällä kenenkään lapsilla tai tutuilla diaboloja? Pitäisi ostaa siskonpojalle joululahjaksi kunnollinen (muttei mikään high tech) diabolo, enkä tiedä mikä olisi juuri se oikea. Osaako joku auttaa?
  10. Keep calm and carry on

    Sarjassamme hajoava kodin elektroniikka: Stereot. Millaiset uudet kannattaisi ostaa?

    Multa on reilun puolen vuoden sisään hajonnut kaksi jääkaappipakastinta, televisio ja mikro. Tänään stereot tulivat tiensä päähän. Yritän tässä katsella uusia mikrohifisarjoja ja tarjonta on aika valtava. Isoin kysymys kuuluu, että miten nykyään stereot ja telkkari yhdistetään toisiinsa, jos...
  11. Keep calm and carry on

    Rieputarallaa! Ikeassa sohvaviikot nyt joulukuussa

    Luukku.com - Sis Eikun ostoksille :)
  12. Keep calm and carry on

    Kenelläkään vähäsuolaista tai suolatonta ruokavaliota?

    Tuli taas uusia ohjeita, joiden pitäisi helpottaa askitesta. Nyt saisi käyttää nesteitä vain 1-1,5 litraa päivässä ja siirtyä mielellään suolattomaan tai vähäsuolaiseen ruokaan. Jos nyt ihan suoraan sanon, niin ei iske sitten yhtään. En ole mikään kokki kolmonen muutenkaan, ja kaiken huipuksi...
  13. Keep calm and carry on

    Pitkäaikaissairaan lemmikit. Nämä kotiutuivat meille tänään.

    Joe Cool ja Hippie kotiutuivat tänään ja ai että, miten tykkään näistä :heart: Onko muilla Penttisen lintuja asustelemassa omassa kodissa?
  14. Keep calm and carry on

    Nopea kysymys: Jos jalkaan on tulossa tulppa, särkeekö se koko ajan vai vain liikuteltaessa?

    Toinen pohje on kipeä, ei varsinaisesti kosketusarka, mutta sattuu kun yrittää hieroa. Paikoillaan ei niin tunnu, mutta kävellessä kyllä. Ei ole kuuma. Nyt toinen päivä menossa tätä herkkua. Ei kiinnosta mikä vaivaa, jos ei ole tulppa. Että jos joku tietää, niin kiitos.
  15. Keep calm and carry on

    Nyt minäkin koin sen: Kelan ihmeitä tekevän voiman - olen terve!

    Elämäni on ollut viimeisen vuoden täynnä sattumia ja harvinaisuuksia. Nyt koin taas yhden lisää. Kelan lääkäri on parantunut minut. Hallelujaa! En siis ole oikeutettu saamaan vähimmäisvammaistukea, vaikka sairauteen liittyvät kuluni ylittävätkin joka kuukausi reippaasti tukisumman. Tämä koska...
  16. Keep calm and carry on

    On täällä Marevanin käyttäjiä?

    Kaipaisin vähän vertaistukea.
  17. Keep calm and carry on

    Kumpi parempi, sähköinen lämpötyyny vai perinteinen lämmitettävä kauratyyny?

    Olen yrittänyt käydä hierojalla pari kertaa kipeytyneiden hartioiden takia. Koska olotila on muutenkin tukala, on hierontakin ollut hankalaa. Hieroja kuitenkin sanoi, että hartiat ja niskani ovat aivat kivikovat ja tarvitsevat apuja. Hän suositteli lämpötyynyä. Millainen olisi hyvä?
  18. Keep calm and carry on

    Riisuttu ihminen = parempi ihminen?

    Mulla kun on ollut tätä aikaa pohtia elämää, ja toisaalta kokemusta tärkeiden asioiden (väliaikaisesta) menettämisestä, niin olen tullut seuraavaan johtopäätökseen: Kun ihmiseltä viedään tarve tai mahdollisuus päteä ja olla tehokas, sitä voi riisua kaikki roolinsa rauhassa ja olla vain oma...
  19. Keep calm and carry on

    Onko kenellekään tehty gastroskopiaa nukutuksessa?

    Joudun kuulemma tuohon operaatioon toistamiseen ja ensimmäinen kerta oli sen verran traumaattinen, että näiltä jaloilta en ihan heti suostu. Aion uskaltautua vain siinä tapauksessa, että humauttavat uneen hetkeksi. Tähystys tehdään joko Satk:ssa tai Meilahdessa. Tietääkö kukaan onnistuuko...

Yhteistyössä