Nyt minäkin koin sen: Kelan ihmeitä tekevän voiman - olen terve!

Elämäni on ollut viimeisen vuoden täynnä sattumia ja harvinaisuuksia. Nyt koin taas yhden lisää. Kelan lääkäri on parantunut minut. Hallelujaa!

En siis ole oikeutettu saamaan vähimmäisvammaistukea, vaikka sairauteen liittyvät kuluni ylittävätkin joka kuukausi reippaasti tukisumman. Tämä koska minulla on "todettu vain väsymystä ja hengenahdistusta, joka on lääkehoidon myötä jonkun verran parantunut".

Ensimmäinen ihme on tapahtunut jo siinä, että lääkehoito on parantanut minut ennen kuin ehdin sitä aloittakaan. Toinen ihme on se, että verisyöpä sekä maksan vajaatoiminta ja askites eivät haittaa elämääni kuin vähäisesti. Jatkuva särky, kipu ja sänkyyn kaatava uupumus ovat nekin vain harhaa omassa päässäni.

Paikallisen keskussairaalan erikoislääkäreiden ja Hyksin elinsiirto-osaston ylilääkärin mielestä olen toistaiseksi työkyvytön, mutta eihän se toki mitään paina Kelan päätöksissä. Töihin vain rahaa ansaitsemaan, jotta on varaa sairastaa jatkossakin.
 
"jep"
Jos ei mikään auta eikä Jumalakaan paranna, niin Kela kyllä auttaa asiassa! Kelan ihmeparantumiset ovat faktaa. Minäkin koin sen. Kaiken muun lisäksi olin pitkällä raskaana, hyvä kun pystyin liikkumaan edes kotona mutta kas, olinkin yhtäkkiä täysin työkykyinen :D
 
[QUOTE="Piika-äiti";25054740]Voi hirmu mikä päätös. KELA on kurja taistelukaveri näissä jutuissa.

AML ja k5 vai?[/QUOTE]

Polysytemia vera ja Budd-chiari.

Taidan kyllä tehdä valituksen, jos vain jaksan. Oikeasti tuo 85 euroa olisi tullut enemmän kuin tarpeeseen, saan vain miminisairauspäivärahaa enkä mitään muuta.
 
"jep"
Ei auttanut mulla edes se valitus jonka päätöstä sai odottaa yli puolitoista vuotta :( Ja kyllä vaikutti talouteen pahasti. Kiitos Kelalle kurjuudesta mitä aiheuttaa ihmisille!
 
"Piika-äiti"
Minulla aml ja k5 liikuttelivat ja turvottivat vuonna 2002 ikeniä ja tulehduttivat niitä puoli vuotta miten sattuu.

Ylilääkäri sanoi, että jonkun vuoden päästä sairauden vaikutukset näkyvät hampaissa ja nyt on isoja ongelmia. Ja KELA:lla ei ole asiaan mitään sanomista kun joudun implantit tai puoliproteesit hankkimaan.
 
"joo"
Kela on kyllä ihmeellinen ja ihmeitä tekevä laitos. Oikeastaan Suomen valtio voisi alkaa tienaamaan sillä, että kaikki maailman sairaat otettaisiin vastaan Kelassa ja he parantuisivat, hallelujaa! Maksua vastaan tietysti. Kela tosiaan toimii, tehokkaasti ja todistetusti, toisin kuin mikään
Lourdesin pyhä lähde!
 
"akka"
Tämä ei varmaan lohduta mutta luin että mitä eroa on valelääkärillä ja kelan lääkärillä,valelääkäri on nähnyt potilaan.
Valitusta vaan,ne luottaa siihen että ihmiset ei jaksa tapella oikeuksistaan.
 
reps
[QUOTE="jep";25054878]Tähän sopisi mainiosti tämä pikku vitsi:

Mitä eroa on valelääkärillä ja Kelan lääkärillä?
- No valelääkäri on ainakin nähnyt potilaansa.[/QUOTE]

Tosiaankin! Kelan lääkärit ne vasta varsinaisia valelääkäreitä ovatkin, tietävät muka paremmin kuin diagnoosit ja lausunnon tehneet lääkärit, mikä ihmisiä vaivaa. Tai ettei heitä mikään vaivaakaan, vaikkei ole ikinä potilaita nähneetkään.
 
Olenkin useasti miettinyt, että mihin me tarvitsemme lääkäreitä kun meidän Kelan lääkärit kerran ovat niin osaavia ja tietäviä. Osaavat parantaa ihmisen ihan pelkästään lukemalla hänen paperit. Emme siis tarvitse enää sairaaloita tai terveyskeskuksia :D
 
Ärsyttämään rupes aapeen puolesta :kieh:

Vähän sama kuin iskälle sattui aikoinaan työtapaturma, käsi hajos, ja sitten joutui sairaseläkkeelle, vakuutusyhtiö maksoi joka kuukaus. Kun iskä erehtyi saamaan sydärin ja joutui pallolaajennukseen, katsoi vakuutusyhtiö asiakseen lopettaa kaikki maksamiset. Hein mukaan käsi tuli terveeks kun sai sydärin :kieh: :headwall:
Kuitekii ihan oikeat lääkärit ja kirurgit ym. ovat sitä mieltä että käsi ei ole terve ja vaatis jos vaikka ja mitä hoitoa/leikkausta..... Lausuntoa lausunnon perään ja valitusta mutta aina vaan uutta kieltävää päätöstä. Terve kuin terve!

Samoten kelan mielestä mein esikon keskivaikea dysfasia ym. ongelmat ja vaikeudet loppui/parani heti kun 2 luokka loppui!

Nyt tarttis taas tehä hakemus kun tämä esikko on nyt myös kuulovammainen (kuntoutusohjaajan mukaan esikko olisi kuulomonivammainen kun on kaikki aiempi ongelmakin mukana).
Millähän tavalla parantavat kuulovamman?

Tänään radiosta kuulin jonkun pätkän missä äijä kysyi mitä eroa on kelan lääkärillä ja valelääkärillä?
Hitsi kun jäi vastaus kuulematta :whistle:
 
JONSERED Karhunkantaja
Tervetuloa kerhoon!

Sinun ihmeparantumisesi on kyllä ihmeellisempi kuin minun: Kelan mukaan aivoni ovat muuttuneet neurologisesti tyypillisiksi sinä päivänä, kun täytin 30 v. eli en tarvitse adhd-lääkitystä tai ainakaan korvauksia siihen. Sehän ei haittaa, että diagnoosi on tehty ollessani yli kolmekymppinen.

Eläköön Kela!!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Ton Kelanlääkäri- pelleilyn voisi lopettaa kokonaan. Koska tuon käytännön tarkoitushan on vaan kiusata sairaita ihmisiä ja torpedoida mahdollisimman monta hakemusta, niin ettei sairaat ja väsyneet jaksaisi enää tapella vaan kuolisivatkin vaan pois yhteiskunnan varoja tuhlaamasta. Perkele!
Koko homman pitäisi mennä niin, että riittäisi että olisi puoltavat lausunnot vaikka kahdelta tai kolmelta alan erikoislääkäriltä, kun ne olisi niin hakemukset hyväksyttäisiin niiltä perusteilta.
 
"vieras"
Mä juuri keskustelin lääkärin kanssa lapsesta, joka olisi oikeutettu Kelan vammaistukeen. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että kun kela vaatii 3kk edestä lääkekokeilua, joka ei hänen mielestään ole edes hyväksi, meidän on vaan jätettävä tuki hakematta, vaikka se hänenkin mielestään meille kuuluisi. Näin sitten tehdään :/
 
Keijupölly
Tervetuloa kerhoon!

Sinun ihmeparantumisesi on kyllä ihmeellisempi kuin minun: Kelan mukaan aivoni ovat muuttuneet neurologisesti tyypillisiksi sinä päivänä, kun täytin 30 v. eli en tarvitse adhd-lääkitystä tai ainakaan korvauksia siihen. Sehän ei haittaa, että diagnoosi on tehty ollessani yli kolmekymppinen.

Eläköön Kela!!
Onko se edelleen sitkeä se luulo, että adhd on lasten vaiva? Yli kolmekymppisellä ei voi sitä olla... Sika kalliita ne lääkkeet.
 
Destello
Äitini sairasti haimasyöpää. Kelan lääkäri väitti "tahalliseksi anoreksiaksi" eikä äiti ollut siis oikeutettu saamaan vammaistukea, varhaiseläkettä tai työkyvyttömyyseläkettä. Kuukauden sairasloman sai kyllä, siihen asti että työpaikka totesi lausunnon perusteella äidin "lintsaavan", ja lopetti työsopimuksen.

Kela myönsi äidille 16-vuotta täyttäneen vammaistuen kolme päivää ennenkuin äiti kuoli "henkilön hetkellisen pidentyneen työkyvyttömyyden ja päivittäisen avuntarpeiden vuoksi". Siitäkin piti käydä huutamassa ihan päin naamaa toimistolla.

Lupaan juhlia skumppapullon kanssa silloin, kun joku tajuaa räjäyttää koko laitoksen viimeiseen universumiin asti.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25054962:
Onko se edelleen sitkeä se luulo, että adhd on lasten vaiva? Yli kolmekymppisellä ei voi sitä olla... Sika kalliita ne lääkkeet.
Tuotteen tehoa ei ole osoitettu aikuisilla... Katsoitko taannoin MOTin? Minulla menee n. 2000 € vuodessa lääkkeisiin, siis sellaisiin, jotka eivät maksukattoa kerrytä.
Ja kuulemma aikuiset ovat jo oppineet keinot selvitä arjessa. No totta kai ovat! Joku pärjää, joku on vankilassa jne, mutta jollain tavalla hanskaavat elämänsä. Vaikka kuinka terapioitaisiin tai muuta, aivokemiat eivät sillä yhdessä ihmisiässä muutu. Siis vaikka selviäisikin arjessa, on pään sisällä kaaos ja joutuu käyttämään suhteettomasti voimavaroja arjen pyörittämiseen.

Mutta onneksi Kela tietää.
 

Yhteistyössä