Heinäkuun Onnenhiput 2011 *lokakuussa*

Heinäkuun Onnenhiput sunnuntaina 31.10.2010 :wave:


?

MimSe - 29v. - kolmas



30.6

emilien - 21v. - ensimmäinen
pupeltaja - kolmas
versus - 30v. - toinen
zannuli - 28v. - ensimmäinen



1.7

Iitushka - 29v. - ensimmäinen
Mayinga - 31v. - toinen
muumi82 - 28v. - kolmas
piirakka79 - 31v. - kolmas
Sandemar - kolmas



2.7

niinikki81 - 29v. - kolmas
PossuRulla - 24v. - toinen



3.7

A-H - 23v. - toinen
Barbapörrö - 28v. - toinen
Pompo79 - 31v. - kolmas



11.7

Heinäkuu - 23v. - toinen
Hellun martta - 30v. - kolmas
 
Viimeksi muokattu:
Kiva, löytyihän täältä seuraa :)! Ja kovasti onnea Piirakka sinullekin! Alkukuulla meillä molemmilla la:t, jospa tänne vielä muutkin pääsee mukaan.

Aika uskomattomalta tämä vielä tuntuu, raskausoireita ei juuri ole, jotain kuviteltua väsymystä ja vilua vain. Eilen mulla oli kp26 ja en malttanut enää oottaa, illalla tikutin lasten iltahulinoissa ja haamu sieltä tuli! Meille siis kolmonen olis tulollaan :heart:. Aamulla tänään varmistin ja taas haamua näytti. Toivotaan nyt että kaikki menee hyvin.

Pompo 3+5 (kai)
 
Voitais kai meillekin jotain pinoa tähän suunnitella ja koota kunhan väkea saadaan lisää, vai mitä? Mitä tietoja listalla olis kiva olla? Varmaan ainakin nimimerkki, la, olisko ikä? ja monesko lapsi tulossa?

Pompo
 
Heii! Täälläkin olis yks.. :) tai no.. kesäkuun lopussa tai heinäkuun alussa la.. :)
Viime viikon lauantaina plussattu, ja keskiviikkona veritestistä positiivinen saatu, eli raskaana ollaan!
Kahden viikon päästä pitäis gynellä käydä ultraamassa, kun hän haluaa varmistaa ettei ole kohdunulkoinen.. Jouduin meinaan maanantaina päivystykseen lähtemään kovien alavatsakipujen takia.. :/ Piinaavat nää pari viikkoo nyt!! Tahtoisi jo nähdä, onko vaavin alku oikeassa paikassa.. Lasta yritetty miehen kanssa vuosi, ja nyt kun piti Clomit aloittaa heti kun kuukautiset alkaa, nii eipäs alkanutkaan, vaan tulikin positiivinen testi, vaikka niin ei pitänyt lääkärin tuomion mukaan tapahtua :D ..ja täällä ollaan enemmän kun onnellisia!!
Mulla menee kp 47, mutta lääkäri totes veritestistä että pikkunen on kaks tai kolme viikkoo vanha kaveri :) Tupakkia tässä yritellään hirveästi lopettaa, kun ei tätä nyt tahdo riskeerata millään, kun kerran on tällainen asia meille siunattu ^^ En mä kyllä tänään ole polttanut kun kaksi tupakkaa, ja kyseisen aineen suurkäyttäjänä, olen todella ylpeä itsestäni. Huomenna mennään sitten täysin ilman!
Eli esikoinen tulossa, ja ikää löytyy 21 vuotta :)

Mulla noista raskausoireista tissit ja alavatsakivut on hirveimmillänsä.. Tissit on aivan älyttömästi turvoksissa, ja pirun kipeet :O ..niin ja pahoinvointi alko tänään kunnolla.. jouduin oksentamassakin oikein käymään :/ Mutta on tämä sen arvoista!! :)

Onnea kaikille iiiiiihan kamalasti plussaamisesta! :hug::flower:
Toivottavasti meillä kaikilla nyt menisi raskaus niin hyvin kuin mahdollista, ja kyytiläiset pysyy mukana! :)
 
Voi emilien, teillä onkin sitten jännät ajat, jaksuja sinne. Toivotaan että kaikki on parhain päin.

Mulla ollu myös tämän viikon alavatsakipuja, lieviä kylläkin, lievää menkkamaista jomotusta, mutta myös toispuoleista jotain erilaista tuntua. Jospa se siellä kiinnittyy. Toivotaan että teilläkin ja lujasti emilien.

Mulla on myös tuo tupakoinnin lopetus ajankohtainen. Eilen tein plussan ja illalla vielä yhden poltin. Tänään sitten en enää ole polttanut. Näin se meni viimeksikin, plussapäivän jälkeen en polttanut. Nyt olen taas kakkosen imetyksen loputtua ehtinyt 6kk sauhutella. Ja jos tämä kolmas on viimeinen niin enää en toivottavasti tähän ryhdy. Mutta uusi pieni ykkössijalla täälläkin eikä se lopettaminen ole ollenkaan vaikeaa kun siihen on syy. Mä oon vaan narrannut kavereita tänään että olen vähentänyt ja poltan aamulla yhden ja illalla yhden ennen nukkumaan menoa. Arvaisivat muuten heti mikä on tilanne :D !
 
Hei kaikki!!!

Onnea plussanneille!!

Minä plussasin tänään yk1:stä ja jos kaikki menee hyvin, niin esikoisen laskettuaika olisi 1.7.2011. Olen 29v. :)

Itsellä myös alavatsan juimimista, enemmän toispuoleista. Vasemmalle puolelle tulee muutaman kerran tunnissa muutaman sekunnin kipuaalto. Ei sietämätöntä kipua, mutta pikkusen se irvistyttää. Yöllä se ei taida herättää, liekkö niitä tuleekaan yöllä. Tulee joskus oikeallekin, mutta harvemmin ja vähän lievempänä. Kai se on aika yleistä näin alussa ihan normiraskauksissakin, kun sinne puolelle mistä ovuloinut tulee keltarauhanen, joka voi aiheuttaa kipua. Joka tapauksessa aion mennä yksityselle alkuvaiheen ultraan niin pian kuin mahdollista, kun kyllähän se KU pelottaa (ja tietty myös KM). Minä nyt aina pelkään kaikkea. :p Pitäisi kyllä yrittää oppia olemaan hermoilematta liikaa etukäteen, jos äidiksi meinaa.

Työpaikan kaikkia kekkereitä tulossa. Mitenköhän onnistun pimittämään, että en juo mitään, vaikka tarjottais. Arvaan vain, että jos työkaverit huomaa, niin ne sanoo heti läpällä, että "Ootsä raskaana!?". Heh heh, no en!
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille ja onnittelut plussista!

Täällä varovasti kurkkaan myös tänne odotuspuolelle. Eilen tuli jo aika selvä plussa ja toissapäivänä haamu. Huomenna ajattelin vielä varmistella, kun menkkojen pitäs sillon alkaa. Tai siis ei pitäs. :LOL:

Toinen on toiveissa meillä. Esikoinen juuri täytti vuoden. Ikää 28, ihan kohta 29. LA olis varmaan 3.7.11. Ekasta yk:sta tärppäsi tänä homma, aivan kuten esikoinenkin aikoinaa. Vielä aika epävarmalla fiiliksellä, mutta ehkäpä meille tulee heinävauva. :heart:
 
Pompo79: kiitos.. ja toivotaan :)

Mies tänään naureskeli, että on rinnat turvonnut kyllä selvästi yhden kuppikoon verran.. ja niin ne kyllä onkin! Ei meinaa enää liiveihin mahtua, ja meinaa koko ajan tulla yli :'D Anteeksi suorapuheisuuteni..

Iitushka: Täällä sama homma! Voi tulla oleen vaikeeta pitää homma salassa, kun näitä kaikenlaisia kekkereitä olis täälläkin päin luvassa..
Voisin kyllä itse jättää suosiolla väliin jollain hyvällä tekosyyllä, niin ei tule sitten noita epäilyjä. :whistle: ..ja kun lääkärikin käski ottaa rauhallisesti, kun minulla on tuo pco, ja nyt tässä alkuraskaudessa on noita kovia kipuja ollut, ettei mene kesken.. Kun ilmeisesti pco:laisilla tuo riski on muutenkin suurempi.
Eli täällä ollaan ns. liikkumiskiellossa. :p
Ei saa kuulemma tehdä mitään mikä rasittaisi tippakaan.. Sängyssä makaillessa tämä aika vaan tuntuu menevän VIELÄ hitaammin :/
 
Meitähän on jo monta :) Onnea kaikille!

Mulla on myös ollut useamman päivän ennen plussausta jo melkoisia menkkamaisia kipuja ja edelleen vieläkin. Tosin nyt hieman harvemmin eikä niin pitkäkestoisina, mutta kuitenkin. Vaikka tämä on jo kolmas raskaus, niin tuntuu että hermoilen edelleen melkein yhtä paljon kuin ensimmäisenkin kanssa ;)

Emilien onpa outoa tuo lepokehoitus, minä olen aina luullut että alkuraskaudessa ei itse pysty tekemään oikein "mitään" sille asialle, jos kaikki ei sujukaan niinkuin pitäisi? Siis jos muuten elää ns. normaalisti, eikä nyt mitään ihan benji-hyppyjä mene harrastamaan.. Mutta toivottavasti sinulla on kuitenkin kaikki hyvin!

Tsemppiä kaikille, toivottavasti päästään näistä vatsakivuista tms. eroon ja päästään nauttimaan normaalista odotuksesta :heart:
 
HIhii täällä tuli plussa( ei nyt mikään tumma,mut selkee viiva) ja se on meidän ensimmäinen!!!kp30 nyt ja laskettu osuis kesä -heinä vaihteelle....sitä on niiiin fiiliksis et ei pöksyis meinaa pysyy ja kun näyttäs tärpänneen ekalla yrityksellä..pakko se on ensviikol viel aamupisut lorauttaa tikkuun,palataan :)

Onnea muillekkin plussanneille!!

Zannuli 4+2 (en mä tiedä...hihi)
 
Heippa!!
Täälläkin ois yks haamuileva!! Eilen testasin ekan hennon haamun,äsken se sitten oli jo vahvempi!

Lapsettomuutta takana yli 7 vuotta. Taustalla endo ja clomit sain 6/2010,eli nyt 4:llä kierrolla tärppi! Tosin toisella kierrolla tärppi myös mutta taisi olla vain kemiallinen..Joten pelko persiissä mennään.
Ainut mikä jo nyt näin heti alkuun huojentaa,on se että viiva nyt huomattavasti tummempi kuin näillä kp:llä testatessa tuota kemiallista. Siinä viiva ei vahvistunut 3 pvään ja pian alkoikin vuotaa..

Oireina täällä janotus,väsymys,rinnat hieman turvonneet,ja repäisykipuja. Todella paljon "laimeemmat" oireet kuin elokuun plussassa.


Onnea meille kaikille ja pienet pitäkööt lujasti kiinni!!

Ai niin,meillä molemmilla ikää 26v. Esikoinen siis ja LA 4.7.2011.

-Tipetsu ja pieni rv 3+6-
 
Tipetsu ja muut Peukut on pystyssä kaikille!!

No olipas yö pakko oli palata!kello 5 herätty pissajuksuille,kamala paine alhaalla ja pienet loraukset kerralla. Aina kun sänkyyn pääsee tuntuu että allensa lorauttaa, kp 31,vielä yksi testi huomenna!Yskiminen ja nenän niistely näyttää jatkuvan ja kun niin eilen olin siinä uskossa et ohi olis (nyt toista viikkoa ollut,kohta huolestun!).Höyryhengitys aloitettu. Voi kun viikot menisivät ja pääsisi varhaiseen ultraan katsomaan onko meillä asukkia masussa!!

zannuli 4+3 28v. ja esikoista mahdollisesti odotellaan...jänniä hetkiä kaikilla..
 
Täällä närästää ja koko ajan!!! Sama vaiva alko esikoisestakin heti plussattua tai jo vähän ennen. Myös palelua ja rintojen arkuutta, repäisykipuja ja vessassa saa juosta koko ajan, myös yöllä. Toi rintojen arkuus ei ole kiva vaiva, kun imetän vielä esikoista. AUTS aina kun alkaa imeä!

Täälläkin odotetaan kovasti viikkojen kertymistä, että pääsisi varhaisultraan. Edellisilläkin kerroilla ollaan käyty. N. rv 7 tienoille ajattelin varata. Mulla on siis taustalla yksi keskeytynyt keskenmeno ennen esikoista. Todettiin vasta nt-ultrassa. Sen takia aika epävarmat fiilikset on taas näinä alkuaikoina.

Barbapörrö ja sintti 4+0
 
piirakka79: ilmeisesti liittyy toi lepokielto jotenkin tohon kohdunulkoisen epäilyyn.. en sitten tiedä miten siihen vaikuttaa :eek: voi olla, ettei kipuja sitten ole niin paljoo kun on liikkumatta.. en tiedä :D
Kun ainakin tuntuu, että sitä enemmän sattuu mitä enemmän tekee kaikkea.. o_O
Tarvii vaan toivoo, että vaavin alku on oikeella paikalla, ja tää jotain ihan muuta..
 
Hei Kaikki Heinäkuun odottajat

Täällä uusi odottaja ilmoittautuu keskustelupalstalle. Alkuviikosta sain aluksi haalevan haamuplussa, mutta sitten päätin ottaa varmuuden raskaudesta ja tein Clearblue testillä ja näytti raskaana 1-2rvk:lla (eli 3-4 viikkoa) ollaan siis jotein 3+6 viikolla. Mieli tekisi huutaa koko maailmalle raskaudesta, mutta jotenkin mietittyttää ja pelottaa. En tiedä mistä se johtuu, onhan minulla jo kaksi raskautta, siis kaksi lasta. Poika 6v ja tytär 3v. Oireita ei hirveästi ole vielä ollut vilunväristyksiä, pääkipua ajoittain, rintoja hieman nippailee mutta alaselkä ja alamaha kipua päivällä ja illalla. Pahoinvointi ei varsinaisesti ole vielä ollut ehkä hieman joutuu nieleskelemään. Ainoa ärsyttävä on nyt vain tuo flunssa, joka alkoi heti on plussan sain. onko muilla flunssa oiretta ollut. Mitäs oireita teillä näillä viikoilla.

Kiva on meidän ryhmä on perustettu, saa vaihtaa ajatuksia ja kommenttaja.

niinikki ja 3+6

niin ja pohjois-pohjanmaalta oulun läheltä ollaan
 
Hyvää sunnuntaista aamupäivää!!

Täältä ilmottautuisi varovasti mukaan yksi jännäilijä lisää :) Aamusta tein testin johon tuli selvä plussa ja laskettu aika kierron mukaan osuis 1.7.2011. Kolmas olisi siis tulossa ja ikää on tällä hetkellä 27. Varovaisuus johtuu keväisestä tuulimunaraskaudesta, jonka takia sitten jouduin viellä elokuussa kaavintaan. ensimmäisestä kierrosta nyt sitten kuitenkin tuli plussa :heart: Hieman on sellaiset sekavat fiilikset, onnelliset mutta JÄNNITTÄÄ!! Alkuviikosta ajattelin soittaa neuvolaan ja käydä siellä viellä varmistus testin tekemässä, niin eipähän tarvii sitten epäillä testien luotettavuutta!! Toivotaan kaikille paljon tarrasukkia matkaan =)

Muumi ja pikkuinen 4+2
 
Niinikki81: Mulla oli tossa pari viikko sitten ihan kunnon flunssa joka oli helpottamaan, mutta nyt on sitten ollut jo muutaman päivän nenä tukossa ja sellainen nuhainen olo. Oiski sitten jonkin sortin raskausoire?

Muut oireet on oikeastaan väsymys, repäisykivut, nyt parina iltana on paleltanut ja tänä aamuna maistui metallinmaku suussa. Nännit on välillä arat, ei kuitenkaan koko ajan!! Ja sitten varmaan tuo tukkoisuus :)
 
Onnea ja tarrasukkia kaikille!

Alkaa meidän pino mukavasti kasvamaan. Yritin sitä päivitellä, kurkatkaa omia tietojanne etten ole mitä sattuu sinne lisäillyt niin korjataan sitten.

Minä heräsin just ihanilta makoisilta päikkäreiltä, vanhempi on mummulassa yökylässä ja pikkuisen kanssa ollaan vietetty laatuaikaa :D. Mulla ei hirveitä oireita ole, hiukan nenän tukkoisuutta, aamulla tuntui etten maista mitään (?), väsymystä, jota nyt voi olla muutenkin. Saa nähdä millon muuta oloa ilmaantuu. Aikaisemmissa raskauksissa olen voinut pahoin mutten ole oksentanut kuin kerran-pari alkuraskaudessa. Jospa tämä menisi yhtä helposti.

Pelko persiissä ja mielessä mennään täälläkin. Meillä toinen raskaus päättyi keskenmenoon, joka huomattiin vasta eka neuvolassa 8+ viikoilla. Sydänääniä ei löytynytkään. Ja lääkkeellinen tyhjennys sitten seuraavalla viikolla. Siksi olis kivakin saada vähän jotain oireita että tuntuis että on oikeasti raskaana.

Nyt imuri käteen, täällä on koko päivä yritetty saada kotia vähän siivottua mutta aina löytyy jotain parempaa tekemistä :D!
 
Kivaa kun täällä on jo näin paljon porukkaa!

Emilie: ok, toivottavasti lepo auttaisi ja kivut vähenisivät.

Oireista sen verran, että mulla oli ihan ensimmäinen oire kaamea väsymys iltaisin. Meinasin nukahtaa istualleni :) Toinen oire on nuo menkkamaiset kivut, mulla ei nimittäin ole niitä näin paljoa normimenkkoja odotellessa. Lisäksi on koko ajan nälkä. Pahoinvointiakin on ollut muutaman kerran, mutten tiedä johtuuko se raskaudesta vai jostain muusta.

Minäkin ajattelin mennä ar-ultraan, miten nämä muutamat viikot ennen sitä voikin tuntua niin piiiiitkiltä. Taisi olla niin, että aika kannattaa varata vasta 7+ viikolla, että varmasti näkee jo jotakin?

Eipä tässä muuta, mukavaa viikonalkua kaikille!

-piirakka 4+2
 
Eilen aamuna vasta plussasin ja tuntuu kuin siitä olisi ikuisuus. Niin miljoona ajatusta on ehtinyt käydä päässä sen jälkeen...En ole aiemmin miettinyt tai stressannut lapsentekoon liittyen muusta, kun että pystymmeköhän saamaan lapsia / tulenko pian raskaaksi.

Nyt kun pamahdinkin heti YK1:stä, niin olen nyt sitten kerralla lukenut paljon kaikkea odotusaikaan liittyvää ja törmännyt tietenkin kaikkiin kauhutarinoihin. KM:n suuri riski alkuvaiheessa nyt ei ole uutta, mutta tuo KU:n riski ja miten se on hengenvaarallinen myös odottajalle ja miten voi menettää munatorven, jos se ehtii räjähtää. Näitäkin enemmän minua ahdistaa ja pelottaa ne seulonnat, jos sinne asti selvitään. Jos niissä jää kiinni, uskaltaako mennä jatkotutkimuksiin, jos niissä on keskenmenon riski, mitä jos lapsi on sairas jne jne. Ja synnytyskin sitten vielä, jossa voi sattua vaikka mitä!!

Se on varmasti paljon myös ihmisen luonteesta kiinni ja minä olen tällainen, joka aina varautuu pahimpaan, mutta kertokaa kokeneemmat, miten te pystytte nauttimaan raskausajasta kaikista riskeistä huolimatta?

Itse yritän nyt ainakin lopettaa noiden kauhutarinoiden lukemisen ja riskien miettimisen, koska eihän niitä ole järkeä etukäteen miettiä. Yritän myös elää päivän kerrallaan ja löytää muutakin ajateltavaa ja ehkä siksi rajoitan täällä palstoillakin roikkumista alvariinsa. Mies oli jo sitä mieltä, että hän ei enää päästä minua ollenkaan nettiin.

Ristiriitaista, kun on yhtä aikaa kauhean innoissaan ja onnessaan, mutta myös peloissaan ja ahdistunut. Sellainen olo, että ei uskalla iloita ja olla onnellinen ennen kuin saa syliin terveen vauvan. Taitaa tulla aika pitkät 9 kk:tta (jos maha-asukki kestää kyydissä). Hävettää nämä negatiiviset ajatukset, kun pitäisi olla ikionnellinen ja kiitollinen. :ashamed:
 
Kiitos Lily! Onnittelin suakin tuolla jo pidempään yrittäneiden höpinöissä! Onnittelut siis vielä sinnekin! :) Toivottavasti tämä pieni jaksaa loppuun asti.. On kyllä ihana olo,jännittää,pelottaa jne.. Tiedätte varmaan kaikki nämä fiiliksiet! ;)

niinikki Mehän mennään samoilla päivillä! Jännää!

Täällä repiny ja jomotellu ihan huolella nyt illalla! Niistäessä ja yskiessä tuntuu kuin puukkoa käänneltäisiin,auts! Vähä meinaa jänskättää että montako tuolla lymyää,kun viime clomi-kierrossa oli irronnut 2 ja kolmas munis oli ihan hilkulla irrota?!:O Lääkäri sanoi vähemmänkin annoksen seuraavaan kiertoon riittävän,mutta ellei kaksosia pelätä,samalla sai jatkaa.. Kaksi ok,mut ei sen enempää..:D Pitäskin soitella sairaalaan naistenatutien polille,että plussattu on. Sanoivat että haluavat nähdä mut ja ultrata jos raskaudun. Huuhh...jännää aikaa!

Tekis mieli töissä jo ilmottaa mikä on homman nimi,niin voisin sit heittäytyä raskaus-rinsessaks ja olla tekemättä mitään raskasta! Istua vaan kassalla pumpulin päällä! :D Mutta kerron ehkä sit ku kriittiset viikot on ohi.

Ihanaa odotusta meille!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä