40+ odottajat Vol 3.



Odottajat.........monesko lapsi.........LA, srl

Olga70 (41)..............1.lapsi...........21.7 .2011
Sara72 (39).............2. lapsi...........16.8.2011
Tirlittan1968 (42)...... 2. lapsi.........23.8.2011
viidenmamma (40)..... 6.lapsi...........6.9.2011
Kittyblue (42)...........1. lapsi..........2.10.2011
Rominas (41)...........2. lapsi.............17.10.2011
Säihke (39)............4. lapsi............2.11.2011 TAYS
Isotikru (41).............6. lapsi..........28.10.2011
Muksuja 3 (??)..........5. lapsi......... 23.12.2011
Oliivitar (40)............7. lapsi..............26.3.2012
Unna68 (42?)...........4. lapsi.............23.1.2012 SEKS

Syntyneet:.......................Syntynyt...........LA
Tirulii (41)......1 yht...........22.1.2010 ........24.1.10 tyttö
Äiti murmeli (42).....4 lapsi....1.2.2010.....27.1 2010 tyttö
Johanna68 (41)......4 lapsi.....28.2.2010 .....24.4.2010 poika
Päikki (41)......2 lapsi.........17.6.2010.......3.7.2010 poika
Star (43).........3 lapsi.........24.6.2010.......2.7.2010 tyttö
Jadette (40)..........3 lapsi.......6.7.2010.........2.7.2010 poika
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010.........8.7.2010 poika
Minni (46)..............2 lapsi.......12.7.2010.......12.7.2010 poika
Kääkkänä (34)........5 lapsi.......27.7.2010.......15.7.2010 poika
Kaislakerttu (43).....3 lapsi.......9.8.2010.........2.8.2010 tyttö
Rinja (40)...............x lapsi.......15.11.2010.....5.8.2010 poika
vauvatoive10 (43)...3 lapsi........28.9.2010......20.8.2010 poika
Miina70 (39)..........4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
Nirzu (42)..............8 lapsi......1.9.2010.........25.8.2010 poika
Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010........6.9.2010 tyttö
Roosamaria69 (40)....3 lapsi....17.9.2010........11.9.2010 tyttö
miita1969 (40).........3 lapsi......23.9.2010..........20.9.2010 poika
tete-a-tete (41).........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
Unna68 (41)............3 lapsi......18.10.2010........28.9.2010 poika
Discovery (40++).....6 lapsi.......10.10.2010.......3.10.2010 tyttö
Jannika (39)............1 lapsi......28.11.2010......27.11.2010 tyttö
Jääräpää (xx)..........3 lapsi.......02.12.2010.......7.12.2010 tyttö
Siiri S(40)..........1. lapsi.......20.12.2010.......22.12.2010 tyttö
happihyppy (40)......3.lapsi.......1.2.2011......25.12.2010 tyttö
Lokakuu...............1.lapsi.......26.12.2010.........25.12.2010 tyttö
Ninni-70 (40).........2.lapsi......25.12.2010.....27.12.2010 tyttö
sela (41).................4.lapsi......29.1.2 011....3.1.2011 poika
minnihiiri68(41).......2.lapsi......22.12.2010.....3.1.2011 poika
Oivikki (42)..............1.lapsi..........22.1. 2011....27.12.2010 tyttö
Little Bear (38).......... 1. lapsi......10.3.2011... 6.3.2011 tyttö
Bugsy (40)............ 8. lapsi..........18.3.2011....22.3.2011 tyttö
MrsBree...(40)........6.lapsi.........6.4.2011.....27 .3.2011 poika
kurina (43).............5. lapsi........????????.....8.5.2011 KOS tyttö
PikkuMyy68(42).......3.lapsi.......26.5..2011......27.5.2011 KYS tyttö
Sinivatukka (41)........1. lapsi..........19.6.2011......23.6.2011 tyttö
Tupuna71 (40).......4. lapsi...........15.7.2011........12.7.2011 tyttö
Morticia (42)...........2.lapsi............18.7.2011......21.7.2011 tyttö
LeiaK (41)...............1. lapsi...............................11.7.2011 poika
taavi66 (39)............3.lapsi...........15.7.2011.......28.7.2011 poika

Kadonneet lampaat
Metsämamma.(43)..xx lapsi..................LA.21.12.2009
Sukulaku ................2 lapsi...................27.7.2010
Emily67 (42)............1 yhteinen.............xx.xx.xxxx
Surina70(40v.)........x.lapsi............23.12.2010 PS
DolceVita (41)..........5.lapsi..........29.12.2010
Maikki (43)..............2.lapsi..........01/2011
Daria10 (40)............2.lapsi............13.5. 2011
ikäneito70................2.lapsi...... ....22.6.2011
Wiiwi67 (43)........... ?.lapsi................7/2011

Taustajännäilijät:
Annekristiina
Uudi
Mur-mur
Riikkaliisa

Edellinen ketju:
40+ odottajat Vol 2


Vauvautuneet äidit 40 ja plus
Vauvat 0-12kk
 
Viimeksi muokattu:
No niin, uusi triidi ja etusivu uusiksi. Vielä on noiden listojen säätäminen kesken, laittelen kuntoon tämän illan aikana jos perhe suo. Jatkossa siis ajattelin että päivitän vain tuota etusivua enkä kuljeta listaa mukana, lienee helpompaa niin. Sitten joskus heinäkuussa kun oon synnyttänyt, seuraava odottaja voi ottaa vetovastuun.
 
Morticia, toi on hyvä systeemi, että päivität tota listaa etusivulle, etkä raahaa sitä tuolla tekstien mukana. Aina kun ei jaksa muistaa missä se viimeksi päivitetty lista on. Mutta jahka nyt koneelle kerkiät, niin korjailehan mun la 15.7. ja tipauta kylmästi tuosta listasta nuo pois joilla la ollut ja mennyt. Oivikki ja happihyppy ovat minusta viimeiset synnyttäneet, sitten onkin kolme ihan outoa nimeä ja olisko Little Bear nyt listassa ekana? Korjatkaa muut, jos paremmin tiedätte. Käyn vakoilemassa vauvakuume-puolella mur-murin ja muiden tilannetta. Muistaakseni Rominas oli plussannu, mutta käynpä siellä.
 
Heips! Mä olen joko pudonnut listalta tai sit en ollut siinä vielä ollenkaan. Mutta mut vois lisätä siihen. Eli 4 lapsi tulossa ja la on 12.7 ja Tyksiin menen synnyttämään...ja ikää 39
Tupuna71 18+1:heart:
 
No hyvä jotta ootte samaa mieltä että vain etusivulla päivitellään. En tiedä kenen idea oli alunperin mutta jatketaan näin.

Korjasin Taavin ja oman LA:n, lisäsin Tupunan listalle ja poistin odottajien listasta alkupään. Koitan joutessani selailla vanhaa triidiä ja etsiä synnyttäneitä.... Jos bongaatte lisättäviä / virheitä, ilmoitelkaa.

Mua taas närästää niin vaan vimmatusti, ja kauhea nälkä koko ajan. Tästä se painonnousu varmaan lähtee.... :(
 
Heips ja Morticia kun ehdit niin korjaa mun laskettu aika,oikee on 26.5. kiitos.
Täällä ei raskauden kanssa mitään uutta,eteenpäin mennään päivä kerrallaan.Välillä on parempia päiviä ja välillä turhauttaa kun ei kaikkee jaksa tehdä.Ylävatsakipukin taitaa olla poissa,ainakin tämän päivän osalta.Löysin Nyytille ihanan äitiyspakkauksen makuupussin,taitaa olla vuoden 2009,beige jossa punasia ja valkosia sydämiä,sopii tytölle hyvin.
 
Heips!!!!

Juu Wiiwillä viikkoja takana 14,eli pikkuhiljaa kai tässä oltaisi "voiton" puolella(km.n suhteen)

Huomasin tuossa että mur-murilla onkin niiiiiiiiiiiin kutkuttavan jännät ajat meneillään,että taidan kipaista tuolla toisella puolella kurkkimassa.:wave::wave:
 
No nyt on muokattu taas tuota ekaa viestiä....

SInähän oot wiiwi jo toisella kolmanneksella, onnea. :)

Pitääpä minunkin käydä kurkkaamassa kuumeilijoita. Toivoisin niin plussaa mur-murille ja toki muillekin jotka kuumeilevat.

Morticia 16+6
 
Heippa kaikille ja onnittelut niille, jotka palkintonsa ovat jo saaneet. Ja tervetuloa uusille!
Apua, apua olenko listassa jo kärkipaikoilla!

Olen kyllä lähes joka päivä lukenut mitä on tekstejä tullut.

Mihin tuo aika on mennyt?
Itselläni on aika helppoa ollut verrattuna esim. aikaisempiin raskauksiin. Vauva on lähes koko ajan ollut niin matalalla, että ei ole haitannut oloa kovinkaan paljon, mutta toisaalta taas ei ole pahemmin tuota alaosastoakaan hirveästi kiusannut.

En kyllä ole ole pahemmin lenkkeillyt tai harrastanut mitään ylimääräistä, vaan oleskellut vaan, siis sen verran mitä kaksosilta olen rauhassa saanut olla.

Alkaa jo hirvittämään, että sairaalaan lähtö kohtapuoliin koittaa, mutta toisaalta jännittää nähdä kuka sieltä on tulossa.

Ja toisaalta haikeaa, että raskausaika loppu ja on todennäköisesti viimeinen.

Luopuminen raskausajasta ja vauva-ajasta on kroonista vauvakuumetta potevalle koettelemus. Mutta jospa seuraavaksi saa jo lastenlapsia hoitaa, vaikka vanhin tytär ei aio äidiksi ryhtyä. Siihen kun tarvitaan mies, ja hyviä miehiä ei kuulemma tahdo löytyä. Vaikka pikkusisko ihmettelikin, että mihin niitä miehiä tarvitaan, jos vauvan haluaa.
 
Morticia heips,ja kiitos onnitteluista.

Liian paljon vissiin turhaa aikaa kun miettii vaan että onhan kaikki hyvin.Ja jotta oloni ei paremmaksi muuttuisikaan niin luen kaikki kauhukertomukset kohtukuolemista ja km.ta.:|
Harmittaa vietävästi ettei tästä raskaudesta nyt sitten osaa iloita,kun se viimeinkin on totta ja edennyt jopa näinkin pitkälle.:heart::heart::heart:

Pitäisi jotenkin ottaa nyt sellainen positiivisempi asenne koko hommaan,mitään "oikeaa" syytähän tähän ei siis ole,eli kaikki on masussa hyvin,paitsi että vauva on isompi kooltaan mitä viikkojen mukaan,mutta siihenkin on syynä välivuodot,jotka siis nla.ssa laskettiin kk.kiertoon kuuluviksi.

Mahtavia masun kasvattelu hetkiä kaikille!!!!!!:wave:
 
Bugsy, mukava kuulla että raskaus on sujunut leppoisasti. Varmaan on tavallaan haikea olo kun tietää että tämä on nyt se viimeinen kerta. Itsekin samaa mietin eilen. Minkäs ikäinen teidän esikoinen muuten on? En minäkään äidiksi aikoinut koskaan ruveta, en ennen kuin löysin nykyisen mieheni. Äitini oli jo luopunut toivosta kohdallani, onneksi kaikki pikkusisarukseni olivat olleet lapsentekoasioissa reippaita. Äidillä on nyt 8 lastenlasta ja 2 masussa tulossa. Alkaa kuulemma riittää jo. :)

Wiiwi, minä tein ihan samaa esikkoa odottaessa; luin kaikki mahdolliset kauhu- ja nyyhkytarinat ja itkeä kollotin täällä yksinäni. Kovasti en tosin oman masuasukkini puolesta tuolloin tajunnut huolestua, toisin kuin nyt.
 
Heissan,mulla kans vähön samaa ongelmaa etten osaa iloita tästä raskaudesta,jotenkin en oo saanu edes vielä luotua yhteyttä vauvaan.Kahdessa ekassa raskaudessa olin vauvan kanssa yhtä ihan alkuhetkistä lähtien,sitten tulikin se kohtukuolema joka vaikuttaa nyt sit tähän raskauteen.Ekoissa en osannut mitään pelätä,nyt sit kaikki mahdollinen mikä voi mennä vikaan käy ajatuksissa.Vauva kyllä potkii ihan kiitettävästi joka päivä ja ilta ja ihanallehan se tuntuu :)
 
Morticia meillä vanhin täyttää 23 ja nuorimmat on 3,5 vuotiaat kaksoset. Loput on siitä välistä, 18, 14, 12 jA 10. 4 tyttöä ja 3 poikaa, josko nyt tulisis poika, niin puntit olis tasan.

Yhtenä yönä näin unta, että syntyi tyttö ja jotenkin ajatukset muuttuivat, että jospa se onkin tyttö. Tähän asti olen ajatellut vauvan olevan poika 95%:sti. Saa nähdä, jännittää nyt tuokin asia enemmän.
 
läppärillä juu surffailen aina välillä, kun saan sen tänne. kotiin "vieraat" vievät sen mennessään, eivät ole sitä tänne jättäneet.
Ja Lahjan nimi on hakusessa mutta melkein varmaksi se jo on päätetty. :) :heart:
 
Koitahan jaksella siellä MrsBree.

Minäkin olen tänään kovasti pähkäilly nimeä vauvalle, jostain syystä nimen omaan pojalle. Ja voihan vietävä kun on vaikeaa. Miehelle ei kelpaa mikään tavallinen kun esikoisellakin on uniikki nimi. Saattaa olla että käy taas niin että mies päättää etunimen ja minä sitten toisen (ja kolmannen, esikolla on 3 nimeä).
 
Meillä on jo prinsessalle nimi valmiina.Pojalle oiskin sit ollu vaikeempi keksiä sopivaa nimeä.Huomenna sokerirasituskokeeseen.Tänään taas ollu tällänen pinnan kiristys päivä,tuntuu ettei mikään mee niinkuin pitäs ja kaikki ottaa päähän ihan kunnolla.Eikä tää uusperheen elämä mitään ruusuilla tanssimista ole vaikkei isännällä omia tenavia olekaan.En tiijä,paha mieli ollu koko päivän ja välillä tulee tunne että lyön hanskat tiskiin ja olkoon kaikki tai sitten ei.
Mutta huomenna uusi päivä joka on toivottavasti taas välillä parempi.
 
Toivotaan että yön yli nukkuminen auttaa ja huominen on taas valoisampi päivä. :hug:

Ipanan silmälääkärireissu on onnellisesti ohi. Mitään erityistä ei löytynyt mutta jäädään seuraamaamaan meneekö karsastus ohi ja alkaako näkö heiketä. Sekä mulla että miehellä on ollut ala-asteikäisestä rillit joten kuulemma todennäköisesti Ipanakin joutuu sellaiset nenälleen hankkimaan. Nykyään ei vaan ihan pienille laseja määrätä, joskus vasta 5-6 vuoden iässä. Neiti myös käyttäytyi oikein mallikkaasti; ei itkustanut vaikka laitettiin tippoja silmiin ja tutkittiin. Äidin rakas! :heart:
 
Tuleepahan ainakin kerran viikossa listalle kirjoitettua. Näin pe-aamuisin kun viikko vaihtuu, eli 18+0

Ja sitten. Näin ihan ihme unta viime yönä. :LOL: Vietettiin ristiäisiä, joiden oli määrä alkaa klo14. Kello oli tuon 14, eikä ketään vieraista ollut paikalla. Pappi kysyi aloitetaanko, sanottiin miehen kanssa, että jos nyt vähän vielä varrotaan. Kymmenen yli kaksi vieraat sitten suvaitsivat porhaltaa ovesta, kaikki yhtä aikaa. Tuon kymmenen minuutin aikana olin kerennyt hukkaamaan housuni !!!!! enkä siis voinut osallistua koko tilaisuuteen. Emme olleet edes kotonamme, tai missään minulle tutussa juhlapaikassakaan vaan ihan oudossa talossa, jossa harhailin ilman housuja :O Jostain kaapista löysin sitten sortsit jalkaani ja hipsin miehen viereen sohvalle, jossa hän istui tummansiniseen puettu vauva sylissä. Kysyin miten tilaisuus meni? Ihan hyvin, vastasi mieheni, hänen äitinsä oli tuurannut minua :mad: :vampire: Kysyin nimeä, niin mies vastasi Juusto Aleksandra :LOL: Että ei sitä unissakaan kaikkea kerrota.

Meillä on nimi jo tytölle, mutta ei pojalle. Mutta ei tuo Juusto Aleksandra taida mennä läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Juusto! :D Olis ainakin erikoinen nimi.

Ihanaa, vihdoinkin sain kuulumaan vauvan sydänäänet kotidopplerilla! En tosin kovin useasti ole edes yrittänyt vaan annoin suosiolla ajan kulua vähän pitemmälle. Illalla nukkumaan mennessä tuli kuitenkin mieleen yrittää taas ja pitkähkön etsinnän jälkeen alkoi kuulua tuttua "laukkaa". Myös mies onnistui kuuntelemaan pätkän verran vaikka meillä vain yhdet kuulokkeet tuohon onkin ja vauva liikkui hyvin liukkaasti anturin alta pois.

KirsuTiina 17+1
 
PikkuMyy, ei se elämä aina mene putkeen...on sitten uudessa tai vanhassa suhteessa. Meillä miehellä oli ennen raskautta kova vauvakuume ja nyt kun oon raskaana tuntuu että se on jotenkin välinpitämätön mua kohtaan. Itse kaipais kovasti huomiota,mutta kun sitä ei saa. Ja kaikki pienet, turhatkin asiat saa mun silmissä valtavat mittasuhteet ja käytös on välillä sen mukaista.Välillä ajattelen että heitän hanskat tiskiin ja muutan erilleen. Kyllä se mies rakastaa, hän on vain juro, suomalainen mies joka ei ylimääräisiä puhu ja kun ollaan oltu 20v yhessä niin on sitä mieltä varmaan, ettei enää tarvi rakkautta todistella...mun elämä vaan pyörii oman mahan ympärillä ja haluais että mieskin innostuisi enemmän vauvasta. Tiedän kyllä että innostuu kun se syntyy ja tulee todelliseksi. Nämä on sitten mielenkiintoisia välillä nää parisuhdekiemurat!
Odotusrintamalla kaikki hyvin, ruoka maistuu ja vatsa kasvaa. Tajusin eilen illalla, että reilu viikko niin olen jo puolessa välissä raskautta..hui, ennen kuin huomataankaan ollaan jo viimisillä viikoilla!
 
PikkuMyy, ei se elämä aina mene putkeen...on sitten uudessa tai vanhassa suhteessa. Meillä miehellä oli ennen raskautta kova vauvakuume ja nyt kun oon raskaana tuntuu että se on jotenkin välinpitämätön mua kohtaan. Itse kaipais kovasti huomiota,mutta kun sitä ei saa. Ja kaikki pienet, turhatkin asiat saa mun silmissä valtavat mittasuhteet ja käytös on välillä sen mukaista.Välillä ajattelen että heitän hanskat tiskiin ja muutan erilleen. Kyllä se mies rakastaa, hän on vain juro, suomalainen mies joka ei ylimääräisiä puhu ja kun ollaan oltu 20v yhessä niin on sitä mieltä varmaan, ettei enää tarvi rakkautta todistella...mun elämä vaan pyörii oman mahan ympärillä ja haluais että mieskin innostuisi enemmän vauvasta. Tiedän kyllä että innostuu kun se syntyy ja tulee todelliseksi. Nämä on sitten mielenkiintoisia välillä nää parisuhdekiemurat!
Odotusrintamalla kaikki hyvin, ruoka maistuu ja vatsa kasvaa. Tajusin eilen illalla, että reilu viikko niin olen jo puolessa välissä raskautta..hui, ennen kuin huomataankaan ollaan jo viimisillä viikoilla!
 
Heips!:wave:

wiiwikin on miettinyt dopplerin ostoa,mutta tiedä sitten miten vauhkoksi menisin jos en niitä ääniä saisikaan kuuluviin,niissäkin taitaa olla melkoisia eroja kuuluvuuden suhteen,pitäisi vissiin investoida suuria seteleitä että olisi luotettava laite...onko teillä minkälaisia kokemuksia niistä?

No,nyt olen kuitenkin päättänyt ottaa positiivisen asenteen tähän raskauteen,surraan sitten jos aihetta ilmenee,eikä maalata piruja seinälle ennen aikojaan.näin on!:p
Nainenhan on sitä paitsi kauneimmillaan odotusaikana,joten jo senkin takia kannattaa vaan nyt nautiskella.

Lueskelin eilen masun kasvatus juttuja ja meinasi hymyilyttää kun jotkut äidit kertoivat vatsan ymp. kasvaneen yli 30cm.raskausaikana.
Varsin sitten minäkin tartuin mittanauhaan, ja kasvua toki oli,eikä mitenkään pienesti vaan huimat 33cm. vyötärön ymp.ennen raskautta oli 63cm,eilen siis mittasin 96cm! ja viikkoja siis 14! :LOL::LOL::LOL:
Osittain selittyy varmaan sillä että raskaus on varmaan sen 3 vko.a pidemmällä,mutta muuten täysi mysteeri minulle.Painoa ei kuitenkaan ole tullut koko raskauden aikana kuin 200gr,eikä mulla ole kyllä ylipainoakaan ollut koskaan,eli mahtavat lukemat ei selity "rasvalla".Vatsa "töröttää" edessä pystyssä kuin koripallon olisi nielaissut!:LOL::LOL:

Mites teidän muiden masun kasvattelut on sujunut???? :confused::confused: ja mur-mur arvostan "tieto/taitoasi" todella paljon,joten mikä on sinun näkemys asiaan?:flower:
 
En muista onko täällä jo ollut puhetta, mutta edellisessä raskaudessa minäkin meinasin muuttaa muualle saman katon alta. Oli jo asunnonhakuilmoitukset laitettu ja asuntokin tiedossa. En sitten onneksi muuttanut. Oli vain ihan samanlaisia tuntemuksia kun Tupunalla, eli että mies ei huomioinut ollenkaan tarpeeksi ja odotin ihan yksin. Vaikka ei se todellisuudessa niin ollut, hormonit vain pani ajattelemaan ihan hassuja. Ja jotenkin silloin otti kauheasti pattiin myös se että miehen tytör oli siinä meillä ja että miehelle se raskaus ei ollut ensimmäinen eli ei siis varmaan niin ihmeellinen kun mulle. Nyt oon ollut paljon rauhallisempi ja seesteisempi tätä vauvelia odottaessani.

Wau, TUpuna kohta puolivälissä, ihanaa. :)

Minä en ole uskaltanut ajatellakaan vatsan ympärykseni mittaamista. Se oli jo ennen raskautta ihan hurja kun tätä ylipainoa on, mitä lienee nyt. Maha on kyllä mun mielestä valtava viikkoihin nähden.
 
Heips morticia! :wave:

Jos nyt tässä raskaudessa epäluulo miehesi välittämisestä nostaa päätään,niin vaatimalla vaadi huomioita itsellesi,minusta tuntuu ettei monikaan mies ymmärrä naisessa tapahtuvia muutoksia raskauden aikana.

Minä ainakin "tarvitsen" koko ajan huomiota(näköjään) helliä sanoja,masun silityksiä jne jne...
ja mikä hulluinta ennen raskautta nautin kun sain olla joskus rauhassa ihan itsekseni.Että niin se kaikki heittää häränpyllyä,vielä tässäkin iässä.:LOL::LOL:

Ja ylpeästi vaan kannat masusi,onpa ne lukemat sitten mitä tahansa!:whistle::whistle:
 

Yhteistyössä