Äidit 40+

Äidit 40 ja plus.

Syntyneet:.............................. LA..................Syntynyt
Tirulii (41)................1 yht........24.1.10...........22.1.2010 tyttö
Äiti murmeli (42)......4 lapsi.......27.1 2010.......1.2.2010, tyttö
Johanna68 (41)........4 lapsi.......24.4.2010.......28.2.2010 poika
Päikki (41)...............2 lapsi.......3.7.2010.........17.6.2010 poika
Star (43)................3 lapsi.......2.7.2010.........24.6.2010 tyttö
Jadette (40)............3 lapsi.......6.7.2010 ........2.7.2010 poika
Hepuli71 (39)..........2 lapsi.......1.7.2010..........8.7.2010 poika
Minni (46)...............2 lapsi.......12.7.2010........12.7.2010 poika
Kääkkänä (34).........5 lapsi.......27.7.2010........15.7.2010 poika
Kaislakerttu (43)......3 lapsi.......9.8.2010..........2.8.2010 tyttö
vauvatoive10 (43)....3 lapsi.......28.9.2010........20.8.2010 poika
Miina70 (39)............4 lapsi.....6.9.2010...........24.8.210 poika
Nirzu (42)................8 lapsi....1.9.2010............25.8.2010 poika
Pantteri (40)............1 lapsi.....27.7.10..............7.8.2010 poika
Pinkki69 (40)............1 lapsi.....6.9.2010............6.9.2010 tyttö
tete-a-tete (41)........5 lapsi.....20.9.2010.........21.9.2010 tyttö
Siiri S(40)................1. lapsi.......20.12.2010....22.12.2010 tyttö
Lokakuu..................1.lapsi........26.12.2010.....25.12.2010 tyttö
Oivikki (42).............1.lapsi..........22.1.2011.....27.12.2010 tyttö
Mullu...........................................................lokakuu poika
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Minni, en oikein tiedä vielä kummalla palstalla haluaa olla, odottajien seassa vai täällä,
varmaankin täällä sitten kun saadaan tänne lisää porukkaa, aika moni vauva sitten syntyy vielä tänä vuonna .
Mutta on niin kivoja äiteja ja paljon on saanut tukea ja neuvoja, että on mukavaa jatkaa keskustelua omassa ikäryhmässä.
 
Kiva että Minni perustit tämmösen ketjun, en olekkaan kirjoitellut oikein missään vähään aikaan kun ei enää tunne kuuluvansa sinne odotuspuolellekkaan...

Vauvamme on nyt reilun 8 viikon ikäinen ja tähän asti on ollut erittäin helppo tapaus. Viimeisimmät neuvolalukemat on reilun parin viikon takaa, silloin poju oli 6 vkoa 4 päivää, mitat 5470 g ja 58,6 senttiä. Hyvin on siis rintaruokinnalla kasvanut. Pidempiä yöunia poika alkoi harrastaa jo neljän viikon iässä, silloin alkoi nukkua 6-7 tunnin pätkän heti unille mentyään ja syötön jälkeen sitten vielä 3-4 tuntia päälle. Tästä oon ollut todella iloinen, jaksaminen on ihan eri luokkaa kun saa pidemmän pätkän yhtenäisiä yöunia. Päivisin sitten tissitellään senkin edestä, mutta mukavampi näin.

Temperamentiltaan poika on rauhallinen ja tarkkaavainen, melkoinen hymypoika joka naureskelee paljon ja jokeltelee jo kaikenlaista. Vauva-arki on tuntunut aika helpolta tähän mennessä, mutta eiköhän se tahti muutu jahka jässikkä pääsee liikkeelle... ekaa kertaa poika kääntyi vatsalta selälleen viime torstaina kun täytti tasan 8 vkoa, siitähän se liikehdintä sitten pikkuhiljaa lisääntyy.

Esikoinen täytti äskettäin 6 vuotta ja aloitti eskarin. Sen verran iso tyttö ettei ole mustasukkaisuutta vielä ollut havaittavissa vauvaa kohtaan, mutta tarkkana pitää olla... Eilen lepertelin vauvalle että miten ne vauvat onkin niin söpöjä, niin esikoinen joka muka katsoi videoita kommentoi yksikantaan että onhan ne isommatkin lapset söpöjä... eipä käy sitä kieltäminen ja pitäis muistaa se myös useammin tuoda julki =).

Semmonen harmillisuus, että mulla alkoi menkat nyt 2 kk synnytyksestä, kuten esikoisenkin kohdalla. Ei auta täysimetys mun kohdalla asiaan, pöh. Tuntui erittäin hassulta alkaa ajatella taas ehkäisyä, kun kuitenkin kaksi ja puoli vuotta tätä vauvaa tehtiin... jotta miten se nyt sitten vois tärpätä, mutta hyvinkin saattais niin käydä. Olin nyt sitten tässä melkein 8 vuotta ilman hormonaalista ehkäisyä, mutta nyt rupesin syömään minipillereitä joita neuvolasta tyrkyttivät. Neljäs pilleripäivä menoillaan ja vauva pamahti eilen täyteen hormoninäppyjä. Ennen niitä oli vain kasvoissa vähäsen, nyt ympäri kehoa. Täytyykin alkaa katteleen, voisko johtua noista pillereistä moinen. Onneksi näpyt eivät tunnu vauvaa mitenkään haittaavan.

Toivottavasti ketju tästä vilkastuu, kiva olis kuulla muidenkin vauvakuulumisia!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Minni, että perustit tämän ketjun! Asia oli itsellänikin mielessä, sillä en tunne enää kuuluvani odottajien pariin ja toisaalta olisi kiva kuulla muiden samassa tilanteessa olevien (ja tuttujen) vauvakuulumisia. Aika on vain hurahtanut johonkin ja todella vähän on ehtinyt palstailla.

Meidän pieni täyttää reilun viikon päästä jo 3 kk. 2 kk neuvolassa mitat olivat: paino 5200g ja pituus 57,5cm. Pääasiassa äidinmaidolla mennään, jonkin verran (1-3 dl) saa päivässä korviketta. Vauva on ihana pieni hymynaama. Ei kauheasti itkeskele. Hyvin nukkuu myös öisin. Yhdellä yösyötöllä mennään. Parhaimmillaan vauva on vetänyt 8 tuntia yöunia putkeen. Ongelmana on lähinnä päiväunet. Ne eivät tunnu kiinnostavan. Vauva saattaa nukkua päivän aikana pari 10 minuutin pätkää ja homma on sillä hoidettu. Jotkut päivät ovat aika raskaita, kun on koko päivän kanniskellut vauvaa, viihdyttänyt 5-vuotiasta ja siinä ohessa yrittänyt hoitaa kotiakin. Nyt on jotain pientä edistystä tapahtunut: vauva on nukkunut viimeisen 4 päivän aikana 3-4 tunnin päiväunet. Jipii! Toivottavasti tästä tulee tapa.

Puhuit Minni tuolla odottajien puolella passin hakemisesta. Meillä oli sama edessä. Juuri tänään kävin hakemassa pojan passin. Aika hassu kuva tuli passiin ja sitä nyt sitten ihaillaan seuraavat 5 vuotta. :) Me lähdemme vähän pidemmälle reissulle tämän kuun lopussa. Palaamme takaisin marraskuussa. Hieman jännittää reissu, tai eniten se perillepääseminen tällä konkkaronkalla ja ennen kaikkea sillä tavaramäärällä, mikä pitää ottaa mukaan.

PS. Hieman on vaikeuksia palstalle kirjoittamisen kanssa: viestit eivät jostain syystä lähde. Tai sitten mun viestini on kohta kymmeneen kertaan tässä.
 
Hei Päikki ja Hepuli, ja muutkin äidit.
Mitä mieltä olette neuvolan rokotusohjelmasta?
Onko tullut reaktioita? Entä se rotavirus-juttu, onko se jotakin tippaa suun kautta, ei rokotus?
Entä pneumokokki-rokotus?
Mun vauva on vasta vajaat 3 viikkoa vanha, joten kaikki tämä vasta edessä, synnytyslaitoksella jo tarjottiin Calmette rokotusta sen takia että isä on ulkomaalainen.
Sen ohitin, en antanut pistää, koska on välit isän kanssa ihan poikki ja ei olla matkustamassa kehitysmaihin....lääkäri oli ymmärtäväinen ja myönsikin että siinä on riskinsä siinä rokotteessa ja varsinkin keskosvauvalle, ei yhtään painostanut ottamaan sitä piikkiä.
Mulla on muuten tänään raskausviikko 37+0, aika huvittavaa......ja vauva tulee perjantaina 3 viikkoa koska syntyi viikolla 24:)
 
Onnittelut vauvatoive sinulle pikkuisen syntymästä! Onko teillä kaikki sujunut hyvin? Minkä kokoinen vauva oli syntyessään? Pääsikö vauva heti kotiin vai joutuiko jäämään sairaalaan? Meidän ensimmäinen lapsi syntyi rv30 ja vietti 5 ensimmäistä viikkoaan sairaalassa. Kaikki oli muuten ihan ok, mutta sai sairaalassaoloaikanaan 2 eri sairaalabakteeria. Lapsi täytti kesällä 5 v. ja on normaali iloinen poika, ei ole keskosuudesta merkkiäkään (paitsi ehkä hieman sippoisemmat piirteet / luusto kuin ikäkavereillaan).

Pitää sanoa, että me ei olla millään tavalla kyseenalaistettu neuvolan rokotusohjelmaa 1. eikä myöskään tämän 2. lapsen kohdalla, vaan mennään sen mukaisesti. Vauva sai viime neuvolassa suun kautta rotarokotteen. Hyvin upposi ja en huomannut jälkeenpäin minkäänlaisia oireita mistään. 3 kk neuvolassa tulee sitten sama homma uudestaan + vielä 2 piikkiä. Sen sijaan sikainfluenssarokotteeseen suhtauduin viime syksynä / keväänä aika nuivasti ja raskaana ollessa en sitä ottanut, enkä usko, että sitä tälle meidän kakkoselle annetaan myöhemminkään.
 
Minultakin isot onnittelut vauvatoiveelle pikkuisen johdosta :flower:.

Mekin on menty kiltisti neuvolan rokotusohjelman mukaisesti. Ihmeempiä reaktioita ei ole ollut esikoisella, joskus pistoskohdan ärtymistä ja vähän lämpöä... jostain rokotteesta turposi nivusen imusolmuke, mutta kyllä sekin ajan kanssa siitä laskeutui eikä vaivannut lasta. Esikoinen oli myös rotavirusrokotteen testausohjelmassa mukana aikoinaan, ei siitäkään mitään oireita tullut. Pneumokokkirokotekin on näköjään väännön jälkeen tullut rokoteohjelmaan, sekin otetaan ilolla vastaan. Calmettekin olis kelvannut, jos sen olisi vielä saanut, mutta siihen piti sitten olla jo riskiä olemassa jotta olisvat uutta vauvaa rokottaneet. Ymmärrän silti kyllä hyvin sua vauvatoive, ei varmaan niin pikkuiselle vauvalle kuin sulla halua ottaa yhtään mitään ylimääräistä riskitekijää. Sikapiikkiä en minäkään raskausaikana ottanut, ja kun tätä kohua on ollut niin ihan tyytyväinen olen ollut ettei sitä tullut otettua.

Onkohan kenenkään muun vauvalla todettu diabetesgeeniä? Meidän pieneltä se löytyi (siskollaan ei ollut) ja aiotaan mennä mukaan siihen tutkimusohjelmaan.
 
Mun nyt 12 v poika sairasti alle 1-vuotiaana koko ajan korvatulehduksia, 9 antibioottikuuria meni alle 1-vuotiaalle lapselle, joka oli täysimetetty, ei syönyt tuttia, vanhemmat ei tupakoi, meillä ei ollut lemmikkejä jne eli ei siis mitään riskitekijöitä.
Hänellä oli putket korvissa 5 kertaa, jatkuvaa sairastelua kouluikään saakka, ja jotkut viisaat väittää että ne tulee neuvolan rokotuksista, tiedä sitten mistä tuli , mutta rankkaa se oli.
Ensimmäinen korvatulehdus oli 4 viikon ikäisenä, se oli suuri hämmästys jopa lääkärille :)
Siksi olen vähän varovainen rokotteiden ja turhan hössötyksen kanssa, en ottanut sikainfluenssa piikkiä itselleni raskausaikana, enkä rokotuttanut myöskään näitä isoja lapsiani, 12 ja 14 vuotiaita.
Terveitä olimme koko viime talven, söimme D-vitamiinia koko porukka.
 
Vauvani syntyi viikolla 34, lapsivesi meni yllättäen 33 viikolla, ihan ilman varoitusta.
Olin sairaalassa 8 vrk, sitten käynnistettiin, synnytys lähti kunnolla käyntiin vasta kolmantena päivänä,
eli yritettiin käynnistää keskiviikkona, torstaina ja jatkettiin perjantaina, sain hurjat määrät tabletteja, ennen kuin alkoi kunnolla supistella, ja poika syntyi perjantai-iltana 20.8 mitat 2660 gr ja 44 cm.
Hän oli siis hyvän kokoinen ollakseen 34-viikkoinen, olisikin ollut varmaan reilut 4 kg ja päälle 50 cm jos olisi mennyt raskaus loppuun saakka. Laskettu aika siis olisi ollut vasta 28.9.
Minua oli varoiteltu että saattaa joutua hengityskoneeseen, ja ehkä joudutaan laittamaan nenämahaletku, mutta synnytyssalissa poika alkoi heti itkeä ja hengittää omin voimin ja on koko ajan myös syönyt itse.
Ensin luovutettua maitoa pullosta, ja aloin lypsää omaa maitoa heti kun maito nousi, nyt vajaa kolmen viikon ikäisenä eilen ja tänään olemme selvinneet ihan pelkällä "tissillä" kun vauva jo jaksaa imeä hyvin. Alkuun oli vaikeaa, iso täysi tissi ja pieni suu, nyt on jo helpompaa kun maidontulo on tasoittunut ja vauva on jo kasvanut vähän.
Alimmillaan paino oli 2500 gr kun lähdimme sairaalasta, pääsimme kotiin kun hän oli 6 päivän ikäinen koska kaikki oli hyvin. Sinivalohoitoa sai kellastumiseen sairaalassa yhden vuorokauden ajan, ja ensimmäisenä elinpäivänä hän sai sokeritipan koska verensokeri oli liian alhainen.
Tosiaan en uskaltanut hänelle sitä Calmettea antaa ennenaikaisuuden vuoksi, ja pidän häntä täysin suomalaisena lapsena, koska isänsä ei ole mitenkään kuviossa mukana enää, siis miksi rokottaa.
Muut rokotteet otamme varmaankin ihan rokotusohjelman mukaan, sitä on kevennetty sitten 90-luvun, 95 ja 97 syntyneet vauvat saivat vielä enemmän piikkejä.
 
No olipas tälle palstalle tarvetta, heti alkoi hyvät keskustelut...kivaa.

Päikistäkin kuulin pitkästä aikaa, kivasti teillä mennyt.

Minä olen myös ajatellut neuvolan rokotusohjelman mukaan mennä, huomenna (siis tänään) on ensimmäinen tiedossa eli se rotavirus-rokotus. Meillä merkattiin äitiyskorttiin jo neuvolassa ettei calmettea tarvitse kun ei noita riskejä ole. Minähän otin silloin viime syksynä sen sikainfluenssarokotteen eikä mitään siitä tullut, käsittääkseni pitäisi antaa vauvallekin suojaa näin alkuaikana.

Meillä myös vauva-arki jo hyvässä menossa, vauva painaa varmaankin jo 6 kg, kova on kasvu. Neuvolassa sanoivat että hyvä kasvu rintamaidolla kasvavalle. Öisin meillä heräilee 1-2 kertaa...vielä ei ole pitempiä kuin 3.5 unia vedellyt öisin, mutta kaikki aikanaan. Mä onneksi kyllä sitten surutta nukun päikkärit sen kanssa jos itellä väsy. Ite valvon (kuten nytkin) vähän myöhempään, saan olla rauhassa ja omaa aikaa, olen vähän sellainen yökukkuja.

- Minni ja poika 8 vkoa
 
vauvatoive Hienoa kuulla, että kaikki on mennyt hyvin, vaikka vauva vähän liian aikaisin syntyikin. On ollut kyllä hyvän kokoinen pallero alunperinkin. Meidän tämä kakkonen painoi 3100g syntyessään ja alimmillaan paino taisi olla jotain 2800g, vaikka syntyi suht oikeaan aikaankin rv 37+5. Mulla kävi muuten ihan samalla tavalla meidän ekan keskoslapsen kohdalla, että lapsivesi meni vaan yllättäen rv30 ja koskaan ei saatu tietää varsinaista syytä keskosuuteen.

Hepuli Ei löytynyt diabetesgeeniä. Onneksi on tuo tutkimusohjelma olemassa. Niin ja eihän se geeni tietysti vielä itse diabetestä välttämättä tuo.

Minni Oli kiva lukea sunkin kuulumisia. Nauti vauva-arjesta! Päikkäreiden pitäisi olla jokaisen äidin lakisääteinen oikeus. :) Juuri yhtenä päivänä ajattelin, että miten hienoa se aika olikaan, kun oli yksi pieni lapsi ja sai keskittyä häneen. (Ei sillä, etten olisi todella kiitollinen siitä, että saimme vielä tämän toisen aarteen.) Nyt tuntuu vaan siltä, että on jatkuvasti huono omatunto siitä, että 5-vuotiaalle ei löydy riittävästi jakamatonta huomiota ja välillä äitiä revitään vähän joka suuntaan.
 
Moi!

Kiitos Minni kun teit tän palstan! Ilmoittaudun mukaan =)

Meille syntyi tyttö laskettuna päivänä eli 6.9 ja neidin mitat olivat 51 cm ja 4240 g.

Vauva on aivan ihana ja kyllä olen kiitollinen et sain tän vielä kokea. Ikäähän mulla on 41 v. ja sekä minun, että miehen esikoinen siis kyseessä.

Tä on ihan mahtava tää palsta kun useimmat teistä muutaman kuukauden-viikon edellä meitä niin täältähän saan ihan hirveesti tietoa ja voi kysyä fiksummilta neuvoa :D

Pinkkis
 
MÄKIN HALUUUUUN JO TÄNNE!

Tää mun vauva varmaan on maailmankaikkeuden ensimmäinen, joka viihtyy kohdussa vielä kolmekymppisenäkin.:D:kieh: Siis mä olen jo helisemässä, kun haluisin niiiiin kovasti jo sen nyytin syliini. Olen siivonnut huushollin kohta katosta lattiaan. Tänään viimeksi siirtelin sohvaa ja kirjahyllyä. Mutta ei supparin supparia. Muksu vaan köllöttää ja ilmoittelee itsestään työntämällä peppuaan melkein mahasta läpi. :)

Oikeestihan ei pitäs hötkyillä, laskettuunkin on aikaa reilu viikko. Mutta, kun te kerrotte noista ihanista vauvoista ja vauva-arjesta, ei meinaa housuissaan pysyä.

Mut koitan vielä pidättäytyä tuolla odottajissa. Mukavaa viikonloppua vauvojen kanssa.

Toivottelee Tete 38+4
 
Tete- koita malttaa vielä.
Keskimmäinen lapseni meni 8 päivää yli lasketun ajan, kävin saunassa, lenkillä, hyppelin tasajalkaa ja portaita, kanniskelin 2-vuotiasta, vaikka mitä eikä syntynyt yhtään ennemmin vaikka miten yritin.
Esikoinen syntyi viikolla 37, ja kuopus sitten viikolla 34, jokaisella on oma aikansa eikä siihen voi vaikuttaa.
Odottelemme sinua kyllä tänne:whistle:
 
Mulla meni se ensimmäinen 18 päivää yli lasketun ajan.....onneksi ei enää niin paljon päästetä yli vaan on max sen 2 viikkoa. Olin jo valmistautunut vähän että tämäkin menee. Toivotaan Tete että kohtapuoliin kuitenkin sullakin syntyy.

Me ollaan miehen kanssa puhuttu jo monesti että yritetäänkö sitä toista, mieli kyllä molemmilla tekisi, vaikka ollaankin onnellisia nytkin. Mullahan siis kyseessä luovutettu munasolu, omilla ei yritetäkään.

Passi on siis nyt anottu pojalle, ensi perjantaina saa sen, nopea on toimitusaika. Valokuvan ottamisessa oli omat kommervenkkinsä, kun vauva ei vielä istu ja sylissä ei saa olla kun otetaan passikuvaa. Minä sitten oli kyykyssä tuolin vieressä ja pidin vauvaa istuma-asennossa kädet puseron alla piilossa ja isä heilutteli kameran takan leluja että vauva katsoisi sinnepäin, olipa metkaa. :D

Rotavirus rokotus (eka satsi) on nyt tosiaan annettu ja ehkä vähän oli ärtynen illalla tosin olin juonut kahviakin....eli saattoi sekin vaikuttaa. En ollut kaffeetaa juonut pitkään (1 kk) aikaan kun tuntui että vauva oli ärtynyt kun sitä join. Tänään tosin join aamukahvit ja oli nyt aikankin ihan ok tässä illalla.

Lisäsin Pinkki sut listalle ja onnittelut sulle ja miehellesi. Mun mies nyt 42 ja tuli ensikertaa isäksi.

Hyvää viikonalkua kaikille.
 
Minni ja Vauvatoive Kiitos tsemppauksesta. Mulla on myös kokemusta yli menemisestä. Nuorimmaiseni meni 2 viikkoa yli ja syntyi sit yli viisikiloisena. Sillähän tässä hötkyn, kun en haluais sellaista jötikkää toista kertaa pungertaa.

Tänään rv 39 ja huomenna koontarkistus äitipolilla. Jos on arvio, että pikkanen niin kuin viikko sitten niin sit en hötkyile. Oli viime viikolla hieman kokematon lekuri mittailemassa ja ultraamassa, joten en aivan luota arviooon.
 
Kiitos Minni listalle lisäämisestä =) Jos muistat vielä kun seuraavan kerran listaa päivität niin mulle voi iäksi laittaa listaan 41 v. Se tuli täyteen muutama viikko ennen vauvan syntymää. Ja mieshän mulla on 45-vuotias eli ihan poikanen enää hänkään :whistle:

Tete...kyllä sinä tänne pian pääset..odottavan aika on kyllä pitkä. Ja varsinkin jos on tuo vauvan koko-peikko vielä takaraivossa :|

Meillä oli tänään vauvan eka neuvolatarkastus kun ikää nyt tasan viikko. Tytteli oli melkein jo kerännyt menetetyn painon takaisin eli enää 40 g puuttui syntymäpainosta. Nyt siis jo vaaka näytti 4200 g lukemaa. No on hyvä tietää, että ruokaa on siis ollut tarjolla riittävästi.

Nyt on kai ryhdyttävä kotitöihin kun neiti nukahti unosille....

Pinkkis
 
D_ VITAMIINI kysymys,
mitä d-vitamiinia te annatte vauvoille?
Meillä alkoi kovat ilmavaiva ja itkut ja vatsanväännöt heti kun aloin antaa dee-tippoja,
onko joku muu merkki paremmin siedetty vai onko muillakin tullut itku ja paha olo näistä?
Viime yö meni jo ihan itkiessä ja tänään en ole antanut ollenkaan, on ollut vähän rauhallisempi,
olin kuin zombie aamulla ja onneksi sain nukuttua päiväunet tänään muuten en selviäisi.
Epäilen hieman että on sammasta myös suussa vauvalla, kokeilin jo viikonloppuna vichyä ja sitruunaa tisseille, ei apua, ja nyt hain apteekista Daktarinia, voidetta rintoihin ja geeliä vauvan suuhun, sekin voi tietty aiheuttaa vatsavaivoja, mutta itkeminen alkoi kyllä selkeästi d-vitamiinin aloituksesta 2 viikon iässä.
APUA !!!!!
 
Vauvatoive, mä annan Jekovit:tiä, onhan siinä sitä alkoholia, mutta eipä kyllä sitä varmaan saisi lapselle antaa jos olisi vaarallista, eli olisi kyllä kielletty. Aloitin ensiksi yhdellä tipalla viikon sitten lisäsin tipan / viikko, jekovitiä annetaan viisi tippaa päivässä jos pelkällä rintamaidolla. Samaan aikaan annoin myös gefilus tippoja, nekin voivat mahavaivoja lievittää. Nyt en enää gefilustippoja anna kun loppuivat ja testasin että tuleeko mahavaivoja --> ei tullut.

Mä olen sammakseen laittanut pienen määrän sitruunaa tai puolukkamehua suoraan suuhun...mukavat on vauva ilmeet, mutta ei nyt ole siitä ainkaan alkanut itkeä.

Nuku vaan niitä päiväunia aina kun voit...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä