Helmikuun hippuset 2012 **heinäkuussa**

Helmikuun hippuset

PÄIVITYKSET PUNAISELLA TAI YV:LLÄ!



NIMI * IKÄ * MONES * SAIRAALA

Meitä on 53 odottajaa:

31.1

maria-08 - 23 - toinen - SKS

1.2

luputupuna - 35 - kuudes - KYS
juvileven - ? - viides - ?
Miisu11 - 23 - ensimmäinen - SeKs

2.2

Bonemine - ? - toinen - ?

3.2

hohto - 22 - toinen - SAS
ilutiak - 26 - ensimmäinen - TAYS tyttöolo

4.2

Nicola81 - 30 - toinen - TYKS
s-atu - 25 - ensimmäinen - SATKS

5.2

Hudjuke - ? - neljäs - ?
rockamama - 28 - kolmas - KYS
Undine - 25 - ensimmäinen - TYKS tyttöolo
Ellu81 - 29 - ensimmäinen - ?
-Kääk- - 38 - ensimmäinen - MKS

6.2

miita1969 - 41 - neljäs - TYKS/SAS

7.2
8.2

Giggles - 25 - ensimmäinen - K-SKS
Ruttuinen Rusina - 29 - kolmas - KOKS
Lili80 - ? - toinen - ?

9.2

Terp - 27 - toinen - TYKS
Ruisleipä - ? - toinen - ?
Jutska - 29 - toinen - KPKS
E-V-A - ? - neljäs - ?

10.2

Riikkunen - 25 - toinen - PKKS
Vennie - 32 - toinen - HYS
SinunKaveri - ? - neljäs - ?

11.2
12.2

Ninni-Ilona - ? - ? - ?
tinzu83 - 28 - kolmas - TYKS

13.2

Skooby - 18 - ensimmäinen - HYS

14.2

Jepulisko - 28 - kuudes - K-SKS

15.2
16.2

öttiskä - 22 - ensimmäinen - OYS

17.2

tuplis2 - 36 - kolmas - PHKS
Lilu - 26 - ensimmäinen - KYS
Eewokki - 26 - ensimmäinen - KOKS

18.2

Katinka - 20 - toinen - SATKS
millanen - 24 - toinen - HYS
nuusa - 30 - toinen - KYS

19.2

Eveny - 22 - toinen - MKS tyttöolo



20.2

Bismil - 39 - kuudes - KOS
MöhköMyy - 29 - neljäs - TAYS

21.2

Pepe10 - ? - toinen - PHKS

22.2

ippe89 - 21 - ensimmäinen - K-SKS tyttöolo
Line - 30 - ensimmäinen - ?

23.2

ÄiteeX - 29 - toinen - TAYS
Amilèe - 28 - ensimmäinen - ?
Hemuliini77 - 34 - ensimmäinen - ?

24.2

mwoana - 27 - kolmas - KOS

25.2

Laretzki - 21 - ensimmäinen - K-PKS
NeitiCora - 25 - ensimmäinen - OYS

26.2

27.2

mamma-73 - 37 - kolmas - ?

28.2
29.2

Cristiina 28 - kolmas - k-hks

LA?

kilu09 - 27 - toinen - TAYS
Liljakko
Eevia
evis


Synnytys-sairaaloita ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Surun kohdanneet :hug:

Tengu
Nappi1984
Audrina
Avocado
dibitassu
Talvikki 76
alexsandria
Bebel
Whisky Peat
Muikea Mustikka
heinis1


Vanhat pinot:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1984027-helmikuun-hippuset-2012-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1975964-helmikuiset-2012-a/
 
Viimeksi muokattu:
Parisuhteista oltiin kyselty. Mä tapasin mieheni 10/2009 jolloin oma esikoinen oli 1v2kk, muutettiin yhteen 01/10 kihloihin 03/10 ja naimisiin 04/10. Ensimmäistä' yhteistä odoteltiin jo vuosi sitten, mutta kesken meni ja kaavintaan päättyi. Sen jälkeen on oltu tuntemuksella tulee jos on tullakseen, ja nyt todella toivotaan että tulee!

Miten teidän kunnissanne menee kuntalisät? Olin aivan järkyttynyt kuullessani, ettei tässä tuppukylässä mihin muutettiin, käytetä kuntalisää ollenkaan! Tulotaso tulee romahtamaan siis niin armottomasti, että taitaa olla muutto jälleen edessä!

Oletteko napsineet jotain odotusajan vitamiineja? Ostin itselleni ladyvita mamaa, siinä kun on kaikki tarvittava, foolihappoineen kaikkineen. On vaan aika tyyris satsi, 120tbl 19,90 ja kolme nappulaa päivässä tulisi napata. Multivitaa en voi syödä, kun se aiheuttaa jo itsessään kauhean pahoinvoinnin, ja tässä taitaa sitä kyllä olla nyt ihan riittämiin!

Tänne kuuluu pelkkää huonoa oloa, rintojen kipuilua, väsymystä, väsymystä ja väsymystä!! Nukun monena yönä 10 tunnin unet ja silti krpossa huutaa päiväunille... ei hyvää päivää, josko tämä tästä kuitenkin..

ÄiteeX + Nökö 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Niin, muuten mulle voi laittaa listaan 20 v, ensimmäinen ja K-PKS.

Tänään ihan järkyttävän huono olo ollut koko päivän, eikä jääkaapissa mitään mitä tekisi edes hieman mieli syödä, kun oksettaa ajatuskin. Ja siihen kaveriksi vielä järjetön tuskan hiki, niin jes...

Lare ja Spyro 5+5(?)
 
Hei vaan teille uusille ja kiitoksen Eveny uudesta pinosta.

Tämä mamma on nyt vähän väsynyt. Viikonverran on nyt tullut nukuttua niin huonosti että. Nukahdan ihan hyvin mutta kolmen paikkeilla herään pyörimään sänkyyn ja uutta unta ei kuulu ei näy. Siihen vielä perus raskausväsymys niin avot!! Mutta oli silti pakko tulla poksumaan :D

Hohto ja :heart: POKS 9+0 POKS

p.s. saan nyt poksua samana viikonpäivänä kuin esikonkin kanssa, kuinka kätevää :D
 
Pikaisesti vain omia kuulumisia. Kontrolliultrassa käyty. Tällä kertaa lääkäri löysi sikiön ja hennon sykkeen. Mutta ei vastaa kooltaan viikkoja, mitä nyt pitäisi olla. Kontrolliultra TAAS viikon päähän. Kaikki voi olla hyvin, lääkäri sanoi, että välillä nää raskaudet on aivan henkimaailman asioita ja mysteereitä. Tai sit menee kesken. Hoh, tää on nyt jotain ihan uutta, kun esikoisen kanssa ei ollut mitään tällaista. Saas nähdä. :)

Talvikki ja Itu 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Bebel
kuntalisästä ÄiteeX kyseli, niin kyllä täälläkin semmosessa tuppukaupungissa asutaan missä ei makseta minkäänlaista kuntalisää, mikä v*tuttaa ja urakalla :kieh: esikoisen aikaankin kun muutaman kuukauden olin kotihoidontuella niin kuukauden tuloista minun "tuoma" osuus oli n. 250 euroa kuussa eli paljoa naurattanut :kieh:

vitamiineista itse syön tai oikeastaan juon multivitan poretta =) se on kuulunut jo ennen raskautta jokaiseen aamuun niin sillä olen jatkanutkin ja tietty 10mikrogrammaa tulee vielä lisäksi otettua D-vitamiinia joka aamu ympäri vuoden =) ennen raskautta otin joka aamu myös 2kpl kalanmaksaöljykapseleita , mutta tuon A-vitamiinin takia jätin ne sitten pois.

Talvikille kovasti onnea matkaan että kaikki nyt vain olisi hyvin niinkuin pitääkin :hug: onneksi sentään jonkinlainen syke löytynyt :heart: toivottavasti viikon päästä voisit jo huokaista helpotuksesta.

).( en ymmärrä tätä mahan turvotusta! oikeasta alkaa jo hävettämään liikkua ihmisten ilmoilla :ashamed: pitäis varmaan alkaa pikkusen tarkemmin kahtomaan syömisiä, jos niillä saisi edes hiukan rajoitettua tuota... kotivaa'an mukaan nyt olisi yhteensä 1kg tullut painoa lisää, mitä ei kyllä vielä tässä vaiheessa tarvitsisi olla tullut ollenkaan..huoh...

maria ja möhkis 9+2
 
Vitamiineista Multitabs raskutta mulla on ja sit oon syöny kalaöljykapseleita ja d vitamiinia... saako tota kalaöljyä nyt syödä? oon ihan pihalla kyseisen asian kanssa...

Täälläkin tänään ollu niin huono päivä.. viimeyönä heräsin ku mahaan sattu ihan hirveenä ja koko päivöä töissä oli tuskaa kun noin kuuma ni ei meinannu jaksaa tehä mitään....äsken sit vetelin tossa sohvalla pikku päikkärit.. joskohan tää tästä, kuuma on edelleen ja tukalaaaaa...

Eilen mun hyvä kaveri arvas et oon raskaaana.. oli laskenu 1+1 kun oon lopettanu tupakoinnin, enkä juonu juhannuksena yms.. pakkohan se oli sit sille myöntää. :)

Ippe ja taateli<3 6+3
 
Vitamiineista. Minä olen syöny heti plussaamisesta lähtien Multivitan raskaus ja imetys -vitamiineja. Niissä pitäisi olla kaikki tarvittava, eikä mitään ylimääräisiä. :)

Mä olen ollut jotakuinkin "oireeton" eli ei oo ollu pahaa oloa. Ainoa mitä oon havainnut on todella arat rinnat ja pari päivää on väsyttänyt aivan törkeesti. Voisin nukkua vaan koko ajan :D Pitkien yöunien jälkeen menee pari tuntia ja sen jälkeen olisi valmis muutaman tunnin päikkäreille. Hassua.

Line ja Nano 6+2 :)
 
Jälleen uusi pino? :D oon "aina" miettinyt mitä nuo **kesäkuussa** tai **heinäkuussa** meinaa tuolla otsikon perässä, haluaako joku selventää? :D

Vitamiineista, itse aloin syödä multivitan raskausajan vitamiineja ja myöskin e-epaa joka ei mielestäni ole vaarallista varsinkaan kun niin vähän tulee kalaa edes syötyä :D

Vielä ensi torstaihin asti pitäisi odottaa niin pääsisi neuvolaan ja katsomaan onko masussa ketään :)

Giggles & Pikkuinen 8+2
 
Jälleen uusi pino? :D oon "aina" miettinyt mitä nuo **kesäkuussa** tai **heinäkuussa** meinaa tuolla otsikon perässä, haluaako joku selventää? :D

Vitamiineista, itse aloin syödä multivitan raskausajan vitamiineja ja myöskin e-epaa joka ei mielestäni ole vaarallista varsinkaan kun niin vähän tulee kalaa edes syötyä :D

Vielä ensi torstaihin asti pitäisi odottaa niin pääsisi neuvolaan ja katsomaan onko masussa ketään :)

Giggles & Pikkuinen 8+2
Sitähän se meinaa, että "heinäkuussa" -ketjussa kirjoitellaan heinäkuun aikana, ja kun kirjoituksia alkaa olla sivukaupalla, on kiva tehdä elokuun alussa taas uusi pino :) On kurjaa selata ketjua, jossa on 200 sivua.
 
onko kukaan muu täällä muuten seuraillut painoaan?
Sain järkytykseksi huomata että olen 2 päivään lihonut kilon :O plussan jälkeen (kuukausi sitten) olen syönyt "rennommin" ja liikunta hiukan vähentynyt tai ainakin teholtaan, mutta omasta mielestäni en näiden parin päivän aikana nyt mitenkään järettömästi ole syönyt vaan ihan normaalisti ja liikunta tullut: 1.päivä 60min vaunulenkkeilyä + 30min kuntopyörää. 2.päivänä yhteensä n. 50min lenkkeilyä + 35min painoilla lihaskuntoharjoittelua. Eli kulutustakin pitäisi hiukan olla tasoittamassa kaloreitten saantia. Lähtömitat ennen raskautta oli 45,5kg/155cm ja nyt vaaka näyttää jo 47,4kg ja näillä viikoilla kun ei vielä tartteisi olla yhtään lisäkiloja :kieh: Taitaa olla turha toivoa että saisi tässä raskaudessa kilot piettyä kurissa, esikoisesta tuli 20kg ja sama suuntaa näyttää nytkin olevan ... Esikoisesta tosin ennen raskautta lähtömitat 60kg/155cm..
Anteeksi vuodatukseni näinkin turhasta asiasta, mutta kyllä masentaa, kun niin ajatteli että tässä raskaudessa ei kiloja tule samalla tavalla , huoh...

Oikein Ihanaa Viikonloppua Kaikille Mammoille =)

Maria & Möhkis 9+3
 
maria Mä oon kans syöny vähän mitä sattuu.... eli herkkuja herkkuja ja herkkuja... mutta ei onneks vielä ainakaan oo mitään näkyny puntarissa... Alotin just kokopäiväisen fyysisesti melko raskaan työn.. ni oon aatellu et jos se vähän tasottaa...

ippe ja taateli 6+4 <3
 
Miten ihmeessä kaksi raskautta voi olla näin erilaiset? Sitä kuvittelee (tai toivoo salaa) et kun eka raskaus oli aluksi melko helppo kunnes tuli miljoonat raskausmyrkytysepälyt ja lapsiveden puuttumis ongelmat jne. Mut kuitenkin alku oli niin helppo et sitä odotti tämänkin olevan. Ja ei. Mulla on niin kauhee olotila nyt.

Pitäis liikkua ja syödä hyvin mut ei kertakaikkiaan jaksa. Hyvä kun saa tuon esikon hoidettua yö unilta yö unille.

Eveny ja M11/10 sekä Myyskä 6+6
 
Huomasin kans että on 1-1,5 kiloa tullut lisää plussan jälkeen, en kyllä tosin ole syönyt mitään raskasta ja rasvaista (se kun oksettaa) mutta liikunta on jäänyt.. Ei vaan jaksa tehdä mitään, ainakaan vielä :D

Jaksamisia kaikille näillä helteillä :)

Giggles & Pikkuinen 8+3
 
Hei vaan kaikille! En ole saanut aikaiseksi kirjoitella, kun on olevinaan niin paljon tekemistä :rolleyes: Nyt on ekassa neuvolassa käyty ja aika ultraääneenkin varattu. Se on tosin vasta viikolla 30 ja sinne on niin pitkä aika. Olisi kiva nähdä onko siellä mahassa ketään. :) Ekassa raskaudessa kävin yksityisellä, mutta olen lueskellut eri palstoilta, että Kela on muuttuntu nihkeäksi näiden ultraäänten korvaamisessa. Tietääkö kukaan pitääkö paikkansa? Neuvolassa shokeerauduin, kun tajusin, että neuvolan "täti" oli mua nuorempi. Olenkohan tullut vanhaksi vai neuvolan tädit vaan nuorentuneet? Toi oli tosin sijainen ja mun oma täti kuulosti ainakin puhelimessa muo vanhemmalta :D

Nyt olen uskaltautunut kertomaan jo parille kaverillekin tästä raskaudesta. Sukulaisille kerron vasta kun on pakko. Yritän minimoida sitä touhotuksen määrää :D

Joku kyseli painon noususta. Paino on pysynyt kutakuinkin samana, mutta maha näyttää siltä kuin olisin raskaana. Mies lohduttelee, että sähän olet raskaana. :D Joo-oo... mutta vasta viikolla 8 eikä 18! :rolleyes: Epäilen kyllä, että toi painokin voi tosta ruveta nousemaan. Koko ajan on nälkä ja jos nälän tunne pääsee pahaksi, rupeaa olemaan paha olo. Tästä seuraa jatkuvan syömisen noidankehä. Töihinkin piti ottaa jotain naposteltavaa, joten kaikki varmaan tietää kohtapuolin tästä raskaudesta enkä vielä haluaisi kyllä siellä kertoa mitään :p
 
On kyl niin kuolettava ilma et miten tästä viikonlopusta voi ees nauttia... :S On niin tuskanen olo kokoajan ja hermo kireellä... Ja huomasin tänään et onhan sitä painoa näköjään kilo tullu... mut ei jaksa vaan tehä mitään.. en lenkkeillä enkä tehä terveellistä ruokaaa... :S Jospa tää tästä menis pian ohi... :S
 
Heipä hei kaikille!!Onko täällä muita,jolla
on ongelmia nukkumisen kanssa??Mä nukun tosi levottomasti!!Viime yönä heräsin kolmen aikaan hälytysajoneuvojen hälinään,kun joku oli lähistöllä polttanut maan tasalle ulkohuussin!!Syy mun unettomuuteen voi myös olla huoli näistä vatsakivuista ja pienestä rusehtavasta vuodosta!!Onko se vaarallista ja enteiileekö se keskenmenoa??Lääkäri sanoi että se vuoto tulee limakalvoista!!

Terv.Miita1969+Lilliputti 9+4
 
miita1969 kuten jo aiemmin kirjoitinin heräilen öisin ihan joka ikinen yö ja sitten haasutan päivät ihan zombiena esikon kanssa. Herään aivan käsittämättömästä syystä ja unen päästä ei saa uudestaa kiinni ei sitten millään. Minulla oli esikon kanssa rusehtavaa vuotoa 6.-9. viikoilla, se oli sellaista likaisen ruskeaa valkovuodon tapaista ja joskus vessakäynnin yhteydessä paperiin saattoi jäädä hailakka veriviiru. Olin silloin todella huolissani mutta kyllä se siitä hiipui ja terve tytteli tuolla nukkuu.

Hohto ja :heart: 9+1
 
miita mulla oli viikon verran ruskeaa vuotoa, toisinaan ihan tummaa, toisinaan vaaleampaa ja välissä ihan punertavaakin. Vuoto oli vähäistä ja tuli lähinnä vain pyyhkiessä (pari kertaa jäi max. ruokalusikallisen verran suojaan). Mun kohdalla vuoto oli vaaratonta, sillä maanantaina ultrassa sydän sykki ja kaikki oli toistaiseksi hyvin. Toivotaan ettei tarkoita sullakaan mitään pahaa. :hug:

Ja tuosta nukkumisesta... Uniongelmia on täälläkin, heräilen vähän väliä, ja joka ikinen yö tuossa kolmen maissa herään enkä saa ennen neljää uudestaan unta, todella mukavaa olla töissä kuin zombie... :headwall:

Huomenna tulisi seitsemän viikkoa täyteen, pitäisiköhän se pikkuhiljaa alkaa pirauttelemaan neuvolan suuntaan... :D
 
Voi se nukkuminen ois kyl kivaa. Esikon odotus aikanakin nukuin huonosti vaikka väsy oli suuri. Nyt sit vielä esikko heräilee öisin ja päivällä ei voi oikein ottaa päiväuniakaan. Ihana tuon touhottajan perässä juosta kun on ihan puhki.

Miten tää aika menee niin nopsaa nyt jo rv 7+0? Tutui et viime odotuksessa näitä viikkoja odotettiin ikuisuus. :D
 
Täälläkin nukutaan levottomia yöunia ja heräilen välillä aamuyöstä. Illat on yhtä pilkkimistä, että pysyy hereillä.

Etominen ja närästys on lisääntynyt viime päivien aikana (hyvä hyvä!). Mikään ei oikein maistu ja siitä johtuen painokaan ei liene yhtään noussut. Vatsa on kyllä aika pömppis jo, ja varsinkin iltaisin valtava.

Vitamiineista Olen syönyt pelkästään foolihappolisää ja muuten yrittänyt syödä mahdollisimman terveellisesti. Makea ja epäterveellinen ei onneksi maistu, ei tosin oikein kunnon ruokakaan. Ainut "pahe" on vehnäpaahtoleipä, siihen on tällä hetkellä valtava himo!

Miita 1969 toivotaan, että tuhruvuoto on täysin harmitonta. Omalla kohdallani tuhruvuodot eivät ole enteilleet mitään hyvää, mutta nuo vuodot ovat varmaan suurimmassa osassa tapauksia ihan harmittomia ja ohimeneviä. Tsemppiä!!

Vähän jo jännittää huominen kontrolliultra...

Bebel ja Helmi 9+0 POKS
 
Kiitos Eveny uudesta avauksesta!

Mun raskausoireet on aikalailla hävinneet. Pahoinvointia on ollut tosi vähän edellisiin raskauksiin verrattuna. No, jalkakarvat kasvaa ihan viidakkomalliin, eli pelkästään sen perusteella teen tässä vaiheessa villin veikkauksen-poika :D
Noin on ollut ainakin kaikissa aiemmissa raskauksissa ;)

Mulla on neuvolalääkäri keskiviikkona ja sitä ennen käyn varmaankin tiistaina labroissa- ne veriryhmä, pissanäyte, seulakokeet...ja kupat sun muut, mitkä testataan kaikilta automaticly.
Salaa toivon, että oma terkkari olisi paikalla neuvolassa ja ultraisi pikkuisen, koska hän osaa myös katsastaa "viikkoja" kohdilleen :) Neuvolasta saan ajan np-ultraan.

Näkyykös muilla jo massu? Mun on pitänyt vaihtaa osa vaatteista jo väljempiin. Farkut varsinkin puristaa. En oo koskaan aiemmin käyttänyt masutuubia, mutta nyt saattaisin ommella sellaisen itse. Tykkään niin paljon noista farkuista, että haluaisin pitää niitä- vaikka sitten nappi auki- masutuubi siinä päällä peittämässä avonaista vetskaria.

Herkut: voi ei, mulle ne maistuu liiankin hyvin! Karkkeja on pakko melkein pitää jemmassa huonon olon varalta, mutta koska sitä ei pahemmin ole, niin ihan muuten vaan tekosyynä :D

Vanhempani eivät tiedä raskaudestani vielä mitään. En ole keksinyt kenoa, miten ilmoittaa: " Hei, meille tulee kuudes lapsi! :D " Minusta tätä ei ilmoitetan enää millään "söpöllä runolla" :D Ei mun vanhemmilla ole ollut mitään kielteisiä asenteita meidän perhepolitiikkaa kohtaan. Ehkä tyydytään vaan odottamaan ja katsotaan, että koska oikein huomaavat :) Sama koskee miehen vanhempia.

T: luputupuna ja heppuli 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei! :wave:

reissusta palattu ja sainpa sinä aikana lääkäriltä puhelun, jossa sain kilpirauhasen vajaatoiminnan dg:n, on sitä jo puolisen toista vuotta odoteltukin..
Mulla oli viikko sitten ruskean-vaaleanpunaista vuotoa ihan vähän, mutta se loppui -onneksi.
Huono olo ja järjetön väsymys vaivaa. Silmät ei pysy millään auki... |O

RM & Vilpuri 9+0

Eveny: joo, viikot menee tosi nopsaan! Esikoisesta nää viikot mateli, kakkosestakin hitaasti, mutta nopeammin kuin esikoisesta ja nyt kolmannen kohdalla mä olin ihan järkyttynyt, kun huomasin, että on jo rv9+! Mut kivempi näin päin, aika kyllä hidastuu talven tullen... :kieh:
 

Yhteistyössä