Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

The Esikoisesta Haaveilevat –pinosta vuosina 2011 ja 2012 plussanneet




Laskettu aika
Nimimerkki, ikä, synnytyssairaala


2012


22.6.
Pikkumyy87

15.7.
NuttyKitty, 27, NKL Poikalupaus

6.8.
-pansku-, 24, OYS Tyttölupaus

12.8.
Taiteilijatar, 29, NKL Poikaveikkaus

27.8.
Vanilja 87, 24, TAYS

8.9.
lemonade, 26, K-PKS

16.10.
Chiba, 23, TAYS Poikalupaus

4.11.
nellielli, 27, TAYS Tyttölupaus

1.12
mirkkunen_, 23, NKL

31.12
Yöperhonen-

2013





Syntyneet 2011

Päivänsäde * tyttö * 28.4. klo 9.43 * 3110 g / 47,5 cm

Otokka * poika * 11.6. klo 19.35 * 3410 g / 51 cm

Zannuli * tyttö * 1.7. klo 02.35 * 3930 g / 51 cm

Mary Jane * poika * 1.7. klo 11.03 * 4300 g / 55,5 cm

Keiju123 * tyttö * 10.7. * 3930 g / 50 cm

HennaN * tyttö * 17.7. klo 21.28 * 3440 g / 51,5 cm

espe-- * poika * 18.7. klo 17:06 * 3320 g / 49 cm

NiQ * tyttö * 25.7. klo 17.30 * 3512 g / 50 cm

taiska87 * poika * 17.8. klo 1.22 * 3290 g / 51 cm

Hyppy * poika * 27.8. * 3480 g / 50,5 cm

Zophie * poika * 28.9. * 3230 g / 50 cm

jonna_82 * tyttö * 16.10. * 3066 g / 47 cm

Mimmu1984 * tyttö * 20.10. * 3600 g / 51,5 cm

iseeyou * poika * 31.12. * 3640 g / 50 cm



Syntyneet 2012

sokruli * tyttö * 6.1. * 3595 g / 49,5 cm

Namppis88 * poika * 15.1. * 2130 g / 44 cm

Jomi * poika * 16.1. * 3740 g / 50 cm

"kuumeilija" * poika * 25.2. * 3320 g / 52 cm

Laretzki * tyttö * 1.3. * 4210 g / 51 cm

Memelisa * tyttö * 4.3. * 3165 g / 50 cm

PikkuHöttiäinen * tyttö * 28.3. * 3740 g / 51 cm

Epa_88 * poika * 31.3. * 3315 g / 50 cm

syysmyrsky * poika * 15.4. * 4010 g / 52 cm

mynttis * tyttö * 17.4. * 3490 g / 51 cm

tiuhti_ * poika * 23.4 * 3480 g / 50 cm

eskapismi * poika * 2.5. * 3420 g / 52 cm

Gabrielle * tyttölupaus * LA 4.5. *

viida * tyttö * 9.5. * 3565 g / 49 cm

atl * kaksoset * 10.5. * poika * 3130 g / 49 cm * tyttö * 2580 g / 47 cm

Emby^ * poika * 11.6. * 3290 g / 50 cm



Esikoishaaveista syntyneiden pino



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



HUOM! Päivityspyynnöt lihavoituna tai punaisella tms.

Edelliset pinot:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1857778-esikoishaaveista-syksylla-2010-plussanneet/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1998778-esikoishaaveista-2010-2011-plussanneet/
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Minä nyt vähän hätäilen ja ilmoittelen täällä jo itsestäni. Tein jo tiistaina positiivisen raskaustestin vaikka eilen/tänään ois pitäny menkkojen vasta alkaa.. Huomenna soitan polille ja varaan ultraan ajan. Clomeja kokeilimme uudelleen ja kaks munasolua kypsyi joten nyt jännitetään sit urakalla :D Viime keväänä km joten sekin ahdistaa tässä..

Mutta laitan sitten tarkempia tietoja kunhan tiedän että kaikki on hyvin!
 
Oi ihanaa uusi pino ja uusi vuosi! :) Hyvää parempaa vuotta kaikille! :heart:

iseeyou Onnea pienestä prinssistä :heart::flower: sinä et sit pystynyt pidättämään. ;) mut onneks se kitinä alkaa tosiaan vasta 15vuoden päästä :D

lemonade Suurimmat onnittelut!! :heart: eikös se ollut juuri sulla kun ei minkään lääkkeiden tai ihmeiden pitänyt auttaa raskautumiseen vai muistanko väärin? Niin niitä ihmeitä käy :)


(.) Täällä maha kasvanut ihan hirveesti parissa kolmessa viikossa. Eilen kaikki kaveritkin oli järkyttyneitä et herranisä mistä toi maha on tullut. Ahdistaa olla huomion keskipisteenä kavereiden ja tuttujen keskellä,kun ite tuntee olonsa aivan lehmäksi ja kaikkien mielestä maha on niiiiiiiin soma. Enkä myöskään tykkää et mua kosketellaan ku ei oo ennenkää kenenkä tarvinnut mahaa koskea,en ymmärrä sitä juttua. Tällaista ahdistusta siis eiliseltä illalta :D


syysmyrsky & viuhahtelija 26+1
 
Oiiiiij! iseeyoulle lämpimät onnittelut pienestä pojasta! :) Ihanaa! Pojalla on kyllä maailman komeimmat syntymäpäiväbileet, kun koko Suomi juhlii :) :heart:

Oikein antoisaa uutta vuotta kaikille muruille :heart:

Täällä ollaan flunssa kourissa, se on tehny tuloaan jo oikeesti kuukauden, mut jos se nyt sitte iski. Vähän yskääki yritti tulla yöllä.. Mä oon niiiiiiiiiiiiiiiin huonosti nukkunu, et en tiiä pitäskö itkee vai mennä takas nukkuu.. :p

Jjoo-o, jos niistäis taas välillä ja lähtis näyttämään kummitädille vatsaa.. :)

Emby^ ja Jormaliini (aka nökö) 15+6
 
syysmyrsky: Clomit jätettiin pois kun niistä tuli kystia, mutta sitten kokeiltiin toisia juttuja kun kaikki meni vaan huonompaan suuntaan ja kuitenkin kokeiltiin uudelleen clomeja, ja heti pam! Nyt vaan toivotaan että kaikki hyvin :heart:
 
Heippa taas!

Taiteilijatar Suurkiitokset päivitysvastuun ottamisesta!

iseeyou Lämpimät onnittelut koko perheelle! :heart:

Onnittelut myös hienoista ultrakuulumisista ja sukupuolilupauksista kaikille asianosaisille! :D

lemonade Onnea plussaamisen johdosta ja tervetuloa odotuspuolelle! :)

(.) Tänään ollaan täysiaikaisia! :heart: Tunteet on sen suhteen kylläkin aika ristiriitaiset tällä hetkellä. Tätä päivää on odoteltu hartaasti, mutta mulle pukkas uuden ahdistuksen aiheen torstain neuvolassa, kun todettiinkin meidän pikkuisen akrobaatin tehneen kuperkeikan masussa ja olevan nyt siis perätilassa. Sydänäänet löytyikin yllättäen ihan ylävatsalta ja lähdettiin samantien käymään naapurialueen neuvolassa ultrattavana. Siellä pt varmistui ja sainpa selityksen sille, miksi liikkeet on tuntuneet nyt erilaisilta. Aamulla ennen neuvolaa mulla välähtikin mielessä ajatus siitä, ettei vaan olisi vinksahtanut istualleen, mutta ajattelin et varmaan kuvittelen omiani. Sektioon joutuminen on ollut mulle se isoin pelko ja olen odottanut todella paljon normaalin alasynnytyksen kokemista, joten jos vauva ei nyt hoksaa itse kääntyä tai jos sitä ei äitiyspolilla saada tai voida kääntää, niin pettymys on kyllä suunnaton. Perätilasynnytystä en halua, koska vauvaan kohdistuvat riskit on mun makuun ihan liian suuret, vaikka äidille se vois ollakin ihan tavalliseen alatiesynnytykseen verrattavissa oleva. Nyt siis odottelen aikaa Taysiin hermoromahduksen partaalla ja yritän kotosalla tehdä sen minkä voin kannustaakseni vauvaa kääntymään itsekseen (eli teen kissavenytyksiä ja konttailen ympäriinsä jne). Ulkokäännökseen kyllä suostun ihan mielelläni, jos vain rupeavat tekemään, vaikka se ei ensisynnyttäjien kohdalla onnistu kuin noin 40 prosentilla. Mulla on mahdollisena esteenä ylipaino eli vauvasta ei välttämättä saa kunnolla otetta ja sit tuo etuseinämässä oleva istukka saattaa myös vähän hankaloittaa.

Hajotus ei ulotu vielä onneks fyysiselle puolelle, vaan olo on suurimman osan ajasta ihan hyvä edelleen. Toki semmoista pientä kolotusta ja vaivaa on, mut ei tosiaan mitään sietämätöntä :)

Onnellista uutta vuotta kaikille!

Jomi & SS 37+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: syysmyrsky
ONNEA VUODELLE 2012 :kiss:

iseeyou, onnea onnea onnea koko perheelle :heart: mie arvasin että teille oli lähtö tullut! :) odottelen synnytyskertomustasi, jahka jaksat ja ehdit kirjotella =)

Sokruli, kuinkas siellä? :rolleyes:

lemonade, ihanaa ihanaa ihanaa :kiss: ONNEA! VIHDOIN!

Vanilja 87, onnea onnea onnea vielä kerran :flower:

tiuhti ja T 21+4
 
atl
iseeyou Valtaisat onnittelut pikkumiehen syntymän johdosta!

Isot onnittelut myös plussanneille!

Täällä ollaan tulossa hulluksi. Vaikka kotona oleminen tuntuu vauvojen kannalta paremmalta, kuin töissäkäynti, tarvitsisin erittäin kipeästi jotain muutakin ajateltavaa, kuin nuo pikkuiset tuolla mahassa. Vaikka keskustelupalstat on hyvää vertaistukea, niin etenkin monikkopalsta on saanut mut aivan hysteeriseksi, koska siellä ei taida olla yhtään odottajaa, jolla ei ongelmia olisi ollut. Itsellä on kaikenlaista oiretta, alan pikkuhiljaa uskoa, että osa on noita kivuttomia harkkasuppareita. Ja lääkärikin viime viikolla sanoi, että jotain supistamista on ollut, koska kohdunsuu on pehmentynyt. Nyt olen sitten kauhuissani joka supistuksesta.. Onneksi saan vielä nukuttua, ja mahaosasto rauhoittuu hyvin yöunen aikana. Lisäksi olen huomannut, että olen jotenkin niin kietoutunut tähän odottamiseen ja pelkäämiseen, etten oikein jaksa olla kiinnostunut toisista ihmisistä, tai olla millään tapaa sosiaalisesti aktiivinen, koska loppujen lopuksi joudun kuitenkin odottamaan näitä vauvoja yksin. Jokainen kipu ja vihlaisu tuntuu vain mussa. Taitaa olla jotain odotusajan masennusta ilmassa.

Anteeksi pitkä oma napa, tuntui vaan tarpeelliselta saada purkautua.

Mulle vois päivittää ikä 26 ja kaksoset.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! :)

Päivitykset tehty. :)

Anteeksi ON. :ashamed:
Tänään olisi eka työharjoittelupäivä. Jännittää. Tiedän, että hyvin menee, mutta vähän mietityttää, ku eilen illalla alkoi sitten posliiniastian tervehtimiset. Pitää ensimmäiseksi kartottaa, että missä vessat on. ;)

Hyvää viikkoa kaikille! :)

Taiteilijatar 8+0
 
Huomenta!

Isot ONNITTELUT iseeyou pienestä prinssistä :heart: Täällä myöskin odotellaan synnytyskertomusta sitten kun jaksat kertoilla. Sokrulin tilannetta myös jännäillään, joko joko joko ;)

Kiitos Taiteilijatar uudesta pinosta =)

Ja paljon ONNEA lemonade ja vanilja plussaamisesta!!

Emby Onnea liikkeiden tuntemisesta :heart:

ON Täällä alamahakivut vaan jatkuu eikä selitystä löydy... Tuntuu jo että lääkärit ei edes usko mua kun yritän niistä kertoa. Nyt ei oo enää eroa onko levossa vai touhuaa, aina sattuu :( Tätä se on sit vissiin loppuun asti ja kyllä vituttaa! Ja koko ajan saa kuulla kaikilta miten helppo raskaus on ollu ja tehny sitä ja tätä vielä viimesillään ja sit päivitellään että miten sulla tolleen?? No enpä tätä itse olisi valinnu.. :kieh: Lauantaina ois kuitenkin lähtö häämatkalle ja sitä odotellessa =)

viida ja pikku eskimo POKS POKS 23+0
 
Kiitos kaikille!

Tänään oli vielä pakko varmistaa ja entistä tummempi viiva tuli :heart: Ultra vasta 26.1 joten joutuu liian kauan panikoimaan nyt sitten vielä.. Toivottavasti tällä kertaa siellä näkyis sydämenlyönnit..:ashamed:
 
tiuhti Juu on katsottu ja myös kaikki näytteet ja kokeet ottavat aina mutta ei niissä mitään oo... Liikkeellelähtö kivut on ne pahimmat ja jalkoja ei voi liikuttaa tai nostaa ollenkaan. Mutta mitäpä sitä ei pienen tyllerön eteen tekisi ja kärsisi :heart: Ehkäpä siellä majaileekin sitten erityisen kiltti ja helppo lapsi kun odotusaikana on kaikki mahdolliset vaivat :D :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Laretzki
Onnittelut uusista plussista!

atl Mulla oli yhdessä vaiheessa kanssa sellanen vaihe, etten olis jaksanut minkäänlaisia sosiaalisia kontakteja tai koulunkäyntiä. Vaikkei mitään kipuja yms. ollut, tuntui ettei ketään kiinnosta mun tila, jotta olis kuulumisia kyselty ja muutenkin oli sellanen fiilis ettei kukaan tajua. Itellä se meni sit ohi, mutta veikkaan että alkaa toi sisäänpäin kääntyminen uudestaan jollain tasolla tässä pikkuhiljaa kun synnytys alkaa kuitenkin olemaan jo aika paljon lähempänä...

viida Mulla ollut helppo raskaus, mutta voin kuvitella miten paljon ottaa varmasti päähän tollanen. Jos niitä kipuja tai vaivoja tulee, niin ei sille voi mitään, sitä täytyy vaan hidastaa ja toivoa että helpottaa.

ON: Alkaa lievä paniikki iskeä tavaroiden kanssa. Tuossa äsken laitoin menemään tilauksen turvakaukalosta ja kylpyammeesta. Kaukaloksi tulee Brion Primo ja ammeeksi ostettiin se Flexi Bath, koska tilat kylppärissä ammeen säilytykseen on aika pienet. Tuon saa kivasti kasaan ja vaikka sit pesukoneen ja seinän väliin. Pinnasänkyä yritetään kovaan kyytiin metsästää ja paikallisen nettipalstan kautta löytyi muutama, kun vaan joku sit vastaisi puhelimeen.

Tänään olis tarkotus seuraavaksi aloittaa tuon sitten uuden päällisen tekeminen. Ei oo vähään aikaan tullut ommeltua ilman kaavoja, että saapa nähdä mitä tästä tulee. Sormet syyhyis myös ihan vaatteiden ompeluun, mutta pitäis saumuri ensin korjata ja sen esteenä on hiukkasen toi rahatilanne : / Reteesti laitetaan vihreää maastokuviollista kangasta ja tummanvihreetä samettia, vaikka tyttönen tulossa...

Ja voi että tuli saunasta hyvännäköinen kun eilen tehtiin paneelien suojaus. Ihana hopeanharmaa helmiäinen, josta puun oma väri kuultaa läpi. Eilen vielä mietin,että oliko sittenkin liian tumma, mutta ei. Tänään näyttää oikein makealta.

Lare ja Spyro 32+2

 
Täällä sairasloma jatkuu ja sain myös neuvolasta RD terveiset. Sillonku tätä lasta tekemällä tehtiin niin lupasin itelleni etten valita raskaus aikana ja nautin tästä täydestä sydämestäni,mut nyt kyllä harmittaa niin paljon ettei itkukaan pysy poissa.
 
Viimeksi muokattu:
Juu täällä viel yhessä kasassa. Perkele sentään. Anteeks, mut ottaa niin päähän ku piti jo käynnistää tää synnytys joulukuun puolessa välissä, mut ei oo tarvinu ku mulla mukamas on niin hyvä olo. :headwall:

Huomenna ois neuvola, sit saa tietää tän viikon suunitelmat. Viimestään perjantaina tai lauantaina käynnistellään :)

- Sokruli ja pikku neiti 41+0 -
 
Sokruli, mua harmittaa sun puolestas ihan kauheesti, käynnistäisivät jo huomenna sitten ku sulla neuvola, laittasivat lähetteen! eikö siellä ollu aika iso asukas kumminki?

syysmyrsky, toki pitääkin harmittaa kun tulee RD :( tosi harmi juttu! joudutko siis ihan pistämään nyt? MUTTA, onneksi se menee ohitse kun lapsi syntyy :) ettei jää pysyväksi!

viida, niin olihan sulla paikat kiinni? mites saikku? :) onko sulla ollu selän kanssa joskus ongelmia? anteeks ku utelen :ashamed:.. onko tukivyötä? kyllä tuo tollanen harmittaa, mua harmittaa sun puolesta! onneksi se on vaan väliaikaista, mutta varmasti mietit teettekö toista.. ootko lukenu näistä: SPD-symphysis pubis dysfunction - Vauva.infon foorumi :) tossa on ketju, en oikein parempaa löytäny näi äkkiseltään..

Lare, mä näkisin mielelläni kuvaa siitä saunan paneelista :) kuulostaa tosi hyvälle!!!!
 
Kiitos kaikille!

Tänään oli vielä pakko varmistaa ja entistä tummempi viiva tuli :heart: Ultra vasta 26.1 joten joutuu liian kauan panikoimaan nyt sitten vielä.. Toivottavasti tällä kertaa siellä näkyis sydämenlyönnit..:ashamed:
mä uskon että sinuu pelottaa, muaki pelotti ilman aikasempaa kokemaa! mutta koita silti nauttia :) mä uskon, että kaikki on hyvin! harvoin tulee kahta tm:aa peräkkäin! kiljahda edes vähän riemusta ;)
 
  • Tykkää
Reactions: lemonade
Heippa,

Omanapailen:
eli täällä oltiin tänään TYKS:issä sen sokeriarvoja mittaavan sensorin purussa, lääkärissä ja ultrassa. Ensinnäkin lääkäri oli MYÖHÄSSÄ TUNNIN, hiukan sapetti.

Lääkäri sanoi ettei ole ikinä nähnyt tuollaista ristiriitaa sensorin ja kotimittauksen suhteen...Eli siis sensorin arvot ihan pilvissä ja oma mittauksessa vain muutamana päivänä ylitys. Jokkella kaikki hyvin ja tyyppi painaa jo 1360g! Mutta mutta, sokereita joudun seuraamaan vielä 9.1 asti jolloin lääkäri soittaa ja kysyy arvot; silloin selviää aloitetaanko lääkitys vai ei.

Epa ja Jokke 29+0 <3
 

Yhteistyössä