oOoO-Huhtikuun Helmet 2012 * HELMIKUUSSA*-oOoO



(nimi, la, ikä, sairaala, mones lapsi)

25.3.2012
olive10

26.3.2012
Äittä-83 * 28 v * Oys * toinen / Poikalupaus

27.3.2012
Jouskari-80 * 31v * Kättäri/H* kolmas

29.3.2012
annelin * 29v. * TAYS * toinen / Poikalupaus
amie88 * 23v * kättäri * ensimmäinen / Tyttölupaus

30.3.2012
heik-ku * 26v * PKKS * toinen

31.3.2012
kekkuvekku * 23 * ? * Ensimmäinen
Tiukuliina89 * 22v * K-hks * kolmas / tyttöolo
Melissa84 * 27v. * K-HKS * ensimmäinen

1.4.2012
Linn * 26v * TYKS * toinen / Poikalupaus
Midia * 35v * ? * toinen / Poikalupaus
Tiijona * 27v. * Kättäri * ensimmäinen / Poikalupaus
Tähti77 * ? * KOS * kolmas
Marimi * 25v * K-SKS * toinen / Poikalupaus

2.4.2012
- Sandy * 29v * Seks * toinen
GCS15 * 25v. * VKS * kolmas / poikaveikkaus

3.4.2012
Ceali * 29v * Kät * toinen / Lilleri poikaolo / Poikalupaus
satupanda * ? * ulkomaa * ?
Mallamia * ? KaKS * esikoinen / Poikalupaus
Lalle * 19v * Kättäri * ensimmäinen / Tyttölupaus

4.4.2012
Mansikkasuu * 33v * HYS * kolmas
Lumihiutale 73 * 38 * KYS* ?
mudelude * ? * PHKS * toinen lapsi
jassåå * 26v * TYKS * toinen / Tyttölupaus
Peppi78 * 33v * PHKS * viides ~ Iines
Champion * 29v * vas/tays * kolmas / Martti / Poikalupaus
Papuli * 36v * TAYS * neljäs
Samirja * 32v * kättäri * ensimmäinen
vauvahaaveita * 27v. * OYS * kolmas / tyttöolo / Tyttölupaus
felina * 25v * OYS * ensimmäinen / poikaolo
NelliKaramelli * 35v * kätilöopisto * ensimmäinen / Poikalupaus
Adelei * 20v * K-SKS * toinen / Poikalupaus
ekulainen * 18v. * kättäri * ensimmäinen / Tyttölupaus

5.4.2012
sm * 27v * ? * ensimmäinen
Avokado * 30v * K-PKS * kolmas / Tyttölupaus
Milli2 * 32v * EKKS * kolmas
Adalmis * 26v. * OYS * toinen / "Kerttu" tyttöolo / Poikalupaus
onnenpotku * 25v. * KSKS * ensimmäinen / Poikalupaus
SysterP * 34v. * Pietarsaari * ensimmäinen / Poikalupaus
ihme otus * 27v. * Kättäri * kolmas / tyttöolo

6.4.2012
viiru_ * ? * ? * ensimmäinen

7.4.2012
Sale81 *30v * K-SKS * kolmas / poikaolo / Poikalupaus
syysmyrsky * 22v * SatKs * ensimmäinen / Poikalupaus
icy * 21v * SatKs * ensimmäinen / tyttöolo

8.4.2012
ninnu. * 23v * ? * toinen
hallaneito * 23v * OYS * ensimmäinen

9.4.2012
Nipsu81 * 29v * TAYS * ensimmäinen / poikaolo / Poikalupaus
KETTE * 36v * OYS * viides
missLuupää * 29v. * ? * kolmas

10.4.2012
kolmas3 * ? * ? * kolmas
saraneito * 25v * HYS * ensimmäinen / tyttöolo
susa12 * 30v * LKS * kolmas / Poikalupaus
Heijut * 28v. * SeKs * toinen / Tyttölupaus
Kuudes Ihme:) * ? * ? * kuudes / Tyttölupaus
^minski^ * 30v. * TYKS * toinen / Tyttölupaus


12.4.2012
-minde- * 26v * K-SKS * toinen / Poikalupaus
Jozzu85 * 26v. * K-SKS * kolmas / Poikalupaus

13.4.2012
pomppuli * 29v. * TAYS * kolmas / Poikalupaus

14.4.2012
Sandemar * 33v * P-KKS * kolmas / Tyttölupaus
möllöttäjä * 21v * HYS * ensimmäinen
Lolaa * 20v * HYS * ensimmäinen / Poikalupaus
Josefia * ? * KAKS * kolmas / poikaolo / Poikalupaus

15.4.2012
killiäinen * 30v * HYS * ensimmäinen / Poikalupaus
Löllöttelijä * 21v * HYS * ensimmäinen / tyttöolo / Tyttölupaus
Anazu * ? * TYKS * esikoinen / Poikalupaus
Miukkari * ? * ? * toinen / Poikalupaus

16.4.2012
piiper75 * 36v * K-PKS * toinen / Poikalupaus
Cerine * 28v * Kättäri * ensimmäinen / Poikalupaus

17.4.2012
tikru1983 * 28v * KOS * kolmonen / Poikalupaus
kultakurkku * 30v * LPKS * kolmas / poikatoive / Poikalupaus
suska84 * 27v * TAYS * ensimmäinen / Poikalupaus

18.4.2012
Trio75 * 36v * NKL * kolmas
huppa * 29v * SeKs * neljäs / Taimi

19.4.2012
HappyHippo * 30v * TAYS * toinen
nokikana * 24v * MKS * toinen
Nyyti84 * 27v * SatKS * ensimmäinen / Poikalupaus

20.4.2012
pp-86 * 25v * OYS * toinen
Ruohotar * 35v * HYS * toinen / poikaolo / Poikalupaus
fishbone * 26v. * KAKS * ensimmäinen

21.4.2012
Annamariaplus2 * 26v * SatkS * toinen / Poikalupaus
Tanya 82 * ? * NKL * toinen / Poikalupaus

22.4.2012
Lilli-80 * ? * K-SKS * ensimmäinen
mamamia * ? * ? * kolmas / Poikalupaus

23.4.2012
misteli83 * 27v. * TYKS * toinen
minimami * 25v. * TAYS * ensimmäinen / Poikalupaus
neiti80 * 31v. * SeKS * Esikoiset / Poikalupaus ja Tyttölupaus
Masukuski * 26v * OYS * ensimmäinen / Tyttölupaus
Soju * 20v. * TAYS * ? / Poikalupaus
Sorel * 28v. * NKL * ensimmäinen / Poikalupaus

24.4.2012
maximillianna * 27v * KYS * viides / Tyttölupaus
Olki * 29v * HYS * ensimmäinen / Poikalupaus
BABYlonialainen * 29v. * SatKs * ensimmäinen / Poikalupaus
Jatiska * 35v. * KOKS * kolmas / poikaolo

25.4.2012
inger * 25v * ? * toinen / Poikalupaus
jazzi * 28v * NKL * ensimmäinen / Tyttölupaus
CVAD * ? * TAYS * esikoinen
Aobhinn * 25v * TYKS * ensimmäinen / Poikalupaus
mammal83 * 28v. * K-HKS * ensimmäinen / Poikalupaus

26.4.2012
The äiti * 23v * PHKS * toinen

27.4.2012
luosto * 38v * satks * neljäs / tyttöolo
masulainen * 20v * ? * ensimmäinen / Tyttölupaus
aamupalajuusto * 20v. * ? * ensimmäinen
avantasia * 25v * k-sks * toinen / poikaolo / Tyttölupaus
Papaya * 19v * K-PKS * ensimmäinen / tyttöolo / Tyttölupaus
Vappuvaavi * 29v. * haikaranpesä * ensimmäinen
||Lallu|| * ? * ? * toinen


29.4.2012
Lelluskiini * 19v * K-HKS * esikoinen
Katrin * 32 * SeKS * ensimmäinen / Tyttölupaus
-mimi- * 24v * KOKS * toinen
bluebaby * 27v * OYS * esikoinen / Tyttölupaus
Ilo81 * 30v * TAYS * neljäs / Poikalupaus
Höpäjä * 28v. * LKS * toinen
mannamuu * 24v * kättäri * esikoinen / tyttöolo

30.4.2012
Mymosa * 28v * MKS * kolmas / poikaolo / Poikalupaus
Lilie * 34v * TAYS * ensimmäinen / Tyttölupaus
Angie * 34v. * Kättäri * ensimmäinen / Poikalupaus
viida * 26 * K-SKS * ensimmäinen / tyttöolo / Tyttölupaus

2.5.2012
Pipsa76 * 36v * NKL * Ensimmäiset / Tyttölupaus ja Poikalupaus



SYNTYNEET:
GCS15 * 10.2 klo 8:26 * Poikavauva * 2250g / 44,5cm * rv 32+4



49 Poikalupausta
23 Tyttölupausta




SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
SÖS = Södersjukhuset, Tukholma
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
KUS = Karolinska universitetssjukhuset i Solna



MENETYKSEN KOHDANNEET :
* LittleStar
* Bela88
* puppa
* wendy79
* chamon
* Tiinaww
* hoya bella
* M1n1
* nyyttinen
* fanttomi
* Pumpuli-81 Enkelivauva



EDELLISET KESKUSTELUT:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...t-heinakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen.../#post24309778
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen.../#post24530094
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2036244-huhtikuun-helmet-2012-lokakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2049734-huhtikuun-helmet-2012-marraskuussa/#post24932396
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2063136-huhtikuun-helmet-2012-joulukuussa/#post25132652
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2076317-aaa-huhtikuun-helmet-2012-tammikuussa-aaa/#post25336454



SAIRAALAAN MUKAAN :
* NEUVOLAKORTTI
* HYGIENIATUOTTEET
* LATURI PUHELIMEEN JA KAMERAAN
* KAMERA
* OMIA VAATTEITA ( JOS EI HALUA OLLA SAIRAALAVAATTEISSA )
* VAUVALLE KOTIINTULOVAATTEET JA KAUKALO
* LUKEMISTA/NAPOSTELTAVAA
* LIIVINSUOJAT
* IMETYSLIIVIT



VAUVALLE / ÄIDILLE KOTIIN :
* PINNASÄNKY / VUODEVAATTEET
* KAUKALO
* TUTTI/TUTTIPULLO
* VAATTEITA
* ITKUHÄLYTIN
* VAUNUT / RATTAAT
* PUHDISTUSPYYHKEITÄ
* VAIPPOJA
* SINKKIVOIDE / PERUSVOIDE / Lampaanvillavoide
* SUPPOJA
* SITTERI
* HARSOJA
* KUUMEMITTARI
* TALKKI
* LIIVINSUOJAT
* IMETYSLIIVIT
* KANTOLIINA
* KYLPYAMME
* PUMPULI / VANULAPUT
* KORVIKE
* RINTAPUMPPU
* KYNSISAKSET
* IMETYSTYYNY
* RINTAKUMI
* IMETYSPAIDAT
* KYLPYMITTARI
* PYYHE
* HOITOPÖYTÄ / TASO
* HOITOLAUKKU
* SENSITIVE PESUAINEET
(* RELATIPAT, D-TIPAT YMS.)
 
Viimeksi muokattu:
Hieno uusi pino :)

Heti pakko korkata.
Neuvolakuulumiset tältä päivältä:
rv 29+0
Paino noussu taas yli 900g/viikko, kokonaisnousu 11,5kg :O
Hb 113
kohdunpohjan korkeus 28cm yläkäyrillä mennään
Sain sen esitietolomakkeen :)

Tätin kans keskusteltiin saikun jatkosta, ja meinas et varmaan saan olla kotona loppuun asti. Laitto kyselyä neuvolalääkärille.

Ja just soitin palkanlaskijalle ja palkalliset saikkupäivät loppuu 12.2. eli kolmisen viikkoa jää sitten sairaskassan tuloille. Kuinkahan paljon tulot putoaa silloin? Ihanasti kuitenkin tiedot kulkee palkanlaskijan ja sairaskassan välillä, mun ei tarvi niihin puuttua :)

Kultakurkku ja Eemi 29+0
 
Aiemmin oli puhetta että syntyyköhän ensimmäinen huhtikuinen helmi- vai maaliskuussa, niin jokohan tänne tulee nyt helmikuussa jo se ensimmäinen huhtikuunhelmi :) :heart: Toki toivotaan että vauvat viihtyy mahdollisimman pitkään yksiöissään, mutta saattaa hyvinkin olla mahdollista että 4 viikon sisällä saadaan eka vauva maailmaan.. :)

Koululaiset soittivat ja ovat tulossa, nyt vielä kahville ennen kuin alkaa läksy- ja välipalahommat..
 
Kiitos vauvikselle uudesta pinosta! :)
Itsekin tulen sen korkkaamaan neuvolakuulumisten kera eli
painoa oli tullu sitten viime kerran 3 kg :( yhteensä on tullut noin 6-7kg. En tykkää.
Verenpaine ok, pissa puhdas.
Vauvalla kaikki hyvin, sf kasvaa kivasti keskikäyrän tuntumassa.
Hb oli noussu taas hieman 127 -> 130

Ensi viikolla loppuu saikku ja varattiin uusi aika lääkärille heti siihen perään, koska en pysty töihin kun en pysty edes kävelemään alle km matkaa. Fiilis on maassa, koska tuntuu et olen tuottanu pettymyksen niin itselleni kuin miehelleki (vaikka näin ei kuulemma ole) mut oon jotenki niin pettyny ja tunnen olevani heikko ihminen kun en pysty töitäkään tekemään. Syytän kyl hormoneja näistä fiiliksistä. :'( Kunnon luuseri fiilis. Kaivais kaapista suklaata suruun.. niin ja sit potea huonoa omaatuntoa siitä.. huoh.

L& Nti S 29+2 (vasta)
 
Kiitos uudesta pinosta, onpa meitä paljon nyt kun katsoo taas tuota listaa! :wave:

Ja ihan hassua, että ensi kuussa koittaa jo äitiysloma. Ensimmäisen kanssa tuntuu ihan uskomattomalta, että sitten vaan yksi aamu jäänkin kotiin ja töissä ei sitten enää tosiaan hetkeen tarvitse olla.. :whistle:

Neuvolakuulumisia täältäkin, tällä kertaa lääkärikäynti.
Painoa +493g (yhteensä 5kg tähän mennessä)
Turvotus -
Paineet 105/71
Pissa puhdas
HG ei mitattu
SF-mitta 29
Sykkeet 135
Liikkeet ++

Tuo sf-mitta huitelee ihan omissa korkeuksissaan! Lääkärin mukaan se voi vielä tasaantua kun paino ja sokerit on kunnossa niin ei pitäisi olla mitään hätää..

Vappuvaavi ja tulokas 27+4
 
Ajattelin korkata tämän pinon, taas en ole vähään aikaan kirjotellut mutta lukemassa kyllä käyn aina kun kerkiän. Tämä viikko on talvilomaa, tuntuu että joka päivällä on hirveesti kaikkee ohjelmaa. Tuntuu jyllä hassulta että alkaa jo helmikuu, enää pari kuukautta ja on jo huhtikuu, alkaa jo vähän hirvittämään.
Neuvolassa kävin eilen, kaikki kunnossa. Hemuli oli jo pää alaspäin, ihan niinkun polikäynnillä jo pari vkoa sitten.
Sokereita edelleen joudun mittailemaan, kotiseurannassa kaikki arvot ollut ihan ok.
Selkäkivut pahentu taas viime viikolla kun olin töissä, eiköhän ne tässä loman aikana taas helpota. Saa sitten nähdä miten kauan jaksaa vielä töissä painaa.
Tällä vkolla olis tarkotus käydä sänky ostamassa, saa nähdä mitä muuta sitä löytyy. Vaunut saatiin eilen.
Kirpakkaa pakkaspäivää!

Killiäinen + Hemuli 29+2
 
Onkohan muuten kuinka yleistä, että vauvat vielä kääntyy näillä viikoilla (31+), jos ovat jo pää alaspäin olleet jonkun aikaa suht napakasti? Tai kaipa niillä vielä on tilaa ihan hyvin pyöriä, sais nyt vaan pysyä noin päin :)
 
Tänään oli aamulla neuvola:
-painoa tullut koko raskauden aikana 1 kg
-verenpaine: 107/ 61
-sf:26
-vauvan syke oli 138
-turvotusta on, mut ainoastaan sormissa...

Hemogloiinia ei mitattu. Nyt mulla tiheneekin nuo neuvolakäynnit: rupee olemaan 2 viikon välein :)

Kohta tarviikin lähteä töihin, luvassa pitkä työvuoro, nukkumaan pääsee vasta joskus viideltä aamulla- katotaan kuin mun käy :LOL:
 
Neuvolasta soitettiin mulle tänään, ja mun neuvolaa aikaistettiinkin jo tän viikon perjantaille, aikaisempi aika oli vasta 13.2. Kiva päästä jo piakkoin sinne siis :)

Selluliittia ja arpia löytyy täältäkin! Arvet siis esikoiselta saatuja, mutta eivät edes punoita vielä. Nyt on masu kasvanut niin paljon hitaammalla tahdilla, ettei kiristä yhtään samalla tavalla kuin viimeksi. Selluliitit sain enimmäkseen häviämään esikoisen jälkeen, mutta nyt ne on taas palannut reisiin. Keväällä alkaa taas kuntoilu ja syömisien tarkkailu.. :D

Talvesta en minäkään tykkää. Varsinkaan näistä pakkasista, ei oo paljon asiaa mennä ulos esikoisen kanssa.. Tympeetä : / Meinaa välillä olla pikkusen tylsää neljän seinän sisällä, eikä mieskään paljon helpota tilannetta. Herra itse käy töiden lisäksi siellä ja täällä jos kyllästyy sisällä oloon, mutta meikäläinen joutuu aina kököttämään sisällä tytön kanssa. Mua ei innosta heti miehen töistä tultua hyökätä ulos yksinäni, kun olisin niin paljon mieluummin koko perheen kesken. Mutta pöh.

Joku kyseli tavaroista yöhoitopisteelle. Meillä on vaan yks hoitopiste, mutta enpä huomannut että öisin olisi mitään erikoista tarvinnut. Ainoastaan vaippoja ja kosteuspyyhkeitä, ja joku rasva kannattaa olla. Me ei ainakaan öisin mitään kummempia tarvittu :)

Esikoista odottaessa mun maha laskeutui aikaisessa vaiheessa, en nyt muista millä viikoilla mutta ajoissa kuitenkin. Nyt mun maha ei edes ole ollut niin korkealla kuin esikoisesta, mikä on ollut ihan jees :) Esikoinen potki (ja kovaa) kylkiluihin ja mulla nous kaikki ruoka/juoma aina ruokatorvea pitkin ylös jos vähänkin kumarruin. Tietty onhan tää jätkä myös perätilassa niin ei samalla tavalla voikaan potkia mun kylkiluita, mut enivei.

Rintapumppu on mun mielestä kätevä keksintö. Meillä oli Aventin käsikäyttöinen, ostettiin Baby Stylesta: Lastentarvike Baby Style Oy - Avent Rintapumppu, Manuaalinen Tuo on näköjään hieman uudistetumpi malli, kun tuttipullo on erilainen kuin meillä. Itse pumppu taitaa kuitenkin olla sama. Koin pumpum hyödylliseksi, aina kun lähdettiin kyläilemään niin pystyi pumppaamaan maitoa niin mun ei imetyskammoisena tarvinnut imettää vieraiden luona :D

Minkälaiset ruokahalut teillä on? Mulla on aivan järkyttävät, voisin syödä kerralla kolme hevosta ja ponin. :LOL: Ja monta kertaa päivässä. Myös kaikki herkut kelpaa liiankin hyvin. Mä päätin tästä päivästä eteenpäin kahtoa mitä syön, ettei musta vaan tuu mikään jättivalas :D Me ollaan nyt parin viime viikon aikana syöty ihan tuhottomasti, ja leivottu kakkuja ja muffinseja ja muuta!! Hyihyi ei sais.. Pelottaa kyllä mennä nyt neuvolaan kun oon lihonnu kuitenkin pari kiloa viikossa :LOL:
 
Hieno uusi pino, kiitoos :) :flower: Helmikuuta saadaankin tänä vuonna sitten viettää yksi päivä enemmän. Onko kellään täällä kosioaikeita? ;) Mä ite oon jo tukevasti naimisissa :kieh:

Neuvola oli eilen ja kaikki hyvin. Ja ilmeisesti ois just vauva ollut raivotarjonnassa. Sf 30 :LOL: (tänään yksi äiti kysyi koska mulla on laskettu ja ihmetteli kovasti että vasta huhtikuussa :D ) Hemoglobiinia ei ottanu. Paino noussut huimasti taas :( Sen se teettää kun ei kykene enää minkäänlaiseen urheiluun. No tänään kävelin (taapersin) pari kilsaa kauppaan ja sen kunniaksi (ja kun otti niin paljo pattiin...) tulin ostaneeksi aika kasan herkkuja (ihan niinku ne auttas) ja sitten tein uusimman Yhteishyvän ohjeen mukaan kinuskipoppareita :popcorn: ja voi että ne on niin hyviä!!!

Kuudes ihme :) 30
 
  • Tykkää
Reactions: Sale81
Kiitos uudesta pinosta! :) Huhtikuu lähenee..

Mulle vois päivittää tonne tyttölupauksen <3

Onko kellään muulla ilmennyt käden/käsien puutumista, pistelyä ym.? Mulla on vasen käsi tehnyt tätä jo jonkin aikaa. Alkuun oli sormet heräämisen jälkeen kankeat, mutta nyt pistely on jatkuvaa. Ilmeisesti ei mitään vakavaa, joku hermostoon liittyvä ohimenevä juttu. Ei ota kipeää, mutta vähän ilkeä tunne..

Keht.. Eilen illalla pesin hampaita ja tuli kunnon yökkimisreaktio, kun kieltä olin puhdistamassa.. Valehtelematta mulla lirahti housuihin, kun laatta lensi lavuaariin :D Muutenkin on kiva tää uus oire.. Tuntuu, että pitäis mennä pissalle, mutta sitten tuleekin vain olematon liru.. Aargh.. Eilen manasin kun sain itteni puettua toppavaatteisiin (kauhean ähinän kera..), että jaahas, pitäis käydä vessas ennen koiran ulkoiluttamista.. En mennyt, kun en jaksanut riisua: mua ei vessattanut sen lenkinkään jälkeen vaikka ennen lenkkiä tuntui että pakko mennä?!?

Katrin&Tytöntyllerö 27+2
 
Täällä yksi saikkulainen korkkaa uuden pinon. Gyne kirjoitti viime viikolla supisteluiden ja kohdunkaulankanavan takia pari viikkoa lomaa. Sen jälkeen olisi vielä viikko hiihtolomaa. Vaikka töissä oli todella raskasta ja pää oli hajota aina kotiin tullessa, niin silti oli todella vaikea jäädä sairaslomalle. En juuri koskaan sairastele, joten tämä otti kyllä pattiin, että jouduin jäämään. Senkin takia on ollut vaikeaa hyväksy sairasloma, koska olen ollut muuten mielestäni tosi hyvävointinen raskaana ollessa. Toki pieniä vaivoja, mutta aika pieniä tosiaan. Mutta toisaalta nyt olen saanut kyllä levätä ja supistuksia on tullut paljon vähemmän.

Baby on kova melskaamaan tuolla mahassa. Vilkkaimmat ajat ovat aamulla ja illalla. Myös yöllä baby havahtuu kun käyn vessassa. Tuntuu kuin se olisi vähän vinosti poikittain nyt. Eniten tulee potkuja yläoikealle. Ensi viikolla on kontrolli-uä, joten saa sitten nähdä miten perin siellä mahassa ollaan.

Viime viikolla oli neuvola. Sf-mitta meni keskikäyrää. Kaikki mitatut arvot ok. Painoa on tullut kotimittauksin n. 8,5-9,5kg. Hui!!! Aluksi ajattelin optimistisesti, että toivottavasti koko painonnousu jäisi alle kymppiin, mutta haaveeksi jää.
Sain neuvolasta myös sokerimittarin kotiin ja olen nyt mittailut sokereita. Kärähdin rasituksesta sen verran, että 1h (litkun juomisesta) arvon piti olla alle 10,0 ja minulla se oli tasan 10,0. Muut arvot ok. Nyt sitten olen mittaillut arvoja ja kaikki on ollut tosi hyviä tuloksia. Eli en huolestu tuosta sokerirasitusarvosta muuten kuin, että sain papereihin merkinnän raskausdiabeteksesta.

Liikkunut olen yrittänyt. Viime viikko meni lähinnä kävelylenkkejä tehdessä. Yksi 1,5h lenkin tein viime viikon alussa ja sainkin sitten elämäni ensimmäisen tuntuman häpyliitokseeni. Se alkoi hitusen särkeä ensimmäistä kertaa. Nyt se on sitten ilmoittanut pienesti olemassaolostaan aina sen jälkeen. Kävelylenkkien jälkeen se siis on olemassa. Kävely kyllä muuten luonnistaa. Noin 35min-reilun 1h lenkkejä olen tehnyt. Eilen kävin lisäksi pikaisesti salilla jumppaamassa, että lihaksissa pysyisi edes joku tonus. Semmoista ylläpitävää jumppaahan se tällä hetkellä on mutta parempi kai sekin kuin ei mitään.

Nyt viime päivinä on tullut paljon leivottua. Muffineita eritoten; kermavaahtokuorrutteella. Nyt haaveilen niistä paljon puhutuista laskiaispullista. Pitäisi vaan jaksaa ryhtyä niiden varsinaisten pullien vääntämiseen.

Yksi ärsyttävä vaiva nyt on ollut jo monia viikkoja ja se on tuo limakalvojen turvotus ja eritoten se nyt vaivaa tuolla nenässä. Yöllä on ärsyttävää kun nenä on ihan tukossa koko ajan. Arghhh...

Talvesta tykkään jos se vaan on tällainen kuin se nyt on viime viikot ollut eli luminen ja pakkasta sopivasti. On kiva kävellä ulkona kun puhdas lumi narskuu kenkien alla.

Selluliitti on ehkä hitusen lisääntynyt reisissä. Toivon sen lähtevän kun on tämä odotushomma hoidettu alta pois. Kai tuo pieni nesteen kertyminen tuo sitä pintaan. Arpia ei vielä ole. Niitä oikeastaan kovasti pelkäänkin. Toivottavasti siis jäävät tulematta.

Babylonialainen 28+0
 
Viimeksi muokattu:
Jee uusi pino ;) kiitsa vauvis..
Kyllä tää aika vaan hupenee, kohta kohta.. Laiskasti tullu tänne kirjoteltua kun jotenki toi facen helpompaa kun mä käyn aina näissä kännykällä :) lueskeltua tulee kyllä useestikkin :)

Meillä kans esikoisen jäljiltä viellä kaikki vauvasydeemit paikoillaan nii melko helpolla pääsee laittamisen suhteen. Vaatteet on pestynä paikoillaan ja tyttöjuttuja haalittu :)
Mulla on nyt toista viikkoa oikean pakaran kipu ollut tosi pahana, esikoista odottaessa se ilmeni rasituksen jälkeen ka meni pois usein yön jälkeen, iskiastyylinen tutkittiin niin on risti-suoliluunivelen löystyminen hormoneista johtuvaa.. Inhottavaa. Viikko sit olin ihan avuton en päässy astumaan askeltakaan mihinkään, nyt pystyy hieman liikkumaan. Kodin ulkopuolelle ei tarvi lähtee, toivon vaan että loppuis. Pääsis edes kauppaan! Tulipas sekava sepustuS! Mutta onks teillä muilla ollu vastaavaa?

PoKS rv 30 <3. Minski & pirpana
 
Tulin jatkamaan tuota edellistä kirjoitusta.. työt häiritsee teidän kuulumisten lukua ikävästi :D

Eli piti vielä sanomani tuosta neuvolalääkärikäynnistä, että sain sen närästyslääkereseptin. Ja omeprazol on noista refluksilääkkeistä se, jota saa syödä ihan turvallisesti myös raskaana. Odotan innolla huomisaamua kun saan ensimmäisen pillerin syötyä, josko olis vähemmän tuskainen olo taas pitkästä aikaa :) Seuraava neuvola 23.2 ja siitä sitten tiheämpään.

Ja samaa on Kuudes ihme täälläkin saanut kuulla kun kysytään koskas se laskettu aika on, että "onpas sun maha jo iso". Noh, mitäs siihen sanoo muuta kun että kun että näin on :D Jos toi sf-mitta ei tuosta tasaannu niin joutuukohan sitä sitten johonkin tarkempaan syyniin,onko kellään kokemuksia? Toisaalta olen niin lyhytkin, että johonkin päinhän sen mahan pitää kasvaa..

Selluliitista. Kyllä, täälläkin löytyy reisistä ihan uusista paikoista, vaikka vanhaakin löytyy ;) Toivottavasti nämä uudet häipyvät sitten keväällä! Vielä ei ole uusia raskausarpiakaan tullut vanhojen (teini-iässä tulleiden) lisäksi, ahkerasti olen öljynnyt itseäni joka ilta ettei tulisikaan.. Muutenkin iho kuivuu näillä keleillä niin, että kävin ostamassa jättipullon manteliöljyä kylppäriin. Meidän mummi on vannonut sen tehon nimeen jo 60 vuotta niin ajattelin kokeilla samaa niksiä. Luontaistuotekaupan myyjä sanoi, että tällä samallahan voit sitten vaikka paistaa lättyjä, saa nähdä paistanko :D

Vappuvaavi ja tulokas 27+5
 
Kiitos vauvis uudesta pinosta! Huhtikuu lähenee:)

Raskausarpia on tullu muutama rintoihin, taas pitäis käydä ostamassa isompaa kokoa... Jo 2 kuppikokoa kasvanut kesästä... No, onhan se kiva, että vihdoin on rinnat;) Mahasta en ite nää, mut mies väitti ettei arpia olis.

Selluliittia ei mun mielestä oo tullu, vielä... toivottavasti ei tulekaan.

Kotiutumisvaatteita oon miettinyt, mutta en vielä tiedä mitä laitetaan poitsulle päälle. Eilen ostin alesta Po.P:n windfleece haalarin, jonka ajattelin laittaa mukelolle kun kotiudutaan. Ihanaa, että joku jaksaa tehdä itse vaatteet. Aivan ihana ajatus:)

(.) Tylsistyminen kotona jatkuu... Oon ollu kotona jo joulukuun puolesta välistä ja vielä pitäis odotella 3 kk mukeloa. Huomenna töihin tyhjentämään kaapit, seuraavan kerran sinne sitten varmaankin mukelon kanssa:) Hassua.

Sorel 28+1 (vasta...)
 
Viimeksi muokattu:
Taas tullut ihan hurjasti tekstiä sitten edellisen täällä käynnin jälkeen!
Ja kiitos Vauvikselle uudesta pinosta:)

En enää muista kellä oli ollut se tosi pelottava sydänäänien kuuntelu neuvolassa, mut pahoittelut joka tapauksessa siitä ja onneksi kaikki olikin lopulta hyvin:hug:

Selluliitistä, sitä on ollut ihan vähän ennen raskauttakin ja edelleen näyttäisi nuo samat olevan pakaroissa.
Raskausarpia mulla ei oo viel tullu mahaan, mut rinnoissa on pari tosi vaaleaa ja pientä venymisen jälkeä. Toivottavasti arvet jää siihen!
Muutenki rintavarustus paukkunut aika muhkeisiin mittoihin - yli 2 kuppikokoa jo nyt suurentunut. Imetysliivejä ostin muutamat ja nuo mun ostamani oli sen verran joustavia, että rinnat mahtuu viel maidonnoustessa samoihin liiveihin. Maitoa tulee jo nyt muutamia tippoja eli kroppa alkaa vissiin valmistautua murun syntymään:heart:

Talvesta, rakastan kunnon talvea eli lunta ja pakkasta kiitos=) Toki jos nyt syntyis vauva, niin saattais tulla mökkihöperöksi näissä meidän pienissä tiloissa. Mut mun puolesta kunnon talvikelit saa jatkua sinne maaliskuulle. Sit huhtikuusta lähtien tilaisin lämpimän kevään ja toukokuusta lähtien kunnon intiaanikesä;)

Kotiutumisvaatteista. Mulla on muutamia vaihtoehtoja sisävaatteiksi ja ulkovaatteiksi riippuen milloin poju päättää syntyä.

(.) Mulla oli viime perjantaina äippäpoliköynti ja nyt sit ollaan liitoskipujen ym. takia saikulla sinne äippälomaan asti eli 27.2 mulla alkais se äippäloma:) Ihan mukavaa olla kotona, en enää mitenkään kykenis näiltä liitoskivuilta tekemään hoitohommia. Hyvä että kävellä pystyy ja toooosi pieniä askelia ja toosi hidasta vauhtia. Tukivyön hommasin, joten katsotaan auttaisko se.
Pojulla oli kontrollissa kaikki hyvin, omilla käyrillä kasvoi edelleen kauniisti:heart: Herra oli edelleen rt ja jospa niin päin pysyiskin! Kohdunsuu oli kiinni, mut kaula lyhentynyt tosin normaalin rajoissa. Jotain kummiskin tapahtunut.
Seuraava kontrolli on 13.2 ja neuvola on nyt 2.2. Sit synnärille tutustuminen on 14.2.

Hyviä vointeja mammat! Kirjoittelen taas paremmalla ajalla enempi:)

Tiijona & Taavi 31+2
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on ollut laskiaispullista (ja yleisesti pullista) puhetta, niin mikähän mun pullataikinassa on vikana, kun siitä ei tuu tasainen ja sileä?? Jää semmoseks röpelöiseks.. Olisko jollain heittää jotain tosi helppoa ja hyvää pullataikinaohjetta? :)

Rintavarustus on täälläkin kasvanut, ostin loppuvuodesta uusia liivejä ja nyt hirvittää, etä ne ei mahdukaan imetyksen jälkeen enää jos tissit tästä vielä kasvaa.. :D Imetysliivejä oon katellu taas, ja löysin muutamat mistä sitten myöhemmin valitsen parit :)

Kotiutumisvaatteina laitetaan pienelle normi sisävaatetta ja päälle luultavasti toppahaalari. Jos kevät oikein aikasin tulee ja on tosi lämmintä niin sitten joku kevyempi, mutta mies on aika ehdoton tässä asiassa, että pitää olla paksusti päällä autossa :D :heart: Mut onhan se lämpötila pikkusen eri tuolla masussa kun sen ulkopuolella.
 
kultakurkku, toinen mahdollinen kestovaippailija ilmoittautuu. Olen nyt neulonut villavaippahousuja, melkein kahdet jo valmiina. On ainakin söpöjä villahousuja, jos ei muuta. :)

Kotiutumisvaatteista ei oikein ole hajua. Apua, yhtään tiedä, mitä pikkuset käyttää huhtikuun alkupuolella näillä korkeuksilla. Sillon voi olla kuitenki vielä pakkastaki.

Löllöttelijä, haleja ja tsemppiä sinne. Joskus vain on niin kurja olo. Pitää vaan välillä antaa itselleen lupa olla huonommalla tuulella. Et sinä mitään pettymystä kellekään ole tuottanut, sinun sisälläsi kasvaa yhteinen lapsi. Ja välillä se vain nappaa äidin tunnelmista enemmän kuin pitäisi.

Ruokahalut on täällä vähän huonot. Karkkia vois syödä, mutta varsinainen ruoka ei oikein maistu. Yhtään ei auta se verensokereitten seuranta. Ymmärrän kyllä, minkä takia niitä seurataan, mutta stressaannun, ku pitää laittaa muistutuksia mittailla niitä aterian jälkeen tms.

Puutumista/pistelyä on mulla etenki öisin. Sekä jaloissa että käsissä. Kysyin pari viikkoa sitte lääkärineuvolassa, kuulemma joku neurologinen vaiva, jota ei neuvolan kautta lähetä selvittää. No jaa, häiritsevästi tota on ollu vaan raskauden aikana. Ehkä se on sitte jotain ohimenevää.

Lirahtelu ärsyttää. Aina ku yskii vähäki, ni tuntuu, että taas lirahti jotain. Välillä on jatkuva hätä, mutta vessassa ei saa puserrettua ku pari tippaa ulos. Ikävä mun rakkoa ennen raskautta...

felina 30+6
 
Pikaisesti korkkaamaan uuden pinon. Kiitos Vauvis!

ja toteamaan että se on 30+0!! :)

Viikonloppuna hain vaunut kotiin ja eilen löysin eräältä nettikirppikseltä ihanan pinnasängyn ja sain sen itselleni varattua. Nyt oottelen että saa sen haettua vanhalta omistajalta. Pienistä iloista tää elämä koostuu :)

täytyy kirjotel enemmän perjantain neuvolan jälkeen.


saraneito & bertta 30+0
 
Kotiutumisvaatteet: Ainakin tulee toppapuku päälle, esikoista odottaessa mun äiti osti vauvalle sellasen nätin vaaleankeltaisen ja sit varmaan ihan sisävaatteet alle. Luulen että sen verran on kuitenkin vielä viileetä, mutta näkee sitten. Mun äiti just soitti tänään ja tilas kuulemma Ellokselta semmosen starttipaketin vauvalle (valk. v.vihreen). Ihan kiva, vaikkain tällekin tulokkaalle on jo aika paljon vaatetta. Toisaalta voiko niitä olla koskaan liikaa :LOL:

Neuvolassa oltu kans tänään koko perhe. Täytettiin mm. esitietolomake. Kaikki hyvin, verenpaine vähän koholla kylläkin niin 2 vkon päästä uus käynti. Painoa tullut 400g/vko mikä ei mun mielestä yhtään hyvä juttu, mutta eipä siitä kauheesti motkotettukaan onneksi. Mulla on vaan niin kauhea nälkä ja herkkuja tekee mieli KOKO AJAN, ihan hirveetä kun ei pysty muuta ajattelemaankaan :(

Kiitti Vauvis taas uudesta hienosta pinosta! Tosiaan jännitys synnyttääkö joku jo tässä kuussa :)
 
Kiitos vauvikselle uudesta pinosta:flower:

Täällä tuskaillaan jo kunnolla näiden suppareiden kanssa, ei saa oikein nukuttua, eikä päivisin uskalla enää tehä mitään. Plääh, jospa tää ois joku ohi menevä kausi näin pahana. Mut onneksi eivät nyt näytä tekevän muuta kuin väsyttävän mammaa.

Vaatteet huhtikuussa... siinäpä pulma. JOko kevyemmällä sisävaatetuksella ja toppiksella tai sit enemmän kerroksia ja ohkasempi haalari. Luulen kuitenkin että lähempänä maaliskuuta syntyy, niin tarvii vielä aika lämmintä, vaikka autolla tullaankin kotiin. Jos ostan kaukaloon lämpöpussin, niin sit ei tarvi paljoo vauvalle pakata päälle. Pohdin vielä tuon hakintaa, lähinnä sen käyttötarvetta sit syksyllä.

Ummetuslääke ei oikein tunnu toimivan...2 pv ei mitään, ennen sentään jonkin sorttista kikaretta sain pakerrettua ulos:eek: Jos ei pian ala tuleen, niin en uskalla tämmöstä enää ottaa.

Taidan kömpiä nukkuun, oon kyl niin uupunut jo näistä suppareista ja huomenna pitäs munkin mennä kerään kamat töistä.

Pomppuli ja muru 29+4
 

Yhteistyössä