Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Heipä hei! Tulin taas vierailulle tuolta syyskuisista. Kiva lukea teidän kuulumisia.

Tupakoinnista itse en ole ottanut paineita lopettamisesta, koska aikaisemminkin luonto on hoitanut asian puolestani. Niin myös tällä kertaa. Äkkiä loppuu motivaatio sytytellä röökejä, kun joka kerta tulee yrjö samantien.
Nyt siis poltin viikolle 6 aika normisti, siitä aloin vähentämään, kun ei jotenkin maistunut ja 7 viikkoa, kun tuli täyteen oksensin aamuröökin yhteydessä. Sen jälkeen ei ole tehnyt mieli sytyttää. Henkisellä tasolla käynyt mielessä, että tekee mieli, mutta ei tee mieli oksentaa, joten ei. Toivottavasti tämä onnistuisi muillakin jotenkin näin luonnollisesti. Tsemppiä asian kanssa painiville!

Sapuskoista joita tekee mieli ja jotka auttaa pahoinvointiin mulla: viili, piimä, pinaattikeitto, perunamuussi kurkun tai puolukan kanssa ja vihreät omenat. Nämä tällä hetkellä maistuu. Juomina vesi, tuoremehut, vichy ja kaakao. Kahvi ja cola-juomat ei putookaan enää. Pystyy juomaan, mutta mieli ei enää varsinaisesti tee.

ar-ultrassa kävin silloin 8.päivä ja kaikki oli hyvin. Koko vastasi viikkoja täysin, silloin 6+4 ja sykekin näkyi. Lääkäri oli jotenkin aivan ihana:heart:

Ihanaa odotusta kaikille, huolet pois!

syyskuisten ANNA123 ja "voitto" 7+2
 
IMN
Janzku Huh, onneksi mulla ei ole kahvin kanssa mitään ongelmaa. En ymmärrä miksi, mutta mielestäni koulussani haisee (tuoksuu) joka paikassa kahvi, eli toivottavasti kahviällötystä ei tulekaan missään vaiheessa :D

Sachie Kuulostaa hyvinkin tutulta :/ Esikoista odottaessa oli alkuraskaudesta joitakin päiviä kun olo oli "liian hyvä" kun muut päivät taas menivät lähes vuodepotilaana. Nautihan hyvästä olosta, eiköhän kaikki oo hyvin :)

Nukkumisesta Onko muita jotka ei iltaisin meinaa saada nukutuksi? :/ Toki voi johtua ihan siitäkin kun ajatukset kulkee koko ajan masussa mutta jotenkin vain ei sitten nukutakaan kun menee sänkyyn. Öisin tulee heräiltyä ihan jatkuvasti ilman mitään syytä ja unetkin ovat tosi kummallisia! Eli siis yöt ovat tosi levottomia, ainakin täällä meilläpäin. Yleensä olen tosi hyvä nukkumaan :D Ei mitään ongelmia nukahtamisessa, pikemminkin heräämisessä..

IMN & 5+0

Ps. Pinaattikeiton ajatteleminenkin laukaisi ensimmäisen kunnon pahoinvoinnin :D Yleensä kyllä tykkään..

Ainii ja siitä vielä piti kysyä mielipiteitä, jos jollakin olisi vaikka omakohtaista kokemusta. Autokoulun kakkosvaihe pitäisi käydä ensi vuoden helmikuuhun mennessä ja olin suunnitellut käyväni sen jo tänä keväänä. Mietin vain liukkaanajoa, päästetäänkö sinne edes raskaana olevia? Jotenkin pelottaa se ralli siellä :D
 
Viimeksi muokattu:
Maanantaita!

Lumi; Kyllä, täällä myös hermoja riekaleina. Varsinkin mies saa raivon partaalle! Huumorinkukka ei todellakaan kuki. Lähes kaikki vituttaa :/ Mies viljelee toteamuksia "äiti on taas vähän hapan, ihan samanlainen se oli sinua odottaessaan"..joita siis kertoilee meidän pikkuneitille.

Tätä happamuutta lisää koko ajan paheneva pahoinvointi. Neitin aikaan pahin aika oli 12.00-18.00, mut nyt koko ajan. Saatan herätä siihen yölläkin.

Äitiyspakkausta tutkailin perjantaina. Yllätyin positiivisesti siitä, että käyttövaatteet on vihdoinkin vaihdettu 50-60 senttisiin. Aiemmin oli tosi isoja kokoja ja jäivät meillä käyttämättä lähes kokonaan kun sitten tuli jo lahjoiksi kivempiakin vaatteita joita tuli sitten pidettyä enempi. Tosin, uuden pakkauksen sisältöähän ei ole vielä julkistettu, mutta tuskin nyt hirveesti poikkeaa tuosta nyt jaettavasta. Jäin pohtimaan ottaisiko sen sittenkin kakkosellekin. Pitää harkita!

Kiinalainen raskauskalenteri näytti poikaa. Samaa mietin itsekin jo viime viikolla ennen pahoinvoinnin alkamista. Nyt en enää tiedä :) Nimi on löytynyt jo pojalle, tytölle on hankalampaa. Aiemmin oli toisinperin. Silloin tyttöolo tuli vähän ennen rakenneultraa mikä sitten pitikin paikkansa.

Muut oireet ovat jääneet pahoinvoinnin jalkoihin. Eilen siivotessakin piti heittäytyä välillä sohvalle pitkälleen ja kerätä voimia ennenkuin jaksoi jatkaa. Eli väsymystä ja heikotusta löytyy. Tissit ovat myös kasvaneet hiukan :)

Ikiäidille tsempit tämän päiväiseen ultraan. Huomenna vuorossa Lumi ja minä! Jännittää! Onneks on aika heti aamusta.

LumiLinnea ja pikkukakkonen 6+6
 
Nukkumisesta Onko muita jotka ei iltaisin meinaa saada nukutuksi? :/ Toki voi johtua ihan siitäkin kun ajatukset kulkee koko ajan masussa mutta jotenkin vain ei sitten nukutakaan kun menee sänkyyn. Öisin tulee heräiltyä ihan jatkuvasti ilman mitään syytä ja unetkin ovat tosi kummallisia! Eli siis yöt ovat tosi levottomia, ainakin täällä meilläpäin. Yleensä olen tosi hyvä nukkumaan :D Ei mitään ongelmia nukahtamisessa, pikemminkin heräämisessä..

Ainii ja siitä vielä piti kysyä mielipiteitä, jos jollakin olisi vaikka omakohtaista kokemusta. Autokoulun kakkosvaihe pitäisi käydä ensi vuoden helmikuuhun mennessä ja olin suunnitellut käyväni sen jo tänä keväänä. Mietin vain liukkaanajoa, päästetäänkö sinne edes raskaana olevia? Jotenkin pelottaa se ralli siellä :D
Nämä kun minun kirjoittamia! En saa unta, heräilen jatkuvasti ja kun esikoinen heräilee vielä siihen päälle (tekee hampaita ) niin en saa uudestaan unta oikein millään. Viime yönä nukuin 7h noin 8 heräämisellä.. VÄHÄN VÄSYTTÄIS?

Mulla olis kanssa autokoulun kakkosvaihe edessä, vielä vuosi aikaa suorittaa. Ison mahan kanssa minuakin arvelluttaa mennä sinne ja ajatus siitä, että menen raskauden jälkeen arvelluttaa yhtä paljon, varsinkin jos imetän. Huoh. Rahatkin pitäisi siihen jostain kaivaa ja samalla säästää tulevan vauvan hankintoihin. :( Onneksi aloitin osa-aikatyön juuri, toivottavasti pystyn tekemään mahdollisimman pitkälle raskautta töitä ja saisin paljon vuoroja.

Sachie: Töissä ollessa tuntui, että kaikki oireet hävisivät ja olin myös maani myynyt. Tänään se kuitenkin "kostautui", kun oksettaa niin lujaa, että melkein itkettää ja huimaa kanssa. Uskoisin, että kun raskaushormoni on tasaisempi välillä niin oireet hellittävät ja taas tuplaantuessaan tulevat oireet vahvempina. Tuttua viime kierrokselta :) ...silti aina täytyy repiä ryppyjä asiasta :D
 
Jaksamisia ankarasti pahoinvoiville! Täällä pysyy vielä suunnilleen siedettävänä olo, kunhan pitää masun koko ajan melkein täynnä. :)

Huomenna ultra, iik! Se on vasta työpäivän jälkeen, joten tuleepahan piiiitkä päivä. Pessimisti ei pety -asenteella mennään sinne asti.

Lumi & muru 6+6
 
Mä en nyt tiedä, että miten tulkitsen kiinalaisen kalenterin, koska täytin just tammikuussa vuosia. Mut jos se otetaan hedelmöittymishetkestä, niin sit kallistuu tytön puolelle. Mä en tiiä, miks mulla on ollu tyttöolo jo ennen raskauttakin. Miehellä taas poikaolo.

Pahoinvointi alkaa voimistua.. Jotkut ruoat alkanu ällöttämään ja pitää tarkkaan miettiä et mitä kaupasta ostaa. Mulle helpotus huonoon oloon on ollut smoothie. Se on niin helppo, kätevä ja raikas aamu/välipala. Tulee vitamiinipommikin samalla. Karkkilakko katkes pari päivää sitten järjettömään salmiaakin himoon. En voinut enää vastustaa kiusausta. ;)

Äitiyspakkauksesta.. En ole asiaa kauheesti pohtinut tai miehen kans siitä vielä keskustellut, mut luulen että me se otetaan. Paljonko se on rahana? Tää on meille tosiaan ensimmäinen lapsi eikä olla hankittu tai mietitty vielä mitään hankintoja. Täällä palstoilla on välillä vilahdellut jotain summia noista tarvikkeista ja tavaroista ja voi sitä rahan määrää :) Onko vinkkejä mistä sais hyviä käytettyjä tavaroita ostettua? Meille ei ole niin justiinsa, onko uusi vai käytetty, kunhan on hyvässä kunnossa.

Vielä on kolme piinapäivää ensimmäiseen ultraan. Onko muilla ultrapäivä torstaina?
 
Laitatko valoa mitä siihen Smoothieen? Just nyt kuulostais aika kivalta vaihtoehdolta tähän ellotukseen?

Aiemmin syyskuisten vieras mainitsi viilin, enpä sitä muistanutkaan. Se maistui aiemmalla kierroksella. Pitänee laittaa muistiin. Tuntuu että sitä on jämähtänyt aina samoihin ruokaostoksiin eikä keksi mitään uutta..nyt varsinkaan kun kaikki etoo. Mieluusti olis syömättä mitään, mikä on vihoviimeinen virhe.

Mies on erityisen ihastunut kaikenlaisiin patoihin, joita löytyy useita eri vaihtoehtoja suoraan pussista. Niihin on tullut iso kynnys, en millään pysty kuvittelemaan itseäni syömään italian-, meksikon-, tai espanjanpataa..
 
Moiks kaikille =)
Ultrassa käyty ja että mä oon niin onnelinen!!!!! Siellä pikkuinen köllötteli kera tasaisen sydämen sykkeen :heart: Kokokin täsmäsi hyvin eli tänään 6+6 ja koko vastasi 6+5 eli siinäkin suhteessa kaikki ok!
Lumija LumiLinnea Onnea huomisiin ultriin! Eiköhän teilläkin ole kaikki oikein mallillaan. Kyl itseäkinvielä jännittää, kaikkea kun voi vielä tapahtua, mutta ainakin nyt voin hiukan huokaista kun näin kaiken olevan hyvin ;)
Lääkäri jo meinas et masussa voisi olla jopa kaksi, mut päädyttiin siihen lopputulokseen et kyllä siel yks sintti vaan on ja toine pienempi "varjo" oli vain jotain heijastusta.
Paha olokin sitkeästi palannut, suklaakin alkoi eilen närästämään eli tulee ainakin pitkä suklaa lakko jos kaikki etenee hyvin :D
Mut nyt hakemaan toisiks vanhinta kuvis kerhosta ja innolla odotan seuraavia ultra kuulumisia!

Ikiäiti ja pikkuinen 6+6
 
Heippa uusille :flower:

valoa Äityispakkaus on rahana 140e. Mulla ultrapäivä ei vielä tiedossa, puhutaan siitä vasta neuvolakäynnin yhteydessä.

Jaksamisia teille jotka voitte pahoin. Tuntuu nii kurjalta et toiset tääl oksentaa päivät pitkät, ku me muut valitetaan että kun ei oo oireita ja että onkohan se lapsi siellä. En kyl toivois kellekkään sitä pahoinvointia. Mulla kans serkku oksensi ihan koko raskausajan ja kyllä sitä oli kurja kattella ku se rajotti niin paljon sen elämää, sen 9kk.
Mulla onneks kans pahoinvointi pysyy kurissa, kun pitää mahan täytenä :)
 
Minäkin allekirjoitan tuon IMN:n nukkumisjutun! Ihan tosi levottomasti menee yöt eikä nukahdettua saa millään! Illalla olin jo ennen yhdeksää ihan raato, esikon kanssa unille niin pyörinkin yhteentoista hereillä. Aamulla heräsin kolmatta kertaa vessaan kuuden aikaan ja valvoin seitsemään.. Eli väsymystä on! Tiedä sit mikä johtuu hormoneista, mikä katkonaisista öistä.
Tervetuloa uusille! :)
 
Ihania uutisia ikiäiti!! :) Mahtavaa! Lumille ja LumiLinnealle tsempitykset huomiseen! :)

Valoa: Facebookin nettikirppiksiltä löytyy tosi hyvääkin tavaraa ihan järkevään hintaan! :) https://www.facebook.com/groups/158278014214098/#!/lastenpikkukammari tämä taitaa olla yksi suosituimmista! :) Henk.koht. huutiksesta en oo koskaan tykännyt, mutta toiset ostaa paljon sieltäkin.

Mulla luojan kiitos unet pysyneet hyvänä, mitä nyt vessaan pitää herätä 1-2 kertaa.. Viimeraskaudessa nukuin todella huonosti! Saatoin valvoa ja pyöriä viiteen-kuuteen saakka ja nukkua pitkälle iltapäivään! :/ Nyt on tuo pikkuneiti rytmittämässä unia ja tehokkaasti se vie päivisin voimat, että illalla on ihan sippi! :D Kun vaan malttais mennä nukkumaan ennen puolta yötä, me ollaan miehen kanssa sellaisia yökukkujia! :D

Nyt tekemään leipää, meinaa taas oksettaa! :D

-Minki ja ylläri rv 6??-
 
LumiLinnea, vaihtelee sen mukaan mitä kaapista löytyy. Yks vakkari on mansikoita (jäisinä), maustamaton jogurtti/rahka, banaani + vähän vettä, siemeniä/pähkinöitä ja ripaus hunajaa. Nam :)

_Janzku_: Kiitti tiedosta! Taidan ottaa sit sen äitiyspakkauksen. Siinä oli paljon hyvää tavaraa näin ensi kertalaiselle. :)

Ikiäiti: Oi, ihania ultrakuulumisia! Onneksi olkoon.

Minki: Kiitti vinkistä. Jos pikkuhiljaa uskaltautus alkaa etsimään pikkuselle tavaraa. :)

Nyt on ollu puhetta välipaloista, mut mitä ootte syöny ihan pääruoaksi? Tuntuu et vaihtoehdot käy välillä vähiin ku ei tee mitään mieli. Pasta ällöttää.. Kertokaa jotain hyväksi todettuja ruokia :)
 
IMN Kiitos tuosta Meri-Oulun neuvola vinkistä, tuumailen tässä vielä varaanko ajan vai en.

Ikiäiti Olipa ihania uutisia,onnea kovasti:) Tsemppiä myös ainakin Lumille ja LumiLinnealle ja muille jos jonkun unohdin:)

Pahoinvointia täällä kauhulla oottelen, edellisessä alkoi just rv 6 tienoilla ja oksentelu kestikin 3kk.Siihen ei kyllä auttanut mikään keino,kaikkea tuli kyllä kokeiltua,ainoastaan aika auttoi.Niinä päivinä, kun joku pysyi sisällä oli esimerkiksi: mustikkakeitto jääkaappikylmänä,appelsiinit myös jääkaappikylmänä,pakkasesta marjat ja turkkilaista jugurttia siihen sekaan.

Äitiyspakkausta me ollaan kans mietitty et otetaanko tälle pikkukakkoselle vai ei, ehkä siihenkin saadaan ajan kuluessa päätös tehtyä.

Mieliala meinaa vähän heitellä, välillä raivostuttaa niin että ei mitään rajaa ärg ja itkuherkkyys on myös selvästi lisääntynyt.

Vadelma82 ja pikkukakkonen 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Heidi30; Harva meistä varmaan tietää hcg arvojaan ellei ole raskautunut hoitojen kautta, jolloin raskaus varmistetaan automaattisesti myös verestä tai ollut muutoin epäuskoinen ja pyytänyt varmistusta terveyskeskuksen kautta.

Ei siis aavistustakaan hcg-arvosta, ainakaan minulla. Mutta niillä viikoilla millä nyt laskureiden mukaan olet, positiivisen testituloksen pitäisi tulla näkyville testiliuskaan hyvinkin nopeasti. Jos nyt jotain viitearvoja haluaa sanoa, niin itse tein 4+6 viikoilla ensimmäisen testin niin, että + näkyi n. 15 sekunnissa ja viivat vahvistuivat voimakkaiksi 30 sekuntiin mennessä.

Mikäli vuotoa ei ole ja raskaushormonia kuitenkin on, tilanne on hyvä. Sitä voi varmistella sitten parin viikon päästä alkuraskauden ultrassa. Hoidoissa olevat pääsevät sinne ilman muuta, mutta omatoimisesti raskautuneet käyvät yleensä yksityisellä sektorilla. Niskapoimu-ultra kun on ensimmäinen "virallinen" ultra minkä kunnallinen puoli tarjoaa odottavalle äidille.

Tsemppiä matkaan ja tervetuloa palstailemaan :)
 
Ikiäiti: Onnittelut ihanista uutisista!!!

Mun äiti kertoi että kun odotti mua niin söi pelkkää viiliä kun se oli sitten helppo oksentaa samanlaisena pihalle!! Lohduttavaa :D

Onko ketään Tampereen suunnalta menossa varhaisultraan?? Soittelin tänään aikoja ja kyselin samalla vähän hintaluokkaa...hinnaksi sain annettiin Terveystalolta 150€ ja Koskiklinikalta 130€. Ja käsitin että näistä jo Kelan tuet pois vai olenko väärässä?

Karsu87 ja Nasu
 
ULTRA Terkut : Pieni sydän siellä sykki, vastasi viikkoja :heart:

Voin pahoin ja harmikseni oon sairastunut kovaan kuumeeseen joka luultavasti influenssaa särkyineen. Lääkäri kirjoitti viikon heti saikkua ja pitäis yrittää syödä ennen ku oon tipassa..

Nyt kuitenkin oloista huolimatta niin mahdottoman onnellinen :heart:

Taatu&Hippunen rv 6+0
 
Hei kaikille!

Olen vähän kirjoitellut tuolla syyskuisissa, mutta la on 30.9. joten ajattelin, että jos siirtyisin kuitenkin tänne, kun teidän jutut tuntuu jotenkin läheisemmiltä kuitenkin.

Eli la 30.9. Bamboo81 31v. kolmas lapsi KOS(Kätilöopiston sairaala)

En näköjään onnistu saamaan tekstiä punaiseksi...

Täällä olotila on aika huono eli pahoinvoinnista kärsitään, kävin synnärin päivystyksessä vähän tiputuksessakin jo ja se paransi kyllä oloa. Tää on kyllä jo tuttua, kun sama vaiva ollut jo aiemmissakin raskauksissa. Päivystyksessä tehtiin myös ultra ja kaikki oli hyvin. :heart: Ens perjantaina on eka neuvola sitten.

Kolmas lapsi siis tulossa, esikoinen on 4v ja kuopus täyttää maaliskuussa 2v. Näillä näkymin kolme lasta riittää meille, oon nyt yrittänyt asennoitua niin, että tää olis sitten viimeinen raskaus.

Äitiyspakkauksesta
oli puhetta, nyt taidan jättää ottamatta, kun kahdesta aiemmasta otin ja nyt on ihan mukavasti noita tarvikkeita. Tosin jossain vaiheessa olin myös jo sitä mieltä, että 2 lasta riittää, joten oon myynyt aika paljon kanssa kaikenlaista, joten hankintojakin riittää, äitiyspakkauksesta en nyt vaan tarttis varmaan muuta kuin vaatteita, joten otan mieluummin sit rahana.

Kirjoitellaan lisää paremmalla ololla, mulla aina pahimpia tuntuu olevan illat..

Bamboo 7+1
 
Bamboo; Tuttu nimimerkki iski heti silmään. Oltiinko yhtä aikaa maaliskuun mussukoissa, eli 2010 syntyneet maaliskuiset??

En kuollaksenikaan muistanut/päässyt vanhalla nimimerkillä sisään, joten kirjauduin uudella tunnarilla. Taisin olla Poppis siihen aikaan :) Täälläkin siis pikkukakkosta odotellaan 6+6 viikoilla, la 2.10.

Muoks! Pienellä etsimisellä löysin vanhan nimimerkin joka oli siis Miimon. Miten laho voikaan pää olla..
 
Viimeksi muokattu:
Onnea iloisista ultrauutisista!! :heart:
Ihanaa lukea iloisia juttuja.

Pahoittelut niille joiden masuasukki ei kestänyt! :hug:

Tullut niin paljon juttua ja jokaisen olen lukassut läpi :) Olen vain niin hajamielinen, että en kaikkea lukemaani muista hyvin.

Pahoinvointiin auttaa klementtiinit, kylminä!
Jatkossa voisin minäkin kokeilla smoothieta, kuulosti niin hyvältä! :)
Minäkin yhdyn tuohon, että illalla, kun menee sänkyyn maaten, väsyttää pirusti. Mutta sitten yöllä heräileekin ja pyöriskelee vaan!

Luin, että jollakulla oli ollut kipuilua alamahassa oikealla puolella? En muista nyt nimimerkkiäkään! :whistle:
Kuitenkin.. Minulla tuli viime yönä kipuilua oikean puolen munasarjan/kohdun tienoille. Heräsin kipuun ja ehdin jo ajatella kohdunulkopuolista raskautta. Menikin nopeasti ohi. Ja tämän jälkeen ensimmäisen kerran herätessä minulla oli ihan tosissaan aamupahoinvointia, meinasi oksennus tulla.

(.) Väsymys jatkuu, rinnat on edelleen kipeät ja raskaat.. Aamupahoinvointi tuli ja toivottavasti helpottaa ajan kanssa..
Nippailua ja nipistyksiä.. Ja mieletön ruokahalu! :D
Niin ja tietysti.. Itku-ja räjähdysherkkyys..
Rupesin itkemään, kun mieheni sanoi minulla olevan paksumpi ranne, kuin hänellä.. Kyllä.. Toinen oli se, että mieheni sanoi menevänsä turvakotiin, jos räjähdysherkkyyteni pahenee, ei uskalla sanoa minulle mitään.. Rupesin itkemään tästäkin..:whistle:

Huoh.. Vielä olisi kaksi viikkoa ultraan ja neuvolaan..

Murmeli & Pömpiäinen 5 + 6
 
IMN
Bamboo81 :wave: Tervetuloa joukkoomme! :D Tuohon pahoinvointiin ja tipassa juoksemiseen voin kyllä samaistua ensimmäisen raskauden osalta, jatkuvasti OYS:ssa olin päivystyksessä/tarkkailussa.. Mutta ei siinä auta kuin ajatella että on se sen arvoista :)

Ihanaa etten ookkaan yksin tän unettomuuden kans :D Viime yön saldo peräti 8h, heti on paljon virkumpi olo ja se pienen pieninkin etominen mitä on ollut on kadonnut :) Eli taitaa uni vaikuttaa tuohon pahoinvointiinkin jollakin tapaa.

Salmiakki on minullakin ilmestynyt joka ostoslistalle :D Tälläkin hetkellä kolme täyttä pussia kaapissa ja kummassakin laukussa vielä omansa, harmi vaan kun sekin on raskausaikana haitallista ja saa syödä vain rajoitetun määrän.. :/ Miten voinkaan aina raskausaikana himoita sellaista mitä ei saa hirveitä määriä suuhunsa laittaa?? Viime raskaudessa himoitsin olutta, jonka kanssa minulla oli nollatoleranssi-periaate. Eli siis mikään alkoholisti en ole, oluen makua vain teki mieli :D

Liukkaanajosta vastattiin autokoulusta näin:
"Radalla ei pitäisi olla mitään riskiä vaikka oletkin raskaana, siellä ajetaan niin alhaisilla nopeuksilla, ja
koska alusta on liukas niin ei tule myöskään äkkipysähdyksiä.
Normaalisti myös pitävällä alustalla jarrutellaan, mutta jos asia huolestuttaa niin voit mainita asiasta opettajalle, niin voit jättää ne tekemättä."
Saappaat nähdä uskallanko siltikään mennä.

Käytetyistä tavaroista Hyväksi todettuja paikkoja huuto.net ja tori.fi, sekä facebookin paikkakuntakohtaiset "kirppikset". Monilla paikkakunnilla on myös ihan kirpputoreja jotka on tarkoitettu äitiys- ja lastentarvikkeille, Oulussa ainakin Vintiö joka oli ennen Limingantullissa, nyt muuttaa johonkin.

Varhaisultraan menosta en vieläkään tiedä, olen kuitenkin riskisynnyttäjä ikäni takia ja siksi "pääsen" ultraan n. 1-1,5kk välein, mutta olisi se kuitenkin kiva päästä käymään myös ennen rv 10-11.. Pitänee sitäkin miettiä :)
 
Heipsan kaikki!
Tein muutama päivä sitten plussatestin ja pitihän se tulla kurkkimaan, josko joku ois jo ehtinyt tehdä lokakuisille oman ketjun. Mukaan olisin siis änkeämässä jos mahtuu.

Omien laskujen mukaan tämän 25-vuotiaan äidin lapsi numero kakkosen LA on 21.10.2012 ja synnytyssairaala TAYS.
Esikoisella on ikää melkein 1,5v ja vähän kyllä hirvittää, kuinka sitä sitten pärjää kahden niin pienen lapsosen kanssa...
Olo on tähän mennessä ollut aika jees, mitä nyt väsyttää ihan hulluna varsinkin iltaisin, autossa tulee vähän huono olo ja kahvi tekee vähän huonoa (mikä on tällaiselle kofeiiniaddiktille aika ikävä juttu:D).

Tämmönen lyhkänen visiitti ny vaan tällä kertaa, ens kerralla sitte paremmin! Onnittelut ja tsempit matkaan kanssaodottajille!

Rockabella & Taimi 4+1 tai jotain sinneppäi.
 
  • Tykkää
Reactions: MeaMansikka

Yhteistyössä