Heinäkuun hellemasut 2012 -HELMIKUU

~ HEINÄKUUN HELLEMASUT 2012 - HELMIKUU ~





Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala / tyttö- vai poikaolo

25.6.
Jebbis / 25v / ensimmäinen / KSKS / POIKALUPAUS

26.6.
U2 / 33v / kuudes / TYKS

27.6.
Puppa / 29v / toinen / OYS / POIKALUPAUS
Morning Butterfly / 27v / ensimmäinen / TYKS / TYTTÖLUPAUS
Vilhelmiina78 / 33v / ensimmäinen / OYS / POIKALUPAUS

28.6.
RääkkyväRöttelö / 25v / kolmas / KYS

30.6.
Lavelyn / 25v / toinen / TYKS
Tipetsu / 27v / ensimmäinen / KYS / poikaolo
Jenhy / 25v / kolmas / SeKS

1.7.
SuperMario / 34v / kolmas / NKL
nipsu83 / 28v / ensimmäinen / OYS / TYTTÖLUPAUS
MySweetBaby / 19v / ensimmäinen / KYS / POIKALUPAUS
jannette / 34v / toinen / PS / POIKALUPAUS


2.7.
Keskeneräinen / 38 v/ kolmas / MKS / tyttöolo
Haltia / 27v / toinen / Kät / tyttöolo
Vagabond / 30v / ensimmäinen / EKKS
Silly / 31v / toinen / JS / TYTTÖLUPAUS
1nainen / 30v / ensimmäinen / Kät / tyttöolo
LaraT/ 20v / ensimmäinen / KOS / TYTTÖLUPAUS
mamma84 / 27v / viides / SeKS

3.7.
Cristall / 22v / toinen / Kät
Brita / 31v / ensimmäinen / VKS / poikaolo
Nipsuli91 / 20v / toinen / MHSO
Caratia / ? / toinen / Kät
Mäkki / 26v / ensimmäinen / TAYS / poikaolo

4.7.
Zophisticated / 31v / kuudes /SatKS
Nandel / 32v / kolmas / JS /TYTTÖLUPAUS
Lily08 / 24v / toinen / OYS / TYTTÖLUPAUS
Milla+2011 / 22v / ensimmäinen / TYKS /POIKALUPAUS
Maanu / 30v / ensimmäinen / LS / TYTTÖLUPAUS
kati-81 / 31 v / ensimmäinen / NKL / POIKALUPAUS

5.7.
-Daniella / 23v / kolmas / TYKS
Manda86 / 25v / ensimmäinen / NKL/Kät
Tiuh / 22v / ensimmäinen / KOKS / POIKALUPAUS
Stereo / 24v / ensimmäinen / ? / poikaolo
Ullis / 29v / toinen / KOKS / POIKALUPAUS
Jonsu87 / 24v / kolmas / LS / POIKALUPAUS
Heinäkuu2012 / 32v / ensimmäinen / TYKS

6.7.
huisp / 39v / kolmas / TYKS /POIKALUPAUS
Mayu / 23v / ensimmäinen / PKKS
LA2012 / 28v / toinen / K-HKS
Merywind / 21v / ensimmäinen / ?
Si88 / 23v / kolmas / SeKS / POIKALUPAUS
älli79 / 32v / toinen / TAYS / tyttöolo
Maisa90/ 21v / ensimmäinen / PHKS / POIKALUPAUS
hupsukka / 34v / neljäs / MKS
Aubrey / 20v / ensimmäinen / NKL / tyttöolo
Inara / 27v / ensimmäinen / ulkomailla, USA

7.7.
Tilke / 31v / toinen / NKL
sulpskak / 38v / neljäs / TAYS /
Helteinen Masu / 35V / toinen / TAYS / tyttöolo
kolmannen haaveilija / 29v / kolmas / HYS / TYTTÖLUPAUS
mileh/ 32 / kolmas / JS /

8.7.
Moonriver / 34v / ensimmäinen / PHKS
danuli79 / 32v / toinen / NKL
Hippuliina / 27v / neljäs / TYKS / TYTTÖLUPAUS
noola / 22v / ensimmäinen / SatKS / POIKALUPAUS
SweetDream / 34v / kolmas / ?

9.7.
Areev / 28v / ensimmäinen / TYKS / TYTTÖLUPAUS
hertta_g / 31v / ensimmäinen / JS
Pepi / 27v / ensimmäinen / NKL / TYTTÖLUPAUS

10.7.
masuylläri / 24v / toinen / kotona / tyttöolo
Tyttönen87 / 24v / ensimmäinen / NKL / TYTTÖLUPAUS
kuures / 33v / kuudes / ? / POIKALUPAUS
SiinaS / 29v / toinen / SatKS

11.7.
PieniTytönTylleröinen / 26v / kolmas / TAYS / POIKALUPAUS
Vinke / 34v / ensimmäinen / OYS
sopaka / 24v / ensimmäinen / EKKS
Tringa / ? / toinen / ?

12.7.
JA82 / 29v / neljäs / LS / TYTTÖLUPAUS
Maijamehi / 30v / kolmas / SatKS
Pikku-Hilkka / 33v / toinen / K-SKS / poikaolo

13.7.
Alisa77 / 34v / toinen / ?
Marisah / 25v / ensimmäinen / Kät

14.7.
ninnax /31v / neljäs / KOKS / POIKALUPAUS
Trean2012 / 35v / kolmas / TYKS / TYTTÖLUPAUS

15.7.
hNNa / 30 / toinen / Kät tai NKL
Kuurupiilo / 23 / ensimmäinen / TYKS / POIKALUPAUS
SEE / 31v / kolmas / KOKS / TYTTÖLUPAUS
NuttyKitty / 27v / ensimmäinen / NKL / POIKALUPAUS
Netta / 22v / ensimmäinen / TYKS
pampula80 / 31v / toinen / TAYS / POIKALUPAUS

16.7.
Mirella_36/ 36v / kolmas / VKS / tyttöolo
brooke / 26v / toinen / TAYS / poikaolo
Kati82 / 29v / kolmas / NKL
PikkuEmma / 35v / neljäs / TAYS
Johanna26 / 26v / ensimmäinen / EKKS
Rva79 / 33v / ensimmäinen / TAYS
annales / 31v / toinen / KSKS
Hiiha / 25v / ensimmäinen / TAYS

17.7.
Klaava K / 34v / kolmas / Kät
jaana25 / 29v / neljäs / KYS / POIKALUPAUS
Jansu- / 21v / ensimmäinen / LKS
helena85 / 26v / ensimmäinen / OYS
Bim82 / 29v / neljäs / Oys

18.7.
Mirkelo / 22v / toinen / TAYS
Kaarnikka / 24 v / ensimmäinen / ?
pojanaiti / 39v / toinen / KSKS

19.7.
Kuume / 29v / toinen / TAYS
Tiitulainen / 22v / toinen / KYS
Susseli90 / 21v / ensimmäinen / TYKS

20.7.
mami2010 / 25v / toinen / OYS
Kattiina / 26v / toinen / MKS / POIKALUPAUS
Kökkönen / 24v / toinen / NKL
jaanamaria/ 27v/ ensimmäinen / Kät/ H (haikaranpesää toivotaan)
manteli83 / 29v / ensimmäinen /TYKS /

21.7.
Tuttava1985 / 26v / ensimmäinen / K-SKS
aramsamsaa / 33v / kolmas / SatKS
MMurmeli / 22v / ensimmäinen / K-SKS
heinävauva/ 28 v/ toinen /

22.7.
Astral / 30v / neljäs / ?
huppi / 30v / ensimmäinen / NKL
Bobble / 31v / kolmas / KOKS


23.7.
wallaroo / 30v / ensimmäinen / TAYS
neito / 27v / toinen / ? / poikaolo
Minityyppi / 25v / ensimmäinen / TYKS

24.7.
onona / 29v / neljäs / JS
katza78 / kolmas / HYS
m-a-y / 23v / ensimmäinen / K-SKS
Amalia80 / 31 / neljäs / K-SKS

25.7.
Sötnos / ? / toinen / NKL
pikkuesko / 30v / toinen / JS
Omena 85 / 27v / ensimmäinen / MKS
Bebel / 39v / toinen / ?

26.7.
Sancho / 24v / ensimmäinen / KÄT

27.7.
Nennu_87 / 24v / ensimmäinen / OYS / tyttöolo
jag78 / 33v / kolmas / OYS

28.7.
penni3 / 28v / ensimmäinen / TYKS
Selia / 26v / ensimmäinen / ?

29.7.
Misti / 33v / toinen / NKL
annukka_ / 29v / ensimmäinen / TYKS
santski / 28v / ensimmäinen / TAYS
Juuli-Luuli / 29v / ensimmäinen / KYS
handed / 30v / ensimmäinen / TYTTÖLUPAUS
ssc70 / 41v / toinen / NKL / POIKALUPAUS
jjanni / 20v/ ensimmäinen / KOKS
JenniAa/ / ensimmäinen / TAYS / tyttöolo

30.7.
Siiseli84 / 27v / neljäs / HYS
Uusihanuus / 36v / kolmas / ?
Kärppy / 26v / ensimmäinen / KYS / COLOR="#66ccff"]poikaolo[/COLOR]
Hansman / 35v / ensimmäinen / ulkomailla, USA
RauRau / 28v / ensimmäinen / SeKS / tyttöolo

31.7.
VanillaNinja / 26v / ensimmäinen / KOKS
Hensku85 / 26v / ensimmäinen / OAS
ludmilla / 24v / toinen / SeKS
Haave 2010 / 45v / neljäs (1.yht) / PKKS
Bom / 33v / kolmas / KOS


Eräpäivää ei vielä tiedossa
Hellas / ? / ? / ?
PikkuHyypiö / 26v / ensimmäinen / KYS
Mona78 / 33v / toinen / ?
Jenkku87 / 24v / ensimmäinen / LS
Jonsku87 / 25 v / neljäs / LKS


23 POIKALUPAUSTA

16 TYTTÖLUPAUSTA





:hug:
Moonchaser
ipna
Kuume82
rontti1
celinee
KaikkeaSitäKuulee!
duello
Hannahi1
Neljäs?
Minnuska78




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Edelliset keskustelut

Marraskuu

Joulukuu

Tammikuu
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, lisäilin nyt helmikuun keskustelun(toivottavasti meni sinne päin, en ennen näitä tehnyt), Mutta Brita toivoi edelleen päivittäjää, oma aika ei valitettavasti taida riittää moiseen...

JA
 
Hei,kiitos uudesta pinosta!!:flower:

Siis aivan järkyttäviä pakkasia: /

Tänään poksutaan 17+0,jei!!! Omaan oloon ei ihmeempää,onko muilla nenän tukkosuutta?
Kun itellä on päivisinkin ja varsinkin aamuisin nenä aivan tukossa...se on uusi oire:D
Ja eilen tuntui mahassa aivan kummia,siis kun olin menossa nukkuun ja olin sillain puolimakuuasennossa,ja köyristin itseäni niin tuntui mahassa et joku otti vastaan:O siis pelästyin oikeasti!!! eihän se nyt vauva voinut olla...mutta mikä ihme...ja on muutaman kerran muutenkin tuntunut siltä,kiun esim.oon ollut kumarassa...
liikkeistä vieläkään ei tuntemuksia,muutakuin niitä hentoja kutituksen tunteita....niitä odotellessa....

Kirpakkaa pakkaspäivää!! PTT 17+0
 
Kiitos uudesta pinosta.

Atooppikko oon ja nää pakkaskelit sais jo todellakin riittää. Kuten monella muullakin tuntuu et ihan sama mitä rasvaa laittaa ni hetken päästä sais olla laittamassa lisää. Eipä näin olekaan pitkään aikaan ollut.

Sokerirasituksesta.. mun olis periaatteessa kuulunut heti alkuraskaudesta mennä, mut neuvolatäti puhui että jos tossa joskus 20-24 viikolla sitten menisin. Syy miksi joudun menemään on, ikä (tästä en oo ihan varma), paino, sukurasite sekä sokeriarvot koholla edellisessa raskaudessa.

Maijamehi ja katkarapu rv 16+6
 
Tulenpa minäkin poksumaan :) kiitokset JA82 uudesta pinosta!

Täälläkin kärsitään nenän tukkoisuudesta ja on kärsitty siitä ihan alkuraskaudesta asti. Pahinta on minullakin just aamuisin. Suuta kuivaa myös nyt entistäkin enemmän varsinkin yöaikaan. Iho kuivuu myös ja mulla varsinkin käsissä rystysten kohdalta on välillä tosi pahana. Hyvä käsivoide myös täälläkin siis hakusessa...

Liikkeitä ei tunnu vielä selkeästi mutta istukkahan mulla on etuseinämässä. Pieniä hipaisuja ja sellaisia hentoja muljahteluja tuntuu kyllä joskus :heart: Kovasti ja malttamattomana tässä odotellaan niitä selkeitä liikkeitä jo! Muuten olo on ollut aika hyvä ja vuodot ovat loppuneet. Väsymys tosin hiukan vaivaa mutta onneksi olen vielä saikulla huilimassa reilun viikon :)

Bebel ja niksu 15+0
 
Ehkä minäkin nyt helmikuun kunniaksi aktivoidun ja liityn seuraanne :) Olen päivittäin käynyt kuulumisia lueskelemassa, mutta jotenkin oma olotila on ollut niin onneton etten ole saanut kirjoiteltua..

Täällä siis mennään viikkoa 19. Sokerirasituksessa kävin viikolla 16 painoni takia. Onneksi kaikki arvot olivat kohdallaan! Eilen oli toinen neuvolakäynti ja sielläkin kaikki oli kuten pitää.
Kuinka paljon teille muille on tässä vaiheessa tullut painoa? Itselleni sitä on lähtenyt kilon verran ja olen siihen ihan tyytyväinen, koska painoa on omasta takaa ihan riittämiin..

Rakenneultra meillä on 20.2. Sitä odotan jännityksellä ja innolla.

Nandel, 18+0
 
Joku kyseli tuolla tammikuun pinossa, että miksi jotkut meistä ovat olleet sokerirasituksessa. Sokerirasitustestihän pitäisi tehdä kaikille odottaville, n. viikoilla 24-26. Mutta jos on kohonnut riski, eli sukurasite tai ylipainoa, se tehdään kaksi kertaa, eli yksi jo alkuviikoilla, toinen tuolla puolen välin jälkeen. :) Itselleni tehtiin nimenomaan tuon sukurasitteen vuoksi, mutta kaikki arvot oli oikein hyvät! :)

Kertokaapas joku viisampi, uskoltaako viikolla 18-19 ottaa yhden 400mg buranan? :O Kärsin karmeasta migreenistä nyt kolmatta päivää, eikä panadol tunnu auttavan. :(

Listan päivittämisestä, niin minähän ainakin tuolla tammikuun pinossa tarjouduin siihen hommaan, mutta ei Brita ole vielä päässyt vastaamaan, että onko joku muu jo lupautunut päivittäjäksi?
 
U2
Holaa!

MSB voit ottaa buranan, vaikka 3x400mg vuorokaudessa. Viikolle 28 asti saa käyttää. (eilen lääkärin kanssa keskustellut)

TE JOTKA VAIHDOITTE NLAA TAI NLATÄTIÄ miten hoiditte asian? Olihan täällä joku kohtalotoveri?

Mulla on ihan kammo mennä seuraavaan neuvolaan, kun siellä on sellanen toohotäti.. jotenkin tuli viimeksi fiilis, että mun kuulumisilla ei ole väliä ja hänen tuonne pölähdyksen selitti juurtajaksain.. ja ihan kuin mun olisi pitänyt "tukea" häntä taijotain.. ymmärsiköhän kukaan?
Haluaisin ehdottomasti samaan neuvolaan, mutta kätilö-terveydenhoitajaksi saman ihanan, joka ollut kahdessa edellisessäkin raskaudessa. Tuttu ja turvallinen, oikeasti luotan häneen ja hänen osaamiseensa. Aina ottanut "turhatkin murheet" vakavasti ja selvittänyt ja tutkinut ym.

Sit pitäis vielä rohkaistua soittamaan kilpirauhaskoe-vastauksista, piru kun en uskalla!!!

Kiitos uudesta pinosta!
Eilen muuten jo aattelin, et onko kaikki häipyny FB:n, mut ei kai sentään :)

Multa on jotenkin mennyt ohi Britan kuulumiset, onko hänelle sattunut jotain vai miksi uutta päivittäjää etsitään?

Pakkasterkuin

U2 & Köpiel 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Sokerirasitus: Ennen sokerirasitusta ollaan syömättä ja juomatta 12 tuntia. Ensin otetaan paastoarvo, jonka jälkeen juodaan litku. Sen jälkeen arvot otetaan 1 tunnin päästä ja 2 tunnin päästä. Eli parisen tuntia menee kaiken kaikkiaan. Minnekään ei saa välissä lähteä. Jos oksentaa kesken kaiken, niin rasitus joudutaan keskeyttämään.

Reilusti ylipainoiset ja sukurasitetta omaavat joutuvat testiin viikoilla 12-16 ja viikoilla olikohan 26-28 tai jts. Itse olen tuossa ekassa käynyt ja arvot olivat loistavat (paastoarvo oli korkein) ja toinen rasitus on vielä siis tulossa.
 
pakkasia leidit!!

joo munkin mielestä vois kyllä kevät alkaa jo :)

tänään neuvolassa käyty kaikki ok. pikkusen sydän ääniä metsästettiin puolisen tuntia ennen kuin suostui niitä kuulolle antamaan. sokeri rasituksessa kävin muutama viikko sitten ja eka arvo taas koholla niinkun edellisilläkin kerroilla. koti seurantaan jouduin. muutaman kerran viikossa pitäis niitä arvoja kattella.

rakenneultra olis sit 20. pvä. ootko U2 saaristosta päin kun säkin oot menossa medisonaariin ultrattavaksi?

liikkeistä täällä pikkunen ryömii navan viereen ja tekee varmaan kuperkeikkoja siinä ainakin tuntuu siltä :)

huisp&pasus17+5
 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
ssc70: Juu, kyllä vatsatauti vei täällä huonoon jamaan ja -2,5 kg lähti. Se ei tosin harmita lainkaan, koska noita kiloja voisin luovuttaa enemmänkin.

Tiuh: Ihan kamala esimies. Mä en ymmärrä miksei voi olla ymmärtäväisempi. Minun esimies oli ihan ok asian kanssa, mutta tuli kyllä pohdiskelleensa ääneen että kuinkas sijaistoiminta nyt järjestetään (ja kertoi monille ihmisille puolestani eteenpäin :( ). Nyt tosin kun soittelin tästä mahataudista, vastaanotto oli jotenkin tympeä.

Uskaltauduin menemään neuvolaan, matkalla hain vichyä ja maitohappobakteereja evääksi :D. Vihdoin minäkin olen kuullut sydänäänet ja syke olikin 140. Ei siis syke sano vielä kumpi olisi tulossa.
Sitten sain itse mittaus laitteen sokereiden vuoksi, kun mun paastoarvo oli sen 0,1 yli sallitun. Ja minäkin olin sokerirasituksessa painoni vuoksi. Nyt itse kontrolloin ja koitan ruokailurytmeillä saada sokerit normaaleiksi ja mikäli se ei onnistu niin joutunee ottamaan insuliinit käyttöön. Mutta en usko että siitä tulee ongelmaa :), uskon vain että paastosin huonosti ennen rasitusta.
 
Päivitys asiaa: Mun mielestä tuota ensimmäistä viestiä ei voi päivittää kukaan muu kuin sen henkilö joka sen viestin on kirjoittanut. Eihän muitakaan viestejä voi muut muokkailla kuin se viestin kirjoittaja. Joten JA82 taisi nyt tahtomattaan "päästä" helmikuun päivittäjäksi :D
Mulle voisikin siis päivittää iäksi 27v.

Sokerirasituksesta on ollut puhetta: oletan siihen joutuvani koska kaikki tohottaa siitä niin kovasti että sinne joutuu. Neuvola täti siitä viimeeksi vain mainitsi enkä itse tullut kysyneeksi. Mutta kait se sitten kertoo jos/kun pitää mennä. Samoin lääkäristä ei ollut mitään puhetta (tai jos oli niin ohi mennen).

Esimiehistä ja töissä kertomisesta oli tuolla tammikuun puolella puhetta. Minä tosiaan kerroin töissä jo joulun jälkeen. Olen harjoittelussa ja valmistun keväällä huhtikuun loppuun mennessä. Kaavailivat minua kovasti kesätöihin ja kävin sitten esimiehelle sanomassa (kun tuttu oli) että elkää nyt sen varaan laskeko että minä voin töissä kesän olla kun tod.näk. en voi... :) Hyvin otti asian samoin kuin työkaverit, pieni työyhteisö ja melkein kaikki taitavat tietää.

Bolakoru tuli tänään, ihana ääni siinä. :heart:

 
  • Tykkää
Reactions: MySweetBaby
Hyvää helmikuuta hellemasut!

Miten isot massut teillä jo on? :) Mietin, että täällä on kyllä nyt selkeä kasvuvaihde päällä ja maha pömpöttää oikein kunnolla. Ei enää onnistu salailu. Olen aika kapea ja onneksi en ole levinnyt raskauden myötä. Maha kasvaa siis eteenpäin :D

Eipä kummepia tällä erää! Tsemppiä mahataudin kanssa painiskeleville!!

sopaka & mutkula 17+0 (poks!)
 
Heipä hei kaikki, täällä aina ollaan vaikka ei kirjotellakkaan.
ihanaa, huomenna poksuu 15+0 , jippii. Aina odottaa torstai päiviä =)

Pöh, mä oon nyt 4 päivää jossain mahapöpössä, kaikki mitä syön tulee vauhdilla ulos ( ei oksentamalla mutta..) Sit maha on litistynyt ja heti tietty paniikki et miten vauva jaksaa. Neuvolasta ohjattiin lääkärille, johon menen huomenna et labraan sit ottaa kokeita, esim. listeria. Ja minähän heti pessimistinä mietin pahimpia...
Mutta tänään pistin kotidopplerin tilaukseen ni perjantaina pitäs tulla, jippii, jos pääsis kuulemaan murua <3 <3

U2
Mä vaihdoin neuvolan tätiä. Soitin neuvolan numeroon ja sanoin et haluaisin vaihtaa, antoi numeron osastohoitajalle, kuka tietysti kyseli jne. mut oli todella ymmärtäväinen ja asia hoitui ihan kepeästi =) Vähän on kuitenkin ahdistus kun kahen viikon pääst on neuvola nyt sit uudel hoitajalla et miettiiköhän se et toihan toi valittaja on....noh, mulle on tärkeintä minä ja mun masuasukki, miettiköön mitä miettiin, pöh =)
 
iltaa Helle masut pitkästä aikaa kauhee ku ei oo kerenny yhtää olla oikeen koneella jääny kirjottelu ja lukeminen mutta mukana edelleen ollaan :)

Hyvin täälä voidaan vauvelin liikkeet tuntuu jo pienenä kutkutuksena :) ja masun on viimme päivinä valtavasti pyöristyny tänään POKSU taas 13 rv :) <3 mahoton ku alkaunu meneen viikot nopiaa, meillä tuo asunto projekti vie nyt niin paljo aikaa että tuntuu ettei oo pahemmin sosiaalista elämää. töiden lisäksi. Mutta nyt pitää lähtee kattoon salkaarit voikaa hyvin. kirjottelen paremmalla ajalla ja lueskelen teiän tekstejä :)<3

Nennu ja Pulputtaja 13 rv <3
 
Moikka..täällä voidaan hyvin,paitsi että elämässä on nyt kyllä kuormittavia tekijöitä..mutta en niistä täällä halua puhua,enkä varmaan kenellekään.Paitsi että menen neuvolapsykologille juttelemaan.Noh..huomenna menen ylimääräisesti neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä.Tuli hysteerinen olo ja pelko siitä,että lapsi olisi kuollut mun stressiin.. :( vaikka epätodennäköistä kai semmonen on.Tosin pikkuinen on potkinut tänäänkin,jos ne nyt oli potkuja.Nähtävästi hän ei tykkää,kun laitan jalan koukkuun mahaa vasten istuessa tai maatessa..voi sitä pientä. :heart:
Niin,mulla on ilmestynyt uusi vaiva: happamat röyhtäisyt! Jos maha on kovin täynnä,niin voi tulla semmosia oksennuksenmakuisia röyhtäisyjä..hyh..no,pieni vaivahan se on.lapsi vie paljon tilaa suolistolta,niin kuin tossa Vau.fi:n raskausanimaatiossakin näkee.ja onko siinä joku sellanenkin juttu,että ruokatorven läppä löystyy? Katsokaa ihmeessä tuo animaatio! Ihmeen helppo raskaus on mulla kuitenkin ollut ainakin tähän asti.. :wave: MB & pikkunen 19+4
 
U2 jep,ite vaihdoin neuvolaa kun halusin ja mulla siihen oikeus,ei sen kummia,soittelin vaan aikaa ja thats it. Vielä en ole käynyt kyseisellä neukku tädillä,aika on viikon päästä keskiviikkona,odotan jo kuin kuuta nousevaa!

En ole tänäänkään tuntenut liikkeitä,kuin ehkä pari krt jos ne niitä edes oli,ja ihan maata piti ja kuulostella....alan kyl oleen jo huolissani,vaikkakin dopplerilla oon saanut sydänäänet kuuluviin,niin silti tulee ajatus et mitä jos kehitys viivästynyt tms.
ja sen takia on hermotkin kireellä joka päivä,kun aamusta asti alkaa odottamaan heti tuntuuko jtn.

Sopaka jep,täälä on jo iso maha,osaksi omaa läskiä,mut se on ns.kovettunut:D mulla myös jotenkin tuntuu et maha olisi enemmän eteenpäin...etten olisi levinnyt sivuille...eikös se poikamaha ole,tytöistä leviää:whistle:

sokerirasituksesta vielä,ihme etten ole joutunut jo testiin koska olen ylipainoinen ja sukurasite lisäksi...no 24rv sinne joutuu

Nytkin tuntuu semmosta tooosi hentoa kutitusta...mut haluan jo muutakin tuntea,oikeasti ajattelen jo et jos se istukka on mulla sit siirtynytkin etuseinään,ja näin ollen vaimentaa liikkeitä,np ultrassa oli siis takaseinässä.
PTT 17+0
 
Jos mä koitan päivitellä tän kuun :xmas:...Ja MSB sitten ottaa maaliskuusta eteenpäin homman ? En välttämättä ihan joka päivä lue, ja jos tulee paljon tekstiä, saattaa joku jäädä välistä, joten anteeksi jo etukäteen, mutta edelleenkin siis päivitykset punaisella, kiitos :). Ja jos ei päivity, niin vinkatkaa vaikka uudelleen.

JA
 
Hei kaikki!

Tähän jo kertaalleen kirjotinkin mutta texti katos johonkin :O hmpp..
No jokatapauksessa eipä ole tullut kirjoiteltua piiitkiin aikoihin ( tarkemmin sanottuna taisin kirjoitella tänne heinäkuisiin viimeksi joskus rv 8, eli jo tovi sitten) !!! Oon kyllä välillä koittanut käydä lueskelemassa teidän juttuja, mutta aika pikaisesti oon aina pyörähtänyt.

Täällä raskaus sujuu hyvin, vatsa on kasvanut aivan hurjasti, alkaa olla aika tiellä ja kauhulla aattelen mitä se on sit keväällä :D Vauvan potkut on alkanut voimistua viime viikkojen aikana ja raskaus on tullut paljon todemmaksi liikkeiden tuntemisen jälkeen. Nyt saa jo nauttia pitkin päivää vauvan potkuista :)

Niin ja synnytys sairaalaksi voi merkata kätilöopiston mikäli viellä listalla olen? =)
 
Noniin lähti taas aikaseen tuo viesti!!

Mutta nyt yrittäisin ryhdistäytyä ja olla mukana palstailemassa aktiivisemmin, nyt alkaa raskaus olla niin läsnä muutenkin jokapäivässä ja muutenkin pitäisi olla vähän rennomopaa aikaa nyt tää alkuvuosi :)

Cristall ja pikkuinen 18+1
 
Iäksi voisi minulle päivittää 29v.

Varmaan tuossa sokerirasituksessa on hieman paikkakuntaisia eroja, kuten kaikissa muissakin käytännöissä. Siis sen suhteen että kuka siihen joutuu ja mihin aikaan. Vuonna 2009 Oulussa sokerirasitukseen laitettiin kaikki 25v täyttäneet, mutta vasta 20+ viikoilla. Niin minulla todettiin raskausdiabetes ja hyvä niin. Muuten ei olisi tutkittu lainkaan ja ties miten iso vauvasta olis tullut. Nyt kävin viime vuoden puolella sokerirasituksessa ja arvot oli ok. Joudun vielä myöhemmässä vaiheessa käymään uudestaan.

puppa 19+0 POKS!!
 
  • Tykkää
Reactions: U2
15+0 poks :flower:

UNET
Onko muut nähnyt raskauden aikana outoja unia?
Mä oon nyt tän koko raskauden joka yö nähnyt tosi levottomia unia...ne ei oo painajaisia eikä niin ihaniakaan. Lähinnä menneestä elämästä, lapsuudesta...kai joku sisäinen huoli osaanko olla äiti...eilen näin esim. unen mun koirista (joita ei enään siis ole) ja siitä että oliko niillä hyvä elämä kun ne oli mun lapsuuden vauvat...yhessä unessa olin unohtanut ne ulos tämmöseen pakkaseen ja yhessä en muistanut antaa ruokaa...ja kauheeta..sit näin unen et lapsi synty jo nyt ja aaarggh, onko muilla ollut vastaavia?
 

Yhteistyössä