Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*



Meitä on jo 94 odottajaa!

Lasketutajat
(nimimerkki ~ ikä ~ mones ~ synnytyssairaala)

30.9
Bamboo81 ~ 31v. ~ kolmas ~ KOS
sp ~ 24v ~ ensimmäinen ~ TAYS/PHKS
kusma ~ 25v ~ ensimmäinen ~ K-SKS

1.10
Laa_ ~ 23v. ~ kolmas ~ SeKs
Jo ~ 30v. ~ ensimmäinen ~ ulkomailla
_Lumi_ ~ 30v. ~ toinen ~ JS
Lakukissa ~ 28v ~ toinen ~ TYKS

2.10
Mrs.Muddy ~ 24v. ~ kolmas ~ TAYS
Ikiäiti ~ 39v. ~ seitsemäs ~ SATKS
Joshua87 ~ 25v. ~ kolmas ~ SeKS
nalle_puh ~ 31v ~ kolmas ~ TAYS
Milk ~ 33v. ~ toinen ~ TYKS
-TSJ- ~ 21v ~ toinen ~ K-HKS

3.10
no4 ~ 32v ~ neljäs ~ SeKS
Tanyaz ~ 27v. ~ toinen ~ KOS

4.10
Vimme ~ 29v. ~ kolmas ~ K-HKS
Fantteli ~ 35v. ~ kolmas ~ LKS
Odecca ~ 28v ~ ensimmäinen ~ KOS
nurmo ~ 27v. ~ ensimmäinen ~ K-SKS

5.10
Tittirii ~ 31v. ~ toinen ~ OYS
Espera ~ 35v. ~ ensimmäinen ~ ?
Minki ~ 22v. ~ toinen ~ KYS ~ tyttöolo
LumiLinnea ~ 34v. ~ toinen ~ EKKS

6.10
_Janzku_ ~ 21v. ~ ensimmäinen ~ TAYS
Jumppapallo ~ 24v ~ ensimmäinen & toinen ~ KOKS
Jensar ~ 33v ~ toinen ~ JS

7.10
Taatu ~ 28v. ~ toinen ~ TAYS ~ poikaolo
Laara85 ~ 26v. ~ ensimmäinen ~ ?
nellinu ~ 23v. ~ toinen ~ KOKS
Lirppu81 ~ 31v. ~ kolmas ~ ?
Kata89 ~ 22v ~ ensimmäinen ~ OYS

8.10
ttty ~ 26v. ~ ensimmäinen ~ TAYS
Lykke ~ 39v. ~ toinen ~ PS

9.10
Daalis ~ 35v. ~ toinen ~ KOS

10.10
memmiina ~ 20v. ~ ensimmäinen ~ OYS
onnellinen84 ~ 27v. ~ ensimmäinen ~ KOS

11.10
Karsu87 ~ 24v. ~ ensimmäinen ~ TAYS/VAS
LittlePrecious ~ 23v. ~ ensimmäinen ~ PKKS
Apina25 ~ 25v. ~ ensimmäinen ~ ?
Pinusti ~ 28v. ~ toinen ~ TAYS/VAS

12.10
Sannuli79 ~ 32v. ~ toinen ~ SATKS/VAS
Lilyanna ~ 33v. ~ toinen ~ KYS
jomppis ~ 29v ~ ensimmäinen ~ KOS

13.10
Vadelma82 ~ 29v. ~ toinen ~ OYS
Piiti_* ~ 27v. ~ ensimmäinen ~ ?
Tiinu* ~ 23v. ~ ensimmäinen ~ K-SKS
IMN ~ 19v. ~ toinen ~ OYS ~ tyttöolo

14.10
Sakuliini ~ 29v. ~ toinen ~ PKKS
Unelma kolme ~ 35v. ~ kolmas ~ NKL
Anime ~ 30v. ~ ensimmäinen ~ OAS
3tulee4 ~ 23v ~ toinen ~ JS
-Kärpässieni- ~ ? ~ kolmas ~ ?

15.10
saraheinä ~ 28v. ~ toinen ~ OYS
Sike ~ 32v. ~ toinen ~ LKS
Timotei ~ 31v. ~ toinen ~ ?

16.10
aava olivia ~ 27v ~ neljäs ~ SeKS
marsali 24v ~ ensimmäinen ~ KYS

17.10
Suandra ~ 25v. ~ ensimmäinen ~ K-HKS
kiyoko ~ 30v. ~ ensimmäinen ~ OYS
Murmeli88 ~ 23v ~ ensimmäinen ~ PHKS
Hömpi ~ 23v. ~ toinen ~ K-HKS

18.10
ruuvih ~ 32v. ~ kolmas ~ KYS

19.10
Sabrinafair ~ 27v. ~ ensimmäinen ~ OYS
Ann-ie ~ 23v. ~ ensimmäinen ~ K-SKS
naapuri ~ 29v. ~ ensimmäinen ~ NKL
Marge* ~ 30v ~ kolmas ~ KOKS

20.10
Tiimarinvihko ~ 25v. ~ kolmas ~ TYKS

21.10
Rockabella@ ~ 25v. ~ toinen ~ TAYS
Neiti-81 ~ ? ~ neljäs ~ ?
lllllaura ~ 19 ~ ensimmäinen ~ ?
muhvi ~ 27 ~ neljäs ~ SeKS

22.10
ail ~ 36v. ~ viides ~ NKL
kardemumma ~ 31v. ~ toinen ~ TYKS
Pakkastyttö ~ 36v. ~ toinen ~ SATKS
BloodyEnd ~ 21v ~ ensimmäinen ~ TAYS
Calumet ~ ? ~ neljäs ~ SATKS/VAS
Santtura- ~ 21v ~ toinen ~ JS
piipero86 ~ 25v ~ neljäs ~ KAKS
Crocus76 ~ 36v. ~ viides ~ OAS

24.10
aloe_vera ~ ? ~ toinen ~ OYS
iit84 ~ 27v ~ toinen ~ EKKS
miia009 ~ 25v ~ toinen ~ K-SKS

25.10
Iida<3 ~ 27v ~ toinen ~ KAKS
Jipsu ~ 21v ~ toinen ~ SATKS

26.10
DsariaL ~ ? ~ toinen ~ PKKS
Mezzzy82 ~ 30v ~ toinen ~ NKL

27.10
lena- ~ 22v. ~ ensimmäinen ~ OYS
pikkumyy1 ~ 24v ~ ensimmäinen ~ LS

28.10
Perhosia ~ 32v ~ ? ~ ?

29.10
minibebis ~ 27v ~ ensimmäinen ~ TYKS
poikatyttö ~ 35v ~ kolmas ~ K-SKS

30.10
hentunliisa ~ 28v. ~ toinen ~ OYS

LA ei vielä tiedossa
neulainen ~ 30v. ~ toinen ~ K-HKS
Miramei ~ 24v ~ ensimmäinen ~ LKS
~~~



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

~~~

Suuren surun kohdanneet:
mamiko
mimianna
Hellun martta
Iippari
valoa
_Sunflower
Sussu-72
MeaMansikka
MiNalo
Jiiii
anu84
Sachie

~~~
Edelliset keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2089934-lokakuun-2012-vauvoja/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2091220-lokakuun-onnenmurut-2012-helmikuussa/

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Lisään samat papatukset vielä tänne :D Otin pienen varaslähdön maaliskuuhun, kun en malta odottaa sitä kevättä ;)

Eli, TARKISTAKAA TIETONNE listalta! :) En tiedä mihin saakka nellinu on päivitellyt, joten kaikki jotka puuttuvat listasta päivityspyynnöt punaisella tai yksärillä suoraan mulle! :)

Omassa olossa ei vieläkään kummempaa muutosta.. Pinna on alkanut kiristymään samaan tapaan kuin esikoisen raskaudessa, nykyään vaan osaan hillitä itseäni paremmin joten mies ei joudu kärsimään ihan yhtä paljon! :D Parina päivänä on nyt ollut myös pientä särkyä/jomotusta kohdun seudulla, mutta hoen itselleni sen olevan normaalia!

Tällä erää ei muuta, nyt Top Chefiä!

-Minki ja ylläri rv?-
 
Ehdin jo tän ylipitkän vuodatuksen laittaa edelliseen ketjuun, mut siirränpä sen tänne... :)


Heipsan...

Tänne kyllä tulee niin reippaasti asiaa aina lyhyessä ajassa -kiva niin! Ainut vaan, et kun lukiessa miettii et "tuohon ja tuohon" pitäis kommentoida jotain niin kirjottaa pitäis ylös -ei muuten muista..

Oon miettinyt tuota, kun jotkut "pahoittelee" jos kirjottaa itestään ja omista tuntemuksistaan -niin mä en ainakaan missään nimessä koe sitä huonoksi asiaksi Oma napahan on se tutuin mistä osaa kirjoittaa, ja varmasti jokainen meistä tykkää sit vertailla ja peilata omia tuntemuksiaan ja olojaan kanssasiskojen omiin.. Näin täällä ainakin! Varmasti meistä jokainen hymyilee toisten kirjoituksille, ja myötäelää toisten iloa ja murheita vaikkei sitä aina tekstiksi saakka kirjoitakaan.. <3

Mielialoista on jonkin verran kirjoiteltu, ja jos sitä omalta kohdalta ajattelee niin on ollu tosi helpottavaa lukea että muitakin entistä herkemmin tulistuvia löytyy... ..vahvat tunteet kyllä löytyy entuudestaan, mut kyllä nyt on huumorintaju välillä tiukassa ja tekis mieli viskoa tavaroita jos ei heti onnistu jokin asia... ..ja sit jonain iltana itellä oli sellanen alakulo, et tuli niiiiiiiiiiiiiiiin tylsä olo et miks tunnen näin -vaikka elän unelmaani?! Ja täällä myös vetistellään mm. Idolsin tulkinnoille ..et aikamoista tunteiden vuoristorataa mennään..

Syömisistä ..etovaa oloa on onneksi(?) vähemmän taas, ja oman työn ehdoton etu tällä hetkellä on kyllä säännölliset ruokailut ja päivälepo/rauhoittuminen (=päiväkoti) Edelleenkään mun ei tee mieli sokeria (karkkia tms), mut toki sit suolasta ja epäterveellistä voisin syödä ja syönkin. Hedelmiä menee paljon, ja oon koittanu täysmehuja juoda veden ohella..

Sit jos vähän saa taas murehtia, niin onhan ihan normaalia et jomottelee alavattaa?! Välillä ei oo tuntunu mitään, mut toisinaan turvottaa myös kovasti ja sit alamahaa juilii/jomottaa ihan kuin menkkojen alkaessa... Joskus myös nipistää oikealta alhaalta, esim töissä lapsia nostellessa tms... Turhaa energianhukkaahan tällänen ressailu on, mut mut...

Hankinnoista jossain vaiheessa keskusteltiin.. Niin täällä on yks tosi epänormaali, kun ei yhtään vielä innosta vaunujen selailu tai muutenkaan vaatteiden hankinta vauvalle tms.. On niin epätodellista edelleen itelle tämä hetki etten osaa vielä ajatella niin pitkälle.. Äitiysfarkkuja toki oon vähä selaillu josko tilais sovitettavaksi kotiin... MUTTA, ostin tänään ensimmäiset asiat vauvaan liittyen (silläkin uhalla, että ens tiistaina nlassa tuliskin huonoja uutisia).. Sellaset muistikirjat isovanhemmille, jotka aiotaan antaa kun pikkuisesta kerrotaan.. Ajatus oli, et ois ihana kun ois kuva ultrasta liittää etusivulle ja sit runoilla jotain itketyssanoja (erityisesti äideille) ..ja olis ihana, jos isovanhemmat kirjottelis vuosien myötä ajatuksia lapsesta, hassuja sanomisia yms pieniä juttuja mitä ei välttämättä muista jos ei niitä kirjoita ylös.. Ja vaikkahan yökyläilyillä lapsi vois sit itekin piirrustella kirjaan puumerkkejään.. Sitä toivois, ettei kukaan ota "taakkana" kirjaa, vaan ite ajattelen et olis ihana jos oma mumma&paappa olis koonnu aikanaan vuosien varrelta niitä ihan pikkiriikkisiäkin juttuja ylös muutamalla sanalla.. <3 Ja mukava toivon mukaan nähdä vanhempien ilmeet, kun avaavat paketista kirjan ja hoksaavat mistä kyse <3

Tälläisiä vuodatuksia tälle illalle... Edelleen voi vaan todeta, miten ihanaa on kun voi tänne tulla puhisemaan tärinäänsä teille -samalla kun ystävilleen ja läheisilleen koittaa olla "kuin ei mitään" :)

Piiti ja Tiuku (8+2)
 
Moikka.Täälä ilmotautuisi toista lasta odotava uusi äiti mukaan.
ikäää on 23v.toinen tulossa.ja synnytysairaala on JS lasketu aika ois noitte laskureiten mukaan 14.10???
esikoinen on vasta 7kk eli tämä raskaus tuli vähä odotettua aikasemmin saapuvaki neuvolaan en oo kerenny viellä soittamaan pientä pahoinvointia/etovaa oloa on ollu jo pidemän aikaa samoin pientä alavatsakipua ja tunne että sisällä joku kasvaa :)
 
Ihana tuo oravakuva! :heart:

Anu84: Joo on hyvä että sain edes sen istukan äänen "viuh-viuh"kuuluviin dopplerilla tai siis mun oma sykehän se siellä. Huvikseen kokeilin ja laitoin laitteen sydämeni kohdalle niin piti oikein siitäkin ääntä etsiä...heh ei taida tuo AS:n karvalakkiversio kovin hääppönen olla...Laitoin vartalovoidettakin siihen että kuuluis masuasukin sykkeet paremmin, mut ei ne vielä. Pitää maltaa odotella.

Kaikille uusille onnea odotukseen ja tervetuloa!

Lilyanna huomenna 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Voi että, jotkut on jo saaneet jotain dopplerilla kuulumaan. Olin maanantaina äitiysneuvolaa pitämässä (vaikka se oli kyllä enemmän ehkäisyneuvola) ja kattelin sitä doppleria siellä, että pitäiskö kokeilla, mutta en sit kuitenkaan kokeillut kun ajattelin, että turhaan vaan petyn ja huolestun, jos ei mitään kuulu.

Terveisiä neuvolasta, olin tänään eka kertaa. Olihan se juhlallista saada taas neuvolakortti :) Ja se nlatäti on sama kuin edellisessä raskaudessa ja myös tytön nlatäti ollut. Tosi ihana nainen, oikein oli ilo vain jutella hänen kanssaan, vaikka siinä ekalla käynnillä ei niin paljoa mitään erityistä tapahdukaan (ei seim yrittänytkään kuunnella sydänääniä). Mutta sain 5 purkkia raskausvitamiinia, joissa oli päiväystä 2/12, koska eihän niitä oikein olisi voinut jakaa "vanhentuneena", vaikka ei kai ne oikeasti mikskään mene. Hb oli kyllä vähän turhan korkea niitä ajatellen, 134, koska niissä on rautaa aika lailla. Ja ai niin, sain kuulla kuka neuvolalääkäri on, nimittäin yks mun lääkiksestä tuttu mieslääkäri, ollaan oltu samassa työpaikassakin. Jippii... Tosi mukava hän on, mutta vähän liian tuttu että kauhean innoissani hänelle olisin sisätutkimukseen menossa. Mutta viime raskaudessakin oli kaveri nlalääkärinä, silloin kylläkin nainen. Olisko muut kauhuissaan mieslääkäristä, tutusta puhumattakaan? Niin joo, ja la siityi päivällä taaksepäin, 11.10.. Pääteltiin miehen kans, että heitto näiden laskureiden välillä varmaan johtuu karkauspäivästä, jotkut ottaa huomioon ja toiset ei.

Iloista viikonjatkoa kaikille ja hyvää lomaa lomaileville!

Pinusti 7+6
 
Iltoja! Pikaiset tilannepäivitykset!

Eilen käytiin ultrassa ja siellä kaikki hyvin! Yksi pikkuinen ja sydämen syke näkyi selvästi! kokoa pikkuisella oli 6+3.:heart:
Kauhean paha olo itellä ollu nyt ku yölläki joutuu yrjöämään...katotaan miten loman käy..

Aamulla ois sitte lähtö kohti Thaimaata, joten parin viikon päästä "nähdään"! :wave:

Crocus ja "Lahja-Toivo" 6+1
 
Mahtavaa maaliskuun odotusta kaikille palstalaisille tasapuolisesti! :)

Mulle pärähti kotipäivä mahataudin vuoksi, ei puhettakaan että uskaltais lähteä kotoaan kauemmas.. Pitää vaan muistaa nesteitä juoda..
En nyt ihan kaikkea muista mitä on kirjoteltu aiemmin, mutmut..
Hankinnoista sen verran, että uskalsin kirpputorilta ostaa semmoiset äärettömät suloiset ja lämpimät lampaannahkatossut pikkuselle!<3 Niitä sitten ihastellu :) Ja oon toki parit äitiyshousut jo tilannu, koska tää turvotus on oikeesti kamalaa ja en edes yritä saada normaaleja farkkuja mahtumaan jalkaan.
Mulle oli eilen eka neuvola! Puoltoista tuntia siellä vierähtikin ja isäkin oli mukana piipahtamassa :) Kovin oli vain hössöttävän oloinen tätykkä, asiaa se kyllä puhui, mutta jotenkin ei kohdanneet kemiat.. Tai sitten olin jo niin nälkäinen ja vessahätäinen että alkoi ärtymään :D Otettiin HB, mikä oli hyvä, verenpaineet ja lähetteet anto niihin erilaisiin verikokeisiin, minne pitää 9-viikolla mennä ja mahdolliseen VTI:n pissanäyte pitää käydä antamassa kun vähän oiretta ollu siihen suuntaan.. Ihmettelin kun ei raskaustestillä enää varmisteltu mitään, mietin huvittuneena mielessäni mitenhän kauan pystyisi huijaamaan neuvolatätiä raskaudessa.. :D

Muoks: Niin ja ensimmäinen ultra-aikakin saatiin 29.3! Piiiiiitkä kuukausi edessä :whistle:

Niin se viikot vaan hujahtaa, tänään poksutaan 8+0! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Piiti_* juttelin eilen neuvolantätini kanssa ja kerroin että mulla on alamahassa pallo. Täti sanoi kaiken menkkajomotuksen, kohdun olemassaolon tuntemisen, jomottelun, pistelyn jne olevan täysin normaalia. Eli nou hätä :hug: tunnet kohtusi kasvavan.

Mulla alavatsassa tosiaan tuntuu olevan pallo, eli tunnen kohtuni ihan kokoajan. Välillä pistää esim jos aivastaa lujaa. Tää pallontuntemus on semmone raskausoire josta tykkään :D

Täältä tais pahin vatsatauti mennä ohi, enää ei suolisto tunnu olevan tuhannen solmussa. Jouduin vaan antibiootit alottamaan poskiontelontulehdukseen, joten oletan vatsan olevan hiukan sekaisin vielä pitkään : /

Lääkäri: mua ei mieslääkäri sinänsä haittaa, yhtään semmoista kun en tunne. Mutta jotain kaveria en välttämättä haluis ronkkimaan alapäätäni :D Ekassa raskaudessa meillä oli synnytystapa-arviossa ja synnytyksen alussa mieslääkäri ja siinähän se meni missä nainenkin. Työtäänhän ne vaan tekee. Lääkäri tosiaan ehti synnytyksessä vaihtua kolmesti, tyttöä tehtiin melkein kellon ympäri.

Sakuliini ja kultahippu 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Piiti_*
3tulee4 meillä kans esikoinen on 7kk!! :) meillä oli ekasta yritystä yli 3 vuotta, niin tämä tärppäs ekasta.. Tunne kyllä aika uskomaton, kun varauduin pitkään yrittämiseen!! Mutta hyvä näin! <3

Lilyanna tosi hyvä se perus dopplerikin on, mulla oli viime raskaudessa kaverilta se lainassa! Mutta tilasin nyt tuon vähän paremman kun hinnalla ei ollut paljoa eroa! :)

Täällä tuntuu että tissit tuntuis painavammilta, mutta ei edelleenkään yhtään arat! Voi voi 11 päivää vielä ar- ultraan!! :/
 
Minäpä myös laitan tietoni uudelleen,kun ne eivät olleet päivittyneet. ikä 24, synnytyssairaala KOKS, ensimmäinen raskaus (kaksoset) ja rv 9.
Minun ensimmäisessä ultrassa viikko sitten lääkärinä oli mies. Aluksi se oli jotenkin häiritsevää,mutta minulle jäi tutkimuksesta positiivinen kuva. Jotenkin se mies ei lähtenyt mukaan siihen hysteriaan minkä tieto kaksosista aiheutti minussa ja puolisossani :) Hän istui vain ja hymyili,itselleni tuli ainakin todella rauhallinen olo.
 
Heippa!

Pinusti Mä en kyllä haluis ketään tuttua tai puolituttua ronkkimaan mun alapäätä. Ton kuopuksen odotusaikaan jännitin, etten vaan joudu mun pomon ronkittavaksi kun hän teki keikkaa kätilönä riskiraskauksien osastolla vaikka muuten oli ihan muissa hommissa. Kaikeksi onneksi oma raskaus oli aivan normaali :D

Tervetuloa uudet ja halaukset kovia kokeneille!
 
ail
(.) täällä kaikki tulee ylös minkä vaival saa alas.Tätä menoa ollaan kyllä tiputuksessa.
uih ihanaa eka kaksosraskaus meidän pinossa tervetuloa uudet ja tsemppiä kaikille.Ei pysty kirjottaa enempää ku meinaa taas oksennus tulla

ail ja saaga 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Jee kuukausi vaihtui:) Tervetuloa uusille.

Mä oon ihme ja kumma pystynyt olemaan stressaamatta masuasukista muutaman päivän, meillä asunnon osto projekti meneillään joka vie kivasti ajatuksia pois massusta. Maanantaina eka neuvola. Sitä kovasti ootellaan. Vaikka olen salaa toivonut että siellä kuunneltaisiin sydänäänet, mutta ei niitä ilmeisesti sitten kuunnella. höh.

Olot on samat, koko ajan pitäisi jotain syödä ettei paha olo pääsisi yllättämään. Tissit kasvaneet aikalailla ja mies ei voi pitää näppejään erossa. (mua ei voisi vähempää kiinnostaa tuollainen nyt) :)

Onko muilla halut kadonneet jonnekkin? Mua ei ole plussaamisen jälkeen huvittanut yhtään ja mies on saanut pyöritellä peukaloita:) Eilen sitten vähän haluttikin ja vaakamamboiltiin, mutta en päässyt sitten kuitenkaan fiiliksiin kun ajattelin ettei vaan pikkuiselle käy mitään. Vaikka teoriassa tiedänkin ettei se mitään voi aiheuttaa niin jotenkin ajatukset oli ihan muualla kuin pitäisi. Onneksi mies on tosi ymmärtäväinen ja ei tämän kuukauden aikana painostanut yhtään kun tiesi etten halua.

Semmoista tänään:)

Onnellinen84 + Tirriäinen 8+1
 
Viime ketjuun laitoinki tietoni mutta ei vielä tossa listassa :)

Eli toinen raskaus täällä, ikää 21, synnyttämään tod.näk. Jorviin. LA: vielä hukassa (kuukautisten väli ei oikein vielä tasottunu edellisestä raskaudesta :D).
 
Mun tiedot puuttuu, eli:

Jensar, 33v, la 6.10, Jorvi, toka tulossa

Syömisistä: Mullakin ihan tavallinen ruoka on alkanut tökkimään, sitruunatiivisteellä maustettu soodavesi menee tosi hyvin alas ja sitten valion pehmeä rahka hunajalla höystettynä ;) Eilen teki mieli mättöruokaa joten iltapalaksi upposi hampurilainen :p Muuten yritän syödä säännöllisesti ja terveellisesti mutta päivinä jolloin olo on ihan mahdoton, sallin kyllä kurkusta alas mikä vaan menee.

Dopplerista: Kannattaa laittaa VESIliukoista voidetta tai ultraäänigeeliä siihen anturiin, äänet kuuluu huomattavasti paremmin!! Pieni nokare riittää jos tietää suurinpiirtein kohdun sijainnin, ja anturia ihan paikallaankin kallistelemalla eri suuntiin voi äänet löytyä yllättäen. Vinkki; jos harrastatte seksiä, kokeilkaa heti sen jälkeen kun kohtu tuntuu hieman kovettuneena, itse olen löytänyt tuolloin helpoiten masuasukin ääniä kun oikea kohta löytyy varmimmin ;)

Jensar kera asukin 8+6
 
Mä tässä juuri kiukuspäissäni pohdin,että kuinka teidän muiden perheenjäsenet ovat ottaneet teidän raskausuutiset?
Musta tuntuu,että musta on tehty täysin kädetön ja aivoton, kun raskaus selvisi. Jatkuvasti joku soittaa ja kyselee,että miten menee. Ja niitä muistutuksia, älä stressaa, älä tee sitä äläkä varsinkaan tätä.
Pitäisi kuulemma olla rauhallinen ja seesteinen alkuraskaudesta, mutta mun v****uskäyrä on ollut noiden kysymysten takia punaisella jo viikon. Eikä asiaa helpota lainkaan se, että raskausaikana räjähdän jokaiselle asialle.
Kiitos ja anteeksi :)
 
dopplerista:joo vesiliukoista voidetta laitoin ja kuuluu sillä tosiaan hyvin se "viuh-viuh", mutta pitää malttaa olla nyt etsimättä ja painelematta alamahaa sillä laitteella liikaa, koska asukki on vielä niin pieni. Neuvolassakin piti vklla 12-13 joskus etsiä tosi kauan esikkoa :) ja meni aina karkuun doppleria!

lääkäreistä: Miesgynet ovat olleet tähän asti parhaita gynejä mun kokemuksen mukaan, jos olis tuttu niin en sit tiiä miten suhtautuisin...Työtäänhän he vaan tekee, että ei se välttämättä olis mikään ongelma. On mulla papakokeen ottanu tuttu nainen, eikä siinäkään mitään.

sukulaisten ym.neuvoista Joo mulla oli ekassa raskaudes sama juttu, älkää välittäkö, hyvää ne läheiset vaan tarkottaa. Ja voihan sitä ystävällisesti sanoa, että tää vaavi on minun masussa ja osaan kyllä huolehtia hänestä ja itsestäni! Tässä toisessa raskaudes ei ole liikoja soittoja tullut! Olis oikeastaan kiva, jos joku kyseliskin vähän enemmän.

Lilyanna 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! :) Jumppapallolle tuplaonnea, ihana saada ainakin yksi kaksosraskaus tähänkin pinoon! :)

Nyt on taas listaa päivitetty! Sen takia tosiaan monien tiedot puuttuvat kun listan päivittäjä on tälle kuulle vaihtunut. Olisi ollut ihan valtava työ selvittää mihin saakka nellinu listaa oli päivittänyt, sen takia edellisen ketjun loppupuolella tietonsa ilmoittaneet puuttuvat! :)

Mieslääkäreistä: Raskauden aikana ei ole kertaakaan tullut miesgyneä/lääkäriä vastaan, synnytyksessä tosin oli mukana miespuolinen lääkäriopiskelija. En kieltänyt osallistumista, pakkohan niidenkin on opiskelunsa suorittaa :D Eikä suoraan sanottuna paljon kiinnostanut ketä siinä oli mukana, kun sattui niin paljon! :D

Mulle ei sukulaisilta tullut ekassa raskaudessa mitään rasittavia neuvoja, mutta kuulumiset ja voinnit tietysti kyseltiin.. Tässäkään raskaudessa ei ole tullut vielä muutakuin kyselyjä voinnista, ja nekin tulevilta mummoilta.. Eipä tästä vielä juuri muut tiedäkään..

-Minki ja ylläri-
 
Ihanaa kun jotkut on saaneet jo kuulla pienen sydänäänet! Rauhoittaa kummasti mieltä, kun raskaus saa jotenkin vahvistuksen tuolla tavoinkin. Itselläni olisi ensi viikolla eka neuvola ja viikkoja silloin 8+0, mutta en usko että äänet kuuluvat neuvolan dopplerinromulla vielä, jos edes kokeilaan. Ei kai se auta kun odottaa ekaan ultraan.

Pinusti epäili miten suhtautua tuttuun neuvolalääkäriin. Itsellä on vähän sinne suuntaan kokemus, joskin kyseessä oli nainen. Alueemme omalääkäri on minulle tuttu jo muista yhteyksistä, mm. esikoisemme ovat luokkakavereita. Kieltämättä oli pienoinen kynnys mennä hänen vastaanotolleen kun sain jonkun emätintulehduksen e-pillerien lopettamisen jälkeen. Mutta turhaan jännitin: kun lääkäri on ammattilainen, niin hän todella on. Hänen ammattimainen otteensa, tilannetaju ja rauhallisuus oli niin rautaista, että kiusallisuuden tunnetta ei vain ollut. On sekin taito erottaa työ ihan omaksi osaksi elämää, vaikka pienen paikkakunnan potilaat ovat hänelle ihan järestään tuttuja. Nätisti hän kuitenkin sen hoitaa, ja toivottavasti Pinustin lääkäriltä löytyy samaa ymmärrrystä!

Onnellinen 84, täälläkin pientä haluttomuutta ollut. En tiedä tekeekö hormoonit vai henkinen pelko (viimeksi keskenmeno alkoi juuri seksin jälkeen:() mutta myönnetään että eilen leikin koomapotilasta sängyssä, kun miestä olisi nähtävästi haluttanut( miksi ihmeessä just silloin kun ollaan menossa nukkumaan ja oikeesti väsyttää??). Onnistuin tosin oikeasti nukahtamaan, ja mies luovutti siinä vaiheessa, mutta jotenkin harmittaa tämä oma reagoimattomuus. Uskon kyllä että piirre menee ohi...

Mielialat toki on heitelleet täälläkin, viimeksi eilen sain ihan täysin ylimitoitetun kilahduksen miehelle, kun pussilakana löytyi narulta kuivumasta vain yhtenä isona ja rypppyisenä myttynä. Onneksi sana anteeksi löytyy sanavarastosta... Tiedän toki että pyykinlevitysyritys mieheltä oli ihana ele auttaa jotenkin minunkin takkaa (lapset on sairastelleet tällä viikolla). Samoin hermostuin autossa kun lumiharja ei ollutkaan jäljiltäni etujalkotilassa, vaan takana. Ei se näköjään paljon tarvii nyt: /onneksi on ymmärtäväinen mies eikä muutenkaan ole niin räyhähenkinen kuin minä! Olen myös itkeskellyt ihan hölmöissä kohdissa vaikka telkkaria katsoessa, lapsi uskoi roska silmässä-selityksen , kun kyynylehdin egyptin prinssiä katsoessamme. On aika typerä olo välillä.

Penskat tilasi illaksi makaroonilaatikkoa, pitänee mennä jauheliha paistamaan(yäk)
 
Heippa ! Kirjotin aamulla tähän kauheen stoorin, mut näköjää se on hukkunu jonnekki. Oon ajatuksissani säheltänyt varmaanki jotai.

Onnittelen nyt kaikkia plussanneita ja kaksosuutisia :) Oonki odotellu et koska niitä kaksosuutisia alkaa tänne tulemaan :) Toivottavasti vielä enemmän, kun ihmiset pääsee ultraan :)

Voimia niille joidenka viime raskaus on päätynyt huonosti. Onnea todella kovasti tähän raskauteen !

Mä oon Piitin kans samaa mieltä siitä, että mä en ainakaa pyydä anteeks jos omaa napaa kirjoittelen. Eikö täällä oo tarkotuskin jakaa omia tuntemuksia toisten kanssa. Musta on ihana lukea mitä muut kirjoittaa ittestään. Voi elää jotenki mukana ja verrata omiin oloihin ym.

Syömisistä sen verran että etova ällötys täälläkin jatkuu. Mitään ei tekis mieli syödä. Joku täällä laittoiki että ruokaa ei pysty tekemään, nii sama täällä. Pelkkä ruuan tekeminen alkaa oksettaa. Joten se on meillä jäänyt miehen kannoille. Tosin mies tekee nii rankkaa duunia, että ei meillä kotiruokaa tehdä ku kerran pari viikossa nyt tällä hetkel. Eilen illalla oli ihana yllätys, kun tulin töistä, nii mies oli tehnyt mulle oikeen valmiin ruoka-annoksen :)
Nyt oon sallinu ittelleni kaiken. Syön tasan sitä mitä tekee mieli, kunhan ny saisin edes jotain alas. Kaikki mitä syön, nii menee erittäin pieninä annoksina suuhun ja ruokailuki kestää.

Paino ei tällä hetkellä ole mennyt mihinkään suuntaan. Edelleen on se -2kg lähtöpainosta.

Mieliala mulla on pysynyt melki samanlaisena. Kertaakaan ei oo vituttanu mikään eikä täällä tuu mitään raivokohtauksia. Eikä ärsytä. Ainut mikä ny on ehkä eniten ilmaantunut esille, on herkkyys. Itken helposti. Tai ainaki ku katon telkkarista vauvan tarinaa, nii joka kerta ku vauva syntyy, millä tapaa vaan, nii alan itkee :D Ja salkkarit tuntuu nii kurjalta nyt että melkein itken ja jos nään telkkarissa jonku itkevän, nii meinaa täälläki itkettää :D

Noista dopplereista ootte kovasti puhunut, nii mä vähän kammoksun niitä. Siis haluisin tilata ittellekki, mut uskon että jos en sais sykkeitä kuulumaan, nii panikoisin vielä enemmä onko mitää pikkusta enää. Menisin varmaan paniikin valtaan.

Pinusti: Itse en kyl haluis kans ketään tuttua ronkkimaan alapäätäni. Muuten mulle on ok, onko lääkäri mies vai nainen. Oon aina ajatellu et työtähän ne vaan tekee.

anu84: Täällä myös rinnat painaa mahdottomasti. On ne ennekin painanu, mut nyt tuntuu entistä painavimmilta. Arkuutta ei oikeestan oo muualla kun nänneissä, jos niitä nipistelee.

Jumppapallo: Mä en vielä tiedä kuinka perheenjäsenet ottaa tän raskauden, ku en vielä oo kertonu kellekkään muulle ku ystävälle. Uskon että perheenjäseniltä alkaa tulemaan kaikki tietävää juttua, koska niillä on jo monia lapsia. Tämmöstä kaikki tietävä juttua ne on pitäny kaikille. En jaksa itte sit yhtään sellasta.

Mitä muuten neuvolatäti tarkotti sillä, ku kysyin että kuunteleeko se ekassa neuvolassa vauvan sykkeet, nii sano et toiset lääkärit kuuntelee ja toiset ei? Eiks neuvoltädit oo vaan jotai terveydenhoitajia? Vai pitääks ne itteensä lääkäreinä vai siis mitä? En oikein ny tajunnu. Teijän puheista oon ymmärtäny että jossain vaiheessa vissiin käydään neuvolalääkärillä, mutta missä vaiheessa ja sekö niitä sykkeitä vasta kuuntelee, jos kuuntelee?

Janzku & pikkune 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Piiti_*

Yhteistyössä