*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa




Laskettu aika-- Nimimerkki -- Monesko lapsi -- Synnytyssairaala

28.2

lenkkari -- 1.lapsi

1.3.

Bingo -- 3. lapsi
Mam_87 -- 3. lapsi
mamiko -- 2. lapsi -- phks
Sunshine9 -- 2. lapsi -- PKKS

2.3

Juli87 -- 2. lapsi

3.3.

Nopponen -- 2. lapsi -- OAS
meliah -- 2. lapsi
Pihlaja78 -- 4.lapsi
annacarol -- 4. lapsi

4.3

Alisa84 -- 2. lapsi
Tyntti -- 1. lapsi -- MKS
SMV78 -- 2. lapsi -- Porvoo
CandleLight -- 2. lapsi -- K-SKS
Meliah --

5.3

Metsävirna --1. lapsi -- TAYS
Hannavä -- 1.lapsi -- K-SKS

6.3.

SoonFab4 -- 4.

7.3

Tiipula -- 2. lapsi -- TAYS

8.3

tiiw -- 1. lapsi
mi.mmu -- 3.lapsi -- K-PKS
Sintu74 -- 1. lapsi -- LKS

9.3

Eea -- 3. lapsi -- PKSSK
dania87 -- 2. lapsi -- VKS
Minx82 -- 2. lapsi -- NKL

10.3

Sone* -- 3. lapsi
Nallu -- 2. lapsi -- TAYS
P12 -- 3. tulossa
Nal --
anna.82 -- 1. lapsi -- K-PKS

11.3

am13 -- 4. lapsi -- NKL
Minttu_89 -- 1.lapsi -- SeKS
Vesperi -- 2. lapsi -- KSKS
Mammutti ja sintti -- 4. lapsi SatkS
HaaveissaPulla -- 2. lapsi --Kättäri/Naikkari/Hyvinkää

12.3

Minttu_87

13.3

Lara_84 -- 1.lapsi -- SAS

14.3

Kuunalle -- 2.lapsi
Pippuri81 -- 4. lapsi -- KOKS
Marhula -- 1 .lapsi
Fanny07 -- 2. lapsi

15.3

OivaAino -- 3. lapsi
Hygge -- 2. lapsi
Taffo82 -- 2. lapsi -- LS

16.3

Kilu87 -- 1+ lapsi -- PKKS
AnyHope -- 1. lapsi -- TAYS

18.3

Kwaidan -- 2 .lapsi -- Kättäri
Toiveikas84 -- 2. lapsi -- TAYS

19.3

Katjuliisa -- 4. lapsi -- PKKS

20.3

Pupu82 -- 2.lapsi
Heiduli87 -- 2. lapsi --KSKS

22.3

Leo_81 -- 4. lapsi -- SeKS
Marjaana87 -- 1 . lapsi -- KYS
Heisu81 -- 3. lapsi -- OAS

23.3

Ainulii -- 1. lapsi -- LS tai HYKS
Nanna*83 -- 1. lapsi -- Kättäri
Heisu81 -- 3. lapsi -- OAS

24.3

Marais -- 2.lapsi -- MKS

25.3

Triida -- 2. lapsi -- PKKS
Star_of_life -- 2. lapsi SAS

29.3

Nimendi -- 4. lapsi -- HUS

30.3

Nuska83 -- 1. lapsi -- TAYS
Ananaskookos -- 4. lapsi -- K-SKS

2.4

Tikuliina -- 4. lapsi -- NKL

MEITÄ ON NYT 54 ODOTTAJAA :flower:

PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA!!!!

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolaan soitto Innokkaana soittelin jo keskiviikkona. Terkkariakin vähän nauratti, kun sanoin että oishan sitä voinut vielä viikon parikin odotella ja kuulostella oireita ja katsoa mihin tämä tilanne menee, mutta kun en malttanut olla soittamattakaan :LOL:

Allergia Siitepölyallergiaa tai jotain vastaavaa täälläkin, kesät aina lääkkeitä popsittava. Unohdin terkkarilta ohjeistusta kysyä, joten nyt olen sitten ollut ilman lääkkeitä ja tukkoisuus rupeaa vaivaamaan. Maanantaina pitää soitella neuvolaan ja kysyä. Googlettamalla kun olen asiaa tutkinut, niin monet ovat raskausaikana käyttäneet cetiriziniä, mutta toisille on ihan jotain reseptilääkkeitä määrätty.

Kertominen Minun parhaat kaverit ja tulevat isoäidit tietävät, muille varmaan sitten np-ultran jälkeen kertoillaan jos kaikki siellä hyvin olisi. Mutta jos joku suoraan kysyy, olen aika huono "huijaamaan", joten silloin varmaan paljastan. Toivottavasti Nopponen siellä reissullansa keksii hyviä valkoisia valheita :D Kerro sitten vinkkejä, minulla on meinaan monia kissanristiäisiä tulossa, joissa en vielä haluaisi paljastua.

Oireettomuus Edelleen päällänsä.. Pitää yrittää lohduttautua ajatuksella että raskaudet ovat erilaisia, ei sitä esikoiselta tuttua oksentelua ole välttämättä luvassa laisinkaan, ja silti kaikki voi olla ihan mallillaan.

Liikunta Miten olette tottuneet liikkumaan? Miten meinasitte raskausaikana? Esikoisen aikaan liikunta jäi aika minimiin alun pahoinvoinnin takia, ja sitten en enää saanut itseäni niskasta kiinni, kun olo olisi muuten antanut myöden. Nyt ajattelin oikein keskittyä siihen, että tulee liikuttua ja vähän ehkä katsottua syömisiäkin. Esikoisen kohdalla meinaan sekin lähti "vähän" lapasesta :ashamed: ja jokunen raskauskilo on päällänsä tuosta mässäilymaratoonista edelleen :kieh: Joten vinkkejä ja vertaistukea kaivataan :wave:

uusille Tervetuloa =)

Meliah 4+6
 
Pitäsköhän ilmoittatua tänne kun olen kirjoitellut aktiivisesti vauvakuumepuolella :) Elikkäs miulla vois päivittää LA 10.3 ja kolmas lapsi.

Neuvolaan täytyy soittaa heti ma kun on kilpirahasen vajaatoiminta niin täytyy käydä kokeis ja nostaa varmaan vähän lääkitystä. Pari km taustalla joten nytkin on ihan kamala pelko jos vuoto alkaa! :/

Oireet: Siis joo, oireita on, mutta niitä nyt on ilman raskauttakin niin ei uskaltanut toivoa että ne olis sitä ittensä ennenkun eilen haamu ja tänään plussa :) Viimeviikon allergiaväsymys olikin sitten jotain muuta, nukahdin työvaatteet päällä sänkyyn ja meikit jäi monena iltana pesemättä, ja siit oon tarkka ollu aina että pesen kasvot illalla. Hajuherkkyys on kans, tomaatit haisee ihan ylipahalle ja haistan jokapaikassa viemärin hajun , nams :D

Ja hei onks kellään muulla alaselkä kipee, pikkasen ahdistaa kun jomottelee ja oon koko päivän ja eilisen ravannu vessas kurkkimas ettei vaan oo punasta...

Mut myöhemmin lisää :)

Sone ja "allergiaväsymys" rv3+6
 
Eea
Alisa Tää näyttää oikein hyvältä :)

Neuvolaan ajattelin soitella ens viikolla ja kysyä että olisko mahdollista päästä varhaisraskaudenultraan/viikkojen selvennykseen. Mie siis imetän vielä esikoista (nyt 10kk), ja kierto on ollut pikkasen mitä sattuu. Olis ihan kiva saada tarkat viikot selville.

Väsymys on ihan hurjaa. Eilen nukahdin jo puol ysiltä sohvalle. Päivälläkin voisin nukkua jos vaan olis mahdollista. Toivottavasti jossain vaiheessa helpottaa. :)

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:
 
Hei!

Täällä olisi toissapäivänä plussannut mamma. LA 6.3. ja neljäs olisi tulossa
Tosin alkaa olla suurperhe jo koossa kun mukaan laskee miehen kaksi lasta :)

Arvasin jo oikeastaan ennen plussaa että olen raskaana, oli niin turvonnut olo ja rinnat kipeät.. nyt ei vielä muita oireita ole ollutkaan, joten niitä odotellessa. Välillä tulee epäuskoinen olo koko raskaudesta :)
Parille kaverille olen heti kertonut asiasta, mutta itseni tuntien loputkin tietää aika pian :) Suku kerkiää oottamaan tietoa.

SoonFab4 rv 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet!

Alisa, kiitos pinosta! Hyvältä näyttää! Laitettaisko vielä synnytyssairaalatkin, jos ei tunnu liian paljastavalta?

Neuvolaan soitin viime viikolla, kun näin että testeissä alkoi viivat vahvistumaan. Mä myös imetän vielä ja kierrot on ollu esikoisen jälkeen vissiin 49-28-32 päivää tjtn, niin täti laittoi mulle heti ultra-ajan lasketun ajan varmistamiseksi. Enkä toki kieltäytynyt siitä, vaikka kuvittelenkin tietäväni viikot!

Oireista meinasin kirjoittaa, ettei mulla mitään ole, mutta tuli sittenkin mieleen: mulla on kylmä, nälkä ja väsy. Paino on pikkuisen laskenut, mutta ei haittaa vaikka se normaalisyömisellä vähän laskisikin - mulla on vielä kilo jos toinenkin esikoisestakin jäljellä eikä kroppa varmaan kestä kauhean montaa raskauskiloa tähän päälle. Ja Sone, mulla oli kans alaselkäkipuja viime viikolla, mut nyt taas ei oo. Ja tuhruakin, hitsi vieköön, on edelleen vähän!

Liikunta on näin kesällä ollut enimmäkseen hyötyliikunta-asteella, plus vaunuttelua ja pyöräilyä. Siihen se jäänee syksylläkin, kun mä tykkäisin zumbailla ja pelata sulkapalloa tai sählyä, mut ne ei oo oikein mun raskauslajeja... No, töissä saa onneks juosta pää kolmantena jalkana!
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin taidan uskaltaa ilmoittautua mukaan tänne. Plussa testissä on viime päivinä vahvistunut kivasti. La on 11.3.13. Neljäs lapsonen olisi toiveissa.

Neuvolaan en ole vielä soitellut, ehkä maanantaina.
 
Viimeksi muokattu:
liikunta: Mie olen aktiivinen liikkuja, mutta nyt en uskalla varmaan pariin viikkoon paljon liikkuu kun en haluu ärsyttää tota alaselkää, tuun vaan pelokkaammaks. Pikkulenkkejä joo,mut juoksu ja sali saa jäädä nyt.

Miten helposti ootte päässy alkuraskauden ultraan ja millä viikoilla? Mietin vaan jos eivät nyt suostu laittaa sinne, niin yksityiselle on sit mentävä. Ma soitan kyl neuvolaan heti :)
 
Ilmoittaudun joukkoon. Perjantaina näytti jo plussaa, eilen ja tänään varmistustestit... LA 8.3. Neuvolaan ajattelin soitella tossa ens viikolla tai sitä seuraavalla, nyt kun en oo kotipaikkakunnalla vaan muualla työrupeamassa niin yritän keskittyä muuhun... jos pystyisin :D Esikoista siis odotellaan, ja ekasta kierrosta jossa yritettiin niin napsahti... Aika äkkiä tuli tämä, joten sulattelua on. Kertoa polttelisi mutta toistaiseksi en oo kertonut kuin miehelle... Ja ihan pihalla olen kaikesta, mitä ei saisi syödä tai tehdä. Kahvin ja tupakan jätin eilen, ja sit meninkin nukkumaan jo puoli ysiltä :D Sekava fiilis. Tuntuu ettei aivot toimi ollenkaan. Innoissani olen kyllä!
 
Sone*, alkuraskauden ultrasta: Mä en ees ehtinyt kysyä mitään, kun neuvolatäti jo alkoi ehdotella ultraan lähettämistä sen kierron epäsäännöllisyyden vuoksi. Tosin taisi olla kyseessä joku sijaisterkka, joka saattaa tietysti lähettää vähän herkemmin kuin varsinainen... Enemmänkin oon kuullut sellaisia tarinoita, että on ollut vaikea päästä. Mulla ultra on tosi aikaisin, mun laskujen mukaan ehkä rv 5+5-6+2 välillä, joten oon ihan varautunut siihen, ettei siellä paljon mitään näy. Mutta sittenhän voi toivoa uutta ultraa...

*muoks* Niin ja tervetuloa tiiw ja am13!
 
Eea
Alkuraskauden ultraan eivät ainakaan täällä meillä kovin herkkään laita. Sillon vaan jos on viikkoja tarpeen tarkistaa tai on epäilys että kyseessä on kohdunulkoinen raskaus. toivon nyt, että pääsisin tarkistuttamaan nuo viikot.

Nyt vasta alan tajuta, että oikeesti olen raskaana. :) Tietysti kaikki voi vielä mennä vikaan ja keskenmenot painaa takaraivossa, mutta kyllä mie aion iloita niin paljon kun vaan voin.

Aika hurjalta tuntuu kun kuopuskin on vielä niin pieni ja tissillä. Toivottavasti imetys kuitenkin loppuu hänen osaltaan ennen vauvan syntymää.

Liikkua aion niin kuin ennenkin. Nyt olen muutaman viikon ollut tekemättä melkein mitään kaiken maailman kiireistä johtuen, mutta kunhan elämä tästä rauhoittuu niin hölkkätä aion niin pitkälle kun vaan pystyn. :)

Synnytyssairaalana miulla on PKSSK
 
Hei ja onnea kaikille! :)

Mäkin tahtoisin tähän ryhmään mukaan. Tänään plussattu ekan kerran haalea mutta selkeä plussa. Laskettuaika olis 10.3. ja toinen lapsi tulossa. Toivon mukaan kaikki menee loppuun asti hyvin :)

Me ollaan yritetty tätä pikkukakkosta viime lokakuusta asti. Tässä kierrossa olin ihan varma, ettei onnistanut. Oli niin paljon kaikkia hankaluuksia. Mutta niin vaan tuli ihana "yllätys" juuri kun vähiten odotti.

Oireina mulla on väsymystä ja iltaisin paleltaa niin, että istun sohvalla peiton alla villasukat jalassa :D Mahatuntemuksia on myös ollut parina päivänä ja rinnat ihan hieman arat. Aika samanlaisia oireita oli myös esikoisesta tässä vaiheessa.

Neuvolasta te olitte ainakin puhuneet. Mä ajattelin soitella sinne ens viikon lopussa tai seuraavan viikon alussa. Mein neuvola toimii supistetusti nyt kesällä, niin ehtisi sitten saamaan ajan oikeeseen kohtaan.

Nallu 4+0
 
Neuvolaan soittelusta Itse soittelisin varmasti vasta viikolla 7+ Kiirettähän ei ole, koska eka neuvola aika on kai yleensä sillon rv 7-9?? Itse taidan kuitenkin ens viikon loppupuolella olla sinne yhteydessä ja pyytää aikaa varhaisultraan.. Tuun muuten hulluks, jos en saa tietää onko tuolla masussa elämää vai ei.

lenkkari Tervetuloa mukaan :wave:

Liikunta Itse kävelen päivittäin 2-3 kertaa päivässä koiran kanssa. Lenkit ovat kuitenkin suht rauhallisia, kun tyttö haluaa aina itse kävellä, mutta sellaista hyötyliikuntaa se on. Sitten pelailen jalista, harkat on 1x viikossa ja nyt kesällä pelejä on ehkä noin 1x viikossa. Mun työkin on sellaista, että olen koko ajan menossa suuntaan tai toiseen, niin sielläkin tulee sitä hyötyliikuntaa harrastettua Onko sulla jotain kaveria lähellä kenen kanssa voisit sopia vaikka jonkun "lenkkeily" päivän? Ehkä siitä liikunnasta sitten tulisi rutiini? :)

Sone* Tervetuloa mukaan! :wave: Varmaan riippuu paikkakunnasta ja neuvolan"tädistä" kuin helposti pääsee varhaisultraan. Ite ainakin vetoon yhteen keskenmenoon, tuhruttelu vuotoon ja oireettomuuteen, niin eiköhän pääse.

soonfab4 Tervetuloa mukaan! :wave: Teillähän riittää vilskettä ja vilinää kotosalla :heart:

Tiipula Passaa oikein hyvin :) Kaikki halukkaat voi ilmotella synnytyssairaaloita, niin lisään sitä mukaan ku kerkeen :)

am13 Tervetuloa! :wave: Meitähän alkaa olla jo mukavasti :)

tiiw Tervetuloa! :wave: Kahvia varmaan uskaltaa juoda muutamia kuppeja, että ei oo pakko kokonaan lopettaa, jos saat lopettamisesta esim. päänsärkyjä :)

Nallu Tervetuloa mukaan! :wave: Täällä myös yks, joka palellu iltasin ja nytkin on villasukat jalassa :D

ON: Tosiaan palelua on ollu nyt parina iltana. Oikein oon saanu laittaa villasukat jalkaan ja vetää peitot korviin, ku oon niin tärissy. Muuten olo on aika normi. Tänään alkanu ihan järkyttävä turvotus mahassa. Mun maha on ku pahemman luokan rantapallo :O tätä on ihan pirun vaikee peitellä, enkä koko ajan jaksa vetää sisäänpäinkään. Noh, toivottavasti kohta tuokin rauhottuu. Itseäni jo "pelottelin" kaksosraskaudella :D :LOL:

*Alisa, 4+6*
 
Alisa, joo ihan kamala turvokki täälkin. Iltapäivästä se alkaa ja joutuu vetää mahaa sisään tai ihmiset oikeesti tajuu :) kasvot ja kaula on myös turvonnu! Miulla on muutenki aineenvaihdunta epäsäännöllinen, välillä turvottaa rankasti ja välillä kuivakka olo, nyt hormonit viel sekottaa. vitsit, onpa vaikeeta uskoo että on raskaana!! Aamulla soitan neuvolaan, saa nähä antaakse ajan ultraan.. U
 
Täällä olis synnytyssairaalana TAYS.

Jospa viitsit Alisa84 lisätä vielä ekan viestin loppuun listan synnäreistä. Kävin pölläsemässä moisen helmikuisten pinosta:


Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus




Niin ja hei jee: tänään ei oo tuhrua! Jospa sitä vaikka olis ihan raskaana ;)
 
Eea
Miekin taidan jo heti huomenna soitella neuvolaan. Meillä täällä on äitiysneuvola avoinna vaan kerran viikossa, joten ajat on aika tiukilla.

Tuo miun synnäri PKSSK=PKKS. Mie en nyt oikein tiedä kumpi noista lienee se nykysin käytössä oleva lyhenne. :)

Kuopusta odottaessa en päässyt varhais ultraan kahdesta keskenmenosta huolimatta. : / Täällä eivät tahdo millään laittaa lähetettä. Toivottavasti nyt pääsisin viikot tarkistamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Rena
Pitää ihan täältä kysyä, te kellä on ollu vuotoja niin millasia ja ketäny kuin kauan? Mie oon ihan pala kurkussa täällä kun aamulla oli muutamia verijuovia vessareissun yhteydessä.. huoh.. toivottavasti olis vaan harmitonta..
 
mulla taitaakin tuo la olla 2.3. nyt laskureiden mukaan viikkoja 5+2. :) emmä oo osannu ees miettiä neuvolaan soittamista. noh, täytyy tässä.. jos viikon vielä odottelee ja varmistustestailee ja sitten soittelee.. :)
 
Eea
Just varasin ekan neuvolan. Onneks soitin, täällä neuvola on nimittäin kiinni nyt heinä/elokuussa useemman viikon. Ens tiistaiks sain ajan, ja luultavasti pääsen ultraan tarkistamaan viikot. :) Jee!

Voi sitä pettymystä jos ultrassa ei mitään näykään. : /
 
tääl tuntus kaiken olevan kerrankin ok. aiemmat raskaudet päättyneet jo tähän päivään joten luottavaisin mielin eteenpäin:) oireetkin vain pahenee joten uskallan jo hieman iloita.ihan oman pienen perheemme salaisuutena pidetty, ei jotenkin vielä tee mieli kertoa kenellekkään.jossain vaiheessa sitten kun tekee mieli heittää asia ilmoille niin sen teen:) liikunta jäänyt kuluneelta viikolta todella vähäiseksi, kuumeilun takia mutta ensi viikkoparempi ja lenkkeily+jumpat jatkukoon!:) väsymykseen auttanut appelsiini mehu aamusin ja kahvi jääny lähes kokonaan kun ei se minua enää herätä.:) neuvolaan on soitettu ja pariviikkoa ensimmäiseen käyntiin.:) sone* ei kannata ressata, mulla oli esikoisen kohdalla ihan kunnon menkat loppuun asti:) ja tämänkin kohdalla tuli pikku tuhru viime viikolla mutta jos kipua (voimakasta) ei siihen liity niin se ei välttämättä mitään tarkoita:) onnea odotukseen kaikille <3
 
mamiko: Kiitti lohdutuksesta, mie vaan ressaan vaikka miten yritän olla rauhallinen :/ No mut pitää toivoo että noi tiplat olis kohdunsuunvuotoa. Eipä miulla ole voimakasta kipua mutta alaselkähän on juilinu tässä sen 3-4päivää plussasta lähtein. Tuli niin huono olo kun aloin vainoharhailemaan että mahan veti sekasi ja yrjöttää, mie reagoin aina mahalla kaikkeen :D Tänään viel vapaa päivä niin kerkee vatvomaan ja märehtimään, huomen onneks töihin :)

Neuvola: Mie soitin ajan, ensi tiistaille ja terkkari sano puhelimessa että luultavasti pääsisin sinne ultraan sitte viikoilla 6-8 mutta menen kuitenin eri terkkarin vastaanotolle kun tää on lomalla, että siitähän se riippuu laittaako lähetteen.
 
Sone*, mulla oli esikoisesta 4 päivää pientä tiputtelua ennen kuin plussasin, luulin että menkat alkaa mut sitten se loppuikin. Se varmaan oli jonkin sortin kiinnittymisvuotoa. Nyt tällä kertaa tuli plussa ja sitten alkoi tiputtelu, sitä on ollut varmaan viitenä päivänä sinä aikana, kun normaalisti olis menkat. Yhtenä päivänä oli vähän enemmän, ehkä pari tl kirkasta vertakin. Vaan nyt se on taas loppu. Raskaudessa mennään tällä hetkellä jossain 4+4-5+1 välillä, luulisin. Tsempit sinne!
 
Mulle vois lisätä synnäriksi TAYS :)

Alkuraskauden ultraan haluaisin toki, mutta tuskin tulee mentyä jollei neuvola katso tarpeelliseksi.

Mä olen kertonut vaan parille ystävälle. Muille kerrotaan varmaankin vasta nt-ultran jälkeen. En sit tiedä mitä tehdään jos joku sattuu kysymään aikaisemmin :D

Tänään testasin uudestaan ja viiva oli hieman vahvistunut. Vieläkin on vaikea uskoa tätä todeksi :) pientä menkkamaista jomotusta on välillä, mutta niin oli esikoisestakin..
 
Taitaa kuitenkin olla aika yleistä alkuraskauden vuodot, no päivä kerraan nyt vaan :)

Kertomisesta: Me on kerrottiin minun äidille ja äitini miehelle heti, ne ymmärtää kyllä olla hiljaa näillä viikoilla ;) Muuten tästä tietää paras ystäväni ja muille kerrotaan sitten kun ollaan varmemmilla vesillä eli np:n jälkeen.

Onks muilla muuten pahoinvointia? Miulla on sellanen jatkuva etominen ja kuvotus, toivottavasti ei pahene yrjöömisasteelle :D Tomaatti on ihan ykköskuvottaja ja varsinkin ne kannat!! :x

Nallu: Miulla on myös tota jomotusta, jokaisessa raskaudessa on itseasiassa tainnut olla, että eiköhän ne ihan kuulu asiaan :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä