*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Heinäkuussa

sukupuoli: jotenkin sellainen olo että nyt tulisi poika. oireet niin paljon vahvemmat ja aivan erinlainen olo kuin esikoisesta (pian 2v tyttö). :) saa nähdä :)
Oireet jatkuu samoina ja pahoinvointi on aika järkyttävää,mutta tuskin kauaa tälläisenä jatkuu.Hajuherkkyys on ihan huipussaan (asiakaspalvelu työssä ei kovin mukavaa).:) mutta siis edelleen kaikki todella mahtavasti:) jännää..
 
Tervetuloa mukaan kaikki uudet odottajat!! :wave: Mukavaa, että uusia löytää myös tänne ja kiva saada kokoon oikein iso porukka, niin on mukava vaihtaa kuulumisia, päivän oireita, murheita jne :D

meliah Täällä huhuillaan myös oireita, tosin ei yhtään haittaa vaikka niitä ei tulisikaan, mutta olisipahan olo ainakin varmempi :)

sukupuolesta ei oo mitään tuntemuksia. Ei kyllä ollut ekassa raskaudessakaan :) Meinaatteko ottaa rakennu uä:ssa sukupuolen selville? Mää taidan haluta tietää (mikäli sinne asti päästään), oon niin malttamaton odottamaan loppuun asti :D

Meidän esikoinen on 2v1kk.

ON:turvotus senkun jatkuu ja on ihan aamusta iltaan asti, huoh!! Mun maha on tänään ollu ihan kummallinen. Kun oikein mietin, että miltä siellä tuntuu, nii hoksasin, että tää outo tunne on ihan samanlainen kun harkkasupparit? :O Siis sellasta kivutonta mahan kovettelua, aaltoilevaa. Oon yrittäny tunnustella, et onko maha kova, mut eihän se oo.. ei tietenkään oo, ku kohtukin on varmaan herneen kokonen :ashamed: Mut tosi kurja tunne ja nyt oon jo maalannu ihan hirveet kauhukuvat seinille pakko vuodelevoista jne... :'( Huomenna soitettava neuvolaan. Mitenhän sitä oppis elämään pelkäämättä ja olla murehtimatta tulevaa?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Metsävirna, Lara_84, prisca ja P12! Kivaa kun porukka kasvaa! P12, sinun plussiasi ihmettelin tuolta hätähousupinosta, ihan älyttömän vahvat oli jo pienillä päivillä. :) Ite sain hädin tuskin haamun dpo10.

Sukupuoliolosta, hassua kyllä, mutta musta tuntuu, että tulis poika, vaikka vähän tyttöä salaa toivonkin. Tai siis ei mulla mitään erityistä tunnetta ole, sellainen ajatus vain käväisi päässä... Ja sen ajatuksen jälkeen tuli sellainen fiilis, että niinhän sen pitää ollakin. Hmm, kai se sitten selviää viimeistään synnytyssalissa! Ei tässä raskaudessa kyllä toistaiseksi ole juurikaan eroa esikoisen raskauteen verrattuna, meillä on siis 1 v. 1 kk tyttö ennestään.

Tunteiden vuoristorataa täällä ajellaan ja kovaa vauhtia. Oon ihan tosi ärsyttävä varmaan miehellenikin, vähän väliä vihainen, iloinen, itkuinen, onnellinen, hermostunut... Tänään esikoista itketti ja suututti, tulkitsin sen poskihampaiden tuloksi. Vaan siitä huolimatta muakin alkoi itkettää joka kerta kun hän itki. Olipa helpotus itkuun, kun mies tuli töistä ja itse läksin kauppaan hakemaan ruokavaraston täydennystä. Ei itkettänyt enää sen jälkeen! Pienet ne on ilotkin...

(.) Tänään on oireetonta, ellei tota tunteilua oteta lukuun. Raskaus on jossain 4+6-5+2 välillä. Tekisi mieli tehdä digitesti ja kurkata, että onhan viikot varmasti jo 3+. Huomenna meille tulee kylään ystäviä, jotka olivat edellisessä raskaudessa ekat perheen ulkopuoliset, jotka vauvauutisia kuulivat. Samoilla viikoilla oltiin silloin. Varmaan se mies taas lipsauttaa, vaikka nyt ei vielä tiedä kukaan...
 
Kivasti tullut porukkaa lisää, onnea kaikille plussanneille.

Itseäni vaivaa tämä oireettomuus. Ehkä vähän väsyttää mutta väsyttäisikö muutenkin,
en osaa sanoa. Päivät ovat välillä niin hektisiä kolmen pienen kanssa :)

Meidän lapsoset ovat tällä hetkellä 4-,3- ja 2-vuotiaat :) tosin esikoinen täyttää pian
5 vuotta. Esikoinen on tyttö, keskimmäinen poika ja kuopus tyttö. Ihania kaikki.

Koitin soittaa neuvolaan, mutta ovat nyt heinäkuun suljettuna kokonaan. 1.8 voi palata asiaan.
Alkuraskauden ultraan olen ajatellut mennä yksityiselle.

Synnäri on minulla NKL. Ja jos loppuun asti päästään, niin n. 39 viikolla olisi
sektio odottamassa. Ei ole kivaa tuo leikkaus :-(

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ilmottautuisi yksi tänään plussannut :) La olisi laskurin mukaan 16.3. ja kyseessä tavallaan ensimmäinen lapsi, mutta itselle toinen eli olisiko se sitten 1+. lapsi? Sairaalana PKKS Meillä siis piti syntyä elokuinen pieni poika, mutta vakavan vammaisuuden takia raskaus jouduttiin keskeyttämään pitkän ja rankan pohdinnan jälkeen kolme kuukautta sitten, emmekä saaneet poikaa pitää 16 raskausviikkoa pidempää itsellämme ja kymmensenttinen poika syntyi käynnistelyn jälkeen. Nyt ilon ja pelon sekaisin tuntein uudelleen raskaana, toivottavasti tällä kertaa kaikki menee paremmin ja loppuun asti.

Kilu87 ja Onni-Unelma 3+4

muoks. en osannut enää viikkoja laittaa loppuun :D
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Täällä myös eräs juuri plussannut. LA lienee 14.3. tässä vaiheessa. Meillä on ennestään poika 2v. Synnäristä ei vielä varmuutta, vahvistelen sitä myöh.

Edellinen raskaus oli todella helppo. Toivottavasti tämäkin. Aika näyttää...

Palaan asiaan, kun pääsen koneelle kirjoittamaan puhelimen sijaan...

Kuunalle ja pikkuinen 3+6
 
Eea Miten meinasit polttareissa toimia, vai myönnätkö suoraan raskautesi?
Minullakin olisi tiedossa aika paljon "kosteita"juhlia, joissa aika
paljon sitten myös tuntemattomampaa porukkaa, joille en välttämättä kyllä halua
todellista juomattomuuden syytä sanoa.

Sone Haa, kiitos vinkistä, minä taidan kokeilla tuota että olevinaan otan, vaikken oikeasti otakaan :D Isossa porukassa varmaan onnistuu kohtuu helposti.

Lasten ikä Jos kaikki menee raskauden kanssa hyvin ja loppuun asti päästään, niin esikoinen on pikkasen yli 2 vuotta vauvan
syntyessä, uhmaikä parhaimmillaan sitten päällä? :whistle: O-ou

Sukupuolesta Tyttöolo on kyllä ollut jo ennen raskautumista. Mutta mitään isompaa toivetta ei ole, molempi parempi, vai miten se sanotaan :heart:

Alisa84 Voi sinua, varmasti huolettaa :hug: Mutta luultavimmin nuokin tuntemukset liittyvät kohdun kasvuun tai kasvun alkamiseen. Mutta kannattaahan se soittaa neuvolaan aina jos askarruttaa.

Tunteiden vuoristorata
Minä olen ollut ihan tyyni, mikä on outoa. Perusluonteeltani olen tulinen, tosin esikoisen myötä olen
selkeästi vähän tasoittunut, vai liekkö musta kasvanut nyt sitten aikuinen :LOL: Mutta joo, esikoisen raskausaikana olin niin tuulimylly, kuin ihminen olla voi, ja ihan alusta asti. Nyt olen ollut tosi tyynenä(haaa, keksi masunimen tuosta) Mies onkin nauranut että mää olen kuin uusi ihminen :saint:

Uusille Tervetuloa! Ja Kilu87:lle extrarutistus, kovia olette joutuneet kokemaan, ihan tippa tuli linssiin kun luin kertomustasi :hug:


Minä nukahdin etovaan oloon ja heräsin etovaan oloon :$ Piti miehellekkin heti tuuletella että jee, minua oksettaa :LOL:

Meliah ja TyyneTaisto 5+4
 
Eea
Meliah aattelin ostaa polttareihin alkoholittomia siidereitä mukaan ja poistua paikalta sit jo aiemmin vedoten etten muuten sais kyytiä kotiin. Morsian tietää että oon raskaana, joten hän ei varmaan miun pois lähtemisestä pahoita mieltään. :)

Haluaisin kysyä sukupuolta rakenneultrassa. Esikoisesta ei kysytty, nuorimmaisesta kysyttiin. Saa nyt nähä kummin tulee tehtyä. :)

Tervetuloa taas kaikille uusille! :wave:
 
Tervetuloa taas uusille! :)

Me varmaan kysytään sukupuoli rakenneultrassa. Esikoisestakin kysyttiin ja en varmaan nytkään jaksa odottaa maaliskuuhun asti :)

Oireita kaipailen edelleen lisää. Mahassa on edelleen menkkamainen tunne, joten koko ajan on pelko siitä jaksaako pieni matkassa.

Tänään tuli esitietolomakkeet neuvolasta. Esikoisesta ne täytettiin vasta neuvolassa, mutta nyt pitää täyttää jo aikaisemmin. Vielä kun osais vastata kaikkiin kysymyksiin :D
 
mä en tiedä ees halutaanko tietää kumpi tulee.. :) mä en oo osannu oikein ees ajatella asiaa.. mullakin sellasia hentoisia menkkatuntemuksia, mut menee nopsaan ohi eivätkä oo niin pitkäkestoisia tai kovia.. mie luotan et nuo tuntemukset kertoo vaan siitä et siellä on joku mukana.. :)
 
mä kattelin et menkkojen alkupäivän mukaan la olis 28.2 mut mulla pitkä kierto joten varmaan on jotain maaliskuun puolelle oikeesti.. :) nehän lienee selkenee tarkemmin sit ultrassa?

miten te laskette viikot nyt ennen ku näkee varmaksi?
 
Heippa kaikille :)

Täällä yksi plussannut. Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 3.3.2013. Tämä on meille neljäs lapsi. Pitkään ajateltiin että kolme riittää, mutta niin vain vauvakuume iski ja tässä ollaan :)

Pientä tuhruvuotoa oli viime viikolla muutamana päivänä, mutta sitten se loppui. Että kait tässä uskaltaa olla onnellinen tästä raskaudesta.

Oireina on etova olo ja valtava vatsan turvotus etenkin iltaa kohden! Ihan hirvittää että ihmiset kyllä arvaa jo kohta.

Ihana lukea muiden kokemuksia ja ajatuksia. Nautitaan kesästä ja odotuksesta!
 
Viimeksi muokattu:
Pihlaja: Mie kans luulen että ihmiset tajuu kun iltapäivästä maha on todella turvonnut.. Ja ei voi pitää kun joustavia housuja. En vois kuvitellakaan farkkuja jalkaan, niin hirvee pöhö :O

Hajuherkkyys myöskin voimistuu, tuntuu että haistan ihan uusia hajuja mitä ennen ei ole huomannut. Ja melkein kaikki haisee pahalle :x Voi miun perheraukkaa, mies ja lapsetkin vähän haiskahtaa.. :) Miun mies viel polttaa niin meinaa yrkki lentää illalla kun tupakki haisee sängyssä! Onneks se vissiin lopettaa lomalla..
Toivottavasti ei rupee oikeesti yrjö lentää kun joudun sit töissä sanoo asiakkaille että sori kun pakko käydä vähän yrjöllä ja ei tää oo mitään tarttuvaa ;)
 
Eea
Mie en ole onneks aikasemmissa raskauksissa oksentanut kertaakaan, toivottavasti ei tartteis nytkään. *koputtaa puuta*

Mie malttamattomana alotin jo neulomaan vauvan pipoa. Jos tässä nyt jotain ikävää sattuu niin ainahan sen voi antaa vaikka lahjaks jollekin toiselle.

Tää raskaus/vauva aiheuttaakin meidän perheessä vähän isompia hankintoja. Auto menee vaihtoon ja tuplathan ne on varsin kans hankittava kun tuo nuorimmainenkin on vielä niin pieni.

Voi kun viikot kuluis vähän joutusammin.
 
Tämäkin aamu alkoi yökkimisellä, oon ihan et jee; oireita viimeinkin :LOL:

Onko muille toista/kolmatta/neljättä odottavalle tullut ns. huono omatunto odotuksesta? Minä en ymmärrä itseäni.. Tätä pikkukakkosta on kuitenkin yritetty viime syksystä saakka, ja nyt kun viimein tärppäsi, on tullut helpotuksen ja onnellisuuden lisäksi myös vähän huono omatunto esikoisen puolesta :confused: Siis jotenkin että voi pientä raukkaa, ei saa olla isin ja äitin ainut silmäterä ja miten sitten riittää hänellekkin aikaa ja onko kovaa mustasukkaisuutta jne. Vaikka tiedän että sisarus on ihana asia, luultavasti tulee olemaan tärkeä leikkikaveri ja kasvattaakin tietyllä lailla, oppii sisarukset jakamaan jne.

Voi huoh, kun on kaiketi taas liikaa aikaa mietiskellä ja pohtia :headwall: :D
 
Heippa kaikille! En olekkaan tänne ennen kirjoittanut. Meille tulee kolmas vauva jos kaikki menee hyvin 8.3. Lapseni ovat nyt 7 ja 4 v joten hoitoapuakin on luvassa :).

Huonoa oloa ja väsymystä en vielä tunnusta. Ehkäpä sitäkin herkkua on luvassa tulevilla viikoilla.

Rinnat tuntuvat siltä kuin olisi jo maito nousemassa. ;) Mielialanvaihteluitakin löytyy, mutta sehän kuuluu "taudin kuvaan". Hauskaa kuulla teistä muistankin odottajista.

Onko mukana ns "henkisiä ihmisiä". Oletteko huomanneet raskauden aikana mitään muutoksia energioiden aistimisessa ym? Olen enkeli-energiahoitaja ja näin raskausaikana huomaan että muutosta on silläkin rintamalla:)

Aikaisempi kirjoittaja kyseli huonosta omastatunnosta. Minulla oli myös samat tuntemukset kun odotimme kakkosta. Katselin nukkuvaa ykköstä ja mietin että voi raukka, tietäisitpä vaan mitä tuleman pitää ;). Nyt on parhaat kaverukset ja vauhtia riittää. Huoli pois!

m.immu, rv 5+3

ps. k-pks on nykyään kiuru
 
Viimeksi muokattu:
mi.mmu: Olen hoitaja (hieroja ym), ja jonkun verran noit energiajuttuja ajoittain on elämässäni. Joskus ne on kauan pois tai taustalla ja joskus vahvoina. En siis työssäni niitä varsinaisesti "käytä" mutta tiedostan, ne vaan on, tavallaan :) En ole kyllä nyt mitään huomannut sillä saralla, pitääkin ihan tutkiskella :)
 
Bingo Mullekin tuli nivaska lappusia. Esikoisesta ei tullut, vaan neuvolan täti kyseli noi tiedot neuvolassa. Ainut minkä täytin siellä oli toi päihdekysely.

Täälläkin turvottaa. Maha pömpöttää normaalia enemmän.

Tuplarattaita oon miettinyt. Meillä esikoinen olis jo vajaa 2,5v vauvan syntyessä, mutta meillä ei ole autoa. Eli kaikki kauppareissut yms pitää tehdä kävellen. Ja maaliskuussa on vielä luntakin, niin en tiedä toimiiko seisomalauta hyvin kun kävelytiet aurataan täällä aina laiskasti. Toisaalta pelkään, että rattaita käytettäs vaan 1-2kk ja sit niistä ei kuitenkaan saa lähellekään täyttä hintaa, vaikkei ne tuossa ajassa paljon kulu.

Rinnat tuntuu myös jo vähän kasvaneilta. Esikoisesta rinnat kasvoi vasta kun maito nousi sairaalassa. Parina aamuna ollut samanlainen tunne rinnoissa, kun silloin maidon noustessa. Muuten ei juuri ole tuntemuksia, ehkä vähän aristaa. Silti kaipailen oireita lisää, varsinkin vahvempina. Syödessä välillä etoo, varsinkin aamulla ja illalla. Ei kuitenkaan mitään pahaa pahoinvointia ole vielä..

Eilen testasin tunnin pidättämästä päiväpissasta (olin myös juonut aika paljon) ja tuli tosi vahva plussa. Onneksi mies ymmärtää tän mun pakkomielteen testailuun :D

Nallu 4+5
 
m.immu: Mie taasen en "usko" enkeleihin mutta energioihin kyllä :) Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä millasia ne enkelit on, mitä näät?
Edellisen raskauden aikana opiskelin vyöhyketerapia ja tuli otettua kaikenlaisia hoitoja itsekkin, ja olin sisällä energiamaailmassa. Pitkään on tuntunut todella kaukaisilta nämä asiat. Kuopus onkin jo 4 vuotta :)
 
Huono omatunto on mullakin välillä odotuksesta. Tätä vauvaa on yritetty ja kovin toivottu. Samalla kuitenkin mietin, että kohta tuo meidän esikoinen ei ole enää ainut lapsi. Hän kun on saanut huomiota aina tahtoessaan ja varmaan muulloinkin :) Neiti on meidän silmäterä ja tulee olemaan aina, mutta sitten on myös toinen sellainen. Kuitenkin sisarus on ihana asia ja varmasti antaa enemmän kuin ottaa. En kuitenkaan haluaisi, että meidän neiti joutuisi kasvamaan ainoana lapsena. Ristiriitaisia ajatuksia :)
 
Jee, eka neuvola reilun kahden viikon päästä :) Tänään sain postissa kans esitietolomakkeet ja listan ruuista mitä välttää ym. Kahviakin suositellaan vain kolme kuppia, täällä menee reilusti enemmän. Vielä kun kahvi maistuu :)

Täällä oireista turvotus ja rintojen aristus jatkuu, välillä tulee lievää huonoa oloa, mutta ei varsinaisesti okseta vielä. Molemmista tytöistäni oksensin raskausaikana, mutta pojasta en. Saa nähdä meneekö nyt samalla kaavalla, jos jo siitä saa vinkkiä kumpi olisi tulossa. Jotenkin toivoisin tyttöä, mutta ei mikään semmoinen "varma" olo siitä ole.

Tuosta huonosta omasta tunnosta uuden tulokkaan suhteen, sitä on hieman ollut. Nuorimmainen on ollu mun vauvana, niin ei raaskis vaihtaa sitä isoon poikaan vielä, vaikka jo 4 täyttääkin...

Hih, meillä alkaa olla jo kummit koossa ja kysyttynä, ollaan ajoissa liikenteessä :)
 
Laskeskelin uudelleen tuota laskettua aikaa viimeisten kuukautisten perusteella ja tulokseksi sain 18.3. Eiköhän se sitten siellä neuvolassa selviä, mikä oikea päivä on. Ajateltiin mennä kahdeksannella viikolla varhaisultraan yksityiselle, jos sinne asti päästään. Mites te muut? Oireina on ollut tosi v-mäisen tuntuisia "puristuksia" kohdussa. Näitä on tullut vain muutaman kerran, mutta kestävät kerrallaan usean minuutin. Muuten on ihan normaali olo (onneksi). Neuvolaan en ole vielä soitellut, enkä vähään aikaan soittelekaan. Viimeksi soitin heti plussattueni ja sitten saikin muutaman viikon päästä perua ajan, kun ei mitään vauvaa tullutkaan :(

Energioista: Olen sitä mieltä, että kaikki energiat, aurat, enkelit sun muut ovat täyttä humpuukia. Muut saavat toki aistia ja "harrastaa" mitä tykkäävät, mutta mä en oikein noiden päälle ymmärrä.

Mullakin on muuten tulossa jos jonkun näköistä kissanristiäistä, joissa ihmetellään tietysti a. miksi en polta b. miksi en juo. Aaarg... Oon vielä niin huono huijaamaan. Mitenköhän mahtaa käydä.
 
heeei!


Minäkin tänne pääsen vihdoin kirjoittelemaan :) Tiistaina testi selvä plussa, clear blue digital läväytti 3+! Tänään oli ensimmäinen neuvola, ultrattiin jotta tiedettiin missä mennään :) Siellä se oli, ihan kohdun sisällä, vaikka ei vielä näkynyt kuin ruskuais pussi, mutta olen silti ONNELLINEN!!! tänään rv 5+4

Eli Tyntti, laskettu aika 4.3.2013, MKS, esikoinen.

Meillähän on siis se tilanne,että vuosi on yritystä takana ja 2 keskenmenoa, vuoto häiriöitä ym ym ym. Olin luopunut jo toivosta, että meillä se piskuinen vaavi joskus tulis. Kaikki sanoi että se tulee, kun sitä vähiten odottaa! ja niin siinä kävi !!

olen niin onnellinen!! :heart: kunhan vain pikkuinen pysyisi matkassa loppuun asti !!
 
Kyllä mulla on hieman haikea mieli nuorimman lapsemme puolesta, hän kun joutuu luopumaan "vauvan" roolistaan. Tosin hän on jo 4-vuotias ja lähes 5-v kun vauva syntyy. Huonoa omaatuntoa en ole varsinaisesti potenut siitä kun odotan neljättä. Arvelen että vauva otetaan hyvin vastaan. Ihanan läheisiä ovat nämä nykyiset lapset keskenään ja eiköhän siihen porukkaan vielä yksi mahdu :)

Monella muullakin tuntuu olevan mahan turvotusta, onneksi kesällä on ihana pitää rentoja hameita :)

am13 kerroit, että sektio odottaa. Onko sinulla kaikki edelliset lapset syntyneet sektiolla? Mulla on takana kaksi sektiota ja yksi normaali synnytys. Ensin oli sektio, sitten norm. ja kolmas oli taas sektio. Nyt on siis ilmeisesti taas sektio edessä. Itellä jäi hirveät kokemukset edellisestä sektiosta, mutta yritän olla ajattelematta koko asiaa vielä. Jokainen sektiohan on erilainen.

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan elokuun alkupuolelle. Ajattelin kyllä varata alkuraskauden ultran yksityiselle.
 

Yhteistyössä