*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Joulukuussa

*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Joulukuussa



13 Tyttölupausta
26 Poikalupausta

Laskettu aika -- Nimimerkki -- Ikä -- Monesko lapsi -- Synnytyssairaala


28.2.

lenkkari -- 27v -- 1. lapsi -- MKS *tyttölupaus**poikaolo*
Hanskius -- 22v -- 1. lapsi -- OAS

1.3.

Mam_87 -- 25v -- 3. lapsi -- TYKS *poikalupaus*
mamiko -- 2. lapsi -- PHKS *poikalupaus*
Sunshine9 -- 2. lapsi -- PKKS
Katrin -- 2. Lapsi - PHKS
Eeppi -- 1. lapsi -- TAYS
Särö78 -- 34v -- 2. lapsi -- KYS *poikalupaus*

2.3.

Juli87 -- 2. lapsi *poikalupaus*
Alisa84 -- 2. lapsi *poikaolo*
Nopponen -- 28v -- 2. lapsi -- OAS
Bingo -- 3. lapsi *tyttölupaus*
Posteljooni -- 3. lapsi -- JS

3.3.

Pihlaja78 -- 4. lapsi
Metsävirna --1. lapsi -- TAYS
CandleLight -- 28v -- 2. lapsi -- K-SKS *poikalupaus*
Sintu74 -- 38v -- 1. lapsi -- LKS *poikalupaus*

4.3.

Tyntti -- 1. lapsi -- MKS *tyttölupaus*
SMV78 -- 2. lapsi -- Porvoo *tyttölupaus*
Meliah -- 2.lapsi
Millipilli -- 1. Lapsi -- TAYS

5.3.

omppulimu -- 20v -- 1. lapsi -- K-SKS
SoonFab4 -- 4. ja 5. lapsi kaksoset: tyttö- ja poikalupaus*
Rena -- 41v. -- 1.lapsi -- Ulkomaat *poikalupaus*

6.3.

Hillankukka42 -- 42v -- 5. lapsi
Pixie- -- 24v -- 2.lapsi -- SeKS *tyttölupaus*

7.3.

Tiipula -- 2. lapsi -- TAYS
pepponen -- 1. lapsi -- TAYS/VAS
Niittyvilla -- 33v -- 1. lapsi
anncarol -- 34v -- 4. lapsi *tyttölupaus*
Minx82 -- 2. lapsi -- NKL
Viude -- 22v -- 1. lapsi - PKSSK *poikalupaus*
patulikki -- 4. lapsi -- NKL

8.3.

tiiw -- 1. lapsi
mi.mmu -- 3. lapsi -- K-PKS

9.3.

Nallu -- 22v -- 2. lapsi -- TAYS *poikalupaus*
Taffo82 -- 2. lapsi -- LS
Emsuli -- 22v -- 1 .lapsi -- TAYS *poikalupaus*
Amanda-80 -- 3.lapsi -- K-HKS
littlething -- 18 -- 1. lapsi -- OAS

10.3.

Sone* -- 28v -- 3. lapsi -- SKS *tyttöolo*
P12 -- 3. lapsi
Nal --
anna.82 -- 1. lapsi -- K-PKS
Tikrutes -- 2. lapsi
Johnis -- 2. lapsi -- KOS
Kuunalle -- 2. lapsi
dania87 -- 2. lapsi -- VKS *tyttölupaus*

11.3.

am13 -- 4. lapsi -- NKL
Vesperi -- 2. lapsi -- KSKS
Mammutti ja sintti -- 38v -- 4. lapsi -- SATKS
HaaveissaPulla -- 2. lapsi --KOS/NKL/HYS
Sannamary -- 2. lapsi -- NKL
TK73 -- 4. lapsi -- K-hks
Fanny07 -- 2. lapsi
kaz - 27 -- 2. lapsi -- KASS *poikalupaus*

12.3.

Minttu_89 -- 1. lapsi -- SEKS

13.3.

kwaidan -- 29v -- 2. lapsi -- Kät/H
nippatäti -- 23v -- 1. lapsi -- PKKS *poikalupaus*
Maymom -- 30v -- 2. lapsi -- TAYS *poikalupaus*

14.3.

Marhula -- 1. lapsi
Myy* -- 1. lapsi -- ulkomailla
E79 -- 1. lapsi *poikalupaus*

15.3.

OivaAino -- 3. lapsi -- OYS *poikalupaus*
Hygge -- 2. lapsi
Laia -- 1. lapsi
Pippuri81 -- 4. lapsi -- KOKS
Kilu87 -- 1+. lapsi -- PKKS
Como -- NKL *poikalupaus*

17.3.

Jemimi-- 4. lapsi -- KYS *poikalupaus*

18.3.

Tea84 -- 3. lapsi -- OYS
iiris82 -- 2. lapsi -- KOS *poikalupaus*
BabyBloom -- 2. lapsi -- ulkomailla *poikalupaus*

19.3.

Katjuliisa -- 4. lapsi -- PKKS *tyttöolo*

20.3.

Pupu82 -- 2. lapsi
natusani -- 4. lapsi -- TYKS *poikalupaus*

21.3.

Ssaraa -- 1. lapsi -- TAYS
aippa3 -- 5.lapsi -- OAS
Leo_81 -- 31v -- 4. lapsi -- SeKS *poikalupaus*
Toiveikas84 -- 28v -- 2. lapsi -- TAYS
_muumis -- 30v -- 4.lapsi -- K-SKS *tyttölupaus*

22.3.

Tigerina -- 25v -- 1. lapsi -- LS *poikalupaus*

23.3.

Ainulii -- 1. lapsi -- LS/HYKS
Heidsu -- 3. lapsi -- KOS

24.3.

Marais -- 2. lapsi -- MKS
Tikuliina -- 4. lapsi -- NKL *tyttölupaus*
Nuska83 -- 1. lapsi -- TAYS
Ihanainen -- 1. lapsi -- VAS *tyttölupaus*

25.3.

Triida -- 2. lapsi -- PKKS
mariana87 -- 1. lapsi -- KYS
greentea1 -- 21v -- 1.lapsi -- PHKS

26.3.

Nanna*83 -- 1. lapsi -- KOS *poikalupaus*
Heili Karjalasta -- 5. lapsi -- Ekks
pepper83 -- 29v -- 4.lapsi -- PS *tyttölupaus*

27.3.

santzuu -- 2. lapsi -- TYKS
Katsu74 -- 38v -- 4. lapsi -- K-SKS *poikalupaus*
Piula -- 1. lapsi -- OYS *poikalupaus*

28.3.

SaHi80 -- 3.lapsi -- EKKS
Lexiina -- 4.lapsi -- K-HKS

29.3.

kettuliina -- 2. lapsi -- TYKS

30.3.

Ananaskookos -- 4. lapsi -- K-SKS
Paipula -- 2. lapsi -- VKS
piikunen -- 33v.-- 3. lapsi -- KPKS *tyttölupaus*

31.3.

Nimendi -- 4. lapsi -- HUS
Mandalay -- 2. lapsi -- OYS

Taustalla:

Star_of_life

MEITÄ ON NYT 104 ODOTTAJAA:flower:
PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA!!!!

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Edelliset ketjut:

Heinäkuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2159684-maaliskuun-mussukat-2013-heinakuussa/

Elokuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2171357-maaliskuun-mussukat-2013-elokuussa/

Syyskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2183134-maaliskuun-mussukat-2013-syyskuussa/

Lokakuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2192893-maaliskuun-mussukat-2013-lokakuussa/

Marraskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2203877-maaliskuun-mussukat-2013-marraskuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Jemimi uudesta pinosta :)

Candelight:Tosi hienon piparkakkutalon olet tehnyt... :) Mä olen aika tumpelo saamaan leivoksista yms. hienon näköisiä.. :D

Omppulimu:Mulla ollut ja syömishäiriötä joskus nuorempana mutta ei siis mitään vakavaa.. Olen suhtautunut silti painon nousuun niin että en mahda sille mitään mitä nyt tulee.. :) jokaisesta on kuitenkin vuoden sisällä lähtenyt kaikki pois. En silti väitä, että kauheasti nautin painon noususta, mutta meidän äidillä joka on normaalisti sellainen alle 50kg niin paino noussut raskauksien aikana hurjasti jopa 30kg ja lähtenyt kuitenkin aina kaikki pois :)

( . ): Jospa nyt valittaisin taas tuosta asunto asiasta. Edellisen asukkaan piti meidän tulevan asuntoon palauttaa avaimet perjantaina, mutta ei ollut palauttanut. Kuitenkin avaimien on oltava maanantai aamuun mennessä tvt asunnoilla. Kävin hiukan kyttäämässä kun asunto on tyhjä niin ikkunasta sisään niin ei sielä ole edes siivottu. Loppusiivous jätetty siis tekemättä..:mad: Heillä tosin on aikaa käydä siivoamassa se vielä viikonlopun aikana kun avain asia kun pitää olla vasta maanantaina viimeistään koska perjantai päivän aikana avaimet pitää palauttaa, mutta jotenkin rohkenen epäillä, että asunto on siivottu siihen mennessä. Hyvää viikonloppua kuitenkin kaikille ja nautitaan talvikeleistä :xmas: Täällä ainakin on kaunis ilma, vaikka hiukan pakkanen pureekin :xmas:
 
Mä päivitin sitä lokakuun ketjua ja voin jotain ketjua vielä päivittää.

omppulimu Ei siitä mitään haittaa ole. Lääkärit yms myös kokeilee jotkut aika kovaakin masun päältä vauvan asentoa yms. Lapsivesi kuitenkin suojaa vauvaa siellä jne.

Eilen vauva liikkui loppupäivän paremmin, tänään on taas aamun jälkeen ollut rauhallinen.

Nallu 26+0 POKS! :heart:

(kirjoitin tämän jo tuonne edelliseen ketjuun)
 
Kiitos Jemimi uudesta pinosta! :) En osaa kyl neuvoa tuosta kuvasta... ??? Mäki voisin jonkin pinon ottaa, mut mun kohdalla voi olla vaarana et jää sit kesken ku tiedä millon taas osastolle pian joutuu... : / Päivä kerrallaan mennään...

Sintu: Jäätävä turvotus jalassa... En osaa kyl vinkkejä antaa ku olit jo kaiken kokeillu mitä itekki tiiän et vois vähentää turvotusta... : /

Minx: Mahtavaa et supistelut on asettunu. Muista siitäkin huolimatta ottaa rauhassa, itse eka sairaalareissun jälkeen jotenkin "unohdin" kuinka varuillaan pitää olla ja uudelleenhan sitä joutu lähteen... Nyt jotenki pysyy mielessä koko ajan ettei uskalla tehä liikaa... jos aikoo olla joulun kotona! Monen monta viikkoa vielä toivon lisää teille!! :heart:

Bingo:Kyllä mullakin on sellainen omakohtainen kokemus et pikkuh.suojista se hiiva voi alkaa jos jatkuvasti pitää. Itsellä hiiva ollut tosi isona vaivana koko tän raskauden, vaikka normaalisti ei oo usein... Jo 3 kertaa hoitanut se pois ja nyt alan uskomaan lääkärin sanomaan et se todellakin voi lisätä supistuksia vaikka on niin vaaraton tulehdus. Kaksi kertaa joutunut lähteen sairaalaan ja molemmilla kerroilla hiiva päällä. (Tosin muutenki ollu herkästi supistelua jne...) Sit hoitamisen jälkeen rauhoittunu vaivat joksikin aikaa kunnes taas tulehus uusinu... : / oon yrittäny vähentää pikkuhousunsuojien käyttöä mutku sitä valkkaria tulee välillä niin paljo et pakko käyttää!! :kieh:

Mies ja joulu:
Mieheni kyl tykkää joulusta mut liika hössötys sillä tulee korvista ulos. On kyl tosi tunnelmallinen ihminen ja tykkää polttaa kynttilöitä jne... Paistaa kinkun, tekee itse sinapin ja graavaa lohen joka joulu. Yhdessä sit ihan oikea kuusi (ei muovinen) koristellaan aattoaamuna. Tontut jo aiemmin esille jouluviikon alkaessa. Mä hoidan yleensä nuo muutamat jouluverhot ikkunaan ja valot ikkunaan, tänä vuonna kyl tarttin apua niissäkin ku pitää olla niin rauhassa... Piparit tytön kans jo leivottu, toinen satsi vaaleita viel ennen joulua tehtävä. Joulu on ihanaa aikaa! :heart: Ja tosiaan 3 vuoteen eka koko joulu töistä vapaana, eli saikulla! :xmas:

CandleLight
: Aivan upea piparkakkutalo!!! :whistle: Itse kans tytön kans joka joulu väkerretty ihan sellainen perinteinen mökki, vähän ärvöttävillä nurkilla, mut paljo sokerikuorutetta vaan pintaan ja hyvältä on näyttänyt. Ja pitäähän sen näyttääkin et on itse tehnyt, eikö niin? :D Tänä vuonna ajattelin armahtaa itseäni ja jättää tekemättä ku ei oikein sais touhuta et näkis sen joulun kotona... :)

(.) Poks,poks! 27+0! :heart:
Täälläkin on nyt pyryttänyt jo vähän lunta ja tuulee.. Ihanaa kun ukko siivos lähes yksin aamusta koko kodin, nyt on puhdasta ja kotoisaa. Jouluverhotkin saatiin ikkunaan. :) Illalla mies on lähdössä työpaikan pikku-jouluihin... Hyvällä fiiliksellä siis kun pääsee tuulettumaan: :) Onhan se sen ansainnut ku oikeesti joutuu mun kunnon takia tekeen hirmusti perheen eteen ja käy viel töissä... Mut onneksi tämäkin on vain väliaikaista ja vauvan parhaaksi. :) Taitaa ollakin viimeisiä reissuja viihteelle hänellä kun ei ole joulun ja uudenvuoden aikaan ollut tapana sen kummemmin käydä, kotona vaan perheen kanssa vietelty kyseiset pyhät, varsinkin tänä jouluna. :) Sitten onkin jo tammikuu ja sektiopäivään minulla siinä vaiheessa enää se muutamat viikot... (jos ei ihmeitä istukan saralla tapahdu ennen sitä, tai ettei vauva päätä syntyä jo ennemmin...) Hui, ei enää pitkästi siis siihenkään lopen... :) Tänään sit tyttären kanssa kahdestaan ilta vietetään, haetaan jotain hyvää (ei niin terveellistä) ruokaa lähi ravintolasta ja tietenkin jätskiä!!!! :)

Niin ja olihan se mahtavaa kun sai avata ekan luukun joulukalenterista. Tyttö ihan innoissaan ja niin äitikin... Meillä siis molemmilla suklaakalenterit... Pitäähän se nyt olla! ;)

Ihanaa lauantain jatkoa kaikille! :)

Nopponen 27+0
 
Osasin kun osasinkin kuvan laittaa =) Jippii...
Talvinen ilma täällä pohjois-savossakkii näyttää olevan,kohta pitäs koirien kanssa uloskin lähtee,vaikkei huvittas,kun pyryttää...Mutta ei pidä valittaa...parempi näin kun vesisadetta....

Lauantaita vaan kaikille! =)

Jemimi ja pikku-ukko 24+6
 
Mam87 jos asuntoa ei ole siivottu siihen mennessä kun saatte avaimet käteenne, niin valita toimistolle hetimiten. Todellakaan ei uuden asukkaan kuulu ruveta ensi töikseen kämppää siivoamaan, vaan loppusiivous tulee olla hoidettuna! Toivotaan, että avainten palautusvitkuttelu johtuisi siitä, että ex-asukkien on tarkoitus siivota v-lopun aikana.

Tuleva kotimme on remontissa ja meille sanottiin, että siivousfirma putsii asunnon remonttisotkuista. Huomasin vaan näytössä, että edellinen asukki ei ollut vessaa kovin vaivautunut pesemään (veskiin ei tehdä mitään eli remonttisiivous ei sinne ulotu). Pöntössä oli mustaa pinttynyttä likaa pohjalla ja hanassa ja käsisuihkussa oli valkoista kalkkip*skaa. YÖK. Kiva niitä ruveta hinkkaamaan viimeisillään raskaana kun on muutettu :mad:. Ärsyttää jo etukäteen, toivottavasti se musta pjaska pytystä kanssa lähtee...

Joulu vietetään erillään kuten aiempinakin vuosina. Mies menee anoppilaan ja mä mahoineni vyöryn omien vanhempieni luo. Ensi vuonna sitten jotain uutta traditiota kehiin, kun on vauva talossa :).

CandleLightin piparitalo on mahtava! Vitsit kunpa osaisi itsekin...

Sokerirasitus oli eilen eikä tullut huono olo. Turhaan pelkäsin etukäteen, menin vielä töihinkin loppupäiväksi. Tylsää oli vaan odotushuoneessa hengailu, koko labrassa yksi ainoa asiaka-swc eli arvatkaapa oliko pitkät jonot.

Tarja Turusen vauva kummastuttaa täälläkin, että missä välissä :confused: ?. Noh, jos ei ole keikkaillut noin rv 20 jälkeen enää, niin eipä kukaan ole mahan kasvua nähnyt. Suomessa ei olisi onnistunut, joku olisi hänet bongannut kaupassa ison mahan kanssa ja ilmoittanut heti Seiskaan :LOL:. Tosi timmissä kunnossa Tarja näyttäisi olevan taas! Oon aina tykännyt hänen tyylistään ja ulkonäöstään, vaikkei musiikki hirveästi kolahdakaan Nightwishin jälkeen.

26+1
 
Viimeksi muokattu:
Eealle surunvalittelut ja paljon voimia ja jaksamista surun keskellä. Aina niin sanaton, kun kuulee tälläistä. :(

Itselleni tämä palsta on kyllä aikamoinen henkireikä, vaikka ei sitä ehkä tästä kirjoittelutiheydestä uskoisikaan. Joka päivä tulee luettua kuulumiset, tosin puhelimella. Ja se onkin se suurin syy, miksi en itse saa aikaiseksi kirjoittaa. Ehkä sitten joskus...

Eli nytkin tulin kertomaan vaan, että kaikki on kunnossa ja maha kasvaa hiljalleen.

Jemimi kiitokset uudesta pinosta! :)

Fanny 25+5 (tai jotain sinnepäin :p )
 
Kiitos Jemimille uudesta pinosta!

Lunta tulvillaan, on raikas talvisää. Viikonlopulle osuu kahdet lastenjuhlat, joten onneksi ensi viikko on itsenäisyyspäivän takia vajaa, niin saa sitten levätä kunnolla. Nyt kun ei oikein ehdi :LOL:

kwaidan ja Puh 25+3
 
27+0

En muista kaikkia nimimerk. Ja siksi aina sanonkin että tsemppiä kaikille!
Jemimi kiitos pinosta.

Se on joulukuu pamahtanut käyntiin, oli ihan pakko tehdä joulutorttuja :)

Sää perjantaina kyllä hieman pelotti!! Lumimyrsky :eek: sähköt vilkkui ja ei nähnyt eteen päi kävellessäkään. " Ääti, uukona o paljo luunta, kotka minä taan mennä" kysyi poika sairaalassa :(

Muutto stressaa, sain tnä pakattua tavaroita jonkun verran, mutta vielä on paaaljon jäljellä

Liikkeet joskus on hiljaisempia päiviä joskus taas meno on kovaa.

Mutta ihania lumipäiviä kaikille!

Julu ja Ensku 27+0
 
jemimille kiitos uudesta pinosta!:flower:

mies on lähtenyt pikkujoulu viettoon ja muksut on sängyssä, vihdoin on ihan omaa rauhaa koneella!:)

kaz ihanasti olet jaksanut tehdä laatikoita ja jo näin ajoissa. laatikoiden tuoksu tuo kyl joulun tunnelman! mun äidin mies tekee joka joulu ite laatikot nii ne on luvanneet osallistua niiden teolla meidän joulun viettoon, ei tarvi itse alkaa väsätä, vaik musta tuntuu et silloin tulis kyl kaupan laatikot!:p

candlelight aivan upea piparkakkutalo.

omppulimu sanoit olevasi huolissaan kun mies painoi vatsaasi kovemmin, mul on edellises raskaudessa kokemus siitä kun annoin kolme vuotiaan pojan kokeilla mun vatsaa, sehän runnoi nyrkkinsä nii syvälle et melkein tuntui selkärangassa saakka ja se jopa sattui, mut ei mitään tapahtunut. uskoisin et pikkuinen on siel kyl nii hyvässä turvassa ettei painamiset saa vahinkoa aikaseksi.

sintu on hurjan näköinen jalka, toivottovasti syy löytyy tai ainakin joku helpotus.: /

mam_87 on se kurjaa jos edelliset asukkaat eivät viitsi siivota jälkiään pois muutossa. itsellä on myös kokemusta semmosesta kämpästä, oli kurjaa kun viimeisillää joutui alkaa jynssäämään lattiasta kattoon et viitti muuttaa sisälle. toivottovasti siivoovat nyt vkl. aikana.

niittyvilla en tiiä onko sulla kokemusta wc pöntön puhdistusaineesta nimeltä harpic power plus, mie oon ainakin saanut sillä pinttyneimpiä likoja pois pöntöstä mihin muut puhistusaineet eivät ole tehonneet, ilman mitään hirmuista jynssäämistä kun olen antanut vähän aikaa vaikuttaa.

omassa raskaudessa ei ole mitään erikoisempaa. liikkeitä tuntuu kivasti joka päivä, yks kerta kun istuin koneella se rupes potkii kunnolla suoraan alas, tuntui kuin olis jalka voinut tulla ulos p*llusta, se teki erittäin epämukavaa:x
nyt se on alkanut potkii enemmän ylös et varmaan on kääntynyt, pysyis vaan.
vointi on muutenkin ok, ristiselkä särkyä lukuunottamatta, niin ja nukkuessa on alkanut tulee kipuja jotka viiltää tuolta alapäästä alavatsaan saakka mut sekin on perusoire raskauksissani, johtuu lantionlöytymisestä.

huomenna pitäis väsätä piparkakkutalo lasten kaa, mut se on kaupan valmis, pitää vaa liimaa sokerilla osat yhteen ja lapset saa sit koristella sen.:)

pepper& typy 23+4
 
Mitäs lääkkeitä ootte käyttäny hiivaan? Mietin että voiko niitä apteekin itsehoitolääkkeitä, esim Canestenia käyttää? Mulla ei siis mitään varsinaisia hiivaoireita ole mutta kun supistelee koko ajan niin mietin että pitäiskö ottaa hoito ihan varmuuden vuoksi. Mulla on seuraavaksi lääkärineuvola, mutta se on vasta tammikuussa (!!!), niin en sinne asti viittis odottaa. Ja tuntuu olevan tuo puhelinyhteydenkin saaminen neuvolaan niin vaikeeta että helpompaa ois vaan hakea apteekista käsikauppalääkkeet ku saada aika testaamista varten...

Mulla ollu alaselkä ja lantio välillä vihotellu, mutta tänään tuli kyllä SI-nivelen kohdalta semmonen tuikkaus ihan yhtäkkiä kun vähän liikahdin väärään asentoon, että onneks olin istualtaan, ois varmaan lähteny jalat alta! SI-nivelet on mulla ennen raskauttakin toisinaan olleet kipeinä, mutta ei koskaan ennen molemmat puolet yhtä aikaa. Toivottavasti ei kovin pahaksi äidy. Pitänee yrittää jumppailla niitä auki kun nyt vielä pystyy.

Piula 23+2
 
Piula Canestenia voi käyttää ihan huoletta raskaana. Minullekin gyne sano et on vähän siinä rajoillla onko hiivaa. Ei oo kyllä ollu mitään oireita, valkkaria kyllä tulee aika paljon muttei kutia. Mut eikös hiiva voi olla oireetonkin? Apteekissa varmasti osaavat neuvoo.
 
En halua tuoda lisää negatiivista palstaan mut tulin ilmoittaan et jälleen osastolle yöllä ku alkoi tiputella verta. :( Ärsyttää suunnattomasti! Ei oo eka kerta. Joten en sit heti ollu ihan paniikissakaan ollu ku ei isommin kipuja oo ollu. Nyt aamusta sit lääkäri varmaan ultraa... Voi ku eijaksais tämmöstä...

Nopponen 27+1
 
Huomenta!

Ensiksikin voimia Nopposelle! :hug: Koitahan jaksella osastolla,toivottavasti kaikki on ok.

Ja toiseksi POKS :heart: 25+0 :heart:
Outoa sanoa,mutta ensi kuussa alkaa varhennettuna äitiysloma...sitä odotellessa. Kauhean nopeaan aika on mennyt.

Jemimi ja pikku-ukko 25+0
 
Kiitos Jemimille uudesta pinosta. Mä voisin päivitellä kanssa, mutta oman tilanteen vuoksi en ainakaan vielä tarjoudu.

Nopponen toivottavasti tilanteesi rauhoittuu pian. Selvisit viimeksikin säikähdyksellä, uskotaan nytkin käyvän samoin.

Niittyvilla toivotaan hyviä tuloksia sokerirasituksesta. Te jotka olette jääneet kiinni sokerirasituksesta. Onko teillä ylipainoa tai sukurasite? Mulla ei ole tietoakaan ylipainosta, mutta sukurasite on. Isän puolella on voimakkaasti 2. tyyppiä. Kunpa tämä ei kertoisi minun tulevaisuudesta. Pitää jatkaa terveellisiä elämäntapoja raskauden jälkeen. Olen vai noin perso makealle, että vaikeaa on. Onneksi hyvä ruoka voi korvata vähän herkkuja.

Cl hienon piparkakkutalon olot tehnyt viime vuonna. Mies leipoi eilen esikoisen kanssa pipareita. Poika tajusi, että taikina on syötävää, joten leipomisesta ei oikein tullut mitään.

kaz mahtavaa, että olet jaksanut tehdä jouluruoat itse. Tuskin niitä on kovin vaikea tehdä, mutta helpommin saa kaupasta. Pitääpä katsoa, jos ensi vuonna tekisin. Ei ole käynyt aiemmin mielessä, että tekisin itse. Olen tosin vähentänyt puolivalmisteiden käyttöä ruoanlaitossa. Aiemmin en välittänyt ruoanlaitosta, mutta lapsen myötä se on alkanut kiinnostaa.

Painosta on ollut paljon puhetta, mutta enemmänkin painon kerääntymisen huolesta. Mulla on painoa tullut vasta 2 kg. Lähtöpaino on normin alarajoilla. Onko muita vastaavassa tilanteessa? Onko teille jotain mainittu asiasta? Olen aina ollut hoikka, eikä painoa kerry herkutteluista huolimatta. Nyt mennään samoissa lukemissa kuin edellisessä raskaudessa. Silloin vain herkuttelin enemmän.

Minx 26+3
 
Niittyvilla:Toivon mukaan saat vessan puhtaaksi ja onhan niitä kaikenmaailman tosi tehokkaita aineita millä saa puhtaaksi.. :) Tosin varovaisuutta kaikkien kemikaalien kanssa :)

Juli87:Poika ymmärrettävästi tosi innoissaan lumesta :) Meilläkin lapset olivat valmiita menemään myrskyn keskellä leikkimään kun lunta tuli niin paljon.. :D

pepper:
Mulla ainakin vielä kääntyilee satunnaisesti perätilaan ja viihtyy siinä aina jokusen hetken ja potkii myös alakertaan ja se sattuu kyllä.. Hankaluuksia alkaa jo tosin olemaan vauvalla yrittää kääntyä takaisin, mutta vielä on onnistunut.. :) Toivon mukaan ymmärtäis kauheasti olla enää kääntymättä perätilaan :D

piula:Mä olen canestenia käyttänyt ja just käytin sen kertakuurin. Olisin mieluusti ottanut suunkautta otettavan, mutta sitä ei saa käyttää raskaana.

Nopponen!:Voi hitsi :( Tuliko vuotoa paljonkin? Tulethan kertomaan kuulumiset kun selviää mikä sielä vatsassa on tilanne :hug:

Jemimi:
Aika menee kyllä tosi nopeasti, vaikka se välillä tuntuu menevän hitaasti.. :)

( . ):Täällä siis oli vauva eilen jonkun aikaa perätilassa eilen illalla, mutta onneksi sai vielä itsensä käännettyä takaisin pää alaspäin :) Ei meinaan ollut kauhean mukavan tuntuista se potkiminen alakertaan.. :D Ummetus on täällä aikamoinen riesa |O Pitäisi varmaan sitä ViSibliniä koittaa jos auttais.. Ei jaksais aina melkeen puolituntia vessassa yrittää tuloksetta.. : / Muuten täällä mennyt viikonloppu rauhallisin merken ja vietettiin eilinen päivä mun äidillä ja tehtiin korvapuusteja ja oltiin vaan ja katottiin telkkarista lastenohjemia kun tuli parikin peräkkäin :)

Kaunis aamu näyttäisi olevan :) Lähdenpä siitä nauttimaan..

mam ja risbe 27+2
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa sunnuntaita kaikille!

Oon ollut niin väsynyt, etten ole jaksanut tänne kirjoitella taas muutamaan päivään, mutta kerronpa nyt perjantain neuvolakuulumiset.

verenpaine 130/82
hemoglobiini 138
sf-mitta 21 cm
painoa tullut vain alle 100 g/viikko, ja siitäpä tuo terveydenhoitaja sitten huomauttikin.

Tutkittiinkohan sitä muutakin. Ai joo, proteiinit edelleen 1 plussalla, mutta siihen ei kiinnitetä huomiota sillä kuukauden aikana 3 verikokeet ja 5 virtsanäytettä ovat kaikki olleet normaalit.

Muuten täällä mennään päivä kerrallaan, rauhallisesti. Supistuksia on harvakseltaan, paitsi perjantaina päivällä käytiin tapaamassa kavereita ja 3 tuntia pystyinkin olemaan pystyssä. Sen jälkeen supistukset olivat sitä luokkaa että makasinkin loppupäivän sängyssä.

Negatiivisista asioista sanottakoon, että oksettaa koko ajan. :/

Tikuliina ja typykkä 24 tasan
 
Nopponen Tsemppiä! Toivottavasti ihan harmitonta olisi tuo vuoto :hug:

Tämän päivän jälkeen alkaa iso vähennys herkutteluun. Jos vauva kasvaa isoksi niin eipä ainakaan tarvi jossitella sitä asiaa. Jouluna sitten on lupa suklaata syödä :)

Keskiviikkona sokerirasitus ja perjantaina lääkärineuvola. Jännittää kumpikin!

Nallu ja pikkuveli 26+1
 
Viimeksi muokattu:
tikuliina Mulla on kans jonku verran ollu semmosta oloa et oksettaa, en tiiä onko siitä et vauvat painaa mahalaukkua vai siitä et välillä tulee syötyä huonosti, ku ei oo oikein ruokahalua... Mut on kai se yks oire raskausmyrkytyksestäki, et kannattaa seurailla tilannetta...

Hiivasta Mulla on koko raskausajan runsasta valkovuotoa ja mikä ärsyttävintä, se on semmosta lirua et hulahtaa välillä pikkuhousuihin ja sit on "märkä" olo. Yhden kuurin olen hiivaan syönyt, ku tuli ihan selkeä kutina alapäähän. Sitä oon miettiny et saattaisko olla just tota oireetonta mullakin, mut eipä kukaan oo tutkinu sitä. Sillon äitiyspolillakin ottivat jotain näytteitä, mut en tiiä oliko niissä hiiva. Sanoivat ottavansa niitä sen supistelun takia, vaikka ne onki ollu vaan kivuttomia. Eipä sieltä vielä oo mitään kuulunu tuloksista, niin ei kai mitään sit ollu. Perjantaina onki sit kontrollikäynti taas siellä, mut nyt ei jännitä niin paljon ku viimeks :) Yöunetki meni ku jännitti sillo niin.

SoonFab & sisko ja sen veli 26+5
 
Bingo: Joo mulla siis on etinen istukka eli vuodot on tosi yleisiä. Mut niin rasittavaa lähtä aina tänne osastolle kauas perheestä. :( Mut hyvä tietty et tutkivat.

Joo elikkäs ultrattiin ja pieni verihyytymä vaan nähtiin istukassa mikä ei sinänsä ole vaarallinen mut tietty seurattava ettei pahene. Vuodelepoa siis ja huomenna taas katsotaan. Haluan kotiin. Onneksi ei yhtään supistele eikä ole kipuja. On vaan niin tylsää. Mut pääasia et vauvalla kaikki hyvin . :) Tulee raskaat viimeiset kuukaudet jos päästään niin pitkälle. Lääkäri just sano et näillä viikoilla yleensä vuotelu alkaa. Tuskin vaivat ny loppuu ku viikot kasvaa...

Mut muille ihanaa ensimmäistä adventti sunnuntaita. :) Nauttikaa raskauksistanne, minä lähinnä murehdin ku koko ajan jotain vastoinkäymistä. :(

Väsynyt nopponen 27+1
 
Nopposelle tsemppiä vuotojen kanssa! Kurjaa tuollainen.

Tsemppiä kaikille sokerirasituksen tuloksia odotteleville, se on kurjaa. Jaksuja kaikille muillekin sitä tarvitseville.

Kiitos piparitalo-kehuista. :) Tykkään näperrellä leipomusten kanssa ja piparitalo on kyllä niin perinne. :)

Niittyvilla kurjaa tuollainen, että huudellaan toisten yksityisasioita "julkisilla" paikoilla, niin kuin facebookissa. Raskaus kuitenkin on sellainen yksityinen asia, että jos sitä toinen ei ole itse siellä ilmoitellut, niin mikä oikeus muilla siihen on?

Jemimille kiitokset uudesta pinosta! :)

(.) Tänään rupesi ensi kertaa jomottamaan alaselkää ja lantiota kun leikkasin isäni hiukset. :/ Toivottavasti ei nyt usein rupea jomottelemaan. Täällä on satanut koko eilisen ja tämän päivän lunta! Ihanaa!! :) Ollaan saatu sitten kunnolla, monta senttiä lunta. Eipä tänne muuten ihmeitä. :)

CandleLight ja poju 27+0 POKS!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jemimi Kiitos Uudesta pinosta!! :wave:

mam no onpas ärsyttävää, jos vetkuttelevat viime tinkaan tai pahimmassa tapauksessa jättävät siivoomiset tekemättä :headwall:

Nopponen niin meilläkin on äidille ja tyttärellä omat joulukalenterit :p Olipas kurjaa, että oot joutunu taas osastolle, voimia!! :hug:

sintu on sulla kyllä hurja turvotus :O Mahtaa olla todella ikävän tuntuinen : / Toivottavasti saat jotakin apua siihen.

niittyvilla no aika törkeesti mun mielestä tehty, siis sun serkulta. Munkin kaveri laitto jotain raskauteen liittyvää kerran mun seinälle, niin poistin sen heti. Mun mielestä puolituttujen ei todellakaan tarvi sieltä urkkia mun elämästä mitään.

Täällä pakkanen pärähtäny oikein kunnolla valloilleen, nytkin -20°, hrrr!! Lunta vaan ei oo näkyny ollenkaan, joten sitä kovatsi oottelen.

(.) Mulla on sellanen tunne, että mahaa kiristää ihan hirmuisesti koko ajan, ei supistuksista vaan sellanen olo, että olis koko ajan kauhee ähky ja maha on pinkee ku pallo. Saas nähä kuin vatsanahka repeilee, jos tää olotila jatkuu :/ Vauva tosiaan istuu, mut potkut ei onneks tunnu kauheesti tuonne alakertaan, vaan ennemminkin tuonne alavatsaan sivuille. Välillä varmaan yrittää päätä punkee mun ylävatsasta läpi, ku on sellanen ihme olo :D Toiovon todella, että tämä heppu päättää kääntyä vielä toisin päin, ku kovasti kuitenkin toivon sitä alatiesynnytystä. Ite henk.koht. pelkään sektiota ihan hirmuisesti, en tiedä miksi.
Eilen poksahti jo rv 27 :heart: Vielä 5 viikkoa, niin sitten sais synnyttää täällä omassa sairaalassa, mikäli vaavi päättäis syntyä.
Mun poikaolo on alkanu vaihtuun tyttöoloks :O En tiiä miks mietin koko ajan, että ehkä tää on sittenkin tyttö :D Nimikin olis jo valmiina, löysin sen yks päivä ja rakastuin siihen ihan totaalisesti ;)

Voikaahan hyvin mammat!! :wave: :heart:
 

Yhteistyössä