~*~Joulukuun tonttuset 2013 elokuussa! ~*~



Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Odottajia yhteensä: 104
Poikaoloja: 11
Tyttöoloja: 6
Kaksosia: 2

Poikalupauksia: 24
Tyttölupauksia: 15

23.11.2013
Kurina / 20v. / 1.lapsi / TYKS poikaolo poikalupaus

26.11.2013
VanamoBr / 33v. / 3. lapsi / JS tyttöolo poikalupaus

29.11.2013
jen_ni / 26v. / 3.lapsi / TYKS poikaolo tyttölupaus

1.12.2013
Eea / 26v. / 4. ja 5.lapsi / PKKS kaksoset
Leonella / 29v. / 1.lapsi / KOKS

2.12.2013
Taskussa / 28v. / 1.lapsi / JS

3.12.2013
kozella / 30v. / 2.lapsi / NKL?
Minnie85 / ? / 3.lapsi / TYKS

4.12.2013
Na-dene / 27v. / 1.lapsi / SAS tai TYKS poikaolo
Mamimamimami / 30v. / 3.lapsi / JS
Mandeila / ? / ? / ?
Maikkis:) / ? / 1.lapsi / ?
Nicola73 / 40v. / 2.lapsi (3.raskaus) / NKL poikaolo
Missy1985 / 27v. / 3.lapsi / NKL
Kuppi / 35v. / 1.lapsi / KOS

5.12.2013
Hyy2 / 26v. / 2.lapsi / TAYS tyttölupaus
Stormy / 26v. / 1.lapsi / OYS
thera / 27v. / 1.lapsi / PHKS
Ti / 27v. / 2.lapsi / K-PKS
tömpsis / 34v. / 2.lapsi / LS tyttölupaus
helena85 / 28v. / 2.lapsi / OYS tyttöolo poikalupaus
_jemasu_ / 24v. / 1.lapsi / SeKS poikalupaus

6.12.2013
mileon / ? / ? / ? tyttöolo
Myokine / 25v. / 1.lapsi / KOS
KuutioTasku / ? / 7.lapsi / OYS poikalupaus
Liise / 31v. / 1.lapsi / ? poikalupaus

7.12.2013
SaaraW / 33v. / 2. (3.) lapsi / TYKS poikalupaus
Mj. / 21v. / 1.lapsi / PHKS poikalupaus
Saru. / 24v. / 1.lapsi / LS
Tunafishu / 21v. / 1.lapsi / SeKS tyttölupaus

8.12.2013
Jeremias äiti / 31v. / 4.lapsi / NKL
Merve / 27v. / 2.lapsi / VKS poikalupaus
Nuu_Nuu / 25v. / 2 lapsi / ? poikaolo poikalupaus
hiisi -78 / 34v. / 1.lapsi / ? tyttöolo poikalupaus
Po / 26v. / 4.lapsi / ?

9.12.2013
Kaislanen / 27v. / 1.lapsi / PHKS
poikienäiti84 / 28v. / 3.lapsi / K-HKS tyttölupaus
saanu / 20v. / 1.lapsi / KOS tyttölupaus

10.12.2013
Skatta / 27v. / 2.lapsi / PHKS
Niandra / 29v. / 1.lapsi / ?
ÄiteeX / 30v. / 3.lapsi / TAYS
Tiksander / 31 v. / 1.lapsi / TYKS (SAS?)
Cherry87 / 25v. / 1.lapsi / K-HKS

11.12.2013
Onne / 32v. / 3.lapsi / ?
Jansu1982 / 31v. / 1.lapsi / TAYS

12.12.2013
satumyy / 22v. / 1.lapsi / K-SKS
Kootikko / 25v. / 1.lapsi / OYS
Equus / 27v. / 1.lapsi / ?
Suvi88 / 25v. / 1.lapsi / HCS, Marbella poikaolo tyttölupaus
christine-82 / 31v. / 3.lapsi / SeKS poikalupaus

13.12.2013
emunainen / 30v. / 3.lapsi / NKL
syyselo / 29v. / 3.lapsi / TAYS
riikula' / 29v. / 1.lapsi / KYS
Pohjoistuuli / 35v. / 2. ja 3.lapsi / KOS kaksoset poika- ja tyttölupaus

14.12.2013
Aina_ / 22v. / 2.lapsi / TYKS tyttölupaus
-jensku / 27v. / 2.lapsi / KOS
Neyski / 20v. / 1.lapsi / TAYS poikaolo poikalupaus

15.12.2013
Annifrid / ? / 1.lapsi / KOS

16.12.2012
Kuume84 / 29v. / 3.lapsi / ?
Minsa / 28v. / 1. lapsi / KOS poikalupaus
Pia-84 / 29v. / 2.lapsi / KOS poikaolo tyttölupaus

17.12.2013
Rubia / 28v. / 3.lapsi / KOS
reikai / 28v. / 1.lapsi / ?

18.12.2013
Tafgu / 26v. / 3.lapsi / SeKs
Eltzu84 / ? / 2.lapsi / KYS
Raisa. / 35v. / 2.lapsi / KOS

19.12.2013
Lisconen / 27v. / 1.lapsi / EKKS
Martta Hanski / 27v. / 1.lapsi / SeKS

20.12.2013
Anazu / 30v. / 2.lapsi / TYKS

21.12.2013
Milla+ 2011 / 23v. / 2.lapsi / TYKS
Judie / 28v. / 3.lapsi / SeKS
Alexa / 40v. / 4.lapsi / KOS poikalupaus?
Di-mang / 26v. / 1. lapsi / K-SKS tyttölupaus
Katrin79 / 34v. / 2.lapsi / SeKS poikalupaus
Emmanen / 23v. / 2.lapsi / JS

22.12.2013
Nomppeli / ? / 2.lapsi / ?
NuNutin / 26v. / 3.lapsi / HYS

24.12.2013
miranenn / 23v. / 1.lapsi / EKKS poikalupaus
Lakritsa / 22v. / 2.lapsi / PS
Kapsukka / ? / 1.lapsi/ JS
Haje / 28v. / 1.lapsi / KOS poikalupaus

25.12.2013
princesssa / 23v. / 1.lapsi / KAKS poikaolo poikalupaus
Chariot / 22v. / 2.lapsi / JS
HANNE70 / 42v. / 1.lapsi / TYKS poikalupaus
Myyttynen / 25v. / 1.lapsi / PKKS tyttöolo
Paivih / 23v. / 1.lapsi / KAKS poikalupaus
Vivie / 30 v. / 2.lapsi / ? poikalupaus

26.12.2013
jenninenn / 29v. / 1.lapsi / KOS?
Innu / 35v. / 2.lapsi / LS
MeMaMi / 27v. / 3.lapsi / K-PKS poikaolo
DiipaDaapa / 29v. / 1.lapsi / OYS tyttölupaus

27.12.2013
Santsukka88 / 25v. / 1.lapsi / SAS (TYKS)
Sandrastiina / 30v. / 2.lapsi / ? tyttölupaus?

28.12.2013
Linttu / 31v. / 3.lapsi / SAS (TYKS)
second_edition / ? / 2.lapsi / ?
Helena2013 / 28v. / 1.lapsi / ? tyttölupaus

29.12.2013
Barbamama35 / 38v. / 4.lapsi / TYKS
SnowFlakes / 28v. / 2.lapsi / TAYS

30.12.2013
Jeccika / 26v. / 3.lapsi / LPKS
Tiikeli / 30v. / 2.lapsi / TAYS tyttölupaus?
Pieta / 29v. / 2.lapsi / ? poikalupaus

31.12.2013
Anette24 / 24v. / 1.lapsi / K-KSK tyttöolo

5.1.2014
RiksuNa / 23v. / 2.lapsi / LKS poikaolo

14.1.2014
Judidi / 19v. / 2.lapsi / OYS tai OAS poikaolo


Tulossa: (ultrat)

Elokuu
RiksuNa RU 26.8.
Katrin79 UÄ? 29.8.

Syyskuu
Aina_ 4D 2.9.
judidi RU 3.9.
jen_ni UÄ 20.9.
Katrin79 UÄ 30.9.

Lokakuu
helena85 UÄ 10.10.






Menetyksen kohdanneet:
Minel83
Taru81
Elina31v
3kerta
Tattis
Ellia
annamay
tiiti89
ben&jerry's
Kengu83
NeitiT
Kettula
sunflower86
ralliruutu
Joliana
verppu
evaparadise


Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus, UÄ = joku muu ultra

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Päivityspyynnöt punaisella tai muuten korostaen!


Aikaisemmat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...et-2013-kevat/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266305-joulukuun-tonttuset-2013-touko-ja-kesakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2277379-joulukuun-tonttuset-2013-heinakuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Tuun pitkästä aikaa kuulumisa kertoo oon enemmä face ryhmä puolel kirjoittanut jote tänne iha unohtanu tkirjoittaa. me lähdetää lauantaina viikoksi Mallorcalle, hiuka jännittää miten tuo meijä esikoinen 1v7kk malttaa istuu paikallaa 4h.
Masu kasvaa ja on jo selkee vauva masu ollu jo monta viikkoa ja ah mä niin rakastan tän katselua ja ihailua<3 pikkunen on liiuvaa sorttia, esikoisee verrattanu liikkuu paljon, mut toissa päivänä ehdi huolestua ku en liikkeitä ollu tuntenu, onneks nyt on taas tunutu, tais vaa pikkunen olla niin väsyny kokoaikasesta heilumisesta, että piti hetki levätä.

Chariot+vilperi 19+0
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Tiikeli pisti silmään sun viikot kun laitoit viikkoja 15 tai 16 :D sulla laskettuaika samanapäivänä ku mulla, ja tänään 18+2 ;) mulla on RU 22.8, eli vielä kolme viikkoa sinne :)
Tänne ei kummempia,maanantaina oli kolmas neuvola ja kaikki ok! Hemoglobiini laskussa 148-130-120, sama oli ekassa raskaudessa että heti alussa laski. Tokasta se laski vasta rv 26 jälkeen! Painoa tullu 3,5kg nyt ja verenpaine alhainen ollu koko ajan, mutta ok seki :)
Nyt on alkanu pienoinen närästys, rinnat on ollu kipeät alusta asti ja nyt ne kutiseeki vietävästi!
 
Miksi sinne face ryhmään ei enää siis pääse? Tyhmää kun ite oon kuitenkin niin facen orja että sielä oon kokoajan ni olis helpompi olla sielä ;s kun itekin löysin tän ryhmän vasta kun ilmottautuminen oli päättynyt ;s

Neyski +poitsu 20+5 :kiss:
 
Heippa kaikki. Jäänyt vähän tämä kuulumisten päivittely vähemmälle. Täällä sitä odotellaan ensi viikon ultraa. Huh kun jännittää! Työstressi alkaa helpottaa ja kaikki on mitä parhaimmin. Muutamina päivinä nyt tuntenut pikkukaverin liikkeitä, kun oikein kuulostelee. Siellä se pikkunen kasvaa ja kehittyy :heart:

Paivih ja palleroinen 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Jessica joo, oon ollu jotenki niin lomatunnelmissa että toi viikkojen lasku on menny ihan sekaisin. Eilen just kaveri kysyi että kuinka pitkällä sä jo ootkaan ja mä sitten tarkistamaan ja herranjestas ku olikin jo tosiaan se viikko 18!! :D
Aivan sekaisin tää mamma.. Mut hyvä kun voin sulta sitten aina lunttia että mitkä viikot onkaan meneillään, heh. :D :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Pohjoistuuli: Mä voisin olla kiinnostunut ostamaan teidän vaunut. Voisitko lähettää mulle joitain kuvia (ja lisää tietoa) yksityisellä viestillä? :)
Ps. Asutaan Helsingissä.
 
Viimeksi muokattu:
Ja kiitos uudesta pinosta! Muakin jännittää jonkin verran ensi viikon rakenneultra. Olo on ollut kyllä ihan hyvä, vähän ehkä väsymystä...Potkuja tunnen nyt aina aamuisin. Nyt mulla on vauvan sykkeiden takia tyttöolo, mutta ehkä se sitten ensi viikolla selviää... :)
Onnea kaikista hyvistä ultrakuulumisista! :)

Ps. Mulle voisi päivittää kanssa sairaalan eli KOS luultavasti. Kiitti!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa. Kaikille onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Oma on jo vajaa viikon päästä jee! :)
Eilen tuli puoliväli täyteen, nyt enää toinen samanlainen ;)

Täälä kans alkanu supistelut. Lauantaina oli ihan todella kipee koko alamaha ja alaselkä, hiukan kyllä säikähdin. Sairaslomaa sain viikon, täytyy nyt miettiä josko varais neuvolalääkärille ajan jotta tutkis onko kaikki ok. Se kipu nimittäin hiukan jäi mietityttämään. Toissa aamuna jopa heräsin siihen kun supisti, oli inhottavan tuntuista :/

Vaunuista on ollut puhetta, niin ostin käytettynä brion kombit kovalla kopalla. Kokemusta niistä ei oo, mut vaikuttivat kyllä tosi hyviltä ja tukevilta kun vähän koitin niillä sisällä ajella :)

Tafgu 20+1.
 
Neuvolakuulumisia:
Paineet alhaalla 98/53, siks huippaa välillä...
Hemoglobiini laskusuunnassa 132 - 118 - 115, joten rautaa sillon tällön tarvis...
SF-mitta mitattiin nyt ekaa kertaa 18,5, ja keskikäyrillä massu kasvaa :)
Poitsun syke välillä 130-140 ja liikkeisiin ++, ihanasti touhusi, just kun sykettä alettiin kuunteleen :)
Ihan mukavalta vaikuttaa mun uusi neuvolahoitaja, edellinen siis jäi äitiyslomalle, joten ihan hyvin mielin odottelen seuraavia käyntejä :)
Seuraavaksi onki jo lääkärineuvola, sillon on jotain rv27+ joten kiva kuulla, miltä siinä vaiheessa paikat vaikuttaa..Olikohan sitä lääkärineuvolaa enää sen jälkeen, kun ei muista? Hmm...

Ja nyt sitä äitiysrahaa ja avustusta hakemaan, raskauden kesto nyt sen 154päivää :)

Ajatella, että muutaman viikon päästä pikkuinen on jo niin iso, että vaikka syntyis keskosena, niin on jo hyvät selviytymismahdollisuudet! Toivottavasti tietty viihtyis massussa vielä..öö..reilut 14viikkoa...Jolloin ois siis se 37viikkoa täynnä, vai mites, apua, onko tässä enään noin vähän aikaa täysaikaiseksi jaiks :p

Meillä on yhdistelmävaunuina Ora Jovit käytettyinä viime vuonna ostin, 160e maksoin, tässä kotona toimivat hyvin, mutta matkarattaiksi sitten ostin siskolta melkein uusina Gesslein Swiftit joihin sain mukaan turvakaukalon ja adapterit siihen, ne on olleet aivan paras keksintö, poju tykkäsi nukkua niissä lukemattomat päikkärit :) ja tosi näppärät kaupoissa ja tässä kotona sisällä, kevyet ja menee pieneen tilaan ja nopeat kasata jne. Ja kun kaukalo jäi pieneksi, niin kasattiin normi-matkarattaiksi. Nyt onki sit mietintää et miten kulkeminen kahden kanssa, onneks vielä jonki aikaa siihen, mut kaippa ne jonkinlaiset sisarusrattaat täytyy hommata...

Jep, se facebookin ryhmä tosiaan on suljettu, oon lukenu että jotkut pitää avoimena niin, että vielä synnytyksen jälkeenkin halukkaat pääsee sisään, mutta jotkut ryhmät on muodostuneet niin tiiviiksi aikaisessa vaiheessa, että haluavat säilyttää luultavasti sen ryhmähengen mikä on jo muodostunut, mutta facebookissa on vissiin joitain muitakin ryhmiä, joihin voi liittyä, samantyylisiä, eli raskausajasta tms keskustellaan, tietääkö joku näistä enemmän?

Tsemppiä meille kaikille kun ollaan jo näin pitkällä, pian meillä voipi jo pikkuruiset vauvat olla sylissä tuhisemassa :heart: Aika menee niiiiiin vauhdilla!

helena85 ja tirppa-poju 22+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
Moikka!

Tästä pinosta alkunsa saanut facebook-ryhmä on suljettu jo kesäkuun lopussa. Siellä on tällä hetkellä 57 ihmistä, joten kovin tiivistä ryhmää ei olisi, jos sinne otettaisiin aina vain lisää... Minä en tosin näistä asioista päätä, tuolla on enemmistö halunnut näin.

Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki oli hienosti. Mitat vastasivat viikkoja ja Mini oli virkeä. Minin nimi tosin muuttui, mutta pidetään se pois palstalta. Mulle voi siis päivittää tyttölupauksen. Nyt ollaan onnellisia ja huojentuneita, kun kaikki on hyvin <3

Aina_ & Mini 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika ja helena85
Okei, tein päivitykset ja itekki mietin, että otanko ne pois, kun en ennen oo päivitelly näitä listoja, lukuunottamatta siis tuota heinäkuuta. Mut nyt ne heinäkuun menot on pois :)
Joissain keskusteluissa ei näytä olevan ollenkaan merkitty nuita tyttö- ja poikaoloja, ainakaan sen jälkeen, kun on tullut lupauksia, pitääkö nekin ottaa pois? Mitä mieltä ootte?
 
Moi taas, alkaa flunssa helpottamaan! vihdoin.

Kiitos uudesta pinosta Helena85! :) Ei kai niitä oo pakko ottaa pois, voishan se olla jännä nähdä miten olot ja lupaukset ja toteutuneet sit piti paikkansa :D

Neyski: kun mä tulin tähän pinoon niin ilmoitin että haluan Face-ryhmään mukaan sitten kun tunnetaan paremmin, eli loppuraskaudesta. suuri osa ihmisistä halusi mennä ryhmään jo alussa, tai siis tunsivat sen hyväksi vaihtoehdoksi eikä silloin kukaan vielä voinut tietää että ryhmä kasvaisi niin isoksi ja suljettaisiin ennen raskauden päättymistä - eli kaikki halukkaat eivät pääse mukaan. Mua myös harmittaa se, että kun on FB-ryhmä niin täällä ei juuri kirjoitella enää :( Mä olen miettinyt että voisihan sitä perustaa uuden ryhmän joulukuisille sitten kun raskaus lähenee loppuaan tai vauva-aikana, jos olisi vielä halukkaita jotka eivät ekaan ryhmään ehtineet mukaan. Esikoisen odotusajasta tuli myös FB-ryhmä, mutta siihen oli ainoana rajoituksena se, että on pitänyt kirjoitella täälläkin aktiivisesti, eli taustailijoita ei haluttu mukaan, mun mielestä se oli oikea vaihtoehto :)

Mulla alkaa olemaan selkä jo aika loppu :( En pärjää tytön kanssa yhtään, ja heti tulee myös maha kipeäksi jos vähääkään touhuan, ei nyt varsinaisia supistuksia mutta kivistää... :( Olen myös tosi masentunut tämän takia, taas, ja mies joutuu olemaan pois töistä auttaakseen. Sepä tekeekin sitten hyvää meidän rahatilanteelle.... :'( Neuvolalääkäri kommentoi tätä asiaa tänään, että "kyllä sun pitäis jaksaa"... heh jooo. : / Tafgu: eli hyvä että sait saikkua, mulle vaan tollanen kommentti... :( :( Pakko varmaan laittaa esikoinen hoitoon, että mies pääsee töihin, voi että miten voin olla rikki tästä asiasta!!! :(

Nyt on varmaan monilla ultra tulossa? Onnea ultraan jokaiselle :) :)

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikka 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Tömpsis: Meillä on sellainen tilanne, että meillä mies on tällä hetkellä kotona esikoisen kanssa (vaihdettiin osia kun lapsi oli vuoden, eli viime vuoden lopulla, jotta molemmat saisi viettää lapsen kanssa aikaa kotona) ja mä olen töissä. Olen miettinyt useasti sitä, että miten ikinä selviäisin esikoisen kanssa kotona nyt tässä tilassa. Siis fyysisesti, muutoinhan olisin niiiin mielelläni kotona ja pois töistä. Kaikki nostelut ja muut puuhastelut on tosi rankkoja tuon ikäisen kanssa! Ymmärrän siis täysin tuskasi, tai voin kuvitella, että on varmasti rankkaa. Meillä on nyt jo niin, että mies hoitaa iltaisinkin pääasiassa kaikki pepunpesut ja nostelemiset, kun tuntuu ettei itse vain jaksa. Mullakin tuli hirveitä vatsakouristuksia lapsen nostelusta aluksi, kunnes tajusin, että pitää nostaa pelkästään jaloilla, ei yhtään vatsalla, minkä muutoin tekee automaattisesti. Myös kaikki lattialla leikkimisen yhteydessä tehdyt kierimiset lattialla tms. saa aikaan kouristuksia. Voin vain kuvitella, miten sulla on, jos olet päivät lapsen kanssa kotona. Minkä ikäinen teidän tyttö onkaan?

Tuosta facebookista halusin myös kommentoida, että voisin mielelläni liittyä ryhmään sitten vähän myöhemmässä vaiheessa. Voidaanhan siis kerätä "jäljellejääneistä" porukka sitten ja perustaa oma ryhmä? Sellainen toive muuten (jos ryhmä joskus perustetaan), että vaikka ryhmä sinänsä on salainen, niin voisiko se ryhmän nimi olla joku sellainen suht neutraali, josta ei ulkopuolinen ymmärrä mitä asia koskee? Mulla nimittäin tuli kerran näkyviin tieto yhden facebook-kaverin (joka on työkaveri) liittymisestä sellaiseen ryhmään, joka oli keskenmenon saaneille (ryhmän nimen perusteella) ja mietin, että olisipa kurjaa jos itselle kävisi noin, että näkyisi muille, vaikka tässä asiassa ei nyt tietenkään mitään salailtavaa enää ole. Facekavereina kuitenkin ihmisiä monista eri ympyröistä. Niin ja tuo ryhmä oli siis salainen, mutta jostakin syystä näkyviin tuli tieto, että ko. henkilö oli liittynyt siihen ryhmään.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Vivie 19+2
 
Ensin kiitos uudesta listasta helena85! :) Mun puolesta listalta voi siistiä pois vanhat menot ja noi olotkin sitten kun tieto on tullut.

Kaikille hurjasti onnea rakenneultraan, toivotaan kaikille hyviä uutisia!

Lomat on lusittu ja paluu arkeen koittaa. Lomalla en juuri koneen äärellä istunut, niin en ole tännekään mitään päivittänyt pitkään aikaan. Meillä rakenneultra oli ja meni, kaikki on kaikeksi onneksi oikein hyvin :) Kyllä tuntuu onnelliselta :heart: Ja luuloistani huolimatta meille tulee pieni poika :) Liikkeetkin tuntuvat jo hyvin :)

Minulla on vointi ollut oikein hyvä, mieli on korkealla eikä ole mitään kremppojakaan pahemmin. Alaselkä on pari kertaa kipuillut ja ajattelinkin nyt lähteä katselemaan tukivyötä, onko joku muu jo hankkinut? Suosituksia, vinkkejä? Tsemppiä ja jaksamista tömpsikselle ja muille, joilla raskaus jo alkaa hankaloittaa elämää :hug: Toivottavasti jotain apua löytyisi, tässä on vielä aika monta viikkoa edessä :/ Itse en kyllä osaa mitään neuvoa kun tämä on ihan uutta asiaa minulle vielä.

Neuvolassa kaikki muuten ok, mutta hemoglobiini oli jatkanut tippumistaan, nyt 112, ja tuli käsky alkaa syömään rautaa purkista. Mullakin SF-mitta otettiin ekan kerran, se oli 20. Äitiyspakkausta ja -rahaa myös hain, onko jollain tietoa, kuinka kauan menee ennen kuin äitiyspakkaus saapuu? Nimimerkki Malttamaton :D

Vaunut saatiin halvalla kaverilta, ne on Emmaljungan Duo Edget. Vaatteita ollaan myös saatu pari kassillista, mutta muuta ei juuri ollakaan hankittu vielä. Pitäisi varmaan alkaa katselemaan.

hiisi 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Vivie: tyttö on kohta 2vee. Aika vähällä nostelulla sitä pärjäis, mutta kumartelen sitten lattialta tavaroita tai laitan tiskiä tai pyykkiä niin nekin on liikaa :( Ja täytyyhän sitä kanniskella kun se saa jotain kiukkukohtauksia, että en tule sisään! jne :D Kiitos sympatiasta :heart: Joo laitetaan toinen ryhmä pystyyn sitten joskus jos muitakin tulijoita on :) Toi on hyvä ehdotus, että nimi olisi neutraali :) Vaikka JouluLahjaRyhmä :D :D :D

Hiisi: mullakin esikoisen odotus oli ihanaa aikaa ja jaksoin tosi hyvin :) Oli tosi ihanaa olla raskaana silloin. :) Äitiyspakkauksen tulo vaihtelee kauheasti kiireiden mukaan, mä taisin saada 1-2kk päästä viimeksi.

Päätä särkee... :( Eilen illalla muuten sattui mahaan pari kertaa niin pahasti, että menin kaksinkerroin ja piti huutaa mies apuun :( Toivottavasti nuo kivut ei tee vauvalle mitään pahaa... :(

Ainiinjoo. Mun äiti on muuten aivan varma että me saadaan poika :eek: Se on jotenkin niin kummallinen selvännäkijä raskausasioissa että oikeasti mietityttää tuo asia... vaikka ultrassa varmana tyttölupaus tulikin. Hmm... :)

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikka 22+1
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa!

Meillä kului tämä viikko kesämökillä, tänään minä lähdin mökiltä ultrassa käymään ja kotona vielä tyhjentämässä postilootan ja maksamassa laskut! Viikonloppuna olisi tarkotus vielä olla ehkä pidemäänkin.

Hankalaa on olla elää positiivista mieltä yllä, kun minä hetkenä voi tapahtua se ettei virtaus enää toimikkaan. Päivä kerrallaan, aamuisin aina ja nukkumaan menessä, sano masukaverille että sinittelee siellä vielä! Meille muuten annettiin poika lupaus :)
Doppler-virtaus on vielä onneksi kohtalainen, ultrat on muuttuneet onnesta osaksi pelottavaksi käynneiksi.. Koon puolesta poika on pieni viikkoihin nähden, mutta kuulemma hyvin on kehittynyt.
Vaunuja olen kurkannut pari kertaa, mutten vielä uskalla enempää iloita. Mutta kun jos vauva syntyy täysiaikaisena tulee ikä eroa 1,5 vuotta, tarvitsemme sisarusvaunut. Itseäni on kovasti mielyttänyt Phil&Teds promenadet ja Emmaljunga double viking toisaaltaa en tiedä kuinka kätevät nuo phil ja tedsit on kun toinen istuu niin alhaalla, myös Bugaboot on mieleen, mutta katson tarkemmin myöhemmin.. Esikolla oli Emmaljunga Edge duo combit, valkoisella leatherilla ja edelleen on käytössä, ovat kyllä olleet hyvät ja kestävät!

Mutta taidan lähteä ajelemaan takaisin mökille, niin ja kiitos uudesta pinosta!

Saara ja Mini 22+2
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Miten teillä on paino noussut? Jos ei haittaa jakaa tarkkoja mittojaan niin oisin kauhean utelias. Iski tässä jotenkin stressi painoasioista. Nyt on mulla meneillään 21+6 ja painoa on tullut viisi kiloa. Ja siitä noin kolme nyt kuukaudessa........... Saankohan kauheasti huutia maanantaina neuvolassa.. En ole syönyt mitenkään normaalista poikkeavasti tai muuta. Paino vaan nousee. Ja maha kasvaa todella nopeaa tahtia. Ja yksi pitäisi varmasti olla tulossa..
 
Kiitos tiedosta tömpsis, on tässä sitten vielä odoteltavaa. Kuulostaapa tosi kurjalle nuo sun kivut, pitäiskö niistä vielä kysellä kätilöltä/lääkäriltä? :( Vaikka eipä niihin mitään pilleriä taida olla :/

Saaralle ja pikkuiselle jaksamista ja tsemppiä! Toivotaan ja uskotaan, että päivä kerrallaan pääsette turvallisille viikoille :hug: Mökkeily ainakin kuulostaa ihanalle :)

Tiitsi, mulla on neljä kiloa tullut. En saanut huutia neuvolassa, vaikka itsekin sitä jännitin :D Eikös viikot 20-30 ole ne, jolloin paino nousee eniten, että tästäpä se kilojen kertyminen varmaan alkaa... :eek:

hiisi 21+5
 

Yhteistyössä