Tammikuun tähtöset 2014 elokuussa




Odottajia yhteensä: 81
Poikaoloja ja -lupauksia: 10
Tyttöoloja ja -lupauksia: 6
Kaksosten odottajia: 1




PÄIVITYSPYYNNÖT SINISELLÄ!



Laskettuaika (LA) / Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

25.12.2013
Mountain / 2. lapsi / OYS

27.12.2013
kusma / 26 v. / 2. lapsi / K-SKS tyttölupaus

29.12.2013
Klementiini / 35 v. / 3. lapsi / PHKS

31.12.2013
PikkuTähtönen / 32 v. / 5. lapsi / TYKS
MiaEllen / 24 v. / 1. lapsi / K-PKS
Catherine / 31 v. / 3. lapsi / SeKS

1.1.2014
happymum / 30 v. / 2. lapsi / KOS
mamuska7 / 39 v. / 6. lapsi
nelikko82 / 30 v. / 4. lapsi / HYS
Syringa / 31 v. / 2. lapsi / JS
ssann / 23 v. / 1. lapsi / JS
jema85 / 28 v. / 2. lapsi / NKL
Burmilla / 32v / 1.lapsi /TAYS

2.1.2014
enkuli / 33 v. / 3. lapsi / Kät
Raparrperi / 37 v. / 3. lapsi / Kät
Janzkuuuu1 / 22 v. / 3. lapsi / VAS/TAYS
mary866 / 26 v.
Fantaihana / 37 v. / 4. lapsi / KOS

3.1.2014
*Martta / 32 v. / 4. lapsi / LKS

4.1.2014
Pinnis / 1. lapsi
NukkuMarja / 28 v. / 2. lapsi

5.1.2014
varjonkutoja / 20 v. / 1. lapsi / TAYS
sopusointu / 20 v. / 1. lapsi / TYKS
snnnn / 21 v. /2. lapsi / SeKS

6.1.2014
chipsuh / 23 v. / 4. lapsi (5. raskaus) / TYKS
toiviotar / 30 v. / 2. lapsi / EKKS
Camelina / 21 v. / 1. lapsi / VKS
Ihanamami / 31 v. / 2. lapsi / Kät
lelluk / 33 v. / 2. lapsi / TAYS

7.1.2014
gintis / 36 v. / 2. lapsi / OYS
Mom09 / 25 v. / 2. lapsi / Kät

8.1.2014
Kolibrinkukka / 35 v. / 2. lapsi / VAS/TAYS tyttöolo/tyttölupaus
Esmenie / 3. lapsi / TAYS
Mijau / 24 v. / 1. lapsi poikalupaus

9.1.2014
Teto / 31 v. / 4. lapsi / PKKS
jeflo / 25 v. / 2. lapsi / HUS
Titti. / 32 v. / 1. lapsi / Ulkomailla
awemaria / 33 v. / 3. lapsi

10.1.2014
Pikku-nökö / 34 v. / 1. lapsi / TAYS
Alexandra89 / 24 v. / 1. lapsi poikaolo
Ansq09 / 36v. /kolmas /SEKS
unelmavauvasta / 23 v. / 1. ja 2. lapsi / KOKS poikalupaus ja tyttölupaus


11.1.2014
Viiriäinen / 33 v. / 3. lapsi / Kät
Silkki14 /31 v. / 1. lapsi / Jorvi

12.1.2014
Wemmu / 2. lapsi / Jorvi

13.1.2014
maijjaa / 19 v. / 1. lapsi / TAYS

14.1.2014
Solmu_ / 21 v. / 1. lapsi / PKKS

15.1.2014
miumau* / 24 v. / 1. lapsi / VAS/TAYS
Skeggo / 20 v. / 1. lapsi / EKKS
BaBy2013 / 26 v. / 1. lapsi / KOKS
Eden2012 poikalupaus
Välli / 21 v. / 1. lapsi / TAYS tyttöolo/tyttölupaus

17.1.2014
Elina / 2. lapsi / TYKS
Tinsq / 29v. / 2. lapsi / TYKS

18.1.2014
Jardin / 31 v. / 3. lapsi / PKKS
+ / 31 v. / 1. lapsi / HYS
Pikkutähtönen2014 / 29 v. / 4. lapsi / TAYS poikaolo/poikalupaus

19.1.2014
Nipsulii13 / 22 v. / 1. lapsi / OYS
tinjuska
Heja / 27 v. / 3. lapsi / KOS poikaolo

20.1.2014
Naspu / 25 v. / 2. lapsi / TAYS
RuutuAkka / 27 v.
-StrawBerry- / 24 v. / 3. lapsi / SeKS
Slartibart / 25 v. / 1. lapsi / VAS/TAYS

21.1.2014
valpuri92 / 20 v. / 2. lapsi / TAYS poikalupaus
Tuttifruttinen / 27 v. / 2. lapsi / TAYS

22.1.2014
viii / 22 v. / 2. lapsi poikaolo/poikalupaus
-Pätkis- / 28 v. / 2. lapsi poikaolo
sariza82 / 31 v. / 1. lapsi / SatKS poikalupaus
Tiuhti87 / 26 v. / 2. lapsi / SeKS tyttölupaus

24.1.2014
nappi987 / 25 v. / 1. lapsi / TYKS

25.1.2014
tinjuska / 21 v. / 1. lapsi / KAKS
julbo / 26 v. / 2. lapsi
TammenTirppa/ SKS tyttöolo


26.1.2014
tammikuu2014

27.1.2014
Sarona / 27 v. / 1.lapsi
tinker_ / 3. lapsi / K-SKS
Lapio / 29 v. / 1. lapsi / LS
Denim / 27 v. / 2. lapsi
Kisu91 / 21 v. / 1. lapsi / K-SKS
Amalia5 / 32 v. / 5. lapsi / /KOS

28.1.2014
maisa82 / 31 v. / 2. lapsi / TAYS /PHKS

29.1.2014
vaveeliini / 29 v. / 3. lapsi


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
Kät, KOS = Kätilöopisto
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus




Raskauden seuranta:

VU = Varhaisultra
NP = Niskapoimu-ultra
IB = Istukkabiopsia
RU = Rakenneultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
ÄP = Äitiyspoliklinikka
S = Sokerirasitus

Kolibrinkukka: NL 1.10.



Surun kohdanneet:



Katrinainen
Clavel
Maura73
PIKKUVIIKINKI
Liz
Mulperiini
Sanna-M
Puolukkainen84
Kirppu.81
-miude-




FB-ryhmä on suljettu uusilta tulokkailta. Halukkaat voivat toki perustaa uuden oman ryhmän halutessaan.



Aikaisemmat ketjut
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2277482-tammikuun-2014-tahtoset-heinakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2267553-tammikuun-tahtoset-kesakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2261083-tammikuun[/FONT]-2014-tahtoset-toukokuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Iltapäiviä.

Perustin nyt tän elokuun ketjun. Ollut 10 tunnin iltoja töissä tämän viikkoa, joten en ole ehtinyt tällä koneella paljon pyöriä. Tänään onneksi vapaa ja pääsee ajatteleen vähän muutakin kuin työasioita.

Minulla ei ole tätä päivittämistä mitään vastaan, mutta jos joku kokee myös haluavansa päivittää, niin ilmottelkoot sit ajoissa ennen kuin syyskuun pinoa tarttee perustaa :)

Mulla on edelleen tää "seesteinen" keskiraskaus menossa. Oloja ei ole mihinkään suuntaan ja liikkeitäkään en ole juuri tuntenut. Eli jos tiistain neuvolassa en olis kuullu sydänääniä niin vois olla jopa epäluulonen onko tuolla masussa elämää. Neljä viikkoa rakenneultraan, tuntuu niiiin pitkältä tää aika :)

Tässä pika kuulumiset. Tarttee mennä viemään jäpiskä päikkäreille.

Kolibrinkukka 17+2
 
Moi pitkästä aikaa!

Kesä, loma ja lopulta arkirumban aloittaminen jälleen ovat vieneet niin aikaa, etten ole ehtinyt tänne juuri kirjoitella. Eikä muutenkaan ole ollut päällimmäisenä tämä raskaus ja siihen liittyvät asiat mielessä, eikä mitään ihmeitä ole tapahtunutkaan :)

Vatsa on kasvanut ja itsestä ainakin tuntuu että selvästi näkyy jo raskausvatsa eikä ole mikään pelkkä turvonnut plösövatsa ;) Ihan mukavaa, vaikka välillä jo pientä vaateahdistusta on ollut ilmassa, kun tuntuu ettei oikein tiedä mitä laittaisi päälle. Onneksi löysin juuri itselle sopivat äitiysfarkut kaupasta, joten nämä aion kuluttaa loppuun jouluun mennessä :) Liikkeet tuntuu jo hyvin, ovat semmoisia pieniä potkun tömähdyksiä ja jokapäiväisiä. Niitä jaksan fiilistellä kyllä!

Heinäkuun puolella oli puhuttu ainakin hössöttämisestä, närästyksestä ja syöpöttelystä. Mulla ei onneksi kukaan lähipiirissä hössötä, en jaksaisi semmoista, eikä mahaakaan kyllä kukaan saa tulla koskettelemaan. Eikä kukaan ole kyllä yrittänytkään - olen varmaan niin tympeän näköinen täti että heti huomaa että tulee sanomista liian lähelle tulemisesta :D

Närästystä on ollut viime päivinä hieman, ei todellakaan mitään pahaa, ja todella toivon ettei pahemmaksi äidykään. Itsellä ei ensimmäisessä raskaudessa ollut närästystä juuri lainkaan, mutta olen kuullut että voi pahimmillaan olla melkoinen riesa sekin.

Ruoka maistuisi täällä vaikka koko ajan. Erityisesti on tehnyt mieli hedelmiä ja voileipiä, mutta olen koittanut syödä järkeviä määriä ja monipuolisesti. En kuitenkaan mitenkään turhan tiukasti jaksa nipottaa syömisestä. Kunhan ei aivan övereitä vedä. Fiiliksen (ja välillä vähän järjenkin) mukaan mennään. :)

Reilu kaksi viikkoa rakenneultraan, jee. Sitä ennen suurehko ja tärkeä työrupeama, joten eiköhän aika kulu kuin siivillä... toivottavasti!

Nyt ei kai muuta. Ei oikein ole suurempaa sanottavaa tästä raskaudesta ja raskaana olosta juuri nyt. Ei sillä että tämä millään tavalla tympäisisi, mutta mitään erikoistakaan ei tunnu olevan meneillään, päivät kulkee omalla painollaan.

Paitsi ai niin, minulle voisi päivittää: LA 25.12. Kiitos! :) Ja kiitos myös uudesta ketjusta Kolibrinkukalle!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mountain 19+2 (Oho! Ensi viikolla jo puoliväli, vau!)
 
Mäkin haluaisin jo tuntea liikkeet mut ku ei! Välillä mukamas jotain tuntemuksia ois mutta oikeesti taidan vaan kuvitella kun odotan niin kovin että tuntisin vauvan liikkeet jo :D

Osaisko joku suositella nestemäistä rautaa? Väsyttää edelleen ihan sairaasti, Hb oli taas laskenut mutta noi Obsidanit ei mulle oikein sovi.

Denim + pipana 14+4
 
Hei kaikille! Olen jo hetken seuraillut kirjoituksianne. Heinäkuussa aikomukseni oli tulla mukaan ryhmäänne, mutta koneeni sekosi.

Kolmatta odotellaan ( ensimmäinen oli keskenmeno) ja tarkka LA selviää RU 13.9. Tämä siksi, koska pääskynen on pitkä, eikä lääkäri osannut sanoa tarkkaa aikaa. Omien laskelmien mukaan kuitenkin tammikuun puolella,jos haluaa olla vatsassa. Varpunen tuli kolme viikkoa etukäteen kovalla vauhdilla.

Tällä hetkellä vointi on hyvä, vaikka nämä helteet ja Varpunen ajoittain väsyttävätkin.

loistokärhö 14+3
 
Moi! Pitkästä aikaa minäkin lomalta kirjoittelen. Laitoin kolibrinkukalle viestin fb-ryhmästä, toivottavasti tuli perille. Surkea nettiyhteys kännykän päästä käytössä.

Viikkoja taitaa olla nyt 17+1. Huomaa, et on 4 viikkoa lomaa takana, kun ei enää pysy laskuissa. :) Närästys on jo aika tukalaa, vaivannut myös aiemmissa raskauksissa. Kuulemma jos närästää, niin lapsi syntyy hiukset päässä. Tämä on pitänyt kyllä kutinsa meillä :). Maha on jo tosi iso, ei voi mitenkään piilotella.. Vaa'alla en ole käynyt, enkä niin halaja sellaiselle pääsemistä.. Ruokahalu on hyvä, mutta ei pakonomainen, ja herkut suht kohtuudessa, koska olen ollut jo 7 kk karkkilakossa ja aion olla loppuvuoden. Nyt karkki on nimenomaan se, mitä himoitsen..

Palaan tosiaan maanantaina töihin loman jälkeen. Töissä ei kukaan asiasta tiedä, ja oman mielenrauhan edesauttamiseksi soitin tänään pomolleni ja kerroin uutiset, saa sulatella asiaa maanantaihin. En halunnut kertoa yhtäaikaa hänelle ja koko muulle porukalle. Kuviot on varsin mielenkiintoiset, kun olen määräaikainen ja paikka olis määrä vakinaistaa.. No, en anna fiilisten laskea, vaikka jotain tökeröä kuulisinkin (näin sellaista painajaista), en usko, että niin käy.

Odotusolotila on ihan mahtava! Paljon ihania vauvanodotusuutisia lähipiirissä ja ystäväni sai tänään vauvan :) Liikkeitä odottelen edelleen. Ihan paikallaan ollessa maha "värisee", minkä epäilen olevan vauvasta peräisin, mutta mitään liikkeitä ei kyll tunnu vielä. Mieletöntä, että jollain koitti jo puoliväli!
 
Alexandra, eihän tossa mitään ihmeellistä ole. Laske 2 viikkoa taaksepäin sun omasta LA:sta niin ajankohtahan täsmää täydellisesti!

Viime ke oli gynekäynti ja siellä ultrattiin ja saatiin oikein 3d kuvaa pikkuisesta :heart: kaikki oli kunnossa, pituutta 15,4cm ja epäselväksi ei jäänyt sekään, että meille tulee pieni poika!!! RU on syyskuun 11. pvä. Nyt on hyvä mieli lähteä ansaitulle kesälomalle :)

Maha kasvaa ja äitiysvaatteita on tullut hankittua jo ihan kivasti. Mitkään tavalliset housut ei ole sopineet enää pariin viikkoon. Ruokahalu on ihan super, mutta ihme kyllä painoa ei ole tullut kuin 1,5kg tähän mennessä. Gynen mielestä erinomainen juttu, anopin mielestä pitäis olla pullukampi :confused:

Terv. Titti.+Onni rv 17+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -Pätkis-
Niin juu, toi närästys on täälläkin jo nostanut päätään. Onneks ei vielä pahasti, mutt toivon ettei kamalasti tästä pahenekkaa. Ekassa raskaudessa napsin rennietä jopa yöpöydän laatikosta, kun iltasin ja yöllä närästi niin ettei saanu nukuttua. No joha se puoliväli lähestyykin, jote ei ihme.

Samaa piti sanoa Alexandralle, kuin Titti. sanoi. Ei siinä heitä mikään, kun lasket tarkemmin :D Toi Mountainin LA on tasan kaks viikoa aikasemmin kuin omani ja mulla menossa nyt siis 17+3 ja se LA 8.1. :)

Mulla ei onnistu enää mahallaan nukkuminen :( Heräsin toissa yönä jostain syystä ja totesin koko mahan olevan kipee. Nyt tarttee sit vaa koittaa kehitellä joku muu parempi asento nukkua. Onneks noi lisätyynyt on keksitty, joten noin 23 viikon kärvistely alkakoot ;)

Ei mulla muuta...

Kolibrinkukka 17+3

P.s. Viiriäinen, viestiin oon vastannu :)
 
Viimeksi muokattu:
Eipä se mitään Alexandra89, päästiin kummiskin samalle kartalle lopulta ;) Raskaus todellakin pehmentää aivot, tai viimeistään synnytyksen jälkeiset hormonit (tai mitkä ikinä) tekevät sen. Viimeksi ainakin tuntui jonkin aikaa lapsen syntymän jälkeen, että aivosoluja oli tasan yks ja sitäkin pystyi käyttämään ainoastaan maidon, puklujen, kakkojen ja nukkumisen ajatteluun. :LOL: Katotaan naurattaako taas puolen vuoden päästä ;) Mutta onneksi siitä palautuu, ja minustakin tuli taas yhtä viisas, nokkela ja muutenkin aivan yhtä erinomainen kuin ennen lapsensaantia :D

Minäkään en voi enää nukkua vatsallaan. Onneksi olen tottunut nukkumaan myös kyljellään.. Mutta kyllä kieltämättä alkaa kauhulla odottaa taas loppuraskauden nukkumisasentovaikeuksia. Noh, onneksi niistäkin selviää. Ja ai että se vatsallaan olo tuntuu sitten taas luksukselta kun synnytyksen jälkeen voi taas olla niin. :D

Vau Titti! Ihanaa kun näitte jo ultrassa lapsen sukupuolen! Minäkin haluan ehdottomasti tietää sen rakennenultrassa, ja suutun kyllä jos lapsi alkaa kiusankappaleeksi eikä paljasta itseään! :p

Jahas, nyt jatkamaan ihanan kesäistä lauantaita!
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Helou :) Piti aivan hetki miettiä kun ketju olikin jo elokuussa, että onko nyt jo elokuu? :O :D Kyllä taitaa olla :D Tänään ollut muutenkin oikeen tunteidenmylläyspäivä, itkettää vihastuttaa naurattaa itkettää, ja ilman mitään syytä. Äh on tää raskaus rankkaa aikaa :D

Muuten ei kyllä oikeen mitään raskauden suhteen ihmeellistä, maha ei oo vielä oikeen kasvanu, liikettä tuntuu noin kerran päivässä... eikä millään malttais odottaa et aika kuluis jo! :p Niin ja mä en oo pystynyt enää moneen viikkoon makaamaan mahalla, tulee heti häjy olo ja maha kipeeks. :(

Onko täällä muut käyny marjoja poimimassa? Me ollaan oltu muutama kerta mustikkaa keräämässä ja vadelmia. Mä aivan hurahdin siihen touhuun ;) :D

viii 15+3
 
Titti. --> Hauskaa kun näitte sukupuolen! :D Pojasta ei voi paljon erehtyä tossa tilanteessa että kumpi se on ;) Hitsi, en itekään pistäis pahaks vaikka ultrassa näkyis kumpi on tulossa, mutta jostain syystä on silti ihan kiva odottaa synnytykseenkin... :D
Mutta onnea teille pojan odotukseen ;)
 
Heipä hei kaikki ihanat piiiiiitkästä aikaa :wave:

-miude- Suru-uutinen tavoitti vasta tänään. Olen todella pahoillani teidän puolesta :(

Masun koskettelusta: Riippuu ihan siitä kuka tulee lähentelemään :) Jos tulee puolituttu/joku ihan outo niin en tykkää. Ystävät saa hiplailla :D Toki olisi ihan suotavaa, että kertovat aikeistaan/kysyvät luvan, ennenkö hyökkäävät masun lähelle :p

(.) Täällä olot ovat ehkä hiukan parempaan suuntaan menossa. Pahin ällötys on kaikonnut (JES!) ja ripuli on v i h d o i n k i n loppumassa :cool:

Sen sijaan nyt mennään tunteiden kanssa todella lujaa! Miten ihminen voikin olla koko ajan näin kiukkunen? :O Kiukuttelen ja ärhentelen kaikille. Ja ihan koko ajan. Sitten alkaa ärsyttään kun kaikki vaan ärsyttää. Ja sekös vasta ärsyttää, kun tämän tajuaa! Uaaah :kieh: Miesparka joutuu melkoisen höykytyksen kohteeksi!!!

Hmm... Olen kuullut, että agressiivisuus odotusaikana tietäisi poikalasta... Jospa tämä kiukkuilu johtuukin siitä? :rolleyes: Muutkin "poikaoireet" edelleen jatkuvat ;)

H & Pikkutähtönen2014 15+6 (kohta 16+0 poks!)
 
Täälläkin on oltu marjoja poimimassa. Vadelmaa löytyi metsästä enemmän kuin jaksoi kerätä ja lisäksi piti vielä tyhjentää oman pihan jättimäinen viinimarjapensas. Suppilovahverokautta tässä innolla odottelen, että saisi pakastimen täyteen herkkuja. :)

Onko kenelläkään muulla fyysistä ahdistuksen tunnetta mahassa? Mulla nyt ollut muutamana päivänä ajoittain tällaista ilman henkisiä ahdistusoireita, ja kyllä tuntuu inhottavalta (kuin joku puristaisi mahaa sisältä päin). :( Mahtaisiko johtua vain kohdun kasvamisesta tms.?

Täällä ei ole ainakaan toistaiseksi muut kosketelleet mahaani kuin oma mies. En pistä pahakseni läheisten ihmisten kosketuksia, mutta muiden on kyllä parempi pitää näppinsä kaukana mun läskeistä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Alexandra kysyi ketutuksesta.. Juu täällä nousee heti käsi (ja käyrä). Mulla ei oo edelleenkään sellanen olo että olisin raskaana, vaan tuntuu että mulla olis joku sitkee virus, mikä laittaa oksentamaan ja laihtumaan. Lisäks mulla särkee ihan älyttömästi alaselkä ja mun kävelemisestä on tullut sellasta vaappumista, ja mun mies kiskoo mua kädestä kaupassa kun oon niin hidas. Että tekis sillon mieli vetästä sitä köniin. Vastapainoks se onneks hieroo ihan pyytämättäkin alaselkää, mutta se sattuu niin paljon että melkein huudan aina kivusta enkä tiedä onko siitä sit lopultakaan mitään hyötyä. Nyt mulla särkee myös pää ihan kokoajan, ja kun en suostu ottamaan tabuja siihen (söisin niitä muuten kuin leipää, anteeksi korjaan; oksentaisin niitä kuin leipää) joten kärsin kokoajan päänsärystä. Nukkumisesta ei tuu enää mitään, viime yönäkin valvoin 2h ennenkuin tuli taas uni. Ja kun tosiaan sain vajaan satasen laskun siitä tiputusreissustani, niin en varmana oo menossa sinne enää ennenkuin ihan oikeasti pyörryn johonkin kaupan jonoon.. Myös tissit on niin kipeet et sattuis varmaan vähemmän leikata ne irti ja laittaa laatikkoon puoleks vuodeks odottamaan..

Onko teillä mustasukkaisia lapsia? Meille tuli nyt sitten ongelmaksi tuo nuorempi tytärpuoli (täyttää 9v syksyllä) joka on muutenkin niin villi että hirvittää. Se ei osaa yhtään varoa mua, vaan on jo monottanut mua mahaan ja yrittänyt hypätä päällekin. Hänen suurin murheensa tuntuu olevan että onko isillä aikaa enää hänellekin kun vauva on syntynyt..? Nyt sitten miehen ex soitti ja sanoi että tytöllä menee taas vähän lujaa, hän oli siellä kotona riehunut, satuttanut muita, heitellyt jotain ihmeen fairyn ja hiekan sekoitusta pitkin seiniä ja ikkunoita (joko kerroin että exällä on "vapaa kasvatus".. Kärsi, biatch.. :kieh:) joten sovittiin että otetaan nyt sitten vaan nuorempi tyttö ensviikoks kunnes koulu alkaa, jotta hällä olis aikaa olla ja harrastaa isin kanssa. Ilmeisesti nää väkivaltaisuudet muakin kohtaan on johtuneet mustasukkaisuudesta, en oo vaan tajunnu. Ja ex on vissiin vähän hiilenä kun lapset on tienneet että tulee pikkuveli/sisko ja me ollaan pyydetty lapsia pitämään se vielä salaisuutena, ja ex sai tietää sen nyt sitten näin kun hän oikein kaivamalla kaivoi esiin totuuden että miks nuorempi nyt "oireilee" tällä tavalla. Eli voin kuvitella et muija on ihan hattuuntunut kunnei olla kerrottu hälle itse, vaan ollaan "pakotettu" lapset pitämään suunsa kii. Toivottavasti se ei ala mussuttamaan mulle siitä sit, en jaksais kuunnella.. Mä en muutenkaan odottanut että tytöt pystyis olemaan hiljaa asiasta, en olettanut että ne vois olla kertomatta sitä heti ekojen tuntien aikana äidilleen. Oon aika ylpeekin likoista et ne oli niin kauan hiljaa.

Entä onko kukaan ommellut/neulonut vielä mitään? Mä sitten repäisin ja ompelin kolme lakanaa pinnikseen. Toivon hartaasti että pääsen ensvkolla käymään kangaskaupassa, haluan ehdottomasti koittaa ommella pussilakanoitakin. Siihen mun mielikuvitus sitten loppuukin, en oikeen ees keksi mitä muuta vois tehdä. Pehmustetta en vielä ompele, haluan sen hemskutin pinniksenkin ensin nähdä/mitata. Mutta oli aika ihanaa hypistellä pikkuruisia lakanoita, ne tekee jotenkin tästä odotuksesta todempaa. :)

Sariza ja seamonkey 15+4
 
Moi taas kaikille =)
Ihanaa kun on elokuu ja uudet kujeet!!
Heti kun alkoi 15 raskausviikko (eli viime maanantaina) niin aloin tuntea pienet kuplamaiset liikkeet/hipaisut! Mahtavaa ollut tuntea pieniä hipaisuja ja miettiä että mikä saa vauvan aina liikkumaan. Huomannut että ruokailut ja musiikki tuovat liikettä sinne! :D Rakenneultra ja toinen neuvolakäynti lähestyy.. =) Neuvola 21.8. (sain sattumalta synttäripäivälle sen) ja RU 10.9 (johon tuntuu että on aivan liian kauan) :D
Kuinka hyvin teillä aiemmin lapsen saaneilla on pitänyt paikkaansa sukupuoli "ennuste" RU:ssa ja oletteko kertoneet tulokset läheisille vai pitänyt salassa sen? Mitä kaikkea olette käynyt läpi toisella neuvola kerralla ja kuinka usein seuraavat käynnit ovat olleet? :)

Kisu91: rv 14+6 :)
 
Heippa pitkästä aikaa! :wave: Sain jopa kaksi viikkoa pidettyä kesälomaa enkä käynyt lähelläkään tietokonetta sillä aikaa enkä siksi ole mitään kirjoitellutkaan. Eipä täällä tosin ole kummempia tapahtunutkaan :D

Klementiinille tsemppiä seulontojen kanssa! Toivotaan että kaikki olisi hyvin ja seula taas kerran hälyttänyt turhaan :heart:

Halit myös surun kohdanneille :hug:

Täällä ei onneksi kukaan läheisistä hössötä, pahin utelu mitä olen tähän mennessä kuullut on perus "miten oot jaksellu/voinu" eli en tosiaan voi valittaa. Harmi että teistä osa joutuu kärsiä holhouksesta :(

Liikkeitä alkoi tuntua viime viikolla kun yhtenä iltana keskityin tunnustelemaan masua. Olen aika varma että olisin saattanut tuntea vähän aiemminkin jo jotain jos olisin tunnustellut asiaa koska liikkeistä ei tosiaan voinut erehtyä, olivat sen verran selviä potkuja/nyrkin heilautuksia :heart: Sen jälkeen olen satunnaisesti tuntenut muljumisia, en ole jaksanut joka päivä tunnustella sen kummemmin, liikkeet tuntuvat jos satun olemaan paikallani kun vaavi on hereillä :)

Sukupuolesta: rakenneultrassa aiotaan kysyä sukupuolta jos pikkuinen sen meille vaan näyttää. Aiemmin toivoin vahvasti tyttöä mutta viime aikoina olen miettinyt että miksei poikakin ja ehkä jopa kallistunut enempi pojan suuntaan :D Olen siis aivan päättämätön eikä sillä todellisuudessa ole mitään väliä kumpi sieltä tulee, naurattaa vaan omat fiilikset. Aluksi olin sitä mieltä että synnytyksessä nähdään kumpi tulee mutta myönnyin selvittämään sukupuolen etukäteen kun mies sitä halusi ja nyt olen varma että jopa petyn jollen saakaan ultrassa tietää kumpi sieltä tulee :D

Mielialanvaihtelut on täälläkin tuttu ilmiö. Lähinnä itkettää kamalan helposti ja mies joutuu välillä ihan ihme asioiden takia lohduttamaan. Katsoinpa aikani kuluksi Beethoven-leffan viikonloppuna ja itketti leffan alku kun pieni Beethoven-raukka oli eläinkaupassa myytävänä eikä kukaan halunnut ostaa sitä :LOL:



Mijau & Tirriäinen 17+5
 
Onpa ihanaa. Neiti nukkuu vieläkin. Meni illalla kympin aikaan nukkuu, onkohan se vielä hengissä :/

Täällä neuloin esikoiselle oikein paksusta langasta sille oman peiton. Meillä se kulki sit mukana joka paikkaan, sitterissä oli ihana lämpöpeitto, vaunuissa lämmitti jalkoja yms. Nyt on hankittu toisellekkin lankaa et voin alkaa neuloa. Harmiks vaan samaa lankaa en enää löytänyt. Nyt on ohkasempaa. Otimpa sit 4 ruskeaa kerää ja 4 punaista kerää. Tiiä sitten kumpi sieltä tulee :) (ens viikolla se selviää!!!!)

Mustasukkaisuudesta täällä ei varmaan hirveesti tarvi kärsiä? Esikoinen sillon noin 1wee 3kk kun tulokas syntyy. Meillä koirat on auttanu tässä mustasukkasuus jutussa. Neiti kiskoo niitten suusta tavaroita ja antaa ne sit takas koirille. Ehkä se osaa sit helpommin luopua tavaroistaan?

Katoimpa eilen sijaissynttäjän tarinan telkusta. Kyllä oli mielenkiintonen. Ite jäin pohtimaan olisko musta tohon touhuun. Ehkä oikein läheiselle sen voisin tehdä mut en tuntemattomalle, en edesrahan takia. Itsekin lapsettomuushoitoja käyneenä ekan kohdalla tiedän ettei ne ravaamiset ja odottamiset kuukaudesta toiseen lääkärissä mitään herkkua ole.

Täällä tehdään tänään esikoisen 1 wee kortit <3 voi kun se kasvaa niin vauhdilla. Ootankin tätä tulokasta ihan hirveesti :) ja isäkin tunsi käteen potkut viikonloppuna. No onhan se jo yli 20cm pötkäle. Ja puoliväli koittaa perjantaina. Hui. Synkkä syksy taas tulossa, joten saas nähä mitä se tekee tälle mun mielialalle. Syksyllä pitäis saada aina jotain uutta elämään :)

Meillä ainakin piti paikkansa viimeks RU:ssa sukupuoli. Aluks oltiin et pidetään salassa, mut sit kuitenki kerrottiin. Eipä siinä mitään menetä. Nyt mulla on samanlainen ajatus et pitäis salassa, mut kyl mä varmaan ainaki yhdelle kaverille sen kerron. Siit on sit helpompi jutella :) ja nimetkin on jo valmiina. Täällä eilen miehen kanssa pohdittiin, että entä jos se on poika, ni miten siihen osaa asennoitua? Molemmat kun odottaa tyttöä <3

Täällä neuvolakäynnit alkaa tuntua puulta. Mulla sama täti mitä esikoisella ja aina neiti ollu mukana käynneillä, ni se kyselee vaan neidistä kaikkea. Hei haloo, se on mun käynti eikä neidin. Ehkä se olettaa et tiedän jo kaiken jos ei oo mitään kysyttävää? Neuvolat on noin kerran kuussa. En muista joko ens viikolla mulle törkitään kelan papereita kun puoliväli on ylittynyt?

Onko muut yli 25 wee joutunu käymään joka raskaudessa sokerirasituksessa? täällä kauhulla odotan joudunko siihen. Ekalla kävin ja kaikki oli ok. Jospa tän kohalla ei tarvis. Ei kivaa puuhaa :/

Ääh, tänään piti paistaa mut tuleekin vettä :(

Kusma ja Robin 19+3
 
Täällä taas on tuosta sukupuolesta mietitty, että mitäs jos siellä onkin tyttö ja sit menee koko loppuraskaus ihan mönkään, kun on unelmat sirpaleena. :D Pojasta kovasti siis haaveillaan, enkä itse ole edes osannut ajatella tytön tuloa minään vaihtoehtona. Koskaan pienen tyttölapsen nähdessäni ei tule sellaista fiilistä kuin poikalasten kanssa, että: "Tuollainen sitten meillekin tulee." En edes tiedä, mistä tämä ajatus pojasta kumpuaa, mutta koskaan en elämässäni ole tyttölasta halunnut. Synnytykseen asti olisi kuitenkin tarkoitus odottaa asian paljastumista, mutta en sitten tiedä kuinka avoimesti tää toukka haarustojaan rakenneultrassa tulee esittelemään, että saattaako vahingossa näkyä siellä...

Mulle voisikin oikeastaan lisätä tuonne poikaolon. Oon jotenkin kierosti päätellyt, että kun viime raskaudessa olin selkeästi huonovointisempi ja oksensin edes tietämättä koko raskaudesta, eikä tällä kertaa ole ollut lievää pahoinvointia kummempaa, että poika sieltä on nyt pakko tulla. :D Se tosin ei koskaan selvinnyt, että kumpi sieltä viime kerralla olisi sitten tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Me ei aiota kysyä sukupuolta, ei kysytty esikoisestakaan. Tämä toki sotii kärsimätöntä luonnettani vastaan, mutta jotenkin on kiva pitää sukupuoli yllätyksenä loppuun asti.

kusma ainakin täällä kaikki yli 25v joutuu sokerirasitukseen, myös minulla siis edessä YÄK! Esikoisesta en joutunut koska olin alle 25.. Odotan "innolla"

(.) Voinnissa ei edelleenkään kehumista, energistä keskiraskautta odotellessa.

Denim + pipana 15+0 POKS :heart:
 
Apua! Voikohan siitä sokerirasituksesta kieltäytyä? Tiiän et se on vaan lapsen parhaaks, mut mua vaan ällöttää ajatuskin sen litkun juonnista :( jännää miten on eri käytännöt eri neuvoloissa. Sisko asuu 10 kilsan päässä eikä joutunu tohon Vaik oli alle 25. Vai onko se vaan kiinni siitä neukkatätistä?
 
Katkaravuista ja leikkeleistä: osaako kukaan neuvoa ulkomailta Suomeen saapuvaa epätietoista, että voiko syödä niitä katkarapuja, joita myydään suolaliemessä? Ei siis pakastekatkarapuja vaan juuri noita liemessä olevia? Ja siis ihan sellaisenaan esim katkarapuleivässä eikä kuumennettuna. Entä leikkeleet Suomessa, onko luvallista syödä kaikkia vai onko rajoitteita, esim meetvursti ym? Näitä himoitsen ihan kauheesti nyt tulevalla Suomenreissulla, mutta en tiedä millaisia suosituksia Suomessa on. Kiitos, jos joku viitsii auttaa =)
 
Viikot vierii, olot paranee :) Ainoona toi helle nyt välillä pistää ahistaan, mut muuten olo on oikein loistava :) Mies on lomalla niin on tehty yhessä pihahommia ja vähä kyläilty. Lomailun kunniaksi esikoinenkin alkanu nukkuun vähä pidempään kun 7!

Sokerirasitus mullakin edessä sit rv25 paikkeilla. Syinä vanaha ja ylipainonen. Litkun juominen ei aiheuttanu esikoisen aikaan mitään ongelmia, mut sit tunnin kohdalla yrjö lensi... Arvot oli tosi hyviä onneksi. JOku paikka mussakin siis toimii hyvin eli haima kun hajottaa sokerin niin nopeeta :LOL:

Meillä on esikoisen 2v synttärit kuukauden päästä eikä oo kyllä vielä mitään suunnitelmaa mitä tarjoo saati minä päivänä... :D Onhan tässä vielä aikaa...

Mä luulen, että täällä kyllä mustasukkasuutta ilmassa ainakin alkuun. Toisaalta tuo tykkää ihan hirmusti vauvoista ja toisista lapsista, mut toisaalta sit taas on tosi tarkka omista leluista ja jutuista. Jännityksellä odotan.

Onko jo vauvakirjat hankittuna? En oo muistanu sellasta ajatellakaan, mut onneks fb:ssa oli puhetta niin vois katella valmiiksi ja kirjotella jo tässä vaiheessa hyvästä muistista näitä oloja esim ylös :)

Kirppu 18+4 :heart:
 

Yhteistyössä