<3 Keskenmenon jälkeen plussanneet <3 KEVÄÄLLÄ JA KESÄLLÄ 2014

Plussaa näyttää, onneksi olkoon! Tervetuloa kaikki keskenmenon jälkeen uudelleen plussanneet keskustelemaan ja jakamaan raskaudenaikaisia tuntemuksia yhdessä muiden kanssa. Mikäli et ole saavuttanut vielä joogin tyyneyttä asian suhteen, älä huoli - täällä saa stressailla ihan huolella!

Päivityspyynnöt selkeästi korostettuna, kiitos.



MENOSSA MUKANA
(laskettu aika--nimimerkki--ikä--km/kkm/ku/tm--monesko lapsi--synnäri)

Marraskuu 2014

05.11.--Ambrosia85--29v--rk 4/13, kkm 12/13--1. lapsi--?
07.11.--Maarii--25v--km 10/13, km 11/13--2. lapsi--?

Joulukuu 2014

01.12.--Toothie--29v--km 12/13, km 2/14--1. lapsi--?
02.12.--esteri76--37v--km 2001, kkm 1/14--4. lapsi--?

Helmikuu 2015

28.02.--Mäkimeirami--31v--km 6/11,km 6/13,kkm 11/13,kkm 3/14--2. lapsi--?


MENETYKSEN UUDESTAAN KOHDANNEET- OTAMME OSAA - TERVETULOA TAKAISIN PIAN :heart:

Taru81 12/12, 4/13 :hug:
Jetta 2/14 :hug:
Laialou 3/14 :hug:
Riiviöiden äippä 3/14 :hug:
vauvatoiveinen 6/14 :hug:

SYNNYTYSSAIRAALOISTA KÄYTETYT LYHENTEET:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun Keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan sairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
ÅHS= Ålands centralsjukhus

:heart: SYNTYNEET :heart:

2012
10.11.2012--ipna--tyttö--49cm--3250g
15.11.2012--nellielli--tyttö
23.12.2012--malttamaton--poika--53cm--4360g


2013
01.02.2013--Sanniz--poika--52cm--3700g
11.02.2013--Neiti-81--tyttö--49cm--3420g & tyttö--48cm--2860g
27.03.2013--kwaidan--tyttö--52cm--3300g
12.04.2013--Whisky Peat--tyttö--50,5cm--3635g
01.05.2013--Hanne--tyttö
06.05.2013--Evya--poika--47cm--2760g
20.05.2013--Scarleth--tyttö
20.06.2013--iitu85--poika--50,5cm--2920g
24.06.2013--kodehu--tyttö--50cm--4080g
30.06.2013--tillukas--tyttö--53cm--4460g
08.07.2013--Simpu83--tyttö--50cm--3455g
31.07.2013--kanella--tyttö--31cm--737g
21.08.2013--KattiKoo--tyttö
11.09.2013--zapata--tyttö--49cm--3310g
03.10.2013--Marlin--poika--49cm--3090g
04.10.2013--serenade--tyttö--55cm--5030g
10.10.2013--wallaroo-- tyttö -- 34cm -- 970g
??.??.2013--heinis
??.??.2013--rupeltaja
18.11.2013--p.ö.m.p.p.i.s--poika--46cm--3225g
24.11.2013--stelliini--poika
29.11.2013--Ammiina--poika--53,5cm--4750g
05.12.2013--Equus--poika--48,3cm--2670g
16.12.2013--Miirabell--tyttö--49cm--3485g


2014
10.02.2014--miss_piggy--poika--51cm--3970g
16.02.2014--katrinainen--tyttö--53cm--4530g
22.03.2014--Miwwi--tyttö--45cm--2700g
??.??.2014--niiskunenä--?--?--?
07.04.2014--ralliruutu--poika--51cm--3655g--rv 40+4
??.??.2014--Dorian--?--?--?
23.04.2014--Fujin--poika--4150g--53cm--rv 41+3
28.04.2014--Tillu79--?--3480g--50cm
19.05.2014--Niwhai--poika--3505g--52cm
22.05.2014--Joosukka--poika--4200g--53cm
??.??.2014--kukkurukuu--?--?--?
19.06.2014--alien_1--poika--~4000g--51cm
27.06.2014--MiNalo--poika--3380g--49cm--rv 33+3
19.06.2014--Minnah88--poika--3530g--51,5cm--py 34cm--rv 39+6
06.07.2014--pansku--tyttö--3150g--49,5cm--py 34,5cm--rv 38+1
10.07.2014--Pölö---tyttö--3132g--49 cm
??.??.2014--MammaLa--?--?--?
??.??.2014--Syssy^^--?--?--?
??.??.2014--Vekkuliina--poika--?--?
??.??.2014--pauliinak--?--?--?
26.08.2014--sydäntähti--poika----2790g--46cm--rv 36+6
??.??.2014--Maikkki--?--?--?
??.??.2014--verppu--?--?--?
??.??.2014--Rosuliina--?--?--?
09.09.2014--millamaria14--tyttö--4460g--54,5cm--rv 42+2
??.??.2014--Koikoi--?--?--?

EDELLISET KESKUSTELUT

Talvella 2013-2014
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315779-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2013-2014-a/sivu19.html#post29624975

Syksyllä 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2296296-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksylla-2013-a/

Kesällä 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2268840-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kesalla-2013-a/

Keväällä 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/

Kevät 2012 - Talvi 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/
 
Viimeksi muokattu:
Ralliruutu Niimpä! Aika rientää niin vauhdilla ettei perässä pysy! :)

Ambrosia ja Riiviöiden äippä Tervetuloa! Rohkeasti tänne puolelle vaan! Lämpimästi onnea plussista! :heart: Laittakaahan riviä tulemaan niin lisäilen teidät listalle.
 
Minunkin rivin saa jaksaessaan päivittää, eli laskettu aika on 21.7 eikä 22.7 niinkuin tuossa lukee :) Lisäksi täytin jo Tammikuussa 32v, nyyh. Kääkkä. Ja sairaala on KOS.

Kiitos MiNalo uudesta ketjusta ja uusille sydämmellisesti tervetuloa mukaan! :flower:

19+6 huomenna poksuu rikki iso 2+0 iih! :D
 
MiNalo: pakko oli tulla onnittelemaan vanhaan pinoon, kun bongasin tutun nimimerkin. Oikein paljon onnea odotukseen!!! En tiedä muistatko, mutta kuumeiltiin samaan aikaan juurikin näissä keskenmenon jälkeen kuumeilevissa. Siis mulla edellisessä odotuksessa, josta onnellisesti syntyi poika 12/12. Nyt meillä kävi, niin hassusti, että raskaana ollaan taas, yrittämättä ja kuumeilematta :) Meillähän km:ja on ollut yhteensä 4 kpl:tta ja oltiin päädytty, että 3 lasta saa riittää ja miehelle tehtäisiin vasektomia. Sitä ajankohtaa siirreltiin sairaalasta muutamaan otteeseen ja kävi sitten niin, että sillä välin olinkin ehtinyt tulla raskaaksi. Kuopuksen imetys lopeteltiin vasta uutenavuotena ja menkkoja kovasti odottelin alkavan, mutta kun niitä ei alkanutkaan, vyötärön ympärys alkoi kasvamaan ja huono olo vaivasi, testasin ja samantien plussattua menin ultraan ja siellä se pieni köllötteli rv 7+0. Ensimmäiset päivät totaalishokissa, mutta nyt niin onnellinen odotuksesta. Menossa rv 9+4, sydänääniä kuuntelen jopa päivä niin pelkään kkm. Mulla noissa kaikissa onnistuneissa 3:ssa raskaudessa on ollut kortisoni lääkitys ehkäisemässä km:a ovulaatiosta lähtien ja kaikissa keskenmenneissä sitä ei ole ollut eikä tietty nyt, kun raskaus selvisi niin myöhään. Ihme kyllä aikaisemmissa raskauksissa vaivanneita hematoomia ei ole tällä krt havaittu. Anteeksi piipahdus tässä pinossa, tällä krt keskenmenoa ei ole taustalla niin kuin aikaisemmissa raskauksissa, mutta kyllä ne muistot on tuolla takaraivossa. Miltä tuntuu nähdä sykkeiden pysähtyneen, miltä tuntuu nähdä verta paperissa joka krt vessassa käydessä ja pelätä pahinta & toivoa parasta. Yksi kaveri heitti, että oletteko hulluja 4.s lapsi ja esikoinenkin vasta 5v., keskimmäinen 4v. ja nuorin 1v2kk, eikö olisi vaan helpompaa hakea keskeytyslääkkeet. Mutta ei, en voisi kuvitella itseäni lopettamaan alkanutta elämää, kun muistan kaikki ne kerrat, kun ollaan istuttu itkien sairaalan käytävillä rukoillen, että sykkeet olisi tallella hematooman vuotaessa. Mä tiedän, että me pärjätään :)

Onnea kaikille meille odotuksiin :hug:

malttamaton&ylläri-pylläri rv 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
Onnea Maarii plussasta! Ja tervetuloa tänne puolelle! :heart: Toivotaan tällä kertaa onnellista odotusta. :)

malttamaton Todellakin minä sut muistan! :) Bongasinkin jo sun plussauksesi tuolta odotusketjusta. ;) Onnea kovasti ylläripylläristä! :heart: Juu u, vihdoin ja viimein, jälleen kerran, täällä sitä ollaan. Ja toivottavasti loppuun saakka tällä kertaa. Tuo pelko, josta sinäkin kerroit, on täällä läsnä joka ikinen päivä. Ja varmasti tulee olemaankin raskauden loppuun asti. Mutta oon iloinen, että ollaan päästy edes tänne saakka. Jotain se sekin tarkoittanee..Kaikkea hyvää sinullekin odotukseesi! Tosi ihanasti kyllä käynyt teillä, kun lähtökohtia miettii.

(.) Omaan napaseen sen verran, että minä kuulkaas mennä päräytin ostamaan tänään turvakaukalon, rattaat ja vaunukopan! :O Eihän mun näin aikasin pitäny mitään ostella! Mutta siis käytettynä ostettiin ja saatiin tosi hyvään hintaan..Ja juurikin sellaiset, mitä olin katsellut etukäteen. Harvoin tulee myyntiin käytettynä ja vieläpä tosi hyvässä kunnossa niin en voinut olla ostamatta niitä nyt. Vähän kyllä harmittaa ja takaraivossa se pieni pelko et mitä jos menin kiroamaan koko loppuraskauden nyt tällä tempauksellani..:ashamed: MUTTA....on ne vaan niiiiiin ihanat! :heart:

MiNalo ja natiainen 16+5 :heart:
 
Ambrosia ja muut uudet, lämpimästi tervetuloa! Ja teitähän ei pois päästetä! :)

Milanolle kiitos uudesta pinosta! :) Mulle vois päivittää iäksi 30 ja sairaala Tyks. Voi, jos ostoksilla kiroais raskauden niin kaikilla tulis kiire laitokselta päin osteleen :) Näin mä oon sen ajatellu.. :) Sullakin alkaa jo pikku hiljaa noita viikkoja kertyä! Ei montaa viikkoa enää rakenneultraan :)

( . ) Rakenneultrassa olin ja kaikki oli hyvin! Pikkuinen vastas täysin päivä ja hirmuisen vikkelä kaveri ja kovasti heilui siellä koko ajan :) Mitat meni vähän ohi ja neuvolakorttiin oli laittanut vaan pään ympäryksen, mutta ei sillä niin väliä. Voin sitten kysellä seuraavalla kerralla neuvolas et mitäs siellä nyt sitten olikaan :)

Pölö & Pötkylä 22+4
 
Ilmoittautuisin varovaisesti mukaan. Tein positiivisen raskaustestin tasan viikko sitten. En tiedä onko viime kesän kaavintaan päätyneellä keskenmenolla osuutta asiaan, mutta päällimmäisin tunne tällä hetkellä on pelko. En mitenkään pysty ajattelemaan, että tässä vielä käy hyvin. Lisäksi jo lupaavasti alkanut pahoinvointi loppui sunnuntaina ja nyt jäljellä on jotain epämääräistä (kuten jano ja väsymys). Onko muilla oireet tällä tavoin loppuneet tai aaltoilleet? Oletteko keksineet keinoja suhtautua rennommin alkuraskauden epävarmuuteen? Aion mennä varhaisultraan heti kun mahdollista, mutta siihen asti pitäisi vielä aika monta viikkoa vielä kärvistellä.

3.11.--Laialou--30v--kkm 6/13--1.lapsi--KOS
 
Tervetuloa uusille, Onnea kaikille tasapuolisesti :)

Laialou Olen huomannu että tunnelmat tuolla oman kuukauden palstalla oli etenkin alkuraskaudesta hyvin toisellaiset kuin täällä keskenmenon kokeneiden parissa. Tuo periksiantamaton pelko lienee täällä juuri se yhdistävä tekijä, mutta itse sain ainakin suurta tukea ja lohdutusta raskaisiin alkukuukausiin täältä palstalta vertaiskokemuksista! Toivottavasti sinäkin :) Jokainen ultra ja jokainen viikko toi aina vähän helpotusta, mutta taisi olla vasta noin viikoilla 18-20 kun aloin puhua vauvasta "tämän" sijaan, samoihin aikoihin kun liikkeet alkoivat todella tuntua selvästi. Ja oireet todellakin alkoi ja loppui ja aaltoili, välillä päiviä jolloin ei kerta kaikkiaan tuntunut yhtään miltään. Pahoinvointi alkoi kunnolla minulla vasta noin rv7-8, edelleenkin muistuttelee välillä olemassaolollaan! Tsemppiä!

Hyvä huomio Ralliruutu, tosiaan alkaa täälläkin lähestyä listan alkupää, käsittämätöntä!! :)

Dorian 32+0
 
Täällä hyviä ultrauutisia saatu eilen! Tosi vilkas kaveri, ei meinannut antaa edes mittoja ottaa! Kaikki oli tosi hyvin, turvotuskin tosi vähäinen ja kaikki seulat hyvät. Laskettu aika siirtyi 17.9. Eilen sitten kerroin mun äitille ja tänään kans olen muutamalle kertonut, itku päässyt monta kertaa :) Äitin kanssa vaan kilpaa itkettiin puhelimessa :D
 
Terveiset rakenneultrasta!
Kaikki näytti olevan missä pitääkin, mutta pikkuherraa vähän mökötytti, eikä suostunut kääntymään "kameraan päin" joten hyvä poseerauskuva jäi saamatta. :D

Ei haittaa, alan pikkuhiljaa ihan pikkuriikkisen toivomaan, että kesällä me saadaan niin monta valokuvaa kuin vaan jaksetaan ottaa :heart:

Onnittelut sydäntähti hyvistä ultrakuulumisista :) Ja täällä on Laialou myös aaltoillut oireet koko raskauden. Edelleen tulee päiviä joina rinnat ei ole lainkaan kipeät ja seuraavana päivänä saa pitää kiinni kun kävelee kun aristaa niin paljon :D
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
Kiitos uudesta pinosta MiNalo :)

En ole kauheasti jaksanut kirjotella.

Tänään kävin sitten viimeisessä lääkärineuvolassa, jossa lääkäri sitten tutki kuinka päin vauva on ja sanoi että on ilmeisesti pää taas ylöspäin ja sai sf mitaksi vain 25 kun taas viikko sitten neuvolatäti sai 26. Eli ei ole kasvanut ollenkaan. Nyt odotellaan sitten äippäpolilta lähetettä ultraan. Mieli maassa, mutta toivotaan että kaikki on hyvin.

Miwwi 34+3
 
Kiitos Dorian ja Vekkuliina lohduttavista sanoista. Tosiaan tuntuu, että pahoinvointi vaihtelee päivästä toiseen. Välillä herään yölläkin kamalaan oloon ja toisena yönä saan sitten taas nukkua ihan rauhassa. Varasin ekan neuvolan ja varhaisultran, eiköhän tämä tästä. On kyllä todella lohduttavaa nähdä täällä teitä jotka olette jo noin loppusuoralla raskaana. :)
 
Heippa pikästä aikaa!
Vähiin on kirjottelu jäänny, lukemassa olen kuitenkin käynyt aika säänöllisesti.
kamala jännitys siitä onko masussa vielä elämää, on päällä koko ajan. se verenvuoto on onneks loppunu, sitä kesti parisen viikkoa. nyt on alkanu tuntua pientä möyrintää mahassa ja ehkäpä pari potkuakin <3 ehkä tämä tästä alkaa helpottaa :)
uskomattoman pitkällä jo kuitenkin :) 15+5
ja päiviteään nyt toi laskettu aika ku ei sitä muutettukkaan.katotaan uudestaan raknneultran jälkeen vielä eli 24.8.2014.
 
Viimeksi muokattu:
MiNaLo: Kiitos kevät pinosta! :) Ihanaa se kevät todella tulee jo, vaikka talvea oli vain vähäsen.

Tervehdys myös mukaan tulleille!

ON. En ole ehtinyt paljon palstailemaan, kun aloitin työt. Yhdessä koossa kuitenkin ollaan. Väsyttää ja hengästyttää tavallista enemmän sekä närästystä on alkanut olemaan. Toivottavasti kesäkuuhun jaksaa töissä olla. Meinaan kyllä tällä kertaa itsekkäästi hakea sairaslomaa enkä lähde kärvistelemään niin, että on lopulta ihan puhki.
Liikkeitä odottelen kovasti. Olin jo tuntevinani pieniä hipsutuksia, mutta tiedä häntä sit. Onneksi on doppleri, mihin tarttua epävarmuuden hetkinä.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Vekkuliina Kiitos! :) toivotaan, että kaikki olis hyvin. :) En ole vielä saanut aikaa ultraan. Tuota lääkärineuvolaa viikkoa ennen neuvolassa neuvolatäti sanoi että pieni sf mitta vois johtua siitä että vauva on pää alaspäin ja aika alhaalla, mutta lääkäri taas sanoi vauvan olevan taas pää ylöspäin. Itse en oikeen osaa sanoo vauvan potkujen tai lyöntien perusteella millä se tökkii ja miten päin se sielä on.. Toivottavasti jo huomenna soittais ja saisin ajan heti, kyllä tässä pitäis saada selkoo tälle että istukka ja kaikki muutkin toimii ok, että vauva saa tarpeeksi ravintoa kasvaakseen.

Miwwi 34+6
 
Miwwille tsemppihalit! :hug: Varmasti vauvalla on kaikki hyvin!

Pikaisesti tulin vain päivittämään..Täällä on ollut ihan hirveät pari vuorokautta. Noro-virus jyllännyt meidän perheessä ja esikoisen jälkeen sairastuin tietysti minä. Mikään ei pysynyt sisällä ja nyt on joka ikinen lihassolu niin hellänä et hengittäminenki sattuu. :( Toivottavasti vauva ei oo mitenkään kärsinyt tästä koettelemuksesta..ainakin sydänäänet kuuluu edelleen hyvin.

MiNalo ja natiainen 17+6
 
Voi yrjö!
Lounaaksi siskonmakkarakeittoa joka oli eilen ja toissapäivänä vielä ah niin hyvää.. nyt alko etomaan jo pelkkä ajatus, eikä vieläkään ole helpottanut vaikka syömisestä on jo 2 tuntia :D
Viikon päästä ultra. Toivon että silloin se syke näkyy.
Tänään jonkun laskurin mukaan olis jo 6+0!
 
  • Tykkää
Reactions: Vekkuliina
Moikka! Ajattelin ilmoitella, että 6+0 aattona alkoi voimakas verenvuoto ja kivut. Tällä hetkellä toivon, että tämä tulisi nyt kokonaan ulos ja nopeasti. Toista kaavintaa en ainakaan haluaisi kokea. Huomenna kätilöopistolle vielä varmistamaan asia. Mut voi joka tapauksessa siirtää pois marraskuulta.

Ihan älyttömästi tsemppiä teille kanssasiskot.
 

Yhteistyössä