// Helmivauvat 2015 - kesäkuu //



Helmikuun lasketut ajat (PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA!):


1.2
Cherise / 31v. / 3. lapsi / KOS
vauvatoiveilija / 22v / 1. lapsi / PHKS
väpä / 36v. / 3. lapsi / PHKS
Hiliputti / 27v. / 1. lapsi / ??

2.2
Enny / 27v. / 2. lapsi / ??
cockerspaniel /22v. / 2. lapsi / VKS
Haaveilija93 / 21v. / 1. lapsi / JS
Sissinen / 28v. / 1. lapsi / TAYS

3.2
Rva_koo / 28v. / 2. lapsi / TAYS
Tibt / 26v. / 1. lapsi / K-SKS
NaNa84 / 29v. / 2. Lapsi / TAYS
sushan / 29v. / 2. lapsi / OYS
mukipukipuu / 24v. / 1.lapsi / TAYS
Pippurihäntä / 37v. / 3. lapsi / KOS

4.2
Maikki1985 / 28v. / 1. ja 2. lapsi / TYKS (kaksoset)
Rouva kampiakseli / 26v. / 3. lapsi / KOKS
Redi / 28v. / 2. lapsi / K-SKS
Auriri / ?? / 2. lapsi / KYS

5.2
Heilanga / ?? / 1. lapsi / TYKS
Hillevi80 / 33v. / 2. lapsi / OYS
Pikkupapu / 22v. / 2. lapsi / PHKS
MaijaLee / 24v. / 1. lapsi / TAYS

6.2
Llinndda / 20v. / 2. lapsi / K-HKS
milli06 / 33v. / 1.lapsi / ??

7.2
Sunflower86 / 28v. / 1. lapsi / PKSSK
Kaneli88/ 25v. / 1.lapsi / JS

8.2
Befuliini / ?? / 1. lapsi / ??
BlackPearl / 23v. / 3. lapsi / TAYS

9.2
kalopsia / 26 v. / 1. lapsi / LKS
Ututyttö/ 40v. / 1. lapsi /Tays

10.2
Lainakengissä / 24v. / 2. lapsi / OYS
Jepa81 / 32v. / 1.lapsi / JS
Sadana / 38v. / 1. lapsi / NKL

11.2
Chshr / 25v. / 2. lapsi / TYKS
J2nsku / 26v. / 1. lapsi / TAYS
Risutin / 29v./ 2. lapsi / OYS

12.2
Onnenpisara / 24v. / 1. lapsi / PKSSK
Mai83 / 30v. / 2. Lapsi / TAYS
Audrey / 26v. / 1.lapsi / EKKS
Letu /27.v. / 1.lapsi / HYS

13.2
-nti.jrvn / 21v. / 2. lapsi / SatKS

14.2
Chiligail / 35v. / 1. lapsi / MKS
Nettee / 22v. / 3. lapsi / SatKS

15.2
Illacrimo / 32v. / 1. lapsi / NKL(?)

16.2

17.2
onnellinentyttö / 23v. / 1.lapsi / KOS

18.2
Ode84 / 30v. / 3.lapsi / ??
Hippu / 28v. / 2. lapsi / TYKS

19.2

20.2
AnnuLiisa / 27v. / 2. lapsi / TAYS
Röllineito / ?? / 3.lapsi / OYS

21.2
maijuelina88 / 26v. / 1. lapsi / TYKS
Tiuh / 25v. / 2. lapsi / KOKS
mammako86 / 28v. /1. lapsi / KYS

22.2
mari1980 / 34v. / 2. lapsi / OYS
Jepatin / 23v. / 2. Lapsi / EKKS
hepokatti83 / 30 / 5. lapsi / ??
Henttu86 / 28v. / 3.lapsi / SeKS

23.2
Wuf / 29v. / 2. lapsi / HYS /

24.2
mussukkanuppunen / 28v. / 4. lapsi / OYS
Mustikkamaito / 37v. / 2. lapsi / SatKS

25.2
hannuliini / 25v. / 1. lapsi / TYKS

26.2
eliaza84 / 29v. / 2. lapsi / KSKS

27.2
Fanning / 29v. /3.lapsi / PHKS

28.2
Manta81 / 32v. / 5.lapsi / HYS

Ei tiedossa


Menetyksen kohdanneet
HooKoo-82
Sarah85

+ 1 joka ei halunnut nimimerkkiään mainittavan.



SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Helmivauvojen facebook-ryhmään haluavat, laittakaa yksityisviestiä käyttäjälle Llinndda

ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE, JA ONNEA JA MENESTYSTÄ RASKAUTEEN! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
onnenpisara
Saako tänne ketjuun liittyä? Alunperin olin kyllä ajatellut etten roikkuisi nyt foorumeilla vihdoin plussattuani, mutta taidan pyörtää päätökseni (tämäkö sitä mielialojen vaihtelua? ;D). Jos saa liittyä niin minut voisi lisätä tiedoilla: 12.2. Onnenpisara 24v. 1. lapsi PKSSK .

Itse en ainakaan uskalla vielä täysin rinnoin riemuita raskaudesta, kun takana on yksi keskenmeno viime jouluna. Tosin raskaus on jo nyt eronnut edeltävässä siinä suhteessa, että rinnat ovat kasvaneet jo ja arat, osin kipeätkin. Myös vatsaa vihloo ja jomottaa ja toisinaan olen kuin unessa. Ajattelin vielä varmistaa toisella testillä raskauden, ehkä hankin digitaalisen, ennen kuin otan yhteyttä neuvolaan.
 
Saako tänne ketjuun liittyä? Alunperin olin kyllä ajatellut etten roikkuisi nyt foorumeilla vihdoin plussattuani, mutta taidan pyörtää päätökseni (tämäkö sitä mielialojen vaihtelua? ;D). Jos saa liittyä niin minut voisi lisätä tiedoilla: 12.2. Onnenpisara 24v. 1. lapsi PKSSK .

Itse en ainakaan uskalla vielä täysin rinnoin riemuita raskaudesta, kun takana on yksi keskenmeno viime jouluna. Tosin raskaus on jo nyt eronnut edeltävässä siinä suhteessa, että rinnat ovat kasvaneet jo ja arat, osin kipeätkin. Myös vatsaa vihloo ja jomottaa ja toisinaan olen kuin unessa. Ajattelin vielä varmistaa toisella testillä raskauden, ehkä hankin digitaalisen, ennen kuin otan yhteyttä neuvolaan.
Oii onnea paljon plussasta <3 Ja tervetuloa tänne :)
 
onnenpisara
Oliko teillä joku FB ryhmä vai katsoinko tuosta aikaisemmasta keskustelusta väärin? En vain ainakaan löytänyt sellaista, että onko sinne linkkiä tai vinkkiä millähän sen sieltä löytäisi... =)
 
Pippurihäntä, kiitos kun teit uuden. :)

Tervetuloa ja onnea uusille! :)

onnenpisara, toivotaan että nyt menee kaikki hyvin tällä kertaa!

ON: Täällä alkoi taas tiputtamaan. Johan se melkein vuorokauden olikin tiputtamatta. Mua kyllä vaivaa se et mikä siellä vuotaa. Näköjään ei voi yhtään suuremmin kävellä ja autossa istua. Eilen luulin jo et tyrehty kun makoilin koko päivän melkein.
 
onnenpisara
Rouva kampiakseli jos yhtään lohduttaa niin oma äiti vuosi verta kuukausia raskauden aikana ja mitään syytä ei löytynyt. Terve lapsi syntyi siitä huolimatta..
 
Hei kaikille!
Täällä yksi ilmoittautuu myös mukaan! Heikko positiivinen testi tehtynä viikko sitten, nyt eilen digi joka näytti 2-3viikkoa, eli pitäisi kai vastata hedelmöittymisajankohtaa.
Oletteko muuten kuinka laskeneet nuo raskausviikot, kun itsellä epäsäännöllinen kierto niin käytetäänkö niissä oletuksena sitä 28päivää?
Minäpä laitan yksäriä kans jos pääsisi fb ryhmään, siellä mua enemmän taitaa näkyä kun täällä :)

Onnea kaikille muille plussanneille ja pahoittelut keskenmenoista! Toivotaan ettei näitä uutisia enää kuulla.
 
Uskaltaisinko jo mukaan? Olen pikkuista vaille nelikymppinen ja odotan toista lastani, la luultavasti 6.2. Tämä tärppäsi eka kierrosta keskenmenon jälkeen, joten en ole aivan varma aikataulusta. Nyt, kun jälkeenpäin mietin, on esimerkiksi tunteet olleet pinnassa jo viikko ennen plussatestiä, samoin päiväunitarve kasvanut jo aiemmin. Ultrassahan se lopulta selviää, vaihdanko tammikuisiin vai pysynkö täällä.
Juuri tuo tunnepuoli ja erittäin vahva viiva heti eka testissä saavat miettimään, olisiko tuo edellinen yritys, joka päättyi viikolla 6, ollut tuulimuna ja nyt vähän tujummalla hormoniannoksella ja ihka oikealla alkiolla mentäisiin. Tosin kun ikää on jo tämän verran kertynyt, en vielä pitkään aikaan uskalla juhlia, ja vasta ihan parille kaverille olen maininnut. Useimmat eivät edes tiedä mitään meidän yrityksestä ja varmasti vauva tulee olemaan jättiluokan yllätys esim. sukulaisille, meidän esikoinen on jo koulussa.
Rosma 5+1 (ehkä?)
 
Rouva Kampiakseli, tuosta tiputtelusta, mulla kans lyhkästenkin automatkojen jälkeen tiputtelee. Kyllä muutenkin, mutta varsinkin silloin oon huomannu. Mikähän senkin tekee? Huomenna pitäis matkustaa autossa neljäsataa km, lentää neljä tuntia ja perillä vielä ajaa vajaa tunti. Mitenkähän minun käy???
 
Tervetuloa uudet ja kiitos Pippurihäntä uudesta ketjusta!

Mulla lorahti eilen pönttöön pienimäärä ihan kirkasta verta ja jonkin aikaa tiputteli sen jälkeen. Sitten ei taas mitään. Ahdistavaa! Nyt on taas tosi epävarma olo. Aamulla tein apteekin testin ja näyttää ihan vahvasti vielä positiivista. Viivat olivat yhtä vahvat molemmat. Pakko kyllä päästä lääkäriin ensi viikolla.
 
Kiitos Pippurihäntä uudesta ketjusta!! :)

Onpas paljon tullut uusia, hienoa!!! :) Tervetuloa kaikille ja onnea plussasta!!

Argh, päätin jo olla stressaamatta, mutta enhän minä siihen kykene. :headwall: Eilen vähän puuhasteltiin miehen kanssa, minkä jälkeen alavatsalla oli jonkin verran kipua. Tänään heräsin täysin oireettomana. Rinnat olleet tähän päivään asti todella kipeät, nyt ei enää yhtään. Aamukahvin join mielelläni ensimmäistä kertaa miltei kahteen viikkoon. Alavatsalla ei ollenkaan turvotuksen tai nippailujen tunnetta. Pahoinvointi poissa. Nyt tietysti aloin miettiä, että onko tuulimuna tai kkm. Miksi en voi vain nauttia ja miettiä, etten voi asioille kuitenkaan mitään. Mutta miten kaikki oireet voivat poistua täysin vain yhdessä yössä...
 
Tervetuloa uudet, tarkistattehan listan paikkansapitävyyden omien tietojenne osalta.

rosma: Hauska saada tänne toinenkin kolmenkympin paremmalle puolelle ehtinyt odottaja :) Itsellä tulee juhannuksena täyteen 37.

matuska: Netissä on esim. raskauskiekko, johon voi syöttää kierron pituuden ja sitten laskuri laskee lasketun ajan sen todellisen kierron pituuden mukaan. Siinä saattoi olla jopa semmoinen vaihtoehto, että jos tietää hedelmöittymisajankohdan, niin sitten voi syöttää sen. Neuvolassa taas lasketaan ekan yhteydenoton ja käynnin yhteydessä 28 päivän mukaan ja sitten se viivataan yli ja päivitetään np-ultran löydösten perusteella. Yksityiset varhaisultrat eivät vaikuta ainakaan meillä neuvolakorttiin mitenkään eli heillä on neuvolassa omat standardit ja niillä mennään :) Mä tiesin viime raskaudessa ovulaatioajankohdan, laskin itse sen mukaan LA:n ja silti np-ultrassa se aikaistui vielä 3 päivää :) Neuvolan antamaan laskettuun aikaan sen sijaan tuli 10 päivää heittoa. Mulla oli tutkittu just gynellä munasolun irtoamista ultrien ja keltarauhaskokeiden avulla, niin se tiedettiin tarkkaan.

Nyt tämä tärppikierto taisi osua niin lähelle perinteistä 28 päivän kiertoa, että olen käyttänyt sitä omissa laskuissani. Todelliset viikot voi olla 2-3 päivää vähemmän, mutta sen näkee sitten.

Rva_Koo: Tsemppiä lääkäriin, se on varmasti hyvä ajatus, jos huolettaa kovin.

cherise: Meillä oli kanssa romantiikkaa eilen ja kyllä mulla oli vähän hassu olo alavatsalla ja noilla alueilla sen jälkeen. Mutta seksillä ei voi aiheuttaa itselleen keskenmenoa alkuraskaudessakaan, eli ei se alkio lakkaa kehittymästä sen takia vaan jonkun ihan muun syyn takia. Ja ne oireet voi tosissaan hävitä kokonaan joksikin aikaa ja sitten iskeä takaisin korkojen kera. Mulla oli viime raskaudessa joskus 6+ viikoilla ennen VU:aa vastaava romahdus, kun oireet oli ollut tosi voimakkaat siihen mennessä ja yhtäkkiä väheni radikaalisti. No ne palas sitten kyllä. Muttakun ei sitä siinä hetkessä haluaisi kokea...

Mulla on tosi vilkkaita unia etenkin raskaanaolessa ja viime yönä näin unta, että muhun iski täällä palstallakin väläytelty "päivittäjän kirous" eli että kesken meni. Aamulla olin huojentunut kun totesin, että ei nyt ainakaan satu eikä vuoda. Tissit aristi eilen ehkä vähän selkeämmin kuin aiempina päivinä, mutta kyllä on niin hiljaista vieläkin, että olen varustautunut varhaisultran tulokseen 0, 1 tai 2 ihan yhtä lailla. Mieskin on tosi rauhallinen, "otetaan se mitä annetaan" ja samalla mantralla minäkin menen.

PH 5+5
 
Kiitos Sissinen ja Pippurihäntä rauhoittelusta! :) Kyllähän järki minullekin sanoo noin, mutta ei tälle hermoilulle välillä minkään mahda. :headwall: Mieskin yrittää sanoa, että stressaaminen aiheuttaa paljon enemmän vahinkoa kuin mikään muu. Yritän siis rauhoittua... ikäänkuin siihen pystyisin :LOL:
 
Huomenta.
Täällä tekis niin mieli tehä viiminen digi. Josko se näyttäis 3+
Mä näen kans levottomia unia. Viime yönä näin unta, että lääkäri totesi vauvan olevan tyttö, kun sil o niin isot tissit. :LOL: mistä näitä unia oikein tulee.

Mulla on nyt selkeästi aamupahoinvoinnin sijasta aamuripuli. :D ihan kauhia kun täytyy kotona ootella ennenkuin mihinkään lähtee ettei vaan housuihin tuu. Hiukan tuntuu, että mahassakin velloo, mut ei pahasti. Mulla ei oikein muita oireita nyt oo. Niin paitsi tää jatkuva tissi särky ja nännit kovettuu yhtäkkiä ihan hervottomasti. Miehen mielestä se on hauskaaa. Pölö äijä. :heart:

Mä oon hieman jännittynyt siitä kun raskauspussi ei ollu kun 0,7cm...ja jossain sanottii, et viikol 5 sen kuuluis olla isompi.. Noh, kai sekin on yksilöllistä.

Pakko hilpasta pihahommiin. Hyvää sunnuntaita kaikille.
 
onnenpisara, lohduttavaa kuulla. Mutta tässähän tän sitten näkee 7-8kk sisään et kuinka kävi.

Rva_Koo, Toivottavasti olisi vaaratonta! Pidän peukkuja! Kannattaa tosiaan lääkärissä käydä. Ainakin helpottaa omaa oloa hiukan jos kaikki kunnossa.

Auriri, Paljonko sulla vuotelee? Mulla on kans sitä et jos vähän enemmän touhuilee kotona esim. istuttaa kukkia tai imuroi niin heti alkaa tiputtamaan taas enemmän. Joskus ihan se että kävelee rappuset ylös ja alas pariin kertaan. Ja tosiaan toi autossa istuminen on näköjään paha. Sen takia jouduin saikulle. Tsemppiä paljon matkalle! Toivottavasti ei hirvesti runsastu vuoto tuon matkustamisen takia! Olisi kyllä kiva tietää, että mistä tuo tulee.

Pippurihäntä, Taitaa vissiin noi vilkkaat unet kuulua raskauksiin. :D Tuli nähtyä ainakin edellisissä läpi raskauden mitä kummallisempia unia. Nyt ollut myös jotain outouksia. Liekö hormoonit siinäkin asialla.

ON
: Vaivaa se digi r-testin tulos. Ehkä voisi huomenna sen uusia. Kun yksi vielä tuolla kaapissa on. Edelleen tiputtaa, joten taitaa aika pitkälti sohvalla mennä tämäkin päivä. Viikon oon jo tiputellut.
 
Viimeksi muokattu:
Kampiakseli: Mä en millään löytänyt siitä aiemmasta ketjusta sitä viestiä, jossa joku pyysi, ettei mainittaisi, mutta joo, olen eilen saanut yksityisviestiä aiheesta ja nyt pitäisi olla oikein.

Nyt on sanottava, että alkaa pikkuhiljaa olla raskaampi olo, kiitos siitä. Tissit on muuttunut painavammaks, niitä kuumottaa, varsinkin nännejä ja vatsanpohjassa on se tietty olo, joka tuntuu metallisena makuna suussa. Jos tulee liian nälkä, niin sitten alkaa vähän ällöttää, mutta muuten ei mitään pahoinvointia. Alavatsa tuntuu kireältä, kuin olisi tehnyt tuhat vatsalihasliikettä. Yskiessä, aivastaessa tai asentoa makuulla vaihtaessa joku ikäänkuin kramppaa tai repäisee alavatsalla. Nyt just uskon siis, että joku siellä kasvaa :)
 
Täällä pahoinvoinnit alkaneet eilen. Tänään yrjöttänyt koko päivän. Oksentanut en ole, kakominen kovaa. Kauhia työ etsiä juttuja mitkä maistuis.

Olisi todella kurjaa voida kovasti pahoin ja ultrassa todettais ettei mahassa ole ketään! Olishan se muutenkin, mutta jotenkin kun on niin hirvee olo kokoajan, ja yritän ajatella positiivisesti että jaksan edes vähän nauttia.. Jos siellä ei olekkaan mutään ja turhaan yökkäilen ja voin pahoin.. Voi yäk..

Eiköhän tää tästä..
 
Mulla tissit edelleen lähes oireettomat, mutta pahoinvointi ja huimaus yltyneet täälläkin. En ole oksentanut tai kakonut, mutta sellainen ällötys ollut melkein koko päivän. No onpahan oireita! :D Mulla se paha olo ei ala ihan aamusta, tai jos alkaa niin vasta syömisen jälkeen. Tänään käytiin iltapäivällä syömässä ja sen rasvaisen ja suolaisen ruuan jälkeen alkoi tämä etova olo. Ei ehkä parasta ruokaa sellainen siis. Tuoremehua olen tykännyt juoda. Raikasta ja saa samalla sekä nestettä että enegriaa. Marjat ja turkkilainen jugurtti on kanssa aika jees. :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka. Meinasin, että oisin vielä tänään testannu ja kattonu oisko testiin ilmaantunu 3+, mutta apteekki olikin menny jo kiinni. Soitan joka tapauksessa huomenna neuvolaan, ja varailen aikaa :). Viimeks meni tosiaan kesken just tällä 5+3 viikolla ja siks ootellu nyt pitempään ennen kuin soittelen neuvolaan.
Hiukkasen jännittää kuin tämä tästä jatkuu, vähän ollu öklöä oloa, mutta muuten ei oikeen mitään oireita.
 
Hei rakkaat, minä huutelee täältä taas!

Täällä eivät hanat auenneetkaan ikinä kunnolla! Paperiin tuli pe-la yönä tippa punaista verta, ja lauantai aamuna enää ruskehtavaa tuhrua. Sen jälkeen ei ole tullut mitään. Raskaus ei siis sittenkään mennyt kesken, ja vielä toistaiseksi olen mukana odottajissa! Tänään 5+4, ja viikon kuluttua ultra jolloin saan selville 100% varmuudella löytyykö sykettä ja onko se oikeassa paikassa. Helpottunut olo, kun vuoto ei alkanutkaan! (':
 

Yhteistyössä