// Helmivauvat 2015 - kesäkuu //

Hei Seawind!! Hauska että huutelet taas täällä :) nyt toivotaan, että kaikki jatkuu loppuun asti hyvin! Tsemppiä ultraan.

Meillä ois keskiviikkona eka neuvola..sillon mennään siellä rv6+1. Toivomma kovasti että päästäis lähetteellä ultraan niin selviäisi nämä rasitusvatsakipujen syyt ja saisi itsekin vähän mielenrauhaa tähän odotukseen.

Tissit jatkaa kipeenä, mies saa tuta kovan määrän äksyilyä jos erehtyy koskemaan :D (mutta minkäs se miehenä mahtaa, on täällä sen verran jo turvotusta ilmassa) :D
 
Täällä ilmoittautuu hyvin varovaisesti uusi odottaja. (voi apua oonko odottaja enkä enää yrittäjä :D) Pää vielä ihan pyörällä kaikesta mutta kai se on uskottava kun digiin tuli tänään raskaana 2-3. Elikkä Kaneli88/25/1.lapsi/JS ja la ois keskikierron mukaan 7.2. Luulen kyllä ovulaatio on tapahtunut ehkä vähän myöhemmin mutta sen näkee sitten. Miulle iski jotenkin nyt ramppikuume kuume soittaa sinne neuvolaan mutta kai se ois saatava itseään niskasta kiinni ja soitettava. Viikkoja nyt siis noin 5+1. On tää jotenkin hurjaa....
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla ~Seawind~ että ei mennytkään kesken. Pidetään peukut pystyssä, että menee loppuun asti hyvin! Minullakin sitä vuotoa tosiaan on ollut, mutta toistaiseksi ainakin raskaana pysytty.

Mulla on torstaina neuvola ja perjantaina meen ultraan. Toivottavasti näkyisi syke, etten mene liian aikaisin. Nää vuodot huolettaa niin, että pakko mennä katsomaan.
 
Tänään on iltavuoro ja varhaisultra. Jännittää ihan hirveästi. Mutta tällä "kestokrapulalla" luulisi kyllä, että matkassa on jotain. Huono olo kokoajan :$

No iltavuoron jälkeen kertomaan kuulumisia, jos se laskettuaikakin sieltä sitten selviäisi...
 
Kestokrapula - Ehkä paras termi kuvaamaan sitä ällötyksen tunnetta päänsärkyineen ja todella tuttua kahdesta edellisestä. Tänään täälläkin samaa ilmassa pikkuhiljaa, öyh.

Ou nou, Lainakengissä :( Samaa mietin kuin Maikki...

Tässä pitäisi tehdä ihan töitäkin (sivutoimista tuntiopettajan hommaa heitin yliopistolla keväällä) elikäs korjata tenttejä ja harkkatöitä vielä ennen juhannusta. Hiukan hankaloittaa tuo 9kk lähes kävelevä miniturminaattori keskittymistä, mutta onneksi tuo ottaa vielä parit unet päivässä.

Mä olen pikkuhiljaa alkanut miettimään, että jos tässä nyt oikeasti näin äkkiä tulee tuo seuraava muksu, niin miten ihmeessä rattaiden ja ylipäänsä ulkona liikkumisen kanssa pitäisi sitten toimia?! 1,5v ja vauva, keskellä talvea, neljäs kerros hissittömässä talossa ja koiran ulkoilutus... A-PU-VA.

PH 5+6
 
Toivon todella väärää hälytystä. Kovat kivut oikean munasarjan kohdalla ja koskettaessa sattuu kovasti. Loputtomalta tuntuu tämä odotusaika. Tk: ssa lääkäri sanoi että periaatteessa on mahdollista että voi johtua muustakin, mutta kuulemma vaikuttaisi kohdunulkoiselta kaiken mukaan.. laittoi lähetteen gynelle ja käski reippaasti tänne lähteä. Ilmoitan kuinka käy :)
 
seawind voi, kiva kuulla, että voit paremmin ja kyytiläinen on matkassa mukana. :)
lainakengissä Toivotaan, että olis harmitonta kipuilua. Mullahan oli kanssa se yksi yö todella kivulias, mutta oikeassa paikassa kaveri oli. eikä lääkäri osannut sanoa, mistä moinen kipu voisi johtua.

Mulla ei kyl oo mitään pahoinvointia. Mun yks sukulainen oksensi koko raskauden ajan. Ihan hassua, kuinka erillaisia nää raskaudet on.
Mulla sit taas tää tunteiden vuoristorata on jotain kauheaa. Raivoa, itkua ja surua. Kamala fiilis. :(
Tänään paljastin mummolleni, että susta tulee ehkä helmikuussa isomummo. Vastaus oli "ei kannata" noh, just! Vittu ei tulla sitten vauvan kanssa käymään. On se perkele kun kukaan muu ei tunnu olevan iloinen tai edes viitsi onnitella. Äiti ei kauhian innoissaan oo ja tää mummon tokasu meinas saada kyllä mut ihan repeemään.
Noh, munpa on lapsi ja eipä sitten tartte sukuloida saatana!
Anteeks tää tunteiden purkaus, mut ketuttaa vimosen pääl
 
Kiva nähdä sinua tällä puolella Kaneli!! Itselläni oli kanssa vaikea uskoa että testi oli positiivinen, kunnes sitten kohta alkoikin jo murehtiminen keskenmenosta ym. Sinä ehkä osaat ottaa lunkimmin! :)

Onko teillä muilla ollut ilmavaivoja oireena? Mulla alkaa syönnin jälkeen kauhea ilman möyrintä mahassa. :/ Aamuisin meinaa kanssa olla maha löysällä...

Ja pahoittelut Heilangalle ikävästä suhtautumisesta. Heidän menetyshän se on jos eivät osaa iloita! Voimia myös epävarmassa tilanteessa oleville!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka. Uus odottaja ilmoittautuu. Tää tuntuu aivan uskomattomalta, en tahdo uskoo tän olevan totta. Että oikeasti olisin raskaana. Kolme päivää sitten tein testin kun menkat oli päivän myöhässä. Näytti haaleaa viivaa, samoin kuin eilinen testi (apteekin oma) viiva oli kuitenkin ihan selvästi nähtävissä vaikka ei ollut yhtä tumma kuin toinen. No tänään sitten ostettiin digitaalinen testi ja näyttöruutuun tuli RASKAANA 1-2 viikkoa. Raskaus on meille kummallekkin ensimmäinen, ja erittäin toivottu ja odotettu.

Oletteko pystyneet nauttimaan raskaudesta heti plussasta asti vai onko ollut menetyksen pelkoa muillakin. Tää tuntuu niin uskomattomalta että pelkään iloita jos jotain tapahtuukin... En olis uskonut että reagoin näin, ajattelin että olen ilosta sekaisin ... en uskalla miehellekkään puhua vauva juttuja kun mietin että ei kannata liikaa nyt ilakoida ja suunnitella tulevaisuutta jos jotain tapahtuukin.
 
Viimeksi muokattu:
Heilanga
Ompas kurja suhtautuminen noinkin mahtavaan asiaan!
Miksi ihmeessä se ei ole muka hieno asia? Onnittelujen arvoinen? Voi kökkö :(
itse ainakin repisin housuni! Mutta heidänpä on menetyksensä.

Ja luulempa hyvinkin että kun aika koittaa ja pienokainen on maailmassa, ei mitään ihanampaa asiaa ole ja ovat kovin onnessaan!
 
Jansku
Itse olen iloinnut alusta asti. Toki miehen kanssa puhuttu että "jos siellä jokin kasvaa niin sitten.. "
Tokihan voi olla ettei asukkia ole mukana, mutta olempahan ollut raskaana!
Silloin kun me vielä yritettiin, oltiin yritetty jo aika kauan, ja kaveri oli raskaana, oli kauhea katsoa kuinka toinen vain stressas kokoajan, ei lainkaan nauttinut siit'ä että vihdoin oli raskaana. Ja kaikki meni hyvin ja terve poika tuli.
Vaikka kuinka on mahdollisuus tuulimunaan tai km. niin miksi murehtia sellaista jota ei välttämättä edes tapahdu? Ei osaa nauttia, elämä liusuu ihan ohi. EIkö elämä kuitenkin ole tässä ja nyt?? Asiat ei kuitenkaan edisty murehtimalla, huonontaa vaan tilannetta.
EI sitä tarvcitse riemusta revetä heti alkuun, mutta ei kyllä kannata hukata hienoja päiviä murehtimalla, se tulee mikä on tullakseen. SUrraan vasta sitten kun on suremisen aihetta, eikös juu!??
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Itse yritän ottaa tosiaan asian mahdollisemman rauhallisesti. Katsotaan kuinka käy mutta raskaana ollaan ennen kuin toisin todistetaan. Eipä se murehtiminen mitää auta ja jos on mennäkseen kesken tai muuta niin se menee murehdin tai en. En kuitenkaan olisi heti ensimmäiseksi juoksemassa ostamaan vauvanvaatteita ym. Jokainen kuitenkin tyylillään.

Mie soitin tänään neuvolan ja täällä eka käynti on sitten kun rv on 8+. Hieman ärsyttävää että täällä neuvola ei halua ottaa mitään kantaa mihinkään ennen kuin on on käynyt ensikäynnin. Kilpirauhasarvot pitää käydä muualla testauttamassa (minulla siis kilpirauhasen vajaatoiminta joka on ollut melko ailahtelevainen). Sitten olen myös altistunut työssäni cytomegalonvirukselle (joka siis voi olla todella vaarallinen sikiöllä) ja siitä pitää katsoa vasta-aineet niin tämä kuuluu työterveyteen. Minun muuhun lääkitykseen eivät ota kantaa nyt työterveys joten siitä pitäisi soittaa terveyskeskukseen. Totesin että taitaa olla parempi että menen käymään yksityisellä gynekologilla niin saa samasta paikasta kaiken tarpeellisen.

Lainakengissä täällä pidetään kovasti peukkuja ettei olisi kohdun ulkopuolinen.
 
~seawind~, tsemppiä paljon! Toivottavasti jotain näkyisi jo!

Tervetuloa ja onnea uusille! :) Mukavaa, että tulee lisää plussanneita!

lainakengissä, Tsemppiä lääkäriin! Toivottavasti kipuilu olisi jotain muuta esim. Keltarauhanen!

Heilanga, kurjaa että sait tuollaisya kohtelua. Itse olen saanut vastaavaa appivanhemmilta. Alkuun uhkasivat etteivät halua edes nähdä lasta, mutta kummasti se mieli muuttui kun poika syntyi.

ON: digi näytti tänään raskaana 3+. :) edelleen tiputtaa eli ei mitään uutta tänne. Mutta hiukan helpotti kun sai nuo lukemat mittariin. Tosin nyt taas iltapäivästä vuotaa enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Laskin juuri lasketunaikani, ja sen pitäisi olla 11.2 :) Huomaa tässä raskaus juttuja lukiessa kuinka pihalla kaikesta on, hirveästi tulee uutta tietoa joka paikasta. Kuinka aikaisin muuten olette kertoneet /aiotte kertoa raskaudesta läheisillenne?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä