Toukokuun tiitiäiset 2015

Hei!
En löytänyt kyseisyä ketjua täältä, joten päätin itse tämän aloittaa.
Olen siis 24-vuotias, vaimo ja äiti. Minulla on jo yksi neljä vuotias tytär.
Parhaillaan ollaan odottamassa pientä pikkuista kaveriksi :)
Ollaan oltu pitkään ilman ehkäisyjä, vauva ei ole vain kuulunut esikoisen jälkeen.
Päätin viime kierron jälkeen alka tikuttelemaan oviksia ja tarkkailemaan omaa oloa.
Peittoja ollaa liikuteltu siihen malliin ettäs eilen sain plussan!
Kokeilin ensin ovistikulla, josta tuli selkeä plussa ja sen jälkeen normaali raskaustestillä,
josta haalea plussa. Kuitenkin silmillä selkeä. Oireitakin olen jo viime viikosta sakka uumoillut. Oireena minulla siis rintojen kuumuus, painon tunne rinnoissa, alavatsalla paineen tunne, pissattaa kokoajan ja välillä menkkamaiset jumit vatsalla.
Toivottavasti pikkunen pysyy kyytissä koko matkan ajan. Kokemusta minulla on keskenmenosta ennen edellista raskautta.

Toivottavasti saan tänne juttelu kavereita :)

Rapsuripsi/ La 1.5
 
Moikka!

Päätin tulla tännekin jutustelemaan, jos huolitaan vaikka omien laskujen la on huhtikuun puolella.. Täällä omien laskujen mukaan 4+5 ja la olisi 30.5. Saa nähdä muuttuuko tuo neuvolassa pidemmälle. Olen niin loppukuun huhtikuulainen, että mukava vaihtaa täällä kans tuntoja, kun itsekin vasta niin alussa! Niin ja oon siis 23-vuotias esikoista odottava! :heart:
Meillä lopetettiin e-pillerit huhtikuussa ja siitä elokuun alkuun mentiin "tulee jos on tullakseen" ja keskeytetty yhdyntä "ehkäisynä". Elokuun alussa sitten antoi mieskin luvan lapselle ja viralliselle yrittämiselle. Ja kuinkas ollakaan yk1 tärppäsi! Tuntuu, että nyt ollaan liian onnekkaita. Sen takia pelkäänkin kuollakseni keskenmenoa, vaikkei mitää siihen viittaavaa olekaan..

Saa nähdä tuleeko tästä huhti- vai toukovauva! Neuvola on jo 7+1 12.9! Ihanaa kun ei tarvitse kauhean kauan sitä odottaa :)

Mites siellä onko neuvola jo varattu vai maltatko odottaa sen varaamisen kanssa? :)
 
Minäkin liityn mukaan.

Tänään tuli odotettu plussa. Yritetty on jo tammikuusta asti, tämä oli 8.kierto.

Tämän vauvan olisi tarkoitus olla neljäs lapsemme, jos kaikki sujuu hyvin. Ja neuvolaan en ole menossa vielä pitkään aikaan, haluan ensin käydä alkuraskauden ultrassa sulkemassa pois mm. tuulimunaraskauden. Ja saa tässä pari viikkoa odotella ennen kuin viitsii sinne ultraankaan aikaa varata :)
 
Täällä kanssa saatu haalea plussa testiin. Tosi alussa mennään ja la varmaan ihan toukuun alussa. Tosin mulla on kuopuksen jälkeen ollut tosi epäsäännöllinen kierto ja vuotoa vähän väliä, että en tiedä miten se sitten vaikuttaa.
Nyt on kovin epätodellinen ja outo olo kyllä.
 
Deleted member 134720
minä kans liityn! en oikeen tiiä kummassa pitäisi olla, huhtikuun ryhmässä vai tässä sillä joko huhtikuun lopussa tai toukokuun alussa on laskettuaika. Mutta luulempa että tänne se kuuluu enemmänkin. Elikkä 19 vuotias ensi odottaja. Toivotaan kans että masuasukki pysyy sisällä loppuun asti!
 
Mukavaa että saatu lissää porukkaa tänne vaihtamaan kuulumisia ja tuntemuksia.

Itsekään en aivan varma tuosta la ole, koska kierto ollut minullakin päin honkia esikoisen jälkeen. Vaihtelee 31-36 välillä, nyt pääasiassa se 36. Meilläkin on ollut sellanen ajatus että tulee jos on tullakseen. Ja oli kyllä oikein ihana yllätys<3
Päivisin on inhottavia vihlovia kipuja alavattassa ja rintoja kuumoittaa. Neuvolaan en oo vielä soitellu, mutta ajattelin ottaa puheeksi samalla kun käyn esikoisen 4v neuvolassa :)
Esikoisen syntymän kanssa sitä ultraa odotti ja jännitti, mutta nyt tuntuu että rauhassa ootellan että pyssyykö kyytissä. Sitten kun ollaan päästy sinne Rv 8+ niin ehkä sitten voisin neuvolassa käydä.
Mulla on ollu kauhea polte lähteä hakemaan esikoisen vauvanvaatelaatikko varastosta ja hiplata pikkuvaatteit, ne on niiin ihanan sulosia! :) Mieli on ku oravanpyörä, välillä ollaan normaaleissa oloissa mutta sitten kilahtaa. Mies raukka :D
Joko teillä alkaa olla mieliruokia, inhokkeja tai hajuherkkyyttä?
 
rapsuripsi mä täällä esikkoa odottava olen jo ENNEN tietoa raskaudesta ostellut muutamat ihanat pikkuvaatteet! :heart: tänään kirpputorilla pyörähtäessäni tarttui myös parit bodyt lisää. En voi vastustaaaaa :D

Oireista mulla ei oo sen ihmeempiä. Hajuherkkyyttä on muttei vielä mitään minkä kanssa ei voisi elää. Pahoinvointia pikkuriikkisen verran, mutta seki menee ohi syömällä. Tissit on pahin tällä hetkellä! Kun olis sementistä tehdyt :LOL: painavat ja kipeet..

Ja ihanaa kun on tullut lisää plussanneita! Tervetuloa :)
 
Minä plussasin eilen. Kolmella testillä noin varmuuden vuoksi :D syön pillereitä (no nyt en enää syö), niin kierto on säännöllinen kuin kello. Helppo oli laskea la joka 4.5 kierron mukaan. Itse olen 30v, mies 35-vuotias. Meillä on tyttö vm05 ja poika 08. Sen jälkeen yksi keskenmeno vuonna 12. Tämä ois neljäs raskaus ja kolmas lapsi. Huh, vähän jännää kun tätä ei suunniteltu ja edellisestä kerrasta on yli kuusi vuotta aikaa :vampire:

Oireita nyt kun viikkoja 4-5 on rintojen kipeys, väsymys, raudanmaku suussa, päänsärky, välillä kipeäkin nippailut alavatsalla, alaselkäkipu ja pahoinvointi. Välillä hyppää okse kurkkuun, mutta olen saanut käytyä töissä ja salilla. Kaikki oireet on tervetulleita! Ainut raskaus jossa oireet oli vähäiset, oli keskenmennyt. Joten olen oireilevaa tyyppiä :D
 
Hei! Täällä kans yksi toukokuinen, 33-v. Olenkin tätä ketjua odotellut jo perjantaista asti, kun tein ensimmäisen haalean plussan. Plussa varmistettu sen jälkeen kahdesti, viimeksi 3 testiä eilen (niin kuin Laura edellä kanssa) :D Ensimmäistä odotan, tärppi kävi 3.lta kierrolta. Pelkäsin, että menisi kauemmin, kun erilaista vaivaa löytyy, mutta onneksi kävi näin. Erityisemmin oireita ei ole ollut muuta kuin väsymystä, masu turvottaa ja ehkä pissalla pitää käydä useammin. Pahoinvointia tai rintojen oireilua ei ole tullut.

Viikkoja 4 +2, laskettu aika laskurin mukaan 4.5.2015.
 
  • Tykkää
Reactions: (Laura)
Mä olen 28v ja mies 32v. Lapsia meillä on kolme, 7v, 6v ja 3v.
Laskettuaika on laskureiden mukaan 3.5.2015. En tiedä vaikuttaako epäsäännöllinen kierto tuohon?

Oireita on paljon. Rinnat kipeet ja liivit kiristää, vatsaa nippailee, väsymys on ihan hirveä ja päätä särkee. Pahin oireista on kuitenkin pahoinvointi joka näyttää pahenevan päivä päivältä. Kuopusta odottaessa pahoinvointi oli tosi rajua läpi koko raskauden. Olin tiputuksessa nesteytyksessäkin kun ei mikään pysynyt sisällä ja kroppa alkoi kuivumaan.
Samana päivänä kun lähdin synnyttämään, halailin vielä pyttyä. Pelottaa siis että tämä tulee olemaan samanlaista.

Neuvolaan ajattelin soittaa vasta myöhemmin. Varhaisultraa harkitsen oman mielenrauhan vuoksi, mutta saa nyt nähdä.

Neppis ja pieni 4+3
 
Kuulostaapa neppiksen kirjoitus tutulta, täälläkin neljäs vauva tulossa taloon, lapset 6v, 4v ja pian 3v. Itse olen 31, mies 32. Ja pahoinvointi joka kerta järkyttävää, vie elämänilon ja kaiken. Kuopuksen raskaudessa olin minäkin kaks vrk tipassa kun edes vesi ei enää pysynyt sisällä ja voimat loppu, alko oleen jo vähän kuivunu.

Mua pelottaa aika paljon miten jaksan taas hankalan pahoinvoinnin, anemian ja varmaankin jälleen koko raskauden kestävän hiivatulehduksen ( :( ). Mutta iloinen olen tulevasta vauvasta enkä vielä murehdi jatkoa. Tänään ekaa kertaa ällöttää, mutta pystyn vielä syömään. Toisin kuin kohta...

La on 3.5. mutta tiedän, että tämä leikataan huhtikuun puolella, jos sinne asti päästään. Haluan silti olla tässä toukokuun ryhmässä :)
 
Viimeksi muokattu:
Turvottaako teitä jo nyt?? Aamulla ja illalla maha on kuin pieni potkupallo. Olo on "kireä" alavatsalta. Eikös ne nesteet kerry jo paljon ennen kuin alkoi ehtii edes sikiöksi muokkaantua? Vai miten se meni..

Joko olette kertoneet jollekulle raskaudesta? Miehelle nyt varmaan, mutta muille? Minun piti siskolle kertoa kun se soitti ja väitti että salaan siltä jotain.. Se saa kummia etiäisiä joskus :confused: meillä on läheiset välit ja haluaisin kyllä sille kertoa myös jos menisi kesken.

Näin muuten kolme viikkoa sitten unen jossa synnytin pojan. Kätilöt sanoi että lapsi on terve, mutta saan nähdä sen vasta keväällä :D nyt kun laskee, niin hedelmöitys on tapahtunut nuihin aikoihin kun näin tuon unen.. :D
 
heippa!

täällä olisi yksi eilen juuri plussannut,ja tänään oli aamusta tehtävä testi kans..
la olisi mulla 5.5

meillä entuudestaan 10v 6v ja 2v muksut..en nyt tiedä kuinka tehdään vielä rämän raskauden suhteen..kun oli vähän niinkus kait vahinko?
mies ei kauheesti ajatuksesta innostunut,tekemisestä kylläkin;) sillä meillä ei ole ollut ehkäsyä käytössä 10v eli ei olla kovin sikiäväistä sorttia...ja mullakin todettu pco(monirakkulaiset munasarjat) eli ei helposti raskaudu,ku en joka kierrossa edes ovuloi.

oireita on pienet vihlonnat,ei minkäänlaista nippailua,menkkajomotusta lievää,ja väsymys on iskenyt,sekä tulee ajoittaisia kylmän väreitä,ja kylmäolo kohtauksia...

ja sit mun hiukset ne on olleet jo piiitkäään tosi rasvaset,sais pestä 2 krt päivässä..entiä johtuuko tästä.

mua pelottaa eniten jos annetaan raskauden jatkua,niin tuo raskausdiabetes.se oli mulla viime raskaudessa,ja hoitu ihan syömällä oikein. ja arvot oli vauvalla ok,ja mullakin sit kun kävin uudestaan puol vuotta synnytyksen jälk.siinäsokerirasituskokeessa

mut tietääkö joku kuinka yleistä on saada se rd jos se on kerran jo ollut raskauden aikana?
 
Hei tarviskohan meidänkin tehdä pino sitten syyskuulle johon listattais odottajat, lasketutajat jne? Osaiskohan joku tehdä tollasen hienon kun muillakin? :D

Raskausajan diabetes mulla ollut kaikissa kolmessa raskaudessa. Olen siis jo valmistautunut siihen että on tässä neljännessäkin. Kolmosta odottaessa aloin piikittämään puolivälin jälkeen insuliinia. Vauvalla syntyessään sokerit matalat joten oli 3vrk sokeritipassa lastenosastolla. Nyt meinannut olla super tarkkana syömisten kanssa ja liikkua mahdollisimman paljon jotta nyt ei kävisi samalla tavalla. Ei sillä että olisin edellisen raskauden aikanakaan vaan herkuilla elänyt mutta kuitenkin.

Ylipainoa mulla myös 20kg. Eli painonnousua pitäis kaikin keinoin hillitä. Sekin vaikuttaa tohon rd:een kuitenkin. : /

Kertomisesta Mies yllättäen tietää, muut ei. Ajattelinkin etten kerro muille tästä ollenkaan vaan saavat itse huomata ajallaan. :whistle:
Parhaalle ystävälle luultavasti kerron niin on joku kelle purkaa fiiliksiä jne. Tarviihan sitä olla tukiverkkoa hormonimyrskyihin ja siltäkin varalta jos kaikki ei menekään niin kuin pitäisi.

) . ( Ällöttää ällöttää! Vielä saa kuitenkin syötyä edes jotain. Rinnat on niin kipeet, jopa paidan pukeminen teki tänään kipeetä. Vatsa nippailee ja jomottelee. Lisäksi valkkari lisääntynyt tosi paljon. :x

Nämä alkuviikot on niin tuskaisen hitaita, ei aika kulu sitten niin millään. Ehkä sitä ensimmäisen ultran jälkeen osaa rauhoittua ja nauttia odotuksesta (mahdollisesti viimeisestä?) eri tavalla.

Neppis ja pieni 4+4
 
Tytön tylleröinen.
Minulla on ollut raskausdiabetes molemmissa aiemmissa raskauksissa. Eka meni ihan ok ruokavaliolla, lapsikin oli vain 2100g joten ei voi puhua suuresta sokerivauvasta :D omat arvot palasi normaaliksi synnytyksen jälkeen. Toisen kerran arvot huiteli pilvissä (yli 24 syönnin jälkeen) jolloin minun olisi pitänyt aloittaa insuliini, mutta viikkoja oli jo 40 kasassa kun sokerit nousi eniten, niin käynnistettiin synnytys. Vauvan arvot oli ok, omankin palasi normaaliin parissa viikossa.

Nyt sitä yritän välttää jo heti alussa. Koitan syödä hyvin. Pieniä annoksia usein. Lisäksi käyn salilla ja kävelen päivittäin tai juoksen. Liikunta auttaa pitämään sokerit normaalina jos niillä on taipumus nousta.
 
Hei pääsenkö minäkin mukaan? Hailakkaa plussaa tässä testailtu, laskettu aika on kyllä 30.4.menkoista laskettuna, mutta luultavasti siirtyy eteenpäin ultrissa, joten koen olevani enemmän toukokuinen. Meillä on ennestään 3v, 2v ja 1v lapset.

Pahoinvointi on ihan jäätävää, aiemmin ei ole tällaista ollut. Mahaa nippailee välillä, kohtu varmaan kasvaa nopeasti kun edellisestä raskaudesta on sen verran vähän aikaa. Ja tää väsymys on ihan hanurista, voisin nukkua ympäri vuorokauden, mikä ei kyllä onnistu kotiäipältä.

Kertomisesta: miehelle, omille vanhemmille, siskolle, parille kaverille sekä aikaisempien muksujen mammaryhmille kerrottu. Miehen suvulle kerrotaan kun mies tahtoo. Jos tää menee kesken niin sit taas kerrotaan. Mä en tässä vaiheessa puhu lapsesta vaan raskaus on alkanut, lopputulos vielä epäselvä.

Mä voin tehä uuden pinon ja listauksen syyskuussa, joskus aiemminkin on tullut niitä pidettyä. Jos siis muille sopii?
 
Viimeksi muokattu:
Pieni tytön tylleröinen, jos ei oo tarvetta käyttää ehkäisyä, niin silloin luulisi, ettei ole tarvetta abortillekaan? Julmaa rulettia elämällä tollanen, ettei käytetä ehkäisyä, mutta ei sitten oikein tiedetä pidetäänkö vauvaakaan. Joo, et ole sikiävää sorttia, mutta silti lapsia tulee? Kyllä se yksikin lapsi ja yksikin elämä on tärkeä ja ainutlaatuinen. Abortti ei todellakaan ole mikään ehkäisykeino.

Mulla on niin oireeton olo, että mietin, onko tämä menossa kesken tai sitten tuulimunaraskaus. No okei, vasta toissapäivänä plussasin, mutta kun maanantaina vielä oli väsymystä ja palelua, nyt mahan nippailukin on vähentynyt, mutta sitä sentäs on päivittäin. Eilen oli vähän huonoa oloa, mut sekin meni ohi ja tänään ei ole mitään oiretta ollu vielä. Tissitkään ei oo sen enempää kipeet ku just ennen menkkoja. No, raskaustestin viiva sentäs oli vahva.

En enää muista kuinka aikaisin kaikki oireet on alkaneet. Milloin teillä muilla on aina alkanu esim. pahoinvointi? Mulla se on joka raskaudessa todella voimakasta, mutta en vaan muista millo se aina on alkanu. Alussa kuitenkin jo, mut ei ehkä ihan ekoina päivinä vielä.
 
Viimeksi muokattu:
meva juu tiiän ei ole ehkäisy keino,ja mä olen ajatukselle lämmennyt,mutta tarvii toistakin kuunnella...vaikka onkait niitäkin tapauksia jotka vähät välittää vaikka mies lähtis litoon eikä halua lapsensa elämään,ja nainen sen silti synnyttää.

mutta joo eniten mua pelottaa että tulis taas arvot nousuun ja rd...viimeksi oli yksi arvo vain pikkusen koholla,ja tosiaan ruokaremontilla selvisin...nyt kiloja on n.6-8kg vähemmän kuin 2011 kun aloin odottamaan...
katson kyllä mitä suuhuni laitan...onko se niin että liikunta todellakin auttaa enemmän kuin se että mitä suuhunsa lappaa?
 
Rd:stä: kahessa ekassa ollut, ruokavaliolla hoidin. Kolmannessa ei ollut ja ainoa asia joka muuttui oli et kerran viikkoon kävin suht rankoissa kahvakuulatreeneissä rv 30 asti. Suosittelen lämpimästi liikuntaa.
 
emmätiä miks ei käytetä mitn...oon ite ajatellut että ei tarvii ku en helposti raskaudu,ja viimenenkin raskaus tapahtui clomifenin avulla..
en oo syönyt pillereitä vuoden 2005 jälkeen,eikä ole muutakaan ehkäsyä ollut.

olisiko tällä nyt jokin tarkoitus sitten?:D

mulla on kokopäivän vihlonut vasemman puolen nivusesta reiteen asti...mitähän on?? inhottavan tuntusta....

mun tekis niiin mieli tehä toi digi testi,onko joku muu tehnyt?

mulla on kerran ollut tuulimuna,ja tuolloin normi r.testi oli positiivinen,ja sit kun tein digi viikkonäytöllisen tulikin ei raskaana,oli tuulimuna.
 
(Laura) se turvotus! Vois kuvitella, että oikeasti on paljon pidemmällä tässä raskaudessa. :LOL: varsinkin iltasella vatsa turpoaa ihan pinkeäksi, eikä sitä sisäänkään oikein voi vetää kun nippailee niin kovasti! Jos näin jatkuu niin ei kyllä kauaa pysy piilossa tämä raskaus :D

Kertomisesta Mä oon niin hätähousu, malttamaton ja super innoissani, että olen jo lähimmille ystäville kertonut. Ihmettelen miten mies on niin viilipytty. Tänään kuulemma voisi parhaalle ystävälleen ehkä mainita. Miehen kanssa ollaan sovittu, että vanhemmille kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen (tai edes ekan neuvolan). Saa nyt nähdä kuinka kauan tässä malttaa :D

Onko kellään suositella pk-seudulta halpaa varhaisultraa? Houkuttais kovasti käydä kun esikko ja kova jännääminen menossa.. :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä