Toukokuun tiitiäiset 2015

En asu etelässä, mutta vastaan silti varhaisultrasta. Olen itse menossa kun mies on saanut päähänsä että näitä on kaksi tulossa.. :whistle: mennään nyt sitten yksityiselle ennen neuvolaa niin saa mielenrauhan. Tosin joku viikko menee jännätessä koska haluan mennä vasta 7+ niin näkee sykkiikö sydän. Tuossa katselin että hinnat on siinä 70-100€. Ainakin terveystalolla. Pääkaupunkiseudulla sitten tarjontaa palveluntuottajasta varmaan runsaammin.
 
varhaisultrasta oon ite kans käyny joka muksusta joskus 6+ viikoilla..kerran menin varmaan 5+ viikolla kun ei näkyny muutakuin se ruskuaispussi,ei siis sykettä.

oon menossa tästä myös,jotta siellä jotakin elämää on ja oikeassa paikassa.

mulla on jotenkin niiin epävarma olo tästä,kun mulla ei esim.nippaile yhtään! ei maatessa kun kylkeä kääntää,ei aivastaessa.....muissa raskauksissa on tuommoista ollut.

vaan aamulla oli pakko tehä taas r.testi rfsu>:n, pissa oli ollu 2 ½h rakossa,ja haalea punanen viiva piirtyi.

enemmän mulla on oireina väsymys,ja kylmyyden tunne,eilenkin olin aivan jäässä ulkona.
 
Tänne saapunut uusi murrosikä. Tai ainakin tuntuu siltä! :kieh:
Ensinnäkin naama kukkii ihan kamalasti. Ihan kamalan näköstä sen lisäksi että tekee hiton kipeetä. Toisekseen olen aivan raivon tai vastavuoroisesti itkun partaalla koko ajan. Tuntuu että koko maailma on mua vastaan, mies vaan v*ttuilee, tai sitten sitä ei kiinnosta tai sitten on muuten vaan kokovartalo ääliö. Tekee ja sanoo kaiken väärin ja jos ei tee eikä sano mitään niin sekin on väärin! :LOL: :saint:
Eli oikein kunnon hormonimyrskyt näyttäisi saapuneen. Lisäksi olo on super surkea ilman syytä ja tekis mieli vaan itkeä. Olenko mä ainoa sekopää vai heitteleekö muillakin mielialat?

Tuskastuttaa jo kun ei pysty mitään muuta miettimään kun tätä raskautta. Tekisi mieli kertoa kaikille, ostaa vauvan vaatteita jne.
Nyt ne todelliset piinaviikot vasta siis oikeasti alkaa. :whistle:

Millasta työtä teette? Ja missä vaiheessa ajattelitte kertoa esimiehelle raskaudesta? Itse olen hoitoalalla ja työ suhteellisen raskasta. Mulla kaikissa raskauksissa ollut todella kovat liitoskivut jo aika varhaisilla viikoilla. Myös supistukset ovat tehneet kiusaa jo puolivälin tienoilla. Mietityttää siis töissä jaksaminen aika paljon. Eniten kuitenkin se, että jos pahoinvointi äityykin yhtä pahaksi kuin kuopusta odottaessa. : /
Oli niin rajua että ei pystynyt usein muuta kuin makaamaan vessan lattialla oksentamisen välissä. Helpotti hieman puolivälin ylitettyä, eli joskus saattoi olla välissä joku hyväkin päivä, mutta paljon tuli oksenneltua ihan läpi raskauden.


Hormonihirviö neppis ja pieni 4+5
 
Tervehdys uusille, mukaan vaan jutteleman! :)
Joku aiemmin puhu siitä listasta, jossa nimet la:t, miksei muutakin? Sen vois joku vapahetoinen tehä, ku mie ainakan tän tabletin kaa ala värkkäämään. Hermo vaan menee.
Hermoista pääsenkin seuraavaan puheenaiheeseen eli täälläkin on vähintäänkin maailmanloppu tulossa. Neppisnei, et todellakaan ole ainoa jolla hermot on kireällä ja kaikki tuntuu kurjalta. Mies on todellakin syyllinen kaikkeen :D mussahan mitään vikaa ei ole.
Itsekin työskentelen hoitoalalla, määräaikainen soppari päättyy just syyskuun lopulla. Joten töitä on etsittävä.
Mulla on rinnat olleet tosi arat, niin kipeät tuntuu ettei voi pitää liivejä tai paitaa päällä. Voiskohan sitä leikata aukot paitoihinsa, just rintojen kohalle? ;)
Joko olette äitiysvaatteita hommanneet tai käytättekö niitä? Itse yritän mahd, pitkään venyäkotona mukavissa kalsareissa ja tunikoissa :)
 
Voi täälläkin hormonimyrskyinen hoitoalalta :LOL: Kokopäiväsopparia ei nyt ole mihinkään vaan teen keikkatyötä pariin paikkaan. Erityislasten yksikkö on yksi paikka missä teen vuoroja ja lapset siellä saattavat olla aggressiivisia. Siellä en uskalla kovin pitkälle töitä tehdä.. Muutenpa teen sitten keikkaa ihan oman voinnin mukaan.
Kouluakin pitäisi jaksaa käydä! Taitaa mun terveydenhoitajaksi valmistuminen lykkääntyä. Jos fiksu olisi ollut niin olisi tätä vauvailua odottanut hetken, että olisi koulun saanut käytyä loppuun. Se vaan kun äitiys on se ykkös juttu. :heart: Mulla olisi vielä keväällä viimeisenä lasten ja äitienneuvola harjoittelut.. Enpä tiedä sitten kuinka sitä jaksaa itse ison vatsan kanssa hoitaa toisia samanlaisia :LOL: vaikka voihan tässä nyt vielä mitä vaan käydä! Hui!

Pelottaako muita keskenmeno? Tarkkailetteko neuroottisesti itseänne niin kuin mä? :D pelottaa niin julmetusti kun vauva on niin hirmuisen toivottu!
Ja sattuuko täällä olemaan muita opiskelijoita?

Matunen & pikku 5+2
 
Viimeksi muokattu:
hei mitä mieltä te olette,kun tein eilen illalla viikko näytöllisen digitestin,joka näytti raskaana 1-2...vaikka mun mielestä olisi kuulunut näyttää jo 2-3,koska 11.8 on viimenen kerta jolloin harrastettiin seksiä loppuun asti,ja tuosta päivämäärästä laskettuna pitäisi digin näyttää raskaana 2-3....

oireet on täälä aika lievät,vain vähäistä menkkajomottelua...ja no alaselkä on ajoittain kun tulessa..naama ei kuki,eikä kyllä hormoonitkaan vaivaa!

mun tekis niiiin mieli mennä ens viikolla jo tsekkaan ultraan tilanne,mut aivan liian aikaista nähdäkseen mitn...mutkun haluisin vaan pois sulkea tuulimunan ja kemiallisen
 
Tästä tuleekin sekopää hoitsujen ketju :D täällä yksi ilmoittautuu! Eilinen ilta meni karjumiseksi ja sitten itketti, kun miehen takia pitää karjua.. :snotty:

Teen töitä dementiayksikössä. Asiakkaat on omatoimisia, olen lähinnä antamassa ohjausta. Sitä nyt jaksaa fyysisesti varmaan loppuun asti.
 
Keskenmenoa en pelkää, ei sille mitään voi, jos tulee. Mä olen kotiäippänä, joten pakko on jaksaa.

PieniTytönTylleröinen: minusta tuo ei merkkaa mitään. Varhaisultraan sit vaan, niin saat mielenrauhan.

Terp 5+2
 
Täällä odotetaan kanssa toukovauvaa! LA on menkoista laskettuna 9.5.

Mulla on oireina finnit ja turvotus. Ziisus tota pötsiä! Oon vähän ylipainoinen eikä maha ole muutenkaan litteä ja tän turvotuksen takia ei mee kauaakaan, kun raskaus alkaa näkyä. Tässä onkin nyt miettimistä millon kerron töissä. Mies haluaisi odottaa nt-ultran, mutta en usko että saan piiloteltua sinne saakka.

Miten se varhaisultra varataan? Voiko vaan varata gynelle ajan netin kautta? Niillähän on kaikilla nykyään ultra. Terveystaloon varaisin.

Mä oon siistissä sisätyössä mutta määräaikaisena. Jää nyt sit määräaikaisuus kesken. Koen huonoa omaatuntoa siitä :(
 
Ai niin, vielä tuohon, että itse en osaa pelätä keskenmenoa. Kaikki raskaudet on menneet oppikirjan mukaan. Sit jos menee kesken niin menee. Ei se asia etukäteen pelkäämällä muutu.
Voimia teille jotka huolehditte ja murehditte! Kannattaa miettiä auttaisko esim kotidoppler tai muu keino, että pääsisitte liiasta huolesta.
 
Minulla meni viimeksi kesken ja asia paljastui viikolla 12 kun sikiö vastasi viikkoja kuusi. Olin kuusi viikkoa luullut olevani raskaana ihan turhaan.. Keikun kahden vaiheilla menenkö varhaisultraan, vai laitatko sen rahan kampaajalle :D pitää nyt olla ja elellä sinne viikolle 7 ja soitella neuvolaan. Joskus ne ultraa sielläkin. Ja jos siinä vaiheessa vielä malttaa olla, niin ei ois kun pari viikkoa kun voivat neuvolassa kuunnella sydänäänet..

Odottavan aika on joskus pitkä :snotty:
 
Täälläkin yksi hormoonihirviö, tosin ei hoitoalalta :cool: Opiskelen sosiaalialaa. Aamullakin bussissa pyyhin kyyneleitä, kun mietin miten kamalaa jos pienelle vauvalla tapahtuu jotain. Jos hän menehtyy kohtuuni. Ja itkettää vähän väliä sekin, miten onnekas olenkaan, kun vielä saadaan vauva (toivottavasti). Olen aina halunnut neljä lasta ja nyt se näyttäisi mahdolliselta. Itse olen myös ihmetellyt raivoamistani, tuntuu että hermot on aivan liian lyhyet lasten kanssa. Eilenkin huusin pää punaisena kaikki mahdolliset uhkaukset synttäreiden perumisesta lähtien (ja ne on vasta joulukuussa) neljävuotiaalle, joka ei suostunut edes maistamaan ruokaa vaan päätti, että se on kelvotonta. Pyysin kyllä anteeksi ja sitten tarjosin muuta, kun tämä suostui maistamaan. Mutta ei mun hermot yleensä näin heikot oo, vaikkei ne kovin vahvat olekaan. Kiva siis kuulla, että tämä lienee kuulunee asiaan! En muista tämmöstä edellisistä alkuraskauksista.

Minulla on ollut kaksi keskenmenoa, ensimmäinen raskauteni oli tuulimunaraskaus joka jatkui viikolla 10+ asti. Sen jälkeen olen aina käynyt varhaisultrassa, en halua enää koskaan "luulla olevani raskaana" vaikkei sikiötä sitten olekaan. Kun sitä ei välttis oireista voi tietää. Joten kyllä se keskenmeno pelottaa ja koko raskausaika pelottaa, kun ei voi suojella pikkuistaan vaikka kuinka haluaisi. Tuttuni vauva kuoli nyt kesällä kohtuun samalla viikolla kun oli laskettu aika eli ei sitä vaan voi huokaista ennen kuin vauva on sylissä...

Tänään on taas ällötystä ja väsymystäkin, vähän menkkamaista mahatuntemuksia ja hiukan tissitkin kipeet. Iloitsen näistä oireista, tuntuu että tämä raskaus onnistuu kun on oireita. Ja toisaalta nyt vielä jaksaa iloita kun ei ole sitä lamauttavaa pahoinvointia mikä kyllä vielä tulee, jos tämä raskaus jatkuu.

Olin niin iloinen, kun kävin kirpparilla ja löysin läjän äitiysvaatetta! Kahdet farkut, yksi hame ja neljä paitaa (joista yksi myös imetyspaita) yhteensä 25e. Ja kaikki vaatteet tosi hyvännäköisiä, farkutki istu paremmin mitä normifarkut ikinä. Jes!
 
Ja tervetuloa uusille! Jos joku on Oulun seudulta, niin sellainen kuin Merioulun neuvola (yksityinen) tekee edullisesti varhaisultria. Siellä ollaan käyty joka kerta, viimeksi ainakin maksoin jotain 45-50e.
 
joo edullinen ultra 75€...

aion kyllä tehä varmistukseksi tiistai aamuna digitestin viikkonäytöllä,silloin kuuluisi jo näyttää 2-3..ellei jopa 3+

aiotteko koska soitella neuvolaan?

oloja ei oo taas kummosia..mä niiinodotan niitä mahannippailuja,missä ne viipyy!!!!
 
Terve! Esikoista odottelen, laskettu aika menkoista on 8.5.2015. Töissä oon ja sairaalasihteerin töitä teen. 5.kierrosta kierukan jälkeen tarttu tää tyyppi matkaan, poppakonsteja oli käytössä jo vinopino mm vehnänalkioöljy, foolihapot, punaviini ja greippimehu. Toivotaan, et on valikoitunut paras tyyppi matkaan ja pysyy mukana loppuun asti. Erityisemmin en keskenmenoa pelkää, uskon, että jos menee niin alkiossa on jotakin vikaa. Onhan se varmaan hetkellisesti rankka, jos menee. Jaksan kuitenkin uskoo, että kaikki menee hyvin :) oon kahden vaiheilla ton varhaisultran kanssa, kun varsinaista lisähyötyä siitä ei oo. Toki meillon tuossa 1.5 viikon päästä tulossa ulkomaanmatka, että ois ehkä sen jälkeen kiva käydä tsekkaan onko selvinny reissussa.. :) uutta ja erilaista.

Niin juu. Oon 28v. Ja taustalla kilpirauhasen vajaatoiminta ja yks teinivuosien keskeytys.
 
Viimeksi muokattu:
"maija"
En oo ite kirjautu minnekään keskustelu juttihin ni kauhee vaikeeta osallistua nöihi moniin ryhmä keskusteluihi. Haluaisitteko ihmiset facebookissa liittyä ryhmään joka on toukokuu vauva 2015 ? Haluaisin jutella ja kuulla muiden kuulumisia :) musta olis ihanaa jos jotkut haluais tulla.. <3
Voi julkaista kuvia ja kertoo murheista iloista yms
 
Esikoinen91
heiii! Täälläkin yksi plussannut! :) 8.11 vastasi ultrassa rv13! Ja 21 ois laskettuaika :)
Me oltiin miehenkanssa 23-26.7 ulkomailla ja sen jälkeen oltiin 10.8 saakka erossa toisistamme, mietittiin että onko lapsonen tärpännyt sillonku oltiin reissussa vai nyt vasta suomessa, mitä te olette mieltä? :) oli kyllä kuukautiset 5.8-9.8 mutta eikös ne voi tulla silti? Kiinnostaa että saiko tosiaan vauva alkunsa tuhansien kilometrien päässä täältä :-D
Jännittää kovasti :)
 

Yhteistyössä