Tammimasut 2015 *lokakuu*

Tammikuun lasketut ajat:


1.1
tammivauva15 / 2.lapsi / OYS
ensbe / 24v. / 2.lapsi / K-SKS
xeni / 1. lapsi
Nicola81 / 4.lapsi / TYKS
noora89 / 24v. / 2. lapsi / LPKS / poikalupaus
Amelier / 27v. / 3.lapsi / OAS
Pioni78 / 36v. / 1.lapsi / JS

2.1
tiiz / 20v. / 1.lapsi
klemmu / 31v. / 1. lapsi / PHKS
anheli / 24v. / 2. lapsi
shania / 33v. / 1. lapsi
jansky / 2. lapsi

3.1
karzu87 / 26v. / 2. lapsi
-molly- / 1. lapsi
väri / 2. lapsi / poika
aarteeni / 29v. / 4.lapsi

4.1
annnu /
artemis /
illusiah / 27v. / 2.lapsi / SAS
Daagmar / / 1.lapsi /

5.1
santrana / 1. lapsi
muskottikukka / 28v. / 1. lapsi / EKKS
Kerttuli82 / 31v. / 1.lapsi
karmini / 27v. / 2. lapsi / K-SKS / tyttölupaus

6.1
Villemo / 1.lapsi / KOS
jenikk / 22v. / 3.lapsi / KOKS

7.1
miija87 / 26v. / 2. lapsi / LKS
esteri1 / 40v. / 1. lapsi
Mrs-K / 28v. / 3.lapsi / LKS

8.1
sannuli / 28v. / 2. lapsi
susna / 30v. / 1. lapsi / Oys
papunenn / 20v. / 1. lapsi / KOKS

9.1
Maatuska88 / 26v. / 1.lapsi / TYKS
kantrinen / 27v. / 1. lapsi / SAS
Yönseutu / 30v. / 1.lapsi / TYKS

10.11
Cynder / 29v. / 2.lapsi / EKKS / tyttölupaus
Ibis89 / 25v. / 1.lapsi /KOS / poika

11.1
Nijan / 2. lapsi

12.1
helmiina81 / 33v /1. Lapsi / PHKS
milliet / 3.lapsi
naaba87 / 26v. / 1. lapsi / OYS
Vaavimasu / 30v. / 5.lapsi / tyttölupaus

13.1
Tähtinen87 / 27v. / 3.lapsi / KAKS
Ondine / 3.lapsi / PKKS poikalupaus
"siru" / 30v. / TAYS

14.1
aamurusko / 3. lapsi

15.1
lilli1977 / 36v. / 1. lapsi / Satks
lissufin / 33.v / KYS
Tanya85 / 29v / 2. lapsi / TAYS / poikalupaus
Nissukka / 25v / 1. lapsi / KYS
Murma / / 3. lapsi/ KOS
Yvonna / 28v / 1.lapsi / TAYS
Överrasknings baby / 32v. / 2.lapsi / PS / tyttölupaus
toive5 / 33v / 5.lapsi / JS
Mihmiliini / 3.lapsi

16.1
lupu80 / 2. lapsi
Katariina81 / 32v / 3. lapsi / TAYS

17.1
suski86 / 28v. / 1. lapsi / TYKS
spiderling / 24v. / 1. lapsi
huhheijaa! / 5. lapsi / OYS
bubbus / 39v. / 4.lapsi / TAYS

18.1
luosto74 / 40v. / 6. lapsi
odottavin mielin / 2. lapsi
mun3. / 3.lapsi / KOS
Laalaax / 26v / 1.lapsi
Marjuska83 / 30v / Jorvi
Muruliini82 / 31v / 5. lapsi/ K-SKS poikalupaus

19.1
Tuhnuliini / 35v. / 2.lapsi / TAYS
Sabat / 22v. / 1.lapsi / K-HKS

20.1
orkidea / 28v. / 1. lapsi / TYKS
rosma / 40v / 2.lapsi / TYKS
ekaaodottava / 1.lapsi / KOS
Mimoza / 1.lapsi /
Roks / 28v / 4.lapsi

21.1
Eveny / 25v. / 3. lapsi / MKS tyttölupaus
HeavyMetalMama / 37v. / 4. lapsi
NevaNeva / 26v. / 4. lapsi / KOS
Kalpeakuu / 34v. / 1.lapsi / K-SKS / poikalupaus
sanri / 25v. / 1.lapsi / MKS
-nanu- / 30v / 1.lapsi / tyttölupaus
valentine89 / 25v. / 3.lapsi / tyttöveikkaus

22.1
piianappula / 29v. / 2.lapsi /
Gislie / 26v. / 2.lapsi / PKKS
yöperhonen / 25v. / 2.lapsi / EKKS

23.1
Saana11 / 28v. / 3. lapsi / TAYS
Miri81 / 33v. / 1.lapsi /
jenskuliini85 / 28v. / 2.lapsi /
zuku / 6.lapsi /
Bee82 / 32v. / 1.lapsi / KOS
Elegace / 23v / 1.lapsi/ SAS

24.1
safiia / 28v / 2. lapsi / K-HKS
Sateenraikas / 32v. / 3.lapsi /
manta94 / 1.lapsi
Artisokka / 2.lapsi /

25.1
Milip / 2.lapsi / 27v. / PHKS
pähkinä78 / TAYS
Mimmimiina / 34v. / 2.lapsi / JS tyttöveikkaus
Stairway / 20v. / 1.lapsi / TAYS
hunny / 21v. / 1.lapsi / poikalupaus

26.1
blueone / 21v / 1.lapsi /
daimonhaert / 2.lapsi
anniinamaria / 20v / 2.lapsi / K-PKS
melisi/ 22v. / 1.lapsi / PKKS
Jaelle / 27v. / 1.lapsi / KOS

27.1
Suzu / 29v. / 2.lapsi / HYS/KOS
Pyllerö90 24v. 1.lapsi / KYS

28.1
tombatar/39v./6.lapsi/SeKS poikalupaus
Briitta / 38v. / 2.lapsi / PKKS
hiliputti / 27v. / 1.lapsi
Manuliina / / 1.lapsi /
mak85 / 29v. / 3.lapsi / OYS tyttölupaus

29.1
nallukkan / 25v / 1.lapsi
raparperitaivas / 28v. / 4.lapsi / MKS

30.1
sennieveliina / 22v. / 2.lapsi / TAYS
Mjölkchoklad / / 3.lapsi /

31.1
Na-nu / 2.lapsi / KYS
Paips / 27v. / 1.lapsi / PS tyttölupaus



LA?
Mur76 / 37v / 2.lapsi / KOS
Tiitiäinen 1 / 2.lapsi


Menetyksen kohdanneet

Hookoo82
Valo15
Lumi-15
miree
diadia
patsuli
Udafina
Belll
vauvatoiveinen
Handis85


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

Vanhat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2366094-tammikuun-2015-odottajat-toukokuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2385923-tammimasut-2015-toukokuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2387837-tammimasut-2015-kesakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2395471-tammimasut-2015-heinakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2405942-tammimasut-2015-elokuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2412002-tammimasut-2015-syyskuu/#post30230621
 
Viimeksi muokattu:
Lokakuu....Hui,kyllä tämä aika loppua kohden alkaa mennä vaan lujempaa ja lujempaa. Täällä ollut aika masis fiilis ku niinhän siinä kävi kuin olen aina pelännyt,mut kahdessa aiemmessa raskaudessa sun välttänyt,eli pomppas yksi arvo sokerirasituksessa ja mulle todettiin raskaus ajan diabetes. :( viikonloppu meni itkiessä ja murehtiessa kaikki pahimmat kauhukenaariot ja sekoitin itseni lukemalla netistä hulluna kaikkea ja keskustelupalstoja. Eilen onneksi pääsin neuvolaan ihanan tätini kanssa jutteleen,ja ei tämä tilanne nyt niin synkkä ole,että itkeä ainakaan tarvis enää. Tänään ajattelin pitää ekan sokerien mittailupäivän ja opetella laskemaan hiilareita. Äkkiä tähän varmaan tottuu ja ruokavaliohan ei ole sen kummempi kuin mitä on jo yläasteen joka terveystiedon tunnilla jankattu. Ja jospa tässä olisi herätys ja potku saada itsensä synnytyksen jälkeen normaaliin painoon,ku lähtöpaino oli jälleen vähän ylipainon puolella. Ja mieskin eilen lupasi olla mukana hommassa ja tsempata ja toivoi laihtuvansa itsekin samalla. ;) ja millä tärkeintä, kun olin siinä käsityksessä,että jos ruokavaliohoito ei tehoaisi ja joutuisin insuliinia pistään,että se tarkoittaisi synnytyspaikan vaihtumista Oyksiin mut onneksi näin ei kuulemma nykyään ole vaan voin synnyttää Oulaskankaalla. tätäkin itkin viikonlopun ja ihan turhaan. :)

mut nyt reippain mielin kohti uutta elämäntapaa kera sokerimittarin ja uuden ruokavalion. :)

Mukavaa lokakuuta kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Moi vaan. Älä Amelier sure, aika pienilläkin muutoksilla pystyy moni pitämään arvot kurissa ja kuten sanoit, äkkiä siihen tottuu. Suurin osa radi-diagnosoiduista pärjää ilman lääkitystä. Kirjoitin just itsekin tuohon radi-ketjuun kokemuksiani, itse siis narahdin jo aikaistetussa rasituskokeessa rv 16 maissa. Mun on pitänyt luopua lähinnä tuoremehuista, maustetuista jugurteista ja aamiaismyslistä, mutta ei noita (kahta ensinmainittua varsinkaan) muutenkaan suositella. Ja tässä on se hyvä puoli itsen kannalta, että painokin pysyy paremmin hallinnassa. Yksi kikka kakkonen, jos keittää esim. pastaa/riisiä, lisää sinne jo keitinveteen paloiteltuja kasviksia, esim. parsakaalia, kukkakaalia, mistä kukin tykkää ja mikä kypsyy suunnilleen samassa ajassa. Niin olen itse saanut viljaa vähennetyksi ja vihanneksia lisätyksi helposti. Radissa pääsee ainakin meillä Turussa synnytystapa-arvioultraan, eli mahdollisen jättivauvan tunnistaminen jo ennen synnytystä tarkempaa kuin käsikopelotutkimuksella.
Täällä oma napa kasvaa ja kukoistaa, tyttönen potkii välillä tosi kovaa (luin jostain, että se vauvojen kävelyrefleksi kehittyy jo sikiökaudella) mutta mulla on enimmäkseen ihan hyvä olo jokaöistä vähintään yhtä vessareissua lukuunottamatta. Töissä kauhea kiire, joten enpä nyt pitempään kirjoitakaan... 24+1 menossa
 
Mulla on kans tässä ja edellisessä raskaudessa ollut radi-diagnoosi. Ensin se tottakai järkytti, kun kuvittelin että nyt joudun insuliinia pistämään yms. Mutta ruokavaliota kyttäämällä ja sokereita mittaamalla se pelko meni ohi. Tässä raskaudessa olen laihtunut 8kg, tosin 3kg oli nyt tullut takaisin, kun pahoinvointi loppui :ashamed: Itseäni ärsyttää se sokereiden mittaus, kun se on niin kellontarkkaa ja kahden pienen kanssa ei itse aina ehdi edes syödä.

24+2 menossa. Neuvolassa olin, jossa sain lappuja kaiken maailman hakemuksiin. Verenpaine ja hemoglobiini hyvät. Eipä siellä muuta jännää olekaan. Synnytystapa-arvioon pääsen sitten lähempänä la:ta. Oli täti itselleen sen jo merkinnytkin. Kaksi syntyneet käynnistyksellä, joten eiköhän tämäkin samalla kaavalla mene.

Mukavan kirpeää syyspäivää kaikille!
 
Täällä on nyt alkanu painonousta - aivan kuten epäilinkin käyvän! Eipä tarvitse neuvolassa enää olla huolissaan :D Tietenkin vähän mietityttää, että mitenkähän tämä (tosin maltillinen) painonnousu vaikuttaa raskausdiabetesriskiin. En osaa kuitenkaan olla hirveän huolissani, vaan odottelen reilun viikon päästä olevaa testiä ja sen tuloksia.

Olin eilen shoppailemassa. Kuvittelin, että raskausaikana vaikeinta olisi löytää kivoja vaatteita, mutta ainakin itellä kengät on ollut hankalimmat! Varsinkin matalakantaisten juhlakenkien löytäminen tuotti päänvaivaa, mutta tästäkin selvittiin. Myös alusvaateostoksilla sai yllättyä, kun kuppikoossa piti siirty yhtä isompaan ja laittaa hakasiin vielä jatkopala. Noh, tämä leventyminen on kyllä ollut tiedossa... :whistle: Oli silti vähän järkyttävää nähdä mahakin monesta suunnasta, kotona kun katsoo itseään yleensä suoraan edestä eikä siinä näe, miten ISO se jo on! Eipä jää enää kenellekään epäselväksi, että onko siellä vauva vai BigMac :D

Nyt suuntaan Youtubeen etsimään venyttelyohjeita. Taas yöllä heräsin siihen, että pohkeita särkee niin paljon. Ei sentään ollut suonenvetoa, mutta kipiää kävi silti :/
 
Hellurei!
Täällä valvottu kolme yötä melkein kokonaan ku 5-8krt ravaan pissillä/juomassa ja sitten eti taas uus hyvä asento mihin mahan kanssa ois hyvä nukkua... ja viel 3kk jäljellä :O Sokeritkin jostain syystä heitelly, ruuan jälkeiset arvot ollu 9.5-10.5 enkä keksi mikä menny vikaan ku ennenkin samoja ruokia syöny... paha olo on myös takaisin mutta veikkaan et liittyy noihin sokeriheittoihin... 2vk ois vasta neuvola ni pitänee ens viikolla sinne soitella ja kysyy mitteepä tehään... ja sit ku veti puolikkaa fazer sinisen levyn ni ei noussu arvot :D ihana ku suklaa maistuu pitkästä aikaa...
tänään ois työpaikan pippalot eikä mitään hajua mitä sinne laitan päälle... ostin olevinaan alesta hyvän mama-paidan mutta kiireessä en sovittanu sitä ni eihän nää tissit siihen mahdu.... eilenkin kaikki koti vaatteet tuntu puristavan ja kiristävän joka paikasta... :O
eilisen oli poitsu hirmu rauhallinen, nyt näköjään ei olla ku zumbat alko ku kahvia join :D mutta huomaa että paha olo alkaa hiipii tuosta kahvista :x taitaa jäädä yhteen kuppiin...

Aurinkoista viikonloppua kaikille :flower:
 
Täällä vaivaa edelleen kamala väsymys, osasyynä taitaa olla flunssa mikä koittaa jälleen kerran nujertaa mut petiin, pää ollu monta pvä kipeä, nokka meni tukkoon ja oon kyllä käyttäny nasolin nenäsumutetta kun sitä lääkäri määräs n.6viikkoa sitten kun olin viimexi kipeänä, eiköhän sitä taas voi käyttää 2xpvä .
Yöt on tosi hankalia, useana yönä viikossa uni loppuu 2-3aikoihin, siitä onki kiva lähtä aamula töihin 3h unien jälkeen :/
tämän kuukauden kun jaxais pinnistellä niin marraskuussa ois 1,5viikkoa lomaa ja joulukuussa vielä viikko, äloma alkaakin 19.12 :)
Eka vaate pikkuselle ostettu, tilasin h&m toppapuvun 50/56cm saa kätevästi toppapuvuksi ja makuupussixi oonkohan tämän jo kertonukki aiemmin :-D
Vaikka on kolmas raskaus menosss niin nyt tuntuu että stressaa enempi että meneekö kaikki hyvin, ahdistavaa :/

Oikeen mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Mak85: täällä vähän samat fiilikset kun kolmas tulossa, pelottaa koko ajan että ei mee hyvin loppuun asti tai sitten kun vauva on syntynyt alkaa pelottaa kätkykuolema yms... en muista et oisin näin pahasti jännittänyt/pelänny noiden edellisten aikaan :snotty:
 
se taitaa olla niin, et tää ikä tekee ne pelot,ei niinkään se,et monesko raskaus menossa.
ei tullu sillon parikymppisenä mieleenkään et joku vois mennä vikaan. nyt sit liki 4-kymppisenä kaikki huolettaa. :headwall:
 
Täällä kanssa todettu, että nuo pelot suurenee mitä enemmän ikää tulee! Ekan kohdalla en osannut pelätä ollenkaan vaan luotin, että kaikki menee hyvin! Tän neljännen kohdalla vähän väliä huolissaan jostain ja pelko kohtukuolemasta yms muuta kivaa kolkuttaa takaraivossa!

Muutaman päivän huipannut ja usein yllättänyt kamalan voimaton olo. Hain mummolta verenpainemittarin lainaan ja paineet 96/54! Mulla yleensä ollut raskausaikana vähän liian korkeat paineet joten tämä yllätti..
kuuluuko matalaan verenpaineeseen myös tuo valopilkkujen näkeminen? Olen luullut, että se on merkki liian korkeasta paineesta ja mulla niitä vilisee silmissä aina silloin tällöin, mutta mittari lukemat ei ole korkeita nähnytkään (paitsi toisinaan neuvolassa, mutta mulla onkin valkotakki syndrooma :) )

Sokerirasituskin pitäisi varata ensi viikolla. Vähän jännittää kuinka siinäkin käy :/ aina olen puhtain paperein selvinnyt, mutta viime raskaudessa paasto arvo oli ihan hilkulla ollen 5,2!!

Roks 24+4
 
huomenna ois perusneuvolakäynti. saan paprut et voi hakee tuet sun muut härpäkkeet. en ota pakettia vaan rahana. mulla tuota tavaraa on jo ihan tarpeeks,vaatteista lähtien (liikaakin). toi nuorin kun on syntyny joulukuus,toppapukujaki useampia :p
ainoostaan ärsyttää puntarille nousu :headwall: 7vko sitten oon käyny siel viimeks ja tullu 3kg lisää... hyvin maistuu ruoka :ashamed:
 
Huh miten viikot tuntuvat vaan katoavan johonkin! Tajusin pari päivää sitten, ettei mulla ole enää kuin 8 vkoa äitiysloman alkuun - eihän se ole kuin hetki. Kelasta tuli viime viikolla päätökset eli tässä oltais ihan oikeesti jäämässä töistä pois. :) Vaikka kyllähän toi maha kasvaa ja potkii, ettei pääse unohtamaan mitä on tulossa. Nyt on ruvennut näkymään liikkeet kunnolla ulkopuolellekin, iltaisin monesti maha heiluu kun tyyppi iltajumppailee.

Viime viikko meni lomaillessa pohjoisessa, kilometrejä tuli runsaat 2000 mutta autossa istuminen sujui mainiosti kun sain vallata apukuskin paikan. Ulkoiltiin aika paljon, välillä joutui hidastamaan tahtia kun mahaa nipisti. Viimeisenä iltana tosin kapusin muun porukan kanssa Ylläksen huipulle eikä tehnyt edes tiukkaa, joten ihan kivasti kai tässä jaksaa vielä liikkua. :p Lomaviikolla tuli kyllä mussutettuakin aika tavalla, saas nähdä mitä sanovat painon suhteen neuvolassa.

Ennen lomaa kävin sokerirasituksessa (Turussa siihen laitetaan kaikki yli 25-vuotiaat), ei mikään maailman mukavin kokemus. Toivottavasti ei tarvi mennä uusiksi... Tällä viikolla on vihdoin eka lääkärineuvola, mielenkiinnolla odotan mitä kaikkea siellä käydään läpi.

Yönseutu 26+3
 
Tsemppejä kaikille sokereita seuraaville. Meillä otettiin silloin alkuraskaudessa labrat, mutta muuten ei tuota sokeria ole katsottukaan. Pissanäytekin annetaan rutiinisti vasta seuraavasta nla-käynnistä alkaen. RR ja Hb olleet tähän saakka hyvät. Tällä viikolla on neuvola ja ihan hyvä että onkin, kun edellisestä käynnistä on ainakin 5vk aikaa :whistle: Toisaalta vointi on ollutkin melko hyvä -sitä valkovuotojuttua lukuunottamatta.

Äitiysloma alkaa heti joulukuun alusta, eipä siihenkään ole enää pitkä aika ;) Ihanaa! Vauva liikkuu päivittäin vaihtelevasti ja välillä työntää päätä / pyllyä kylkeen niin, että ihan sattuu :D

Mak85: täälläkin heräillään joka yö noin 3 aikaan, olen nyt yrittänyt pakolla vain yrittää nukahtaa uudestaan -toisinaan saan nukuttua, mutta aina en. Väsymys sitten painaa iltaisin, kun pitäisi ehtiä tehdä kaikenlaista :ashamed:

milliet 26+1 :heart:
 
eipä siellä neuvolas mitää ihmeitä tullu esiin. ekaa kertaa mitattiin kohdunpohjan korkeus, se oli 22cm. menee hiukan keskikäyrän yläpuolella.
sain todistuksen ä-hakemuksia varten ja teinki sitte kaikki netis ja pistin tarvittavat liitteet menemään. ny vain ootellaan päätöksiä. mulla alkaa ä-loma 19.12. :D
 
Tombatar meillä alkaa samana päivänä äloma :-D
Viimeviikola laitoin hakemukset menemään ja nyt vaan ootellaan millon pakkaus tulee :) oon ottanu aina pakkauksen, sitä on niinkiva penkoa ja oon säästäny aina makuupussit ja peitot, ei malta oottaa :)
Töissä alkaa olla jo melko hankalaa, supistelee tosi usein, mutta kun ne ei ole kipeitä niin ei niistä haittaakaan ole.mutta niin inhottavia :/
Odotan jo äloman alkua, ihanasti alkaa just ennen joulua saa olla joulun ja uudenvuoden kotona kun yleensä olen ollut joulut töissä :)
Pitäs jostain taikoa talvitakki, mutta ei oikeen innosta mitään telttaa ostaa parin kk takia, siinäpä onki pulma :-D
Muksaa päivää :)

Mak85 rv24
 
Mulla tuntuu työ vievän kaikki mehut. Lantioalue kipeytyy aina vuoron loppuun mennessä niin että vaatteiden vaihdosta ei meinaa tulla mitään kotiin lähtiessä ja autoon könyäminen on oma haasteensa. Vielä ei oo sisu antanu periks että hakisin sairaslomaa. Mua ei kuitenkaan todennäköisesti supistele tms. Joka olis vauvalle suoranaisesti haitaksi.

Samoja vaivoja tuntuu muutoin usealla olevan esim. Suonenvedot pohkeissa öisin. Magnesiumia oon popsinu. Hiukan se auttaa. Pissillä saa ravata kyllä yökaudet. Jää uni sitten vähän kevyeksi välillä.

Mutta kyllä aika tuntuu menevän vauhdilla nyt loppuraskautta kohti. Talvitakkiasiaa olen mäkin miettiny, että minkähänlainen purje sitä olis hommattava...

Sokerirasitukseen oon menossa ensviikolla. Saahan nähä mitä siitäkin tulee. Onneks on tuo pahoinvointi nykysellään edes jonkinlaisessa hallinnassa. Toinen ongelma on sitten se että kuinka hyvin multa saa niitä verinäytteitä... Viimeks kun taas ei meinannu onnistua millään.

Nurkkia on tullu kotona raivailtua ihan urakalla ja sit vauvakamaa raahattua tilalle. Sitä kun on tutuilta tipahellu jo ihan mukavasti.
 
mulla kans ny on supistellu herkästi,jos vaiks kiirees heitän hevosille heinät tai siivoon tallin. neukkutäti sano sit eilen,et otettava rauhallisemmin jos supistaa...
ja anto neuvon,et sit kun alkaa synnytyssupistukset nii lähettävä samantien näytille, mulla kun noi kaks viimestä ollu suht nopeita. alle 3h molemmat.
talvikelillä matkaan menee noin 50min!
 
Helou! Tautiaika tässä onkin jo startannut ja ekoja influenssojakin vissiin pääkaupunkiseudulla puskenut. Mitäs siis meinaatte, aiotteko ottaa influenssarokotteen? Mä en oo koskaan aikasemmin ottanut, mutta nyt on vakavassa harkinnassa...
 
Pulska ja paksu tervehdys täältä. Ihan hyvä on edelleen vointi, radi pysynyt ruokavaliolla kurissa ja välillä supistaa, muttei onneksi kipeästi. Samat kengätkin menevät jalkaan, eli turvotustakaan ei vielä ihmeemmin ole kertynyt. Ihan tyytyväinen olen, että kroppa palvelee tässäkin iässä vielä näin mukavasti :) Pikkuinen potkaisi tänään oikein kipeästi johonkin pallean seudulle, aika ylös se jo yltää!
Influenssarokotetta en aio ottaa, en ole ottanut koskaan ennenkään mitään ylimääräisiä piikkejä. Työnkuva on mulla sellainen, että tartuntariski aika pieni.
Kelan paperit sain viime neuvolassa ja eilen lähetin päivärahahakemuksen. Meillä jonkin verran arvottiin, jaetaanko osa vanhempainvapaasta, mutta itse ne nyt sitten kuitenkin pidän, mies sitten ehkä on hoitovapaalla jonkin aikaa. Avustuksen otin rahana, sen tietää että äp-vaatteita löytää kyllä kirppiksiltä jopa käyttämättä, jos siinä paketissa on jokin tietty, jonka haluaa; tuo sama pakkaus on kuitenkin ollut jo aika pitkään jaossa. Kynsisaksien takia en viitsi pakkausta ottaa, se on melkein ainoa, joka pitää hankkia :D
 
ei täälläkään oteta mitään ylimääräisiä piikkejä,en ees lapsille aio laitattaa. meillä sairastetaan niiin vähän. tuos pari viikkoo sitte ilmeisesti oli meidän pienten eka flunssa. nekin kun sairastaa max kerran vuodessa...
meil syödään aika paljo valkosipulia ja sit perus vastustuskyky on huippuhyvä. syötän jopa hevosille v.sipulirouhetta!

ois poksistapäivä, 24+0 :heart: pitää laittaa uutta masukuvaa,kunhan saan otettua...

*muoks*

 
Viimeksi muokattu:
Rosma: sakset saa tilata netistä joku pedihealt tai joku sivusto. Löytyy kun googletat äitiyspakkauksen sakset hakusanalla. Tulee ekana vaihtoehtona ainakin mulle. Nopeesti tuli kotiin kun tilasin. Ostin jo kaupan nuk sakset mut ei niillä saanu meidän ohut kynsisten lapsien kynsiä leikattua nii tilasin sit netistä ihan äp sakset.

Mulla poksui eilen 25+0 ja olin sokerirasituksessa. Olo oli ekaa kertaa ihan normaali.
 
En ota rokotetta, hoidan kyllä influenssaa sairastavia mutta olen jo lomalla kun pahin aalto tulee. En ole koskaan lapsillekkaan ottanu, enkä ota nyt heillekkään. Ja voihan influenssa sairastaa vaikka rokotteen onki ottanu. Nuorempi nti 3,5v jää hoidosta pois joulukuussa kotihoitoon ja käy sitten avoimessa pvä kodissa jos saa paikan.
Voihan näitä raskaus vaivoja, onnexi alku meniki hyvin ilman isompia vaivoja, tuntuu nyt tulevan kokoajan jotain. Oon kaks viikkoa ihmetelly kun vasemman nivuksen oikealta puolelta on iho arka ja kipeä. Tälläviikola huomasin sitten että siinä on ihan kunnon patti (ihon alla ), iltapäivälä tuleen kauhea kipu ja tuska ja turpoaavaan enempi, lepo auttaa, seisoessa tuntuu kauhea paineen tunne. Veikkaisin jotain laskimonkiertohommia, kohta nl näyttämään. grr niin raivostuttavaa kun aina tulee jotain

Mak85 24+1
 

Yhteistyössä