Heinäkuun hellemasut -15 *maaliskuussa*

Heinäkuun Hellemasut-15 *maaliskuussa*
Heinäkuun Hellemasut 2015




Päivityspyynnöt punaisella; Laskettu-aika, Nimimerkki, kuinka mones, ikä, synnytyssairaala


Facebook-ryhmään pääsee laittamalla Zenille yksityisviestiä.

26.6.
KeepGoing--Neljäs--30--JS / Poikalupaus
Vannila--Kolmas--29--TAYS
jammailen--Esikoinen--24--?/ tyttölupaus

27.6
Marie82 --toinen--32--?/ Poikalupaus

1.7.
EX4--Kuudes--40--OYS / Poikalupaus
Pompelo--Viides--28--?
Annuu--Esikoinen--25--TYKS / Tyttölupaus
Tahti90--Esikoinen--24--TYKS
StaRR--Esikoinen-32--SeKS / poikalupaus
Aurora_--Esikoinen--26--Ulkomailla

2.7.
Aali--Kolmas--29--OYS
hentokuiskaus--Esikoinen--24--TAYS
Kuura Karpalo--??--??--??
VaniljaRose,--Toinen--25--OYS

3.7.
Bodeguero--Toinen-- 36--PS
Amy2--Esikoinen--30--?
Winny--Esikoinen--27--TAYS
Tariina--Toinen--28--K-PKS

4.7.
crea--Neljäs--25--SAS
Mar Mar--Esikoinen--25-EKKS
VILIINA84--30--Kolmas--KYS
Lillian-83--Neljäs--31--TYKS

5.7.
kaalimaankakara--Toinen--32--TYKS
riikkunen--Kolmas--28--PKKS / Poikalupaus
Yllätysäippä--Kuudes--39--OYS
Nannanas--Neljäs--32--PHKS
Ricardina--Esikoinen--30--JS

6.7.
NelHM--Viides--32-KYS

7.7.
Almond--Neljäs--24--?
HappyFeet--Toinen--29--TAYS / Poikalupaus
Sas--Toinen--?--TAYS

8.7.
handed--Toinen--33--JS
Alinaa--Kolmas--31--KOS
Alexandra_--Toinen--25--KYS

9.7.
Onnen Keiju--Toinen--29--?

10.7.
Susunasu--Kolmas--26--KYS
Udafina--Esikoinen--30--??
Toivottavasti--Toinen--35--?
Annimiina89--Esikoinen--25--KAKS

11.7.
anNa87--Toinen--27--??
Utuinen--Toinen--25--JS
Aurinko86--Esikoinen--28--TYKS

12.7.
Hanna-Maria88--??--??--??
Pihlanen--Toinen--29--K-HKS/ tyttölupaus
Ellistiina--Kolmas--36--?
ipna--Kolmas--35--PS/ Poikalupaus

13.7.
Minnimys--Esikoinen--25--KOS
Tabasco1--Esikoinen--27--KOS
samour_--Esikoinen--30--JS

14.7.
Nemmee--Esikoinen--22--TYKS
Lumilin--Esikoinen--25--TYKS

15.7.
Saratin--Toinen--29--KOS
jenko--Ensimmäinen--26--JS

16.7.
Minnie82--Toinen--32--PKKS
Hilirimpsu--Toinen--26--KOS

17.7.
Salla07--Neljäs--28--KSKS/Poikalupaus
Syysihme--Toinen--38--VKS

18.7.
Zzara--Toinen--25--??
Angelica--Toinen--30--KOS

19.7.
Zeni--Neljäs--30--PHKS/ Tyttölupaus
Aatoel--Kolmas--??--KOS
Pajunkissa-85--Kolmas--29--??/ tyttölupaus
inppa--Esikoinen--24--OYS
Tammikuinen--?--30--PHKS

20.7.
Säihkiss--Esikoinen--35--PHKS/ Tyttölupaus
Nohmu--30--Esikoinen--TYKS
Rompe--Esikoinen--25--KOS
Aatoel--Kolmas--34--KOS/NKL
Terhitär --Esikoinen --32--KOS /Poikalupaus

21.7.
An79--Kolmas--35--SATKS / poikalupaus
littlelion--Toinen--29--MKS/ poikalupaus
Lapanen85--Toinen--29--KYS/ poikalupaus

22.7.
Mariiii--Esikoinen--24--??
SalVe--Kolmas--31--KOS
Tinttamariina77--Viides--37--TAYS

23.7.
{Anskutin}--Toinen--31--TAYS

24.7.
Piatu--Esikoinen--28--LKS/ tyttölupaus

25.7.
UmmIman--Esikoinen--29--Ulkomailla

26.7.
Laakeri92--Toinen--22--K-PKS
Janke--Kolmas--?--JS

27.7.
Hiitu--Esikoinen--21--KOS
Marya--Kolmas--30--SEKS
Ninuka--Esikoinen--36--?

28.7.
Cassis--Esikoinen--31--LKS
Illusia83--Esikoinen--31--HYS
*Tiuhti*--Esikoinen--26--KOKS
Muumimammutti--Viides--37--KPKS*
-kata--Esikoinen--??--??

29.7.
Tiha--Esikoinen--25--KYS
Yemi--Esikoinen--20--?
Pikkumyy88--Toinen--26--JS

30.7.
Smaise--Neljäs--36--?

31.7.
Sohvi--Neljäs--37--KOS
mrs.k--Esikoinen--26--?

1.8.
astrea--Esikoinen--33--SeKS



Surun kokeneet
Nalle Luppis
Veera_M
VeraS
Riinanen
Frustiina
Vauvahaaveilija87


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

VANHAT PINOT:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...emasut-2015-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...5-joulukuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...5-tammikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2436276-heinakuun-hellemasut-15-helmikuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Tässäpä uusi pino. Vimpeli että meinaa olla hankalaa tällä tabletilla tää touhu. Mutta täysversioon kun siirryin ni sain maalattua edes punaisella, mutta kuvaa en ole vielä onnistunut lisäämään. Täytyy illalla pyytää teknistä tukea mieheltä :D. Päivittelen tän kuukauden jos vuan passaa kaekille? =)

Puhelimella siis onnistuu tekstin maalaus kun vaihtaa mobiiliversiosta täysversioon ;). Nyt sen itekin vasta tajusin.

Laittakaa jos vaan onnistutte, niin punaisella, korostetusti tai ISOILLA kirjaimilla Päivityspyynnöt niin ei mänis ohi.
 
  • Tykkää
Reactions: {Anskutin}
Susunasu Eiks olekin helpompaa ja saa noita hymiöitä paukuttaa laittaa :D
Olo sellanen kiristävä tuolla alamahalla. Painetta koko ajan ja välillä supistaa, välillä kipeemmin mut pääasiassa sellasia että hyvin kestän. Pitää huomenna kysellä neuvolassa ottaako joku sen bakteeriviljelyn tuolta ja ehkä lääkärille? Täällä on lomat päällä ni voi se äitiysneuvolan lääkäri olla lomalla kyllä.. mutta en minä mihinkään lenkille kykene. Ihan tässä kotona ruoanlaitto ja ton pikku neidin hoitaminen riittää. Supistelut tulee myös ihan levossa. Aika kipeetä kyllä tekee välillä.. :( Mutta tällasia nää mun raskaudet järjestään ovat olleet. Pitää vaan koittaa huilata mutta ei se helppoa ole ja varsinkin kun lapsetkin lomalla mutta mies töissä niin pakko kyetä liikkumaan.

Nelli&Timpsu 21+6
 
nelHM Toivottavasti sun olo helpottuis =) Onneks huomenna on jo maanantai ja pääset käymään neuvolassa.

Nyt mennään jo maaliskuussa, jei! Väsyttää kun päikkärit jäi väliin kun oltiin miehen kans lapsenvahteina ja just tultiin kotiin. Eipä tänne mitään tavallisesta poikkeavaa. jalkakivut jatkuu ja välillä nipistelee tuolta alhaalta, nivus ja ympäriakselilta.

StaRR 22+4
 
"Lumilin"
Moikka kaikille pitkästä aikaa! Ja hyvää alkavaa maaliskuuta, ollaan jo pitkällä :) Ymmärrän täysin vaikeuden liittyen padin ja kännykän kanssa keskusteluun. Siksipä mullakin on jäänyt keskustelu kun en yksinkertaisesti pelitä noiden laitteiden kanssa yksiin, nyt kun ei ole ollut pariin kuukauteen läppäri käytössä.

Täällä on kaikki hienosti! Liikkeitä olen tuntenut jo pitkään ja pikkuisen liikkeet ovat ajoittain nähtävissäkin. Taitaa olla istukkani hyvinkin takana kun näin on. Sain pienen kauhistuskohtauksen kun makoillessani selälläni ennen nukkumaan menoa vatsani tuli täysin toispuoleiseksi, ihan kuin joku alien olisi siellä myllännyt :`D Mieskin luonnollisesti tunsi silloin potkut. Tämä alkoi 19+0, sitä ennen olin parisen viikkoa tuntenut hentoja liikkeitä. Siitä lähtien vatsassani on eletty täysin omaa elämää. Välillä vatsa aaltoilee ja tuntuu, että sieltä milloin mikäkin "paise" nousee. Olen kyllä kovin ihmeissäni, että miten näin voi olla nyt jo. Onko muilla kokemuksia näin aikaisista ulospäin näkyvistä liikkeistä?

Rakenneultra olisi keskiviikkona edessä. Voi kun sitä on odotettukin!

Noista issiassäryistä... Mullakin niitä on ajoittain ollut. Oli niin voimakkaita kipuja yhtenä päivänä, että kykenin työpäivän jälkeen vain itkemään koko illan. Missään asennossa ei ollut hyvä ja se säteily sääreen oli jotain järkyttävää. Kuin taikaiskusta se oli seuraavana päivänä pois! Kävely ehdottomasti provosoi oireita. Kuntosaleilua olen pitänyt sopivana liikuntana. Myös jooga on jonkinverran helpottanut oiretta. Epäilen, että se on takalantioperäistä ja liittyy SI-niveleen. Olin jo ostamassa SI-tukivyötä. Kävin testaamassa sitä ja se tuntui heti hyvältä. Päätin kuitenkin lykätä ostopäätöstä, koska kipuja ei juuri silloin ollut ja nyt ne ovat pysyneetkin poissa. Vinkkinä kuitenkin muille, että sen saisi apuvälinelainaamostakin neuvolan/fyssarin lähetteellä.

Ihanasti sujuvaa raskautta kaikille!

Lumilin 21+0
 
Mä oon ihan kyllästyny tähä raskautee. Kokoajan on kipeenä selkä ja kävellessä sattuu toho alamahaan ja seistessä pitempään myös. Saikulla oon ny ollu pari viikkoo ja huomenna pitää jo mennä yhteisajalla pomon kans työterveyteen juttelee työterveyslääkärin ja hoitajan kans ku nii paljo saikkua ollu. Mut eipä mulla mitää asiaa tonne kassa/aspityöhön oo.
Tuleva isosisko pussailee edelleen mahaa kokoajan ja halailee. Kovasti oottelee siis pikkuveljee.

Nimestä tulee vaikee päättää. Ehdotan miehelle aina nimiä ku tulee jossai ohjelmassa tms nii tulee erisävysiä "eitä" jokaisee. No onhan tässä aikaa kyl vielä..

Äippäpakkausta ei oteta eikä otettu esikostakaa. Ostetaa turvakaukalo sillä rahalla sit. Verkkokaupassa oli brio primo kaukalo telakalla 150e nii vois sen hommata.

HappyFeet 21+5
 
Lumilin Kiva kuulla sinustakin =). Noista liikkeistä.. mullakin ne alkoi ihan kerrasta sit kunnolla näkymään ja tuntumaan. Istukka kyllä täysin vauvan edessä mutta nykyään ei haittaa sekään. Varmasti jos takaseinässä niin en yhtään ihmettele.

HappyFeet Niin tavoitan noi sun fiilikset. Ite en vielä ole kyllästynyt tähän mutta kyllä joka raskaudessa ollu niin vaikeeta ja saikulle joutunu rv22 tienoilla ja takasi paluuta ei ole ollut. Sama se nytkii on tosin saikkua en voi saada kun kotona olen. Vaikka tuo maha on ihana ja raskaus on ihanaa aikaa ja olen onnellinen jos vaan vauva voi hyvin ja syntyisi terveenä, silti ei voi välillä vähätellä sitä omaa tuskaansa supistelujen ja kipujen kanssa. Mulle tarjottu kahdesti jo loppu raskaudessa rv30 jälkeen "lataamopaikkaa" synnärillä esim. yhdeksi yöksi. . Että antasivat kunnon dropit jotta nukkusin ja vauvan vointia pystys siellä samalla seuraamaan kun lääkitään. Kolmosen odotuksessa kävinkin makaamassa yhden yön seudun siellä. Nyt ihan hirvittää miksi tää elo vielä menee.. sit ku me ei just saada lastenhoito apua.. kun ei näitä hoida kukaan koskaan edes omassa rentoutumis mielessä :(. Huoh.. ja tuntuu että ei ole oikeutettu valittamaan kenellekkään vaivoistaan ilman huonoa omatuntoa. . Koska tätähän tässä on haluttu taas. Onneksi täällä voi niitä huonojakin fiiliksiä kirjottaa ilman että heti tuomitaan.
 
HappyFeet Vähän samat fiilikset tuon kyllästymisen suhteen täällä. Vähän väliä kolottaa mitä ihmeellisimpiä paikkoja ja kauheesti kaikkia rajoituksia yms. Lenkillä oon kans yrittänyt käydä mut tänäänkin sanoin kävellessä miehelle et tulee ahdistava olo ja välillä vaikee hengittää ja hengästyy vaikkei olis kuin suoraa tietä. Mä en ole sisäistänyt sitä miten tää vois olla kenenkään mielestä ihanaa aikaa, ei mun mielestä ainakaan, mut kiva jos joku nauttii :D Just miehelle tokaisin et synnytyksen jälkeen kunnon ehkäisy päälle mulle koska eiköhän tää riitä vähäks aikaa. Tuntuu et oon melkein kokonaan eri ihminen nyt raskaana, huumorintajut niin sanotusti vähissä. Tottakai on ihanaa saada meille ikioma vauva mut joku muu vois hoitaa tän odotuspuolen. Mut kyllä tän jaksaa kun tietää et palkinto odottaa lopussa. Mut silti, sais olla jo kesä. Toivottavasti vauva pysyy vielä masussa kuitenkin pitkään =)

Mä odotan et alkais tuntumaan liikkeet vahvempina ja niinhän se tulee tapahtumaankin kun vauva koko ajan kasvaa ja vahvistuu. Joka päivä olen jotain tuntenut mut ois kiva et mieskin pääsis tuntemaan. Ja kunnon potkuja siis odotellessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Terhitär
"Lumilin"
Ajattelen niin, että raskauteen saa ja pitää kuulua kaikenlaiset tunteet. Puhutaan niin isoista asioista niin fyysisellä kuin henkisellä puolellakin. Varmasti itsekukin ymmärtää, että jos on kipuja viikkokausia ei mieliala jaksa pysyä ihan niin korkealla kuin kaunistelluissa elokuvissa ;) Elokuvista puheenolleen huomenna tuleekin neloselta joku raskaushömppäelokuva. Pitänee katsoa. Mutta niin tsemppiä HappyFeet ja toivottavasti palaverissa saadaan jokin sinulle sopiva ratkaisu aikaiseksi.

nelHM, En muista, että istukasta olisi ollut aiemmassa ultrassa puhetta. Oma epäilykseni olisi liikkeistä päätellen, että istukka saattaisi olla edessä. Keskiviikkona pitääkin tiedustella sitäkin asiaa :)

Höpötän nyt kaikki asiat kerralla kun ei tiedä koska taas saan aikaiseksi tulla tänne :D Tuolla aikaisemmassa ketjussa oli puhetta radista. Mun paastoarvo oli 5,4 eli raskausdiabetesta täälläkin sairastetaan. Muut arvot sokerirasituksessa oli priimat. Kävin neuvolassa kuuntelmassa ruokavaliohoitoon liittyvät löpinät. Juuri mitään spesifejä ohjeita en saanut muuta kuin "syö säännöllisesti". Tietty muutaman vihkosen sain mukaan, mutta muuten en ole kyllä viisaampi hoidon suhteen. Tästä syystä jatkoin syömistä entiseen malliin, sillä syön terveellisesti muutenkin. Työpäivinä tulee syötyä kaksi lämmintä ateriaa, joten nyt ainoa muutos, jonka tein oli se, että pyrin syömään vapaapäivinäkin sen kaksi lämmintä ateriaa. Verensokereita tuli mitata kahden viikon ajan 4x/päivässä kolmesti viikossa. Arvot olivat seuranta-ajan täysin kunnossa. Soitin terkkarille, että miten jatkossa, niin mittaukset sai vähentää kahteen päivään viikossa. Terkkarin vastaanotto oli aika mielenkiintoinen, sillä hänen ensimmäinen kysymyksensä koski sitä, että puristelenko kudosnestettä veritippaan. Hän myös kovasti muistutti, että se ei tarkoita, etteikö verensokeriarvot tästä tulisi nousemaan, koska tämä raskausdiabetes nyt kerta on todettu. Olen melko huono raskausdiabeetikko, koska syön silloin tällöin herkkuja (kontrolloin kyllä sokereita näiden jälkeen) terveellisten ruokailujen lisäksi, mutta koska ne herkut eivät ole tehneet mitään verensokereille, olen oman mielenterveyteni vuoksi päättänyt ottaa rennosti niin kauan kuin verensokeriarvoissa ei ole muutoksia. Eri asia olisi jos lappaisin herkkuja viikottain ja kaksin käsin. Toki huomaan vaihteluita verensokereissa viitearvojen sisällä. Jos syön aamulla hiilareita kohtuullisesti ja olen kotona seuraavaan mittaukseen on arvot tavallista korkeampia. Usein kotona ollessani syön siis vähähiilihydraattisemman aamupalan. Puuro on ihana jättää iltaan ja näyttänyt pysyvän paastoarvotkin oikein kunnossa. Itse paastoan milloin minkäkin ajan. Yöunet ovat väliä 8-12 tuntia, eikä niillä ole ollut vaikutusta paastoarvoon. On vaikea ymmärtää, miten yksi korkea arvo saa tällaisen "härdellin" aikaiseksi. Toki olen iloinen, että minusta ja vauvasta pidetään huoli, mutta silti herättää ristiriitaisia ajatuksia. Erityisesti th:n palopuheiden jälkeen tuli aika ikävä fiilis, kun olisin kaivannut erihenkistä kannustusta. Ravintolisistä olen diabetesta silmällä pitäen käyttänyt kalaöljykapseleita, d-vitamiinia neuvolan suositusta suuremmalla annoksella sekä magnesiumia. Tsemppiä kaikille raskausdiabeetikoille! Toivotaan, että jokainen löytää itselleen sopivan ruokavalion, jolla sokerit pysyy kurissa. Ja myös tietysti sopivan insuliiniannoksen, jos siihen on päädytty.
 
  • Tykkää
Reactions: Terhitär
Jokainen meistä on mun mielestä oikeutettu fiiliksiinsä raskautensa suhteen ja täällä nimenomaan saa purnata oloaan. Saa nähdä kyllästynkö itse jossain vaiheessa tähän raskauteen ennen tuota heinäkuuta...nyt vaan nautin, vaikka iskiaskipu vaivaakin päivittäin enemmän tai vähemmän ja välillä tohon toiseen jalkaan tulee niin viiltävä kipu, että ei meinaa jalka ottaa alle ja pääsee ruma sana, mutta ei oo ollenkaan niin paha kuin ekassa ja toisessa raskaudessa, koska nyt ei ole ylipainoa, kuten silloin ja sehän pahentaa tilannetta ja asettaa entistä enemmän painetta tuonne hermoon, minkä tekee jo pelkkä kohtukin.
Tää jää meidän viimeiseksi, joten pyrin suhtautumaan positiivisesti asioihin ja olemaan onnellinen tästä raskausmahasta ja ihanista liikkeistä, jotka jo koko perhe on tuntenut ja nähnytkin :heart: poikakin ihmetteli tässä yksi ilta, että "miksi äiti sun maha taas hyppii" :p sitä järkyttävää kärsimättömyyttäkään ei ole onneksi vielä näkynyt mikä on ollut kahdella aiemmalla kerralla ja aika varhaisesta vaiheesta asti mukana.
 
Hei pitkästä aikaa!

Kiva lukea kuulumisianne vaikka itse kuulunkin tähän harvemmin kirjoittelevaan sakkiin.. Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille ja Minnimys voimia tulosten odotteluun. Muista että todennäköisyydet ovat sen puolella, että kaikki on kuitenkin hyvin!

Liikkeistä... Täällä meni tosiaan se "perhosensiipivaihe" ihan ohi ja 17+0 alkoi tuntua hyvin selkeät napakat liikkeet. Nyt 20+0 liikkeitä tuntuu jo pitkin päivää istuessa ja seistessäkin eikä pelkästään iltaisin selällään maatessa. Lumilin, täällä myös havaittavissa samaa, että yhtäkkiä maha muuttaa muotoaan ja toiselle puolelle nousee kunnon möykky. Tämän toki huomaa vain selällään. Istukka mulla on takana ja hoikka olen eli nämä varmaan vaikuttaa.

Oltiin viime viikko kaukana lämpimässä ja lennot meni kyllä yllättävän hyvin. Vähän jännitin 11-12h lentoja mut ei mitään ongelmaa. Jalatkaan ei turvonneet koneessa hyvien tukisukkien ansiosta mutta paikanpäällä kuumuus sitten turvottikin nilkat ja jalkaterät melkoisiksi. Muutaman viikon päästä vielä yksi Euroopan reissu ja sinne lähden nyt hyvillä mielin kun tää pitkä matka meni näin hyvin. Oltiin siis Thaimaassa ja hierojalla käydessä semmoinen vanhempi naishieroja kysyi tiedänkö kumpi tulee ja vastasin, että en tiedä mutta tuntuu kovasti tytöltä. Hän sitten siihen vastasi että yes girl, no boy. Näkee kuulemma kasvoista :) Saapa nähdä pitääkö paikkansa, toivottavasti torstaina selviää ultrassa. Sama nainen myös kertoi vatsaani koskematta, että vauvan pää on vasemmalla ja jalat oikealla ja tosiaan oikealle se on jo pitkään potkinut joten se meni kyllä ihan oikein. Tosin nyt viikonlopun aikana mahassa on käynyt semmoinen mylläys että en tiedä miten päin siellä tällä hetkellä asustellaan. Tilaa on kuitenkin vielä tehdä kuperkeikkaa..

Kiitos muuten kaikille rautakokemuksia jakaneille. Olisin halunnut itsekin ostaa niitä nestemäisiä valmisteita mutta niissä rautapitoisuus oli vain 20mg jonka saan jo monivitamiinistakin. Päädyin Obsidaniin ja vatsa ei ole kovin pahasti siihen onneksi reagoinut. Kiitos muuten vinkistä ottaa se yöllä. Ongelma on ollut se, että tulee melkein joka aterialla syötyä/juotua maitotuotteita ja sitten se unohtuu kun ei samalla voi ottaa.

Tsempit kaikille radilaisille! Täällä muutaman viikon päästä ensimmäinen ja ainoa sokerirasitus iän takia. Saa nähdä kuin käy... : /

Mukavaa viikkoa ja mahdollisimman hyviä vointeja kaikille! :)

Säihkiss 20+0
 
Huhhei, kävin hakemassa äsken neuvolasta raskaustodistuksen vaikkei mulla ollut tälle päivälle neuvola-aikaa.. Terv.hoit. oli sit unohtanut lähettää mulle todistuksen viime viikolla joten parempi oli hakea se henk.koht., tiedä muuten miten kauan sitä ois saanut odotella. Oon tehny nimittäin jo Kela:lle hakemuksia ja ne odottaa vaan tuota todistusta. täytynee tänään lähettää se eteenpäin sinne.
Mulle on viime yön aikana tullut karsee niskajäykkyys taas kerran ja päätä on vaikeeta/kivuliasta kääntää toiselle puolelle. Täytyy alkaa taas venyttelemään mut veemäinen vaiva tuo on kun päälle sattuu..
Eipä mulle erikoisia, viime yönä oli kivulias alamahan vihlaisu kun käännyin tai venytin itteeni sängyssä liian nopeeta tai jotain.. aamulla sit oli pakko kuunnella heti dopplerilla ja sieltähän ne sydänäänet napakasti kuului :D

StaRR 22+5
 
Viimeksi muokattu:
Lumilinin kirjoitusta radista komppailen kyllä. Kaverilla oli pari vuotta sitten ollut kans radi ja silloin oli ollut jokin ihan ryhmä naistenklinikalla josta oli saanut hyvin tukea painonhallintaan. Meillä oli vaan se yksi käynti, jossa täti paheksui ja oli ristiriitainen, jonka jälkeen olin vielä hämmentyneempi, hädissäni ja itku silmässä. Nyt olen mittaillut lähinnä paastoarvoa ja aamiaisen jälkeistä arvoa. Ihan on olleet hyvät, ei ole ylittynyt. Paastoarvo on silleen suhteessa korkeampi kuin aterian jälkeen.

Meillä on huomenna aamulla rakenneultra. Olen yllättävän rauhallinen, mutta enköhän ehdi saada jännityshepulin vielä tässä päivän mittaan. :D

Alavatsalla on sellaista paineen tunnetta välillä. Ei silleen haittaa, mutta tuntuu hieman epämiellyttävälle. Eilen oli maha ihan pinkeä kuin ilmapallo johon puhallettaisiin ilmaa. Kaveri ilmeisesti laajentaa asumustaan ja se kiristelee.

Terhitär ja Kaneli 19+6
 
Omanapaisesti pikaisesti. Neuvolassa käyty. Bakteeriviljelyn sain kun pyysin. Muuten ei ottanut kantaa oloihini. Tiedän kuulemma itse jos lääkäriä tarvitsen. Jep. No ite tietysti oloni tiedän, mutta vähän jäi paska fiilis. Klamydianäytehän se otetaan kans aina, sanoin että pyhästä hengestä semmonen ois. Tähän tokas th: sinä et voi tietää mitä miehes tekee :O. Rr oli hyvä ja painoa tullu just niinku muissakin raiskauksissa, +10kg nyt :kieh:. Sf 21cm. Sellaista...

Tuun myöhemmin lisää kommentoimaan!

Nelli&Timpsu POKS 22+0
 
Salla Haluatko että päivitän sulle poikalupauksen? Ja onnea ilmeisesti hyvistä ultrakuulumisista =)

Terhitär Sulle jaksuja odottaa huomista ja tsemppiä ultraan... miten aika voikaa madella kun jotain niin odottaa!

Lumilin Kirjoitit hyvin raskausajasta ja miten se on suuri muutos ei vaan fyysisesti vaan myös psyykkisesti. Hirveesti harmittaa kun oma th on kylmä ku jääpala eikä lähde keskustelemaan asioista eikä eleilläänkään osoita että kiinnostaisi mikään. Mullakin on henkisesti raskaita asioita elämässä meneillään ja hankkiuduinkin niistä psyk.polille ajoissa juttelee.. tämäkään tieto ei hetkauttanut sitä yhtään. Eipä siinä tarviis kun ymmärtäväisesti elehtiä tai sanoa asiaan jotain. Jää todella ikävä fiilis aina kun ei tule kuulluksi. Minusta se on äitiysneuvolan tehtävä myös noiden mittausten lisäksi. Eikö? Sit aina mietin että kaikilla ei ole kykyä, osaamista, tietoa esim.hakea itselleen apua jos sitä tuntuisi tarvitsevan.. siinä jos on itsetunto ja mieliala matalana ja tollasen vastaanotolle menee tarkoituksenaan saada ehkä jotain apua tai edes empatiaa ja ymmärrystä niin ei hyvä heilu :(.
 
Mulle voi päivittää myös poikalupauksen. Kuulemma olisi lääketieteellinen ihme jos se tytöksi vielä muuttuisi ;).

Rakenne ultrassa sain kyllä ihan extra informatiivisen ultrauksen kun oli uusi ultra ja oli jos jonkimoista tyyppiä mukana. Sain tietää kyllä mitä kaikkea katsovatkaan vaikkei mittoja siitä otettaisikaan vaan moni asia katsotaan ihan silmämääräisesti.

Liitoskivut ovat taas tulleet takaisin, vähän aikaa ne oli taas poissa mutta nyt on taas haasteita. Ilmeisesti liikaa touhuamista tai sitten jotain muuta. Liikenteeseen lähtö istumisen jälkeen tuntuu.

nelHM kyllä mun mielestä neuvolan pitäisi reagoida tuollaiseen, pitäähän heidän olla herkkänä muutenkin masennuksien jne. suhteen.

Raskaus kaiken kakkiaan aihuttaa kaikenlaisia mullistuksia. Tämä raskaus on ollut kyllä kaikista 3:sta fyysisesti raskain, hekisesti sitten ihan samaa luokkaa kuin nuo muutkin. Eniten mua vaivaa tämä jatkuva väsymys, ei vaan ehdi nukkumaan niin paljoa kuin pitäisi ja se sitten näkyy. Viikonlopusta lauantai menee täysin mulla toipumiseen työviikosta, sunnuntaina tuntuu taas ihan suhteellisen normaalilta. Ehkä kun kevät tulee ja aurinko lisääntyy auttaa asiaan... toivotaan näin!

ipna 21+1
 
"salla07"
Mun oli pakko päivittää heti kun olin menossa töihin :D päivitä vain, kaveri oli vehkeet pystyssä joka välissä että ei jäänyt :D
Aika pieni tyyppi (muistaakseni isot sisarukset isompia), 320g painoa nyt.
Kohdunsisäsuu ei auennut mahan päältä kun ultrasi, sanoi että varaa neuvolaan aika jos tarvitset sairaslomaa kun kerroin että supistelee. Seuraava neuvola joskus 1.4 tms
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen
Tän kuun loppuun saikkua ja 23. Päivä uus käynti jossa jatketaan tarpeen mukaan sit äippälomaan asti.*

Mulla on niitä rytmihäiriöitä tullu aiemmin mut ku lopetin kokiksen juomisen nii ei juurikaan oo tullu. No eilen join mäkin aterian yhteydessä kokislightin nii tänää _vieläki_ tulee taas rytmihäiriöitä!! Ei vissii kannata juoda yhtää enää :D

Kova flunssa iskeny ja nenä ihan tukossa ja yskä on pistänyt kurkun raastinraudaksi...

HappyFeet 21+6
 
EX4
Hyvää maaliskuuta kaikille!

Tsempit taas kaikille tarvitseville!

Viikko taas vierähtäny, työn merkeissä, lasten harrastuksissa ja kokouksissa. Raskaus onneksi etenee hyvin! :)
Masu ei kauheesti ole kasvanut. Että edelleen simmonen tasa pyöreä "turvotus"masu. Sellainen että tiukkojen vaatteiden kanssa näkyy. Ihmettelen kyllä kun aiemmin ollut isompi, mutta ei haittaa yhtää kun työ käy helpommin kun masu ei ole iso.

Kivut ei kyllä ole. Varmaan kun painoa ei ole tullut vielä paljoa ja masu ei ole iso. Mutta liitos- ja selkäkipuja olen pystynyt hallitsemaan joogalla, venyttelyillä, tarvittaessa lääkkeellä ja tukivyöllä aiemmissa raskauksissa. Nyt on ollut ihan hyvä vointi.

Viikko taas menee samalla lailla, viikonloppuna lähdetään Tampereelle ajamaan pikkuserkun häihin, vähän erilaista siis ja ollaan siellä sitte iha perjantai illasta sunnuntai iltaa, käydää kattomassa vähä Tamperetta :)


Hyviä vointeja kaikille viikkoon!

Ex4 ja Eppu 22+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen
Huomenta =)
Olis niin aamulla väsyttänyt mut niin piti raahautua labraan verikokeisiin kun ylihuomenna on äitipolille aika niin ne halus pitkäaikasta sokeria yms. ottaa ennen käyntiä. Taas. Hyppään varmaan ennen jokaista äippäpolikäyntiä tuolla labrassa jota inhoon sydämeni pohjasta |O
En oo viikkoihin enää oksennellut mut tänä aamuna aamupalan jälkeen ja just kun olin saanut hampaat pestyä niin oksensin kylppärin lavuaariin niin et se meni tukkoon ( onneks mies rassas sen sit auki koska ois voinu laatotus jatkua jos olisin joutunu sinne sorkkimaan ) ja sit sain siirryttyä vessanpöntölle loput oksennukset latomaan. Tuli kyllä ihan puskista mut adios aamupala.
Nyt jotenkin heikko olo, pitäs levätä varmaan vähän ja sit syödä jotain uudestaan..

StaRR 22+6
 
Äsken tulin juuri toimistolle rakenneultrasta. :) Kanelilla oli kaikki hyvin, löytyi kaikki tarpeellinen: vatsalaukku, munuaisia kaksi, keskiviiva aivoista katkeamattomana, selkäranka, kylkiluut, sydämen kammiot ja suonitus yms. Poikaa lupaili vahvasti. :) :) Kaneli nyökytteli myöntävästi jollekkin jota juteltiin siinä ja ultraajaa nauratti.

Reisiluun pituus oli huimat 3cm. :D Pikkiriikkinen on hän vielä, vaikka sen kokoinen kuin tuossa vaiheessa pitää. Ru:n kuvista sai vielä huonommin selvää kuin ekasta ultrasta, kun anturi oli pieni ja vauva siihen nähden iso. Näkyi siis osasia kerrallaan ja ultraaja hyvin selitti mitä missäkin on, mutta en mä siitä ainakaan ymmärtänyt. Ammattitaitoa vaatii ehdottomasti tuollainen!

Mä purskahdin ilosta itkuun kun oltiin päästy kättäriltä ulos, mies höpötti jotain automaattiovista ja Dacia-merkkisistä autoista. :D

Mulle voi päivittää: Terhitär-32vee-Eka-KOS-la20.7.-poikalupaus :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen
"Klamydianäytehän se otetaan kans aina, sanoin että pyhästä hengestä semmonen ois. Tähän tokas th: sinä et voi tietää mitä miehes tekee"
On sulle sattunut kohtalaisen epäammatillinen terkkatäti!!! Kaikenlaisia sitä onkin. Ja aattelen kyllä, että kun olet itse kuitenkin hänen luokseen hakeutunut niin kyllä hänellä on se harkintakyky kans oltava että tarvitseeko lääkäriä vai ei...Kyllä asiakkaan huoli on otettava vakavasti.

Täällä ei omassa navassa erikoisempia. Olotilat hyvät, liikuntaa on nyt joutunut vähentämään issiaksen takia työpäiviltä reippaasti pois, mutta sitten vapaapäivinä otetaan takaisin =) Pikku lenkin kykenee tekemään ennen iltavuoroa, mutta aamuvuoron jälkeen ei isosti lenkkeilemään enää pysty. Hiihtäminen ja lumikenkäily tuntuvat huomattavasti kävelyä miellyttävämmiltä nyt.

Vauveli potkii jo voimakkaasti ja kohtu tuntuu kasvavan vauhdilla ja liekkö osaksi tuohon kasvuun liittyviä nämä supistelutkin. Raskaana olo kyllästyttää hetkittäin esimerkiksi silloin kun pitäisi kumarrella paljon ja tuntuu keskivartalolla olevan "jotain" ylimääräistä joka pistää hengästymään. Silloin myös kun nukkuessa oikean asennon löytäminen on hyvin hankalaa ja unet ovat katkonaisia. Muuten niin hyvä mieli kasvavasta mahasta ja potkivasta ja muljahtelevasta pikkuisesta. Muista ekan lapsen syntymän jälkeen jääneeni sen liikkeitä mahassa ikävöimään vaikka muuten oli ihan valmis jo saamaan sen pihalle jo.
 

Yhteistyössä