~ Lokakuun lapsoset -15 ~ *Maaliskuu*





01.10.
Sofinella


02.10.
niinaj91, toinen, JKL


03.10.


04.10.
Pakki, toinen
kalabaliikki, neljäs
taaperotx5, kuudes, 32v. TAYS
Ekavekara**
Ekv


05.10.
Kerttujulia
Hollannikas83, toinen, ulkomailla (mahd. kotisyn.)
Muftikka, toinen, 26v. VKS/ SATKS


06.10.
miramarianna, toinen
Aplari, toinen
merivellamo, viides, 37v. TAYS
ZiiliZeija, neljäs, 28v. SAS


07.10.
Murmelsson, ensimmäinen, 26v.
Sarah77, kahdeksas, 38v.


08.10.
_Lilja_
Nenevaan, toinen, 33v.
Suffeli-81, viides, 33v. OYS


09.10.
viipulainen, kolmas (1.yht), 28v. KOS


10.10.
Josbe
susa123, neljäs
Sonay, kolmas, 30v.
Tuikku13, toinen, 29v.


11.10.
Tuutikkis, ensimmäinen, 22v.


12.10.
Beyond, ensimmäinen, 23v.


13.10.
Sofina, kolmas
ansku.ansku
Henu7, toinen, 26v.


14.10.
Kosmo, toinen, 30v.


15.10.
tsikilii, ensimmäinen, 24v.
Jansson, toinen, Lohja
"Sande", toinen, Jorvi, 22v.


16.10.
Unnaunna, kolmas
nanniska, ensimmäinen, 22v.


17.10.
Suvitar89, toinen, JS


18.10.
Mamina, kolmas, 29v.
Talviuninen, toinen
Birdiie, toinen, 26v.


19.10.
Nannaa, toinen, 21v.
Lila*, toinen


20.10.
HaaveissaPulla, kolmas
EukkoI, ensimmäinen, 23v. K-PKS
Adii, toinen, 21v.


21.10.
Eeva89, ensimmäinen


22.10.
*metsätähti*, toinen, 27v. OYS
Marmosetti, toinen, 35v. TYKS


23.10.
Leenu84, neljäs, 30v. KYS


24.10.
Nutturuu, toinen (1.yht), 35v. PKKS
ilutiak, toinen (1.yht), 28v.


25.10.
M4ria, toinen (?)
Pimu83, kolmas
Carnevalkeksi, kolmas, 29v.


26.10.
Ipi_85


27.10.
Elohiiri82, kolmas, 33v. JS
He.Ti, kolmas, 29v. OYS


28.10.
Hertta2015, ensimmäinen
Hissuli


29.10.
citrus86, toinen


30.10.
haasu, toinen
Nokke, kolmas


31.10.


......






Päivityspyynnöt punaisella, kiitos :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mamina
Kiitos ziilizeija uudesta ketjusta :)

Ensimmäinen neuvola nyt käytynä, ja oli ihan mukava kokemus.
Kovasti lukemista jä täytettäviä lappusia sain mukaani ;)
Uusia aikoja, verikokeisiin, ultraan, lääkärille, ja sokerirasitukseen tuli myös.
Heittipä tuo neuvolan"täti" kaksos epäilynkin peliin.. kuulemma jännittää mun puolesta montako tulokasta ultrassa sitten näkyykään :D
Sain hiukan mielenrauhaa, ja kyllä tämäkin etappi tuntuu iskostavan raskaus-ajatusta enempi todentuntuisemmaksi <3
Nyt pitää vaan odotella pari viikkoa että pääsee ultraan :)

Suffeli&papunen 9+0
 
Suffeli miten sulle tuosta sokerirasituksesta kerrottiin? Ts. itse en halua siihen rasitukseen mennä, ja tiedän ettei se ole pakollista, olis vaan kiva tietää mitä siellä neuvolassa tosta asiasta tuumataan? :p

Meillä on huomenna edessä koiran lopetus... On ihan kauhea olo siitä, mutta vaihtoehtoja ei ole :( Saa nähdä miten kestän, kun tuntuu velvollisuudelta olla koiran lähellä siinä tilanteessa, se on niin kiintynyt muhun (läheisriippuvainen, eroahdistusta jos en ole paikalla).... :'(

On muuten pahoinvointia ruennu tulemaan vähän väliä, mutta oon myös saanu jonkun flunssan ilmeisesti, kun kurkku kipeä ja kuiva, yskittää ja on heikko olo :O Tiedä sitten, toiv. vaavilla vain kaikki hienosti :heart:

EukkoI ja pieni 7+0 :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta ketjusta :)

PÄIVITYSTÄ LISTAAN: la on neuvolan mukaan 6.10. enkä usko, että se siitä muuttuu.

Eli eka neuvola siis takana; lippua, lappua, verikoetta, pissanäytettä, ultraa... Tästä tää lähtee :) Ihan uskomatonta, että alkoi jo 10. raskausviikko.

Hyviä vointeja kaikille, omassa navassa ei tällä haavaa tän kummempia.


merivellamo 9+0
 
Kiitos paljon uudesta pinkasta!!:heart:

Täällä ollut päänsärkyä koko päivän. Toivon ettei liity hemoglobiinin laskuun, sitä ei vielä eilen neuvolassa tarkistettu, kun syön raskausvitamiinia jossa rautaa on pieni määrä myös. Minulla on yleensä alkanut laskea hemppa rv15 tietämillä ja siihen on liittynyt aina päänsärky.
Ja nyt alkoi huimaus, jokainen nopea liike on nyt nounou.
Etova olo alkaa kuitenkin hieman helpottamaan, mutta muita juttuja tulee tilalle, on tämäkin :D

Ja huomaa kyllä että alkaneet hormoonit hyrrätä ihan satalasissa, huomaan herääväni yöllä milloin mihinkin ääneen, ei kyllä kummastakaan näin aikaisin tuo havahtumis herkkyys ole alkanut todellakaan. On mielettömän kiva herätä siihen, kun näiden pahviseinien läpi kantautuu yläkerran ukon yöllinen vessareissu lorinoineen:headwall::LOL:

Tämän ihmeempää ei tähänkään napaan nyt kuulu tänään. :)
Leppoisaa iltaa kaikille!

Viipulainen ja Hippu 8+4
 
Mä kans skippaan sokerirasituksen. Mulla ei ole mitään riskiä radiin, eikä mulla ole ollut sitä edellisissäkään raskauksissa. Muutama vuosi sitten mulle ei olis sitä edes tehty, suositusten muututtua siltä välttyy vain harva.

Mä oon jaksanut yllättävän hyvin. Mä nukun hyvin enkä ravaa pissalla. Ihmeellisiä asioita, koska edellisissä raskauksissa nukuin tosi huonosti ja juoksin koko ajan pissalla, alusta asti. En ole järkyttävän väsynyt eikä muutenkaan alkuraskaus tunnu raskaalta, ei vaikka oon tällä kertaa ihan yksin vastuussa kaikesta: taloudesta, kodista ja lapsista. Pahoinvointia on, mutta ei niin että tekis toimintakyvyttömäksi. Aika jees.

Aiemmissa raskauksissa olen vihannut raskaana olemista, koska olo on ollut niin kurja koko ajan. Jospa tää viimeinen raskaus nyt korjaisi kaikki kurjat raskausmuistot. :) Muutenkin tää on ollut jotenkin uskomattoman stressitöntä ja mukavaa nyt.

Oon kertonut joillekin ihmisille, töissäkin yhdelle kollegalle. Olin jotenkin ajatellut, että tulee sääliviä katseita ja kommentteja, mutta ihan päinvastoin. On onniteltu ja sanottu, että todellakin mä pystyn tähän ja varmasti pärjään. Ehkä se sitten on niin. Ehkä mä olen ihan pärjäävä ja pystyvä ihminen muidenkin mielestä. :D

-Sofina 8+0
 
ZIILIZEIJA! Kiitos et teit uuden pinkan :) Muokkaatko etusivun listaan vielä viimesen pinkan uudet ilmoittautuneet, siellä oli ainaki hissuli ja beyond ketkä ei listalla vielä ollut.
Käyn melkeen päivittäin lueskelemassa, mut en vaan jaksa näpyttää puhelimella, tietsikalla saa jotenkin kivemmin kirjoteltua.. Tällä vekottimella on tapana aina hypähtää edelliselle sivulle tms ja sit kaikki häviää.

Eilen oli tän raskauden hirvein päivä tähän asti. Särki niskaa ja kallonpohjaa ihan tajuttomasti. Eipä oikein ees särkylääkkeet auttanut. Kittasin vettä tuopeittain, muistan veden juonnin auttaneen muissa raskauksissa päänsärkyyn, mut sekään ei auttanut. Sit tajusin illalla, etten juonu koko päivässä kahvia. Lieneekö ollu särkyjen syynä vierotusoireet vai vain esim huono nukkuma-asento :D Eilinen meni siis sohvalla maatessa. Paha olokin oli kun ei pystyny kunnolla syömään. Tänään onneks sit parempi ja ihan erilainen fiilis :)

Ens viikolla vasta neuvola. Turha aika miusta se eka.. Joutas olla neuvola vasta ekan ultran jälkeen. Varhaisultrassa ei siis käyty, kallista täälläpäin. Ei auta muu kuin ootella :)


Mamina ja mousku 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Liittyisin pinoon mukaan... :)

Odottelen toista lastamme, esikoinen on nyt 1v4kk, pikkutyttönen :) lapsosille tulis lähes tasan 2v ikäeroa, tyttö syntyi 25.10.13 (LA oli 16.10.).

Viikkoja on nyt 7+3 ja ensi maanantaina olis varhaisultra tiedossa.. Jännää :) olot on vähän epätodelliset nyt ja pelottaakin hiukan. Viime viikon olin aika heikossa hapessa kun en saanut syötyä mitään ja heikotti vaan, en kuitenkaan oo oksentanut kertaakaan. Pahoinvointi loppui kuitenkin viikonloppuna kuin seinään, samoilla päivillä kuin esikoisen odotuksessakin. Nyt oon kauheassa flunssassa...

En tiedä miten aktiivisesti tänne loppujen lopuksi tulee kirjoiteltua, meillä on esikoisen faceryhmä edelleen tosi aktiivinen joten vapaa-aika kuluu siellä pitkälti... :) ehkä tässäkin ryhmässä uskaltaudun facebookin puolelle sitten jossain vaiheessa myöhemmin.

LA 17.10. Suvitar89, toinen, JS
 
Tänään on ollut ihan vetämätön päivä, sohva on vetänyt puoleensa. Päivä on tuntunut tosi pitkältä. Ensimmäinen päivä , jolloin on jotakin poikkeavaa raskauteen liittyvää oiretta ollut. Olenkin miettynyt, olenko ollenkaan raskaana kun ei mitään oireta ilmene =).

Hissuli 5+6
 
Uudet lisäilty, hihkaiskaa jos on joku jääny välistä.

Tänään ei jaksais mitään, kaamee päänsärky ja huono-olo, alko eilen illalla jo, oltiin esikoisen kanssa vasta kympiltä kotona estevalmennuksesta, normaalisti mä oisin sillo jo nukkumassa. No tälle päivälle ei ollutkaan mitään ohjelmaa, oon lojuna sohvalla koko aamun. Esikoisella tallin siivousvuoro, annoin vaihtoehdoiks joko siivota joka päivä oman hevosensa karsinan tai sit kaks kertaa viikossa koko tallin, valitsi koko tallin siivoomisen. Ja kyllähän toi keskimmäinenkin siivoaa jo oman poninsa karsinan ja aika usein myös tuon kaikkien yhteisen ponin. Heppahöperyys on periytyvää. Mies vitsaili että ei sitten osteta lisää poneja vaikka vauva tulee :p En mä ajatellukkaa, ajattelin astuttaa tuon tamman...

Huomenna aamulla se eka neuvola. Minkä ihmeen takia otin sen heti aamuun sen ajan, kysynpä vaan.
 
Heip! Tulin kirjottelemaan pikaisesti omia kuulumisia (tai oikeastaan paniikkia) ennen kuin painun iltavuoroon..

Mulla on kamalan ristiriitaiset tunteet olleet tässä monta päivää, kun tuntuu ettei oireita ole "tarpeeksi", lähinnä mua ahdistaa kun ensin mulla oli rinnatkin tosi kosketusarat ja nyt en enää tunne niistä mitään arkuutta.. Mies kyllä sanoo että ne näyttää ja tuntuu erilaisilta, ite en huomaa mitään. Onko muilla käynyt niin, että rinnat ensin kipeät ja sitten heittää pois??? Olen kyllä varsinkin ilta-aikaan kamalan väsynyt ja syödä pitäisi vähän päästä kun muuten tulee heikko ja etova olo.. Eilen illalla sitten olin saada slaakin, kun vessareissulla paperiin tuli pienenpieni vaalea tuhru. Meni siinä sitten yöunetkin kun paniikilla odottelin alkaako kipuilu ja vuoto :ashamed:

Noh, kipuja ei tullut eikä aamulla mitään vuotoakaan, ei edes tuhrua. Tein sitten digitestin joka näytti raskaana 2-3. Ja tässä vaiheessahan sen pitäisi jo näyttää raskaana 3+. Siinä seuraava hermoilun paikka. Mulla pyörii vaan ihan koko ajan päässä että ehkä siellä ei mitään sikiötä olekkaan! :'( Soitin neuvolaan ja sain viikon päähän ajan lääkärille, joka katsoo jollain anturilla onko siellä kohdussa kaikki kotona. Ja jos kaikki on ja menee niin kuin pitää, niin eka neuvola olisi 27.3. Tää on oikeesti ihan tuskaa kun en osaa rauhottua ja nauttia raskaudesta, mitä mä teeeen...

haasu 5+5
 
haasu, mä olin ihan samoilla fiiliksillä vielä viikko sitten. Mullakaan ei juurikaan ollut oireita, rinnat ei kipeät, nännit vain hieman arat ja toi oli sentää mun eka raskausoire. Ja tein viikko sitten myös digin, johon sain tuloksen 2-3, vaikka viikkoja oli jo sen verran että olis pitäny tulla 3+. Mähän soitin myös hätäpäissäni neuvolaan ja sain lähetteen verikokeisiin. Hormooni määrä oli 8550, eli hienosti nousussa. Ja viime la aamusta lähtien on sitten ollut pahoivointia ja kuvotusta, vuorokauden ympäri!
Luulen, että sullakin "oireettomuus" johtuu vielä siitä, että viikkoja vähän. Ja kuule, ehdit vielä katumaan sanomaasi, ettei oo oireita. ;)
Tsemppiä ja uskon että kaikki on hyvin! Vaikka pystyn ihan täysin samaistumaan sun ajatuksiin ja pelkoihin. :hug:

-Unnaunna ja Pätkis 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti vain että juuri näin 7+ viikoilla luetaan että mitä tapahtuu viikolla 8 :)

Muoks. Minunkin piti tehdä tuo tyttö vai poika testi :)
Tyttö oli vastaus. Ja mun veikkaus on kyllä että tyttö :D esikoisesta tämä tunne tuki vasta puolen välin tienoilla että tyttö (ei silloin haluttu etukäteen selvittää ultrassa). Ja tyttöihän se syntyi. Nyt on jotenkin ollut suht alusta asti olo että tyttö :) katsotaan miten käy :D
 
Viimeksi muokattu:
Unnaunna:
Vaun kalenterista katsot aina ns. seuraavaa viikkoa, eli nyt sinulla on viikon 8 loppu menossa, itsellä tänään 8+5 ja luin sieltä nyt viikon 9. Siellä muistaakseni mainitaan aina, että alkio/sikiö on nyt esim. minulla 6 viikon ikäinen. :)

Minäkin katsoin tuon kumpi tulisi ja poikaa povaa, tsekkasin molemmat lapset siinä sivussa ja nappiin meni povaukset kalenterilla :D Saas nähdä :)

Tässä ei tähän hätään muuta ehdi, sisko käymässä poikansa kanssa, pitää palata lukemaan kunnolla illemmalla. :)
 
Hei kaikki kanssaodottajat!

Ihana lukea täältä, kuinka teillä on samoja oireita, niin tietää ettei ole yksin tän pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa. Mä en ole vielä oksentanut, enkä varmaan tule oksentamaan, mutta välillä mietin että pitääkö mennä pöntölle päivystämään, ja varsinkin työmatkalla kun istun junassa on tosi vaikeeta.

Koko ajan on nälkä. Syön n. 3 aamupalaa ennen lounasta, lounaalla on pakko saada paljon hiilareita, muuten ei tuu kunnolla täyteen. Jos sit syön niitä hiilareita niin en jaksa paljoo, heti on maha täynnä, mut sit ihan mitä tahansa syö niin kohta on taas uudelleen nälkä. Kun kotiutuu töistä niin tuntuu että kuolen kohta nälkään. Hedelmiä vedän ihan koko ajan välipalaks, ja illalla pitää syödä ennen nukkumaan menoa, muuten saattaa joutua napostelemaan jotain keskellä yötä. Onneks ei tee makeeta yhtään mieli. Mulle tuli edellisessä raskaudessa 20 kiloa lisää, niin yritän tässä raskaudessa vähän rajottaa tota painonnousua. Viimeks ne kaikki kilot lähti kuitenkin puolessa vuodessa, mutta mistäs sitä tietää miten se pudotus tällä kertaa onnistuu...

Mä oon ottanu äitiyshousut käyttöön jo muutama viikko sitten. Tavalliset kiristi niin paljon, että siitä tuli tosi huono olo. Mulla on sen verran iso pötsi tullu, että en tiiä miten tätä enää kauan peittelis. Vaatekaappi on aika rajallinen, kun ei voi toimistolle tulla huppareissa tms. Mun varmaan on kerrottava pomollekin jo tästä kohtapuoliin, kun vähän hävettää olla täällä pömppömahan kanssa ja leikkiä että mitään ei oo tapahtunut. Työkaverit myös jo olettaa pikkuhiljaa että tässä toinen lapsi on kohta matkalla, kun en oo mitenkään kovin innoissani siirtynyt äitiyslomalta työelämään, ja kaikki on siihen jo ehdotellut, että pitää hankkia toinen niin pääset taas lomalle.

Ite oon kertonu tasan kahdelle ihmiselle raskaudesta. Miehelle, ja eräälle tutulle jonka kanssa satuin jakamaan hotellihuoneen matkalla. Mies on kertonut omalle perheelleen, minun äitille, minun serkulle ja haluis harmaan kertoa kaikille muillekin jos en rauhottelis sitä.

Mulle vois laittaa lasketuks ajaks 10.10 (netin laskurin mukaan), olen 29-vuotias ja toinen lapsi.

Tuikku ja kookos
 
Tuikku mä taidan olla vähän kateellinen sun ruokahalulle :)
Mulle ei maistu mikään. Syön pelkkää viiliä päivät pitkät. Oksennan jos syön ja oksennan jos en syö.
Ajatus ruuasta ällöttää ja toisaalta taas olisi niin ihanaa, kun voisi syödä kunnolla jotain,
Olokin voisi parantua, jos söis kunnolla välillä, muttakun mitään ei saa kurkusta alas..

Muuten ihan hyvät fiilikset, ajattelen joka päivä, että taas ollaan askeleen lähempänä parempia oloja jolloin voi alkaa nauttia raskaudesta :)
Ja tätähän mä olen niin monta vuotta toivonut :D

Mullakin alkoi tänään jo yhdeksäs raskausviikko ja olen ollutkin koko päivän vähän ristiriitaisissa tunnelmissa, mun kahdessa edellisessä raskaudessä sikiön kehitys oli loppunut raskausviikon 9 aikana..
Ekalla kerrallahan se huomattiin vasta np-ultrassa ja tokalla kerralla osasin vaatia jo ultraa aikaisemmin, kun oireet taas loppuivat kuin seinään.
Eli siinä mielessä saan olla kiitollinen, että on oireita jotka toivottavasti jatkuu vielä pitkään!

Onko muilla ilmavaivoja ? Siis mulla on välillä ihan kamalat ja olen sellaisessa työssä, ettei siellä kauheesti voi alkaa päästeleen ilmoja pihalle ja sitten työpäivän päätteeksi maha on ihan kivikova ja turvoksissa ja kipeä :(
Oiskohan siihen mitään poppakonsteja millä ne vois välttää?

Mun työhousutkin alkaa kiristää, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi ostettua mistään uusia. Olin ajatellut odottaa sinne 12vk saakka, mutta täytyy varmaan harkita kauppaan menoa jo ennen sitä..

Kosmo ja papu 8+0
 
Ääää voi hemmetti tätä puhelimella kirjoittelua, jotain mainosta vahingossa kun painaa nii katosi koko teksti...

Mulla tänään taas hirveä pahoinvointi, aamulla oksensin jo heti kun olin vähän saanut vettä juotua, samoin töistä tullessa, käytin koiraa lenkillä niin siellä jo yökin.. Vissiin maha päässyt liian tyhjäksi, se on paha! Töissä pärjää kun mussuttaa omenalohkoja ja pähkinöitä, toimistotyössä niin voi syöpötellä :D Ennen lounasta taas yökötti, mutta syömällä tuli parempi olo. Mulla kans tosi huonosti menee kunnon ruokaa, hedelmiä ja salaattia, jugurttia ja mehukeittoja lähinnä saisi syötyä. Jotain sentään! Mulla ei vaivaa housujen puristamisesta, oon sen verran laihtunu että lempparifarkut roikkuu päällä... No eiköhän asia tässä jossain vaiheessa 'korjaannu'. Tosin mulla kans turvottaa ihan kamalasti, silloin tuntuu että kaikki housut on liikaa. Mulla samat fiilikset kuin Kosmolla, joka päivä töiden jälkeen maha on täynnä ilmaa, kova ja tosi kipeä :( Lisäksi kun vielä närästää kauheasti, niin yritä sitten jotain järkevää töiden jälkeen syödä..

Sisko tuli talvilomallaan opiskelukaupungista kotiin, mukava hänen kanssa oloja ja fiiliksiä jakaa :) Anopilla lähteny ihan lapasesta, ei muusta puhukaan ja alkoi eilen kutoa pienelle sukkia.. Hieman aikaista mielestäni, en tiedä olenko ilon pilaaja.. ihan kauheasti jo hänenkin puolesta pelottaa mitä ultrassa näkyy tai ei näy :/ Oma äiti pitänyt suunnilleen jalat maassa, vaikka hänkin tietty tosi innoissaan. Äkkiäpä tämä aika mennyt, reilu kaksi viikkoa ultraan. Itselläkin sellainen epäusko edelleen, vaikka oireita on. Mahtaa se olla elämäni suurin helpotus, jos pienen ultrassa näen ja kaikki ok!

Tuutikkis 8+5
 
On kyl niin tuttua tuo puhelimella kirjoittelu, tai sen epäonnistuminen, joskus on vaan muka niin paljon näppärempää olla avaamatta tietokonetta ollenkaan :)

Täällä on aika kauhea olo, mieli on kurjana koiran vuoksi, kova ikävä on ollut siitä asti kun oli poissa :( Päätös oli silti oikea, reppana ansaitsi onnen, ei kurjuutta :flower:

Mutta muutenkin, pientä pahoinvointia on ollu nyt varhaisultran jälkeen päivittäin... Muttei ole onneksi tarvinut oksentaa, vielä... Lisäks nyt on jo neljäs päivä flunssassa, on muuten melko karmeat fiilikset :snotty:

Ruoka ei maistu, alas menee lähinnä voilevät ja hedelmät sekä jäiset marjat =)

Neuvolaankin sain tosiaan ajan, kahden viikon päähän.. Jo nyt puhelimessa motkotti kun en ole syönyt vitamiinia, pitäis kuulemma apteekista hakea raskausmonivitamiinia jossa on lisäks rautaa.. Ostin sit kaupasta ihan tavallista monivitamiinia jossa ei ole A-vitamiinia.. Mulla on ainakin tähänasti ollut liiankin korkea hemoglobiini ja paksu veri, niin en kyllä aio syödä rautaa vain varmuuden vuoksi - etenkin kun paksu veri voi haitata vauvaa (ainakin kiinnittymisvaiheessa - tämä tieto lapsettomuuspuolelta??)
 
EukkoI Jaksamisia :hug:

Eka neuvola takana ja todella hyvä fiilis. Sydänäänetkin kuului. Ajattelin heti tänään soitella ultra-aikaa. Neuvolatäti laitto viikoiks 9+2 ja LA 6.10. ja meinas et voisi olla enemmänkin viikkoja. Mut noi viikot selvii sit tarkkaan ultrassa, enkä mee nt-ultraan ni ei oo niin tarkkaa noi viikot. Meen siihen vaihtoehtoiseen yleiseen ultraan jonka voi suorittaa viikolla 15 asti. Ensi viikolla kipaisen labraan.
 
Nyt sitten tulee oma napainen valitus viesti.

Eilen aamulla alko verinen vuoto joka kuitenkin loppu yhtä nopeesti kuin alkokin. Tästä säikähtäneenä marssin terkkariin josta sain lähetteen Gynen polille. Siellä ultrasivat, mutta löytyi vain raskauspussi, ei alkiota, ei sykettä, ei yhtään mitään. Rv oli siis 6+1. Ja tuomio oli joko tuulimuna tai sitten ovis ollu myöhemmin jonka takia ei alkiota näy. Mitatiin hcg joka oli ekalla mittaus kerralla pari viikkoa sitten 465 ja eilen 22800. Mutta hcg ei kerro sitä onko kyseessä tuulimuna vai ei. Mitään uusinta ultraa eivät tee, vaan ohjeena oli, käyt normaalisti neuvolassa ja sikiö seulonnoissa, mikäli ei mitään runsaanpaa vuotoa ole. Vuotoa ei siis ole lainkaan tullut tuon eilis aamun jälkeen, ei hyytymiä eikä mitään kipuja ole ollut.

Illalla soitin vielä gynen polille, että mitä mieltä ovat tuosta hcg tuloksesta, ja vastaus oli vain että vaikuttaa normaalilta raskaudelta. Yksityiselle meillä ei ole varaa mennä uusinta ultraan. Ja nytkö tästä raskaudesta pitäisi osata nauttia?? Kyllä on tän ja eilisen aikana muutamat itkut tullu itkettyä. Neuvola on 20.3 jolloin viikkoja pitäisi olla 8+3, mutta tuskinpa dopplerilla mitään sydän ääniä vielä silloin kuuluu. Nyt tulee kyllä olemaan niin tuskaiset viikot edessä aina sinne np-ultraan asti.
 
Kiitos Unnaunna kannustavista sanoista :hug: Kyllähän tää ihan oikeesti hölmöä on jännittää ja panikoida, kun asia ei sillä miksikään kummene. Mies yrittää mua jatkuvasti rauhoitella, että kyllä kaikki hyvin menee ja jos ei menekään niin sillekään ei vaan sitten voi mitään.. Ja että sitten vaan uutta yritystä kehiin. Huoh.. Kun odotin esikoista, olin vasta 18 -vuotias tytön hupakko, enkä edes paljoa tiennyt mistään keskenmenoista tai tuulimunista tms. En yksinkertaisesti älynnyt pelätä mitään, olin vain onnellisesti raskaana eikä käynyt mielessäkään että mikään voisi mennä pieleen!

Tänään töistä karkasin tuntia aikaisemmin pois koska mulla oli järjettömän väsynyt ja voimaton olo. En vaan kertakaikkiaan jaksanut olla enää, enkä tehdä mitään. Toki nukuin viimeyön aika huonosti ja aamu töissä oli kamalan kiireinen (olen hoitotyössä) että mistä sitten lie johtunee tämä olotila.. Huomenna käyn vielä aamuvuorossa ja saan sitten peräti yhden vapaapäivän nauttia, ennen kuin menen sunnuntaina taas iltavuoroon. Huomenna illalla miehen kanssa leffaan :heart: välillä muutakin ajateltavaa saa kuin vaan tää raskaus (ellen sitten koko leffan ajankin mieti vaan raskautta)

Mulla on myös kasvanut ruokahalu mielettömästi, ja hiilareita tekee mieli! Tavallisesti syön varsin paljon proteiinipitoista ja kevyttä ruokaa, kanaa, rahkaa, salaatteja jne. nyt voisin mättää pelkkää leipää ja kaikkea mahdollista pullamössöä.. Mulla esikoisen raskaudessa paino nousi sen 20kg ja oon kyllä vakaasti päättänyt että nyt ei noin paljoa nouse!! Mulla kuitenkin tulee liikuttua paljon töissä ja myös vapaa-ajalla joten paino paremmin toivottavasti nyt pysyykin kurissa. Esikoista odottaessa ei elämäni ollut lähellekään niin aktiivista kuin nykyään. Mäkin muuten tein tuon vau.fi testin ja se veikkaili että toinen poika olisi meille tulossa :p

haasu 5+6
 
haasu, sun tekstit on lähes kun mun ajatuksia! Digiä en oo uskaltanu ees tehä vaikka se tuolla kaapissa odottelee... Oireita ei ole juuri mitään, ainoastaan rinnat tuntuu kasvaneilta (eivätkä arista enää niin paljoa kuin pari viikkoa sitten?) ja väsyttää vaan aivan kamalasti. Teen vuorotyötä ja tänään on ainoa vapaa tällä viikolla. Tehokkaasti heräsin aamulla puuhailemaan kaikkea mutta pakko oli ottaa äsken päiväunet. Mitenhän sitä jaksaa taas seuraavat kuusi päivää töissä... Onneks sitten koittaa pidemmät, lähes viikon pituiset vapaat. :)

Sain varattua neuvola-ajan vasta 1.4! Se oli meidän alueella ainoa vapaa aika ennen kun mulla tulee 10 viikkoa täyteen :eek: tuntuu, että tohon on ikuisuus vielä kun olin asennoitunut hieman aiemmin jo käymään neuvolassa.

ja niinaj91, laitoin sulle mun profiilin linkin yv:nä. :)

stua 5+4
 

Yhteistyössä