Kolmatta kuumeilevien kevät/kesä 2014



Sunnuntai 31.8.2014





Mukana kuumeilemassa:

Nimimerkki...........kiertopäivät.......yrityskerta......ikä.......lapset

magie.................kp 24/31..............yk10.............31......-07 ja -08
inskun................kp 24/24...............yk2..............25.......-09 ja -12
Jepulis<3............kp 27/28..............yk7..............31......-09 ja -10
Bebek15.............kp 29/26-32........yk4...............33........-08 ja -09
Vadelmia............kp 50/28-35.........yk7...............28.......-07 ja -10
pillivanilli.............kp 57/30-35.........yk11.............31........-09 ja -12
tikru83.....................?.....................?...................?............?
YrittäjäJ....................?................yritystä 1,5v........?........-02 ja -04



Mukana kuumeilemassa myös:

InkeriIisakki....... kp 24/?..............yk 1/taustailee....26......-08 ja -10
heidip*...............kp 12/28.............taustailee............?........-07 ja -08
Salliina85............kp ?/?................taustailee...........?........?
Niin toivoisin.......kp ?/?................taustailee............?........-10 ja -11
hispu..................kp ?/?................taustailee............?........?
kolmensoppa......kp ?/27.............yk2......................22.......-11 ja -12
Jellybeany..........kp ?/24..............yk3.....................31......-07 ja -08
Mandah..............kp ?/27-30.........yk2......................21.....-12 ja -13
rimata................kp ?/28-30........yk15/taustailee....35......-07 ja -09
Marmeli..............kp ?/28-39.........yk+3v..................30.....-04 ja -05
Ruputti...............kp ?/30..............yk3.....................31......-09 ja -11
majj....................kp ?/28-31..........yk1....................24......-08 ja -11




Plussanneet 2014:

Tammikuu: Koikoi(yk6),Halo(yk3),Bhumi(yk1),Leijona 2014(tjot),Carioca(yk2)

Helmikuu: halli(yk3), Nalle-Puh(tjot),

Maaliskuu: Emma82(yk1), Murunen87(yk2)

Huhtikuu: -

Toukokuu: Mrs-K(yk7), Ondine(yk1), Sateenraikas(yk1), Rouva Kampiakseli(yk5), Pippurihäntä, cherise(yk+1v),

Kesäkuu: Lillitys(yk3), Jörriliini81(yk1), Unto-Helmiina(yk1)

Heinäkuu: Jmia(yk2), Baby3(yk3)

Elokuu: Boomkaa(yk20), pieni toive(yk4), Pikkusirkku(yk3)



Plussanneet 2013:

Tammikuu
Suhveli........................yk 4, Toive Pikkukolmoselle....yk 2
mammu991..................yk 8, Tytymamma.................yk 6
Maana-mamma.............yk 1, Villanen........................yk 1
Helmikuu
helmikoo.......................yk 1, dita..............................yk 5
Viola30.........................yk 2, Aminohappo..................yk 4
Maaliskuu
ViiruP..........................yk 7, Mamimamimami...........yk 3
Huhtikuu
Tafgu..........................yk 1, Kuume84....................yk 5
Klementiini..................yk 1, Linttu.........................yk 3
Catherine....................yk 4, Sanna-M.....................yk 5
EiKahtaIlman3.............yk 5
Toukokuu
Jardin........................yk 2, Viifu..........................yk 1
Vauvahaave...............yk 2
Kesäkuu
Aliila.........................yk12, katrinainen................yk 1
Sydäntähti.................yk 3, sparklingfun...............yk 1
Jonsu123...................yk 1, Cassyput...................yk 1
Heinäkuu
Äitee kahdelle............yk 1, Hätähousu................yk 3
Saraheinä.................yk 1,Anu84......................yk 1
Elokuu
piikru.......................yk 1, Smooth.................?
sweetpearl................yk 1, Äippyli_81…………..yk1
Eltsiira.......................yk3, Mustang79.............yk4
Syyskuu
HyäkkäysVaunu...........yk1, srz......................yk0
OneMore?................yk2
Lokakuu
Orange80................yk2, Alice81............yk1
Marraskuu
Kukki$....................yk2, pillipöllö...............yk1
Mussukka82...........yk1, Ole luonani aina......yk?
Joulukuu
Pink89...................yk2, Kolmiliini...........yk5
Tine.....................yk3, mammuttisi...........yk2
ellul.....................yk1, plussatuulia..........yk5

Päivitykset mielellään näkyvällä värillä. Kiitos!

 
Viimeksi muokattu:
Jopas pieni toive menee aikaa, että pääsee lääkärille. Toivotaan, että vaivan syy selviää kuitenkin tuolloin :)

magie: sinänsä helpottavaa tietää, että en oo ainut joka pohtii tällasia asioita (välillä sitä miettii, että onkohan tää ihan normaalia...) :D

Mites muuten muut tällä palstalla pyörivät;

Onko lapsiluku täynnä tämän jälkeen (mikäli onni lykästää) vai luuletteko kuumeilun jatkuvan vielä neljännen haaveilulla? ;)

Meille riittäisi kolme. Tää sopii myös miehelle, sillä autoa ei tulla vaihtamaan enää isompaan. Eikä mun pääkoppa enää kestäisikään tätä odottamisen vuoristorataa.
Sitä en kyllä vanno, että oonko kymmennen vuoden päästä eri mieltä.. Sittenhän nämä lapset alkaa olla jo niin isoja, ettei niitä mukaan saakaan vaikka haluaisi :LOL:
 
Mä luulen, että meillä on lapsiluku täynnä jos vielä kolmas saadaan...tai ainaki tuntuis tällä hetkellä että tuo kolme olis aika sopiva määrä. Mut en uskalla varmaksi väittää, mieli saattaa joskus vielä muuttua :D
 
Moikka!
Kiva et mukaan mahtuu vielä yks kuumeilija. Ikää 31v ja yritys oli tarkoitus aloittaa huhtikuussa tämän kierron jälkeen mutta kuume sai vallan ja jätettiin pillerit pois 2pvää sitten kesken liuskan ;) En usko et vielä natsaa tässä kierrossa mutta kai se mahdollista on joten vois päivittää yk1 ja kierto on keskivaiheessa kp 16/30. Olo on hieman ärtynyt ja tyhjennysvuotoakin pukkaa. Onko muilla kokemuksia reaktioista heti pillereiden lopetuksen jälkeen ja että milloin ne oikein helpottaa?
 
Hei!

Meillä ois toiveissa saada tyttö, kun nuita poitsuja on jo kaksi kappaletta, niin siihen vaikuttaa sitten tämä meidän lapsiluku :D jos kolmas sattuiskin oleen tyttö, niin sitten olisi varmaankin tässä. Mutta jos kolmaskin on poika, niin mies on suostunut että voidaan yrittää sitten vielä neljättä. Saas nähdä ;) loppujen lopuksi ei mitään väliä kumpaa sukupuolta on, kunhan sujuis kaikki hyvin!

Nyt on ihmeen rento ja hyvä fiilis! Nähtäväksi jää tärppääkö tästä kierrosta..
 
Heips!

Murunen 87 meillä kans kans pojua mutta jostain kumman syystä me ehkä jotenkin toivotaan että meille tulis vielä yks poika niin olis selvät sävelet ja yks sonni lisää tässä laumassa :) Ja toisaalta sitten taas, mikä olisi hienompi oppimiskokemus koko sakille ku tuliskin tyttö. Ei sillä tosiasiassa oo siis väliä tietenkään ja tuli kumpi vain niin meillä ei taida vaikuttaa lapsilukuun. Tuntuu että 3 olis hyvä ja riittävä.

Olis kiva kuulla kommentteja muilta pillereiden poisjättämisestä ja seurauksista sen jälkeen. Nyt olo vähän itellä jo onneksi tasoittunut alkukiukun jälkeen. Tyhjennysvuoto runsastunut hieman myös. Ekan kanssa natsas ekasta kierrosta heti pillereiden jälkeen ja toinen kolmannesta kierrosta (ekasta jossa yritetiin tosissaan ja mietittiin ovispäivää yms). Eipä kannattais ottaa paineita siitä että tämäkin pitäis natsata heti vaikka historia onkin hyvä. Kivat viikonalut kaikille tasapuolisesti!
 
Baby3: Se olisi kyllä helpompaa, jos poika tulisi :D niin vaateiden/tavaroiden suhteen! Jollain tietyllä tavalla olen asennoitunut, että poika tulee ja saadaan yks karju kasvavaan kiekkojoukkueeseen :D mutta nämä on näitä!

Mulla on aika pitkä aika siitä, kun käytin pillereitä. Ennen esikoista olin syönyt n. pari vuotta ja kun päätettiin lopettaa ne, niin ei kauaa mennyt (oiskohan yksi kierto) niin olin jo raskaana, mutta se meni kesken rv6. Vuodosta en muista millaista oli. Raskauksien jälkeen olen käyttänyt vähän aikaa niitä minipillereitä, mutta lopetin varmaan jo kahden kk jälkeen, kun tuntui että vuotaa koko ajan! Sellasta pientä tuhrua. Olen myös huomannut näiden raskauksien jälkeen, jos olen käyttänyt pillereitä, niin olen ollut todella alakuloinen, väsynyt ja hirveän kiukkuinen. Seksihalutkin ihan nollissa. Lopettamisen jälkeen tuntui, kuin olisin ihan uusi ihminen :D en varmaankaan enää jatkossa tule käyttämään mitään pillereitä.

Huh, tulipa sepustus! En tiedä oliko tästä mitään apua ;)
 
Oli kyllä apua Murunen87, kiitos!

Ite oon kans kuullut usealta että sitä on ihan eri ihminen ilman pillereitä ja itekin toivon huomaavani jotain vastaavaa. Esim nuo seksihalut toivoisin löytyvän :)

Kuinka moni tikuttaa ovulaatiota muuten? Itse en ole tohon perehtynyt ollenkaan vaan lähinnä laskennallisesti miettinyt hedelmällisiä päiviä...Ja mitkähän ne mahtavat itsellä tässä kierrossa olla ku pillerit just jätetty pois ja vielä kesken liuskan...voipi mennä jonkun aikaa ennenku löytyy jonkunlainen kiertorytmi. Nyt kuitenkin harrastettu lähipäivinä ku laskennallinen ovulaatio vois olla käsillä. Saapa nähdä. Murusella vissiin kans puolivälissä kierto, onko siellä muistettu pyöriä vällyissä? ;)

Toisaalta ei haittais vaikkei tästä vielä natsaiskaan ku tyttöjen kanssa tulossa laivareissu muutaman viikon päästä :) Rennolla meiningillä mennään ja kuitenkin huomaan päivittäin että vauvan kaipuu on yllättävän iso.
 
Eilen tuli taas peuhattua :D Seksihalut ovat jyllänneet täysillä. Mies on ihan paniikissa, kun käyn suurin piirtein päälle ja hän yleensä on aina se joka tekee aloitteen. Saapahan nyt tottua ;)

Mulla ei ole tarvinnut vielä kertaakaan tuota ovista tikutella. Ollaan aina menty sillä mielellä, että tulee kun tulee! Ymmärrän kyllä niitä joilla se raskautuminen ei tapahdu niin helposti ja varsinkaan jos ei ole säännöllinen kierto, niin vaikeahan sitä on tietää milloin se ovis on!

Jaksamista kaikille yritykseen :)
 
Mullakaan ei oo kokemusta pillereistä, taitaa olla likemmäs viisi vuotta nyt kun jätin ne pois. Toisen lapsen jälkeen söin hetkisen niitä minipillereitä, mutta olin jatkuvasti kiukkunen ja tympääntynyt, välillä ihan raivoissani. Lisäksi siihen vielä stressi siitä, että muistanko ottaa ne joka päivä oikeeseen aikaan. Parani mieli ja kiukkuisuus kaikkos kun lopetin ne :)

Mä ostin just äsken kaupasta paketin noita ovistikkuja ja aattelin niiden kanssa alkaa ihmettelemään tässä muutaman päivän päästä. Ei tuo mun kierto niin hirveen epäsäännöllinen ole, mutta aattelin että kykenee sitten ennustamaan seuraavat menkatkin jos löytyy se ovis. Ei tarvi tehdä monen montaa raskaustestiä ja kohotella turhia toiveita niinku viime kierrossa, kun menkat olikin yhtäkkiä useemman päivän myöhässä. Tähän asti oon vähäsen laskeskellut että millon olis mahollisesti sopivin aika, mutta ei oo tuottanut tulosta kun kuitenki jo yk5 meneillään.
 
Mulla kävi niin, että esikoista aloin odottaan heti seuraavassa kuussa kun pillerit jäi pois. Sen jälkeen (eli n.9 vuoteen) en ole pillereitä käyttänyt, joten jätän muut asiat kommentoimatta. Eivät ole enää niin tuoreessa muistissa...

On ollut tarkoitus tikuttaa ovista, mutta en oo muistanut tilata/ostaa tikkuja. Oireet on kyllä aika vahvat (limat, kivut, jne.) joten helpottaa sen bongaamista. Voisihan niitä kokeilla, jotta saisi varmuuden omiin tuntemuksiin. Toki ollaan aktiivisia ympäri kuukauden ja etenkin noihin aikoihin.

Meiltä löytyy tyttö ja poika, joten mulle passaisi ihan kumpi vaan. Mies sanoi, että tolla sanonnalla manaan kyllä kaksosia tulevaksi - oliskin aika hurjaa, jos sellainen tulis tapahtumaan :D

Muuten, minkä ikäisiä miehiä teiltä löytyy?
Oma mieheni tulee 33 tänä vuonna (ei siis mitenkään erityisen vanha). Hän on itse ollut omasta iästä vähän huolissaan, että vaikuttaako miten lapsen saamiseen. Olen häntä löhduttanut, että aika monet miehet ovat saaneet lapsia vielä vanhuuden kynnyksellä - naisilla tuo raja tulee usein vastaan paljon aiemmin... :D
 
Hei!

Boomkaan kysymykseen: mun mies on 27v :)

mä en tiedä mistä mulle on tullut nyt nämä ajatukset, että kuinkahan sitä oikeesti jaksaa taas raskauden ja uuden vauvan ja kaikki ne muut jutut. Mulla tietenkin vaikuttaa myös nämä kaksi, koska hekin ovat vielä pieniä ja tarvitsevat hoitamista :D on alkanut siis kyllä niin jännittää ja sekin, kun nyt on vihdoinkin päässyt hyvään kuntoon ja jaksaa käydä lenkillä ja jumpalla niin mitenkäs raskaana? Huh..

Mitenkäs muut? Tuliko paljon painoa aikaisemmissa raskauksissa ja oletteko päässeet niistä eroon, vai onko toivo jo heitetty :D niin ja mulla tuli ensimmäisestä 20kg ja toisesta 16kg ja nyt olen paljon laihempi, kuin mitä ennen raskauksia. Löllykkä tosin vielä tuossa eessä!
 
Moro,

Boomkaalle mun mies 34v ja hällä ilmeisen hyvä itsetunto ja vahva usko omiin siemennyskykyihin ;) Onhan tuossa tietenkin todisteena nuo kaksi pojua jotka natsanneet yk1 ja yk3, joten ehkä syystäkin.

Muruselle massaa tuli mulla ekasta jotain 16kg ja tokasta 14kg ja nyt oon puottanut raskauskilot ja vielä vajaa 10kg siitä. ELi aika sama kuvio ku sulla. Vatsanahka mulla semmonen ällön roikkuva myös. Jos tässä natsaa jossain vaiheessa niin tarkoituksena olis yrittää ainakin viettää aiempia raskauksia aktiivisempaa liikuntaelämää pidemmälle asti. Pieni on kuitenkin tosi hyvässä suojassa siellä ja kun liikuntaan oon tottunut niin sitä aion jatkaa. Jospa tulis maltillisesti kiloja ja jaksais paremmin.

Mulla tämä kierto menee varmaan ohi ku lopetin kesken liuskan ja en oo varma ehdinkö ees ovuloida. Kovia alavatsakipuja oli kuitenkin toisella puolella puolivälissä jotka olis voinu meinata ovista muttaku oli sitä tyhjennysvuotoakin kesken kaiken ku jätin pillerit pois jne. Jännittää ootella millon menkat tulee tai kauanko niitä joutuu ootteleen vielä sen jälkeen ku normikierrossa olis pitäny jo tulla. En koe mitään raskausoireita enkä usko että tässä kierrossa vielä natsaa mutta olo on kuitenkin hyvä pillereiden pois jäätyä :) Että jotain hyvää kuitenkin. Mites noilla joilla ovis lähestyy: ootteko valmiina ja eikö tuossa listalla muutamalla olis pitänyt vissiin tulla jo menkat: mikä tilanne teillä?

Keväistä loppuviikkoa kaikille!!
 
MOikka kaikille :wave:ja tervetuloa uusille.

Omaa napaa tähän alkuun heti. Uusi kierto vissiin räpsähti taas käyntiin.. Vuoto ollut nyt useamman kierron outoa. Ke/ to ois pitänyt alkaa ja maanantaina jo tuli verta mutta pystyn olemaan ilman suojia tai maksimissaan käytän pikkuhousunsuojaa.. että maanatain perusteella olisi jo kp 4 mutta vuoto ei ole kunnolla taaskaan alkanut. Tikutin ovista ja sain muka plussan vasta kp 16 ja siitähän ovis ois 24-48h. Tuon perusteella mulla jää luteaalivaihe liian lyhyeksi? :headwall: vai! Uudet tikut tilattu ja lääkärille soittoa mietin tän kierron jälkeen. Tammilkuun ihan alussa kävin ja sillon tehtiin aukiolotutkimus. Oi, ettäkö tämän asian vois vaan rennosti ottaa. Aivan älyttömästi raskautumisia nyt lähipiirissä taas tauon jälkeen.

Mulla mies täyttää tänä vuonna 37 ja ite oon 36, nyt alkanut tän asian suhteen ikäkriisi itellä, huomaan sen.. ja ehkäsyä ei oo käytetty kohta kolmeen vuoteen, alussa oltiin varmoilla päivillä mutta tuntuupä nuo edelleen jatkuvan :whistle:=)

Mä puhaltelen muille nyt oikein kovasti plussatuulia :heart:

p.s mulle voi päivitttä kp 2 ni on jonkinmoinen keskiarvo.
 
Mun mies täyttää tänä vuonna 30v. Se alkaa vissiin olla jo vähän tuskastunut tähän kun ei ilmesty kahta viivaa testiin, kun aikasemmin se on tapahtunut nopsempaa. Mua aluksi lähinnä hihitytti sen ihmettelyt siitä kun ei onnistu, mutta alkaahan tuo jo itteekin harmittaa vähitellen.

Murunen87: mietityttää tuo jaksaminen vähän isompienkin lasten kanssa. Välillä mietin sitäkin, että oonko ihan järjissäni kun haluan alottaa sen vauva-arjen ihan alusta. Nuo meijän lapset kun on jo sen verran isoja, että pärjäilevät monin tavoin itekseen; osaavat hakea ite kaapista vaatteet ja pukeutua, ottaa välipalaa jääkaapista, leikkiä keskenään omalla pihalla..jne. Eikä enää vaipan vaihtoa tai katkonaisia yöunia! Ensimmäinen lapsi meillä oli melko itkunen, toinen taas tosi rauhallinen, mutta ihan kiinni minussa (ei suostunut tuttipullolle jne) tosi pitkään. Eli omaa aikaa yksinään ei ollut juurikaan. Mutta silti! Vauva pitäis saada vielä :D

Epäileekö kukaan muu yritystään? Vai onko teidän vauvakuume ihan jatkuvaa ja kokoaikaista? Mä kun välillä (ihan lyhyitä ohikiitäviä hetkiä) mietin että mitä jos jätettäiski tämä vauva-ajatus kokonaan. Mutta seuraavana hetkenä sitten saatanki olla entistä varmempi siitä, että haluaisin NIIN kovasti vielä yhden vauvan.

Vauvakiloja mulle jäi kahden raskauden jälkeen ehkä jotaki 8kg. En ihan muista. Tai liekkö laskinkaan silloin. Laihdutin sitten toisen vauvan jälkeen yli 10kg. Muutama kilo on palaillut, olinkin tuolloin hoikimmillaan ikinä. Nyt olisin vallan tyytyväinen, mutta tuo maha on ihan ka-ma-la! Kuten myös nuo kaikki raskausarvet, vähänkö tahtoisin itekkin olla sellainen joka ei arpeudu millään :D

muoks. rimata, mikä tuo aukiolotutkimus on? (jos saa kysyä :) ) ja monellahan saattaa tulla vähän vuotoa sillon kun menkkojen pitäs alkaa, vaikka onkin raskaana. Oisko semmonen mahdollista sulla? Jos siis on epänormaalia sulle tuommonen.
 
Viimeksi muokattu:
magie laitan linkin Munanjohtimien aukiolotutkimus eli hysterosalpingosonografia - Väestöliitto meillä ensimmäistä lasta yritettiin kolmatta vuotta ja ehdittiin hoitoihin asti kunnes raskauduin juuri ennen inseminaatiota =). Ja mä luulen, et mun kohalla kyse ei ole tuosta toivotusta alkutipottelusta mutta seuraan tilannetta.

eipä näyttänyt aukeavan tuo linkki, laitoin osoitteen tuohon mutta idea on siis "..että munanjohtimien aukiolo tutkitaan ja samanaikaisesti selvittään ja kohdun ja limakalvon rakennetta. kohtuonteloon viedään ohut, taipuisa katetri, joka saadaan pysymään paikallaan täyttämällä katetrin sisällä oleva tyhjä osio pienellä nestemäärällä. Tutkimuksen aikana seurataan ultraäänellä katetrin kautta ruiskutetun ilman ja keittosuolan kulkua munanjohtimissa. Tutkimus kestää noin 10 minuuttia. Lopuksi katetrin nesteosio tyhjennetään ja kohtuonteloon ruiskutetaan keittosuolaliuosta kohdun rakenteen selvittämiseksi.."
 
Viimeksi muokattu:
Baby3: Samoilla linjoilla mennään! Minä kans aattelin jatkaa urheilua mahdollisimman pitkään, jos tärppäiskin :)

Magie: yks peruste miehelle minkä takia kolmas nyt, oli juurikin tuo etten tiiä oisinko jaksanut enää myöhemmin aloittaa kaikkea tätä alusta :D meillä molemmat poikaset ovat nukkuneet viimeistään jo kahden kk iässä täydet yöt ja olleet muutenkin aika helppoja tapauksia ja koko ajan helpottaa. Ainakin tuon perushoitamisen kohdalla.

Mulla myös vaihtelee tämä kuumeilu, että nyt pitäis heti saada vauva ja välillä näitä, että jaksanko ihan oikeesti vielä yhden nyytin hoitaa! Eilen oli taas sellainen tilanne, että esikoinen 3v veti sellaset itkupotkuraivarit ja päätti vielä purrakin minua, niin siinä taas mietti, että miks pitää haluta se kolmas vielä! Onneks kaikki lapset ovat erilaisia ;)

Nyt on vuorossa tämä jännäily vaihe. Eli ens viikolla pitäisi menkkojen alkaa ja lyhyemmän kierron mukaan vois testata jo ma-ti, mutta pidemmän vasta ke-to!
 
Murunen onko sulla mitään tuntemuksia jotka kertois et oot raskaana? Sulla tosiaan jännät ajat ku ens viikolla testiä kehiin jo!!! Itellä myöskin ens viikolla loppuviikosta pitäs alkaa menkat mutta en tiiä ku kierto voi olla melko sekasin ku lopetin kesken kierron....mulla ei oo kyllä mitään tuntemuksia ja luulisin tietäväni/tuntevani jos olis yhtään mitään. Oon yllättävän pettynyt joka kertoo siitä että vauvankaipuu on kova. Itelle on selvinnyt että haluan tosiaan vauvan ja kuume ei oo menossa pois, ei edes hetkittäisesti. Tämä tunne on vahva. Luulin että voisin ottaa asian rennosti, tosissaan yrittäen mutta kuitenkin antaen asialle aikaa mutta kylläpä tää vauvaasia on joka päivä mielessä. Ehkä sitten ens kierrosta..

Hyvät viikonloput kaikille"
 
Baby3 ei ole minkäänlaisia oireita! aikasempi kierto, kun päätettiin että nyt saa tulla, niin ihan typeränä kuvitteli että heti tärppää. Oli vaikka minkälaisia oireita: nuhaa, ihan kaamee väsymys, finnejä tuli iha hirveesti. Eli aikalailla sellasia mitä tulee normaalistikin, kun menkat ovat tuloillaan. Aiemmin niihin ei vaan oo kiinnittänyt mitään huomiota :D
 

Yhteistyössä