Huhtitaaperot 2009 *Kesä-elokuussa*



SYNTYNEET

16.3
Sanni-Maria
tyttö
Neea, klo 4.40, 3700g ja 50cm, rv 39+2

19.3
Lis69
poika
Arttu, klo 5.02, 3005g, rv 36+5

21.3
tutsa
poika
Rasmus, klo 6.40, 3365g ja 50cm, rv 37+5

23.3
vuffi
poika
Roni, klo 14.01, 2640g ja 47cm, rv 36+5
poika
Eetu, klo 14.14, 2790g ja 48cm, rv 36+5
Solina83
tyttö
Elli, klo 22.12, 2655g ja 46.5cm, rv 36+1

24.3
Nappi1984
poika
Konsta, klo 9.20, 3212g ja 50cm, rv 38+3
jaahassu
poika
Sammo, klo 14.25, 3250g ja 49.5cm, rv 38+0

26.3
Happy79
tyttö
Kiira, klo 23.11, 3140g ja 49cm, rv 38+2

27.3
Hemuli9
tyttö
Lilja, 2400g, rv 36+5

28.3
Kadak
poika
klo 7.44, 3200g ja 50cm, rv 38+5

30.3
manna8
tyttö
Elsa, klo 21.02, 2680g ja 47cm, pipo 34cm, rv 39+5

1.4
Vaavimasu
poika
Leevi, klo 6.36, 3340g, rv 38+0
hekla
tyttö
Helmi, klo 02.34, 3770g ja 51cm, rv 40+3

2.4
Gimli
poika
klo 2.36, 2720g ja 49cm, rv 38+0
uneilmasäleikkö
tyttö
klo 17.41, 3990g ja 50cm, rv 40+0

3.4.
JJ-t
poika
Joona, klo 00.34, 3300g ja 50cm, rv 40+0
amalia07
tyttö
Emilia, 3760g ja 50cm, rv 40+1

5.4.
sannismami
poika
Joona, klo 21.46, 2785g ja 48cm, rv 37+0
emmie
poika
3260g ja 47cm, rv 39+1

6.4
millipilli
tyttö
klo 3.31, 3550g ja 47cm, pipo 34,5cm, rv 40+1
ventti
tyttö
Ronja, klo 4.35, 2920g ja 49.5cm, rv 39+6
Bindi
tyttö
"Kapris", klo 11.37, 3840g ja 49cm, rv 39+0
Tonaattori
poika
Toni, klo 16.54, 2654g ja 48 cm, rv 38+5


9.4.
zikiziki
tyttö
Nanna, klo 19.05, 2860g ja 46,5cm, rv 37+6
Asha
tyttö
Dali, klo 21.52, 3286g ja 51cm, rv 40+0

11.4.
Pai-30
tyttö
Janna, klo 3.26, 2870g ja 47cm, rv 39+4

12.4.
superheppuli
tyttö
Inkeri, klo 23.02, 3200g ja 47cm, rv 40+0
vaaveli75
poika
Rasmus, klo 7.41, 3270g ja 49cm, pipo 35cm

14.4.
misStar
poika
Nooa, 3860g ja 51cm, rv 41+4

15.4.
Eloveena
poika
klo 1.19, 3285g ja 50cm, rv 39+3
Ruttana
tyttö
klo 20.10, 3500g ja 48cm, rv 42+0

16.4.
pietu-
poika
klo 22.04, 3880g ja 52cm, pipo 35,5cm, rv 41+2

17.4.
SusseN
poika
Leevi, klo 22.42, 3330 gr ja 48 cm

18.4.
Kesis
tyttö
rv 41+1

21.4.
heikku
tyttö
Vieno, 3335g ja 48,5cm

22.4.
lumi-enkeli
tyttö
Siiri, klo 07.10, 3220g ja 48cm, pipo 33,5cm
outokumpu
poika
Juuso, klo 5.54, 4100g ja 51cm, pipo 37cm
mitoralla
tyttö
Minttu, klo 17.07, 4290g ja 51cm, rv 41+5

24.4.
mamma67
tyttö
Alina, klo 2.48, 3470g ja 51cm
AAM
tyttö
Anya, klo 17.56, 4315g ja 53cm, pipo 35cm, rv 41+4
teppana
tyttö
Eeva, klo 20.14, 4070g ja 50cm, pipo 35cm
Hennna
poika
Onni, klo 14.53, 3570g ja 52cm, rv 40+4

25.4.
SädeI
poika
Luukas, klo 22.09, 4020g ja 52cm

27.4.
miinulainen
tyttö
Vilja, klo 18.33, 4070g ja 50cm, pipo 35cm

28.4.
Piin
tyttö
Aino, klo 12.44, 3455g ja 50cm
nannuli32
tyttö
klo 11.13, 2730g ja 47cm
AuroraBorealis
tyttö
klo 18.58, 4300g ja 54cm, rv 42+0
Usvametsän neito
poika
Jimi, klo 00.54, 3640g ja 52cm, rv 41+1

29.4.
Tilia cordata
tyttö
Silja, klo 17.07, 3900g ja 53cm, pipo 35cm, rv 42+1

30.4.
ooti
poika
Jere, klo 3.44, 3184g ja 49cm

4.5.
Min-na
poika
Henri, 3760g ja 51cm

5.5.
Laala
tyttö
Aura, klo 21.28, 4130g ja 56cm

7.5.
Milkystern
poika
Juho, klo 3.09, 3680g ja 54cm

Syntynyt
26
poikaa

29
tyttöä




:heart: Mistä kaikki alkoi... :heart:
*Huhtikuun Masuasukit*
*Huhtikuun Masuasukit* ~Syyskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Lokakuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Marraskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Joulukuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Tammikuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Helmikuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Helmikuussa VOL.2~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Maaliskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Maaliskuussa VOL.2~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Huhtikuussa + Toukokuun alku~


Täällä edellisiä höpinöitä :)
~Huhtivauvat 2009~ Huhtikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Toukokuussa
~Huhtivauvat 2009~ Kesäkuussa
~Huhtivauvat 2009~ Heinäkuussa
~Huhtivauvat 2009~ Elokuussa
~Huhtivauvat 2009~ Syyskuussa
~Huhtivauvat 2009~ Lokakuussa
~Huhtivauvat 2009~ Marraskuussa
~Huhtivauvat 2009~ Joulukuussa

2010
~Huhtivauvat 2009~ Tammikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Helmikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Maaliskuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Huhtikuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Toukokuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Kesäkuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Heinäkuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Elokuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Syyskuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Lokakuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Marraskuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Joulukuussa

2011
~Huhtitaaperot 2009~ Tammi-Helmikuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Maalis-Toukokuussa
 
Jospa samalla omiakin kuulumisia yrittäisi raapustella. Luettua tulee aina kirjautumatta, mutta se omakin osallistuminen sitten jää. :ashamed:

Meillä on tuo mini alkanut viime aikoina kovasti pälpättämään ja vihdoinkin niitä kaksisanaisia lauseitakin on kuultu enempi ja yksi kolmisanainen.
Neiti imee tällä hetkellä sanoja kuin sieniä sateella ja omaksuu myös kreikankielisiä sanoja.
Hiukan ehkä hitaampaa on meillä ollut tuo lauseiden muodostus, mutta pikku hiljaa. :)
Lauluja laulellaan ja niitä sitten itsekin luritellaan. "Ihhahhaa peepo niinah tattaa" :D

Kovasti löytyy täältäkin omaa tahtoa ja itse halutaan tehdä kaikkea. :)

Syksyllä tuleekin neidille muutosta kun minä joudun leikkaukseen (se prkleen raskausaikainen myooma vaan kasvaa ja edessä on siis sen poisto). Myooma oli kooltaan nyt sellainen 10cm ja lääkärin mukaan vastasyntyneen päänkokoinen. : /
Mies tulee sitten kesälomaansa viettämään silloin, koska itse joudun olemaan 2-3 päivää sairaalassa ja sairauslomaa tulee n kuukausi ja täydellinen nostokielto. Leikkaus on avoleikkaus ja kuulemma melko vaativa. Itselläni oli kovasti vauvatoivetta tälle kesälle, mutta näin mun puolesta päätettiin eikä raskautumista suositella koska riskit ovat niin suuret. Kohtu multa yritetään säästää, koska se on mun toive, mutta takeita siitä ei voida antaa. :|
Ja sen jälkeen saa raskautua vasta puolen vuoden päästä.

Joten kai sitä sitten töihinkin joutuu lähtemään, mutta pitää sitä murehtia sitten.

Superheppuli: Onneksi Inkulle ei käynyt mitään. :hug: Toi vesi elementtinä on niin pelottava näiden vauhtitaaperoiden kanssa.
Manna: Aivan ihana nähdä tuo "Ernesto" tuolla perässä, mä niin tykkään! :heart: Oikein ihanaa lomaa teille!


Nyt saa tuo pikkuneiti mennä päiväunille ja itse jos nauttisi hetken hiljaisuudesta, joten palailen uudelleen. Kaikkien kuulumiset on kyllä luettu.


Ruttana & Beanie 2v ja risat :heart:
 
Syksyllä tuleekin neidille muutosta kun minä joudun leikkaukseen (se prkleen raskausaikainen myooma vaan kasvaa ja edessä on siis sen poisto). Myooma oli kooltaan nyt sellainen 10cm ja lääkärin mukaan vastasyntyneen päänkokoinen. : /
Mies tulee sitten kesälomaansa viettämään silloin, koska itse joudun olemaan 2-3 päivää sairaalassa ja sairauslomaa tulee n kuukausi ja täydellinen nostokielto. Leikkaus on avoleikkaus ja kuulemma melko vaativa. Itselläni oli kovasti vauvatoivetta tälle kesälle, mutta näin mun puolesta päätettiin eikä raskautumista suositella koska riskit ovat niin suuret. Kohtu multa yritetään säästää, koska se on mun toive, mutta takeita siitä ei voida antaa. :|
Ja sen jälkeen saa raskautua vasta puolen vuoden päästä.
Täällä vähän jännittää, nimittäin mulla melkolailla samanlainen leikkaus edessä nyt torstaina, siis 16.6. Aikasemmassa ketjussa jo kirjottelin, että multa löytyi taas kysta. Se paljastuikin ihan kasvaimeksi ja se poistetaan nyt aika kiirreellisessä aikataulussa. Halkaisija on silläkin möllykällä 11cm, ja oon kyllä itsekseni laskeskellut, että jos halk. on jo noin paljon niin paljon se ympärys sitten onkaan. Isolta köntiltä se tuossa navan seudulla tuntuu aamuisin ja ihan kovalta. Muuten se ei ollenkaan vaivaa paitsi nyt taas olen huomannut, että rakkoahan sekin meinaa painaa jos sopivaan kohtaan mahaa täräyttää. Ja Eevaa en ole uskaltanut raskauden jälkeen ollenkaan ottaa mahan päälle pomppimaan. Vasen munasarja lähtee munanjohtimen kanssa pois samalla. Niitä en sure kun meillä on lapsluku täynnä.. ainakin toistaiseks.
Aluksi se piti leikata Porvoossa tähystyksenä ja sitten sieltä siirsivätkin mut Naistenklinikalle. Naikkarilla leikataan avoleikkauksena, eli oon ainakin 2-4 päivää sairaalassa, tarvittaessa tietty pitempään. Saara ei voi tulla mukaan kun on jo yli 3kk ja enhän mä voi tietty imettääkään kun saan vahvoja lääkkeitä. Aion kuitenki pitää tuotannon yllä pumppailemalla, että voin sit jatkaa imetystä kun se vaan on mahdollista. Saara ja Eeva on kyllä hyvässä hoidossa ja Saarakin on jo testattu että sille korvike kelpaa. Se oma toipuminen vaan jonkin verran jänskättää, kuinka kipeä sitä OIKEASTI on sen operaation jälkeen. No. Sithän sen näkee ja kokee.
Näillä mennään. Pitäkää peukkuja.
 
Heeei kullanmurut!

Mä en oo täällä yhtään ehtinyt pörrätä => kahden vaippaikäisen arki...huooooooh. Ja mies leikattiin taas uudelleen (jalka) ja ollaan kaikki nyt kotosalla.

Onnea manna :heart: ja kivaa loppuodotusta kaikille viime metreillä oleville! Ja onnea uudelleen vauvautuneille :flower:

Olis kivaa joo pk-treffata. Onko multa mennyt jotkut treffit ohi? Toisaalta ollaan edelleen flunssailtu paljon ja meidän pienimmäisellä on ollut jo jotain 6-7 flunssaa, vaikka on vasta 6kk. heh.

Jäähyä harrastettu nyt muutaman lyhyen kerran ja joitakin supernannyn oppeja noudatettu. Meidän tikrulainen tosin on edelleen superkiltti. Välillä rääkyy 2v uhmaa ja ei tottele ja joskus käy yrittämässä pahojaan pikkusiskolle ja tönii muita päiväkodissa jne, mutta ei mitään sen hurjempaa. Tikrulle on tullut kova äiti äiti vaihe ja isi ei meinaa kelvata. Ottaa varmaan koville meidän isille, vaikkei siitä juuri puhukaan. Tikrulainen lisäksi toivoisi kovasti saavansa maitoa äidin tissistä :) ei olla hänen kanssaan tissitelty yli vuoteen kumminkaan. Ja en ole sortunut. Hemuli...

Kova on tuo pikkumies puhumaan. Osaa jo laulaa hämähämähäkki laulun kokonaan niin halutessaan ja osaa tosi paljon muitakin laulunsanoja ja loruja. Usein lauluversiot päättyy heviörinään - hihiih. Hassu poika. Kaikki pitää laittaa jonoon ja järjestykseen. Esim. autot. Kesken leikin leikkieläimille tulee pissahätä ja autot menee kauppaan ostamaan ruokaa, tummaa leipää. Sanoo melkein joka ilta nukkumaan mennessä 'äiti ihana' :heart:

Pikkusisko on ihan kamikaze, oppi ryömimään 3 kuukautta aiemmin kuin tuo isoveljensä ja nousee jo pystyyn pinnasängyn laitaa pitkin ja vaikka verhoista vetäen ja ei kumminkaan yhtään pysy pystyssä. Terv. kuhmu otsassa jo 6kk ikäisenä.

Yritän olla ahkerampi täällä palstalla taas. Pusssss

t. Kadak & jälkikasvu (tikrulainen 2v2kk ja pikku-r 6kk)

Niin juu ja tsemppiä leikkauksiin!
 
Viimeksi muokattu:
Ihana kuulla kadakin kuulumisia pitkästä aikaa! Joko se pienin ihanuus on jo 6kk?! :O
Mihin ihmeeseen tää aika oikein häviää?

Taidetaan me hemulin kanssa olla ainoita, jotka vielä imettää näitä taaperoita. :whistle: :D
 
Moikka piiiiitkästä aikaa mammat! Mä en ole kirjotellu tänne ikuisuuksiin. Tää arjen pyörittäminen vaan on niin vaativaa puuhaa, että ei meinaa oikein aika riittää tähänkään. Pyykkipinot kasvaa ja kämppä on koko ajan kun pommin jäljiltä. Nyt vietän sairaslomapäivää, niin vein Konstan silti hoitoon ja otin vähän aikaa itselleni ja myös asunnolle (vaikka en saiskaan kauheesti riehua).

Konsta kasvaa kamalasti ja on jo ihan hirmuisen iso poika. Puhua pälpättää jo varsin sujuvasti ja toistaa myöskin papukaijana KAIKEN mitä kuulee meidän sanovan. Päikkärissä menee hyvin ja kohtahan tässä jo lomakin alkaa :)

Välillä olen käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta aika laillahan tää pino on hiljentynyt.. suurin osa siis siirtynyt juttelemaan vauva tai odotuspuolelle. Meillä yritystä takana jo 11kk ja tässä välissä yksi keskenmeno, mutta sellasta tää on. Uutta tärppiä odotellessä ja kaikki keinot on käytössä. vaikka kyllähän tää yrittäminen on välillä aika |O.

Olin jo välillä aika epätoivoinen homman kanssa, mutta jotenkin oon ehkä antanu jo vähän periksi ja uskoisin osaavani nauttia yhdenkin lapsen äitinä olosta. Eli en edes tiedä haluanko lähteä mihinkään kamalan monimutkaisiin hoitoihin.

Kiva olis nähdä teitä pitkästä aikaa ja kulla kuulumisia muiltakin :)
 
Täällä siis taustaillaan ja lueskellaan kyllä kaikkien jutut suurella mielenkiinnolla, mutta en oikein jaksa kirjautua sisään.

Tosi isoja on jo monen kakkosetkin, Saarakin jo yli kolme kuukautta ?? Juurihan se syntyi.

Meillä mennään aika samankuuloista arkea kuin muillakin, paitsi pottailu on meillä aika satunnaista edelleen. Panen toivoni kesän lämpimiin päiviin mökillä. Silja puhuu paljon tai aika täysin, lauseet on ihan normaalipituisia. Kysymyssanat puuttuvat suurimmaksi osaksi normaalista käytöstä, samoin ja-sanaa käyttää aika vähän. Kirjaimista taitaa puuttua r (nyt harjoitellaan metro- ja paprika-sanoilla, joita Silja välillä ahkerasti päräyttelee) ja joistakin sanoista esim. j-kirjain puuttuu.

Useimmat asiat täytyy saada tehdä itse ja osaakin kyllä kätevästi pukea ja riisua ym. Osaa myös näppärästi kiivetä leikkipuistojen vauvakeinuihin (toki muihinkin) ja keinua seisaallaan jalat niiden tukikaarien päällä. Vauhdinottokin jo jotenkuten sujuu. :whistle: Muutenkin kiipeily tuntuu olevan kivaa. Samoin pyöräily. Omalla pyörällä jalat ei oikein yllä polkimiin, mutta leikkipuistojen kolmipyöräiset menee kovaa.

Diabeteksen kanssa siirryimme viime viikolla uuteen hoitomuotoon, joka oli kyllä aluksi tosi raskasta. Nyt tuntuu että sokerit pysyy paremmin tasapainossa. Insuliinipistoksia onkin kyllä 7 kpl/päivä, ja siihen samanmoinen määrä verensokerin mittauksia, joten aikaa tähän puuhaan kyllä menee.

Itse tässä toivoisin, että pääsisin tästä mahasta eroon asap, nyt on tasan rv 37. Viime viikolla neuvolalääkäri ultrasi vauvan jo 3,5-kiloiseksi ja arvioi sen 4,5-kiloiseksi laskettuna aikana. Saisi siis todella tulla jo. Maha on luonnollisesti sen mukainen... No, juhannuksena lähdetään mökille ja lomaillaan (=rakennetaan) siellä niin kauan kun jaksetaan. Toivottavasti ei tule kovia helteitä.

Tsemppiä leikkauksiin!

Tilia ja Silja 2 v 1 kk ja toinen rv 37+0
 
Moikka!
Kuulkaa kävikin niin ihanasti, että mut leikattiinkin laparoscopiana, eli siis tähystysleikkauksena. Eilen aamulla menin klo 7 nkl:lle ja kertoivat, että olen ekana leikkurissa, eli heti klo 8. Ennen leikkaussaliin menoa leikkaava lääkäri kävi juttelemassa ja siinä kertoi, että olivat vielä eilen uudelleen suunnitelleet leikkausta ja päätyneet siihen, että kuitenkin yrittävät tähystäen. Sanoin, että ihana kuulla, toipuminen on niin paljon nopeampaa siitä!!
Heräämössä olin aika tärinöissä aluksi mutta sain jotain ihanaa kipulääkettä jolla sitten nekin tärinät hävisvät sen siliän tien. Osastolla olin takasin joskus klo 14 maissa ja mies tuli sitten moikkaamaan joskus 15 maissa. Lääkäri kävi kertomassa "kuulumiset" ja sanoi, että kasvain oli siistin näköinen, säännöllinen, iso kokoinen (semmonen vauvan pään kokoinen) ja että se sisälsi nestettä, rasvakudosta ja geelimäistä ainetta. Lähtöisin munasarjasta, joka nyt sitten poistettiin samalla kokonaan. Kertoi myös, ettei usko että patologikaan siitä mitään pahaa löydä, että siinä mielessä kaikki on nyt hyvin eikä kannata murehtia jatkoa.
Heräämössä jo sanoivat että "ai sulla on vauva kotona, sä voit tänään jo mennä kotiin jos siltä tuntuu". Aluksi meinasin, että jään yön yli ja sanoin jo miehellekin, että jään yöksi ja saa perjantaina hakea. Siinä kun tarpeeksi kuuntelin niiden huonetovereiden vaivoja ja viereisen sängyn vanhuksen nenämahaletkun asettamista niin sanoin miehelle, että jos näin hyvin pystyn kävellä ja käydä vessassa niin hittoako mä tänne enää jään ja illlalla 18 maissa lähdettiin ajelemaan hoitopaikkaan, eli mun vanhempien luokse. Siinä autoillessa aika paljon alkoi hartioihin pistelemään, siihen kun ei oikein kipulääkekään vaikuta. Sain onneks etupenkin ihan takakenoon ja puolet matkasta makoilin.
Neljä siistiä pientä reikää on mahassa ja oon jo käynyt niitä vähän suihkussa huuhtelemassakin tänään. Tasasella paracetamol&ibubrofeeni annostuksella (otan jomman kumman 4h välein) ei kivutkaan pääse yltymään ja käytännössä oon aika kivutan tälläkin hetkellä. Reijät on tietty arat ja sängystä ylösnouseminen on vähä työlästä mutta muutoin ihan hyvissä fiilingeissä.
Uskotte varmaan, että olo on aika helpottunut!
 
Heipä hei pitkästä aikaa.
Meillä neiti leikattiin 8.6 (helmiäskasvain korvassa ) tyksissä ja leikkaus meni hyvin.Äiti tosin hermoili kun leikkauksen piti kestää 1h ja kestikin 2.5h...Oli pitkä tunti ootella!Kontrollissakin ollaan jo käyty ja todella hienosti tyttö on käyttäytynyt sairaalassa.Hiukan tulee itkua kun laitetaan Emla laastarit käteen (tietää et kohta pistetään... ). ei sitä voinut ees tajuta ennenkun sai oman lapsen mikä huoli voi äidillä olla kun omaa lasta leikataan!!Onneks nyt takanapäin.

Edelleen neiti rauhallinen lapsi,ei kauheesti uhmaile.Suu käy kokoajan ja ihan ymmärrettäviä sanoja/lauseita tulee. Välillä jos en ymmärrä jotain sanaa neiti pyöräyttää silmät ympäri ja sanoo "YMMÄRRÄ"..jep ,mutsi ei aina tajuu...

Pikkuveli ( 8kk)on edelleen POP ja hienosti leikit natsaa yhteen,toivottavasti näin jatkus pitkään!

KIva kuulla et teppanan leikkaus mennyt hyvin!!Toivottavsti toivut nopeasti kuntoon!!Ruttanalle kans tsemppiä tulevaan!
Onnea vauvautuneille ja vielä odottaville!!
 
HHEIIIII MAMMAT pitkästä aikaa! :D

Hyvät juhannukset jokaisen perheelle! Me höntsäillää vaan kotona,jos sitä Nannan tivolissa käyttäs.. :)
Tosiaan mein toinen neiti syntyi sit 29.4 rv 38+4 Herranenaika! Sekin jo ens viikolla 2kk! :O Voi apua! ekan kanssa odotti että kasvais nyt, tämän kohdalla toivoo ettei kasvais! :D Niiiiiin ihana pieni tuhiseva nyytti :heart:
Isilläkin inttiä jäljellä KAKSI VIIKKOA!!! Sit on vuosi kärsitty, arvatkaapa juhlitaanko ;)
Talokauppoja meillä meneillään tällä hetkellä, ainiin ja tuliha sitä mentyä naimisiin samalla kun kastettiin meidän pieni :D Mein partyt järjestetään sitte loppukesästä :)
Nanna puhua pälättää niin mahdottoman paljo! Välillä toivoo et oispa hiljaa:LOL: Ihana isosisko kaikin puolin, kova halimaan ja suukottelemaan.. Uhma vaan tällä hetkellä TODELLA PAHANA!.. kyl tää tästä.. pitkää pinnaa kaikille kohtalotovereille :D

Ziki,Nanna ja Ninnu :heart:

muoks: Teppana olikin jo ilmottanu toisen syntymästä :D luin vasta näi jälkikäteen tuon aikasemman pinon.
Joku kysy neitin mittoja, oli 3120g ja 48cm eli pikkusen isompi ku Nanna,vaikka pieni olikin :D
 
Viimeksi muokattu:
Nappi :hug:

Teppana hienoa että onnistui tähystyksellä =)

Happy Noi leikkaukset on kyllä vanhemmille rankkoja paikkoja...kuka nyt ei olisi omasta pienestään huolissaan... onneksi kaikki meni hyvin =)

Tilia cordata meilläkin pottailu satunnaista, mutta hiljaa hyvä tulee :) jaksamisia sinne diapeteksen kanssa :hug:

Zikiziki onnea pienestä prinsessasta ja onnea naimisiinmenon johdosta :D ja onnea talokauppoihin
oi ihana kuva ja ompas pienellä tukkaa päässä :D

OIKEIN IHANAA JUHANNUSTA TEILLE KAIKILLE

lumi-enkeli & Siiri
 
:wave: Mammakin vielä imettää.Onneksi enää vain iltaisin ja aamuisin,yöllä tyttö saattaa nukkua heräämättä jopa 12 tuntia.

Hyvää juhannusta ja kesän jatkoja kaikille äideille ja lapsille mammaltakin.

Mamma ja Alina
 
moi!

täällä palauduttu töihin, mutta ei kamalasti ahdista, kun horisontissa häämöttää uusi äitiysloma, jos vaan kaikki menee hyvin... vaikka huolia (=vuotoja) on taas ollut vähäsen, on raskaudessa nyt ohitettu puoliväli ja maanantaina rakenneultrassa oli kaikki niin hyvin kuin olla voi. oli ihana nähdä se pieni ylisöpö peukunimijä, joka mua niin kovin muksii ja potkii :heart: sukupuolikin selvisi, mutta ei olla miehen kanssa vielä päätetty pidetäänkö salassa, joten en paljasta täälläkään, kun löytyy niin monta oikeaa ystävääkin jo tältä palstalta, ettei anonyymius ei ole ollenkaan taattu enää =)

zikille kovasti onnea naimisiinmenon johdosta! mennyt mulla fb:ssa ihan ohi, kun oli pitkä nettitauko. tsemppiä myös asuntokaupoille, yleensähän se ei oo niin helppoa löytää sitä mitä haluaisi.

teppana hyvä juttu että leikkaus ohi ja hoituikin helpommalla kuin alunperin suunniteltu. oletko jo toipunut? ei varmaan helppo kahden pienen kanssa tuommoinen operaatio.

onkos tilia vielä yhtenä kappaleena? aika isolta kuulostaa tuo veikkaus 4,5 kg:sta. itse kun on pyöräyttänyt tommosen minivauvan, niin tuntuu jo perus 3-kiloinen järkäleeltä. toivottavasti myös siljan diabetes on kurissa. kun tuskailee tuon oman lapsen syömisvaikeuksia ihan ilman mitään allergioita ja sairauksia, niin yritän muistaa, että helpolla me silti päästään...

happy kurja kun pientä jouduttu leikkelemään, mutta onneksi ohi. ja aika hienoa, että teidän lapset viihtyy keskenään hyvin. se ei ole mikään itsestään selvyys.

nappi :hug: ja tsemppiä, kyllähän se toinen vauva teille vielä tulee, mutta se vaan joskus kestää... ehkä sun elimistö ei oo ollu vastaanottavainen uuden raskauden suhteen, kun teillä on ollut niin valtavasti tauteja ja valvomisia? tai sitten auringonpilkut on ollut väärässä asennossa, niin musta ainakin tuntuu välillä toi raskautuminen, et ei mitään logiikkaa... meillä nimittäin alkanu molemmat raskaudet kesken järkkyjen tautien ja "nyt-ei-jaksa-edes-yrittää-olojen".

kiva kuulla kadakin pienistä =) oispa ihana nähdä teidän pieni kamikaze-neitikin :)

meidän pitäisi kyllä syksyksi saada joku tapaaminen. ehkä me vaikka hemulin kanssa saadaan semmoinen järkättyä, kun muutetaan uusiin koteihimme ensi kuussa (meistä tulee siis sitten naapureita). tai varmaan sit syyskuussa vois harkita meidän suunnalla sitä tapaamista, veikkaan ettei ainakaan meidän koti ole ihan heti "esittelykelpoinen"... :whistle:

jos vielä elsasta muutama sana, taapero-palstalla kun ollaan =) neiti on alkanut ensinnäkin puhumaan aivan valtavan paljon ja järkeviä viime aikoina. hassua kun voi jo _keskustella_ neitin kanssa ja saa tosiaan ihan järkeviä vastauksia. tosin myös entistä hankalampaa, kun neiti niin tarkasti osaa kertoa mitä haluaa tai ei halua! pottailussa meillä on suvantovaihe, kun lomalla (5 vkon) aikana ei läheskään aina ollut pottaa, niin nyt ollaan vähän jäljessä siitä mihin jäätiin. pitäisi itse taas tsempata asian kanssa, viedä elsaa potalle useammin ja kysyä onko hätä. aika hyvin nimittäin pissat pottaan saadaan (ja kakat käytännössä aina) ja yövaippakin on usein kuiva, mutta silti tuntuu että vaipattomuuteen on vielä aikaa. no, eipä tuolla kiire, mennään lapsen kehityksen mukaan tässäkin :) mitäs vielä, syöminen on tosiaan hankalaa edelleen (mut ei mitään verrattuna hampaiden harjaukseen!!) ja neiti onkin aika hoikassa kunnossa, kun tuntuu että on tässä kesän aikaan venähtänyt selkeästi pituutta. saakin laittaa kohta kaikki 80cm vaatteet odottamaan seuraavaa lasta ja siirtyä kokonaan kokoon 86cm.

muuten täällä ei kuin masunkasvattelua ja sisustusintoilua, kun 3 vkon päästä saadaan vihdoin avaimet uuteen kotiin, jota on odotettu 1v3kk! elämä tuntuu aika hienolta, kun on elsa, möyryäjä masussa, uusi koti valmistumassa ja kaikki muutenkin hyvin =) aurinkoista ja onnellista kesää kaikille muillekin!

t. manna8 + elsa 2v3kk :heart: ja ernesto 21+0 :heart:
 
åmena
Moi!

En tiedä mahtaako kukaan enää muistaa, kirjoittelin silloin huhtikuun masuasukeissa nikillä outison, jossain vaiheessa jättäydyin matkasta. Nyt toista odotellessa olen taas palannut lueskelemaan juttuja ja tutkailemaan moniko on jatkanut lisääntymistään :p

Huomasin tuossa että manna8:lla on myös toinen tuloillaan marraskuussa, meillä onkin sitten aika samanikäiset muksut :)

Esikoinen oli 4830g ja 53cm, vaikka syntyikin päivän ennen la, meinaa hiukan jännittää miten isoksi tämä seuraava mahtaa kasvaa.

åmena, tyttö 2v 3kk ja kakkonen 21+0
 
Mä muistan ainakin sut, outison eli åmena. Takaisin vaan kirjoittelemaan tällekin palstalle, ei tämä liian vilkas ole..

Nyt on jakauduttu: meille syntyi 12.7. toinen tyttö, rv 40+5. Synnytys oli aika nopea ja raju, mutta meni ihan hyvin. Tultiin eilen kotiin ja tutustutaan toisiimme. Silja on kiinnostunut vauvasta ja haluaisi kovasti auttaa kaikessa, myös esim. kantaa vauvaa. Silja ei ole selvästi ollut vielä mustasukkainen, mutta vaatii kyllä paljon huomiota itselleen. Uusi tulokas oli hyvin lähellä Siljan kokoa: 3925 g ja 51 cm. Ei siis mikään jättiläinen, toisin kuin neuvolassa silloin reilu kuukausi sitten luultiin.

Ja nyt syötölle.
 
Minä myös muistan sut, outison = åmena. :)
Kiva jos tuut takaisin keskustelemaan!

Hyvä, että Happyn pienen leikkaus meni hyvin.

Ja suuresti onnea Tilialle toisesta pienestä neidistä!! :heart:

Tapaamiseen tahdotaan neidin kanssa ehdottomasti ja kohtahan me täältä taas kotiudutaankin. :)
Hurjan nopeasti aika menee.

Neiti puhua pälpättää ja toistaa kaiken mitä sanotaan, sehän ei sitten aina olekaan niin kovin hyvä. :saint:
Mutta ihana tahtotaapero täällä on ja kova on komentelemaan muista perheenjäseniä.

Rytmi meillä on kääntynyt ihan krekurytmiksi eli aamulla heräillään n. 8.30 ja päiväunille mennään n. 14 unta yleensä riittää suunnilleen 1½-2h ja yöunille mennään klo 22. Mikäpäs siinä, täytyy katoa jatkuuko samanlainen rytmi sitten taas Suomessa vai miten muotoutuu.


Ruttana & Beanie 2v3kk :heart:
 
SUURET onnittelut Tilialle pienestä prinsessasta :flower:

Täällä Siirillä käynnissä mieletön uhma ja minä itse-vaihe..äidin hermoja testataan nyt tosissaan :headwall: Siiri on oppinut puhumaan huimaa kyytiä ja papattaa välillä kuin mikäkin papupata :LOL: ja ne jutut on kyllä välillä niin hyviä :)

lumi-enkeli ja Siiri huomenna tasan 2v3kk :heart:
 
Moikka!

Aika hiljaista täällä pinossa näköjään nykyään on.. en ole kyllä itsekään kamalan aktiivisesti vieraillu, mutta välillä käyn aina lueskelemassa muiden kuulumisia. Vähän sama juttu kun Ruttanalla, että harvoin vaan jaksaa kirjautua ja sit jää omat jutut kirjoittamatta.

Meidän perheessä on tapahtunut vähän ajan sisään tosi paljon. Ostettiin asunto, tehdään remppaa, kohta muutetaan ja pieni kaaos vallitsee koko ajan. Niin ja vihdoin se pikkukakkonenkin tekee tuloaan:heart:. Oon pitäny asian kanss aika matalaa profiilia, koska edelliselle yritykselle kävi niinkun kävi, joten kauheasti ei olla uskallettu vielä hehkuttaa. Ehkäpä tässä pikkuhiljaa uskaltais jo ajatella, että vauva on oikeasti tuloillaan (tänään siis rv10+0).

Konsta puhua pälpättää koko ajan enemmän ja loppua ei tule. Selittää ja kyselee taukoamatta. Ja samat asiat moneen kertaan. Vaan on se aika suloinen.. pahin uhma tältä erää on menny ohi ja osaa olla tosi suloinen ja ihana poika. Kaikki vaan pitäisi saada tehdä ITSE, mikä hidastaa välillä elämää tosi paljon. Turvaistuimeen ja rattaisiin pitää kiivetä itse, auton ovi pitää avata itse, mehu ja maito pitää kaataa itse ja jos joku vahingossa tekee asian ennen pikkumiestä, seuraa aivan kamala raivari "MIKSI ÄITI KAATOI MEHUN?!" "MIKSI ISI AVASI AuTON OVET?!" "KUKA OVEN LUKKOON LAITTOI??!!!! Ja tätä siis seuraa kierähdys maahan dramaattisesti ja tsesäälissä pyöriskely :) Välillä nbaurattaa, mutta pitää yrittää vaan pitää pokka.

Mutta eipä muuta. Olis kiva kuulla kuulumisia!

Nappi, Konsta ja Taimi 10+0
 
Täällä ollaan palattu vajaa viikko sitten Suomeen ja totutellaan arkeen jälleen ilman babaa.
Pikkuneiti pälpättää koko ajan. Eipä montaa hiljaista hetkeä ole meidän perheessä. :whistle:
On tuo vaan ihana pakkaus vaikkakin uhmaa ihan täysillä ja huutaa välillä kuin palosireeni. :xmas:

Töihin kävin tänään ilmoittamassa viimeisen hoitovapaa pätkän ja sitten se huhtikuussa alkaa :( En taho, en, mutta minkäs voit. : /

Itse pitäisi pystyä valmistautumaan tulevaan leikkaukseen, mutta paljon yllättävää tapahtui kesällä lähipiirissä, joten jäi sitten taka-alalle tuokin. Mutta mennään niillä korteilla mitä elämässä on annettu.


Ruttana & Beanie 2v 4kk (ihan kohta) :heart:
 

Yhteistyössä