Tamperlaisia odottajia?

Itsellä vasta plussattuna,
eka lapsi tiedossa,
ensimmäinen neukku heti syyskuun alussa.
Mutta nyt jo innoissaan kaikesta, ja olisi kiva tutustua Tamperlaisiin kanssaihmisiin? :) Katselin noita edellisiä keskusteluja, ja ne ovat olleet aktiivisia heinäkuun lopussa viimeksi niin ajattelin tehdä uuden :)
 
Okei.. viikot menee kyllä nopeesti että ei huomaakkaan kuinka pitkällä jo on :) paitsi aina se viikko millon on joku ultra tai neuvola niin se menee sit niin hitaasti että ei oo tosikaan :D
Onko ollu jo alkuraskauden pahoinvointeja tai muita oireita? itsellä ei ole ollut oikeen mitään muutakun se että kuukautiset jäi pois ja päätäsärkee usein, välillä sitä ihan unohtaa tän koko raskauden :D
 
Ei, ainakaan vielä :D tai siis sellasta menkkamaista kipuilua on ollu alamahassa aina silloin tällöin, ja sitten kamala väsymys on hetkittäin, mutta ei oikein muuta. olisin kovin tyytyväinen jossei mitää pahoinvointeja tulisikaan!
Meillä on tiistaina eka neuvola, ja jännitän jo sitäki, vaikka siellä ei vissiin mitään ihmeellistä edes ole vielä! :)
 
Mua jännitti kans eka neuvola ihan kauheesti, kun en meinannut uskoa koko raskautta todeksi :) mutta eipä siellä mitään erikoista tehdä, taytellään vaan kaikkia papereita, pitataan verenpaine, hemoglobiini, paino ja sit varataan aika tarvittaessa varhaisultraan tai sit tavalliseen joka on vasta joskus rv 12+. Itse sain lähetteen varhaisultraan kun kestosta ei ollut varmaa tietoa epäsäännöllisten kuukautisten takia (onneks, en ois millään jaksanu odottaa pidempään). Sitä vasta jännittääkin kun siellä selviää onko raskaus oikeassa paikassa ja kuinka pitkällä :D

Hyvin se neuvola menee, tsemppiä :)
mulla on seuraava neuvola tän kuun lopussa, sillon olis jo rv 16+6 :D
 
Joo, oon kuullu kans ettei siellä mitää ihmeitä tehdä, mutta kääk. jotenkaa ei vielä osaa kunnolla just aatella, et siellä kasvaa joku mun sisällä, paitsi vähä, noilla asioilla mitä on nyt jo ruvennu vaikuttaa elämää kuten alkoholin poisjättäminen (joo, muutenkaa juo paljoa ) ja sit ostin noita MammaVitan raskaus ja imetys vitskuja :)
 
En minäkään meinaa vielä uskoa vaikka olen ultrassa sen jo nähnyt :D kun ei tosiaan oo vielä eronnut normaaliin elämään muutakun se ettei alkoholia juo ja vitamiineja tulee syötyä enemmän :) mulla kun ei vielä mahakaan erityisemmin näy.
 
Me ollaan kans jo kerrottu useimmille.. vanhemmille kerrottiin melkein heti plussan jälkeen ja sit ekan ultran jälkeen muutamalle kaverille.. omille vanhemille oli kyllä jännittävää kertoa kun ne on useasti harmitelleet sitä kun eivät vieläkään ole saanut lapsenlapsia että aina tulee vaan koiria lisää perheeseen :D
 
Heippa! Munkin on pakko tunkea mukaan juttuun vaikka vedänkin ihan pohjat näillä viikoilla - 5+4! Kaikki siis hyvin epävarmaa vielä, mutta jos hyvin käy ja saadaan tää kyytiläinen pitää niin olis kiva kun olis muita samassa tilassa olevia joiden kanssa jakaa asioita. :) Meilläkin esikoinen kyseessä.

Me ei olla vielä näin varhain vanhemmille kerrottu. Äiti just vähän ennen kuin sain tästä raskaudesta tietää, sanoi kanssa että "Unohda nyt ne koirat vähäksi aikaa ja hankitte sen lapsen eka", kun puhuin vaan toisesta koirasta.. ;) No eipä tiennyt kuinka lähellä oli enkä tiennyt kyllä minäkään!
 
Joo meilläkin on nuorin koira 10 kk ja sillon jo kuuluu sitä että me ei varmaan saada muutakun noita karvasia lapsenlapsia :) Mutta ne koirat on niin ihania että ei niitä voi olla liikaa.. :D Toivottavasti kaikki sujuu teillä hyvin, huoli ei varmasti lopu ennenkuin on saanut vauvan syliin ja siitä se uus huoli taas alkaa.. loputonta :) Pidetään kaikille peukkuja!

Mulla nyt menossa 15+6 ja ens maanantaina olis seuraava neuvola ja rakenneultra on viiden viikon päästä,, huoh ei jaksais millään odottaa. Tilasinkin perjantaina kotidoplerin jos se vähän helpottais huolta kun välillä kuulis sydänäänet kun on niin kauheen epävarmaa että onkohan siä nyt kaikki kunnossa ja kun tulee jotain outoja tuntemuksia mistä ei tiedä onko ihan normaalia.. tänään pitäis postissa olla, toivottavasti sais kuulla heti äänet :)
Mistäs päin Tamperetta olette? missä neuvolassa käytte?
 
Heipsan.. minäkin uskaltaudun tänne jo vaikka viikkoja vasta about 5 :)

Itse asumme Tampereen naapuripitäjässä, mutta kuljetaan paljon siellä ja sieltä ollaan lähtöisin.. :) onk kyllä mahti hienoa että sai plussa uutisia ja onnea jo teille muillekin :D

Itselläni kyseessä kolmas raskaus.. tosin edellisestä jo 7 vuotta :O itselläni ikää 27 :)

Jossain vaiheessa vois olla kiva sopia joku kahvitteluhetkikin kanssaodottajien kanssa :D hihii.. meillä varmaan ainakin tulevalla isällä palaa jossain kohtaa hermo tähän hössötykseen :D
 
mä joudun ikäväkseni toteamaan että meillä todettii tuulimunaraskaus, että kattellaa myöhemmin uudelleen, uutta yritystä kehii jahka saadaan siihen lupa, pusipusi, ja toivottavasti teillä muilla menee hyvin. <3
 
Heipat!

Suuret pahoittelut jonskille tuulimunasta, kyllä se koettelee mutta häntä pystyyn ja katse tulevaan! :)

Kuinkas muilla menee? Mulla seiskaviikko menossa ja neuvola ens viikolla. Pikku hiljaa alkaa uskomaan todeksi tätä kun olen jo kaksi kertaa "päässyt" ultraan näkemään sen papanan ja kaikki ollut kunnossa.

Mekin ollaan Tammelan neuvolan alueelta.

Muakin kiinnostaisi treffata jossain kohtaa, kun en ainakaan tiedä tietäväni nyt ketään kuka olisi raskaana!
 
Pahoittelut jonskille, kävi kyllä niin huono tuuri mutta onneks voi yrittää aina uudelleen, onnea tulevaan :) Ja onnea uusille plussaajille <3

Täälä menee nyt rv 17+6 ja maha on tullut pienenä pömppönä esiin :D
Joo olis kyllä kiva sopia tapaaminen jossain kohtaa :)

Neuvolassa kävin viime maanantaina ja kaikki olin hyvin ja pienen sykkeet oli 150 <3 kovasti se yrittää mennä aina karkuun kun yrittää kuunnella ääniä. Liikkeitäkin olen tuntenut, aluks niitä ei oikeen ymmärrä liikkeiksi mutta nyt ne ei voi kyllä olla muutakaan enää, välillä muljahtelee ihan kunnolla :D

Mulla on kans vähän sama tilanne että ei juuri ole kavereissa sellasia jotka olis raskaana tai olis edes lapsia, niin mies joutuu nyt aika paljon kuunteleen mun hömpötyksiä :) olen kyllä facebook ryhmässä joka on tän kautta perustettu et sielä on maaliskuussa synnyttäviä ympäri Suomen, sielä saa kans vähän vertais tukee ja kuulee muiden kokemuksia mikä on ihan tarpeen :)

Huomenna olis enää tasan 17 päivää rakenneultraan, käääk menispä aika nopeeta :)

Mukavaa alkanutta viikkoa, kylmää kylläkin :D

Dena90
 
Moikka!

Täällä kans esikoista odottava Tampereelta ja viikkoja kasassa 26+2 :)
Meillä oli vähä stressaava toi alku ensimmäisen ultran jälkeen, kun pienellä oli niskaturvotusta 2,7mm ja riskiluku downiin oli 1:35. Lapsivesipunktiossa käytiin ja terveen tytön paperit saatiin eli kaikki on hyvin :) :heart:
Ite oon selvinny raskaudesta ilman minkäänlaista pahoinvointia yms. väsymys on ollu ainoo mikä on kiusannu ja paljon! Huomenna ois neuvola ja torstaina kasvokontrolliultra :)
 
Hyvä että terveen paperit tuli :) on toi alku kyllä jännittävää aikaa kun aina miettii et onkohan sielä nyt kaikki hyvin ja mitäs jos seuraavassa ultrassa jotain löytyy... mut kyllä sitä vieläkin pelkää että mitä jos jotain kamalaa tapahtuu.

Mulla ei ollu kans minkäänlaisia pahoinvointeja alussa ja enkä nytkään oo joutunu kärsimään juuri mistään vaivasta.. Meillä oli viime torstaina rakenneultra ja kaikkia oli niinkuin pitää ja saatiin epävarma tyttölupaus <3 taidetaan siis jännätä sukupuolta syntymään asti.

Nyt olis tasan 21+0 ja torstaina neuvolaan... enää 19 viikkoa h-hetkeen :)

Mitäs muille kuuluu?
 
No onneks juu :) jos siitä alun ressistä jotain positiivista haluaa löytää, ni siitä lapsivesitutkimuksesta katottiin myös sukupuoli kromosomeista eli saadaan ihan 100% varmasti tyttö! :)
Hienoa Dena90, että teillä on ollu kaikki hyvin! :) ja totta kai sitä on koko ajan pieni pelko päällä että meneekö kaikki hyvin loppuun asti, itteeni mietityttää melkein joka päivä se. Mut onneks tuolla mahassa liikutaan niin kovaan tahtiin koko ajan että kyllä siellä kaikki tuntus olevan hyvin :) ja meillähän ei oo montaakaan viikkoo sit eroo :) mulla h-hetkeen 14 viikkoo, jos ei mee yli, mut vähän jännääää :) :) <3
 
Oottepas te ihanan pitkällä! 14 viikkoa jäljellä, voi vitsi, mulla ei ole sen vertaa vielä kasassakaan! :D No toivon että mullakin nää alkuöklöt alkaisi pikku hiljaa vähenemään ja pääsisi oikein nautiskelemaan tästä odotuksesta. Mulla vielä viisi päivää np-ultraan!

Jännitykselle ei taida tulla loppua tässä hommassa! Onkos teillä jo kaikki valmiina tulokkaille? Mä yritän parhaani mukaan hillitä itseäni, ettei ihan lähtis näpistä..
 
Inkku90 onnea varmasta tytöstä, ei ainakaan sitä tarvi enää jännätä :) Ja tsemppiä Aunilotta ultraan, hyvin se menee :)

Se on kyl jännä nähä et koska se sit syntyy et meneekö yli vai alle lasketun ajan, ja koskakohan sitä osaa mennä sit sinne sairaalaan et ne varmaan lähettää ekan kerran vielä kotiin odotteleen kun on hätäilly kuitenkin liian aikasin :D synnytys ei vielä niin paljoa jännitä mutta se varmaan ehtii tästä vielä kasvaan :D Oletteko ajatellut käydä jossain synnytysvalmennuksessa tai mitä niitä nyt järjestetään?

Hankintoja en ole kauhesti vielä tehnyt, muutaman vaatteen, tulevat isovanhemmat on kyllä vaatteita ostellut vähän enemmän :) tulokkaan huonetta ollaan nyt remontoimassa, se on nyt vielä vaiheessa, uus lattia pitäis laittaa ja maalia seinään, sit saakin keskittyä sisustus juttuihin, et varmaan tossa ens kuun aikan pinnasänkyä ja muuta isompaa ostellaan :)
 

Yhteistyössä