Tamperlaisia odottajia?

Aunilotta tsemppiä kans ekaan ultraan! :)

Mä en tuu osallistuun noihin synnytysvalmennuksiin yms. eikä niitä kyllä oo ehdotettukaan missään.
Mulla on hankinnat siinä vaiheessa, että jos nyt syntyis ni kaikki on valmiina :D Tietty nyt vaippoja ei oo viel ja tällästä pientä, mut vaunut, pinnasänky, turvakaukalo autoon, sitteri ja vaatteita löytyy ^_^ On kyl käyny niin hyvä säkä noitten tavaroitten kanssa, ku oon löytäny tori.fi:stä yms. ihan sairaan halvalla ja ihan uuden veroisia, ni ei oo voinu olla käyttämättä tilaisuutta hyväks. Oon niin tyytyväinen noihin hankintoihin! :) Ja suosittelen muillekkin kattoon eka noi paikat läpi, ennenku lähtee uutena ostaan, tulee ihan mieletön säästö!
Oon kans miettiny tota synnärille lähtöö, että missäköhän sitä on sillonku lapsivedet menee :D Voi olla kyllä, että sitä pysyy aika visusti kotona viimesimmät viikot ettei vaan käy vahinko ja oo missään keskellä kaupunkia :D

Meillä oli eilen kasvokontrolliultra ja kaikki oli muuten hyvin, paitsi että tytön kasvu oli viikon jäljessä mitä mulla on viikkoja kasassa, mut ei ollu ultraaja sen enempää huolissaan, se voi olla että alunalkaen laskettu väärin tms. Kolmen viikon päästä ois uus kasvokontrolliultra ja siellä katotaan uudestaan :) Kiva nähä taas tyttö :heart:

Ooksä Dena90 saanu äitiyspakkauksen jo? :)
 
En oo vielä pakkausta saanu, mulla on menny neuvolat vähän ristiin niin että seuraavalla kerralla saan vasta ne kelan paperit eli 3 viikon päästä.. ajattelin kyllä sen paketin ottaa, sitä odotellessa :)

Jos meille nyt syntyis niin ei ois kyllä hääppöset oltavat, muutama vaihtovaate löytyis :D
Oon kyllä kattonu Tori.fi :sta vaunuja ja sun muita mutta ei ainakaan vielä oo vastaan tullut mieleisiä, siinä kyllä säästää paljon rahaa jos sieltä edes osan hankinnoista löytäis. Just anoppi toi meille kasan vaatteita kirpparilta, makso vaan yhteensä 9 euroo, paljon oli kaikkee vaatetta ja ihan uuden veroisia, et tyyliin ollu muutaman kerran vaan päällä. Ite kyllä haluan uutenakin jotain ostaa, mitä sit säästäis muistoks ja sit jos tulee myöhemmin lisää lapsia.

Tsemppia ultraan, voihan se olla että on vaan laskettu väärin, mullakin on laskettua aikaa muutettu kerran. Mut onhan tossa positiivista se että saa nähdä pikkuista useammin. Varmasti sielä on kaikki hyvin :) mä taidan nähän omani ens kerran vasta maaliskuussa :D

Tänään poksuu tasan 22+0 , liikkeitä tuntuu jo hyvin sunnuntainakin oli kunnon jummpapäivä, nyt vähän rauhallisempaa <3
 
Kuinka paljolla Dena90 se sun laskettuaika muuttu?

Juu toivottavasti on kaikki hyvin, ei se haittaa jos on vähän pienempi :) Ja enkä ny niin huolissaan osaa olla ku liikkeet tuntuu niin hyvin ja niitä tulee usein. Tosin, kyllä pieni itku tuli ittelle yks päivä ku rupesin miettiin tota pienuutta, mutta kyllä se siitä meni ku pääsi vähän purkaan tunteita.

Kannattaa ehdottomasti ottaa se paketti! Siä on hienoja tavaroita/vaatteita tänä vuonna ^_^
Mulla kävi hyvä säkä noitten vaunujen kanssa, ostin Huutonetistä yhdistelmävaunut hintaan 54e. Melkein käyttämättömät tai itseasiassa käyttämättömät, koska pariskunta jolta nää vaunut sitte hain, ni heillä oli n. 4kk vauva, ni eivät olleet kerenneet ku vähän käyttään vaunujen kantokoppaa eli niitä rattaita ei oltu käytetty kertaakaan! Kävin sit netistä kattoon vaunujen ovh hinnan ni oli 280e :D
Kävin myös kaverin kanssa kolmessa eri lastentavarakirppiksellä yks päivä, ni saldona oli iso muovikassillinen vaatteita ja rupesin laskeen vaatteiden yhteishintaan, ni lopputulos oli 13e ja kaikki vaatteet ihan käyttämättömän näkösiä! :D Mut joo toi on totta kans, että haluan myös ite ostaa joitain uusia vaatteita. Esim, heti ku päästiin rakenneultrasta ja saatiin tietää, että kaikki on hyvin, ni kävin ostaan H&M:ltä maailman ihanimman valkoisen pörröhaalarin, missä oli korvat ja häntä <3 Oli niin pakko ostaa se! Se kuuluu siihen asukokonaisuuteen sitte millä tullaan sairaalasta kotiin ^_^

Kaveri tossa just puhu siitä kuinka hyvä siel synnytysvalmennuksessa ois käydä ja he olivat tykänneet tosi paljon. Vaikka ite oon vannonu jyrkästi, etten sinne mee, ni rupesin ny miettiin, että mitäs jos meniski :) Mites muilla ajatukset siitä?
Ja oon varmaan kaverin kans menossa Tayssiin sinne synnytysosastokierrokselle. Näin neuvolassa lapun, että sinne pääsee tutustuun, oottekste muut miettiny siel vierailua ennen synnytystä? :)
 
Niin ja laskettu 1.4. eli nyt menossa 18+1. Rakenneultra olis tossa parin viikon kuluttua, sitä kovasti odotellaan! :) Meillä ennestään kuukauden päästä 5 vuotta täyttävä poika. Nyt mulla tyttöolo, mutta saapi nähdä :)
 
Aluks mun laskettu aika oli menkoista laskettu, ekassa varhaisultrassa se muuttukin 4 viikkoo myöhemmäksi ja sit np-ultrassa muistaakseni 5 päivällä vielä takasin päin ja sen jälkeen on ihan täsmänny kokoon nähden :D tärkeintä on että liikkeet tuntuu hyvin niin ei sielä asiat kauhean huonosti voi olla, kyllä se siitä :) Eikös sulla inkku90 kohta jo ole se seuraava ultra?

Ajateltiin kyllä mennä tutustuun sinne tayssiin mutta varmaan vasta tammi-helmikuussa, onhan se kiva tietää sit vähän mihin on menossa kun se hetki koittaa :D
Ja se synnytys valmennus on kans varmasti hyvä käydä, varsinkin kun ei ole aiempaa kokemusta :)

Viikonloppuna saatin ostettua pinnasänky, edes jotenkin ollaan edetty näissä hankinnoissa :) Veronpalautuksista taas ajateltiin mennä vaunuja katteleen, ei oo kyllä mitään hajua minkälaiset ne pitäis olla ja mitä kaikkee pitää ottaa huomioon... :D no eiköhän myyjät osaa neuvoo.. minkäslaisia vaunuja muut ovat miettineen?
 
Dena90, ens viikon torstaina seuraava ultra :) Jännittynein, mutta hyvin mielin oon sinne menossa. Edelleen kovat jumppatuokiot on masussa menossa, joten kyllä siellä aktiivisia ollaan ^_^

Mulla on ny tavaroiden osto vähän rauhottunu. Pitäs noin edelliset ostokset, pestä, silittää ja laittaa kaappiin. Ikea reissu ois edessä. Sieltä ois tarkotus ostaa hoitoalusta, pikkupyyhkeitä yms. viimesiä tarvikkeita :) Si ois kaikki aikalailla koossa ja voiki alkaa keskittyyn joululahjojen osteluun <3 Tulis vaan ny sitä lunta, ni alkais tuntua enemmän talvelta :p
 
Hyvää kuuluu, joulua kovasti odottelen! :)

Dena90 ultrassa kaikki ok, edelleen oli sillon viikkoa pienempi, mutta kasvaa hyvin omalla käyrällään niin ei hätää. Mun sf-mitta kasvaa myös hyvin ja inasen keskikäyrän yläpuolella, ni ei syytä huoleen :) en oo enää ton ultran jälkeen joutunu käymään.
Neuvoloita on ollu tiheesti, johtuen siitä, ku h-hetki lähenee :) 5 viikkoa enää <3
Ja edelleen oon ihan oireeton, ei mikäänlaisia supistuksia tms. oo ollu. Ainoo mikä vähän tekee olon epämukavaks on toi hillitön myllääminen tuol mahassa! Mut ei pidä valittaa, mielummin paljon liikkeitä ku ei ollenkaan :)

Mites Dena90 sulla menny? :)

Inkku90 ja Helmi 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiva että kaikki oli lopulta hyvin :)

Täälä kans kivasti menny, mun sf-mitta huitelee alakäyrällä mutta kasvaa kuitenkin jonkun verran aina ja painokin noussut ihan maltillisesti. Olo edelleen ihan normaali mitä nyt joku vähän väliä jumppaa mahassa ja maha heiluu :) kyykkyyn ei enää kunnolla pääse mut muuten ihan hyvin pystyy liikkuun ja kävelyttään koiria, kunhan ei liian reippaasti kävele.

Vaunutkin saatiin just hankkittua, ostettiin emmaljugan Duo Edget ja vitsi ne on kyllä hienot :) kaikki isoimmat hankinnat on aika lailla tehty, jotain pientä vielä tarvii.

Tässä olis vielä vajaa 8 viikkoa odotusta, toivottavasti ei ainakaan kauheesti menis yli lasketunajan :D Ja töitäkin enää 14 päivää ja sit alkais mammaloma :) mitähän sitä kaiket päivät oikeen tekis ennen lapsen syntymää, sillon ei varmaan oo tekemisen puutetta vähään aikaan :D


Dena90 32+3
 
Täällä poksuis tänään viikot 38+0! :)

Vauvan liikkuvuus ollu aika vähäistä viime aikoina, vaikkakin liikkeitä tulee se 10/tunti, mutta silti vähän huolettaa :( Itellä hirvee flunssa jylläämässä.

Täällä ois vauvaa varten kaikki valmiina, joten on enemmän ku tervetullut vaikka jo ennen laskettua aikaa :D Kyykkyyn meneminen mulla sujuu ongelmitta ja sf-mitta menee just keskikäyrällä :)

Dena90, ku sun mammaloma alkaa, ni sit vaan nautit siitä rauhasta ja lepäilet mahd paljon! Ei ylimäärästä ressiä mistään ja laitat vähä tavaroita kuntoon vauvaa varten :)
 
Plussattu eilen 28.1. :) omien laskujen mukaan vedän pohjat viikoilla 4+2. Sellasta ensikertalaisena kysyisin että missä vaiheessa olis hyvä tuota neuvolaa soitella, viimeks meni kesken vajaa vuosi sitten ja neuvolassa käyty heti plussaamisen jälkeen, nii kannattaako odottaa vai sinne vaan? :/ ihan ummikko viä. :D
 

Yhteistyössä