25 neliön yksiö. Miten pieni se oikeasti on? (ja miten paljon vaivaa muutosta)

metsänpeitto
Mun pienin asunto oli 22,5 neliöitä. Siinä oli iso suihku/wc, pieni keittonurkkaus, eteinen ja huone. Siellä oli pienen pieni pöytä, vuode ja joskus myös sohva.

Toisaalta pienuus ja selkeys on vain rauhoittavaa.
 
No mä asuin opiskeluaikana 26 neliön yksiössä. Riippuu vähän millainen asunto se on, että mitä sinne mahtuu. Mulla oli tosi pieni keittokomero ja wc/suihku, ja sitten oli alkovi johon mahtui sänky ja kirjoituspöytä, ja lisäks mahtui sitten huoneeseen ihan kunnon sohva ja tv-tasot/kirjahylly ja pikkunen ruokapöytä. Eli kyllä yks ihminen mahtuu kamojensa kanssa ;)
 
Tosi pieni. Mulla oli aikoinaan sen kokoinen yksiö. Vessa, jossa suihkut pystyi ottamaan vaan käsisuihkulla (ei siis normaalia suihkua ollenkaan, ei olisi edes mahtunut), pienen pieni keittokomero ja yksi huone jossa oli pieni pöytä+2 tuolia, kirjahylly (pieni sekin) ja 120cm sänky.
Kyllähän siinä just ja just opiskelijana asui :|
 
On se aika pieni, mun miehellä oli tuon kokonen yksiö työpaikka-asuntona, kun kävi toisella paikkakunnalla töissä.
Joskus oltiin koko perhekkin siellä 6 henkeä ja olihan se ahdasta.
Olohuoneeseen mahtu parisänky ja tv, sitten oli keittokomero johon mahtui yksi ihminen.
Kylpyhuone oli jo vähän isompi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
On se aika pieni, mun miehellä oli tuon kokonen yksiö työpaikka-asuntona, kun kävi toisella paikkakunnalla töissä.
Joskus oltiin koko perhekkin siellä 6 henkeä ja olihan se ahdasta.
Olohuoneeseen mahtu parisänky ja tv, sitten oli keittokomero johon mahtui yksi ihminen.
Kylpyhuone oli jo vähän isompi.
Mutta oikeasti sinne mahtui kuusi ihmistä kerrallaan?
 
Tumpula
Noin pienestä kämpästä on helppo muuttaa, tavaroita ei kovin paljoa ole kannettavana. Yksin mahdut tuohon mainiosti, tarvittaessa kaksinkin. Lasten kanssa tulee ahdasta.
 
Joo mahtui, iltasella vaan patjat lattialle lapsille nukkumapaikaksi ja kyllä lapset mahtuivat parisängyn edessä hyvin leikkimään vaikka oli vielä tv-tasokin siinä olohuoneessa.
Ja kylpyhuone oli kivan kokonen ja siellä oli amme, jossa lapset viihtyivät.
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Voi pökäle.

Missähän ovat kaikki kuntamme kaksiot? :whistle:
Oletko harkinnut laittaa ilmoitusta paikallislehteen vaikka? Toivottavasti saisit kämpän pian, alkaa aika hankalaksi teillä mennä. :/

Eikä se muuttaminen muuten oikeasti niin kamalaa ole. Tai on se jos omakotitalosta muuttaa (miten tätä tavaraa kertyykin niin paljon). Mä muutin kerrostalosta toiseen neljä kertaa alle kolmen vuoden sisällä. :D
 
IhanaValo
Mie asuin miehen kans aluks n.30neliön kämpässä..kyllähän siihen joten kuten mahtui, mut jos ois pitänyt vauvan kamat vielä sulloa sekaan nii joku ois joutunu nukkumaan komerossa:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko siellä mitään isompia vuokrataloyhtiöitä johon voisi laittaa hakemuksen?
Tai koittaa saada yksityiseltä vaikka jotenkin googlen kautta löytää?
Googlella juuri löydän kaksi yksiötä ja yhden neliön.


Kunnan kämppiä on turha heinäkuussa kysellä.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Ei kait kunta sinua ja lapsia aio tuollaiseen koppiin laittaa? :eek:
Kyllähän lapsiperheelle pitää isompi asunto löytyä!

Eihän mulla ole virallisesti lapsia. =)

Ja kunnalta tosiaan voin kysellä vasta elokuun puolella, koko virasto on tämän kuun lomalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Oletko harkinnut laittaa ilmoitusta paikallislehteen vaikka?
Mä irtisanoin meidän kämpän viime vuonna ku oli tiedossa yli-hyvä kämppä, joka osoittautuikin ihan kamalaksi. Kolme viikkoa ennen muuttopäivää pistin lehteen ilmoituksen, että savuton työssäkäyvä äiti etsii kaksiota tai pientä kolmiota ja saatiin ihan hulluna soittoja. Lopulta löytyikin aivan unelma-asunto :)
 
Hyvin mahtuu, mut pitää osata sisustaa järkevästi. Turhaa romua ei mahdu, mut perusjutut hyvinkin. Säilytystilaa pitää osata loihtia lisää ja hyödyntää esim kokoontaitettavia huonekaluja (pöytiä, vuodesohvia...)

Kun on fiksusti kalustettu, niin tilaa jää jopa jumpatakin. :D
Oon joksus asunu tuon kokosessa....

-B
 

Yhteistyössä