Kuinka moni teistä osallistuu hyväntekeväisyyteen jollain tavoin?

  • Viestiketjun aloittaja Omatunto
  • Ensimmäinen viesti
Omatunto
Onko teillä "kummilapsia" jonkin järjestön kautta jostain maasta, tai lahjoitatteko jollekin järjestölle rahaa/aikaa? Onko sinulla joku erityinen kohdemaa tai haluatko tukea erityisesti esim. lapsia tai luonnonsuojelua?

:)
 
Näihi spr:n keräyksiin monesti laitan hiluja.
Ei oo oikeen vara ottaa mitään "kummilasta", vois kattoo joskus jos menot ja tulot vakiintuu. Haluaisin kyllä auttaa. Seki mietityttää näissä järjestöissä, että meneekö se varmasti perille, vai meneekö puolet omaan taskuun?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pelalle menee suoraveloitus joka kuukausi. Pieni summa mutta osallistunpahan jotenkin.
Ja sitten laitan hiluja joihinkin keräyslootiin. Nälkäpäiväkeräykset ja pelastusarmeijan joulupadat. Kun täälläpäin kerätään eläinsuojan eläimille ruokalahjoituksia, käyn niitä viemässä.
 
a
Joo, hädin tuskin selvitään itse (varmaan köyhiä ollaan monen mittarin mukaan) mutta autan ihan arkisesti ihmisiä (avaan mammoille ovia jne) ja sitten suurempana juttuja käyn luovuttamassa verta!!
 
MinäÄiti
Kyllä aina väliin tulee muutama kolikko laitettua keräyksiin,mutta mä suosin ihan muunlaista auttamista.
Autan kavereita ja sukulaisia ihan konkreettisesti kun he apua tarvitsevat. Leivon heille ja otan lapsia hoitoon. ja näin se apu tulee meillekkin.
 
Minäki kävisin luovuttamassa verta, vaan eivät mua huoli sen takia koska yritetään lasta. Kohta 2 vuotta yritetty, yritin sitä sanoaki tos keväällä ku viimesen kerran yritin, että tuskin se nytkään just on tulossa. Ihan jo suutuin melkeen siitä ku eivät päästäny sen takia! Noh, katotaan sitte 20 vuoden päästä uudestaan. :(
 
Syöpäsäätiölle lahjoitan joulun aikaan sekä soitan yleensä näihin hyväntekeväisyyskonserttien maksullisiin puhelinnumeroihin. Kuulun Amnesty Internationaliin. Kummilasta olen harkinnut myös, ja sen asian hoidan kuntoon palattuani työelämään hoitovapaani jälkeen.
 
MinäÄiti
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Minäki kävisin luovuttamassa verta, vaan eivät mua huoli sen takia koska yritetään lasta. Kohta 2 vuotta yritetty, yritin sitä sanoaki tos keväällä ku viimesen kerran yritin, että tuskin se nytkään just on tulossa. Ihan jo suutuin melkeen siitä ku eivät päästäny sen takia! Noh, katotaan sitte 20 vuoden päästä uudestaan. :(
Niin miksi ei sen takia huoli?
 
Cycadeen
Sillon tällön annan rahaa avustusjärjestöille. Omalla paikkakunnalla lahjoitan lastentarvikkeita, leluja, huonekaluja, lastenvaatteita, vaatteita yms. syrjäytyneille perheille
 

Yhteistyössä