Kuinka moni teistä osallistuu hyväntekeväisyyteen jollain tavoin?

  • Viestiketjun aloittaja Omatunto
  • Ensimmäinen viesti
Amnestylle ja Greenpeacelle menee kuukausittain tukijäsenmaksut, UFF:lle ja Hesylle vien säännöllisesti vaatetavaraa, SPR:lle, MLL:lle ja Kirkon Ulkomaanavulle lahjoitan silloin tällöin jotain. Ja ostelen kaikenlaista "hyväntekeväisyystavaraa", kuten MLL:n tuotteita.
 
jensku
en anna rahaa mihinkään tuki-juttuihin sen jälkeen kun tajusin että esim spr sijoittaa suuren osan keräyksistä tulleista rahoista osakkeisiin.
Ja esim tsunami-keräys niin siitä kerätystä summasta suurin osa ei tosiaan mennyt sinne katastrofi-alueelle vaan niitä rahoja käytettiin sitten johonkin toiseen apua tarvitsevaan kohteeseen.
Ja yhtenä syynä tiukalle kieltäytymiselle on se, että osa noistakin rahoista menee järjestön työntekijöiden palkkoihin...ne rahat pitäisi tulla jostain muualta kuin keräyksistä.

Vaatteita vien uffikseen joten se riittäköön meidän perheen osalta tällä järjestö-tasolla.
 
Hepsu
Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
en anna rahaa mihinkään tuki-juttuihin sen jälkeen kun tajusin että esim spr sijoittaa suuren osan keräyksistä tulleista rahoista osakkeisiin.
Ja esim tsunami-keräys niin siitä kerätystä summasta suurin osa ei tosiaan mennyt sinne katastrofi-alueelle vaan niitä rahoja käytettiin sitten johonkin toiseen apua tarvitsevaan kohteeseen.
Ja yhtenä syynä tiukalle kieltäytymiselle on se, että osa noistakin rahoista menee järjestön työntekijöiden palkkoihin...ne rahat pitäisi tulla jostain muualta kuin keräyksistä.

Vaatteita vien uffikseen joten se riittäköön meidän perheen osalta tällä järjestö-tasolla.
Hylätyt lapset ry on kaikki vapaaehtoisia mammoja, kukaan ei saa palkkaa ja kaikki menee kohteisiin
 
jensku
Alkuperäinen kirjoittaja Hepsu:
Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
en anna rahaa mihinkään tuki-juttuihin sen jälkeen kun tajusin että esim spr sijoittaa suuren osan keräyksistä tulleista rahoista osakkeisiin.
Ja esim tsunami-keräys niin siitä kerätystä summasta suurin osa ei tosiaan mennyt sinne katastrofi-alueelle vaan niitä rahoja käytettiin sitten johonkin toiseen apua tarvitsevaan kohteeseen.
Ja yhtenä syynä tiukalle kieltäytymiselle on se, että osa noistakin rahoista menee järjestön työntekijöiden palkkoihin...ne rahat pitäisi tulla jostain muualta kuin keräyksistä.

Vaatteita vien uffikseen joten se riittäköön meidän perheen osalta tällä järjestö-tasolla.
Hylätyt lapset ry on kaikki vapaaehtoisia mammoja, kukaan ei saa palkkaa ja kaikki menee kohteisiin
ok, pitänee käydä tutustumassa tuohon. Kiitos :)
 
Just tänään soittivat jostain 'Arvo Ylpön Säätiöst' pyytäen rahaa vauvojen sairauksien tutkimustyöhön. Tulehdukset, syövät, reuma ym. halvin maksu oli 25e et se maksetaan.
Muuten osallistun Joulupuu-keräykseen eli viedään joulupaketteja vähävaraisille suomen lapsille.
Sitten vielä kodittomien kissojen ja joulupataankin muutama roponen
 
lasten pieneksi jääneet vaatteet ja muutkin perheen hyväkuntoiset vaatteet lähtee Venäjälle tai minne milloinkin yhden tuttavan avustussysteemien kautta tavaraa menee.
kun käytiin Gambiassa talvella matkalaukullinen vaatteita ja leluja meni sinne ja jos tuonnepäin maailmaa toisen kerran niin luultavasti taas matkalaukullinen itselle turhaa tavaraa mutta muille tarpeellista löytyy
 
Non compos mentis
Kummilapsia en pidä hyvänä ideana, antaa ylemmän statuksen jollekin lapselle kuin muille samassa yhteisössä. Se taas voi johtaa väkivaltaan ja kummilapsen ja hänen perheensä syrjintään yhteisössä, koska he ovat sattumasta johtuen saaneet enemmän kuin muut.

Maksan UNICEFin maailman lapsilisää, annan rahaa vuosittain myös Suomen rauhanpuolustajille, Pääkaupunkiseudun demokraattisille naisille, Hands Off Venezuelalle, PANDille, Amnesty Internationalille, WWF:lle, Greenpeacelle, Suomen luonnonsuojeluliitolle, Spartacus-säätiölle jne...

Olen jäsenenä lukuisissa järjestöissä ja annan myös aikaani ja osaamistani heille. Toimin myös mesenaattina ja olen vakituinen lahjoittaja ainakin Helsingin taiteilijaseuralle. Ensi kesänä ois tarkoitus viettää ainakin yksi kk ulkomailla kehitysyhteistyöprojektin merkeissä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kummilapsia en pidä hyvänä ideana, antaa ylemmän statuksen jollekin lapselle kuin muille samassa yhteisössä. Se taas voi johtaa väkivaltaan ja kummilapsen ja hänen perheensä syrjintään yhteisössä, koska he ovat sattumasta johtuen saaneet enemmän kuin muut.
Tämä oli minulle uutta, onko yleistäkin?

En anna rahaa minnekään edellämainituista syistä. Harvassa ovat ne kohteet, joiden hyväksi voi oikeasti lahjoittaa rahaa niin, että tietää mihin rahat menevät. Usein rahat menevät toiminnan pyörittämiseen, osakkeisiin tms. Tavaroita kierrätän Viroon ja Venäjälle, myös Pelastusarmeijaan. Vapaaehtoistyö kiinnostaisi myöhemmin kun lapset ovat aikuisia.

 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Joka kuukauden 23. päivä lahjoitan köyhäinapuun 2282.17?. Pitäkää hyvänänne.
Jos viittaat tällä verojen maksuun, niin et vissiin itse käytä mitään yhteiskunnan tarjoamia palveluja? Lapsesi ovat ulkomailla yksityiskouluissa, et hae KELA-korvausta yksityisen lääkärin palveluista, käytät vain omia yksityisiä teitäsi jne.?
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kummilapsia en pidä hyvänä ideana, antaa ylemmän statuksen jollekin lapselle kuin muille samassa yhteisössä. Se taas voi johtaa väkivaltaan ja kummilapsen ja hänen perheensä syrjintään yhteisössä, koska he ovat sattumasta johtuen saaneet enemmän kuin muut.
Tämä oli minulle uutta, onko yleistäkin?

En anna rahaa minnekään edellämainituista syistä. Harvassa ovat ne kohteet, joiden hyväksi voi oikeasti lahjoittaa rahaa niin, että tietää mihin rahat menevät. Usein rahat menevät toiminnan pyörittämiseen, osakkeisiin tms. Tavaroita kierrätän Viroon ja Venäjälle, myös Pelastusarmeijaan. Vapaaehtoistyö kiinnostaisi myöhemmin kun lapset ovat aikuisia.
Ei mulla mitään tilastoja ole, mutta aika monet kummijärjestöt ovat jo siirtyneet siihen, että vaikka kummilapsilla projektia viedäänkin eteenpäin julkisuudessa, niin rahat menevät koko yhteisön hyväksi. Onhan sen järkevämpää tukea koko kylän lasten koulutusta kuin nostaa yksi tähtistatukseen.
 
Omatunto
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kummilapsia en pidä hyvänä ideana, antaa ylemmän statuksen jollekin lapselle kuin muille samassa yhteisössä. Se taas voi johtaa väkivaltaan ja kummilapsen ja hänen perheensä syrjintään yhteisössä, koska he ovat sattumasta johtuen saaneet enemmän kuin muut.
Tämä oli minulle uutta, onko yleistäkin?

En anna rahaa minnekään edellämainituista syistä. Harvassa ovat ne kohteet, joiden hyväksi voi oikeasti lahjoittaa rahaa niin, että tietää mihin rahat menevät. Usein rahat menevät toiminnan pyörittämiseen, osakkeisiin tms. Tavaroita kierrätän Viroon ja Venäjälle, myös Pelastusarmeijaan. Vapaaehtoistyö kiinnostaisi myöhemmin kun lapset ovat aikuisia.
Ei mulla mitään tilastoja ole, mutta aika monet kummijärjestöt ovat jo siirtyneet siihen, että vaikka kummilapsilla projektia viedäänkin eteenpäin julkisuudessa, niin rahat menevät koko yhteisön hyväksi. Onhan sen järkevämpää tukea koko kylän lasten koulutusta kuin nostaa yksi tähtistatukseen.
Nostan ketjua ja kommentoin tähän, että ainakin kummilapsisäätiöiden sivuilla oikein korostetaan sitä, että lasta ja hänen perhettään ei nosteta eriarvoiseen asemaan vaan nimenomaan tuetaan koko yhteisöä. Jos epäilyttää niin voihan järjestöön aina pirauttaa ja kysyä mihin lahjoitukset menee :).

Itse haluaisin ottaa kummilapsen, mutta olen opiskelijaäiti niin rahaa ei tosiaan jää yli :(. Aikaani ajattelin lahjoittaa esimm nälkäpäiväkeräykseen ja laittaa suoravelotukseen pienen summan jollekin lasten oikeuksia ajavalle järjestölle. Verta käyn luovuttamassa heti kun seuraava tilaisuus tulee.
 

Yhteistyössä